Ухвала
від 08.12.2022 по справі 592/9526/22
КОВПАКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.СУМ

Справа № 592/9526/22

Провадження № 1-кс/592/4100/22

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 грудня 2022 року м.Суми

Слідчий суддя Ковпаківського районного суду м. Суми ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , без фіксації процесуальної дії технічними засобами, розглянувши клопотання слідчого СВ Сумського РУП ГУНП в Сумській області ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до речей та документів, -

в с т а н о в и в :

Слідчий своєклопотання,погоджене зпрокурором,обґрунтовує тим,що у провадженні слідчого відділу Сумського районного управління поліції ГУНП в Сумській області перебуває кримінальне провадження №42021202510000137 від 21.10.2021, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 367 КК України.

Так, прокурором Окружної прокуратури міста Суми в ході опрацювання даних Публічної кадастрової карти України встановлено ряд земельних ділянок на території ІНФОРМАЦІЯ_1 , кваліфікація видів цільового призначення яких не відповідає фактичному використанню землі або наміру забудови, вихідним даним на будівництво.

Крім того, встановлено факти, необґрунтованого застосування після 01.01.2017 для визначення нормативної грошової оцінки понижувального коефіцієнта 0,5, як для земельних ділянок, на яких наявне незавершене будівництво, призводить до щорічних втрат місцевого бюджету.

У зв`язку із виявленням обставин, що можуть свідчити про вчинення кримінального правопорушення, відповідні відомості за вказаним фактом внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань з метою належного виконання вимог чинного КПК України щодо всебічного, повного, об`єктивного і неупередженого дослідження обставин вчиненого кримінального правопорушення.

Досудовим розслідуванням встановлено, що в умовах фінансової децентралізації місцевих бюджетів особливого значення набувають надходження від використання землі, що збільшуються з кожним роком і складають понад десяту частину усіх доходів місцевих бюджетів, та є другим за обсягом джерелом надходжень після податку на доходи фізичних осіб. При цьому дві третини вказаної суми формується за рахунок державних та комунальних земель, переданих в оренду.

Основою для визначення розміру орендної плати для земель державної та комунальної власності є їх нормативна грошова оцінка (ст. 289 ПК України та ст. 13 Закону України «Про оцінку земель»), а її зміна є підставою для перегляду розміру орендної плати, який у будь-якому разі не може бути меншим, ніж встановлено положенням ст. 288 ПК України.

Водночас розмір нормативно-грошової оцінки земель - залежить від багатьох чинників, зокрема коефіцієнту, що характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф).

У зв`язку із затвердженням наказом ІНФОРМАЦІЯ_2 від 25.11.2016 № 489 нового Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів (діє з 01.01.2017) суттєво змінено коефіцієнти, що застосовуються для обрахунку нормативної грошової оцінки земельних ділянок.

Зокрема,скасовано різницю,згідно зякою до2017року длявизначення розмірунормативної грошовоїоцінки земельноїділянки,що єбазою визначенняорендної плати,для об`єктівнезавершеного будівництва застосовувався коефіцієнт 0,5, тоді як для об`єктів, що введені в експлуатацію та використовуються для комерційної діяльності, відповідний коефіцієнт становив 2,5 (уп`ятеро більший). З 01.01.2017 відповідний коефіцієнт для таких випадків єдиний - 2,5.

Таким чином, необгрунтоване застосування після 01.01.2017 для визначення нормативної грошової оцінки понижувального коефіцієнта 0,5, як для земельних ділянок, на яких наявне незавершене будівництво, призводить до щорічних мільйонних втрат місцевого бюджету.

Окрім цієї категорії порушень, є випадки суттєвого заниження орендних платежів у зв`язку із застосуванням при формуванні витягів із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки показників, які не відповідають фактичному використанню земельної ділянки.

На думку сторони обвинувачення, внаслідок неправильного застосування коефіцієнту, який характеризує функціональне використання земельної ділянки, значно занижується розмір орендної плати, який підлягає сплаті орендарями, до місцевого бюджету, що призводить до майнової завданню шкоди майновим правам та інтересам ІНФОРМАЦІЯ_1 .

Також під час досудового розслідування, шляхом проведення оглядів місцевості, в порядку ст. 137 КПК України, встановлено непоодинокі ознаки нецільового використання земельних ділянок комунальної форми власності їх користувачами (орендарями).

В той же час, посадовими особами ІНФОРМАЦІЯ_1 (її виконавчих органів) не вживаються жодні заходи спрямовані на усунення вказаних порушень в сфері земельного законодавства у відповідність до вимог чинних нормативно-правових актів.

З огляду на викладене вище, з метою встановлення фактів та обставин, що мають значення для кримінального провадження та підлягають доказуванню, отримання (збирання) нових доказів та перевірки вже отриманих доказів, на теперешній час в органу досудового розслідування виникла необхідність в дослідженні реєстраційних справ низки земельних ділянок комунальної форми власності ІНФОРМАЦІЯ_1 .

В свою чергу, відповідно до ч.2 ст.93 КПК України сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.

На підставі п.2 ст.9 КПК України прокурор, керівник органу досудового розслідування, слідчий зобов`язані всебічно, повно і неупереджено дослідити обставини кримінального провадження, виявити як ті обставини, що викривають, так і ті, що виправдовують підозрюваного, обвинуваченого, а також обставини, що пом`якшують чи обтяжують його покарання, надати їм належну правову оцінку та забезпечити прийняття законних і неупереджених процесуальних рішень.

Згідно ч.4 ст.38 КПК України, орган досудового розслідування зобов`язаний застосовувати всі передбачені законом заходи для забезпечення ефективності досудового розслідування.

Відповідно до ч. 1 та пункту 5 ч. 2ст. 131 КПК Українизаходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження.

Так, одним із заходів забезпечення кримінального провадження, згідно з п. 5 ч. 2ст. 131 КПК України, є тимчасовий доступ до речей і документів.

Дієвість кримінального провадження, обумовлюється, з-поміж іншого, забезпеченням ефективної реалізації завдань кримінального провадження загалом та завдань його окремих стадій, забезпеченням доказування у кримінальному провадженні.

Частинами 1, 2ст. 159 КПК Українивстановлено, що тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та вилучити їх (здійснити їх виїмку). Тимчасовий доступ до речей і документів здійснюється на підставі ухвали суду.

Частиною 1ст. 160 КПК Українипередбачено право сторін кримінального провадження на звернення до слідчого судді під час досудового розслідування із клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів.

Враховуючи вище викладене, з метою повного, всебічного встановлення всіх обставин кримінального провадження, надання їм належної правової оцінки та забезпечення прийняття законних і неупереджених процесуальних рішень, підтвердження або спростування факту службової недбалості службових осіб ІНФОРМАЦІЯ_1 (її виконавчих органів), встановлення колапричетних осіб, виникла необхідність в отриманні тимчасового доступу до документів, які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_3 , яке розташованеза адресою: АДРЕСА_1 , а саме:

1.Положення про Департамент забезпечення ресурсних платежів ІНФОРМАЦІЯ_1 , в усіх редакціях чинних станом з 01.01.2017 по теперішній час;

2.Положення про організаційну структуру Департаменту забезпечення ресурсних платежів ІНФОРМАЦІЯ_1 , в усіх редакціях чинних станом з 01.01.2017 по теперішній час;

3.Положення про ІНФОРМАЦІЯ_4 , в усіх редакціях чинних станом з 01.01.2017 по теперішній час;;

4.Посадова інструкція Директора ІНФОРМАЦІЯ_5 , в усіх редакціях чинних станом з 01.01.2017 по теперішній час;

5.Посадова інструкціяначальника ІНФОРМАЦІЯ_4 , в усіх редакціях чинних станом з 01.01.2017 по теперішній час;

6.Посадова інструкціязаступника начальника ІНФОРМАЦІЯ_4 , в усіх редакціях чинних станом з 01.01.2017 по теперішній час;

7.Посадова інструкціяначальника відділудоговорів та ІНФОРМАЦІЯ_6 , в усіх редакціях чинних станом з 01.01.2017 по теперішній час;

8.Посадова інструкція начальника ІНФОРМАЦІЯ_7 , в усіх редакціях чинних станом з 01.01.2017 по теперішній час;

9.Усі рішення ІНФОРМАЦІЯ_1 «Про встановлення плати за землю» прийняті органом місцевого самоврядування з 01.01.2017 по теперішній час;

10.Матеріали реєстраційних справ наступних земельних ділянок комунальної форми власності:

-5910136300:03:005:0017;

-5910136600:02:003:0764;

-5910136600:18:001:0002;

-5910136300:06:036:0174;

-5910136600:21:003:0029;

- 5910136600:17:011:0012;

-5910136300:01:008:0015;

-5910136300:03:001:0026;

-5910136300:06:023:0004;

-5910136300:06:036:0037;

-5910136300:01:036:0019;

-5910136600:03:002:0041;

-5910136300:10:005:0056;

-5910136300:06:036:0017;

-5910136300:06:036:0002;

-5910136300:06:036:0026;

-5910136300:06:019:0066;

-5910136300:05:001:0005;

-5910136300:15:001:0050;

-5910136600:22:026:0005;

-5910136600:14:003:0070;

-5910136600:11:006:0016;

-5910136600:11:004:0030;

-5910136600:05:001:0038;

-5910136600:05:002:0075;

-5910136600:03:005:0040;

-5910136600:03:005:0005;

-5910136600:03:003:0028;

-5910136600:06:002:0005.

11.Відомості про розмір сплаченої орендної плати за використання (оренду) вказаних вище земельних ділянок за період часу з 01.01.2017 по теперішній час із відображенням відповідної інформації за кожний календарний місяць;

Зазначені документи в сукупності з іншими речами та документами мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у вказаному кримінальному провадженні, зокрема нададуть можливість документально підтвердити або спростувати факт невиконання або неналежне виконання службовою особою своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них.

У судове засідання слідчий не з`явився, просив клопотання розглянути без його участі та задовольнити.

Відповідно до ч.2 ст.163 КПК України якщо сторона кримінального провадження, яка звернулася з клопотанням, доведе наявність достатніх підстав вважати, що існує реальна загроза зміни або знищення речей чи документів, клопотання може бути розглянуто слідчим суддею, судом без виклику особи, у володінні якої вони знаходяться.

Згідно ч.2 ст.163 КПК України слідчий суддя вважає за доцільне розглянути клопотання без виклику особи, у володінні якої вони знаходяться у зв`язку з існуванням реальної загрози зміни або знищення речей чи документів

Вважаю, що клопотання підлягає задоволенню з тих підстав, що документи до яких заявлено клопотання про надання доступу можуть містити інформацію, необхідну для встановлення обставин скоєння протиправних дій та бути визнані доказами по справі.

На підставі викладеного і керуючись ст. ст. 159, 160, 162, 163, 164 КПК України, слідчий суддя,

п о с т а н о в и в :

1. Надати тимчасовий доступ до документів зазначеній в ухвалі особі та надати їй можливість вилучити належним чином завірені копії зазначених документів.

2. Документи, до яких повинен бути наданий тимчасовий доступ:

12.Положення про Департамент забезпечення ресурсних платежів ІНФОРМАЦІЯ_1 , в усіх редакціях чинних станом з 01.01.2017 по теперішній час;

13.Положення про організаційну структуру Департаменту забезпечення ресурсних платежів ІНФОРМАЦІЯ_1 , в усіх редакціях чинних станом з 01.01.2017 по теперішній час;

14.Положення про ІНФОРМАЦІЯ_4 , в усіх редакціях чинних станом з 01.01.2017 по теперішній час;;

15.Посадова інструкція Директора ІНФОРМАЦІЯ_5 , в усіх редакціях чинних станом з 01.01.2017 по теперішній час;

16.Посадова інструкціяначальника ІНФОРМАЦІЯ_4 , в усіх редакціях чинних станом з 01.01.2017 по теперішній час;

17.Посадова інструкціязаступника начальника ІНФОРМАЦІЯ_4 , в усіх редакціях чинних станом з 01.01.2017 по теперішній час;

18.Посадова інструкціяначальника відділудоговорів та ІНФОРМАЦІЯ_6 , в усіх редакціях чинних станом з 01.01.2017 по теперішній час;

19.Посадова інструкція начальника ІНФОРМАЦІЯ_7 , в усіх редакціях чинних станом з 01.01.2017 по теперішній час;

20.Усі рішення ІНФОРМАЦІЯ_1 «Про встановлення плати за землю» прийняті органом місцевого самоврядування з 01.01.2017 по теперішній час;

21.Матеріали реєстраційних справ наступних земельних ділянок комунальної форми власності:

-5910136300:03:005:0017;

-5910136600:02:003:0764;

-5910136600:18:001:0002;

-5910136300:06:036:0174;

-5910136600:21:003:0029;

- 5910136600:17:011:0012;

-5910136300:01:008:0015;

-5910136300:03:001:0026;

-5910136300:06:023:0004;

-5910136300:06:036:0037;

-5910136300:01:036:0019;

-5910136600:03:002:0041;

-5910136300:10:005:0056;

-5910136300:06:036:0017;

-5910136300:06:036:0002;

-5910136300:06:036:0026;

-5910136300:06:019:0066;

-5910136300:05:001:0005;

-5910136300:15:001:0050;

-5910136600:22:026:0005;

-5910136600:14:003:0070;

-5910136600:11:006:0016;

-5910136600:11:004:0030;

-5910136600:05:001:0038;

-5910136600:05:002:0075;

-5910136600:03:005:0040;

-5910136600:03:005:0005;

-5910136600:03:003:0028;

-5910136600:06:002:0005.

22.Відомості про розмір сплаченої орендної плати за використання (оренду) вказаних вище земельних ділянок за період часу з 01.01.2017 по теперішній час із відображенням відповідної інформації за кожний календарний місяць;

3. Тимчасовий доступ до документів мають надати відповідальні службові особи ІНФОРМАЦІЯ_8 , яке розташоване за адресою: АДРЕСА_1 .

4. Право тимчасового доступу до документів надається слідчому СВСумського РУПГУНП вСумській областілейтенанту поліції ОСОБА_3 ,або іншомуслідчому ізскладу групислідчих у кримінальному провадженні № 42021202510000137 від 21.10.2021.

Строк дії ухвали до 28.12.2022 року включно.

Ухвала слідчого судді не може бути оскаржена.

Відповідно до вимог ст. 166 КПК України у разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених документів.

Суддя ОСОБА_4 ОСОБА_5

СудКовпаківський районний суд м.Сум
Дата ухвалення рішення08.12.2022
Оприлюднено10.05.2024
Номер документу107743635
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів

Судовий реєстр по справі —592/9526/22

Ухвала від 08.12.2022

Кримінальне

Ковпаківський районний суд м.Сум

Катрич О. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні