Постанова
від 10.08.2010 по справі 2а-4112/10/0870
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

              

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

 10 серпня 2010 року   < Текст >                                    Справа №  2а-4112/10/0870

 (17 год. 55 хв.)                                                                м. Запоріжжя

           Запорізький окружний адміністративний суд у  складі:

головуючого – судді                                        Малиш Н.І.,

при  секретарі                                                      Рожик О.П.

розглянув  у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Запорізького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Фермерського господарства «Лідер» про стягнення суми адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2009 році,

ВСТАНОВИВ:

Запорізьке обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів (далі Позивач або ФСЗІ, Фонд) звернулось до Запорізького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Фермерського господарства «Лідер» (далі Відповідач) про стягнення суми адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2009 році.

У позовній заяві Фонд зазначив, що відповідачем не виконується норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів. Беручи до уваги зазначену обставину позивачем були нараховані штрафні санкції, які не були сплачені ФГ «Лідер» у встановлений термін. Просить стягнути суму адміністративно-господарських санкцій та пені у розмірі 17 773 грн. 74коп..

У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримала, просила задовольнити їх у повному обсязі, надала пояснення аналогічні викладеним у позовній заяві.

Представник відповідача у судовому засіданні проти задоволення позовних вимог заперечила у повному обсязі. Вказала, що ФГ «Лідер» у звіті форми 10-ПІ помилково зазначена середньооблікова кількість штатних працівників 18, вважає, що у зазначеній графі звіту повинна вказуватись кількість працівників відповідно до штатного розпису. Надала штатні розписи керівників, спеціалістів і службовців від 01.01.2008 року 01.04.2008 року , відповідно до якого кількість штатних одиниць складає 5, а інші працівники є сезонними, а тому не включаються до розрахунку середньооблікової кількості штатних працівників. Таким чином, законодавством не покладений обов’язок на ФГ «Лідер» щодо виконання нормативу з працевлаштування інвалідів.

Розглянувши наявні матеріали та фактичні обставини справи, дослідивши і оцінивши надані докази, заслухавши пояснення представників сторін, суд приходить до наступного висновку.

Судом встановлено, що ФГ «Лідер» (ЄДРПОУ 32396218) відноситься до суб’єктів підприємницької діяльності, яким, відповідно до ст.. 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» встановлюється норматив робочих місць по працевлаштуванню інвалідів.

ФГ «Лідер» подано звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів, зареєстрований за № 180066 (форма 10-ПІ річна-поштова). Відповідно до даних зазначеного звіту середньооблікова кількість штатних працівників, що працювали у відповідача становить 18 (рядок 01). Відповідачем у звіті вказано, що кількість інвалідів – штатних працівників, які повинні працювати на робочих місцях, створених відповідно до ст.. 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» становить 1 особа (рядок 03). Згідно з даними звіту, середньооблікова кількість штатних працівників – інвалідів на підприємстві становить 0 (рядок 02), що є меншим за встановлений норматив.

Щодо посилання представника відповідача на той факт, що Рядок 01 заповнений неправильно, і там повинна бути вказана цифра 5, суд вважає за необхідне зазначити наступне.

При розрахунку середньооблікової кількості штатних працівників використовуються положення Інструкції зі статистики кількості працівників, затвердженої наказом Державного комітету статистики України від 28 вересня 2005 р. N 286 Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 30 листопада 2005 р. за N 1442/11722. Відповідно до п. 2.1 Інструкції В облікову кількість штатних працівників включаються усі наймані працівники, які уклали письмово трудовий договір (контракт) і виконували постійну, тимчасову або сезонну роботу один день і більше, а також власники підприємства, якщо, крім доходу, вони отримували заробітну плату на цьому підприємстві.

Згідно з положеннями п. 3.2.5 Інструкції, середньооблікова кількість штатних працівників за період з початку року (у тому числі за квартал, півріччя, 9 місяців, рік) обчислюється шляхом підсумовування середньооблікової кількості штатних працівників за всі місяці роботи підприємства, що минули за період з початку року до звітного місяця включно, та ділення одержаної суми на кількість місяців у цьому періоді, тобто відповідно на 2, 3, 4, ... 12.

Таким чином, представник відповідача помилково вважає, що у рядку 01 звіту форми 10-ПІ повинно бути зазначена кількість штатних одиниць підприємства. Крім того, на підтвердження кількості штатних працівників ФГ «Лідер» поданий штатний розпис за 2008 рік (без жодних відомостей про його дію протягом 2009 року), тоді як адміністративно-господарські санкції застосовуються за невиконання нормативу у 2009 році. Крім того, наданий штатних розпис лише керівників, спеціалістів та службовців, а не усіх працівників.

Відповідно до даних звіту форми 10 – ПІ, середньорічна заробітна плата штатного працівника ФГ «Лідер» становить 17 377 грн. 78 коп.. Таким чином, відповідно до вимог ч.1 ст.20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» сума адміністративно-господарських санкцій становить 17 377,78 х (1-0)= 17 377 грн. 78 коп.

Відповідно до ч.8 ст.69 Господарського кодексу України  підприємство з правом найму робочої сили забезпечує визначену відповідно до Закону  кількість робочих місць для працевлаштування  неповнолітніх, інвалідів, інших  категорій громадян, які потребують соціального захисту. Відповідальність підприємства за невиконання даної вимоги встановлюється Законом.

Згідно ст.19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» для підприємств (об'єднань), установ і організацій незалежно від форми власності і господарювання встановлюється норматив робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків від середньооблікової чисельності працюючих, а якщо працює від 8 до 25 чоловік - у кількості одного робочого місця.

Відповідно до ч.4 ст. 18 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до Порядку подання підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, звітів про зайнятість і працевлаштування інвалідів та інформації, необхідної для організації їх працевлаштування, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 31 січня 2007 р. N 70 «Про реалізацію статей 19 і 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» підприємства подають інформацію про наявність вільних робочих місць (вакантних посад) для працевлаштування інвалідів роботодавці подають центру зайнятості за місцем їх реєстрації як платників страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття за формою, затвердженою Мінпраці за погодженням з Держкомстатом.

Відповідно до довідки Камянсько-Дніпровського районного центру зайнятості Запорізької області від 14.07.2010 №1235, ФГ «Лідер» (ЄДРПОУ 32396218) не надавало інформації про наявність вільних робочих місць для працевлаштування інвалідів протягом 2009 року. Зазначена обставина також не спростована представником відповідача у судовому засіданні.

Частиною 1 ст.20 Закону встановлено, що підприємства (об'єднання), установи і організації незалежно від форми власності і господарювання, де кількість працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим частиною першою статті 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів штрафні санкції, сума яких визначається у розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві (в об'єднанні), в установі, організації за кожне робоче місце, не зайняте інвалідом. Для підприємств (об'єднань), установ і організацій незалежно від форми власності та господарювання, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір штрафних санкцій за робоче місце, не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві (об'єднанні), у відповідній установі, організації.

Згідно з положень ч.4 ст. 20 зазначеного Закону адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону.

Відповідно до п.2 Порядку сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, суми адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 31 січня 2007 р. N 70, роботодавці сплачують суму адміністративно-господарських санкцій відділенням Фонду соціального захисту інвалідів (далі - відділення Фонду) за місцем їх державної реєстрації як юридичних осіб або фізичних осіб - підприємців на балансовий рахунок 3510 в установах Національного банку, відкритий в органах Державного казначейства, або на балансовий рахунок 2510 в установах комерційних банків до 15 квітня року, що настає за роком, в якому відбулося порушення нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів. П.4. зазначеного Порядку встановлює, що порушення строків сплати суми адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені у розмірі 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку за кожний календарний день прострочення.

Пункт 3.7 Порядку нарахування пені та її сплати, затвердженої наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 15 травня 2007 р. N 223 встановлює, що у поданій позовній заяві за невиконання нормативу щодо працевлаштування інвалідів до відповідної судової інстанції відділення Фонду розраховує суму пені на дату її подання.

Відповідно до постанови Правління Національного Банку України «Про регулювання грошово-кредитного ринку» від 08 червня 2010 року, облікова ставка НБУ становить 9,5%

Термін прострочення на дату подання позовної заяви становив 76 днів, таким чином, сума пені становить 395 грн. 96 коп..

Згідно п.4 ст.94 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах, в яких позивачем є суб’єкт владних повноважень, а відповідачем – фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Отже, матеріали справи свідчать про те, що підприємством не виконано вимог чинного законодавства щодо нормативу робочих місць працевлаштування інвалідів у 2009 році в обсязі, встановленому законодавством. Таким чином, суд приходить до думки, що позовні вимоги про стягнення суми адміністративно-господарських санкцій у розмірі 17 377грн. 78 коп. та пені у розмірі 395 грн. 96 коп. підлягають задоволенню у повному обсязі.

Враховуючи вищезазначене, керуючись ст.ст. 2, 4, 7 – 12, 14, 86, 94, 158 – 163 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов  задовольнити повністю.

Стягнути з Фермерського господарства «Лідер» (ЄДРПОУ 32396218, місцезнаходження: 71311, Запорізька обл., Кам'янсько-Дніпровський район, м. Кам'янка-Дніпровська , вул. Йожикова, 91) на користь Державного бюджету Кам'янсько-Дніпровський району Запорізької області (р/р31215230700142, код ЄДРПОУ 34677098, ГУДКУ у Запорізькій області , МФО 318015, 50070000 «платежі до Фонду соціального захисту інвалідів за 2009 рік») адміністративно-господарські санкції та пеню за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідв у 2009 році у розмірі 17 773 (сімнадцять тисяч сімсот сімдесят три)грн.. 74 коп.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо  його не скасовано, набирає законної сили після повернення  апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного  провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України – з дня складення її в повному обсязі, апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку,  передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було  повідомлено про можливість отримання копії постанови суду  безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне  оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після  закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії  постанови суду.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Повний текст постанови виготовлено 13 серпня 2010року.

Суддя                                                          Н.І. Малиш

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.08.2010
Оприлюднено19.08.2010
Номер документу10775068
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-4112/10/0870

Постанова від 10.08.2010

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Малиш Наталія Іванівна

Ухвала від 01.07.2010

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Малиш Наталія Іванівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні