ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
07 грудня 2022 року Справа № 280/1507/20 м.ЗапоріжжяЗапорізький окружний адміністративний суд у складі судді Бойченко Ю.П., розглянувши за правилами загального, в порядку письмового провадження адміністративну справу
за позовомГоловного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Запорізькій області (69002, м. Запоріжжя, вул. Фортечна, 65)
доКомунальної установи «Костянтинівська гімназія» Пологівського району Пологівської міської ради Запорізької області (70618, Запорізька область, Пологівський район, с. Костянтинівка, вул. Перемоги, 44)
третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмет спору, на стороні відповідачаПологівська міська рада Пологівського району Запорізької області (70608, Запорізька область, Пологівський район, м. Пологи, вул. Єдності, 24)
прозастосування заходів реагування,
ВСТАНОВИВ:
05.03.2020 до Запорізького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Запорізькій області (далі позивач) до Комунальної установи «Костянтинівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів» Пологівської районної ради Запорізької області (далі відповідач), в якій позивач просить суд застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації будівель та приміщень Комунальної установи «Костянтинівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів» Пологівської районної ради Запорізької області, розташованих за адресою: 70618, Запорізька область, Пологівський район, с. Костянтинівка, вул. Перемоги, 44, шляхом зобов`язання відповідача повністю зупинити експлуатацію будівель та приміщень за вказаною адресою, окрім робіт, пов`язаних з усуненням порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, до повного усунення цих порушень, що повинно бути встановлено на підставі перевірки Головного управління ДСНС України у Запорізькій області.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що за результатами позапланової перевірки відповідача встановлено наявність порушень норм пожежної безпеки, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей, та які зафіксовано у акті від 24.12.2019 №115. За таких обставин, із посиланням на норми Кодексу цивільного захисту України, просить задовольнити позовні вимоги.
Ухвалою суду від 10.03.2020 відкрито провадження в адміністративній справі №280/1507/20 за правилами загального позовного провадження; призначено підготовче засідання на 02.04.2020.
Відповідач позов не визнав, у поданому відзиві (вх. від 30.03.2020 №14800) посилається на те, що комунальна установа на території Костянтинівської сільської ради залишилась єдиним осередком культурно-просвітницької роботи, а діяльність закладу безпосередньо стосується інтересів та потреб учасників освітнього процесу. Зауважує, що після проведення позивачем перевірки здійснювалися заходи з питань техногенної та пожежної безпеки та частково здійснено роботи з усунення виявлених порушень. Проте, деякі заходи з усунення порушень потребують відповідного бюджетного фінансування, тому адміністрація закладу не може самостійно виконати вимоги щодо забезпечення обладнання приміщення закладу системами протипожежного захисту, оброблення дерев`яних елементів горищних покриттів засобами вогнезахисту, забезпечення захисту будівель від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів тощо. Вважає, що застосування заходів у вигляді повного зупинення експлуатації приміщень є крайнім заходом, який несе негативні наслідки для відповідача, а також учасників освітнього процесу в частині порушення гарантованого Конституцією України права на освіту. З урахуванням викладеного просить відмовити у задоволенні позову.
Ухвалою суду від 02.04.2020 продовжено строк підготовчого провадження у справі на 30 днів та відкладено підготовче засідання до 27.05.2020.
16.04.2020 від представника позивача надійшла відповідь на відзив (вх. №18098), в якій зазначено, що підтвердження усунення порушень має проводитися шляхом подання суб`єктом господарювання письмової заяви до органу державного нагляду (контролю) про здійснення позапланової перевірки за його бажанням. Також позивач зауважує, що відсутність фінансування не звільняє відповідача від виконання імперативних норм протипожежного законодавства.
Ухвалами суду, за клопотанням представників сторін, провадження у справі неодноразово зупинялося та поновлювалося.
Ухвалою суду від 16.03.2021 залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмет спору, на стороні відповідача Пологівську міську раду Пологівського району Запорізької області (далі третя особа); відкладено підготовче засідання у справі до 13.04.2021.
06.04.2021 від третьої особи надійшли пояснення (вх. №19831), в яких Пологівська міська рада, зауважуючи про часткове усунення позивачем виявлених порушень, звертаючи увагу на статус позивача, а також на принцип пропорційності, просить відмовити у задоволенні позовних вимог.
Ухвалою суду від 11.01.2022 закрито підготовче провадження у справі та призначено справу до розгляду по суті на 08.02.2022.
В судовому засіданні 08.02.2022 оголошено перерву до 24.02.2022.
На підставі ч. 3 ст. 194, ч. 9 ст. 205 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження на підставі наявних у суду матеріалів.
Ухвалою суду від 07.12.2022, за клопотанням Комунальної установи «Костянтинівська гімназія» Пологівської міської ради Пологівського району Запорізької області, замінено відповідача з Комунальної установи «Костянтинівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів» Пологівської районної ради Запорізької області (70618, Запорізька область, Пологівський район, с. Костянтинівка, вул. Перемоги, 44; код ЄДРПОУ 26317817) на Комунальну установу «Костянтинівська гімназія» Пологівського району Пологівської міської ради Запорізької області (70618, Запорізька область, Пологівський район, с. Костянтинівка, вул. Перемоги, 44; код ЄДРПОУ 26317817).
Розглянувши матеріали та з`ясувавши всі обставини адміністративної справи, які мають юридичне значення для розгляду та вирішення спору по суті, дослідивши наявні у справі докази у їх сукупності, судом встановлено наступне.
Комунальна установа «Костянтинівська гімназія» Пологівського району Пологівської міської ради Запорізької області (код ЄДРПОУ 26317817) зареєстрована в якості юридичної особи.
У період з 09 год. 00 хв. 23.12.2019 по 16 год. 00 хв. 24.12.2019 Пологівським районним сектором Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Запорізькій області, на підставі наказу Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Запорізькій області від 11.12.2019 №447 та посвідчення (направлення) від 17.12.2019 №2348 проведено позаплановий захід державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання Комунальною установою «Костянтинівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів» Пологівської районної ради Запорізької області (правонаступником якої є відповідач) вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, за результатом якого складено акт від 24.12.2019 №115. Перевірка проводилася за адресою: 70618, Запорізька область, Пологівський район, с. Костянтинівка, вул. Перемоги, 44.
В ході перевірки, серед іншого, виявлено такі порушення, які слугували підставою для звернення до суду із даною позовною заявою, а саме:
сходові клітки, внутрішні відкриті та зовнішні сходи, коридори, проходи та інші шляхи евакуації не забезпечено евакуаційним освітленням, що є порушенням вимог пункту 2.31 глави 2 розділу III Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 №1417;
не виконано оброблення дерев`яних елементів горищних покриттів засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності, що є порушенням вимог пункту 2.5 глави 2 розділ III Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 №1417;
допускається з`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів в усіх приміщеннях, що є порушенням вимог пункту 1.6 глави 1 розділу IV Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 №1417;
не забезпечено обладнання приміщень закладу системами протипожежного захисту відповідно до вимог ДБН В 2.5-56:2014 «Системи протипожежного захисту», що є порушенням вимог пункту 1.2 глави 1 розділу V Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 №1417;
не забезпечено відповідно до законодавства працівників засобами колективного та індивідуального захисту, що є порушенням вимог пункту 2 розділу 3 Правил техногенної безпеки, затверджених наказом МВС України від 05.11.2018 №879.
Разом із тим, вже під час судового розгляду даної справи, Пологівським районним сектором Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Запорізькій області проведено позаплановий захід державного нагляду (контролю) відповідача, за результатами якого складено акт від 12.11.2020 №73.
Відповідно до висновків акту від 12.11.2020 №73 з порушень, які слугували підставою для звернення ДСНС з даним позовом до суду, на думку позивача, залишились не усунутими наступні:
не виконано оброблення дерев`яних елементів горищних покриттів засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності, що є порушенням вимог пункту 2.5 глави 2 розділ III Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 №1417;
не забезпечено обладнання приміщень закладу системами протипожежного захисту відповідно до вимог ДБН В 2.5-56:2014 «Системи протипожежного захисту», що є порушенням вимог пункту 1.2 глави 1 розділу V Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 №1417.
Отже, суд під час вирішення питання про наявність/відсутність підстав для застосування заходів реагування у сфері державного нагляду, виходить із порушень, що зазначені в акті перевірки від 12.11.2020 №73 дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.
Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначено Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 05.04.2007 № 877-V (далі Закон №877; тут та надалі у чинній на момент виникнення спірних правовідносин редакції).
Так, за визначенням абзаців другого, третього ст. 1 Закону №877, державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища;
заходи державного нагляду (контролю) - планові та позапланові заходи, які здійснюються у формі перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та в інших формах, визначених законом.
Одним з основних принципів державного нагляду (контролю) є пріоритетність безпеки у питаннях життя і здоров`я людини, функціонування і розвитку суспільства, середовища проживання і життєдіяльності перед будь-якими іншими інтересами і цілями у сфері господарської діяльності (абзац другий статті 3 Закону №877).
Згідно ч. 1 ст. 4 Закону №877 державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб`єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом.
Виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду (абзац перший частини п`ятої статті 4 Закону №877).
За правилами, встановленими ч. 7 ст. 7 Закону №877 на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.
Відносини, пов`язані із захистом населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій, реагуванням на них, функціонуванням єдиної державної системи цивільного захисту, та визначає повноваження органів державної влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, права та обов`язки громадян України, іноземців та осіб без громадянства, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності, врегульовано Кодексом цивільного захисту України від 02.10.2012 № 5403-VI (тут та надалі у чинній на момент виникнення спірних правовідносин редакції).
Частина друга статті 51 і частина третя статті 55 Кодексу цивільного захисту України передбачають, що забезпечення пожежної та техногенної безпеки суб`єкта господарювання покладено на власників та керівників таких суб`єктів господарювання.
Відповідно до ч. 1 ст. 64 Кодексу цивільного захисту України центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, уповноважений організовувати та здійснювати державний нагляд (контроль) щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту і діяльності аварійно-рятувальних служб.
Згідно ч. 1 ст. 66 Кодексу цивільного захисту України центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону.
Пунктом 12 ч. 1 ст. 67 Кодексу цивільного захисту України до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, віднесено звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.
У пунктах 1, 2 частини першої статті 70 Кодексу цивільного захисту України закріплено, що підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є: недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення.
Повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду (частина друга статті 70 Кодексу цивільного захисту України),
Системний аналіз викладених правових норм дозволяє стверджувати, що правовою підставою для застосування адміністративним судом заходів реагування є одночасна наявність таких умов: 1) факт порушення правил та норм пожежної і техногенної безпеки, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей; 2) звернення компетентного органу, який здійснює державний нагляд у сфері пожежної і техногенної безпеки, із відповідним адміністративним позовом до суду; 3) наявність обов`язку у підконтрольного суб`єкта, зупинення експлуатації приміщень якого вимагає відповідний орган Державної служби України з надзвичайних ситуацій, забезпечувати дотримання вимог пожежної безпеки у відповідному приміщенні.
Разом з тим, при обранні заходу реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг, позивачем як суб`єктом владних повноважень, і судом, відповідно, мають враховуватися принцип співмірності обраного заходу реагування тим порушенням, які виникли і тим, які залишилися не усунутими на час розгляду справи, а також дотримання справедливого балансу між інтересами відповідача і публічними інтересами.
Тобто, захід реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) відповідача до повного усунення порушень вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки є заходом, обрання якого є можливим у разі, якщо виявлені порушення реально створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.
Як вбачається з матеріалів справи, а саме з акту від 12.11.2020 №73, позивачем встановлено, що відповідачем залишаються неусунутими наступні порушення у сфері техногенної та пожежної безпеки:
не виконано оброблення дерев`яних елементів горищних покриттів засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності, що є порушенням вимог пункту 2.5 глави 2 розділ III Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 №1417;
не забезпечено обладнання приміщень закладу системами протипожежного захисту відповідно до вимог ДБН В 2.5-56:2014 «Системи протипожежного захисту», що є порушенням вимог пункту 1.2 глави 1 розділу V Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 №1417.
На думку суду, вказані порушення не є формальними, їх наявність може призвести до займання у зв`язку з відсутністю необхідної системи заходів для уникнення пожежі та забезпечення своєчасного її виявлення, попередження людей про небезпеку, що свідчить про недотриманням відповідачем Правил пожежної безпеки в Україні.
Також, не оброблення відповідачем дерев`яних елементів горищних покриттів засобами вогнезахисту створює загрозу для життя та здоров`я людей, оскільки без проведення відповідної обробки конструкції, такі конструкції можуть впасти у разі їх загорання, що призведе до руйнування будівлі та може призвести до неможливості евакуації людей, які перебувають у приміщенні.
Суд приймає до уваги ту обставину, що відповідачем значно зменшено кількість порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, у порівнянні з порушеннями, зафіксованими в акті від 24.12.2019 №115. Проте, зменшення кількості порушень не може свідчити про повне їх усунення.
Також суд звертає увагу на те, що застосування заходів реагування у вигляді зупинення експлуатації будівель та приміщень є тимчасовим заходом, який направлений на попередження настання негативних наслідків, викликаних наявністю на об`єкті порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей.
Недодержання вимог у сфері техногенної та пожежної безпеки призводить до невиправданого ризику виникнення надзвичайних ситуацій та, відповідно, ризику завдання шкоди життю і здоров`ю населення.
До того ж, застосований захід реагування має спонукаючий характер, направлений на забезпечення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки в приміщеннях відповідача.
Такий захід реагування як зупинення експлуатації будівель та приміщень не є санкцією за порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, а є превентивним заходом, який спрямований на недопущення існування невиправданого ризику виникнення надзвичайних ситуацій та, відповідно, ризику завдання шкоди життю і здоров`ю населення.
Аналогічні висновки викладені Верховним Судом у постановах від 01.12.2021 у справі №1.380.2019.004026, від 23.02.2022 у справі № 640/10586/20.
Отже, враховуючи те, що відповідачем не надано до суду доказів повного усунення виявлених позивачем порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, суд доходить висновку про наявність правових підстав для застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації будівель та приміщень Комунальної установи «Костянтинівська гімназія» Пологівського району Пологівської міської ради Запорізької області.
Посилання відповідача на недотримання принципу пропорційності під час застосування такого заходу, як зупинення експлуатації будівель та приміщень, є необґрунтованими, оскільки забезпечення Державою конституційних прав громадян на захист життя, здоров`я та власності від невиправданого ризику виникнення надзвичайних ситуацій має пріоритетне значення.
Доводи про порушення права на освіту у разі застосування заходів реагування до приміщення відповідача, суд також вважає необґрунтованими, оскільки дане право є неспіврозмірним із правом на життя та здоров`я, яке передбачене статтею 27 Конституції України, статтею 1 Конвенції про захист прав людини та основоположних свобод від 04 листопада 1950 року та загрозою, яку створюють виявлені порушення.
Суд також зауважує, що відсутність фінансування чи наявність інших перешкод у виконанні вимог протипожежної безпеки, право громадян на здобуття освіти, гарантування відповідачем усунення порушень у майбутньому тощо, не може бути підставою для відмови у задоволенні позову про зупинення експлуатації потенційно небезпечного об`єкта та не є поважними причинами, які виправдовують можливість його подальшої експлуатації.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Частиною другою статті 2 КАС України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Згідно з ч. 1 ст. 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Враховуючи вищевикладене у сукупності, суд дійшов висновку, що подальша експлуатація Комунальною установою «Костянтинівська гімназія» Пологівського району Пологівської міської ради Запорізької області будівель та приміщень за адресою: 70618, Запорізька область, Пологівський район, с. Костянтинівка, вул. Перемоги, 44, без усунення виявлених позивачем порушень, створює реальну небезпеку та загрозу життю, здоров`ю людей, внаслідок чого є підстави для застосування до відповідача такого заходу реагування як зупинення будівель та приміщень за вищенаведеною адресою, окрім робіт, пов`язаних з усуненням порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, до повного усунення цих порушень.
Разом із тим, стосовно позовних вимог в тій частині, що усунення порушень повинно бути встановлено на підставі перевірки відповідача Головним управлінням ДСНС України у Запорізькій області суд зазначає, що вказані вимоги позивачем не обґрунтовано. Крім того, предметом розгляду даної справи є питання наявності/відсутності підстав для застосування заходів реагування у сфері державного нагляду, у зв`язку з чим вимоги позивача про те, що усунення порушень повинно бути підтверджено на підставі перевірки ГУ ДСНС у Запорізькій області є передчасними та такими, що задоволенню не підлягають.
Відповідно до положень ст. 139 КАС України судові витрати з відповідача стягненню не підлягають.
Керуючись статтями 241, 243-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Позовну заяву Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Запорізькій області задовольнити частково.
Застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації будівель та приміщень Комунальної установи «Костянтинівська гімназія» Пологівського району Пологівської міської ради Запорізької області (70618, Запорізька область, Пологівський район, с. Костянтинівка, вул. Перемоги, 44; код ЄДРПОУ 26317817) шляхом зобов`язання Комунальної установи «Костянтинівська гімназія» Пологівського району Пологівської міської ради Запорізької області повністю зупинити експлуатацію будівель і споруд за адресою: 70618, Запорізька область, Пологівський район, с. Костянтинівка, вул. Перемоги, 44, окрім робіт, пов`язаних з усуненням порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, до повного усунення цих порушень.
У задоволенні решти позовних вимог відмовити.
Рішення набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржено до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 293-297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Рішення в повному обсязі складено та підписано 07.12.2022.
СуддяЮ.П. Бойченко
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.12.2022 |
Оприлюднено | 09.12.2022 |
Номер документу | 107726606 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо цивільного захисту |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Бойченко Юлія Петрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні