ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про відмову у відкритті провадження у справі
06 грудня 2022 року м. Житомир справа № 240/31329/22
категорія 106030000
Суддя Житомирського окружного адміністративного суду Лавренчук О.В., розглянувши позовну заяву ОСОБА_1 до Оліївської сільської ради Житомирського району Житомирської області, третя особа: Некрашівська гімназія Оліївської сільської ради Житомирського району Житомирської області (Некрашівська гімназія) про визнання протиправною бездіяльність, зобов`язання вчинити дії,
встановив:
ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до Оліївської сільської ради Житомирського району Житомирської області у якому просить:
- визнати протиправною бездіяльність Оліївської сільської ради Житомирського району Житомирської області щодо ремонту Некрашівської гімназії (код ЄДРПОУ 06671385) та відновлення роботи Некрашівської гімназії;
- зобов`язати Оліївську сільську раду Житомирського району Житомирської області виділити фінансування на ремонт Некрашівської гімназії (код ЄДРПОУ 06671385) та відновити роботу Некрашівської гімназії;
- зобов`язати Оліївську сільську раду Житомирського району Житомирської області виключити із Переліку об`єктів на яких планується здійснити реконструкцію, що є Додатком до рішення № 590 від 22 липня 2022 року двадцять п`ятої сесії УІІІ-го скликання Оліївської сільської ради Житомирського району Житомирської області «Про надання дозволу на виготовлення проєктно-кошторисної документації на реконструкцію об`єктів комунальної власності під гуртожитки для внутрішньо пepeмiщениx осіб», пункт 1, а саме виключити назву проекту «Реконструкція будівлі Некрашівської гімназії Оліївської сільської ради. Житомирського району. Житомирської області під гуртожиток для внутрішньо переміщених осіб» за адресою; АДРЕСА_1 »;
- зобов`язати т.в.о. директора Некрашівської гімназії Колесник О.Л. скасувати Наказ № 25-К від 01.11.22 р. Про звільнення ОСОБА_1 з посади вчителя зарубіжної літератури та нарахувати заробітну плату за вересень-жовтень 2022 відповідно ст.113 КЗпП України (Час простою не з вини працівника).
Частиною 1 статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) встановлено, що суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, зокрема, чи: відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу; немає інших підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.
У пункті 8 частини першої статті 4 КАС зазначено, що позивач - це особа, на захист прав, свобод та інтересів якої подано позов до адміністративного суду, а також суб`єкт владних повноважень, на виконання повноважень якого подано позов до адміністративного суду.
Відповідно до ч.1 ст.5 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом:
1) визнання протиправним та нечинним нормативно-правового акта чи окремих його положень;
2) визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень;
3) визнання дій суб`єкта владних повноважень протиправними та зобов`язання утриматися від вчинення певних дій
4) визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії;
5) встановлення наявності чи відсутності компетенції (повноважень) суб`єкта владних повноважень;
6) прийняття судом одного з рішень, зазначених у пунктах 1 - 4 цієї частини та стягнення з відповідача - суб`єкта владних повноважень коштів на відшкодування шкоди, заподіяної його протиправними рішеннями, дією або бездіяльністю.
Згідно п. 1 ч. 1 ст. 19 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема спорах фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.
Характерною ознакою публічно-правових спорів є сфера їх виникнення - публічно-правові відносини, тобто передбачені нормами публічного права суспільні відносини, що виражаються у взаємних правах та обов`язках їх учасників у різних сферах діяльності суспільства, зокрема пов`язаних з реалізацією публічної влади.
Публічно-правовим вважається також спір, який виник з позовних вимог, що ґрунтуються на нормах публічного права, де держава в особі відповідних органів виступає щодо громадянина не як рівноправна сторона у правовідносинах, а як носій суверенної влади, який може вказувати або забороняти особі певну поведінку, надавати дозвіл на передбачену законом діяльність тощо.
Отже, основною визначальною рисою адміністративних правовідносин є владне підпорядкування однієї сторони цих відносин іншій стороні. Сторони в адміністративному спорі ще до його виникнення повинні перебувати у відносинах вертикального підпорядкування.
У підпункті 4.1 пункту 4 мотивувальної частини Рішення Конституційного Суду України № 19-рп/2011 зазначено, що права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави (частина друга статті 3 Конституції України). Для здійснення такої діяльності органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові і службові особи наділені публічною владою, тобто мають реальну можливість на підставі повноважень, установлених Конституцією і законами України, приймати рішення чи вчиняти певні дії. Особа, стосовно якої суб`єкт владних повноважень прийняв рішення, вчинив дію чи допустив бездіяльність, має право на захист.
Однак, як вбачається з позовних вимог, позивач оскаржує бездіяльність Оліївської сільської ради Житомирського району Житомирської області щодо не виділення фінансування на ремонт Некрашівської гімназії та дії відповідача щодо включення Некрашівської гімназії до Переліку об`єктів на яких планується здійснити реконструкцію.
Статтею 29 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" визначені повноваження щодо управління комунальною власністю, відповідно до приписів якої, до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать: управління в межах, визначених радою, майном, що належить до комунальної власності відповідних територіальних громад.
Отже, при вирішенні питань, що стосуються майна комунальної власності, відповідач не здійснює владні управлінські функції, оскільки питання фінансування навчального закладу, зокрема і його реконструкція, власником майна це - питання належного господарювання щодо розпорядження цим майном та формуванням бюджетної частини.
Врахвуючи викладене, суд вважає, що спір, що виник між сторонам не є публічно-правовим, а тому не підлягає розгляду у порядку адміністративного судочинства України.
Відповідно до вимог п. 1 ч. 1 ст. 170 КАС України, суддя відмовляє у відкритті провадження в адміністративній справі, якщо позов не належить розглядати за правилами адміністративного судочинства.
Частиною 1. ст. 19 Цивільного процесуального кодексу України, встановлено, що суди розглядають у порядку цивільного судочинства справи, що виникають з цивільних, земельних, трудових, сімейних, житлових та інших правовідносин, крім справ, розгляд яких здійснюється в порядку іншого судочинства.
При цьому, суд зазначає, що повернення позовної заяви у жодному разі не є перешкоджанням у доступі до правосуддя, у контексті статті 6 параграфу 1 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, оскільки відповідно до приписів ч.8 ст.169 КАС України повернення позовної заяви не позбавляє права повторного звернення до адміністративного суду в порядку, встановленому законом.
Керуючись статтями 170, 171, 243, 248, 256, 294, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ухвалив:
Відмовити ОСОБА_1 у відкритті провадження в адміністративній справі за її позовом до Оліївської сільської ради Житомирського району Житомирської області третя особа: Некрашівська гімназія Оліївської сільської ради Житомирського району Житомирської області (Некрашівська гімназія) про визнання протиправною бездіяльність, зобов`язання вчинити дії.
Копію ухвали про відмову у відкритті провадження в адміністративній справі надіслати особі, яка подала позовну заяву, не пізніше наступного дня після її постановлення, разом із позовною заявою й усіма доданими до неї матеріалами.
Ухвала суду набирає законної сили негайно після її підписання суддею.
Ухвала суду може бути оскаржена до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її складення.
Суддя О.В. Лавренчук
Суд | Житомирський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.12.2022 |
Оприлюднено | 09.12.2022 |
Номер документу | 107726337 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо звільнення з публічної служби, з них |
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Лавренчук Ольга Володимирівна
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Лавренчук Ольга Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні