Рішення
від 08.12.2022 по справі 480/1245/22
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

08 грудня 2022 року Справа № 480/1245/22

Сумський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Соп`яненка О.В., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу за позовом Управління Держпраці у Сумській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Лебединський нафтомаслозавод" про застосування заходів реагування,-

В С Т А Н О В И В:

Управління Держпраці у Сумській області (далі позивач) звернулось до Сумського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю "Лебединський нафтомаслозавод" (далі - ТОВ "Лебединський нафтомаслозавод", відповідач).

Свої вимоги обґрунтовує тим, що Управлінням Держпраці у Сумській області у період з 10.11.2021 по 16.11.2021 проведена планова перевірка відповідача щодо додержання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці, промислової безпеки та гігієни праці ТОВ "Лебединський нафтомаслозавод". За результатами перевірки складено Акт перевірки СМ3036/312 від 16.11.2021, в якому зафіксовано порушення нормативно-правових актів з охорони праці, які несуть загрозу життю та здоров`ю людей.

Просить застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до ТОВ "Лебединський нафтомаслозавод", а саме зупинити до усунення порушень:

- експлуатацію транспортних засобів (порушення зазначене в пункті 11, 22, 23, 24, 37 Акта перевірки суб`єкта господарювання №СМ 3036/312 від 16.11.2021);

- експлуатацію технологічного транспортного засобу, а саме автонавантажувача "Автонавантажувач 2" (порушення зазначене в пункті 16, 17, 18, 19, 22, 23, 24, 37, 38 Акта перевірки суб`єкта господарювання №СМ 3036/312 від 16.11.2021);

- виконання роботи підвищеної небезпеки, а саме: навантажно - розвантажувальні роботи за допомогою машин і механізмів (порушення зазначене в пункті 20, 22, 23, 24, 38 Акта перевірки суб`єкта господарювання №СМ 3036/312 від 16.11.2021);

-виконання роботи підвищеної небезпеки, а саме: злив, очистка, нейтралізація резервуарів, тари та інших ємностей з-під нафтопродуктів (порушення зазначене в пункті 21, 22, 23, 24 Акта перевірки суб`єкта господарювання № СМ3036/312 від 16.11.2021);

- експлуатацію технологічних трубопроводів резервуарного парку, насосної та цеху (порушення зазначене в пункті 25, 27, 28 Акта перевірки суб`єкта господарювання № СМ3036/312 від 16.11.2021);

- експлуатацію обладнання, а саме:

- зовнішні ємності з резервуарами типу "РГС-50" об`ємом 50 м3, в кількості 4 одиниці, № 6, №7, №8, №9 (рік виготовлення 1991-1993, країна виробник Україна);

- ємності для зберігання олив типу "РГС-30", об`ємом 30 м3 (рік виготовлення 1993, країна виробник Україна) (порушення зазначене в пункті 30 Акта перевірки суб`єкта господарювання № СМ3036/312 від 16.11.2021);

- експлуатацію обладнання, а саме: ємності для фасування готової продукції, об`ємом 3 м3, в кількості 13 одиниць (рік виготовлення 1991-1993, країна-виробник Україна) (порушення зазначене в пункті 31 Акта перевірки суб`єкта господарювання № СМ3036/312 від 16.11.2021);

- експлуатацію устаткування підвищеної небезпеки, а саме: устаткування напругою понад 1000В:

- трансформаторна підстанція ТП-1 на 2 трансформатори:

- тип ТМА-180/6/0,4кВ, заводський № 1847, 1963 року виготовлення, виробник - СРСР;

- тип ТМ-400/10/0,4кВ, заводський № 1005918, 1988 року виготовлення, виробник - СРСР;

- трансформаторна підстанція ТП-2 на 1 трансформатор:

- ТМ-250/06/0,4кВ, заводський № 874644, 1982 року виготовлення, виробник - СРСР;

- трансформаторна підстанція ТП-3 на 2 трансформатори:

- тип ТМА-250/ 6/0,4 кВ, заводський № 874646, 1982 року виготовлення, виробник - СРСР;

- тип ТМ-400/10/0,4кВ, заводський № 1005960, 1985 року виготовлення, виробник - СРСР;

- трансформаторна підстанція ТП-1 (перехідна) на 1 трансформатор:

- ТМ-1600-72У1 10/6кВ, заводський №б/н, 1982 року виготовлення, виробник - СРСР (порушення зазначене в пункті 33 Акта перевірки суб`єкта господарювання № СМ3036/312 від 16.11.2021);

- виконання роботи за посадою працівниками: завідувач лабораторією - ОСОБА_1 , лаборант-пробовідбірник - ОСОБА_2 (порушення зазначене в пункті 22, 23, 24. 36 Акта перевірки суб`єкта господарювання № СМ 3036/312 від 16.11.2021);

- виконання роботи підвищеної небезпеки, а саме: вантажно-розвантажувальні роботи за допомогою машин і механізмів із залученням працівників: оператор тех.установок - ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 ; водій навантажувача - ОСОБА_7 (порушення зазначене в пункті 22, 23, 24, 38 Акта перевірки суб`єкта господарювання № СМ3036/312 від 16.11.2021);

- виконання роботи підвищеної небезпеки, а саме: ремонт, технічне обслуговування устаткування підвищеної небезпеки: технологічного устаткування нафтохімічної промисловості (порушення зазначене в пункті 22, 23, 24 Акта перевірки суб`єкта господарювання № СМ3036/312 від 16.11.2021);

- виконання роботи підвищеної небезпеки, а саме: роботи в діючих електроустановках напругою понад 1000В (порушення зазначене в пункті 22, 23, 24 Акта перевірки суб`єкта господарювання № СМ3036/312 від 16.11.2021);

- виконання роботи підвищеної небезпеки, а саме: монтаж, демонтаж, налагодження, ремонт, технічне обслуговування машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки: устаткування напругою понад 1000В (електричне устаткування електричних станцій і мереж, технологічне електрообладнання) (порушення зазначене в пункті 22, 23, 24 Акта перевірки суб`єкта господарювання № СМ3036/312 від 16.11.2021);

- виконання роботи підвищеної небезпеки, а саме: роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра (порушення зазначене в пункті 22, 23, 24 Акта перевірки суб`єкта господарювання № СМ3036/312 від 16.11.2021);

- виконання роботи підвищеної небезпеки, а саме: роботи верхолазні (порушення зазначене в пункті 22, 23, 24 Акта перевірки суб`єкта господарювання № СМ3036/312 від 16.11.2021).

Ухвалою суду відкрито провадження у справі призначено справу до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін, встановлено відповідачу строк для подання відзиву на позовну заяву.

Відповідач у встановлений судом строк відзиву на позовну заяву до суду не подав.

Згідно із ч. 6 ст. 162 КАС України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши докази у їх сукупності, суд дійшов висновку, що позовна заява підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Судом встановлено, що на підставі наказу від 04.11.2021 № 1119 "Про проведення планової перевірки" (а.с. 6) Управлінням Держпраці у Сумській області було проведено планову перевірку у ТОВ "Лебединський нафтомаслозавод" у сферах промислової безпеки, охорони праці, поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, гігієни праці, з питань додержання законодавства про працю; з питань додержання законодавства у сферах зайнятості населення, зайнятості та працевлаштування осіб з інвалідністю у період з 10.11.2021 по 16.11.2021.

За результатами перевірки, посадовими особами позивача складено Акт перевірки суб`єкта господарювання від 16.11.2021 № СМ3036/312 (а.с. 7-14).

Акт перевірки містить 38 пунктів порушень нормативно-правових актів з охорони праці, серед яких є такі, які несуть загрозу життю та здоров`ю людей, а саме:

- відсутній журнал перевірки технічного стану транспортних засобів, що є порушенням статті 13 Закону України "Про охорону праці", п. 4.3 глави 4 розділу Х НПАОП 0.00-1.62-12 "Правила охорони праці на автомобільному транспорті" (порушення зазначене в пункті 11 Акта перевірки № СМ 3036/312 від 16.11.2021);

- на момент перевірки суб`єктом господарювання не призначено працівника, відповідального за технічний стан навантажувача та відповідального за безпечне проведення робіт навантажувачем, що є порушенням вимог Закону України "Про охорону праці", пункту 10 розділу V "Правила охорони праці під час експлуатації навантажувачів" (порушення зазначене в пункті 16 Акта перевірки №СМ 3036/312 від 16.11.2021);

- на момент перевірки відсутній журнал нагляду (Паспорт) автонавантажувача, що є порушенням вимог Закону України "Про охорону праці", пункту 5 розділу V "Правила охорони праці під час експлуатації навантажувачів" (порушення зазначене в пункті 17 Акта перевірки № СМ 3036/312 від 16.11.2021);

- на момент перевірки відсутні технічні огляди та експертні обстеження навантажувача, відповідно до Правил охорони праці під час експлуатації навантажувачів, що є порушенням вимог статті 13 Закону України "Про охорону праці", пунктів 2,3 розділу V "Правила охорони праці під час експлуатації навантажувачів" (порушення зазначене в пункті 18 Акта перевірки № СМ 3036/312 від 16.11.2021);

-на момент перевірки технологічний транспортний засіб "Автонавантажувач 2" (відповідно наданій оборотно-сальдовій відомрсті автонавантажувач не має марки та моделі) не зареєстрований в Управлінні Держпраці у Сумській області, що є порушенням вимог статті 13 Закону України "Про охорону праці", пункти 2, 3 розділу V "Правила охорони праці під час експлуатації навантажувачів" (порушення зазначене в пункті 19 Акта перевірки № СМ 3036/312 від 16.11.2021);

- на момент перевірки суб`єктом господарювання виконуються роботи підвищеної небезпеки без відповідного дозволу територіального органу Держпраці, а саме: вантажно-розвантажувальні роботи за допомогою машин і механізмів, що передбачено п. 20 групи А переліку видів робіт підвищеної небезпеки затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.02.2021 №77, що несе загрозу життю за здоров`ю працівників, що є порушенням вимог статті 21 Закону України "Про охорону праці", пункту 6 "Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.10.2011 №1107 (порушення зазначене в пункті 20 Акта перевірки № СМ 3036/312 від 16.11.2021);

- на момент перевірки суб`єктом господарювання виконуються роботи підвищеної небезпеки без відповідного дозволу територіального органу Держпраці, а саме: злив, очистка, нейтралізація резервуарів, тари та інших ємностей з-під нафтопродуктів, що передбачено п. 17 групи А переліку видів робіт підвищеної небезпеки затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.02.2021 №77, що несе загрозу життю за здоров`ю працівників, що є порушенням вимог статті 21 Закону України "Про охорону праці", пунктів 6, 7 "Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.10.2011 №1107 (порушення зазначене в пункті 21 Акта перевірки № СМ 3036/312 від 16.11.2021);

- на момент перевірки суб`єктом господарювання не проведена атестація робочих місць за умовами праці, що є порушенням вимог статті 13 Закону України "Про охорону праці", пунктів 1, 3 Порядку проведення атестації робочих місць за умовами праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.1992 №442 (порушення зазначене в пункті 22 Акта перевірки № СМ 3036/312 від 16.11.2021);

- на момент перевірки роботодавцем не організовано проведення лабораторних досліджень умов праці працівників з метою виявлення шкідливих і небезпечних факторів виробничого середовища, важкості та напруженості трудового процесу, що є порушенням вимог статті 13 Закону України "Про охорону праці", п. 2.1 розділу ІІ НПАОП 0.00-7.11-12 "Загальні вимоги стосовно забезпечення роботодавцями охорони праці працівників" та п. 3.1 Порядку проведення медичних оглядів працівників певних категорій, затвердженого наказом МОЗ від 21.05.2007 №246 у 2018, 2019 роках (порушення зазначене в пункті 23 Акта перевірки № СМ 3036/312 від 16.11.2021);

- на момент перевірки суб`єктом господарювання не визначено категорії працівників, які підлягають попередньому (періодичному) медичного огляду на 2021 рік, що є порушенням статті 17 Закону України "Про охорону праці", п. 2.1 розділу ІІ НПАОП 0.00-7.11-12 "Загальні вимоги стосовно забезпечення роботодавцями охорони праці працівників", п. 2.2 розділу ІІ Порядку проведення медичних оглядів працівників певних категорій, затвердженого наказом МОЗ від 21.05.2007 №246 (порушення зазначене в пункті 24 Акта перевірки № СМ 3036/312 від 16.11.2021);

- на момент перевірки відсутні відомості щодо заходів вжитих роботодавцем для забезпечення безпечної експлуатації технологічних трубопроводів резервуарного парку, насосної та цеху, що є порушенням статті 13 Закону України "Про охорону праці", п. 1.1 глави 1 розділу ІІІ НПАОП 0.00-1.73-14 "Правила охорони праці та безпечної експлуатації технологічних трубопроводів" (порушення зазначене в пункті 25 Акта перевірки № СМ 3036/312 від 16.11.2021);

- на момент перевірки роботодавцем не призначено відповідальну особу з контролю за технічним станом і дотриманням вимог щодо безпечної експлуатації технологічних трубопроводів резервуарного парку, насосної та виробничих цехів, а також не призначено осіб, що здійснюють технічне обслуговування трубопроводів, що несе загрозу життю та здоров`ю працівників, що є порушенням статті 13 Закону України "Про охорону праці", п. 1.3 розділу ІІІ НПАОП 0.00-1.73-14 "Правила охорони праці та безпечної експлуатації технологічних трубопроводів" (порушення зазначене в пункті 27 Акта перевірки № СМ 3036/312 від 16.11.2021);

- на момент перевірки відсутня експлуатаційна документація на технологічгі трубопроводи кожної виробничої дільниці, що несе загрозу життю та здоров`ю працівників, що є порушенням статті 13 Закону України "Про охорону праці", п. 1.6 розділу ІІІ НПАОП 0.00-1.73-14 "Правила охорони праці та безпечної експлуатації технологічних трубопроводів" (порушення зазначене в пункті 28 Акта перевірки № СМ 3036/312 від 16.11.2021);

- на момент перевірки відсутні технічні документи (паспорти) щодо експлуатації зовнішніх ємностей з резервуарами типу "РГС-50" об`ємом 50 м3 № 6 №9 (рік виготовлення 1991-1993, країна виробник Україна), ємностей для зберігання олив типу "РГС-30" об`ємом 30 м3 (рік виготовлення 1993, країна виробник Україна), що унеможливлює їх належне технічне обслуговування та безпечне утримання зазначеного виробничого обладнання протягом строку його експлуатації, що несе загрозу життю та здоров`ю працівників, що є порушенням статті 13 Закону України "Про охорону праці", п. 6, 17 розділу ІІ НПАОП 0.00-7.14-17 "Вимоги безпеки та захисту здоров`я під час використання виробничого обладнання працівниками" (порушення зазначене в пункті 30 Акта перевірки № СМ 3036/312 від 16.11.2021);

- на момент перевірки не надані (відповідно вимоги про надання документів №СМ3036/312 від 10.11.2021) технічні документи (паспорти) щодо експлуатації ємностей для фасування готової продукції об`ємом 3 м3 - 13 од. (рік виготовлення 1991-1993,, країна виробник Україна), що унеможливлює їх належне технічне обслуговування та безпечне утримання зазначеного виробничого обладнання протягом строку його експлуатації, що несе загрозу життю та здоров`ю працівників, що є порушенням статті 13 Закону України "Про охорону праці", п. 6, 17 розділу ІІ НПАОП 0.00-7.14-17 "Вимоги безпеки та захисту здоров`я під час використання виробничого обладнання працівниками" (порушення зазначене в пункті 31 Акта перевірки № СМ 3036/312 від 16.11.2021);

- повідомлення про результати ідентифікації об`єктів підвищеної небезпеки потребує доопрацювання. Під час проведення ідентифікації об`єктів підвищеної небезпеки суб`єктом господарювання не враховано небезпечну речовину - масло трансформаторне, яке міститься в трансформаторних підстанціях: підстанція ПП-10/6, ТП-1, ТП-2, ТП-3, що несе загрозу життю та здоров`ю працівників, що є порушенням статті 9 Закону України "Про охорону праці", п. 18 Порядку ідентифікації та обліку об`єктів підвищеної небезпеки, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 11.07.2002 №956 "Про ідентифікацію і декларування безпеки об`єктів підвищеної небезпеки" (порушення зазначене в пункті 33 Акта перевірки № СМ 3036/312 від 16.11.2021);

- на момент перевірки встановлено, що працівники підприємства перед виконанням посадових обов`язків не пройшли спеціальне навчання та перевірку знань з НПАОП 73.1-11-12 "Правила охорони праці під час роботи в хімічних лабораторіях", а саме завідувач лабораторією - ОСОБА_1 , лаборант - пробовідбірник - ОСОБА_2 , що несе загрозу життю та здоров`ю працівників, що є порушенням статті 18 Закону України "Про охорону праці", п.4.1, 5.1 НПАОП 0.00-4.12-05 "Типове положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці" (порушення зазначене в пункті 36 Акта перевірки № СМ 3036/312 від 16.11.2021);

- на момент перевірки встановлено, що працівники підприємства перед виконанням посадових обов`язків не пройшли спеціальне навчання та перевірку знань з НПАОП 0.00-1.62-12 "Правила охорони праці на автомобільному транспорті", а саме: генеральний директор - Жданов Є.О., начальник виробничого відділу - Меша Р.С., водій-експедитор - ОСОБА_8 , водій - ОСОБА_9 , водій автотранспортних засобів - ОСОБА_10 , водій навантажувача - ОСОБА_7 , що несе загрозу життю та здоров`ю працівників, що є порушенням статті 18 Закону України "Про охорону праці", п.4.1, 5.1 НПАОП 0.00-4.12-05 "Типове положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці" (порушення зазначене в пункті 37 Акта перевірки № СМ 3036/312 від 16.11.2021);

- на момент перевірки встановлено, що працівники підприємства перед виконанням посадових обов`язків не пройшли спеціальне навчання та перевірку знань з НПАОП 0.00 -1.75-15 "Правила охорони праці під час вантажно - розвантажувальних робіт", а саме: начальник виробничого відділу - ОСОБА_11 , оператор тех.установок - ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , водій навантажувача - ОСОБА_7 , що несе загрозу життю та здоров`ю працівників, що є порушенням статті 18 Закону України "Про охорону праці", п.4.1, 5.1 НПАОП 0.00-4.12-05 "Типове положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці" (порушення зазначене в пункті 38 Акта перевірки № СМ 3036/312 від 16.11.2021).

Надаючи правову оцінку обставинам справи, суд зазначає наступне.

За приписами частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Постановою Кабінету Міністрів України № 96 від 11 лютого 2015 року затверджено Положення про Державну службу України з питань праці (далі - Положення).

Згідно пункту 1 даного Положення Державна служба України з питань праці (далі - Держпраці) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики, і який реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов`язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності, на випадок безробіття (далі - загальнообов`язкове державне соціальне страхування) в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.

Пунктом 7 Положення передбачено, що Держпраці здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи.

Наказом Держпраці № 84 від 03 серпня 2018 року, затверджено Положення про Управління Держпраці у Сумській області (далі - Управління). Згідно пункту 1 даного Положення, Управління є територіальним органом Державної служби України з питань праці, що їй підпорядковується.

Згідно Постанови Кабінету Міністрів України № 100 від 11 лютого 2015 року "Про утворення територіальних органів Державної служби з питань праці та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України", створюються, як юридичні особи публічного права, територіальні органи Державної служби з питань праці, у зв`язку з реорганізацією шляхом злиття територіальних органів Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки і Державної інспекції з питань праці. Відповідно пункту 2 даної Постанови, територіальні органи, які утворюються, є правонаступниками прав та обов`язків територіальних органів Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки і Державної інспекції з питань праці, що реорганізуються.

Статтею 38 Закону України "Про охорону праці" передбачено, що державний нагляд за додержанням законів та інших нормативно-правових актів про охорону праці здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці.

Відповідно до статті 1 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Згідно Положення про Управління Держпраці у Сумській області, затвердженого Наказом Державної служби України з питань праці № 84 від 03 серпня 2018 року, одним з основних завдань Управління є реалізація державної політики у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, поводження з вибуховими матеріалами, здійснення державного гірничого нагляду.

Статтею 4 Закону України "Про охорону праці" передбачено, що державна політика в галузі охорони праці спрямована на створення належних, безпечних і здорових умов праці, запобігання нещасним випадкам та професійним захворюванням та базується на принципах пріоритету життя і здоров`я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці.

Посадові особи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, мають право забороняти, зупиняти, припиняти, обмежувати експлуатацію підприємств, окремих виробництв, цехів, дільниць, робочих місць, будівель, споруд, приміщень, випуск та експлуатацію машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів праці, виконання певних робіт, застосування нових небезпечних речовин, реалізацію продукції, а також скасовувати або припиняти дію виданих ними дозволів і ліцензій до усунення порушень, які створюють загрозу життю працюючих (частина перша статті 39 Закону України "Про охорону праці").

Згідно пункту 5 статті 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання можуть бути призупинені виключно за рішенням суду.

За приписами пункту 7 статті 7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.

Відповідно до частини четвертої статті 5 Кодексу адміністративного судочинства України, суб`єкти владних повноважень мають право звернутися до адміністративного суду виключно у випадках, визначених Конституцією та законами України.

З матеріалів справи встановлено, що під час проведення перевірки позивачем зафіксовано в акті перевірки порушення нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей та у подальшому можуть призвести до тяжких наслідків.

Суд зазначає, що на момент розгляду справи відповідачем не надано суду доказів на підтвердження усунення порушень, зазначених в пунктах 11, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 27, 28, 30, 31, 33, 37, 38 акту перевірки від 16.11.2021 № СМ3036/312.

Отже, вимоги позивача щодо застосування заходів реагування у сфері державного нагляду є обґрунтованими, оскільки на момент розгляду цієї справи відповідачем не надано доказів усунення в повному обсязі виявлених перевіркою порушень, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей.

Враховуючи викладене, суд доходить висновку, що змінені позовні вимоги Управління Держпраці у Сумській області є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст. 90, 139, 143, 241-246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Управління Держпраці у Сумській області (40000, м. Суми, вул. Горького, 28Б, код ЄДРПОУ 39857622) до Товариства з обмеженою відповідальністю "Лебединський нафтомаслозавод" (42200, Сумська область, м. Лебедин, вул. 19 серпня, 8, код ЄДРПОУ 22589938) про застосування заходів реагування задовольнити.

Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до Товариства з обмеженою відповідальністю "Лебединський нафтомаслозавод", а саме зупинити до усунення порушень:

- експлуатацію транспортних засобів (порушення зазначене в пункті 11, 22, 23, 24, 37 Акта перевірки суб`єкта господарювання №СМ 3036/312 від 16.11.2021);

- експлуатацію технологічного транспортного засобу, а саме автонавантажувача "Автонавантажувач 2" (порушення зазначене в пункті 16, 17, 18, 19, 22, 23, 24, 37, 38 Акта перевірки суб`єкта господарювання №СМ 3036/312 від 16.11.2021);

- виконання роботи підвищеної небезпеки, а саме: навантажно - розвантажувальні роботи за допомогою машин і механізмів (порушення зазначене в пункті 20, 22, 23, 24, 38 Акта перевірки суб`єкта господарювання №СМ 3036/312 від 16.11.2021);

-виконання роботи підвищеної небезпеки, а саме: злив, очистка, нейтралізація резервуарів, тари та інших ємностей з-під нафтопродуктів (порушення зазначене в пункті 21, 22, 23, 24 Акта перевірки суб`єкта господарювання № СМ3036/312 від 16.11.2021);

- експлуатацію технологічних трубопроводів резервуарного парку, насосної та цеху (порушення зазначене в пункті 25, 27, 28 Акта перевірки суб`єкта господарювання № СМ3036/312 від 16.11.2021);

- експлуатацію обладнання, а саме:

- зовнішні ємності з резервуарами типу "РГС-50" об`ємом 50 м3, в кількості 4 одиниці, № 6, №7, №8, №9 (рік виготовлення 1991-1993, країна виробник Україна);

- ємності для зберігання олив типу "РГС-30", об`ємом 30 м3 (рік виготовлення 1993, країна виробник Україна) (порушення зазначене в пункті 30 Акта перевірки суб`єкта господарювання № СМ3036/312 від 16.11.2021);

- експлуатацію обладнання, а саме: ємності для фасування готової продукції, об`ємом 3 м3, в кількості 13 одиниць (рік виготовлення 1991-1993, країна-виробник Україна) (порушення зазначене в пункті 31 Акта перевірки суб`єкта господарювання № СМ3036/312 від 16.11.2021);

- експлуатацію устаткування підвищеної небезпеки, а саме: устаткування напругою понад 1000В:

- трансформаторна підстанція ТП-1 на 2 трансформатори:

- тип ТМА-180/6/0,4кВ, заводський № 1847, 1963 року виготовлення, виробник - СРСР;

- тип ТМ-400/10/0,4кВ, заводський № 1005918, 1988 року виготовлення, виробник - СРСР;

- трансформаторна підстанція ТП-2 на 1 трансформатор:

- ТМ-250/06/0,4кВ, заводський № 874644, 1982 року виготовлення, виробник - СРСР;

- трансформаторна підстанція ТП-3 на 2 трансформатори:

- тип ТМА-250/ 6/0,4 кВ, заводський № 874646, 1982 року виготовлення, виробник - СРСР;

- тип ТМ-400/10/0,4кВ, заводський № 1005960, 1985 року виготовлення, виробник - СРСР;

- трансформаторна підстанція ТП-1 (перехідна) на 1 трансформатор:

- ТМ-1600-72У1 10/6кВ, заводський №б/н, 1982 року виготовлення, виробник - СРСР (порушення зазначене в пункті 33 Акта перевірки суб`єкта господарювання № СМ3036/312 від 16.11.2021);

- виконання роботи за посадою працівниками: завідувач лабораторією - ОСОБА_1 , лаборант-пробовідбірник - ОСОБА_2 (порушення зазначене в пункті 22, 23, 24. 36 Акта перевірки суб`єкта господарювання № СМ 3036/312 від 16.11.2021);

- виконання роботи підвищеної небезпеки, а саме: вантажно-розвантажувальні роботи за допомогою машин і механізмів із залученням працівників: оператор тех.установок - ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 ; водій навантажувача - ОСОБА_7 (порушення зазначене в пункті 22, 23, 24, 38 Акта перевірки суб`єкта господарювання № СМ3036/312 від 16.11.2021);

- виконання роботи підвищеної небезпеки, а саме: ремонт, технічне обслуговування устаткування підвищеної небезпеки: технологічного устаткування нафтохімічної промисловості (порушення зазначене в пункті 22, 23, 24 Акта перевірки суб`єкта господарювання № СМ3036/312 від 16.11.2021);

- виконання роботи підвищеної небезпеки, а саме: роботи в діючих електроустановках напругою понад 1000В (порушення зазначене в пункті 22, 23, 24 Акта перевірки суб`єкта господарювання № СМ3036/312 від 16.11.2021);

- виконання роботи підвищеної небезпеки, а саме: монтаж, демонтаж, налагодження, ремонт, технічне обслуговування машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки: устаткування напругою понад 1000В (електричне устаткування електричних станцій і мереж, технологічне електрообладнання) (порушення зазначене в пункті 22, 23, 24 Акта перевірки суб`єкта господарювання № СМ3036/312 від 16.11.2021);

- виконання роботи підвищеної небезпеки, а саме: роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра (порушення зазначене в пункті 22, 23, 24 Акта перевірки суб`єкта господарювання № СМ3036/312 від 16.11.2021);

- виконання роботи підвищеної небезпеки, а саме: роботи верхолазні (порушення зазначене в пункті 22, 23, 24 Акта перевірки суб`єкта господарювання № СМ3036/312 від 16.11.2021).

Рішення може бути оскаржено до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя О.В. Соп`яненко

СудСумський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.12.2022
Оприлюднено12.12.2022
Номер документу107754971
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них дозвільної системи, нагляду (контролю), реалізації держ-ї регуляторної політики у сфері госп-ї д-ті; ліцензування видів господарської д-ті; розроблення і застосування національних стандар., технічних регламентів та процедур оцінки відповідності

Судовий реєстр по справі —480/1245/22

Ухвала від 29.06.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Присяжнюк О.В.

Ухвала від 17.03.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Присяжнюк О.В.

Ухвала від 17.03.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Присяжнюк О.В.

Ухвала від 06.02.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Присяжнюк О.В.

Рішення від 08.12.2022

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.В. Соп'яненко

Ухвала від 31.01.2022

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.В. Соп'яненко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні