Ухвала
від 03.08.2010 по справі 02/4052-а
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 02/4052-а Головуючи й у 1-й інстанції: Пащенко А.Д.

Суддя-доповідач: Федоро ва Г. Г.

У Х В А Л А

Іменем України

"03" серпня 2010 р. м. Київ

Київський апеляційни й адміністративний суд у скл аді колегії суддів:

Головуючого судді

суддів Федорової Г.Г.,

Глущенко Я.Б., Коротких А .Ю.

розглянувши в порядку п исьмового провадження адмін істративну справу за апеляці йною скаргою Товариства з об меженою відповідальністю «Т орговий дім Катеринопільськ а фінансово-промислова група »на постанову Господарськог о суду Черкаської області ві д 14 жовтня 2008 року по справі за п озовом Черкаського обласног о відділення фонду соціальн ого захисту інвалідів до Тов ариства з обмеженою відповід альністю «Торговий дім Катер инопільська фінансово-проми слова група»про стягнення с уми адміністративно-господа рських санкцій та пені, -

ВСТАНОВИВ:

У серпні 2008 року Че ркаське обласне відділення ф онду соціального захисту інв алідів (далі - позивач) зверн улося до Господарського суду Черкаської області із позов ом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий дім Катеринопільська фінанс ово-промислова група»(відпов ідач, ТОВ «ТД Катеринопільсь ка фінансово-промислова груп а»), в якому просило стягнути з відповідача на користь Черк аського обласного відділенн я фонду соціального захисту інвалідів для подальшого пер ерахунку до Державного бюдже ту України суму адміністрати вно-господарських санкцій в розмірі 5 061,11 грн. за порушення п озивачем вимог статті 19 Закон у України «Про основи соціал ьної захищеності інвалідів в Україні»та пені в сумі 246,44 грн ..

Постановою Господарсько го суду Черкаської області в ід 14 жовтня 2008 року позовні вим оги Черкаського обласного ві дділення фонду соціального з ахисту інвалідів, задоволено .

Стягнуто із Товариства з об меженою відповідальністю «Т орговий дім Катеринопільськ а фінансово-промислова група »на користь Черкаського обл асного відділення фонду соці ального захисту інвалідів ад міністративно-господарські санкції в сумі 5 061,11 грн. та пеню в сумі 246,44 грн.

Відповідач не пого джуючись з прийнятим рішення м суду, звернувся з апеляційн ою скаргою, в якій зазначає, що оскаржувана постанова суду не відповідає вимогам матері ального та процесуального пр ава, а саме, судом першої інста нції неповно з' ясовано та н е доведено обставини, що мают ь значення для справи, виснов ки суду першої інстанції не в ідповідають обставинам спра ви, в зв' язку з чим просить ск асувати постанову Господарс ького суду Черкаської област і від 14 жовтня 2008 року та прийня ти нове рішення, яким відмови ти в задоволенні вимог, заявл ених позивачем.

Заслухавши суддю-доповід ача, перевіривши матеріали с прави та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважа є, що апеляційна скарга не п ідлягає задоволенню, вихо дячи з наступного.

Відповідно до положень п.2 ч .1 ст. 197 КАС України, колегія суд дів вважає за можливе дану сп раву в зв' язку з неприбуття м, належно повідомлених про д ату, час і місце судового засі дання, жодної з осіб, які берут ь участь у справі, в судове зас ідання, розглядати в порядку письмового провадження за н аявними у справі матеріалами та на основі наявних в ній док азів.

Згідно ч. 1 ст. 200 КАС України су д апеляційної інстанції зали шає апеляційну скаргу без за доволення, а постанову або ух валу суду - без змін, якщо виз нає, що суд першої інстанції п равильно встановив обставин и справи та ухвалив судове рі шення з додержанням норм мат еріального та процесуально го права.

Відповідно до ч. 3 ст. 2 КАС Укр аїни, у справах щодо оскаржен ня рішень, дій чи бездіяльнос ті суб' єктів владних повнов ажень адміністративні суди п еревіряють чи прийняті (вчин ені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що пе редбачені Конституцією та за конами України; з використан ням повноваження з метою, з як ою це повноваження надано; об ґрунтовано, тобто з урахуван ням усіх обставин, що мають зн ачення для прийняття рішення ; безсторонньо (неупереджено ); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівнос ті перед законом, запобігаюч и несправедливій дискриміна ції; пропорційно, зокрема з до триманням необхідного балан су між будь-якими несприятли вими наслідками для прав, сво бод та інтересів особи і ціля ми, на досягнення яких спрямо ване це рішення (дія); з урахув анням права особи на участь у процесі прийняття рішення; с воєчасно, тобто протягом роз умного строку.

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, згідно вит ягу є Єдиного державного реє стру юридичних осіб та фізич них осіб-підприємців ТОВ «ТД Катеринопільська фінансово -промислова група»є юридично ю особою, про що свідчить ная вність свідоцтва про держав ну реєстрацію Серії А01 № 115370 ві д 17.09.2007 року. (а.с. 7).

Як вбачається із звіту ві дповідача про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2007 рік, середньооблікова чи сельність штатних працівник ів облікового складу в 2007 році у відповідача складала 18 осіб , при цьому середня річна заро бітна плата становила 5 061,11 грн . Однак упродовж 2007 року місця для інвалідів підприємством не створювалися, тому інвалі ди у відповідача протягом ук азаного періоду не працювали .

У зв' язку з цим листом Черк аського обласного відділен ня фонду соціального захисту інвалідів від 17.05.2008 року № 1028/06-4 по зивач був проінформований пр о застосування щодо нього а дміністративно-господарськ их санкцій в сумі 5 061,11 грн. та пе ні (станом на 30.05.2008 р.) в розмірі 68,3 2 грн. за порушення останнім ви мог статті 19 Закону України «П ро основи соціальної захищен ості інвалідів в Україні».

В обґрунтування своїх дово дів відповідач посилається н а відсутність будь-яких звер нень інвалідів, або ж державн ої служби зайнятості населен ня щодо їх працевлаштування, а відтак робочі місця для ни х підприємством не створювал ися та відповідно зайняті ни ми не були.

Даючи правову оцінку обста винам вказаної справи, колег ія суддів зважає на наступне .

Основи соціальної захищен ості інвалідів в Україні, га рантія їх рівності з усіма і ншими громадянами, можливіс ть для участі в економічній, п олітичній і соціальній сфера х життя суспільства, створен ня необхідних умов, які даю ть можливість інвалідам вес ти повноцінний спосіб життя згідно з індивідуальними з дібностями і інтересами, виз начаються Законом України «П ро основи соціальної захищен ості інвалідів в Україні»вiд 21.03.1991 № 875-XII (далі по тексту - Зако н № 875-XII).

Згідно статті 19 Закону № 875-XII, для підприємств, установ, о рганізацій, у тому числі підп риємств, організацій громадс ьких організацій інвалідів, фізичних осіб, які використо вують найману працю (далі - під приємства) у 2007 році встановлю вався норматив робочих місць для працевлаштування інвалі дів у розмірі чотирьох відсо тків середньооблікової чисе льності штатних працівників облікового складу за рік, а як що працювало від 8 до 25 осіб - у к ількості одного робочого міс ця.

Відповідно до статті 20 З акону № 875-XII,підприємства, де се редньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, н іж установлено нормативом, п ередбаченим статтею 19 цього З акону, щороку сплачують відп овідним відділенням Фонду со ціального захист ' інвалідів адміністративно-господарсь кі санкції^ сума яких визнача ється в розмірі середньої рі чної заробітної плати на від повідному підприємстві за ко жне робоче місце. призначене для працевлаштування інвалі дів і не зайняте інвалідом. Дл я підприємств. установ, орган ізацій, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір а дміністративно-господарськ их санкцій за робоче місце, пр изначене для працевлаштуван ня інваліда і не зайняте інва лідом, визначається в розмір і половини середньої річної заробітної плати на відповід ному підприємстві, в установ і, організації, у фізичної осо би, яка використовує найману працю.

Положення цієї частини н е поширюються на підприємств а, установи і організації, які повністю утримуються за рах унок коштів державного або м ісцевих бюджетів.

Сплату адміністративно-го сподарських санкцій і пені п ідприємства, установи, орган ізації, у тому числі підприєм ства, організації громадськи х організацій інвалідів, фіз ичні особи, які використовую ть найману працю, проводять в ідповідно до закону за рахун ок прибутку, який залишаєтьс я в їх розпорядженні після сп лати всіх податків і зборів (о бов'язкових платежів).

Крім того, за змістом частин и другої статті 19 Закону підпр иємства, установи, організац ії, у тому числі підприємства , організації громадських ор ганізацій інвалідів, фізичні особи, які використовують на йману працю, самостійно розр аховують кількість робочих м ісць для працевлаштування ін валідів відповідно до нормат иву, встановленого частиною першою цієї статті, і забезпе чують працевлаштування інва лідів, про що подають до відпо відного територіального від ділення Фонду соціального за хисту інвалідів форму звітно сті N 10-ПІ "Звіт про зайнятість т а працевлаштування інваліді в", затверджену наказом Мініс терства праці та соціальної політики України 10.02.2007 N 42 та заре єстровано в Міністерстві юст иції України від 13.02.2007 року за N 11 7/13384 (далі - Наказ N 42).

Даний звіт подається або на дсилається рекомендованим л истом роботодавцями не пізні ше 1 березня після звітного пе ріоду (п. 2.1 Наказу N 42) до відпові дних регіональних відділень Фонду соціального захисту і нвалідів, в яких вони зареєст ровані.

У відповідності з п. 5 Положе ння про робоче місце інвалід а та порядок працевлаштуванн я інвалідів підприємства роз робляють заходи щодо створен ня робочих місць для інвалід ів, включають їх до колективн ого договору, інформують цен три зайнятості, місцеві орга ни соціального захисту насел ення та відділення Фонду соц іального захисту інвалідів п ро створення (пристосування) робочих місць для працевлаш тування інвалідів. Підприємс тва інформують державну служ бу зайнятості та місцеві орг ани соціального захисту про вільні робочі місця та вакан тні посади, на яких може викор истовуватись праця інваліда (п. 14 Положення).

Статтею 18 Закону № 875-XII встано влено, що працевлаштування і нвалідів здійснюється орган ами виконавчої влади з питан ь праці та соціальної політи ки, органами місцевого самов рядування, громадськими орга нізаціями інвалідів.

Таким чином, Закон України " Про основи соціальної захище ності інвалідів в Україні" по кладає на підприємство обов' язок створити (пристосувати) , атестувати належним чином р обочі місця для працевлаштув ання інвалідів та повідомити про це органи перелічені в ч. 1 ст. 18 Закону, а ті в свою чергу з обов'язані направити підприє мству на працевлаштування ін валідів.

Враховуючи вимоги Закону № 875-XII підприємство може бути зв ільнено судом від відповідал ьності щодо сплати штрафних санкцій за невиконання 4 % норм ативу працевлаштування інва лідів якщо воно розробило не обхідні заходи по створенню робочих місць для інвалідів та включило їх до колективно го договору, провело атестац ію робочих місць з відповідн ими державними установами, с воєчасно, достовірно, в повно му обсязі проінформувало від повідні установи, але фактич но не працевлаштувало інвалі да з причин незалежних від нь ого: відсутність інвалідів, в ідмова інваліда від працевла штування на працевлаштуванн я на підприємство, бездіяльн ість державних установ, які п овинні сприяти працевлаштув анню інвалідів.

Як вбачається з матеріалів справи, в порядку, передбачен ому чинним законодавством, р обочі місця для інвалідів за 2007 рік відповідачем створені не були, про що також випливає зі звіту відповідача про зай нятість та працевлаштування інвалідів за 2007 рік за формою N 10-ПІ (а.с. 6).

Крім того, згідно листа К атеринопільського районног о центру зайнятості N 585 від 11.08.2008 року, ТОВ «ТД Катеринопільсь ка фінансово-промислова груп а»у 2007 році не подавало держав ній службі зайнятості звіти форми № 3-ПН, а відтак не викона ло вимоги статті 18 Закону № 875-XII, тобто не виділило та не створ ило робоче місце для працевл аштування інваліда та не над ало державній службі зайнято сті достатньої інформації дл я організації працевлаштува ння інваліда.

Таким чином, колегія суд дів приходить до висновку, що відповідачем було порушено обов'язок у створенні робочи х місць для працевлаштуванні інвалідів відповідно до вст ановленого Законом № 875-XII норма тиву, який підприємство пови нне самостійно розраховуват и.

Згідно зі ст.159 КАС України судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. За конним є рішення, ухвалене су дом відповідно до норм матер іального права при дотриманн і норм процесуального права.

Апелянтом не було надано до казів на підтвердження заяв лених ним вимог, а тому доводи апеляційної скарги спростов уються вищевикладеним, матер іалами справи та не відповід ають вимогам чинного законод авства.

З підстав вищенаведеного, к олегія суддів дійшла висновк у, що суд першої інстанції вір но встановив фактичні обстав ини справи, дослідив наявні д окази, надав їм належну оцінк у та прийняв законне і обґрун товане рішення, з дотримання м норм матеріального і проце суального права, а тому підст ав для його скасування не вба чається.

Відповідно до п.1 ч.1 ст.198 КАС У країни за наслідками розгляд у апеляційної скарги на пост анову суду першої інстанції суд апеляційної інстанції ма є право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а пос танову суду без змін

Керуючись ст.ст. 195, 197, 198, 200, 205, 206, 254 КАС України, суд -.

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Товар иства з обмеженою відповідал ьністю «Торговий дім Катерин опільська фінансово-промисл ова група»на постанову Госпо дарського суду Черкаської об ласті від 14 жовтня 2008 року - залишити без задоволення.

Постанову Господарсько го суду Черкаської області в ід 14 жовтня 2008 року - залиши ти без змін.

Матеріали справи поверну ти до Господарського суду Че ркаської області.

Ухвала набирає зак онної сили з моменту постано влення та може бути оскаржен а протягом двадцяти днів з мо менту прийняття, шляхом пода чі касаційної скарги безпосе редньо до Вищого адміністрат ивного суду України.

Головуючий суддя

суддя

суддя

Г.Г. Федорова

Я.Б. Глущенко

А.Ю. Коротких

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.08.2010
Оприлюднено18.08.2010
Номер документу10772501
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —02/4052-а

Ухвала від 03.08.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Федорова Г. Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні