Рішення
від 08.12.2022 по справі 906/711/22
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ



майдан Путятинський, 3/65, м. Житомир, 10002, тел. (0412) 48 16 20,

e-mail: inbox@zt.arbitr.gov.ua, web: https://zt.arbitr.gov.ua,

код ЄДРПОУ 03499916

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"08" грудня 2022 р. м. Житомир Справа № 906/711/22

Господарський суд Житомирської області у складі:

судді Кравець С.Г.

секретаря судового засідання: Круглецької А.І.

за участю представників сторін:

від позивача: Галік А.Е. - представник (витяг з ЄДР, наказ від 18.05.2021 №40-к;) приймала участь в судовому засіданні в режимі відеоконференції,

від відповідача: не з`явився,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Житомирі справу

за позовом Північного міжобласного територіального відділення Антимонопольного комітету України

до Дочірнього підприємства "Квант" Приватного акціонерного товариства "Електровимірювач"

про стягнення 136 000,00грн.

Північне міжобласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України звернулося до Господарського суду Житомирської області з позовом до Дочірнього підприємства "Квант" Приватного акціонерного товариства "Електровимірювач" про стягнення 136 000,00грн, з яких: 68 000,00грн штрафу та 68 000,00грн пені, а також судових витрат.

Ухвалою Господарського суду Житомирської області від 12.09.2022 прийнято до розгляду вказану позовну заяву та відкрито провадження у даній справі за правилами загального позовного провадження; судове засідання для розгляду справи призначено на 12.10.2022.

Ухвалою суду від 12.10.2022 розгляд справи в підготовчому засіданні відкладено на 26.10.2022.

Ухвалою Господарського суду Житомирської області від 26.10.2022 закрито підготовче провадження та призначено справу №906/711/22 до судового розгляду по суті на 23.11.2022.

У зв`язку з перебуванням 23.11.2022 у відпустці, ухвалою Господарського суду Житомирської області від 23.11.2022 перепризначено розгляд справи на 08.12.2022.

Представник позивача в судовому засіданні 08.12.2022 позовні вимоги підтримала з підстав, наведених у позовній заяві, просила позов задовольнити у повному обсязі.

Відповідач свого представника в судове засідання 08.12.2022 не направив, відзиву на позов не подав, хоча про час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином, про що свідчить реєстр відправлень рекомендованої кореспонденції від 18.11.2022 (штрихкодовий ідентифікатор поштового відправлення - 1000233179020) (а.с.83-85). Поштове відправлення про направлення відповідачу копії вказаної ухвали згідно відомостей з офіційного сайту "Укрпошта" про відстеження поштового відправлення (за номером ідентифікатора 1000233179020) вручено за довіреністю 22.11.2022 (а.с. 86).

Згідно з частиною 1 статті 202 Господарського процесуального кодексу України, неявка у судове засідання будь-якого учасника справи за умови, що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.

Враховуючи викладене, суд вважає, що вжив всі залежні від нього заходи для повідомлення відповідача своєчасно та належним чином про час і місце розгляду справи і забезпечення явки останнього в судове засідання для реалізації ним права на судовий захист своїх прав та інтересів.

З огляду на те, що неявка в засідання суду відповідача та неподання ним письмового відзиву, не перешкоджають розгляду справи, господарський суд дійшов висновку про розгляд справи за наявними у ній матеріалами, згідно з ч.9 ст.165 ГПК України та ч.2 ст.178 ГПК України.

Дослідивши наявні в матеріалах справи докази, заслухавши пояснення представника позивача, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, господарський суд,

ВСТАНОВИВ:

З матеріалів справи вбачається, що 26.08.2021 року адміністративною колегією Північного обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України прийнято рішення за №60/66-р/к "Про порушення законодавства про захист економічної конкуренції та накладення штрафу" відповідно до якого визнано, що Дочірнє підприємство "Квант" Приватного акціонерного товариства "Електровимірювач" вчинило порушення законодавства про захист економічної конкуренції, передбачене пунктом 13 статті 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції", у вигляді неподання інформації територіальному відділенню Антимонопольного комітету України у встановлені головою територіального відділення строки (а.с.8-10).

Вказаним рішенням Північного обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України на ДП "Квант" Приватного акціонерного товариства "Електровимірювач" накладено штраф у розмірі 68000,00 гривень.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що накладений на відповідача, згідно рішення №60/66-р/к від 26.08.2021 у справі №81/60/83-рп/к.21 "Про порушення законодавства про захист економічної конкуренції та накладення штрафу", передбачений пунктом 13 статті 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції", штраф у розмірі 68 000,00грн, останнім не сплачено у строки, передбачені рішенням, у зв`язку з чим позивач просить стягнути його на користь позивача, а також пеню в сумі 68 000,00грн за прострочення сплати штрафу.

Оцінюючи подані докази та наведені обґрунтування за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню, виходячи з наступного.

Відповідно до ст.238 Господарського кодексу України, за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб`єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування адміністративно-господарські санкції, тобто заходи організаційно-правового або майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб`єкта господарювання та ліквідацію його наслідків. Види адміністративно-господарських санкцій, умови та порядок їх застосування визначаються цим Кодексом, іншими законодавчими актами. Адміністративно-господарські санкції можуть бути встановлені виключно законами.

Статтею 239 Господарського кодексу України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування відповідно до своїх повноважень та у порядку, встановленому законом, можуть застосовувати до суб`єктів господарювання такі адміністративно-господарські санкції: вилучення прибутку (доходу); адміністративно-господарський штраф; стягнення зборів (обов`язкових платежів); застосування антидемпінгових заходів; припинення експортно-імпортних операцій; застосування індивідуального режиму ліцензування на умовах та в порядку, визначених законом; зупинення дії ліцензії (патенту) на здійснення суб`єктом господарювання певних видів господарської діяльності; анулювання ліцензії (патенту) на здійснення суб`єктом господарювання окремих видів господарської діяльності; обмеження або зупинення діяльності суб`єкта господарювання; ліквідація суб`єкта господарювання; інші адміністративно-господарські санкції, встановлені цим Кодексом та іншими законами.

Відповідно до ч.2 ст.56 Закону України "Про захист економічної конкуренції", рішення та розпорядження органів Антимонопольного комітету України, голів його територіальних відділень є обов`язковими до виконання.

Відповідно до абзацу 2 частини другої статті 52 Закону України "Про захист економічної конкуренції" за порушення, передбачені пунктами 9, 13-18 статті 50 цього Закону, накладаються штрафи у розмірі до одного відсотка доходу (виручки) суб`єкта господарювання від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) за останній звітний рік, що передував року, в якому накладається штраф.

Згідно ч.3 ст.56 зазначеного Закону особа, на яку накладено штраф за рішенням органу Антимонопольного комітету України, сплачує його у двомісячний строк з дня одержання рішення про накладення штрафу.

Відповідно до частини 5 статті 52 Закону України "Про захист економічної конкуренції", якщо доходу (виручки) немає або відповідач на вимогу органів Антимонопольного комітету України, голови територіального відділення не надав розмір доходу (виручки), штраф, передбачений абзацом другим частини другої цієї статті, накладається у розмірі до двадцяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Відповідно до вищевказаних норм позивач має право приймати рішення про визнання вчинення відповідачем порушення законодавства про захист економічної конкуренції та накладення штрафу, який повинен бути сплачений відповідачем у двохмісячний строк з дня отримання відповідного рішення, при цьому рішення відповідача є обов`язковим для виконання.

Як вбачається з матеріалів справи, копію рішення Північного обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 26.08.2021 №60/66-р/к було вручено ДП "Квант" приватного акціонерного товариства "Електровимірювач" 06.09.2021, про що свідчить рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с.12).

Згідно ч.8 ст.56 Закону України "Про захист економічної конкуренції", протягом п`яти днів з дня сплати штрафу суб`єкт господарювання зобов`язаний надіслати відповідно до Антимонопольного комітету України або його територіального відділення документи, що підтверджують сплату штрафу.

Отже, за приписами ч.3 ст.56 Закону України "Про захист економічної конкуренції", кінцевий термін сплати відповідачем (з врахуванням вихідних днів) штрафу - 08.11.2021.

Суд враховує, що рішення Північного обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 26.08.2021 №60/66-р/к до господарського суду не оскаржувалось, не перебувало на перевірці в Антимонопольному комітету України, і такі докази в матеріалах справи відсутні.

З огляду на вказане вище, з врахуванням приписів ч.2 ст.56 Закону України "Про захист економічної конкуренції", рішення Північного обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 26.08.2021 №60/66-р/к є обов`язковим до виконання.

Відповідачем накладений на нього позивачем штраф у встановлений Законом термін не сплачено.

За викладеного, позовні вимоги про стягнення з відповідача штрафу у розмірі 68 000,00грн є обґрунтованими, законними та такими, що підлягають задоволенню.

Позивач також просить стягнути з відповідача пеню в розмірі 68 000,00грн за прострочення сплати штрафу.

Відповідно до п.1 ст.231 ГК України, законом щодо окремих видів зобов`язань може бути визначений розмір штрафних санкцій, зміна якого за погодженням сторін не допускається.

Згідно з ч.5 ст.56 Закону України "Про захист економічної конкуренції", за кожний день прострочення сплати штрафу стягується пеня у розмірі півтора відсотка від суми штрафу. Нарахування пені зупиняється, зокрема, на час розгляду чи перегляду господарським судом справи про визнання недійсним рішення органу Антимонопольного комітету України про накладення штрафу.

За розрахунком позивача, розмір пені за період прострочення сплати штрафу - 294 днів, складає 299 880,00грн (68 000,00грн х1,5 %х294 = 299 880,00грн).

Згідно з ч.5 ст.56 Закону України "Про захист економічної конкуренції", розмір пені не може перевищувати розмір штрафу, накладеного відповідним рішенням органу Антимонопольного комітету України.

Отже сума пені, що підлягає стягненню з урахуванням встановлених обмежень (ч.5 ст.56 Закону України "Про захист економічної конкуренції"), не може становити більше 68 000,00грн, оскільки, сума штрафу, накладеного рішенням Адміністративної колегії, становить 68 000,00 гривень.

Частиною 7 статті 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції" передбачено, що у разі несплати штрафу у строки, передбачені рішенням, та пені органи Антимонопольного комітету України стягують штраф та пеню в судовому порядку.

Відповідно до ч.9 ст.56 Закону України "Про захист економічної конкуренції" суми стягнутих штрафів та пені зараховуються до державного бюджету.

Відповідно до ст.17 Закону України "Про Антимонопольний комітет України", голова територіального відділення Антимонопольного комітету України має, зокрема, повноваження звертатися до суду з позовами, заявами і скаргами у зв`язку із застосуванням законодавства про захист економічної конкуренції, а також представляти територіальне відділення Антимонопольного комітету України без спеціальної довіреності в суді.

Відповідно до ст.25 Закону України "Про Антимонопольний комітет України", з метою захисту інтересів держави, споживачів та суб`єктів господарювання Антимонопольний комітет України, територіальні відділення Антимонопольного комітету України у зв`язку з порушенням законодавства про захист економічної конкуренції органами влади, юридичними чи фізичними особами подають заяви, позови, скарги до суду, в тому числі про стягнення не сплачених у добровільному порядку штрафів та пені та стосовно зобов`язання виконати рішення органів Антимонопольного комітету України.

Відповідач рішення Північного обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 26.08.2021 №60/66-р/к не оспорив, доказів сплати штрафу та пені не подав.

Враховуючи викладене, вимоги позивача про стягнення з відповідача суми несплаченого штрафу у розмірі 68 000,00грн та нарахованої пені у сумі 68 000,00грн є правомірними, підтверджуються наявними в матеріалах справи доказами.

Як визначає ст.73 ГПК України, доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

Відповідно до ст.74 ГПК України докази подаються сторонами та іншими учасниками судового процесу. Кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

За змістом статті 86 ГПК України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

На підставі викладеного, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Північного міжобласного територіального відділення Антимонопольного комітету України підлягають задоволенню в повному обсязі.

Витрати по сплаті судового збору відповідно до ч.4 ст.129 Господарського процесуального кодексу України, покладаються на відповідача.

Керуючись статтями 123, 129, 233, 236 - 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Стягнути з Дочірнього підприємства "Квант" Приватного акціонерного товариства "Електровимірювач" (10003, Житомирська область, м.Житомир, майдан Перемоги, буд.10; ідентифікаційний код 25309678) на користь Державного бюджету України (Житомирська міська ОТГ, код ЄДРПОУ: 38035726, банк отримувача: Казначейство України (ЕАП), номер рахунку (ІВАN): UА228999980313090106000006797, код класифікації доходів бюджету: 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції") - штраф у розмірі 68 000,00грн, пеню у розмірі 68 000,00грн.

3. Стягнути з Дочірнього підприємства "Квант" Приватного акціонерного товариства "Електровимірювач" (10003, Житомирська область, м.Житомир, майдан Перемоги, буд.10; ідентифікаційний код 25309678) на користь Північного міжобласного територіального відділення Антимонопольного комітету України (03035, м.Київ, вул. митрополита Василя Липківського, буд. 45; ідентифікаційний код 21602826) - 2481,00грн судового збору.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складено: 08.12.22

Суддя Кравець С.Г.

Друк:

1 - в справу

2,3 - сторонам (рек.)

на електронну адресу сторін: kv@amcu.gov.ua, office@eliz.com.ua, albina17112012@gmail.com

Дата ухвалення рішення08.12.2022
Оприлюднено09.12.2022
Номер документу107745103
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —906/711/22

Рішення від 08.12.2022

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Кравець С.Г.

Ухвала від 17.11.2022

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Кравець С.Г.

Ухвала від 26.10.2022

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Кравець С.Г.

Ухвала від 21.10.2022

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Кравець С.Г.

Ухвала від 12.10.2022

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Кравець С.Г.

Ухвала від 03.10.2022

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Кравець С.Г.

Ухвала від 11.09.2022

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Кравець С.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні