Центральний районий суд м.Миколаєва
справа №490/180/21
провадження 1-кс/490/1914/22
У Х В А Л А
18 листопада 2022 року м.Миколаїв
Слідчий суддя Центрального районного суду м. Миколаєва ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , розглянувши клопотання слідчого СУ ГУНП в Миколаївській області ОСОБА_3 погоджене з прокурором відділу Миколаївської обласної прокуратури ОСОБА_4 , про надання тимчасового доступу до речей і документів,-
В С Т А Н О В И В:
До Центрального районного суду м.Миколаєва надійшло клопотання слідчого СУ ГУНП в Миколаївській області ОСОБА_3 погоджене з прокурором відділу Миколаївської обласної прокуратури ОСОБА_4 , про надання тимчасового доступу до речей і документів з можливістю вилучення їх оригіналів, які зберігаються в ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 .
В обґрунтування вказаного клопотання слідчий вказав, що СУ ГУНП в Миколаївській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №12020150020003086 від 23.10.2020 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 191 КК України, за фактом заволодіння грошовими коштами під час виконання будівельних робіт за договорами підряду, укладеними з ІНФОРМАЦІЯ_2 .
Так, в ході аналізу матеріалів, надісланих ІНФОРМАЦІЯ_3 , викладених в Акті планової виїзної ревізії фінансово господарської діяльності ІНФОРМАЦІЯ_2 за період з 01.01.2018 року по 30.06.2020 року №15-14-11/16 від 27.10.2020 року, було встановлено наступне:
Між УКБ Миколаївської міської ради (Замовник), в особі начальників Управління ОСОБА_5 , або ОСОБА_6 та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (Товариство, Підрядник), в особі директора ОСОБА_7 , протягом періоду з 01.01.2018 року по 30.06.2020 року проведені розрахунки за 3 договорами на проведення будівельних робіт, в тому числі:
1.Договір підряду по об`єкту: Реконструкція покрівлі ІНФОРМАЦІЯ_4 по АДРЕСА_2 (ДК 021:2015: 45200000-9 Роботи, пов`язані з об`єктами завершеного чи незавершеного будівництва та об`єктів цивільного будівництва) від 26.02.2019 року №2Т (далі договір підряду від 26.02.2019 року №2Т, або №2Т). Вартість договору 2676096,18 грн з ПДВ. Ціна договору є динамічною та визначається на підставі проєктної документації. Строк дії договору з моменту укладання і діє до 31.12.2019 року, або до повного виконання зобов`язань сторін по договору.
До договору від 26.02.2019 року №2Т укладено додаткові угоди:
- від 26.02.2019 року №1 щодо внесення змін до пункту 4.3 розділу 4 договору від 26.02.2019 року №2Т про надання підряднику авансу;
- від 08.10.2019 року №2 щодо викладення додатку 4 Договірна ціна до договору від 26.02.2019 року №2Т у новій редакції.
2.Договір підряду по об`єкту: Реконструкція покрівлі ІНФОРМАЦІЯ_4 по АДРЕСА_2 (Коригування) (ДК 021:2015: 45200000-9 Роботи, пов`язані з об`єктами завершеного чи незавершеного будівництва та об`єктів цивільного будівництва) від 29.11.2019 року №198 (далі договір від 29.11.2019 року №198, або №198). Вартість договору на 2019 рік складає 1307329,04грн з ПДВ. Ціна договору є динамічною та визначається на підставі проєктної документації. Строк дії договору з моменту укладання і діє до 31.12.2019 року, або до повного виконання зобов`язань сторін по договору. До договору №198 укладено додаткову угоду від 29.11.2019 року №1.
3.Договір підряду по об`єкту: Капітальний ремонт будівлі ІНФОРМАЦІЯ_5 за адресою: АДРЕСА_3 (ДК 021:2015:45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація) від 24.07.2019 року №6Т (далі договір від 24.07.2019 року №6Т, або №6Т). Вартість договору складає 52860393,69грн з ПДВ ( у тому числі 2019 рік 2930207,15 грн, 2020 рік 24965093,27грн, 2021 рік 24965093,27). Ціна договору є динамічною та визначається на підставі проєктної документації. Строк дії договору з моменту укладання і діє до 31.12.2021 року, або до повного виконання зобов`язань сторін по договору.
Згідно довідок про вартість виконаних підрядних робіт форми КБ-3 та актів приймання виконаних будівельних робіт форми КБ-2в, за період з 01.01.2018 року по 30.06.2020 року Товариством виконано будівельних робіт на об`єктах, Замовником яких виступало ІНФОРМАЦІЯ_2 на загальну суму 9890441,47гривень (з ПДВ), які оплачені Замовником в повному обсязі, в тому числі:
-за договором №2Т на суму 2676096,18 грн;
-за договором №198 на суму 1307329,04 грн;
-за договором №6Т на суму 5907016,25 гривень.
За період з 01.01.2018 року по 30.06.2020 року Товариством виконано робіт з капітального ремонту по вказаному об`єкту на загальну суму 3983425,22 грн (з ПДВ), в тому числі за договором від 26.02.2019 року №2Т на суму 2676096,18 грн, за договором від 29.11.2019 року №198 на суму 1307329,04 грн, які оплачені Замовником у повному обсязі у 2019 році.
Ревізією відповідності проєктно-кошторисній документації, виконаних ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » та прийнятих УКБ ММР робіт по об`єкту «Реконструкція покрівлі ІНФОРМАЦІЯ_4 по АДРЕСА_2 » встановлено наступне.
До ревізії надано проєктно-кошторисну документацію, а саме:
- зведений кошторисний розрахунок (том №2, стадія- робочий проєкт) по об`єкту «Реконструкція покрівлі ІНФОРМАЦІЯ_4 по АДРЕСА_2 », виконаний у 2018 році ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » (головний інженер проєкту ОСОБА_8 ) на замовлення ІНФОРМАЦІЯ_7 проєкт пройшов обов`язкову державну експертизу та отримав позитивний висновок, що підтверджено Експертним звітом від 27.08.2018 року №V-0401-18 ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 » та затверджений наказом УКБ ММР від 31.10.2018 року №135 з такими показниками: загальна вартість за зведеним кошторисним розрахунком становить 3106,754тис.грн, в тому числі будівельні роботи 2384,908 тис. грн, інших витрат 221,726 тис. грн);
- кошторисну документацію (том №2, стадія- робочий проєкт) по об`єкту «Реконструкція покрівлі ІНФОРМАЦІЯ_4 по АДРЕСА_2 » (Коригування), виконаний у 2019 році ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » (головний інженер проєкту ОСОБА_8 ) на замовлення ІНФОРМАЦІЯ_9 документація пройшла обов`язкову державну експертизу та отримав позитивний висновок, що підтверджено Експертним звітом від 05.11.2019 року №05-11/19/А ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_10 » та затверджений наказом УКБ ММР від 11.11.2019 року №118 з такими показниками: загальна вартість за зведеним кошторисним розрахунком становить 4459,652тис.грн, в тому числі будівельні роботи 3343,167 тис. грн, інших витрат 1116,485тис. грн);
Ревізією встановлено, що договірна ціна за договором від 26.02.2019 року №2Т визначена у відповідності до переліку будівельних робіт, передбачених технічною частиною Тендерної документації ІНФОРМАЦІЯ_11 по закупівлі робіт «Реконструкція покрівлі ІНФОРМАЦІЯ_4 по АДРЕСА_2 » та проектно-кошторисній документації, за якою одержано позитивний висновок державної експертизи (Експертним звітом від 27.08.2018 року №V-0401-18 ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 »).
Локальні кошториси до договору від 08.10.2019 року №2 містили номери кошторисів і кошторисних розрахунків №2-1-1 на загально-будівельні роботи, №2-1-2 на блисковозахист, №2-1-3 на електроосвітлення горища.
В подальшому на підставі протоколу від 30.08.2019 року №7 (підписано Замовником ОСОБА_6 , ОСОБА_9 , Підрядником ОСОБА_7 , відповідальною особою за проведення технічного нагляду ОСОБА_10 та ФОП ОСОБА_11 ) щодо необхідності виконання додаткових робіт на об`єкті будівництва, укладено додаткову угоду від 08.10.2019 року №2 до договору від 26.02.2019 року №2Т, згідно якої додаток №4 з договірною ціною 2676096,18грн та локальними кошторисами викладено у новій редакції.
Так, в додатку №4 локальні кошториси №2-1-2 на блисковозахист, №2-1-3 на електроосвітлення горища виключені та додано новий локальний кошторис №2-1-4 на додаткові загально-будівельні роботи та локальний кошторис №2-1-1 на загально-будівельні роботи змінено (виключені окремі види робіт та включено додаткові роботи).
При цьому, дослідженням встановлено, що види та обсяги необхідних до виконання додаткових робіт, внесені до протоколу від 30.08.2019 року №7, не співпадають з видами та обсягами робіт, внесеними до локальних кошторисів №2-1-4 на додаткові загально-будівельні роботи та №2-1-1 на загально-будівельні роботи, затвердженими додатковою угодою від 08.10.2019 року №2 до договору від 26.02.2019 року №2Т.
Перевіркою змінених локальних кошторисів (№2-1-4 та №2-1-1) додаткової угоди від 08.10.2019 року №2 до договору від 26.02.2019 року №2Т за змістом та видами робіт на їх відповідність проєктно-кошторисній документації (2019 рік, Експертний звіт від 05.11.2019 року №05-11/19/А) встановлено, що в кошторисній документації (том №2, стадія- робочий проєкт) по об`єкту «Реконструкція покрівлі ІНФОРМАЦІЯ_4 по АДРЕСА_2 » (Коригування) локальний кошторис №2-1-4 на додаткові загально-будівельні роботи відсутній.
Суцільною перевіркою актів приймання виконаних будівельних робіт форми КБ-2в по договору від 26.02.2019 року №2Т за обсягами та видами робіт на їх відповідність проєктно-кошторисній документації (2019 рік, коригування) встановлено, що ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » пред`явлено, а ІНФОРМАЦІЯ_11 прийнято та оплачено Підряднику робіт, не врахованих кошторисною частиною проектної документації, на загальну суму 1048492,82 грн в прямих витратах з ПДВ.
Всього додаткові роботи за актами приймання виконаних будівельних робіт форми №КБ-2в по договору від 26.02.2019 року №2Т склали в прямих витратах 873744,02грн, або 43,5% із загальної вартості робіт в прямих витратах 2007199,89 гривень.
Водночас, частина робіт (демонтажні роботи загальношкільного блоку переходу; улаштування покрівлі переходу; загально будівельні роботи; покриття для всієї покрівлі з металевих панелей; вогнезахист деревини; блискавкозахист; електроосвітлення горища), передбачених тендерною документацією та договором від 26.02.2019 року №2Т не виконані.
Вказані роботи включено до локальних кошторисів договірної ціни договору від 29.11.2019 року №198 на суму 1307329,04 грн з ПДВ по об`єкту «Реконструкція покрівлі ІНФОРМАЦІЯ_4 по АДРЕСА_2 » (Коригування), укладеному ІНФОРМАЦІЯ_11 з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » без використання електронної системи закупівель.
Суцільною перевіркою актів приймання виконаних будівельних робіт форми КБ-2в по договору від 29.11.2019 року №198 за обсягами та видами робіт на їх відповідність проєктно-кошторисній документації (2019 рік, коригування) встановлено, що ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » пред`явлено, а ІНФОРМАЦІЯ_11 прийнято та оплачено Підряднику робіт, не врахованих кошторисною частиною проектної документації, на загальну суму 394722,26 грн в прямих витратах з ПДВ.
За даними актів приймання виконаних будівельних робіт із загальної вартості робіт в прямих витратах 1008505,34 грн, вартість робіт в прямих витратах, не передбачених кошторисною частиною проектної документації, склала 328935,22 гривень (32,6% від загальної вартості).
Загалом по об`єкту «Реконструкція покрівлі ІНФОРМАЦІЯ_4 по АДРЕСА_2 » УКБ ММР за договорами від 26.02.2019 року №2Т та від 29.11.2019 року №198 оплачено робіт в прямих витратах на загальну суму 3015705,23 грн з ПДВ, з яких виконано додаткових робіт, не передбачених кошторисною частиною проектної документації в прямих витратах на загальну суму 1202679,24грн, або 40% від загальної вартості.
При цьому, передбачені проектом та тендерною документацією демонтажні роботи загальношкільного блоку переходу та улаштування покрівлі переходу та окремі роботи з розділу улаштування покрівлі в осях 1-3,3-5 (обшивання вітровою дошкою, підшивання дошками обшивки та їх фарбування, прокладання трубопроводів каналізації з поліетиленових труб) тощо, не виконані.
Крім того, до ревізії надано Експертний звіт щодо розгляду проєктної документації за проєктом «Реконструкція покрівлі ІНФОРМАЦІЯ_4 по АДРЕСА_2 » (Коригування) від 04.09.2020 року №04/12-09/20А ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_10 », затверджений наказом УКБ ММР від 08.09.2020 року №75-ОД з такими показниками: загальна вартість за зведеним кошторисним розрахунком становить 4459,652тис.грн, в тому числі будівельні роботи 3343,167тис.грн, інших витрат 1116,485тис. грн). В додаток до Експертного звіту від 04.09.2020 року №04/12-09/20А внесено зміни з основних рішень по коригуванню проєкту щодо суміші просочувальної для поверхневої вогнебіозахисної обробки деревини та снігоутримувачів для фальцевої покрівлі.
Слід зазначити, що на час проведення вказаної експертизи - 04.09.2020 року, строк дії договорів підряду від 26.02.2019 року №2Т та від 29.11.2019 року №198 закінчився 31.12.2019 року, ремонтні роботи Підрядником проведені та прийняті і оплачені УКБ ММР в 2019 році.
Таким чином, в порушення чинного законодавства, а саме норм п. 11 Порядку № 560, статей 526, 875, частини 1 статті 877 Цивільного кодексу України, частин 1, 2 статті 193, частини 1 статті 318 Господарського кодексу України, п. 31 Загальних умов №668, пунктів 1.1, 1.3 договорів підряду від 26.02.2019 року №2Т та від 29.11.2019 №198, УКБ ММР прийнято від підрядника ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » та оплачено по об`єкту «Реконструкція покрівлі ЗОШ №59 по АДРЕСА_2 » робіт на загальну суму 1443215,08грн в прямих витратах з ПДВ (1048492,82+394722,26) не передбачених проектно-кошторисною документацією, яка пройшла обов`язкову експертизу.
Таким чином, виникають обґрунтовані сумніви щодо достовірності даних про фактичні обсяги виконаних будівельних робіт, зазначених у звітній документації.
Зважаючи на викладене, для проведення подальшого досудового розслідування, з метою підтвердження або спростування фактів завдання матеріальної шкоди місцевому бюджету в особі ІНФОРМАЦІЯ_2 , на даний час виникла необхідність у тимчасовому доступі до оригіналів документів та їх вилученні, які знаходяться у володінні ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , які стосуються виконання будівельних робіт по об`єкту «Реконструкція покрівлі ІНФОРМАЦІЯ_4 АДРЕСА_4 », а саме:
-договорів про виконання робіт та додатків до них;
-договорів коригування;
-додаткових угод та додатків до них;
-дефектних актів;
-проектно-кошторисної документації;
-специфікацій;
-актів приймання-передачі виконаних будівельних робіт КБ-2в;
-довідок про вартість виконаних будівельних робіт і витрати КБ-3;
-рахунків-фактур;
-платіжних доручень;
-актів на закриття прихованих робіт;
-загальних журналів робіт;
-журналів авторського нагляду;
-видаткових накладних;
-сертифікатів якості на використані матеріали;
-завірені належним чином копії статуту ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 );
-завірені належним чином копії наказів про прийняття на роботу, переведення або звільнення директора ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) та його посадових інструкцій;
-оригіналів із вільними зразками підпису та почерку директора ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) ОСОБА_7 ;
-договорів субпідряду, актів приймання-передачі виконаних будівельних робіт КБ-2в, довідок про вартість виконаних будівельних робіт і витрати КБ-3 (у випадку залучення до проведення будівельних робіт субпідрядних організацій).
Вказані документи необхідні органу досудового розслідування для проведення судових будівельно-технічних, судово-почеркознавчих та судово-технічних експертиз документів, з метою перевірки факту заволодіння грошовими коштами, встановлення обставин вчинення кримінальних правопорушень та причетних до цього осіб. Також відомості, що містяться у вказаних документах можуть бути використані як докази у кримінальному провадженні.
Враховуючи, що без проведення відповідних експертиз не можливо встановити чи спростувати факт привласнення бюджетних грошових коштів, встановити фактичні обставини вчинення правопорушення і коло причетних осіб, огану досудовго розслідування необхідно отримати тимчасовий доступ до оригіналів документів вказаних у клопотанні, які знаходяться у володінні ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_5 .
Слідчий подане клопотання підтримав в повному обсязі та просив його задовольнити.
Разом з тим, слідчим доведено, що існує достатньо підстав вважати, що існує реальна загроза зміни або знищення речей чи документів, у зв`язку з чим клопотання може бути розглянуто слідчим суддею, судом без виклику особи, у володінні якої вони знаходяться.
Дослідивши подане клопотання та матеріали кримінального провадження додані до клопотання, вислухавши доводи слідчого, слідчий суддя приходить до наступних висновків
Відповідно до вимог ст. 159 КПК України, тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та вилучити їх (здійснити їх виїмку). Тимчасовий доступ до електронних інформаційних систем або їх частин, мобільних терміналів систем зв`язку здійснюється шляхом зняття копії інформації, що міститься в таких електронних інформаційних системах або їх частинах, мобільних терміналах систем зв`язку, без їх вилучення.
Статтею 163 КПК України, встановлено, що слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: 1) перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; 2) самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні; 3) не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.
Зазначені докази в сукупності з іншими доказами можуть мати суттєве значення для з`ясування обставин злочину або встановлення осіб, які їх вчинили.
Таким чином, слідчим, крім обставин встановлених ч. 5 ст. 163 КПК України, було доведено можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів, а також доведено наявність достатніх підстав вважати, що без вилучення вказаних речей і документів існує реальна загроза зміни або знищення речей чи документів, а таке вилучення необхідне для досягнення мети отримання доступу до речей і документів.
На підставі вищевикладеного, дослідивши надані матеріали досудового розслідування та клопотання слідчого, вивчивши доводи та пояснення, слідчий суддя приходить до висновку, що подане клопотання підлягає задоволенню на підставі ч. 5 ст. 163 КПК України, оскільки вивчення вказаних документів має суттєве значення для встановлення важливих обставин справи, які є предметом зазначеного вище досудового розслідування.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст. ст. 163 - 166 КПК України, -
П О С Т А Н О В И В:
Надати слідчим СУ ГУНП в Миколаївській області ОСОБА_3 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , начальнику відділу СУ ГУНП в Миколаївській області ОСОБА_16 , тимчасовий доступ до наступних речей і документів з можливістю вилучення їх оригіналів, які зберігаються в ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , які стосуються виконання будівельних робіт по об`єкту «Реконструкція покрівлі ІНФОРМАЦІЯ_4 АДРЕСА_4 », а саме:
-договорів про виконання робіт та додатків до них;
-договорів коригування;
-додаткових угод та додатків до них;
-дефектних актів;
-проектно-кошторисної документації;
-специфікацій;
-актів приймання-передачі виконаних будівельних робіт КБ-2в;
-довідок про вартість виконаних будівельних робіт і витрати КБ-3;
-рахунків-фактур;
-платіжних доручень;
-актів на закриття прихованих робіт;
-загальних журналів робіт;
-журналів авторського нагляду;
-видаткових накладних;
-сертифікатів якості на використані матеріали;
-завірені належним чином копії статуту ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 );
-завірені належним чином копії наказів про прийняття на роботу, переведення або звільнення директора ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) та його посадових інструкцій;
-оригіналів із вільними зразками підпису та почерку директора ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) ОСОБА_7 ;
-договорів субпідряду, актів приймання-передачі виконаних будівельних робіт КБ-2в, довідок про вартість виконаних будівельних робіт і витрати КБ-3 (у випадку залучення до проведення будівельних робіт субпідрядних організацій).
Згідно ч.1 ст. 159 КПК України, тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними та зробити їх копії.
Відповідно до ч. 1ст. 166 КПК України,у разіневиконання ухвалипро тимчасовийдоступ доречей ідокументів слідчийсуддя заклопотанням стороникримінального провадження,якій наданоправо надоступ доречей ідокументів напідставі ухвали,має правопостановити ухвалупро дозвілна проведенняобшуку згідноз положеннямицього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.
Ухвала діє до 17.01.2023 року, оскарженню не підлягає та набирає законної сили негайно після її оголошення.
Слідчий суддя ОСОБА_1 ОСОБА_17
Суд | Центральний районний суд м. Миколаєва |
Дата ухвалення рішення | 18.11.2022 |
Оприлюднено | 10.05.2024 |
Номер документу | 107718281 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Центральний районний суд м. Миколаєва
Скрипченко С. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні