КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
06 грудня 2022 року № 140/6628/21
Суддя Київського окружного адміністративного суду Лапій С.М., розглянувши в місті Києві у письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Державної екологічної інспекції у Волинській області до ПП «Оіл Стратейджик» про стягнення адміністративно-господарських санкцій,
в с т а н о в и в:
До Волинського окружного адміністративного суду звернулась Державна екологічна інспекція у Волинській області з позовом, у якому просить стягнути з ПП «Нафто торгова фірма «Укр-Петроль» адміністративно-господарські санкції у розмірі 272 000, 00 грн.
На обґрунтування заявлених вимог позивач зазначає, що адміністративно-господарські штрафи на суму 272 000, 00 грн накладені постановами від 01.02.2021 та від 11.03.2021.
Відповідачем відзиву на позовну заяву до суду не подано.
Ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 06.07.2021 позовну заяву Державної екологічної інспекції у Волинській області прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження.
Ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 08.09.2021 передано адміністративну справу за підсудністю до Київського окружного адміністративного суду.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 13.10.2021 справу прийнято до провадження.
Судом встановлено, що 09.07.2021 відбулася державна реєстрація змін до відомостей про юридичну особу ПП «Нафто торгова фірма «Укр-Петроль» (код ЄДРПОУ 32215743 адреса місцезнаходження: Волинська обл, с. Володимир-Волинський, вул. Драгоманова, 19-а) шляхом зміни найменування та місцезнаходження на Приватне підприємство «Оіл Стратейджик» (код ЄДРПОУ 32215743 адреса місцезнаходження: Київська обл, м. Бориспіль, вул. Київський шлях, 65).
Відповідно до ст. ст. 11, 23 ЗУ «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції» від 02.12.2010 № 2735-VI (далі - Закон № 2735-VI), Секторального плану державного ринкового нагляду на 2020 рік, затвердженого виконуючим обов`язки голови Державної екологічної інспекції України 29.11.2019, Державною екологічною інспекцією у Волинській області видано наказ та направлення на проведення перевірки від 17.12.2020 № 37-РН, на підставі яких посадовими особами позивача у період з 17.12.2020 по 22.12.2020 проведено планову перевірку характеристик продукції, а саме автомобільних бензинів та дизельних палив, за адресою розповсюдження продукції: Волинська область, м.Луцьк, вул. Карпенка-Карого, 1А (далі - АЗС), де здійснює господарську діяльність Приватне підприємство «Нафто торгова фірма «Укр-Петроль».
За результатами перевірки складено акт перевірки характеристик продукції від 22.12.2020 № 29-9/20 (далі - акт від 22.12.2020).
Перевіркою встановлено порушення:
-документ про якість палива (паспорт якості) №1/01/2020 від 01.12.2020, виданий ТОВ «Паливно-Торгова фірма «УКР-ПЕТРОЛЬ» на бензин автомобільний А-92-Євро5-Е5 (завод-виробник ВАТ Мозирський республіка Білорусь), що реалізується на АЗС не відповідає встановленим вимогам, чим порушено п. 8, п.9, п.24 Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.09.2016 №927 (далі - Технічний регламент №927);
-документ про якість палива (паспорт якості) №2/01/2020 від 01.12.2020, виданий ТОВ «Паливно-Торгова Фірма «УКР-ПЕТРОЛЬ» на бензин автомобільний А-95-Євро5-Е5 (завод-виробник ВАТ Мозирський НПЗ, республіка Білорусь), що реалізується на АЗС не відповідає встановленим вимогам, чим порушено п.8, п.9, п.24 Технічного регламенту №927;
-документ про якість палива (паспорт якості) №4/01/2020 від 01.12.2020, виданий ТОВ «Паливно-Торгова Фірма «УКР-ПЕТРОЛЬ» на паливо дизельне ДП-3-Євро5-В0 (завод-виробник ВАТ Мозирський НПЗ, республіка Білорусь), що реалізується на АЗС не відповідає встановленим вимогам, чим порушено п.8, п.9, п.24 Технічного регламенту №927;
-документ про якість палива (паспорт якості) №5/01/2020 від 01.12.2020, виданий ТОВ «Паливно-Торгова Фірма «УКР-ПЕТРОЛЬ» на паливо дизельне ДП-3-Євро5-В0 (завод-виробник Akcine bendrove ORLEN Lietuva, Литовська Республіка), що реалізується на АЗС не відповідає встановленим вимогам, чим порушено п.8, п.9, п.24 Технічного регламенту №927;
-документи (товарно-транспортна накладна на відпуск нафтопродуктів (нафти) №786 від 20.11.2020, видана ТОВ «ПТФ «УКР-ПЕТРОЛЬ» (пункт навантаження: м. Луцьк, вул. Георгія Гонгадзе, 5), не дають можливості відстеження походження продукції на бензин автомобільний А-92-Євро5-Е5, чим порушено п.6 ч.7 ст.23 Закону № 2735-VI;
-не надано документ (товарно-транспортна накладна на відпуск нафтопродуктів (нафти), який дає можливості відстежити походження продукції на бензин автомобільний А-95-Євро5-Е5, чим порушено п.6 ч.7 ст.23 Закону № 273 5-VI;
-надані документи (товарно-транспортна накладна на відпуск нафтопродуктів (нафти) №833 від 30.11.2020, видана ТОВ «ПТФ «УКР- ПЕТРОЛЬ» (пункт навантаження: м. Луцьк, вул. Георгія Гонгадзе, 5), не дають можливості відстеження походження продукції на дизельне паливо ДП-3-Євро5-В0, чим порушено п.6 ч,7 ст.23 Закону № 2735-VI;
-надані документи (товарно-транспортна накладна на відпуск нафтопродуктів (нафти) №835 від 30 листопада 2020 р., видана ТОВ «ПТФ «УКР-ПЕТРОЛЬ» (пункт навантаження: м. Луцьк, вул. Георгія Гонгадзе, 5), не дають можливості відстеження походження продукції на дизельне паливо ДП-3-Євро5-В0, чим порушено п.6 ч.7 ст.23 Закону № 2735-VI;
-позначення автомобільних бензинів А-92-Євро5-Е5, А-95-Євро5-Е5 та дизельного палива ДП-3-Євро5-В0 на паливно-розподільчому обладнанні не відповідає вимогам п.7, п.10 Технічного регламенту №927;
-позначення автомобільних бензинів А-92-Євро5-Е5, А-95-Євро5-Е5 та дизельного палива ДП-3-Євро5-В0 в розрахункових документах (фіскальних чеках) не відповідає вимогам п.7, п.10 Технічного регламенту №927.
Акт перевірки від 22.12.2020 вручено директору ПП НТФ «Укр-Петроль» Мірошниченко Г.В.
Відповідно до ст. ст. 33, 29 Закону № 2735-VI позивачем прийнято рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів від 23.12.2020 № 81-9/20, № 82-9/20, № 83-9/20, № 84-9/20, № 85-9/20, № 86-9/20, № 87-9/20, № 88-9/20, № 89-9/20, № 90-9/20.
Рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів 23.12.2020 вручено директору ПП НТФ «Укр-Петроль» Мірошниченку Г.В.
Відповідачем направлено на адресу позивача повідомлення від 06.01.2021 № 11 про виконання рішень про вжиття обмежувальних заходів від 23.12.2020 №81-9/20, №82-9/20, №83-9/20, №84-9/20, №85-9/20, №86-9/20, №87-9/20, №88-9/20, №89-9/20, №90-9/20 з додатками.
Відповдіно до ст.34 Закону №2735-VI, з метою перевірки стану виконання суб`єктом господарювання рішень про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів, на підставі наказу та направлення на проведення перевірки від 20.01.2021 №6-РН, позивачем у період з 20.01.2021 по 21.01.2021 проведено перевірку стану виконання суб`єктом господарювання рішень про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів від 23.12.2020 № 81-9/20, № 82-9/20, № 83-9/20, № 84-9/20, № 85-9/20, № 86-9/20, № 87-9/20, № 88-9/20, № 89-9/20, № 90-9/20.
Актом перевірки стану виконання суб`єктом господарювання рішень про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів від 21.01.2021 № 2-8/21 (далі - акт від 21.01.2021), встановлено наступне.
Рішення від 23.12.2020 №81-9/20 не виконано та не може бути визнане результативним. Наданий паспорт якості №1/01/2020 від 01.12.2020, виданий ТзОВ «Паливно-Торгова Фірма «УКР-ПЕТРОЛЬ» на бензин автомобільний А-92-Євро5-Е5, що реалізується на АЗС (завод-виробник ВАТ Мозирський НПЗ, республіка Білорусь), не відповідає вимогам Технічного регламенту №927. Випробування палива не проведено акредитованою випробувальною лабораторією визначеною у встановленому Мінекоенерго порядку, знак відповідності технічним регламентам з ідентифікаційним номером « 081» нанесено без дозволу ДП Органу з Сертифікації Нафтопродуктів та Систем Якості «МАСМА-СЕПРО» (лист від 22.12.2020 №0383/ОС) чим порушено п.8, п.9, п.20, п.24 Технічного регламенту №927 та Постанови Кабінету Міністрів України від 30.12.2015 №1184 «Про затвердження форми, опису знаку відповідності технічним регламентам».
Рішення від 23.12.2020 №82-9/20 не виконано та не може бути визнане результативним. Наданий паспорт якості №2/01/2020 від 01.12.2020, виданий ТзОВ «Паливно-Торгова Фірма «УКР-ПЕТРОЛЬ» на бензин автомобільний А-95-Свро5-Е5, що реалізується на АЗС (завод-виробник ВАТ Мозирський НПЗ, республіка Білорусь), не відповідає вимогам п.8, п.9, п.20, п.24 Технічного регламенту №927 (випробування палива не проведено акредитованою випробувальною лабораторією визначеною у встановленому Мінекоенерго порядку, знак відповідності технічним регламентам з ідентифікаційним номером « 081» нанесено без дозволу ДП Органу з Сертифікації Нафтопродуктів та Систем Якості «МАСМА-СЕПРО» (лист від 22.12.2020 №0383/ОС) та Постанови Кабінету Міністрів України від 30.12.2015 №1184 «Про затвердження форми, опису знаку відповідності технічним регламентам».
Рішення від 23.12.2020 №83-9/20 не виконано та не може бути визнане результативним. Наданий паспорт якості №4/01/2020 від 01.12.2020, виданий ТзОВ «Паливно-Торгова Фірма «УКР-ПЕТРОЛЬ» на дизельне паливо ДП-3-Євро5-В0, що реалізується на АЗС (завод-виробник ВАТ Мозирський НПЗ, республіка Білорусь), не відповідає вимогам п.8, п.9, п.20, п.24 Технічного регламенту №927 (випробування палива не проведено акредитованою випробувальною лабораторією визначеною у встановленому Мінекоенерго порядку, знак відповідності технічним регламентам з ідентифікаційним номером « 081» нанесено без дозволу ДП Органу з Сертифікації Нафтопродуктів та Систем Якості «МАСМА-СЕПРО» (лист від 22.12.2020 №0383/ОС) та Постанови Кабінету Міністрів України від 30.12.2015 №1184 «Про затвердження форми, опису знаку відповідності технічним регламентам»).
Рішення від 23.12.2020 №84-9/20 не виконано та не може бути визнане результативним. Наданий паспорт якості №5/01/2020 від 01.12.2020, виданий ТзОВ «Паливно-Торгова Фірма «УКР-ПЕТРОЛЬ» на дизельне паливо ДП-3-Євро5-В0, що реалізується на АЗС (завод-виробник Akcine bendrove ORLEN Lietuva, Литва), не відповідає вимогам п.8, п.9, п.20, п.24 Технічного регламенту №927. (випробування палива не проведено акредитованою випробувальною лабораторією визначеною у встановленому Мінекоенерго порядку, знак відповідності технічним регламентам з ідентифікаційним номером « 086» нанесено без дозволу Органу з Сертифікації « 10 Хіммотологічний центр міністерства оборони України» (лист від 22.12.2020р. №072/46-П) та Постанови Кабінету Міністрів України від 30.12.2015 №1184 «Про затвердження форми, опису знаку відповідності технічним регламентам».
Рішення від 23.12.2020 №85-9/20 виконано повністю та результативно.
Рішення від 23.12.2020 №86-9/20 виконано повністю та результативно.
Рішення від 23.12.2020 №87-9/20 виконано повністю та результативно.
Рішення від 23.12.2020 №88-9/20 виконано повністю та результативно.
Рішення від 23.12.2020 №89-9/20 виконано повністю та результативно.
Рішення від 23.12.2020 №90-9/20 виконано повністю та результативно.
Оскільки за результатами перевірки стану виконання рішень встановлено факт повного та результативного виконання відповідачем рішень від 23.12.2020 № 85-9/20, № 86-9/20, №87-9/20 № 88-9/20, №89-9/20 № 90-9/20, позивачем прийнято рішення від 21.01.2021 №3-8/21, №4-8/21, №5-8/21, №6- 8/21, №7-8/21, №8-8/21 якими скасовано вказані рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів.
У зв`язку з невиконанням рішень від 23.12.2020 № 81-9/20, № 82-9/20, №83-9/20 та № 84-9/20, на підставі ч.б ст.44 Закону № 2735-VI посадовими особами позивача складено протокол від 21.01.2021 №2-8/21 про виявлені порушення вимог Закону України "Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції" та Закону України «Про загальну безпечність харчової продукції», який направлено на адресу ПП «НТФ «Укр-Петроль» супровідним листом від 04.03.2021 №8-2/601 (повідомлення про вручення № 4302453004881).
За результатами розгляду акту від 21.01.2021 та протоколу від 21.01.2021 позивачем прийнято постанови про накладення штрафу:
-від 01.02.2021 № 11-8/21, якою за невиконання рішення від 23.12.2020 № 81-9/20 до відповідача застосовано штраф в розмірі 34 000,00 грн;
-від 01.02.2021 № 12-8/21, якою за невиконання рішення від 23.12.2020 № 82-9/20 до відповідача застосовано штраф в розмірі 34 000,00 грн;
-від 01.02.2021 № 13-8/21, якою за невиконання рішення від 23.12.2020 № 83-9/20 до відповідача застосовано штраф в розмірі 34 000,00 грн;
-від 01.02.2021 № 14-8/21, якою за невиконання рішення від 23.12.2020 № 84-9/20 до відповідача застосовано штраф в розмірі 34 000, грн.
Зазначені постанови про накладення штрафу на суму 136 000,00 грн направлено на адресу ПП «НТФ «Укр-Петроль» супровідним листом від 01.02.2021 № 8-2/296 (повідомлення про вручення № 4302522806545).
Крім того, за результатами перевірки стану виконання рішень актом від 21.01.2021 встановлено факт невиконання рішень про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів від 23.12.2020 № 81-9/20, № 82-9/20, №83-9/20, № 84-9/20, позивачем внесено зміни до даних рішень шляхом прийняття рішень від 21.01.2021 №1-8/21, №2-8/21, №3-8/21, №4-8/21 відповідно, якими встановлено новий строк виконання рішень, а саме до 19.02.2021.
Після завершення зазначеного строку на підставі наказу та направлення на проведення перевірки від 01.03.2021 № 13-РН у період з 01.03.2021 по 03.03.2021 позивачем проведено перевірку стану виконання рішень про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів від 23.12.2020 № 81-9/20, № 82-9/20, №83-9/20 та № 84-9/20 з врахуванням рішень про внесення змін від 21.01.2021 №1-8/21, №2-8/21, №3-8/21, №4-8/21, за результатами якої складено акт перевірки стану виконання суб`єктом господарювання рішень про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів від 03.03.2021№6-8/21 (далі - акт від 03.03.2021) та встановлено, що зазначені рішення не виконані та не можуть бути визнані результативними.
Позивачем 04.03.2021 складено протокол № 6-8/21 про виявлені порушення вимог Закону України "Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції" та Закону України Про загальну безпечність харчової продукції, який направлено на адресу ПП «НТФ «Укр-Петроль» супровідним листом від 04.03.2021 №8-2/601 (повідомлення про вручення №4302452994551).
Позивачем прийнято постанови про накладення штрафу:
від 11.03.2021 № 30-8/21, якою за невиконання рішення від 23.12.2020 № 81-9/20 (зі змінами) до відповідача застосовано штраф в розмірі 34 000,00 грн;
від 11.03.2021 № 31-8/21, якою за невиконання рішення від 23.12.2020 № 82-9/20 (зі змінами) до відповідача застосовано штраф в розмірі 34 000,00 грн;
від 11.03.2021 № 32-8/21, якою за невиконання рішення від 23.12.2020 № 83-9/20 (зі змінами) до відповідача застосовано штраф в розмірі 34 000,00 грн;
від 11.03.2021 № 14-8/21, якою за невиконання рішення від 23.12.2020 № 84-9/20 (зі змінами) до відповідача застосовано штраф в розмірі 34 000,00 грн.
Зазначені постанови про накладення штрафу на суму 136 000,00 грн направлено на адресу ПП «НТФ «Укр-Петроль» супровідним листом від 11.03.2021 № 8-2/663 (повідомлення про вручення № 4302522861740) та отримано адресатом 16.03.2021.
Відповідач листом №47 просив про продовження терміну виконання рішень про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів до 15.03.2021 для надання документів згідно вимог зазначених у направленні №13-РН від 01.03.2021.
Листом від 09.03.2021 №8-2/628 директора ПП «НТФ «Укр-Петроль» повідомлено, що відповідно до вимог п.10 ст.33 Закону № 2735-VI, строк виконання рішення може бути змінено органом ринкового нагляду за обґрунтованим клопотанням суб`єкта господарювання, яке подано у будь-який час виконання рішення, але до закінчення строку виконання такого рішення, тобто до 19.02.2021. Оскільки клопотання подано після завершення вказаного строку, відповідачу відмовлено у продовженні терміну виконання рішень до 15.03.2021.
Штрафи на суму 272 000,00 грн, накладені постановами від 01.02.2021 та від 11.03.2021, відповідачем не сплачено.
Надаючи правову оцінку обставинам, що склалися, суд зазначає таке.
Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Правові та організаційні засади здійснення державного ринкового нагляду і контролю нехарчової продукції встановлені Законом № 2735-VI.
Відповідно до статті 10 Закону № 2735-VI ринковий нагляд здійснюється органами ринкового нагляду в межах сфер їх відповідальності. Органи ринкового нагляду та сфери їх відповідальності визначаються Кабінетом Міністрів України.
Постановою Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2016 року №1069 затверджено "Перелік видів продукції, щодо яких органи державного ринкового нагляду здійснюють державний ринковий нагляд", відповідно до якої Державна екологічна інспекція України здійснює державний ринковий нагляд за автомобільними бензинами, дизельним, судновим та котельним паливом.
Відповідно до Положення про Державну екологічну інспекцію у Волинській області, затвердженого наказом Державної екологічної інспекції України (далі - Держекоінспекція) від 02.02.2021 № 47, Державна екологічна інспекція у Волинській області є територіальним органом Держекоінспекції та їй підпорядковується. Основними завданнями Інспекції є реалізація повноважень Держекоінспекції на території Волинської області.
За приписами ст. 11 Закону № 2735-VI з метою здійснення ринкового нагляду органи ринкового нагляду в межах сфер їх відповідальності, зокрема: проводять перевірки характеристик продукції; приймають у випадках та порядку, визначених цим Законом, рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів, здійснюють контроль стану виконання суб`єктами господарювання цих рішень; вживають у порядку, визначеному цим та іншими законами України, заходів щодо притягнення до відповідальності осіб, винних у вчиненні порушень вимог цього Закону та встановлених вимог.
Статтею 15 Закону № 2735-VI встановлено, що посадові особи, які здійснюють ринковий нагляд, мають право, крім іншого: проводити у випадках і порядку, визначених цим Законом, перевірки документів та обстеження зразків продукції, відбирати зразки продукції і забезпечувати проведення їх експертизи (випробування); вимагати від суб`єктів господарювання надання документів і матеріалів, необхідних для здійснення ринкового нагляду, одержувати копії таких документів і матеріалів; складати акти перевірок та застосовувати в установленому законом порядку адміністративно-господарські санкції у вигляді штрафу до суб`єктів господарювання за порушення вимог цього Закону, Закону України "Про загальну безпечність нехарчової продукції" та встановлених вимог; складати на основі актів перевірок протоколи про адміністративні правопорушення у сфері здійснення ринкового нагляду та розглядати справи про відповідні адміністративні правопорушення згідно із законом.
Статтею 22 Закону № 2735-VI визначено, що заходами ринкового нагляду є, зокрема: перевірки характеристик продукції, у тому числі відбір зразків продукції та їх експертиза (випробування); обмежувальні (корегувальні) заходи, що включають, в тому числі, обмеження надання продукції на ринку; контроль стану виконання рішень про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів.
Порядок проведення перевірок характеристик продукції визначено ст. 23 Закону № 2735-VI, відповідно до якої під час проведення перевірок характеристик продукції проводиться, зокрема, перевірка документів.
Предметом таких перевірок є характеристики продукції певного виду (типу), категорії та/або групи.
Перевірки характеристик продукції проводяться на підставі наказів органів ринкового нагляду та направлень на проведення перевірки, що видаються та оформлюються відповідно до цього Закону.
Під час перевірки характеристик продукції у випадках, передбачених цим Законом, перевірці підлягають такі документи (їх копії) та інформація: декларація про відповідність; супровідна документація, що додається до відповідної продукції (включаючи інструкцію щодо користування продукцією); загальний опис продукції, а також повний склад технічної документації на відповідну продукцію, передбачений технічним регламентом; документи щодо системи якості чи системи управління якістю; висновки експертиз та протоколи випробувань зразків відповідної продукції, відібраних (узятих) у межах здійснення ринкового нагляду і контролю продукції; документи, що дають змогу відстежити походження відповідної продукції та її подальший обіг (товарно-супровідна документація або договори); документи і матеріали щодо стану виконання суб`єктом господарювання рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів, у тому числі в межах моніторингу дій суб`єктів господарювання, що вживаються ними для вилучення відповідної продукції з обігу та/або її відкликання; повідомлення та інша інформація, надана суб`єктами господарювання, митними органами, органами з оцінки відповідності згідно з положеннями цього Закону та Закону України "Про загальну безпечність нехарчової продукції".
Орган ринкового нагляду має право вимагати надання таких документів лише в обсязі, що необхідний для встановлення ланцюга постачання продукції.
Посадова особа, яка здійснює ринковий нагляд, перед початком перевірки зобов`язана роз`яснити суб`єкту господарювання, продукція якого перевіряється, порядок оскарження рішень, приписів, дій та бездіяльності органів ринкового нагляду та їх посадових осіб.
Вимоги до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив (далі - палива), що виробляються, вводяться в обіг та реалізуються на території України, встановлені Технічним регламентом № 927.
Пунктом 5 Технічного регламенту № 927 встановлено, що дозволяється виготовлення, введення в обіг і обіг палив, які відповідають вимогам цього Технічного регламенту.
Згідно з п. 8 Технічного регламенту № 927 визначено, що кожна партія палива, що вводиться в обіг або перебуває в обігу, повинна мати документ про якість (паспорт якості) палива.
Відповідно до вимог п. 9 Технічного регламенту № 927 документ про якість (паспорт якості) палива повинен містити: дату видачі і номер документа; назву, марку (категорію) - для суднових та котельних палив; позначення палива - для автомобільного бензину та дизельного палива; назву та адресу підприємства - виробника; назву та адресу розповсюджувача (за наявності); дату виготовлення палива; дату відбирання проби та дату проведення випробування; нормативні значення та фактичні результати випробувань, які підтверджують відповідність марки палива вимогам цього Технічного регламенту; відомості щодо декларації про відповідність; посилання на нормативні документи на методи випробування згідно з нормативним документом на паливо; номер партії (резервуара); дані про вид та кількість добавок (присадок); підпис начальника відділу технічного контролювання або керівника лабораторії, яка виконує функції відділу, або уповноваженої особи, завірений печаткою; гарантійний строк зберігання.
Пунктом 20 Технічного регламенту № 927 встановлено, що перед введенням в обіг та під час надання палива на ринку на документ про якість (паспорт якості) виробником повинен бути нанесений знак відповідності технічним регламентам, який підтверджує відповідність палива вимогам цього Технічного регламенту, так, щоб забезпечувалася його видимість, розбірливість та незмивність.
У разі проведення оцінки відповідності призначеним органом з оцінки відповідності до знаку відповідності додається його ідентифікаційний номер.
Зображення знака відповідності технічним регламентам виконується згідно з формою та описом, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від ЗО грудня 2015 р. № 1184 Про затвердження форми, опису знака відповідності технічним регламентам, правил та умов його нанесення (Офіційний вісник України, 2016 р., № 6, ст. 299).
Пунктом 24 Технічного регламенту № 927 визначено, що правила та методи випробувань, у тому числі відбирання проб, необхідних для виконання вимог цього Технічного регламенту, та проведення оцінки відповідності, встановлюються національними стандартами, перелік яких затверджується і оприлюднюється відповідно до законодавства, а в разі їх відсутності (до прийняття національних стандартів) - нормативними документами.
Випробування палив для підтвердження виконання вимог цього Технічного регламенту проводяться акредитованими випробувальними лабораторіями.
Відповідно до ч.3 ст. 29 Закону № 2735-VI Орган ринкового нагляду невідкладно вимагає від відповідного суб`єкта господарювання вжити протягом визначеного строку заходів щодо усунення формальної невідповідності, якщо цей орган встановить будь-яку таку невідповідність: знак відповідності технічним регламентам було нанесено з порушенням вимог, визначених у відповідному технічному регламенті; не було нанесено знак відповідності технічним регламентам, якщо його нанесення передбачено відповідним технічним регламентом; не було складено декларацію про відповідність або декларація про відповідність (її копія чи спрощена декларація про відповідність) не супроводжує продукцію, якщо це передбачено відповідним технічним регламентом; декларацію про відповідність було складено з порушенням вимог; органу ринкового нагляду не надано доступу до технічної документації або вона є неповною; вчинено інші порушення встановлених вимог, визначені у відповідному технічному регламенті як формальна невідповідність.
Перелік порушень встановлених вимог, які вважаються формальною невідповідністю, уточняються у відповідних технічних регламентах.
Відповідно до статті 30 Закону № 2735-VI обмеження надання продукції на ринку здійснюються, зокрема, шляхом усунення формальної невідповідності (згідно з частиною третьою статті 29 цього Закону).
Статтею 33 Закону № 2735-VI встановлено, що обмежувальні (корегувальні) заходи запроваджуються відповідними рішеннями органів ринкового нагляду.
Рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів можуть бути прийняті, зокрема, за результатами проведених органами ринкового нагляду перевірок характеристик продукції.
У рішенні органу ринкового нагляду про заборону чи обмеження надання продукції на ринку, вилучення продукції з обігу або її відкликання зазначаються, крім іншого, способи, порядок і строки оскарження суб`єктом господарювання цього рішення.
Відповідно до ст. 8 Закону № 2735-VI суб`єкти господарювання зобов`язані при здійсненні господарської діяльності ефективно взаємодіяти між собою під час вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів, передбачених цим Законом.
Приписами статті 34 Закону № 2735-VI визначено порядок здійснення контролю стану виконання рішень про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів.
З метою контролю стану виконання рішень про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів органи ринкового нагляду, крім іншого, проводять перевірки стану виконання суб`єктами господарювання цих рішень.
Суб`єкт господарювання, якого стосується рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів, має у визначений у такому рішенні строк надати (надіслати) органу ринкового нагляду, що прийняв відповідне рішення, повідомлення про його виконання. До цього повідомлення суб`єкт господарювання може додавати документи або їх копії, що підтверджують виконання рішення.
У разі якщо інформація, що міститься в повідомленні суб`єкта господарювання про виконання рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів, та долучені до рішення документи є недостатніми для підтвердження результативності виконання цього рішення, а також за наявності обґрунтованих сумнівів щодо достовірності цієї інформації відповідний орган ринкового нагляду проводить перевірку стану виконання суб`єктом господарювання такого рішення.
Під час проведення перевірки стану виконання рішення орган ринкового нагляду встановлює ступінь виконання суб`єктом господарювання рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів та результативність їх виконання.
У разі якщо за результатами аналізу повідомлення суб`єкта господарювання про виконання рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів та/або перевірки стану виконання цього рішення встановлено факт повного та результативного виконання суб`єктом господарювання відповідного рішення (крім рішення про заборону надання продукції на ринку), орган ринкового нагляду невідкладно приймає рішення про скасування такого рішення.
У разі якщо за результатами аналізу повідомлення суб`єкта господарювання про виконання рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів та/або перевірки стану виконання цього рішення встановлено факт невиконання чи часткового виконання суб`єктом господарювання відповідного рішення або виконання рішення не може бути визнано результативним, орган ринкового нагляду невідкладно приймає рішення про внесення змін до зазначеного рішення. Такі зміни можуть передбачати вжиття нових обмежувальних (корегувальних) заходів.
Відповідно до п. З ч.4 ст.44 Закону № 2735-VI до суб`єкта господарювання застосовуються адміністративно-господарські санкції у вигляді штрафу в разі невиконання або неповного виконання рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів щодо усунення формальної невідповідності, визначених частиною третьою статті 29 цього Закону, - у розмірі трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян для осіб, які ввели продукцію в обіг або відповідно до цього Закону вважаються такими, що ввели продукцію в обіг, та у розмірі двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян для розповсюджувачів.
Адміністративно-господарські санкції накладаються на особу, яка ввела продукцію в обіг або відповідно до цього Закону вважається такою, що ввела продукцію в обіг, та/або на розповсюджувача за кожну модель, артикул чи партію продукції, яка є небезпечною, становить ризик та/або не відповідає встановленим вимогам, незалежно від кількості одиниць такої продукції та/або місць її реалізації.
Суми штрафів, що накладаються органами ринкового нагляду, зараховуються до Державного бюджету України.
Про вчинення порушень, зазначених у цій статті, посадові особи органів ринкового нагляду, що виявили правопорушення, складають протокол на підставі документів, що містять інформацію про походження продукції та її обіг.
Протокол разом з актом перевірки, поясненнями фізичної особи, у тому числі фізичної особи - підприємця, чи керівника юридичної особи або уповноваженої ним особи (у разі їх наявності) та документами, що стосуються справи, не пізніше наступного робочого дня за днем його складання передається керівнику чи заступнику керівника органу ринкового нагляду, які розглядають справу протягом 15 календарних днів з дня отримання протоколу та відповідних документів і приймають рішення про накладення штрафу. Кожний штраф оформляється окремою постановою.
Суб`єкт господарювання має сплатити штраф у п`ятнадцятиденний строк з дня отримання постанови про його накладення.
У разі несплати штрафу в зазначений строк він стягується в судовому порядку.
Як слідує з матеріалів справи, відповідачем штраф у добровільному порядку не сплачено.
Згідно із ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
За наведених вище обставин суд приходить до висновку про задоволення позовних вимог.
В силу положень ст. 139 КАС України судові витрати позивачу не відшкодовуються.
Керуючись ст.ст. 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд -
в и р і ш и в:
Адміністративний позов задовольнити.
Стягнути з Приватного підприємства «Оіл Стратейджик» адміністративно-господарські санкції на користь Державного бюджету України за реквізитами: отримувач коштів ГУК у Волинській обл/м.Вол-Волинс., код класифікації доходів бюджету 21081100, код отримувача (ЄДРПОУ)38009371, номер рахунку (IВАN) UA178999980313050106000003552 у розмірі 272 000 (двісті сімдесят дві тисячі) грн 00 коп.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.
Суддя Лапій С.М.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.12.2022 |
Оприлюднено | 09.12.2022 |
Номер документу | 107726879 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них дозвільної системи, нагляду (контролю), реалізації держ-ї регуляторної політики у сфері госп-ї д-ті; ліцензування видів господарської д-ті; розроблення і застосування національних стандар., технічних регламентів та процедур оцінки відповідності |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Лапій С.М.
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Андрусенко Оксана Орестівна
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Андрусенко Оксана Орестівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні