Ухвала
від 06.12.2022 по справі 910/14645/14
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01054, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua

УХВАЛА

про відстрочення виконання рішення суду

м. Київ

06.12.2022Справа № 910/14645/14

За позовом Антимонопольного комітету України

до Севастопольської міської ради

про зобов`язання виконати рішення

Щодо розгляду заяви № 300-20.3/02-4961 від 07.11.2022 року «Про відстрочення виконання рішення суду» Антимонопольного комітету України

Суддя Котков О.В.

Представники учасників судового процесу:

від позивача (заявника, стягувача) Прохоров Є.І.;

від відповідача (боржника) не з`явилися.

ВСТАНОВИВ:

Рішенням Господарського суду міста Києва від 12.11.2014 року (суддя ОСОБА_1) у справі № 910/14645/14 позовні вимоги Антимонопольного комітету України задоволено повністю, зобов`язано Севастопольську міську раду виконати рішення Антимонопольного комітету України від 09.08.2013 року № 675-р та стягнуто з Севастопольської міської ради в доход Державного бюджету витрати по сплаті судового збору в сумі 1218,00 грн.

01.12.2014 року на виконання вищевказаного рішення Господарським судом міста Києва видано відповідний наказ.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 22.04.2016 року задоволено заяву Антимонопольного комітету України про відстрочку виконання рішення, відстрочено виконання рішення Господарського суду міста Києва від 12.11.2014 року у справі № 910/14645/14 до 23.10.2016 року.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 15.11.2016 року задоволено заяву Антимонопольного комітету України про відстрочку виконання рішення, відстрочено виконання рішення Господарського суду міста Києва від 12.11.2014 року у справі № 910/14645/14 на один рік, до 15.11.2017 року.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 20.11.2018 року задоволено заяву Антимонопольного комітету України про відстрочку виконання рішення, відстрочено виконання рішення Господарського суду міста Києва від 12.11.2014 року у справі № 910/14645/14 на один рік, до 20.11.2018 року.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 20.11.2017 року задоволено заяву Антимонопольного комітету України про відстрочку виконання рішення, відстрочено виконання рішення Господарського суду міста Києва від 12.11.2014 року у справі № 910/14645/14 до 20.11.2018 року.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 27.11.2018 року заяву про відстрочення виконання рішення Господарського суду м. Києва від 12.11.2014 року у справі № 910/14645/14 задоволено, відстрочено виконання рішення Господарського суду міста Києва від 12.11.2014 року у справі № 910/14645/14 до 27.11.2019 року.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 27.11.2019 року заяву Антимонопольного комітету України про відстрочку виконання рішення задоволено, відстрочено виконання рішення Господарського суду міста Києва від 12.11.2014 року у справі № 910/14645/14 до 27.11.2020 року.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 24.11.2020 року заяву Антимонопольного комітету України № 300-20.3/01-15396 від 10.11.2020 про відстрочення виконання рішення Господарського суду міста Києва від 12.11.2014 року у справі №910/14645/14 задоволено, відстрочено виконання рішення Господарського суду міста Києва від 12.11.2014 року у справі № 910/14645/14 до 24.11.2021 року.

16.11.2022 року через відділ діловодства суду від Антимонопольного комітету України надійшла заява № 300-20.3/02-4961 від 07.11.2022 року «Про відстрочення виконання рішення суду», в якій заявник просить суд відстрочити виконання рішення Господарського суду міста Києва від 12.11.2014 року у справі № 910/14645/14.

Відповідно до протоколу передачі судової справи раніше визначеному складу суду від 16.11.2022 року вказану заяву передано на розгляд судді ОСОБА_1

Розпорядженням керівника апарату № 05-23/851/22 від 16.11.2022 року призначено повторний автоматизований розподіл судової справи № 910/14645/14 у зв`язку зі звільненням судді ОСОБА_1 .

Відповідно до протоколу повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 16.11.2022 року вказану заяву передано на розгляд судді Коткова О.В.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 17.11.2022 року прийнято до провадження справу № 910/14645/14 для розгляду заяви № 300-20.3/02-4961 від 07.11.2022 року «Про відстрочення виконання рішення суду» Антимонопольного комітету України, розгляд заяви призначено на 06.12.2022 року.

В судовому засіданні 06.12.2022 року представник позивача заяву підтримав та просив суд її задовольнити.

Представник відповідача в судове засідання 06.12.2022 року не з`явився.

Щодо повідомлення відповідача про дату, час та місце судового засідання суд зазначає наступне.

Згідно зі ст. 12-1 Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України», якщо остання відома адреса місця проживання (перебування), місцезнаходження чи місця роботи учасників справи знаходиться на тимчасово окупованій території, суд викликає або повідомляє учасників справи, які не мають офіційної електронної адреси, про дату, час і місце першого судового засідання у справі через оголошення на офіційному веб-сайті судової влади України (з посиланням на веб-адресу відповідної ухвали суду в Єдиному державному реєстрі судових рішень), яке повинно бути розміщене не пізніше ніж за двадцять днів до дати відповідного судового засідання. Суд викликає або повідомляє таких учасників справи про дату, час і місце інших судових засідань чи про вчинення відповідної процесуальної дії через оголошення на офіційному веб-сайті судової влади України (з посиланням на веб-адресу відповідної ухвали суду в Єдиному державному реєстрі судових рішень), яке повинно бути розміщене не пізніше ніж за десять днів до дати відповідного судового засідання або вчинення відповідної процесуальної дії. З опублікуванням такого оголошення відповідач вважається повідомленим про дату, час і місце розгляду справи.

Відповідно до п. 6 Інформаційного листа Вищого господарського суду України "Про Закон України "Про здійснення правосуддя та кримінального провадження у зв`язку з проведенням антитерористичної операції" від 12.09.2014 року № 01-06/1290/14 за неможливості здійснити повідомлення учасника судового процесу, інформація про час і місце судового засідання розміщується на сторінці відповідного суду (у розділі "Новини та події суду") офіційного веб-порталу "Судова влада в Україні" в мережі Інтернет (www.court.gov.ua/sudy/). У такому разі на роздрукованій сторінці з мережі Інтернет, на якій розміщено інформацію про час та місце засідання господарського суду, зазначаються дата розміщення інформації, прізвище та ініціали судді, у провадженні якого знаходиться відповідна справа, а також вчиняється його підпис.

Частиною другою статті 2 Закону України «Про доступ до судових рішень» унормовано, що судові рішення є відкритими та підлягають оприлюдненню в електронній формі не пізніше наступного дня після їх виготовлення і підписання.

Відповідно до ч. 3 ст. 3 Закону України «Про доступ до судових рішень» суд загальної юрисдикції вносить до Реєстру всі судові рішення і окремі думки суддів, викладені у письмовій формі, не пізніше наступного дня після їх ухвалення або виготовлення повного тексту.

Судові рішення, внесені до Реєстру, є відкритими для безоплатного цілодобового доступу на офіційному веб-порталі судової влади України (ч. 1 ст. 4 Закону України «Про доступ до судових рішень»).

Так, ухвала Господарського суду міста Києва від 17.11.2022 року про призначення до розгляду заяви № 300-20.3/02-4961 від 07.11.2022 року «Про відстрочення виконання рішення суду» Антимонопольного комітету України була оприлюднена на офіційному веб-порталі судової влади України - Єдиному державному реєстрі судових рішень (www.reyestr.court.gov.ua) та знаходяться у вільному доступі.

Крім того, на офіційному сайті Господарського суду міста Києва в мережі інтернет було опубліковано повідомлення про призначення до розгляду заяви № 300-20.3/02-4961 від 07.11.2022 року «Про відстрочення виконання рішення суду» Антимонопольного комітету України на 06.12.2022 року.

Таким чином, судом вчинено всі дії, спрямовані на повідомлення відповідача з розгляду заяви № 300-20.3/02-4961 від 07.11.2022 року «Про відстрочення виконання рішення суду» Антимонопольного комітету України, тому відповідач вважається повідомленим про судове засідання 06.12.2022 року з розгляду заяви № 300-20.3/02-4961 від 07.11.2022 року «Про відстрочення виконання рішення суду» Антимонопольного комітету України належним чином.

Розглянувши заяву № 300-20.3/02-4961 від 07.11.2022 року «Про відстрочення виконання рішення суду» Антимонопольного комітету України, суд зазначає наступне.

Відповідно до ст. 1291 Конституції України суд ухвалює рішення іменем України. Судове рішення є обов`язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку. Контроль за виконанням судового рішення здійснює суд.

Статтею 13 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» встановлено, що судові рішення, які набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України. Обов`язковість урахування (преюдиційність) судових рішень для інших судів визначається законом.

Згідно зі ст. 331 Господарського процесуального кодексу України за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання. Заява про встановлення або зміну способу або порядку виконання, відстрочення або розстрочення виконання судового рішення розглядається у десятиденний строк з дня її надходження у судовому засіданні з повідомленням учасників справи.

В обгрунтування заяви Антимонопольний комітет України зазначив наступне.

Відповідно до ст. 4 Закону України "Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України", на тимчасово окупованій території на строк дії цього Закону поширюється особливий правовий режим перетину меж тимчасово окупованої території, вчинення правочинів, проведення виборів та референдумів, реалізації інших прав і свобод людини і громадянина. Правовий режим тимчасово окупованої території передбачає особливий порядок забезпечення прав і свобод людини і громадян України, які проживають на тимчасово окупованої території. Правовий режим тимчасово окупованої території може бути визначено, змінено чи скасовано виключно законами України.

Згідно ст. 9 Закону України "Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України" державні органи та органи місцевого самоврядування, утворені відповідно до Конституції та законів України, їх посадові та службові особи на тимчасово окупованій території діють лише на підставі, у межах та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Будь які органи, їх посадові та службові особи на тимчасово окупованій території та їх діяльність вважаються незаконними, якщо ці органи та особи створені, обрані чи призначені у порядку, не передбаченому законом. Будь-який акт (рішення, документ), виданий органами та/або особами, передбаченими частиною другою цієї статті, є недійсним і не створює правових наслідків.

Частиною третьою вищезазначеного Закону визначено, що у разі неможливості здійснювати діяльність на тимчасово окупованій території місце розташування державних органів, утворених відповідно до Конституції та законів України, визначаються Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до інформації, що міститься в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Севастопольська міська рада знаходиться за адресою: 99011, м. Севастополь, вул. Леніна, 2 та не перебуває в процесі припинення.

Заявник вказує, що інформації про виконання Севастопольською міською радою рішення Комітету від 09.08.2013 року № 675-р не отримував. Враховуючи ситуацію, яка склалася у країні на даний час, та те, що Автономна республіка Крим є тимчасово окупованою територією, у заявника відсутня можливість пред`явити наказ Господарського суду міста Києва від 01.12.2014 року № 910/14645/14 до виконання.

Відповідно до частин 3 та 4 статті 331 Господарського процесуального кодексу України підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочки або розстрочки виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим. Вирішуючи питання про відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення, суд також враховує: 1) ступінь вини відповідача у виникненні спору; 2) стосовно фізичної особи - тяжке захворювання її самої або членів її сім`ї, її матеріальний стан; 3) стихійне лихо, інші надзвичайні події тощо.

Відстрочення - це відкладення чи перенесення виконання рішення на новий строк, який визначається господарським судом. Відстрочення виконання рішення спрямоване на забезпечення повного виконання рішення суду та є допоміжним процесуальним актом реагування суду на перешкоди, які унеможливлюють або ускладнюють виконання його рішення.

Як вбачається з матеріалів справи, рішенням Господарського суду міста Києва від 12.11.2014 року у даній справі було зобов`язано Севастопольську міську раду виконати рішення Антимонопольного комітету України від 09.08.2013 року № 675-р, а саме вжити заходів щодо встановлення цін/тарифів на послуги централізованого опалення та постачання гарячої води для кінцевих споживачів міста Севастополя у порядку, визначеному чинним законодавством.

Статтею 12 Закону України "Про виконавче провадження" передбачено, що строки пред`явлення виконавчого документа до виконання перериваються, зокрема, пред`явленням виконавчого документа до виконання. У разі повернення виконавчого документа стягувачеві у зв`язку з неможливістю в повному обсязі або частково виконати рішення строк пред`явлення виконавчого документа до виконання після переривання встановлюється з дня його повернення.

З огляду на те, що Автономна республіка Крим є тимчасово окупованою територією, у заявника відсутня можливість повторно пред`явити до виконання наказ Господарського суду міста Києва від 01.12.2014 року № 910/14645/14, Комітет звернувся до суду із вказаною заявою про відстрочення виконання рішення суду 12.11.2014 року у справі № 910/14645/14.

Пунктом 7.2. постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 17 жовтня 2012 року № 9 «Про деякі питання практики виконання рішень, ухвал, постанов господарських судів України» роз`яснено, що підставою для відстрочки, розстрочки, зміни способу та порядку виконання рішення можуть бути конкретні обставини, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим у визначений строк або встановленим господарським судом способом. Проте, вирішуючи питання про відстрочку чи розстрочку виконання рішення, зміну способу і порядку виконання рішення, господарський суд повинен враховувати матеріальні інтереси сторін, їх фінансовий стан, ступінь вини відповідача у виникненні спору, наявність інфляційних процесів у економіці держави та інші обставини справи, зокрема, щодо фізичної особи (громадянина) - тяжке захворювання її самої або членів її сім`ї, скрутний матеріальний стан, стосовно юридичної особи - наявну загрозу банкрутства, відсутність коштів на банківських рахунках і майна, на яке можливо було б звернути стягнення, щодо як фізичних, так і юридичних осіб - стихійне лихо, інші надзвичайні події тощо.

За таких обставин, приймаючи до уваги, що Севастопольська міська рада знаходиться на тимчасово окупованій території, що виключає наразі можливість вчинення державною виконавчою службою дій, визначених Законом України «Про виконавче провадження» щодо примусового виконання рішення Господарського суду міста Києва від 12.11.2014 року, суд дійшов висновку відстрочити виконання рішення Господарського суду міста Києва від 12.11.2014 року у справі № 910/14645/14 на один рік, тобто до 06.12.2023 року.

Відповідно до ч. 7 ст. 331 Господарського процесуального кодексу України про відстрочення або розстрочення виконання судового рішення, встановлення чи зміну способу та порядку його виконання або відмову у вчиненні відповідних процесуальних дій постановляється ухвала, яка може бути оскаржена. У необхідних випадках ухвала надсилається установі банку за місцезнаходженням боржника або державному виконавцю, приватному виконавцю.

Керуючись ст. 232, 234, 235, 331 Господарського процесуального кодексу України, Господарський суд міста Києва

УХВАЛИВ:

1. Заяву № 300-20.3/02-4961 від 07.11.2022 року «Про відстрочення виконання рішення суду» Антимонопольного комітету України у справі № 910/14645/14 - задовольнити.

2. Відстрочити виконання рішення Господарського суду міста Києва від 12.11.2014 року у справі № 910/14645/14 до 06.12.2023 року.

Ухвала набирає законної сили 06 грудня 2022 року.

Ухвала підлягає оскарженню в порядку передбаченому ст. 255 Господарського процесуального кодексу України.

Повний текст ухвали складено 06 грудня 2022 року.

Суддя О.В. Котков

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення06.12.2022
Оприлюднено08.12.2022
Номер документу107702948
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах щодо застосування антимонопольного та конкурентного законодавства про захист економічної конкуренції

Судовий реєстр по справі —910/14645/14

Ухвала від 25.01.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Підченко Ю.О.

Ухвала від 05.12.2023

Господарське

Господарський суд міста Києва

Підченко Ю.О.

Ухвала від 06.12.2022

Господарське

Господарський суд міста Києва

Котков О.В.

Ухвала від 17.11.2022

Господарське

Господарський суд міста Києва

Котков О.В.

Ухвала від 25.11.2021

Господарське

Господарський суд міста Києва

Щербаков С.О.

Ухвала від 16.11.2021

Господарське

Господарський суд міста Києва

Щербаков С.О.

Ухвала від 24.11.2020

Господарське

Господарський суд міста Києва

Картавцева Ю.В.

Ухвала від 16.11.2020

Господарське

Господарський суд міста Києва

Картавцева Ю.В.

Ухвала від 27.11.2019

Господарське

Господарський суд міста Києва

Зеленіна Н.І.

Ухвала від 21.11.2019

Господарське

Господарський суд міста Києва

Зеленіна Н.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні