Справа № 638/3249/22
Провадження № 2-а/638/141/22
РІШЕННЯ
Іменем України
20 жовтня 2022 року м. Харків
Дзержинський районний суд м. Харкова у складі:
Головуючого судді Шишкіна О.В.,
Секретаря Олейник О.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні залі суду адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Одеської митниці Державної митної служби України про визнання протипрвною та скасування постанови митного органу, -
встановив:
До Дзержинського районного суду м.Харкова звернувся ОСОБА_1 з позовом до Одеської митниці Державної митної служби України про визнання протиправною та скасування постанови у справі про порушення митних правил №5730/50000/21 від 21.04.2022 року. В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що постановою в.о. заступника начальника Одеської митниці Сьоміна П.А. від 21 квітня 2022 року у справи про порушення митних правил №5730/50000/21, директора ТОВ «Не стари пілоти лтд» ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , визнано винним у вчиненні порушення митних правил , передбаченого ст. 485 Митного кодексу України та накладено на нього адміністративне стягнення у вигляді штрафу розміром 300 відсотків несплаченої по МД від 06.08.2020 №UA500130/2020/226744 суми митних платежів що складає 4 072 311 грн. 60 коп.
Отримавши засобами поштового зв`язку оскаржувану постанову, ознайомившись з її змістом, перевіривши в ний обставини , позивач вважає її протиправною та такою, що підлягає скасуванню, у зв`язку з чим у порядку ст. 529 Митного кодексу України звертається до суду із даним позовом.
Позивач до суду не з`явився. Представник позивача адвокат Шипенко М. С. в судове засідання не з`явився, надав до суду заяву про розгляд справи за його відсутності, позовні вимоги підтримав в повному обсязі.
Відповідач до суду не зявився, про місце, дату та час розгляду справи повідомлений.
Ухвалою Дзержинського районного суду м. Харкова від 20 червня 2022 року відкрито провадження по справі та призначено до судового розгляду.
Судом встановлено, що 02.08.2020 року в зоні діяльності м/п «Південний - порт» Одеської митниці зі США до України на адресу ТОВ «Не старі пілоти лтд» (Україна, 12403,Житомирська область, Житомирський район, сільрада Глибочицька, Комплекс будівель і споруд , буд. 6, ЄДРПОУ 43182240) для здійснення ремонту було ввезено транспортний засіб «легковий вертоліт» цивільного типу марки "Robinson helicopter company", модель "R44 Ravel helicopter", реєстраційний номер НОМЕР_1 (надалі - транспортний засіб/повітряне судно).
06.08.2020 року транспортний засіб на підставі заяви позивача від 05.08.2020 року (вх. ОМ №7.10-28.3-39/7282 від 05.08.2020) в Одеській митниці Держмитслужби в режимі «переробки на митній території України» було оформлено за митною декларацією (МД) типу «ІМ 51 АА №UA500130/2020/226744.
Позивач згідно вищевказаної заяви та заяви від 03.08.2020 № 1 митного органу дав зобов`язання щодо виконання режиму переробки на митній території в строк до 31.07.2021 року.
У згаданій МД №UA500130/2020/226744 в митному режимі «переробки на митній території України» було заявлено, зокрема, мету переробки - монтаж та збірка.
09.04.2021 року до митного поста «Південний» Одеської митниці Держмитслужби була подана заява ТОВ «Не старі пілоти ЛТД» (вх. ОМ від 09.04.2021 №7.10-28.3-39/2847) щодо надання дозволу для тестового польоту після монтажу комплектуючих частин та перевірки робочого стану і можливості експлуатації повітряного судна за маршрутом з території ТОВ «Не старі пілоти ЛТД» ( Житомирська область) до парку «Гідропарк» (м.Київ).
Відповідно даної заяви, обліт буде виконуватися на території ТОВ « Не старі пілоти ЛТД» з подальшим переміщення повітряного судна в м. Київ та посадкою на території парку « Гідропарк». Посадка на території парку «Гідропарк» обумовлена тим, що там є можливість здійснити дозаправку повітряного судна , а також там знаходиться підприємство з технічного обслуговування мало моторних суден авіатранспорту (в зв`язку з вірогідною технічною неможливістю повернення на територію ТОВ « Не старі пілоти ЛТД»)
25.05.2021 року Київською митницею Держмитслужби було завершено режим переробки на митній території Україні шляхом оформлення транспортного засобу в режимі «реекспорт» за ЕМД № UA100290/2021/364549.
Одеською митницею Державної митної служби України було направлено позивачу копію постанови від 21 квітня 2022 року в справі про порушення митних правил №5730/50000/21, якою ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , визнано винним у вчиненні порушення митних правил, передбаченого ст. 485 Митного кодексу України, накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу розміром 300 відсотків несплаченої по МД від 06.08.2020 №UA500130/2020/226744 суми митних платежів, що складає 4 072 311грн. 60 коп.
Відповідно до оскаржуваної постанови, вчинення правопорушення, передбаченого ч. 1 ст 485 МК України полягало в тому, що підприємство ТОВ "Не старі пілоти ЛТД" в особі позивача порушено порядок проведення операцій з товарами, митне оформлення яких не закінчено та які перебувають під митним контролем, встановлено главою 23 "Переробка на митній території", оскільки перебуваючи під митним контролем, без дозволу митних органів України здійснювати польоти в повітряному просторі України.
У оскаржувальній постанові констатовано, що використання повітряного судна "Robinson helicopter company" (реєстраційний номер:N419HA, серійний номер: 2469, 2017 р/в) який за МД 06.08.2020 №UA5000130/2020/226744 поміщений в митний режим "переробки на митній території Ураїни", не за призначенням, свідчить про протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів.
Зазначені висновки сформовані відповідачем на підставі листа від Координаційно - моніторингової митниці від 20.10.2021 №7.9-1/20-1/7/1089 стосовно митного оформлення в режимі "ІМ 51 АА" повітряного судна за МД №UA5000130/2020/226744 від 06.08.2020. Згідно постанови, позивачем недотримано маршруту польотів повітряного судна.
Данан інформація підтверджується листом Державного підприємтва обслуговування повітряного руху в Україні від 07.09.2021, про існування якого позивачу було не відомо.
Відповідно інформації зазнченої у даному листі щодо планування та фактичного виконання польотів повітряного судна встановлено, що згдно схеми польотів у період з 27.04.2021 по 19.05.2021 повітряне судно постійно виконувало польоти у різні напрямки як на території парку "Гідропарк" (Київ), так і за межі території даного парку до інших аєропортів, місць та областей (Гоголів, Дівички, Чайка, Вишенки, Новодністровськ, Житомир - Ім. С.П. Корольова, Теребовля, Гнатівка, Ржичів, Буча, Свидовок, готель Селена).
На підставізазначено відповідачем зроблено висновок, що перебуваючи під митним контролем у період проведення технічного обслуговування та ремонту (з 06.08.2020 по 20.05.2021), здійснювало польоти за дозволеним маршрутом, так і за маршрутами, на які відсутні дозволи митного органу.
Згідно ч. 1 ст. 147 Митного кодексу Українт, переробка на митній території - це митний режим, відповідно до якого іноземні товари піддаються у встановленому законодавством порядку переробці без застосування до них заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності, за умови подальшого реекспорту продуктів переробки.
Пунктом 27 ч. 1 ст. 4 МК України передбачено, що митними платежами є : мито, акцизний податок із ввезених на митну територію України підакцизних товарів (продукції), податок на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції).
За визначенням , наведеним у п. 25 ч. 1 ст. 4 МК України. митний режим - митний режим - комплекс взаємопов`язаних правових норм, що відповідно до заявленої мети переміщення товарів через митний кордон України визначають митну процедуру щодо цих товарів, їх правовий статус, умови оподаткування і обумовлюють їх використання після митного оформлення.
Згідно п.п. 4, 11 ч. 1 ст. 70 Митного кодексу України, з метою застосування законодавства України з питань митної справи, запроваджуються такі митні режими, як реекспорт. переробка на митній території. Митні режими встановлюються виключно цим Кодесом.
Відповідно до ч.ч. 1 та 2 ст. 71 МК України, декларант має право обрати митний режим, у який він бажає помістити товари, з дотриманням умов такого режиму та у порядку, визначеним цим Кодексом. Поміщення товару у митний режим здійснюється шляхом їх декларування та виконання митних формальностей, передбачених цим Кодексом.
В силу ч. 1 ст. 149 МК України, поміщення товарів у митний режим переробки на митній території допускається з письмового дозволу органу доходів і зборів за заявою власника цих товарів або уповноваженої ним особи.Частиною 2 статті 149 МК України, визначено перелік документів, які власник товарів або уовноважена ним особа подає митному органу разом із відповідною заявою.
Як визначено ч. 6 ст. 149 МКУкраїни, у дозволі на переробку товарів на митній території України зазначається перелік операцій з переробки та спосіб їх здійснення.
Відповідно до ч.ч. 2, 3 ст. 150 МК України, оперції з переробки товарів можуть включати:
власне переробку товарів, у тому числі: обробку, монтаж, демонтаж, використання окремих товарів, які сприяють чи полегшують процес виготовлення продуктів переробки; ремонт товарів, у тому числі модернізацію, відновлення та регулювання, калібрування.
Окремі операції з переробки товарів або повний цикл переробки за дорученням підприємства, якому видано дозвіл на переробку товарів на митній території України, та з дозволу митного органу можуть здійснюватися іншими підприємствами. При цьому відповідальність перед митними органами за порушення визначеного порядку переробки товарів несе підприємство, якомувидано дозвіл на проведення операцій з переробки товарів на митній території України. Дозволи на виконання окремих операцій з переробки або повного циклу переробки надаються одночасно з дозволом на переробку товарів на митній території України або за необхідності - на підставі заяви відповідної особи після надання цього дозволу та відображаються у ньому.
Згідно ч. 1 ст. 151 МК України, строк переробки товарів на митній території України встановлюється органом доходів і зборів у кожному випадку під час видачі дозволу підприємству, виходячи з тривалості процесу переробки товарів та розпорядження продуктами їх переробки. Зазначений строк обчислюється, починаючи з дня завершення митного оформлення органом доходів і зборів іноземних товарів для переробки. За заявою підприємства, якому видано дозвіл на переробку товарів, з причин, підтверджених документально, строк переробки товарів на митній території України продовжується зазначеним органом, але загальний строк переробки не може перевищувати 365 днів.
Відповідно до частини 1 ст. 160 МКУкраїни, митний режим переробки на митній території завершується шляхом реекспорту продуктів переробки та поміщення їх в інший митний режим, а також у випадках, передбачених частиною другою цієї статті.
Слід зазначити, що наданий митним органом письмовий дозвіл на ввезення товару у режимі переробки на митній території України, включає в себе дозвіл на всі необхідні операції для проведення ремонту, модернізації, відновлення та регулювання, а як в даному випадку, враховуючи специфіку транспортного засобу, і на випробувальні польоти (технічні іспити) для підтвердження недійсності подальшої експлуатації такого транспортного засобу.
Дозвіл на здійснення випробувальних польотів було надано, митний режим переробки повітряного судна був завершений шляхом оформлення митного режиму "реекспорт" 25 травня 2021 року, тобто у межах передбачених законом строків та із застосуванням всіх необхідних митних формальностей відповідно до ст. 154 МК України, що не заперечується у оскаржувальній постанові самим позивачем.
У відповідності до абз. 3 п. 8 Розділу V "Порядку виконання митнихформальностей відповідно до заявленого митного режиму", затвердженого Наказом Міністерства фінансів України № 657 від 31.05.2021 року, переміщення товарів, поміщених у митний режимпереробки на митній території, або продуктів переробки, здійснюється з дозволу митного органу. Дозвіл на переміщення товарів між переробниками надається митним органом шляхом унесення до розділу "Рішення митного органу" заяви запису "Дозволено переміщення мж переробниками".
Дозвіл митного органу було надано позивачу відповідно поданої 9.04.2021 року заяви, згідно якої тестовий політ після монтажу комплектуючих частин та перевірки робочого стану і можливості експлуатації повітряного судна буде виконуватися за маршрутом з території ТОВ "Не старі пілоти ЛТД" (Житомирська бласть) до парку "Гідропарк" (м. Київ). Обліт буде виконуватися на території ТОВ "Не старі пілоти ЛТД" з подальшим переміщенням повітряного судна в м. Київ. Позивачу у вину ставиться здійснення у період проведення технічного обслуговування та ремонту (з 06.08.2020 по 20.05.2021), польотів як за дозволени маршрутом, так і за іншими маршрутами, на які відсутні дозволи митного органу (польоти у різні напрямки як на території парку "Гідропарк"( м. Київ), так і за межі території даного парку до інших аєропортів, місць та областей).
У зв`язку з вищевикладеним, слід констатувати, що здійснення обльоту повітряного судна із подальшим його переміщенням у м. Київ відбувалося на підставі отриманого дозволу митного органу, аздійснення тестових обльотів відбувалося за маршрутами відповідно до встановленого порядку використання повітряного простору Ураїни під наглядом уповноважених на те суб`єктів та органів контролю.
Оформлення митного режиму реекспорту повітряного судна Київською митницею (місце переміщення) за відсутності виявлених на той час порушень. свідчить про дотримання позивачем вимог, що ставляться до митного режиму переробки на території України.
Частиною 12 стаття 286 Митного кодексу України визначено, що до товарів, поміщених у митний режим переробки на митній території, застосовується умовне повне звільнення від оподаткування ввізним митом при дотриманні вимог та обмежень, встановлених главою 23 цього Кодексу.
У разі випуску у вільний обіг продуктів переробки, отриманих з товарів, поміщених у митний режим переробкина митній території, сплата ввізного мита здійснюється у порядку , визначеному ст. 155 цього Кодексу.
Частиною 1 ст. 148 МК України визначено, що поміщення товарів у мтний режим переробки на митній території здійснюється з умовним повним звільненням від оподаткування митними платежами.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 284 Митного кодексу України, умовне звільнення від оподаткування ввізним митом застосовується до товарів, поміщених у митні режими транзиту, тимчасового ввезення, митного складу, вільної митної зони, безмитної торгівлі, переробки на митній території, знищення або руйнування, за умови дотримання вимог та обмежень, встановлених розділом V цього Кодексу.
За загальним правилом, будь - яка особа, що ввозить товари на митну територію України в обсягах, які підлягають оподаткуванню, та на яку покладається відповідальність за сплату податків у разі переміщення товарів через митний коордон України відповідно до Митного кодексу України, а також особа, на яку поклаається дотримання вимог митних режимів, які передбачають повне або часткове умовне звільнення від оподаткування, у разі порушення таких митних режимів, встановленх митним законодаством, є платниками податку на додану вартість.
Відповідно до п. 185.1. ст. 185 /Податкового кодексу України, операції платників податку з: постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до ст. 186 цього Кодексу; ввезення товарів на митну територію України є об`єктом оподаткування податком на додану вартість.
Згідно ст. 206 Податкового кодексу України, під час ввезення товарів на митну територію України суми податку підлягають сплаті до державного бюджету платниками податку до/або на день подання митної декларації безпосередньо на єдиний казначейський рахунок, крім операцій, за якими надається звільнення (умовне звільнення) від оподаткування.
Водночас , унктом 206.12 ст. 206 ПК України визначено, що до операцій із ввезення товарів на митну територію України в митному режимі переробки на митній території застосовується умовне звільнення від оподаткування за умови дотримання вимогта обмежень, встановлених главою 23 Митного кодексу України.
Таким чином, норми Митного кодексу України та Податкового кодексу України встановлюють пільги щодо сплати митних платежів для товарів, поміщених у митний режим переробки на митні території, у вигляді повного звільнення від оподаткування ввізним митом та податком на додану вартість.
Відповідно п. 132.1. ст. 132 ПК України, у разі порушення умов митних режимів, при розміщенні в які надано умовне звільнення від оподаткування, а також у разі порушення умов щодо цільового використання товарів, при ввезенні яких надано звільнення від оподаткування відповідно до цього Кодексу, особа, відповідальна за дотримання митного режиму, а також особа, відповідальна за дотримання умов, за яких надається звільнення від оподаткування (щодо цільового використання товарів), зобов`язані сплатити суму податкового зобов`язання, на яку було надано звільнення (умовне звільнення), та пеню, нараховану на суму такого податкового зобов`язання за період з дня надання звільнення (умовного звільнення) від оподаткування до дня оплати.
Як визначено п. 132.2.1. ст. 132 ПК України, для цілей обчислення пені строком сплати митних платежів вважається: при використанні товарівв інших цілях, ніж ті, у зв`язку з якими було надано звільнення (умовне звільнення) від оподаткування митними платежами - перший день, коли особою було порушено обмеження щодо користування та розпорядження товарами.
Відповідно до аимог п. 206.16 ст. 2096 ПК України- у разі втрати товарів, що перебувають під митним контролему митних режимах, в яких надано звільнення або умовне звільнення від оподаткування , нецільового використання цих товарів або в разі невиконання у строки, встановлені МК України, заходів щодо завершення таких митних режимів, особа, відповідальна за дотримання митного режиму, зобов`язана сплатити суму податкового зобов`язання, на яку було надане таке звільнення або умовне звільнення, та пеню, нараховану відповідно ст. 129 цього Кодексу, розраховануз дня надання звільнення або умовного звільнення від оподаткування.
Таким чином, враховуючи у сукупності вищевказані вимоги взаємопов`язаних норм Мтного кодексу України та Податкового кодексу України,недоцільне використання товару, який знаходиться в режимі переробки на митній території України, тобто перебуває під митним контролем до завершення такого режиму, може полягати:
- у його незаконному відчуженні будь - яким шляхом (розпорядження);
- у незаконному використанні у господарській діяльності для отримання прибутку (користування).
Як зазначив КАС ВС у Постанові від 27.01.2022 року по справі №461/8185/16-а, з метою перевірки наявності підстав для притягнення позивача до відповідальності за статтею 485 Митного кодексу України, необхідно перевірити чи встановлений факт використання позивачем транспортних засобів в інших цілях, ніж ті, у зв`язку з якими було надано такі пільги (зокрема його продаж), а для доведення суб`єктивної сторониправопорушення слід пересвідчитись у достатності з`ясованих відповідачем підстав на предмет умисних, тобто усвідомлених цілеспрямованих дій позивача, вчинених з метою уникнути від сплати митних платежів.
Відтак, сам по собі факт переведення повітряного судна з митного режиму переробки у митний режим реекспорту, унеможливлює твердження як про відчуження цього товару під час його знаходження під митним контролем, так і про його використання не за призначенням .
Згідно Постанови КАС ВС від 14.06.2021 року по справі №560/1050/19 зазначив, що "Пунктом 206.12 статті 206 ПК, якою встановлені особливості оподаткування податком на додану вартістьоперацій під час переміщення товарів через митний кордон України залежно від обраного митного режиму, передбачено, що до операцій із ввезення товарів на митну територію України в митному режимі переробки на митній території застосовується умовне повне звільнення від оподаткування за умови дотримання вимог та обмежень, встановлених главою 23 Митного кодексу Укарїни. Прицьому маються на увазі вимоги і обмеження, які визначають сутність зазначеного митного режиму і забезпечують тимчасове знаходження іноземних товарів на митній території України, їх видозміну (переробку) на визначених при їх ввезенні умовах та вивезення (реекспорт) готової продукції в установлений строку.
З урахуванням викладеного, позов підлягає задоволенню, оскаржувана постанова - скасуванню.
Керуючисьсь ст. 19 Конституції України, ст. 12, 79, 171,257, 261, 286 КАС України, ст. 4, 70, 71, 147, 148, 149, 150, 151,160, 284, 286, 292,485 МК України, ст. 185, 186,132, 206 ПК України, суд, -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов ОСОБА_1 до Одеської митниці Державної митної служби України про визнання протиправною та скасування постанови митного органу - задовольнити.
Постанову у справі про порушення митних правил №5730/50000/21 від 21.04.2022 року, якою директора ТОВ «Не старі пілоти лтд» ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , визнано винним у вчиненні порушення митних правил, передбаченого ст. 485 Митного кодексу України, накладено на нього адміністративне стягнення у вигляді штрафу розміром 300 відсотків несплаченої по МД від 06.08.2020 №UA500130/2020/226744 суми митних платежів, що складає 4 072 311 грн. 60 коп. - визнати протипраною та скасувати.
Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня його проголошення, з одночасним надсиланням апеляційної скарги до суду апеляційної інстанції.
Учасник справи, якому повне рішення не було вручено у день його проголошення або складання, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом десяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Головуючий суддя О.В. Шишкін
Суд | Дзержинський районний суд м.Харкова |
Дата ухвалення рішення | 20.10.2022 |
Оприлюднено | 09.12.2022 |
Номер документу | 107758499 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них мита |
Адміністративне
Дзержинський районний суд м.Харкова
Шишкін О. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні