РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
ЩОДО ПОВЕРНЕННЯ ЗАЯВИ БЕЗ РОЗГЛЯДУ
08 грудня 2022 року Р і в н е№817/3764/14Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді О.Р. Греська, розглянувши у письмовому провадженні заяву про видачу дублікату виконавчого документа в адміністративній справі за позовом Сарненської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міністерства доходів і зборів у Рівненській області до Фізичної особи-підприємеця ОСОБА_1 про стягнення заборгованості,
В С Т А Н О В И В:
Рішенням Рівненського окружного адміністративного суду від 10.12.2014, що набрало законної сили 27.12.2014, стягнуто з фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 до місцевого бюджету Сарненської міської ради Сарненського району Рівненської області податкову заборгованість в загальній сумі 7728 (сім тисяч сімсот двадцять вісім) грн. 18 (вісімнадцять) коп., в тому числі зі сплати єдиного податку в сумі 1933 (одна тисяча дев`ятсот тридцять три) грн. 66 (шістдесят шість) коп., податку на доходи фізичних осіб 5794 (п`ять тисяч сімсот дев`яносто чотири) грн. 52 (п`ятдесят дві) коп.
30.12.2014 Рівненським окружним адміністративним судом, на виконання рішення суду від 10.12.2014, стягувачу видано виконавчий лист №817/3764/14.
06.12.2022 на адресу суду надійшла заява від представника Головного управління ДПС у Рівненські області про видачу дубліката виконавчого листа у зв`язку із його втратою.
Така заява про видачу дубліката виконавчого листа підлягає поверненню без розгляду з огляду на таке.
Відповідно до частини шостої статті 7 КАС України у разі відсутності закону, що регулює відповідні правовідносини, суд застосовує закон, що регулює подібні правовідносини (аналогія закону), а за відсутності такого закону суд виходить із конституційних принципів і загальних засад права (аналогія права).
Оскільки КАС України не містить спеціальної норми, яка визначає порядок дій у випадку, якщо суд встановить, що подання заяви про видачу дубліката виконавчого листа не відповідає положенням КАС України, тому в такому випадку слід застосувати аналогію закону на підставі частини шостої статті 7 КАС України та застосовувати положення статей 167 (загальні вимоги до форми та змісту письмової заяви, клопотання, заперечення) та 169 (залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви) КАС України.
Відповідно до частини першої, третьої, шостої статті 59 КАС України повноваження представників сторін та інших учасників справи мають бути підтверджені такими документами: 1) довіреністю фізичної або юридичної особи; 2) свідоцтвом про народження дитини або рішенням про призначення опікуном, піклувальником чи охоронцем спадкового майна. Довіреність від імені юридичної особи видається за підписом (електронним підписом) посадової особи, уповноваженої на це законом, установчими документами. Оригінали документів, зазначених у цій статті, копії з них, засвідчені суддею, або копії з них, засвідчені у визначеному законом порядку, приєднуються до матеріалів справи.
Частина восьма статті 59 КАС України встановлює, що у разі подання представником до суду заяви, скарги, клопотання він додає довіреність або інший документ, що посвідчує його повноваження, якщо в справі немає підтвердження такого повноваження на момент подання відповідної заяви, скарги, клопотання.
Відповідно до пп.18.4 п.18 розділу VII Перехідних положень КАС України у разі втрати виконавчого документа суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, незалежно від того, суд якої інстанції видав виконавчий документ, може видати його дублікат, якщо стягувач або державний виконавець звернувся із відповідною заявою.
Стягувачем за виконавчим документом №817/3764/14 є Сарненська об`єднана державна податкова інспекція Головного управління Міністерства доходів і зборів у Рівненській області (вул.Широка,18,м.Сарни,Сарненський район, Рівненська область,34503, код ЄДРПОУ 38440073).
Натомість, заява про видачу дубліката виконавчого листа підписана представником Головного управління ДПС у Рівненські області і на підтвердження повноважень представника до вказаної заяви не додано довіреності або іншого документу, що посвідчує його повноваження на представлення інтересів Сарненської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міністерства доходів і зборів у Рівненській області, як і не додано доказів, що Сарненська об`єднана державна податкова інспекція Головного управління Міністерства доходів і зборів у Рівненській області є правонаступником Головного управління ДПС у Рівненські області.
Таким чином, заяву про видачу дубліката виконавчого листа підписано особою, повноваження якої не підтверджено жодними документами.
Відповідно до пункту 3 частини четвертої статті 169 КАС України позовна заява повертається позивачеві, якщо позов подано особою, яка не має адміністративної процесуальної дієздатності, не підписано або підписано особою, яка не має права її підписувати, або особою, посадове становище якої не вказано.
З огляду на викладене та беручи до уваги положення статті 169 КАС України, суд дійшов висновку, що подану заяву слід повернути заявнику.
Крім того, суд вважає за необхідне зазначити наступне.
Як вже зазначалося вище по тексту, відповідно до пп.18.4 п.18 розділу VII Перехідних положень КАС України у разі втрати виконавчого документа суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, незалежно від того, суд якої інстанції видав виконавчий документ, може видати його дублікат, якщо стягувач або державний виконавець звернувся із заявою про це до закінчення строку, встановленого для пред`явлення виконавчого документа до виконання. Про видачу дубліката виконавчого документа постановляється ухвала у десятиденний строк із дня надходження заяви.
05.10.2016 року набрав чинності Закон України "Про виконавче провадження" від 02.06.2016 року №1404-VIII.
Пунктом 5 розділу ХІІІ Закону №1404 передбачено, що виконавчі документи, видані до набрання чинності цим Законом, пред`являються до виконання у строки, встановлені цим Законом.
Згідно зі статтею 12 Закону №1404 виконавчі документи можуть бути пред`явлені до примусового виконання протягом трьох років, крім посвідчень комісій по трудових спорах та виконавчих документів, за якими стягувачем є держава або державний орган, які можуть бути пред`явлені до примусового виконання протягом трьох місяців.
Строки, зазначені в частині першій цієї статті, встановлюються для виконання рішення з наступного дня після набрання ним законної сили чи закінчення строку, встановленого в разі відстрочки чи розстрочки виконання рішення, а якщо рішення підлягає негайному виконанню - з наступного дня після його прийняття.
Строки пред`явлення виконавчого документа до виконання перериваються у разі: 1) пред`явлення виконавчого документа до виконання; 2) надання судом, який розглядав справу як суд першої інстанції, відстрочки або розстрочки виконання рішення.
У разі повернення виконавчого документа стягувачу у зв`язку з неможливістю в повному обсязі або частково виконати рішення строк пред`явлення такого документа до виконання після переривання встановлюється з дня його повернення, а в разі повернення виконавчого документа у зв`язку із встановленою законом забороною щодо звернення стягнення на майно чи кошти боржника, а також проведення інших виконавчих дій стосовно боржника - з дня закінчення строку дії відповідної заборони.
Стягувач, який пропустив строк пред`явлення виконавчого документа до виконання, має право звернутися із заявою про поновлення такого строку до суду, який розглядав справу як суд першої інстанції.
Таким чином, обов`язковою умовою видачі дубліката виконавчого листа є звернення до суду із такою заявою в межах встановленого законом строку для пред`явлення його до виконання або його поновлення за рішенням суду.
Даної правової позиції дотримується Верховний Суд (постанови від 10.09.2018 у справі №5011-58/9614-2012, від 16.08.2018 р. у справі № 6/275-08, від 15.08.2018 р. у справі № 6/256, від 26.04.2018 року у справі № 922/6111/15 та від 21.01.2019 у справі №916/215/15-г).
Дублікат - це документ, що видається замість втраченого оригіналу та має силу первісного документу. Оригінал виконавчого листа вважається втраченим, коли його загублено, вкрадено, знищено або істотно пошкоджено.
У пунктах 44 - 47 постанови Великої Палати Верховного Суду від 21 серпня 2019 року в справі № 2-836/11 (провадження № 14-308цс19, ЄДРСРУ № 86566261 ) зроблено висновок, що «стягувач, який пропустив строк пред`явлення виконавчого документа до виконання, має право звернутися із заявою про поновлення такого строку до суду, який розглядав справу як суд першої інстанції (частина шоста статті 12 Закону № 1404-VIII). У разі пропуску строку для пред`явлення виконавчого документа до виконання з причин, визнаних судом поважними, пропущений строк може бути поновлено (частина перша статті 433 ЦПК України; близький за змістом припис відображений у частині першій статті 329 ГПК України). Відповідно до підпункту 17.4 пункту 1 розділу ХІІІ «Перехідні положення» ЦПК України до дня початку функціонування Єдиного державного реєстру виконавчих документів: у разі втрати виконавчого документа, суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, незалежно від того, суд якої інстанції видав виконавчий документ, може видати його дублікат, якщо стягувач або державний виконавець, приватний виконавець звернувся із заявою про це до закінчення строку, встановленого для пред`явлення виконавчого документа до виконання (аналогічний припис відображений у підпункті 18.4 п.18 розділу VII Перехідних положень КАС України).
Якщо строк для пред`явлення виконавчого документа до виконання не сплив або суд його поновив, то заява про видачу дубліката цього документа, який втрачений, вважається поданою у межах встановленого для пред`явлення його до виконання строку. Натомість, коли строк для пред`явлення виконавчого документа до виконання сплив, і суд його не поновив, то за результатами розгляду заяви про видачу дубліката втраченого виконавчого документа суд відмовляє у задоволенні цієї заяви».
Відповідно до ч.1 ст.379 КАС України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.
Судом встановлено, що стягувачем пропущено строк пред`явлення до виконання виконавчого листа №817/3764/14, виданого Рівненським окружним адміністративним судом 30.12.2014, і, при цьому, не додано доказів поважності причин пропуску такого строку, що є самостійною правовою підставою для відмови заявнику у видачі дубліката виконавчого документа.
Керуючись статтями 167, 241, 256, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
У Х В А Л И В :
Заяву представника Головного управління ДПС у Рівненські області про видачу дубліката виконавчого повернути без розгляду.
Ухвала набирає законної сили негайно після її підписання суддею.
Ухвала може бути оскаржена. Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня складення повного судового рішення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
Повний текст ухвали складений 08 грудня 2022 року.
Суддя Олег ГРЕСЬКО
Суд | Рівненський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.12.2022 |
Оприлюднено | 12.12.2022 |
Номер документу | 107754869 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Рівненський окружний адміністративний суд
О.Р. Гресько
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні