Справа № 592/9524/22
Провадження № 1-кс/592/4099/22
УХВАЛА
про тимчасовий доступ до речей і документів
06 грудня 2022 року м.Суми
Слідчий суддя Ковпаківського районного суду м. Суми ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , без фіксації процесуальної дії за допомогою технічних засобів, розглянув клопотання сторони кримінального провадження - слідчого СВ Сумського РУП ГУ НП в Сумській області ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до речей і документів, які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 , яке розташоване за адресою: АДРЕСА_1 , за матеріалами досудового розслідування, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42021202510000137 від 21.10.2021, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 367 КК України.
Перевіривши надані матеріали клопотання та дослідивши докази по даних матеріалах,
установив:
Слідчий своє клопотання мотивує тим, що у провадженні СВ Сумського РУП ГУ НП в Сумській області перебуває кримінальне провадження №42021202510000137 від 21.10.2021, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 367 КК України.
Так, прокурором Окружної прокуратури міста Суми в ході опрацювання даних Публічної кадастрової карти України встановлено ряд земельних ділянок на території ІНФОРМАЦІЯ_2 , кваліфікація видів цільового призначення яких не відповідає фактичному використанню землі або наміру забудови, вихідним даним на будівництво.
Крім того, встановлено факти, необґрунтованого застосування після 01.01.2017 для визначення нормативної грошової оцінки понижувального коефіцієнта 0,5, як для земельних ділянок, на яких наявне незавершене будівництво, призводить до щорічних втрат місцевого бюджету.
У зв`язку із виявленням обставин, що можуть свідчити про вчинення кримінального правопорушення, відповідні відомості за вказаним фактом внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань з метою належного виконання вимог чинного КПК України щодо всебічного, повного, об`єктивного і неупередженого дослідження обставин вчиненого кримінального правопорушення.
Досудовим розслідуванням встановлено, що в умовах фінансової децентралізації місцевих бюджетів особливого значення набувають надходження від використання землі, що збільшуються з кожним роком і складають понад десяту частину усіх доходів місцевих бюджетів, та є другим за обсягом джерелом надходжень після податку на доходи фізичних осіб. При цьому дві третини вказаної суми формується за рахунок державних та комунальних земель, переданих в оренду.
Основою для визначення розміру орендної плати для земель державної та комунальної власності є їх нормативна грошова оцінка (ст. 289 ПК України та ст. 13 Закону України «Про оцінку земель»), а її зміна є підставою для перегляду розміру орендної плати, який у будь-якому разі не може бути меншим, ніж встановлено положенням ст. 288 ПК України.
Водночас розмір нормативно-грошової оцінки земель - залежить від багатьох чинників, зокрема коефіцієнту, що характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф).
У зв`язку із затвердженням наказом ІНФОРМАЦІЯ_3 від 25.11.2016 № 489 нового Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів (діє з 01.01.2017) суттєво змінено коефіцієнти, що застосовуються для обрахунку нормативної грошової оцінки земельних ділянок.
Зокрема, скасовано різницю, згідно з якою до 2017 року для визначення розміру нормативної грошової оцінки земельної ділянки, що є базою визначення орендної плати, для об`єктів незавершеного будівництва застосовувався коефіцієнт 0,5, тоді як для об`єктів, що введені в експлуатацію та використовуються для комерційної діяльності, відповідний коефіцієнт становив 2,5 (уп`ятеро більший).
З 01.01.2017 відповідний коефіцієнт для таких випадків єдиний - 2,5.
Таким чином, необгрунтоване застосування після 01.01.2017 для визначення нормативної грошової оцінки понижувального коефіцієнта 0,5, як для земельних ділянок, на яких наявне незавершене будівництво, призводить до щорічних мільйонних втрат місцевого бюджету.
Окрім цієї категорії порушень, є випадки суттєвого заниження орендних платежів у зв`язку із застосуванням при формуванні витягів із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки показників, які не відповідають фактичному використанню земельної ділянки.
На думку сторони обвинувачення, внаслідок неправильного застосування коефіцієнту, який характеризує функціональне використання земельної ділянки, значно занижується розмір орендної плати, який підлягає сплаті орендарями, до місцевого бюджету, що призводить до майнової завданню шкоди майновим правам та інтересам ІНФОРМАЦІЯ_2 .
Також під час досудового розслідування, шляхом проведення оглядів місцевості, в порядку ст. 137 КПК України, встановлено непоодинокі ознаки нецільового використання земельних ділянок комунальної форми власності їх користувачами (орендарями).
В той же час, посадовими особами ІНФОРМАЦІЯ_2 (її виконавчих органів) не вживаються жодні заходи спрямовані на усунення вказаних порушень в сфері земельного законодавства у відповідність до вимог чинних нормативно-правових актів.
З огляду на викладене вище, з метою встановлення фактів та обставин, що мають значення для кримінального провадження та підлягають доказуванню, отримання (збирання) нових доказів та перевірки вже отриманих доказів, на теперешній час в органу досудового розслідування виникла необхідність в дослідженні інформації, яка обробляється та зберігається в електронних сервісах (базах даних) ІНФОРМАЦІЯ_1 .
В свою чергу, відповідно до ч.2 ст.93 КПК України сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.
На підставі п.2 ст.9 КПК України прокурор, керівник органу досудового розслідування, слідчий зобов`язані всебічно, повно і неупереджено дослідити обставини кримінального провадження, виявити як ті обставини, що викривають, так і ті, що виправдовують підозрюваного, обвинуваченого, а також обставини, що пом`якшують чи обтяжують його покарання, надати їм належну правову оцінку та забезпечити прийняття законних і неупереджених процесуальних рішень.
Згідно ч.4 ст.38 КПК України, орган досудового розслідування зобов`язаний застосовувати всі передбачені законом заходи для забезпечення ефективності досудового розслідування.
Відповідно до ч. 1 та пункту 5 ч. 2ст. 131 КПК Українизаходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження.
Так, одним із заходів забезпечення кримінального провадження, згідно з п. 5 ч. 2ст. 131 КПК України, є тимчасовий доступ до речей і документів.
Дієвість кримінального провадження, обумовлюється, з-поміж іншого, забезпеченням ефективної реалізації завдань кримінального провадження загалом та завдань його окремих стадій, забезпеченням доказування у кримінальному провадженні.
Частинами 1, 2ст. 159 КПК Українивстановлено, що тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та вилучити їх (здійснити їх виїмку). Тимчасовий доступ до речей і документів здійснюється на підставі ухвали суду.
Частиною 1ст. 160 КПК Українипередбачено право сторін кримінального провадження на звернення до слідчого судді під час досудового розслідування із клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів.
Враховуючи вище викладене, з метою повного, всебічного встановлення всіх обставин кримінального провадження, надання їм належної правової оцінки та забезпечення прийняття законних і неупереджених процесуальних рішень, підтвердження або спростування факту службової недбалості службових осіб ІНФОРМАЦІЯ_2 (її виконавчих органів), встановлення кола причетних осіб, виникла необхідність в отриманні тимчасового доступу до документів, які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 , яке розташоване за адресою: АДРЕСА_1 , а саме:
Відомості про розмір сплаченої орендної плати за використання (оренду) вказаних нижче земельних ділянок комунальної форми власності за період часу з 01.01.2017 по теперішній час із відображенням відповідної інформації за кожний календарний місяць, а саме:
- 5910136300:03:005:0017;
- 5910136600:02:003:0764;
- 5910136600:18:001:0002;
- 5910136300:06:036:0174;
- 5910136600:21:003:0029;
- 5910136600:17:011:0012;
- 5910136300:01:008:0015;
- 5910136300:03:001:0026;
- 5910136300:06:023:0004;
- 5910136300:06:036:0037;
- 5910136300:01:036:0019;
- 5910136600:03:002:0041;
- 5910136300:10:005:0056;
- 5910136300:06:036:0017;
- 5910136300:06:036:0002;
- 5910136300:06:036:0026;
- 5910136300:06:019:0066;
- 5910136300:05:001:0005;
- 5910136300:15:001:0050;
- 5910136600:22:026:0005;
- 5910136600:14:003:0070;
- 5910136600:11:006:0016;
- 5910136600:11:004:0030;
- 5910136600:05:001:0038;
- 5910136600:05:002:0075;
- 5910136600:03:005:0040;
- 5910136600:03:005:0005;
- 5910136600:03:003:0028;
- 5910136600:06:002:0005.
Зазначені документи в сукупності з іншими речами та документами мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у вказаному кримінальному провадженні, зокрема нададуть можливість документально підтвердити або спростувати факт невиконання або неналежне виконання службовою особою своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них.
Враховуючи, що існує реальна загроза знищення інформації, суд відповідно до вимог ч. 2 ст. 163 КПК України вважає за необхідне розглянути клопотання без виклику особи, у володінні якої знаходиться зазначена вище інформація.
Перевіривши матеріали клопотання, слідчий суддя вважає, що клопотання підлягає задоволенню, так як заявлені слідчим документи, самі по собі та в сукупності з іншими документами даного кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення та містять інформацію, необхідну для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, і можуть бути визнані доказами по справі. Крім того, неможливо іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих документів.
На підставі викладеного та керуючись ст. 159, 160, 163, 164 КПК України, слідчий суддя
постановив:
1. Надати тимчасовий доступ до документів зазначеній в ухвалі особі та надати їй можливість вилучити зазначені документи.
2. Документи, до яких повинен бути наданий тимчасовий доступ: до речей і документів, з можливістю вилучення належним чином засвідчених копій документів, як в паперовому, так і цифровому (електронному) вигляді, які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 , яке розташоване за адресою: АДРЕСА_1 , а саме:
відомості про розмір сплаченої орендної плати за використання (оренду) вказаних нижче земельних ділянок комунальної форми власності за період часу з 01.01.2017 по 06.12.2022 із відображенням відповідної інформації за кожний календарний місяць, а саме:
- 5910136300:03:005:0017;
- 5910136600:02:003:0764;
- 5910136600:18:001:0002;
- 5910136300:06:036:0174;
- 5910136600:21:003:0029;
- 5910136600:17:011:0012;
- 5910136300:01:008:0015;
- 5910136300:03:001:0026;
- 5910136300:06:023:0004;
- 5910136300:06:036:0037;
- 5910136300:01:036:0019;
- 5910136600:03:002:0041;
- 5910136300:10:005:0056;
- 5910136300:06:036:0017;
- 5910136300:06:036:0002;
- 5910136300:06:036:0026;
- 5910136300:06:019:0066;
- 5910136300:05:001:0005;
- 5910136300:15:001:0050;
- 5910136600:22:026:0005;
- 5910136600:14:003:0070;
- 5910136600:11:006:0016;
- 5910136600:11:004:0030;
- 5910136600:05:001:0038;
- 5910136600:05:002:0075;
- 5910136600:03:005:0040;
- 5910136600:03:005:0005;
- 5910136600:03:003:0028;
- 5910136600:06:002:0005.
Тимчасовий доступ до речей мають надати відповідальні посадові особи - ІНФОРМАЦІЯ_1 , яке розташоване за адресою: АДРЕСА_1 .
3. Строк дії ухвали двадцять днів з дня постановлення ухвали.
4. Право тимчасового доступу надати слідчим у групі слідчих, а саме: слідчому СВ Сумського РУП ГУ НП в Сумській області ОСОБА_3 та іншим слідчим з групи слідчих по даному кримінальному провадженню.
Ухвала слідчого судді оскарженню не підлягає та набирає законної сили з моменту її оголошення.
Відповідно до вимог ст. 166 КПК України у разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених документів.
Ухвала виготовлена у двох примірниках.
Примірник 1 - знаходиться в матеріалах судового провадження.
Примірник 2та завіренікопії -надано слідчому.
Слідчий суддя В.Б. Князєв
Суд | Ковпаківський районний суд м.Сум |
Дата ухвалення рішення | 06.12.2022 |
Оприлюднено | 10.05.2024 |
Номер документу | 107719606 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Ковпаківський районний суд м.Сум
Князєв В. Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні