Рішення
від 06.12.2022 по справі 320/5313/22
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

06 грудня 2022 року Київ справа № 320/5313/22

Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Басая О.В., розглянувши у письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ФГ Волинь Агро Трейд" до Головного управління ДПС у Київській області як відокремленого підрозділу Державної податкової служби України про визнання протиправним і скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії,

в с т а н о в и в:

До Київського окружного адміністративного суду звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю "ФГ Волинь Агро Трейд" з позовом до Головного управління ДПС у Київській області як відокремленого підрозділу Державної податкової служби України, в якому просить суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Київській області від 27.05.2022 № 86473 про відповідність ТОВ "ФГ Волинь Агро Трейд" критеріям ризиковості платника податку;

- зобов`язати Комісію з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Київській області виключити ТОВ "ФГ Волинь Агро Трейд" з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

В обґрунтування позову позивач зазначив, що оскаржуване рішення є безпідставним, оскільки відповідачем не наведено належних та допустимих доказів в підтвердження інформації про здійснення позивачем ризикових операцій. Крім того, позивач вказує, що в оскаржуваному рішенні не зазначено суть та характер наявної податкової інформації, що стала підставою для прийняття таких рішень, не ідентифіковано конкретні ризикові операції та/або податкові накладні платника, в яких були зафіксовані такі операції.

З урахуванням наведеного, позивач вважає, що рішення є протиправним та підлягає скасуванню, а позовні вимоги задоволенню в повному обсязі.

Згідно з ухвалою від 28 червня 2022 року суд залишив без руху позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "ФГ Волинь Агро Трейд", встановив позивачу десятиденний строк для усунення недоліків позовної заяви. Позивач усунув недоліки позовної заяви у встановлений судом строк.

Ухвалою суду від 6 липня 2022 року відкрито спрощене провадження у справі без виклику учасників справи.

27.07.2022 до суду від представника відповідача надійшов відзив на позовну заяву, в якому зазначив, що спірне рішення прийняте відповідно до пункту 8 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 (далі по тексту Порядок № 1165). Підставами та передумовами прийняття оскаржуваного рішення слугував аналіз податкової інформації, яка наявна в інформаційних системах контролюючого органу. Вказав, що дії контролюючого органу щодо внесення до електронної бази даних інформації є службовою діяльністю працівників податкового органу на виконання своїх професійних обов`язків в порядку, передбаченому Податковим кодексом України та нормативно-правовими актами, прийнятими на виконання вимог цього кодексу. Зазначив, що заявлений позивачем спосіб захисту зобов`язання ГУ ДПС у Київській області виключити ТОВ "ФГ Волинь Агро Трейд" з переліку ризикових платників податків, суперечить Порядку зупинення, визначеному законодавством та втручається у дискреційні повноваження податкового органу, а тому не може бути застосований судом, так як у даному випадку суд буде перебирати функцію органу ДПС щодо зібрання, опрацювання та контролю за своєчасністю та достовірністю сплати коштів до бюджету.

26 липня 2022 року до суду від відповідача надійшли додаткові пояснення до відзиву на позовну заяву, в яких зазначено, що Комісією регіонального рівня відповідно до пункту 6 Порядку зупинення, прийнято рішення № 104699 від 09.12.2021 про відповідність платника податку ТзОВ "ФГ ВОЛИНЬ АГРО ТРЕЙД" (43323723) критеріям ризиковості платника податку п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. В подальшому ТзОВ "ФГ ВОЛИНЬ АГРО ТРЕЙД" (43323723) подано Повідомлення від 24.03.2022 про подання інформації та копій документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Таким чином встановлено, що ТзОВ "ФГ ВОЛИНЬ АГРО ТРЕЙД" (43323723) до повідомлення надано не повний пакет документів, а саме: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них, договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції, первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні, розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків, документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством з контрагентами-покупцями "ГазХолдинг Україна" (34350395), ТзОВ "ЕКО-ЗЕРНОПРОДУКТ" (43323917), ТзОВ СПАС ТРЕЙД" (42732645), ТзОВ "АТЛАС ТЕХ" (43550305) та контрагентом-покупцем "ЕКО-ЗЕРНОПРОДУКТ" (43323917) та інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

З урахуванням отриманих від платника податку інформації та копій відповідних документів, Комісією регіонального рівня відповідно до пункту 6 Порядку зупинення, прийнято рішення № 86473 від 27.05.2022 про відповідність платника податку ТзОВ "ФГ ВОЛИНЬ АГРО ТРЕЙД" (43323723) критеріям ризиковості платника податку п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Зазначає, що податковий орган діяв у межах та у спосіб визначений Податковим кодексом України, за для забезпечення адміністрування та справляння обов`язкових платежів на території України.

16.08.2022 до суду від представника позивача надійшли додаткові пояснення на додаткові пояснення відповідача до відзиву, в яких зазначено, що відповідно до рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку № 104699 від 09.12.2021, контролюючим органом визнано ТОВ "ФГ Волинь Агро Трейд" - "Відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку", Підставою зазначено - "п.8 Критеріїв ризиковості платника податку, встановлено наявність ризикових операцій" - однак розшифровки, яка саме податкова інформація не зазначається, що фактично суперечить формі заповнення Додатку № 4 до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Не маючи, конкретики, які "Наявні ризикові операції" є у контролюючого органу ТОВ "ФГ Волинь Агро Трейд" підготувало відповідь та надало документи, які підтверджували законність діяльності підприємства.

За результатами поданих пояснень, ТОВ "ФГ Волинь Агро Трейд", знову отримало рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку № 112260 від 21.01.2022, в якому підставою зазначено - "п.8 Критеріїв ризиковості платника податку, встановлено наявність ризикових операцій" - однак розшифровки, яка саме податкова інформація не зазначається, що фактично суперечить формі заповнення Додатку № 4 до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

З метою оскарження вказаного рішення ТОВ "ФГ Волинь Агро Трейд" за вих. № 2/3 від 24.03.2022 на адресу ГУ ДПС у Київській області знову направило Звернення щодо виключення платника з переліку ризикових суб`єктів господарювання з доданими до нього документами. Однак не дивлячись на надані документи, 27.05.2022 ТОВ "ФГ Волинь Агро Трейд", під час перевірки електронного кабінету платника, дізналося про рішення про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку № 86473, в якому зазначається, що Платник відповідає п.8 критеріїв ризиковості платника податку. Зазначає, що жодного посилання в трьох рішеннях про визнання ризиковості платника: № 104699 від 09.12.2021; № 112260 від 21.01.2022; № 86473 від 27.05.2022 - контролюючим органом всупереч законну не було надано розшифровки податкової інформації та жодного посилання на необхідність надання документів з конкретним переліком контрагентів, які були їм необхідні або визивали сумнів, а тому стверджувати про те, що ТОВ "ФГ Волинь Агро Трейд" не надало контролюючому органу документів по взаємовідносинам з ТОВ "ГазХолдинг Україна" (34350395), ТОВ "Еко-Зернопродукт" (43323917), ТОВ "Спас трейд" (42732645), ТОВ "Атлас Тех" (43550305) та контрагентом-покупцем ТОВ "ЕКо-Зернопродукт" (43323917)" є абсурдним та таким, що не відповідають критеріям вмотивованості, чіткості та зрозумілості акта індивідуальної дії. Отже, позивач просив суд прийняти рішення, яким задовольнити позовні вимоги

Розглянувши позовну заяву, відзив на позов, додаткові пояснення, дослідивши докази та оцінивши їх у сукупності, суд встановив таке.

Товариство з обмеженою відповідальністю"ФГ Волинь Агро Трейд" зареєстровано у встановленому порядку як юридична особа та перебуває на податковому обліку в органах ДПС України.

Податкова адреса суб`єкта господарювання ТОВ "ФГ Волинь Агро Трейд" відповідно до виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань: Україна, 08129, Київська обл., Бучанський р-н, село Петропавлівська Борщагівка, вул. Черкаська, будинок 26.

ТОВ "ФГ ВОЛИНЬ АГРО ТРЕЙД" використовує у своїй діяльності: Офісне приміщення за адресою: 08129, Київська обл., Бучанський р-н, село Петропавлівська Борщагівка, вул. Черкаська, будинок 26, земельну ділянку за адресою: Одеська обл., Татарбунарський р-н., в межах Лиманської сільської ради, складські приміщення за адресами: Одеська обл., Татарбунарський р-н., в межах Лиманської сільської ради.

ТОВ "ФГ ВОЛИНЬ АГРО ТРЕЙД" зареєстроване платником податку на додану вартість з 01.12.2019, індивідуальний податковий номер - 433237210131. Платник має відкриті рахунки у банківських установах, а саме: в ПуАТ "КБ"АКОРДБАНК".

В межах зареєстрованих видів діяльності в ЄДР, позивач здійснює господарську діяльність у сфері сільського господарства, а саме вирощування зернових культур, бобових культур і насіння олійних культур, оптова торгівля фруктами й овочами, оптова торгівля зерном, насінням і кормами для тварин, та іншою діяльність яка не суперечить законодавству України.

Для забезпечення сільськогосподарської діяльності ТОВ"ФГ ВОЛИНЬ АГРО ТРЕЙД", на балансі тяжка техніка - комбайни, культиватори, сівалки, трактори а також резервуари для зберігання паливно-мастильних матеріалів та паливо роздавальна колонка.

Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Київській області відповідно до пункту 6 Порядку зупинення, прийнято рішення № 104699 від 09.12.2021 про відповідність платника податку ТзОВ "ФГ ВОЛИНЬ АГРО ТРЕЙД" (43323723) критеріям ризиковості платника податку п.8 Критеріїв ризиковості платника податку.

В подальшому ТОВ "ФГ ВОЛИНЬ АГРО ТРЕЙД" (43323723) подано Повідомлення від 24.03.2022 про подання інформації та копій документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку.

ТОВ "ФГ Волдинь Агро Трейд" підготувало відповідь та надало документи, які підтверджували законність діяльності підприємства.

21 січня 2022 року на адресу Товариства з обмеженою відповідальністю "ФГ ВОЛИНЬ АГРО ТРЕЙД" код 43323723, засобами електронного зв`язку, надійшло рішення про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку № 112260, в якому зазначається, що Платник відповідає п.8 критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість.

Відповідно до даного рішення Товариство з обмеженою відповідальністю "ФГ ВОЛИНЬ АГРО ТРЕЙД" визнано таким, що відповідає критеріям ризиковості платника податку по п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165.

З метою оскарження вказаного рішення ТОВ"ФГ Волинь Агро Трейд" за вих. № 2/3 від 24.03.2022 на адресу ГУ ДПС у Київській області направило Звернення щодо виключення платника з переліку ризикових суб`єктів господарювання з доданими до нього документами.

27.05.2022 ТОВ "ФГ Волинь Агро Трейд" отримало рішення про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку № 86473 від 27.05.2022, в якому зазначається, що позивач відповідає п.8 критеріїв ризиковості платника податку.

Не погоджуючись із вказаним рішенням про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку, позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд зазначає таке.

Пунктом 201.1 статті 201 Податкового кодексу України визначено, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Додатком 1 до Порядку № 1165 встановлено наступні Критерії ризиковості платника податку на додану вартість:

1. Платника податку на додану вартість (далі - платник податку) зареєстровано (перереєстровано) на підставі недійсних (втрачених, загублених) та підроблених документів згідно з інформацією, наявною в контролюючих органах.

2. Платника податку зареєстровано (перереєстровано) в органах державної реєстрації фізичними особами з подальшою передачею (оформленням) у володіння чи управління неіснуючим, померлим, безвісти зниклим особам згідно з інформацією, наявною в контролюючих органах.

3. Платника податку зареєстровано (перереєстровано) в органах державної реєстрації фізичними особами, що не мали наміру провадити фінансово-господарської діяльності або здійснювати повноваження, згідно з інформацією, наданою такими особами.

4. Платника податку зареєстровано (перереєстровано) та ним проваджено фінансово- господарську діяльність без відома і згоди його засновників і призначених у законному порядку керівників згідно з інформацією, наданою такими засновниками та/або керівниками.

5. Платник податку - юридична особа не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах Казначейства (крім бюджетних установ).

6. Платником податку не подано контролюючому органу податкової звітності з податку на додану вартість за два останніх звітних (податкових) періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України.

7. Платником податку на прибуток підприємств не подано контролюючому органу фінансової звітності за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України.

8. У контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.

Пунктом 6 Порядку № 1165 передбачено, що питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.

У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).

У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Пунктом 6 вказаного Порядку № 1165 також визначено, що у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Таким чином, внесення платника податків до переліку ризикових платників на підставі пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку фактично є підставою для зупинення реєстрації в ЄРПН в подальшому всіх складених платником податку податкових накладних/розрахунків коригування.

Так, пунктом 6 Порядку № 1165 визначено, що комісія регіонального рівня постійно проводить моніторинг щодо відповідності/невідповідності платників податку критеріям ризиковості платника податку.

Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття.

Документами, необхідними для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, можуть бути: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством; інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Інформацію та копії документів, подані платником податку, комісія регіонального рівня розглядає протягом семи робочих днів, що настають за датою їх надходження, та приймає відповідне рішення.

За результатами розгляду інформації та копій документів комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, яке платник податку отримує в електронному кабінеті у день його прийняття (додаток 4).

Виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Комісія прийняла спірне рішення про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку на підставі пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку. У графі Податкова інформація зазначено: Залишити по п. 8 У контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій.

Водночас в оскаржуваному рішенні відповідач в рядку"Податкова інформація" не зазначив суть та характер наявної податкової інформації, що стала підставою для прийняття такого рішення, не ідентифікував конкретні ризикові операції та/або податкові накладні платника, в яких були зафіксовані такі операції. Натомість контролюючий орган лише процитував зміст пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податків. Отже, оскаржуване рішення не містить обґрунтувань підстав та причин віднесення позивача до ризикових платників податків відповідно до пункту 8 Критеріїв ризиковості платників податку.

До аналогічний висновків дійшов Верховний Суд в постанові від 05.01.2021 по справі № 640/11321/20.

Комісія, приймаючи рішення з посиланням на те, що у контролюючих органах наявна податкова інформація, має обґрунтувати, на підставі якої інформації комісія дійшла такого висновку та надати належні, допустимі докази в підтвердження цієї інформації.

Однак відповідач не надав жодного доказу, який би досліджувався в ході засідання Комісії, і який би слугував підставою для прийняття оскаржуваного рішення та був покладений в основу його прийняття.

Суд враховує, що спірне рішення не містить доказів фіктивності правочину з посиланнями на відповідні документи.

Оскільки жодного посилання в трьох рішеннях про визнання ризиковості платника: № 104699 від 09.12.2021; № 112260 від 21.01.2022; № 86473 від 27.05.2022 - контролюючим органом не було надано розшифровки податкової інформації та жодного посилання на необхідність надання документів з конкретним переліком контрагентів, які були їм необхідні або визивали сумнів, а тому твердження відповідача про те, що ТОВ "ФГ Волинь Агро Трейд" не надало контролюючому органу документів по взаємовідносинам з ТОВ "ГазХолдинг Україна" (34350395), ТОВ "Еко-Зернопродукт" (43323917), ТОВ "Спас трейд" (42732645), ТОВ "Атлас Тех" (43550305) та контрагентом-покупцем ТОВ "ЕКо-Зернопродукт" (43323917)" не підтверджене належними доказами та не береться судом до уваги.

Водночас позивач з метою спростування сумнівів та доводів контролюючого органу в реальності здійснених ним господарських операцій, припущень щодо ризиковості його фінансово-господарської діяльності подав до суду документи на підтвердження здійснення господарських операцій, та добросовісності його як платника податку.

Відповідач не обґрунтував, чому ці документи не були витребувані у позивача на підтвердження невідповідності критерію ризиковості платника податку, а також не вказав, які саме документи, достатні для прийняття комісією рішення про виключення позивача з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, той мав надати на розгляд комісії, але не надав.

Наслідком прийняття відповідачем спірного рішення та внесення платника податку до переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості, може бути зупинення в автоматичному порядку реєстрації всіх без виключення поданих позивачем податкових накладних/розрахунків коригування, а також прийняття у подальшому рішень про відмову у такій реєстрації, що фактично позбавляє можливості платника податків належним чином здійснювати свою господарську діяльність.

При цьому право на оскарження в судовому порядку рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника визначене в нормі пункту 6 Порядку № 1165, за яким у разі надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

Право на звернення до суду також передбачене в затвердженій формі рішення (додаток 4 до Порядку № 1165), а саме "Рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку".

Аналогічна правова позиція викладена в постанові Верховного Суду від 05.01.2021 по справі № 640/11321/20.

Враховуючи наведене, суд дійшов висновку, що рішення відповідача від 27.05.2022 року № 86473 є протиправним та підлягає скасуванню.

Положеннями пункту 6 Порядку № 1165 визначено, що у разі надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

За таких обставин, зобов`язання відповідача виключити позивача з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості, є належним і ефективним способом захисту порушеного права товариства. Крім цього, такий спосіб захисту є дотриманням судом гарантій того, що спір між сторонами буде остаточно вирішений. Тому позовні вимоги у зазначеній частині також підлягають задоволенню.

Відповідно до частини 3 статті 245 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта суд може зобов`язати суб`єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.

Відповідно до частини першої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Частиною другою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Ураховуючи вищевказане, суд дійшов висновку про задоволення адміністративного позову.

На підставі статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України суд також вважає за необхідне присудити на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Київській області судові витрати у розмірі 4 962, 00 грн.

Керуючись статтями 9, 14, 73-78, 90, 139, 143, 242-246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

в и р і ш и в:

Адміністративний позов задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Київській області (ідентифікаційний код ВП 44096797; місцезнаходження м. Київ, вул. Святослава Хороброго, 5, корпус А) від 27.05.2022 року № 86473 про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю "ФГ ВОЛИНЬ АГРО ТРЕЙД" (місцезнаходження: Київська область, Бучанський район, с. Петропавлівська Борщагівка, вул. Черкаська, буд. 26, код ЄДРПОУ 433237223) критеріям ризиковості платника податку.

Зобов`язати Головне управління ДПС у Київській області (ідентифікаційний код ВП 44096797; місцезнаходження м. Київ, вул. Святослава Хороброго, 5, корпус А) виключити Товариство з обмеженою відповідальністю "ФГ ВОЛИНЬ АГРО ТРЕЙД" (місцезнаходження: Київська область, Бучанський район, с. Петропавлівська Борщагівка, вул. Черкаська, буд. 26, код ЄДРПОУ 433237223) з переліку ризикових платників податків.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ФГ ВОЛИНЬ АГРО ТРЕЙД" (місцезнаходження: Київська область, Бучанський район, с. Петропавлівська Борщагівка, вул. Черкаська, буд. 26, код ЄДРПОУ 433237223) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Київській області як відокремленого підрозділу Державної податкової служби України (ідентифікаційний код ВП 44096797; місцезнаходження м. Київ, вул. Святослава Хороброго, 5, корпус А) судові витрати у розмірі 4 962 (чотири тисячі дев`ятсот шістдесят дві) грн 00 коп.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення. У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

СуддяБасай О.В.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.12.2022
Оприлюднено09.12.2022
Номер документу107726994
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —320/5313/22

Ухвала від 27.04.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Постанова від 21.03.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Губська Людмила Вікторівна

Ухвала від 20.03.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Губська Людмила Вікторівна

Ухвала від 05.01.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Губська Людмила Вікторівна

Рішення від 06.12.2022

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Басай О.В.

Ухвала від 05.07.2022

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Басай О.В.

Ухвала від 27.06.2022

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Басай О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні