Ухвала
від 08.12.2022 по справі 420/25090/21
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/25090/21

УХВАЛА

08 грудня 2022 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Єфіменка К.С., розглянувши в порядку письмового провадження заяву Подільської міської ради Подільського району Одеської області від 28.11.2022 року про відстрочення виконання рішення суду по справі по справі №420/25090/21 адміністративним позовом ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ) до Подільської міської ради Подільського району Одеської області (просп. Шевченка,2, м.Подільськ, Одеська область, 66300) про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду у справі №420/25090/21 від 14 лютого 2022 року задоволено частково адміністративний позов ОСОБА_1 до Подільської міської ради Подільського району Одеської області про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії. Визнано протиправними дії Подільської міської ради Подільського району Одеської області про відмову оформити рішення за результатами розгляду клопотання ОСОБА_1 від 24.09.2021 року про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 2,00 га. у власність для ведення особистого селянського господарства у відповідності із пунктом б частини 1 статті 121 ЗК України за рахунок земель сільськогосподарського призначення для ведення особистого селянського господарства за межами населеного пункту с. Ліпецьке на території Подільської міської ради Подільського району Одеської області; зобов`язано Подільську міську раду Подільського району Одеської області повторно розглянути клопотання ОСОБА_1 від 24.09.2021 року про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 2,00 га. у власність для ведення особистого селянського господарства у відповідності із пунктом б частини 1 статті 121 ЗК України за рахунок несформованих земельних ділянок, що передані у власність Подільської міської ради, з урахуванням висновків суду; стягнуто на користь ОСОБА_2 (ІПН НОМЕР_1 , учасник бойових дій, адреса реєстрації АДРЕСА_2 ) за рахунок бюджетних асигнувань фінансового управління Подільської міської ради Подільського району Одеської області (ЄДРПОУ 02315067) судові витрати на правничу допомогу у розмірі 1000 грн. В задоволенні решти вимог відмовлено.

17.03.2022 року судове рішення набрало законної сили.

18.11.2022 року відповідач звернувся до суду із заявою, в якій просить: відстрочити в строк до скасування воєнного стану в Україні рішення Одеського окружного адміністративного суду від 18.02.2022 року по справі №420/25090/21 в частині зобов`язання, Зобов`язати Подільську міську раду Подільського району Одеської області повторно розглянути клопотання ОСОБА_1 від 24.09.2021 року про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 2,00 га. у власність для ведення особистого селянського господарства у відповідності із пунктом б частини 1 статті 121 ЗК України за рахунок несформованих земельних ділянок, що передані у власність Подільської міської ради, з урахуванням висновків суду.

В обґрунтування своєї заяви позивач вказує, що з урахуванням ст. 58 Конституції України, рішенням Одеського окружного адміністративного суду у справі №420/12867/21 від 29 вересня 2021 року було розглянуто спірні правовідносини, що виникли до воєнного стану, а з огляду на внесені зміни законом №2145 IX вiд 24.03.2022 року, виконання даного судового рішення у справі №420/12867/21 від 29 вересня 2021 року буде можливим тільки після скасування воєнного стану.

Розглянувши подану заяву про відстрочення виконання рішення суду, суд прийшов до наступних висновків.

Відповідно до статті 378 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду (ч.1 ст.378 КАС України).

Підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим (ч.3 ст.378 КАС України).

Вирішуючи питання про відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення, суд також враховує: 1) ступінь вини відповідача у виникненні спору; 2) щодо фізичної особи тяжке захворювання самої особи або членів її сім`ї, її матеріальне становище; 3) стихійне лихо, інші надзвичайні події тощо (ч.4 ст.378 КАС України).

Відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення не може перевищувати одного року з дня ухвалення рішення, ухвали, постанови (ч. 5 ст. 378 КАС України).

У постанові від 06.12.2019 року у справі №2а/0570/6531/2011 Верховний Суд дійшов висновку, що відстрочення в розумінні зазначеної норми закону є відкладенням чи перенесенням дати виконання рішення на новий строк, який визначається адміністративним судом, та допускається у виняткових випадках, залежно від обставин справи. Підставою для відстрочення можуть бути конкретні існуючі, об`єктивні, виключні обставини, що ускладнюють виконання судового рішення у встановлений строк або фактично унеможливлюють таке.

Суд зазначає, що Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 64/2022, у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, вiдповiдно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції Украпни, Закону України «Про правовий режим воєнного стану», постановлено ввести в Україні воєнний стан iз 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб.

В подальшому, Указом Президента України N 133/2022 від 14 березня 2022 року, на часткову змiну статті 1 Указу Президента України від 24 лютого 2022 року М64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України від 24 лютого 2022 року №2102-IX, продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 26 березня 2022 року строком на 30 діб.

Також, Указом Президента України № 259/2022 вiд 18 квітня 2022 року, на часткову зміну статті 1 Указу Президента України від 24 лютого 2022 року №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-IX (зі змінами, внесеними Указом від 14 березня 2022 року №133/2022, затвердженим Законом України від 15 березня 2022 року № 2119-IX), продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 25 квiтня 2022 року строком на 30 діб.

Указом Президента України № 341/2022 вiд 23 травня 2022 року, на часткову зміну статтi 1 Указу Президента України від 24 лютого 2022 року N 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-IX (зі змінами, внесеними Указами від 14 березня 2022 року № 133/2022, затвердженим Законом України вiд 15 березня 2022 року № 2119-IX, та вiд 18 квітня 2022 року № 259/2022, затвердженим Законом України від 21 квітня 2022 року № 2212-IX), продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 25 травня 2022 року строком на 90 діб. Наразі воєнний стан в Україні продовжено до 19 лютого 2023р.

Законом України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо створення умов для забезпечення продовольчої безпеки в умовах воєнного стану № 2145-IX вiд 24.03.2022 року було вирішено внести зміни до розділу Х "Перехідні положення" Земельного кодексу України (Відомості Верховної Ради України, 2002 р., №3-4, ст.27) доповнити пунктом 27, де у підпункті 5) було зазначено, що під час дії воєнного стану земельні відносини регулюються з урахуванням таких особливостей: безоплатна передача земель державної, комунальної власності у приватну власність, надання дозволів на розроблення документації із землеустрою з метою такої безоплатної передачі, розроблення такої документації забороняється.

З урахуванням ст.58 Конституції України, рішенням Одеського окружного адміністративного суду у справі №420/12867/21 від 29 вересня 2021 року було розглянуто спірні правовідносини, що виникли до воєнного стану, а з огляду на внесені зміни законом №2145 IX вiд 24.03.2022 року, виконання даного судового рішення у справі №420/12867/21 від 29 вересня 2021 року буде можливим тільки після скасування воєнного стану.

Враховуючи викладене, суд вважає за необхідне частково задовільнити заяву Подільської міської ради Подільського району Одеської області та відстрочити виконання рішення суду у зобов`язальній частині до 19 лютого 2023р..

Керуючись ст.ст. 241-243, 248, 378 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

УХВАЛИВ:

Заяву Подільської міської ради Подільського району Одеської області від 28.11.2022 року про відстрочення виконання рішення суду по справі №420/25090/21 адміністративним позовом ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ) до Подільської міської ради Подільського району Одеської області (просп. Шевченка,2, м.Подільськ, Одеська область, 66300) про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії, - задовольнити частково.

Відстрочити в строк до 19 лютого 2023р. виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду від 18.02.2022 року по справі №420/25090/21 в частині зобов`язання, Зобов`язати Подільську міську раду Подільського району Одеської області повторно розглянути клопотання ОСОБА_1 від 24.09.2021 року про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 2,00 га. у власність для ведення особистого селянського господарства у відповідності із пунктом б частини 1 статті 121 ЗК України за рахунок несформованих земельних ділянок, що передані у власність Подільської міської ради, з урахуванням висновків суду.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.

Ухвала може бути оскаржена до П`ятого апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 15-денний строк з дня її отримання з урахуванням особливостей, встановлених п.15.5 Перехідних положень КАС України.

Суддя К.С.Єфіменко

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.12.2022
Оприлюднено12.12.2022
Номер документу107754223
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяЗаява про відстрочку або розстрочку виконання судового рішення

Судовий реєстр по справі —420/25090/21

Ухвала від 08.12.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Єфіменко К.С.

Ухвала від 12.10.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Єфіменко К.С.

Рішення від 14.02.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Єфіменко К.С.

Ухвала від 15.12.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Єфіменко К.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні