ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49027
E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
01.12.2022р. Справа № 904/2386/22
За позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю «Пакопласт», м. Дніпро
До: Товариства з обмеженою відповідальністю «Стиль Д», м. Дніпро
Про: стягнення 1 368 217,58 грн.
Суддя Васильєв О.Ю.
Секретар судового засідання Броян А.Р.
ПРЕДСТАВНИКИ:
Від позивача: Хоміч А.А. (адвокат);
Від відповідача: не з`явився
СУТЬ СПОРУ:
ТОВ «Пакопласт» (позивач) звернувся з позовом до ТОВ «Стиль Д» (відповідач) про стягнення 1 368 217, 58 грн. (в т.ч.: 1 189 659,60 грн.- заборгованість та 178 557,98 грн. - пеня) заборгованості, що виникла внаслідок невиконання відповідачем своїх зобов`язань зі своєчасної оплати поставленого позивачем товару за договором поставки №2211 від 18.11.2021р. (укладеним між сторонами).
Ухвалою суду від 17.08.22р. відкрито провадження у справі №904/2386/22, справу призначено до розгляду за правилами загального провадження у підготовчому засіданні на 06.09.22р.
ТОВ «Стиль Д» (відповідач) відзив на позов не надав, явку повноважних представників до судових засідань не забезпечив, незважаючи на ту обставину, що своєчасно повідомлявся судом на електронну адресу про час та місце слухання справи, що підтверджується довідкою про доставку електронного листа.
Ухвалою суду від 18.10.22р. продовжено строк підготовчого провадження на 30 днів та підготовче засідання відкладено на 03.11.22р. 03.11.22р. суд закрив підготовче провадження та призначив справу до судового розгляду по суті в засіданні на 17.11.22р. Ухвалою суду від 17.11.22р. судове засідання відкладено до 01.12.22р.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, господарський суд, -
ВСТАНОВИВ:
Як стверджує позивач, 18.11.21р. між ТОВ «Стиль Д» (замовник) та ТОВ «Пакопласт» (виробник) укладено договір на виготовлення та поставку продукції №2211, відповідно до умов якого виробник зобов`язується протягом строку дії цього договору на підставі замовлення замовника виготовити продукцію із застосуванням власних засобів виробництва з власної сировини та поставити замовнику, а останній, у свою чергу, зобов`язується прийняти готову продукцію та оплатити її вартість (п.1.1.) Відповідно до п.1.5. асортимент і ціна продукції, що поставляється за цим договором, відображається сторонами в специфікації. Специфікація є невід`ємною частиною договору додаток №1.Специфікація може бути укладена шляхом підписання документу за допомогою системи EDI. Пунктом п.3.1. визначено, що виробник зобов`язаний здійснювати виготовлення та поставку продукції своєчасно та в повно му обсязі згідно із замовленням замовника, на умовах DDP згідно Iнкотермс-2010, а також із урахуванням особливостей, що випливають із умов цього договору. Пунктом п.3.2. сторонами погоджено, що замовник один раз на місяць надає виробнику орієнтований обсяг замовлення продукції на на ступний місяць, який замовник може замовити впродовж наступного місяця. Згідно з пунктом 3.3. замовник надає замовлення виробнику на підставі «Графіка постачання» додаток №2, але не менш ніж за 5 робочих днів до передбаченої замовленням дати поставки. Пунктом 3.4. визначено, що замовлення вважається прийнятим до виконання та виробник гарантує його виконання з мо менту доставки замовлення виробнику. Моментом доставки замовлення вважається момент доставки за мовлення виробнику в системі ЕDІ (за даними адміністратора системи ЕDІ) або доставки замовлення на електронну адресу виробника. Виробник після отримання замовлення від замовника зобов`язується відправити підтвердження замовлення протягом 8 робочих годин. Підтвердження замовлення є інформаційним повідом ленням щодо інформації про поставку продукції (п.3.5). Відповідно до п.3.6. узгоджено , що строк поставки продукції - це дата і час поставки, що вказуються замовником у замовленні. Поставка продукції повинна здійснюватися саме в той час та місце, які встановлено в замов-ленні (ORDERS). У разі прострочення поставки продукції на 1 (одну) годину, замовник має пра во відмовити в прийманні продукції або прийняти продукцію у вільний час від розвантажен ня/навантаження інших транспортних засобів (п.3.7). Повідомлення про відвантаження має бути сформоване виробником не пізніше, ніж у момент відвантаження продукції зі свого складу та надіслано замовнику до прибуття транспорту виробника в міс це поставки замовника з обов`язковим зазначенням номера та дати ТТН. Замовник має право відмовити в прийманні продукції при порушенні даної умови (п.3.8). Пунктом 6.6. встановлено , що оплата за товар (продукцію) здійснюється замовником в національній грошовій одиниці Украї ни - гривні, в безготівковому порядку, шляхом перерахування грошових коштів на розрахунковий рахунок виробника в строки, узгоджені сторонами в додатку №3 «Суттєві умови договору». Відповідно до пункту 9.4. у випадку порушення замовником строків оплати за продукцією, передбачених розділом 6 договору, замовник сплачує виробнику пеню у розмірі подвійної облікової ставки Національного банку України від несвоєчасно сплаченої суми, за кожний день такого прострочення. Пунктом 10.1. визначено, що цей договір вважається укладений і набирає чинності з моменту його підписання сторонами та скріплення печатками сторін. Термін дії цього договору зазначається сторонами в додатку №3 «Суттєві умови догово ру» (п.10.2). 18.11.21 сторонами підписано додаток №3 «Суттєві умови договору на виготовлення та поставку продукції №2211 від 18.11.22р.»
Також, за твердженням позивача , 18.11.21р. між ТОВ «Стиль Д» (виконавець) та ТОВ «Пакопласт» (замовник) укладено договір про надання послуг №2211, відповідно до умов якого виконавець надає замовнику допоміжні послуги щодо транспортування, комерційні та інші послуги, а замовник зобов`язаний прийняти надані послуги та сплатити їх, відповідно до умов цього договору (п.1.1.). Пунктом 1.2. визначено, що послуги, що надаються замовнику, полягають в наступному:
Послуги допоміжні щодо транспортування інші Вартість послуги, за одиницю 1.2.1.1.Послуги з організації транспортування продукції, доставленої замовником до центрального складу виконавця, по торгівельних об`єктах мережі виконавця 0%1.2.1.2.Послуги з організації транспортування продукції з торгівельних об`єктів виконавця до центрального складу виконавця з метою повернення продукції замовникові 0%1.2.1.3. Послуги з вивантаження (розвантаження) продукції доставленої замовником за одну палету 30 грн. 00коп.1.2.1.4. Послуги підготовки та приймання продукції доставленої замовником на один ящик 2 грн. 00коп.1.2.1.5. Послуги з вивантаження продукції доставленої замовником без піддонів за один кг 00грн. 30коп.1.2.1.6. Послуги зі зберігання продукції на складі (підрозділі) замовника за кожний день зберігання такої продукції. При цьому кожен неповний день зберігання продукції зараховується, як 1 календарний день 100грн. 00коп.
Згідно з п.1.4. надання послуг за цим договором підтверджується актом надання послуг, який підписується сторонами за допомогою системи EDI. Пунктом 4.1. визначено, що замовник зобов`язаний оплатити послуги за цим договором шляхом банківського переказу на рахунок виконавця протягом 3 робочих днів з моменту отримання рахунку та акту надання послуг, але у будь-якому разі не пізніше 20 числа місяця наступного за розрахунковим періодом. За домовленістю сторін виконавець може розпочати маркетингові та всі інші заходи передбачені угодою до їх фактичної оплати замовником, що не звільняє замовника від обов`язку додержання строків оплати. (п. 4.1). Вартість послуги визначена з урахуванням податку на додану вартість (п.4.2.). Відповідно до п.7.1. , визначено, що цей договір вважається укладеним і набуває чинності з моменту його підписання сторонами та скріплення печатками сторін. Умови цього договору розповсюджуються на відносини між сторонами, що склалися з 22.11 та діють протягом одного року. У разі спливу терміну, умови цього договору зберігають свою дію до погодження умов нового договору (п.7.2).
Як зазначає позивач, на виконання умов договору ним в період з 06.12.21р. по 28.04.22р. здійснено поставку відповідачу продукції на загальну суму 2 367 807,00 грн., на підтвердження чого посилається на видаткові та товарно-транспортні накладні.
За твердженням позивача , відповідачем свої зобов`язання щодо оплати поставленого товару виконано частково, а саме - здійснено оплату у загальному розмірі 1 178 147,40грн., (на підтвердження чого посилається на виписки по рахунку за період з 14.01.22р. 29.04.22 р. ) Внаслідок чого виникла заборгованість у розмірі 1 189 659,60грн. (2 367 807,00 1 178 147,40), що підтверджується наявним в матеріалах справи актом звірки взаєморозрахунків станом на 30.09.22р. На час вирішення спору в суді доказів сплати заборгованості сторонами не надано.
Згідно вимог статті 526 Цивільного кодексу України, зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться. Відповідно до положень статті 525 Цивільного кодексу України, одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.
Згідно зі статтею 712 Цивільного кодексу України за договором поставки продавець (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, зобов`язується передати у встановлений строк (строки) товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов`язаних з особистим, сімейним, домашнім або іншим подібним використанням, а покупець зобов`язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму.
Частиною першою статті 530 Цивільного кодексу України передбачено, що у якщо в зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).
Боржник вважається таким, що прострочив, якщо він не приступив до виконання зобов`язання або не виконав його у строк, встановлений договором або законом (ст. 612 Цивільного кодексу України).
Згідно ст. 611 ЦК України, у разі порушення зобов`язання настають правові наслідки, встановлені договором або законом, в тому числі у вигляд обов`язку сплатити неустойку.
Відповідно до положень ст. 549 ЦК України, неустойкою (штрафом, пенею) є грошова сума або інше майно, які боржник повинен передати кредиторові у разі порушення боржником зобов`язання.
Позивач провів нарахування пені за загальний період прострочення (з урахуванням часткової оплати), розмір якої склав 178 557,98 грн. Судом здійснено перевірку наданого позивачем розрахунку пені та встановлено, що розрахунок пені здійснено правильно.
З урахуванням встановлених обставин, неналежне виконання відповідачем зобов`язання за договором поставки є підставою для стягнення з відповідача основної заборгованості у розмірі 1 189 659,60грн. та пені у розмірі 178 557,98грн.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст. 13, 232, 233, 236, 237, 238, 240, 241 ГПК України, господарський суд, -
ВИРІШИВ:
1. Позовні вимоги задовольнити у повному обсязі.
2. Стягнути з відповідача Товариства з обмеженою відповідальністю «Стиль Д» (49100, м. Дніпро, бул. Слави, буд. 7К, код ЄДРПОУ 32014082) на користь позивача Товариства з обмеженою відповідальністю «Пакопласт» (49000, м. Дніпро, пл. Героїв Майдану, буд. 1, офіс 339, код ЄДРПОУ 39934520): 1 189 659,60грн. заборгованості, 178 557,98грн. пені та 20 523,26грн. - витрат на сплату судового збору.
Видати відповідний наказ після набрання рішенням чинності.
Відповідно до вимог ст. 241 ГПК України рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Згідно до вимог ст. 256 ГПК України апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Відповідно до вимог ст. 257 ГПК України апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції.
Суддя Васильєв О.Ю.
Повне рішення складено 06.12.2022р.
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 01.12.2022 |
Оприлюднено | 08.12.2022 |
Номер документу | 107701932 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань купівлі-продажу поставки товарів, робіт, послуг |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Васильєв Олег Юрійович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Васильєв Олег Юрійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні