Рішення
від 06.12.2022 по справі 640/9663/22
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

06 грудня 2022 року м. Київ № 640/9663/22

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Григоровича П.О., розглянувши в письмовому провадженні адміністративну справу

за позовом Головного управління ДПС у Київській області, як ВП ДПСдоВідділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у м. Києві та Київській області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції України (м. Київ)про визнання протиправними та скасування постанов, ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Головне управління ДПС у Київській області, як ВП ДП звернулось до суду з даним позовом, в якому просить:

1) визнати протиправною та скасувати постанову відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у м. Києві ЦМУ Міністерства юстиції (м. Київ) від 09.06.2022 ВП № 69200351 про стягнення виконавчого збору у розмірі 26 000,00 грн;

2) визнати протиправною та скасувати постанову відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у м. Києві ЦМУ Міністерства юстиції (м. Київ) від 09.06.2022 ВП № 69200351 про стягнення витрат виконавчого провадження у розмірі 402,96 грн.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 25.07.2022 відкрито спрощене провадження та призначено судове засідання.

Учасники справи будучи належним чином повідомленими про дату час та місце проведення судового засідання до суду не прибули, внаслідок чого розгляд справи здійснюється в письмовому провадженні.

Як вбачається з матеріалів справи позивач підтримує заявлені позовні вимоги в повному обсязі та просить суд їх задовольнити посилаючись при цьому на те, що рішення суду було виконано ще до винесення постанови про відкриття виконавчого провадження.

Відповідач правом на подання відзиву не скористався.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд м. Києва зазначає наступне.

В С Т А Н О В И В:

17.11.2021 за №640/31827/20 Окружним адміністративним судом міста Києва видано виконавчий лист яким зобов`язано Головне управління Державної податкової служби у Київській області виключити Товариство з обмеженою відповідальністю «Рав-Трейдінг» з переліку ризикових платників податків.

09.06.2022 за №69200351 старшим державним виконавцем Амброським А.В. з метою примусового виконання вказаного виконавчого листа винесено постанову про відкриття виконавчого провадження.

В цей же день старшим державним виконавцем винесено постанови про стягнення виконавчого збору на суму 26000,00 грн і про стягнення з боржника витрат виконавчого провадження на суму 402,96 грн.

Не погоджуючись із правомірністю і обґрунтованістю оскаржуваних постанов позивач посилається на те, що рішення суду було виконано ним добровільно до моменту прийняття відповідачем постанови про відкриття виконавчого провадження.

Оцінивши за правилами ст. 90 Кодексу адміністративного судочинства України надані сторонами докази та пояснення, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, Окружний адміністративний суд міста Києва вважає, що позов підлягає задоволенню, з наступних підстав.

Закон України «Про виконавче провадження» № 1404-VІІІ від 02.06.2016 року визначає умови і порядок виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб), що відповідно до закону підлягають примусовому виконанню у разі невиконання їх у добровільному порядку.

Відповідно до частини 1 статті 5 Закону України «Про виконавче провадження» примусове виконання рішень покладається на органи державної виконавчої служби (державних виконавців) та у передбачених цим Законом випадках на приватних виконавців, правовий статус та організація діяльності яких встановлюються Законом України «Про органи та осіб, які здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органів».

Частиною 1 статті 18 Закону України «Про виконавче провадження» визначено, що виконавець зобов`язаний вживати передбачених цим Законом заходів щодо примусового виконання рішень, неупереджено, ефективно, своєчасно і в повному обсязі вчиняти виконавчі дії.

У відповідності до частини 4 статті 18 Закону України «Про виконавче провадження» вимоги виконавця щодо виконання рішень є обов`язковими на всій території України. Невиконання законних вимог виконавця тягне за собою відповідальність, передбачену законом.

Згідно статті 3 Закону України «Про виконавче провадження» примусовому виконанню підлягають рішення на підставі таких виконавчих документів:

1) виконавчих листів та наказів, що видаються судами у передбачених законом випадках на підставі судових рішень, рішень третейського суду, рішень міжнародного комерційного арбітражу, рішень іноземних судів та на інших підставах, визначених законом або міжнародним договором України;

2) ухвал, постанов судів у цивільних, господарських, адміністративних справах, справах про адміністративні правопорушення, кримінальних провадженнях у випадках, передбачених законом;

3) виконавчих написів нотаріусів;

4) посвідчень комісій по трудових спорах, що видаються на підставі відповідних рішень таких комісій;

5) постанов державних виконавців про стягнення виконавчого збору, постанов державних виконавців чи приватних виконавців про стягнення витрат виконавчого провадження, про накладення штрафу, постанов приватних виконавців про стягнення основної винагороди;

6) постанов органів (посадових осіб), уповноважених розглядати справи про адміністративні правопорушення у випадках, передбачених законом;

7) рішень інших державних органів та рішень Національного банку України, які законом визнані виконавчими документами;

8) рішень Європейського суду з прав людини з урахуванням особливостей, передбачених Законом України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини», а також рішень інших міжнародних юрисдикційних органів у випадках, передбачених міжнародним договором України;

9) рішень (постанов) суб`єктів державного фінансового моніторингу (їх уповноважених посадових осіб), якщо їх виконання за законом покладено на органи та осіб, які здійснюють примусове виконання рішень.

Частиною 1 статті 26 Закону України «Про виконавче провадження» визначено, що виконавець розпочинає примусове виконання рішення на підставі виконавчого документа, зокрема за заявою стягувача про примусове виконання рішення.

У відповідності до частини 5 статті 26 Закону України «Про виконавче провадження» виконавець не пізніше наступного робочого дня з дня надходження до нього виконавчого документа виносить постанову про відкриття виконавчого провадження, в якій зазначає про обов`язок боржника подати декларацію про доходи та майно боржника, попереджає боржника про відповідальність за неподання такої декларації або внесення до неї завідомо неправдивих відомостей.

У постанові про відкриття виконавчого провадження за рішенням, примусове виконання якого передбачає справляння виконавчого збору, державний виконавець зазначає про стягнення з боржника виконавчого збору в розмірі, встановленому статтею 27 цього Закону.

За змістом ч.3 ст.27 Закону України «Про виконавче провадження», за примусове виконання рішення немайнового характеру виконавчий збір стягується в розмірі двох мінімальних розмірів заробітної плати з боржника - фізичної особи і в розмірі чотирьох мінімальних розмірів заробітної плати з боржника - юридичної особи.

Разом з тим, відповідно до положень ч.9 ст.27 Закону України «Про виконавче провадження», виконавчий збір не стягується у разі закінчення виконавчого провадження на підставі пункту 9 частини першої статті 39 цього Закону, якщо рішення було виконано до винесення постанови про відкриття виконавчого провадження.

В свою чергу, пунктом 9 частини першої статті 39 цього Закону передбачено, що виконавче провадження підлягає закінченню у разі фактичного виконання в повному обсязі рішення згідно з виконавчим документом.

Як підтверджується матеріалами справи, листом від 27.06.2022, який отриманий відповідачем 01.07.2022 за вх.№6647, позивач повідомив відповідача про те, що на засіданні Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 09.11.2021 прийнято рішення про невідповідність ТОВ «РАВ-ТРЕЙДІНГ» (код ЄДРПОУ 43335833) критеріям ризиковості платника податку згідно Додатку 1 до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН.

На підтвердження повідомлених обставин позивачем до вказаного листа долучено Витяги із протоколу від 09.11.2021 №512/10-36-18-03-03 і із Журналу ризикових платників.

Однак, як свідчить актуальна станом на 05.12.2022 інформація Автоматизованої системи виконавчих проваджень, дана інформація залишилась поза увагою відповідача.

Враховуючи наведене, оскільки рішення суду позивачем було виконано до моменту відкриття виконавчого провадження, що відповідачем не заперечено і не спростовано, суд приходить до висновку про відсутність правових підстав для стягнення з позивача виконавчого збору і витрат виконавчого провадження, внаслідок чого оскаржувані постанови підлягають скасуванню.

Керуючись статтями 2, 6, 72-77, 90, 139, 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити повністю.

2. Визнати протиправною та скасувати постанову від 09.06.2022 ВП № 69200351 про стягнення виконавчого збору.

3. Визнати протиправною та скасувати постанову від 09.06.2022 ВП № 69200351 про стягнення витрат виконавчого провадження.

4. Стягнути на користь Головного управління ДПС у Київській області понесені судові витрати по сплаті судового збору в сумі 4962,00 грн (чотири тисячі дев`ятсот шістдесят дві грн 00 коп.) за рахунок бюджетних асигнувань

Головне управління ДПС у Київській області (ідентифікаційний код ЄДРПОУ ВП 44096797, адреса: 03151, м.Київ, вул. Святослава Хороброго, будинок 5-А).

Відділ примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у м. Києві та Київській області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції України (м. Київ) (ідентифікаційний код ЄДРПОУ 43315602, адреса: 03056, м.Київ, вул. Виборзька, 32).

Рішення набирає законної сили в строк і порядку, передбачені статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України. Рішення суду може бути оскаржено за правилами, встановленими статтями 293, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя П.О. Григорович

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення06.12.2022
Оприлюднено08.12.2022
Номер документу107698898
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо примусового виконання судових рішень і рішень інших органів

Судовий реєстр по справі —640/9663/22

Рішення від 06.12.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Григорович П.О.

Ухвала від 24.07.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Григорович П.О.

Ухвала від 29.06.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Григорович П.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні