Постанова
від 07.12.2022 по справі 187/1278/22
ПЕТРИКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ПЕТРИКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 187/1278/22

3/0187/795/22

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"07" грудня 2022 р. смт Петриківка

Суддя Петриківськогорайонного судуДніпропетровської областіГоворуха В.О.,розглянувши матеріали,що надійшлиіз Головногоуправління Державноїподаткової службиу Дніпропетровськійобласті стосовно ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ,головного бухгалтераТОВ «АмвакоЕнерджи»;місце проживання: АДРЕСА_1 ,про притягненнядо адміністративноївідповідальності зач.1 ст. 163-2 КУпАП, -

В С Т А Н О В И В :

10.11.2022 до суду надійшов протокол №18284/04-36-04-11/37150677від 01.11.2022 стосовно ОСОБА_1 про адміністративне правопорушення ч.1 ст. 163-2 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі КУпАП), про те, що посадова особа ОСОБА_1 , як головний бухгалтер ТОВ «Амвако Енерджи», податкова адреса якого: Дніпропетровська область, Петриківський район, с. Єлизаветівка, вул. Індустріальна, буд. 5-А, вчинила правопорушення, а саме: неподання платіжного доручення на перерахування належної до сплати узгодженої суми грошового зобов`язання по Податковим деклараціям з податку на прибуток підприємств за 2021 рік № 9432600738 від 01.03.2022 у сумі 31580,85 грн., терміном сплати 31.07.2022, що складено акт камеральної перевірки від 09.09.2022 № 9307/04-36-04-11/37150677; порушено пп. 69.1 п 69 підрозділу ХХ п. 57.1 ст. 57 Податкового Кодексу України.

ОСОБА_1 до суду не з`явилася, про причини свої неявки не повідомила.

Суд зазначає, статтею 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (далі - Конвенція) гарантовано кожній фізичній особі право на розгляд судом протягом розумного строку справи про адміністративне правопорушення, у якій вона є стороною.

Розумним, зокрема, вважається строк, що є об`єктивно необхідним для виконання процесуальних дій, прийняття процесуальних рішень та розгляду і вирішення справи з метою забезпечення своєчасного (без невиправних зволікань) судового захисту. В поняття «розумний строк» розгляду справи, також включається: складність справи; поведінка заявника; поведінка органів державної влади; важливість справи для заявника. Обов`язок швидкого здійснення правосуддя покладається, в першу чергу, на відповідні державні судові органи. Розумність тривалості судового провадження оцінюється в залежності від обставин справи та з огляду на складність справи, поведінки сторін, предмету спору. При цьому, сторони в розумні інтервали часу мають вживати заходів, щоб дізнатись про стан відомого їм судового провадження.

За вказаних обставин, з метою дотримання розумних строків розгляду справи та, враховуючи, що особа, яка притягається до відповідальності, не з`явилася в судове засідання без поважних причин, судом визнано можливим розглянути справу у її відсутність, на підставі ч. 1 ст. 268 КУпАП.

Дослідивши матеріали справи, вважаю, що провадження у справі стосовно ОСОБА_1 підлягає закриттю за відсутністю в її діях складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 163-2 КУпАП, з таких підстав.

Відповідно до ст.280 КУпАП орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Провадження у справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.

Застосування уповноваженими на те органами і посадовими особами заходів адміністративного впливу провадиться в межах їх компетенції, у точній відповідності з законом.

Статтею 9 КУпАП визначено, що адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Статтею 251 КУпАП встановлено, що доказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Обов`язок щодо збирання доказів покладається на осіб, уповноважених на складання протоколів про адміністративні правопорушення, визначених статтею 255КУпАП та не може бути перекладено на суд.

За вимогами ст.252 КУпАП орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.

Відповідно до положень ст. 8 Конституції України, в Україні визнається і діє принцип верховенства права.

Статтею 62 Конституції України встановлено, що усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.

За загальними положеннями притягнення особи до адміністративної відповідальності можливе лише за умови наявності юридичного складу адміністративного правопорушення, в тому числі, встановлення вини особи в його вчиненні, яка підтверджена належними та допустимими доказами, а не підтвердження здійснення правопорушення відповідними доказами, не породжує правових підстав для притягнення його до адміністративної відповідальності.

Суд при оцінці доказів керується критерієм доведення «поза розумним сумнівом». Проте таке доведення може випливати зі співіснування достатньо вагомих, чітких і узгоджених між собою висновків або подібних неспростовних презумпцій щодо фактів.

Диспозиція частини першої статті 163-2 КУпАП передбачає відповідальність за неподання або несвоєчасне подання посадовими особами підприємств, установ та організацій платіжних доручень на перерахування належних до сплати податків та зборів (обов`язкових платежів).

Тобто, суб`єктом даного правопорушення є відповідна посадова особа підприємства.

Відповідно до частини 3 статті 8 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» відповідальність за організацію бухгалтерського обліку та забезпечення фіксування фактів здійснення всіх господарських операцій у первинних документах, збереження оброблених документів, регістрів і звітності протягом встановленого терміну, але не менше трьох років, несе уповноважений орган (посадова особа), який здійснює керівництво підприємством, або власник відповідно до законодавства та установчих документів.

Для забезпечення ведення бухгалтерського обліку з дотриманням вимог Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» підприємство самостійно обирає форми його організації, зокрема, або шляхом введення посади чи служби бухгалтерів, користуватися послугами спеціаліста, самостійне ведення бухгалтерії власником або керівником, або ведення на договірних засадах бухгалтерського обліку централізованою бухгалтерією або підприємством, суб`єктом підприємницької діяльності, самозайнятою особою, що провадять діяльність у сфері бухгалтерського обліку та/або аудиторської діяльності.

В акті про результати камеральної перевірки від 09.09.2022 № 9307/04-36-04-11/37150677 зазначається про наявність в базах даних ДПС України інфомації, а саме: відповідальними особами ТОВ «Амвако Енерджи» є керівник ОСОБА_2 і головний бухгалтер ОСОБА_1 , і саме дані відомості стали підставою для складення протоколу про адміністративне правопорушення. Однак будь-яких документів (окрім протоколу та акта про перевірку), зокрема наказ про призначення на посаду, наказ про покладення обов`язків, посадова інструкція, витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань стосовно ТОВ «Амвако Енерджи» (код ЄДРПОУ 37150677) тощо, які б вказували на наявність у ОСОБА_1 повноважень щодо підготовки та подання відповідних платіжних доручень, до суду не надано. При цьому, що протокол, що акт перевірки є актами, які лише фіксують факт порушення.

У зв`язку з цим, суд позбавлений можливості перевірити і встановити, що саме ОСОБА_1 є тією посадовою особою, на яку покладено обов`язок подання платіжних доручень на перерахування належних до сплати податків та зборів (обов`язкових платежів), тобто суб`єктом адміністративного правопорушення передбаченого ч.1 ст. 163-2 КУпАП.

Окрема слід зазначити, що 10.11.2022 із Головногоуправління Державноїподаткової службиу Дніпропетровськійобласті досуду надійшовпротокол проадміністративне правопорушення№18288/04-36-04-11/37150677від 01.11.2022за якимкерівник ТОВ«Амвако Енерджи»(податковаадреса якого:Дніпропетровська область,Петриківський район,с.Єлизаветівка,вул.Індустріальна,буд.5-А) ОСОБА_2 вчинив правопорушеннящодо неподанняплатіжного дорученняна перерахуванняналежної досплати узгодженоїсуми грошовогозобов`язання поПодатковим деклараціямз податкуна прибутокпідприємств за2021рік №9432600738від 01.03.2022у сумі31580,85грн.,терміном сплати31.07.2022,що встановленовідповідно доакту прорезультати камеральноїперевірки ТОВ«Амвако Енерджи»від 09.09.2022№ 9307/04-36-04-11/37150677,чим вчинивправопорушення,передбачене ч.1 ст. 163-2 КУпАП.

Конвенція для кримінального провадження поширюється Європейським судом з прав людини й на провадження у справах про адміністративні правопорушення, оскільки «кримінальним обвинуваченням» у розумінні Конвенції слід розглядати й протокол про адміністративне правопорушення (справа «Лучанінова проти України», рішення від 09.06.2011, заява №16347/02).

У справі «Малофєєва проти Росії» («Malofeyeva v.Russia», рішення від 30.05.2013, заява № 36673/04) ЄСПЛ, серед іншого, зазначив, що у випадку, коли викладена в протоколі фабула адміністративного правопорушення не відображає всіх істотних ознак складу правопорушення, суд не має права самостійно редагувати її, а так само не може відшукувати докази на користь обвинувачення, оскільки це становитиме порушення права на захист (особа не може належним чином підготуватися до захисту) та принципу рівності сторін процесу (оскільки особа має захищатися від обвинувачення, яке підтримується не стороною обвинувачення, а фактично судом).

Відповідно до п.1 ст.247 КУпАП провадження у справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю у разі відсутності події і складу адміністративного правопорушення.

Виходячи з наведеного, суд вважає, що в діях ОСОБА_1 відсутній склад правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 163-2 КУпАП, а тому на підставі п.1 ст.247 КУпАП, провадження по справі про адміністративне правопорушення підлягає закриттю через відсутність складу адміністративного правопорушення.

Керуючись статтями 247, 265, 280, 283-285, 289, 294 Кодексу України про адміністративні правопорушення, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративне провадження стосовно ОСОБА_1 за протоколом про адміністративне правопорушення № 18284/04-36-04-11/37150677від 01.11.2022 закрити в зв`язку з відсутністю складу адміністративного правопорушення, передбаченого частиною 1 статті 163-2 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги та може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпровського апеляційного суду через Петриківський районний суд Дніпропетровської області шляхом подачі апеляційної скарги в десяти денний строк з дня винесення постанови.

Суддя: В. О. Говоруха

СудПетриківський районний суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення07.12.2022
Оприлюднено12.12.2022
Номер документу107747464
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення в галузі торгівлі, громадського харчування, сфері послуг, в галузі фінансів і підприємницькій діяльності Неподання або несвоєчасне подання платіжних доручень на перерахування належних до сплати податків та зборів (обов'язкових платежів)

Судовий реєстр по справі —187/1278/22

Постанова від 07.12.2022

Адмінправопорушення

Петриківський районний суд Дніпропетровської області

Говоруха В. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні