Постанова
від 06.12.2022 по справі 560/5359/22
СЬОМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 560/5359/22

Головуючий суддя 1-ої інстанції - Матущак В.В.

Суддя-доповідач - Гонтарук В. М.

06 грудня 2022 року

м. Вінниця

Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Гонтарука В. М.

суддів: Білої Л.М. Матохнюка Д.Б. ,

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Хмельницькій області на рішення Хмельницького окружного адміністративного суду від 06 липня 2022 року (ухвалене в м. Хмельницький) у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Хмельницькрегіонбуд" до Головного управління ДПС у Хмельницькій області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення про відмову в реєстрації податкових накладних,

В С Т А Н О В И В :

позивач звернувся до Хмельницького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Хмельницькій області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення про відмову в реєстрації податкових накладних.

Рішенням Хмельницькогоокружного адміністративного суду від 06 липня 2022 року адміністративний позов задоволено.

Не погоджуючись із вказаним судовим рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить його скасувати та прийняти нове рішення про відмову в задоволенні позовних вимог в повному обсязі, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, невідповідність висновків суду обставинам справи, що призвело до неповного з`ясування обставин справи і, як наслідок, невірного вирішення справи та прийняття необґрунтованого рішення.

28 жовтня 2022 року до суду від представника позивача надійшов відзив на апеляційну скаргу, в якому зазначено про безпідставність її доводів.

Сьомий апеляційний адміністративний суд ухвалою від 17 жовтня 2022 року, з урахуванням ст. 311 КАС України, вирішив розглядати дану справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

За таких умов згідно з ч. 4 ст. 229 КАС України при розгляді справи в порядку письмового провадження фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Заслухавши суддю-доповідача, дослідивши матеріали справи, перевіривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що остання не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Як вірно встановлено судом першої інстанції та підтверджено під час апеляційного розгляду неоспорені факти про те, що Згідно з витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Товариство з обмеженою відповідальністю "Хмельницькрегіонбуд" зареєстроване як юридична особа 20.09.2013, код ЄДРПОУ - 38908180.

26.07.2021 ТОВ "Хмельницькрегіонбуд" було укладено договір субпідряду №26/07 з Приватною фірмою "Діта".

Згідно із пунктом 1.1 договору - Підрядник (ПФ "Діта") доручає і сплачує, а Субпідрядник (ТОВ "Хмельницькрегіонбуд") бере на себе зобов`язання виконати роботи: "Реконструкція частини будівлі під харчоблок Лонковецького будинку-інтернату для громадян похилого віку та інвалідів по вул. Андрієвського, 47 в с. Лонки Хмельницької області" що здійснюється в 2021 році, відповідно до договірної ціни, проектно-кошторисної документації (і при потребі зі змінами, внесеними до неї).

Пунктом 1.2. Договору встановлено, що підписанням останнього, Підрядник підтверджує, що він вправі залучати до виконання робіт передбачених цим Договором субпідрядників. Крім того, дозвіл на залучення Позивача до виконання робіт на об`єкті обумовлено листом-дозволом №234 від 23.07.2021 щодо залучення субпідрядника до виконання робіт за договором №100 про закупівлю робіт наданого Лонковецьким психоневрологічним інтернатом, код ЄДРПОУ 22772447 (Замовник).

Відповідно до пункту 2.1 Договору - вартість договору визначається кошторисною вартістю робіт та матеріалів, яка є невід`ємною частиною договору і становить згідно договірної ціни (додаток №1) 2794769,71 грн., у т.ч. ПДВ 465794,95 грн.

Згідно з пунктом 2.2 Договору, Сторони домовились, що Підрядник вправі перераховувати на користь Субпідрядника грошові кошти, як аванс, для закупки матеріалів. Субпідрядник зобов`язується використати одержаний аванс на придбання і постачання необхідних для виконання робіт матеріалів, конструкцій, виробів.

Умовами пункту 3.1 Договору передбачено строки виконання робіт, як істотна умова Договору, зокрема: "Субпідрядник зобов`язаний: 1) розпочати роботи з "27 липня 2021". 2) закінчити роботи до "31 грудня 2021".

29.12.2021 згідно із пунктом 2.2 Договору, ПФ "Діта" здійснила авансовані оплати на користь позивача, а саме: оплата в сумі 185000,00 грн. в т.ч. ПДВ 30833,33 грн., згідно платіжного доручення №2691; оплата в сумі 189000,00 грн. в т.ч. ПДВ 31500,00 грн., що підтверджується платіжним дорученням №2696; оплата в сумі 191000,00 грн. в т.ч. ПДВ 31833,33 грн., що підтверджується платіжним дорученням №2697; оплата в сумі 185000,00 грн. в т.ч. ПДВ 30833,33 грн., що підтверджується платіжним дорученням №2698, оплата в сумі 175000,00 грн. в т.ч. ПДВ 29166,67 грн., що підтверджується платіжним дорученням №2699, оплата в сумі 185000,00 грн. в т.ч. ПДВ 30833,33 грн., що підтверджується платіжним дорученням №2700, оплата в сумі 175312,60 грн. в т.ч. ПДВ 29218,77 грн., що підтверджується платіжним дорученням №2701.

У платіжних дорученнях було помилково вказано неправильне призначення платежів, про що 12.01.2022 ПФ "Діта" було надіслано листа за вих. №6 про уточнення призначення платежів, а саме, зазначити необхідно: "За виконані будівельно-монтажні роботи згідно договору №26/07 від 26.07.2021".

ТОВ "Хмельницькрегіонбуд" виписані податкові накладні ПН №40 від 29.12.2021 на загальну суму 175000,00 грн., в т.ч. сума ПДВ 29166,67 грн., ПН №41 від 29.12.2021 на загальну суму 185000,00 грн., в т.ч. сума ПДВ 30833,33 грн., ПН №42 від 29.12.2021 на загальну суму 189000,00 грн., в т.ч. сума ПДВ 31500,00 грн., ПН №43 від 29.12.2021 на загальну суму 185000,00 грн., в т.ч. сума ПДВ 30833,33 грн., ПН №44 від 29.12.2021 на загальну суму 191000,00 грн., в т.ч. сума ПДВ 31833,33 грн., ПН №46 від 29.12.2021 на загальну суму 175312,60 грн., в т.ч. сума ПДВ 29218,77 грн. та направлені на реєстрацію до ЄРПН.

Згідно з квитанціями від 14.01.2022 №9419015512, №9419052586, №9419020728, №9419019981, № 9419013397, №9419052134, №9419023915 зупинено реєстрацію податкових накладних №40, №41, №42, №43, №44, №45, №46 від 29.12.2021. Зазначено, що "Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК №40, №41, №42, №43, №44, №45, №46 від 29.12.2021 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 41.00.4, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомляємо: показник "D"=2,9572%, "Р"=0".

На вимогу контролюючого органу ТОВ "Хмельницькрегіонбуд" 19.01.2022 подано Повідомлення №1 щодо подачі пояснень та документів на підтвердження реальності здійснення операцій по відмовлених у реєстрації податкових накладних №№41-46 від 29.12.2021, в якому зазначено: "Надаємо на розгляд документи щодо реальності господарської операції, за №42; №44; №41; №46; №45; №40; №43, які виписані по факту авансової оплати на придбання матеріалів для виконання реконструкції будівлі під харчоблок Лонковецького будинку-інтернату. Цю господарську операцію підтверджують такі документи: договір субпідряду, ліцензія, виписка з банку, платіжні доручення, картка рахунку, акт звірки, лист-уточнення. Кошторис, договірна ціна, 20ОПП, та ін./ копії документів в кількості 18-ти додатків", та додано документи, а саме;

- Акт звірки взаєморозрахунків за період з 01.12.2021 по 29.12.2021 між ТОВ "Хмельницькрегіонбуд" та ПП "Діта" (перша подія - оплата).

- Договірна ціна на реконструкцію частини будівлі під харчоблок Лонковецького будинку-інтернату для громадян похилого віку та інвалідів по вул. Андрієвського, 47 в с.Лонки Волочиського району Хмельницької області що здійснюється в 2021.

- Підсумкова відомість ресурсів.

- Локальний кошторис на будівельні роботи №2-1-6 на обладнання (реконструкція частини будівлі під харчоблок Лонковецького будинку-інтернату) на суму 514356,27 грн.

- Локальний кошторис на будівельні роботи №2-1-5 на автоматичну пожежну сигналізацію (реконструкція частини будівлі під харчоблок Лонковецького будинку-інтернату) на суму 22410,71 грн.

- Локальний кошторис на будівельні роботи №2-1-4 на внутрішнє електопостачання (реконструкція частини будівлі під харчоблок Лонковецького будинку-інтернату) на суму 123556,41 грн.

- Локальний кошторис на будівельні роботи №2Л-3 на опалення і вентиляцію (реконструкція частини будівлі під харчоблок Лонковецького будинку-інтернату) на суму 269085,99 грн.

- Локальний кошторис на будівельні роботи №2-1-2 на внутрішній водопровід і каналізацію (реконструкція частини будівлі під харчоблок Лонковецького будинку-інтернату) на суму 106364,15 грн.

Локальний кошторис на будівельні роботи №2-1-1 на будівельні роботи (реконструкція частини будівлі під харчоблок Лонковецького будинку-інтернату) на суму 1237209,77 грн.

- Загальновиробничі витрати на будову.

- ОСВ по рах. 361 за період з 01.12.2021 по 29.12.2021.

- Банківська виписка за період з 01.12.2021 по 29.12.2021.

- Платіжні доручення від 29.12.2021: №2691 на суму 185000,00 грн., №2696 на суму 189000,00 грн., №2697 на суму 191000,00 грн., №2698 на суму 185000,00 грн., №2699 на суму 175000,00 грн., №2700 на суму 185000,00 грн., №2701 на суму 175312,60 грн.

- Лист-уточнення платежу.

- Лист-дозвіл щодо залучення субпідрядника до виконання робіт.

- Відповідно до поданого звіту з ЄВ за ІІІ квартал 2021 чисельність працюючих становить 5 чол., з/п 6,5 тис.грн.

- ПН за 2021 = 0,7%.

- 20-ОПП - офіс, склад.

Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування Головного управління ДПС у Хмельницькій області 21.01.2022 прийняті рішення про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних:

1. №3689778/38908180 про відмову у реєстрації ПН №45 від 29.12.2021,

2 .№3689779/38908180 про відмову у реєстрації ПН №40 від 29.12.2021,

3. №3689780/38908180 про відмову у реєстрації ПН №43 від 29.12.2021,

4. №3689781/38908180 про відмову у реєстрації ПН №42 від 29.12.2021,

5. №3689782/38908182 про відмову у реєстрації ПН №41 від 29.12.2021,

6. №3689783/38908180 про відмову у реєстрації ПН №44 від 29.12.2021,

7. №3689784/38908180 про відмову у реєстрації ПН №46 від 29.12.2021.

Відповідно до оскаржуваного рішення, у реєстрації податкової накладної було відмовлено у зв`язку із тим, що платником не надано достатній пакет документів для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних №40, №41, №42, №43, №44, №45, №46 від 29.12.2021. Відповідно до пункту 3.1. Договору субпідряду №26/07 від 26.07.2021 субпідрядник зобов`язаний закінчити роботи до 31.12.2021; згідно пункту 2.3. вищезазначеного Договору оплата за виконані роботи проводиться після підписання Акту приймання-передачі виконаних робіт за формою КБ-2, проте платником акти приймання-передачі виконаних робіт не надано, чим порушено умови Договору. Крім того, платником надано акт звірки взаєморозрахунків за період між ТОВ "Хмельницькрегіонбуд" та ПФ "Діта", в якому відсутні відомості за даними обліку ПФ "Діта".

Не погоджуючись з прийнятим рішення, позивач оскаржив його в адміністративному порядку.

Рішеннями від 09.02.2022 №7069/38908180/2, №7009/38908180/2, №7063/38908180/2, №6994/38908180/2, №7068/38908180/2, №7001/38908180/2, №7020/38908180/2 скаргу залишено без задоволення, а рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін.

Вважаючи вказані рішення протиправними, позивач звернувся до суду для їх скасування.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами, колегія суддів зазначає наступне.

Податковий кодекс України (далі - ПК України) регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Відповідно до пункту 201.1 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно пункту 201.10 статті 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Згідно з пунктом 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до пунктів 4, 5 Порядку №1165 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.

Платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

За правилами пункту 7 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Приписами пунктів 10, 11 Порядку №1165 визначено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Відповідно до отриманих платником податків квитанцій, реєстрація податкової накладної №40, №41, №42, №43, №44, №45, №46 від 29.12.2021 зупинена у зв`язку з їх відповідністю пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.

Критерії ризиковості здійснення операцій оформлені у вигляді Додатку №3 до Порядку №1165.

Згідно з пунктом 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій одним із критеріїв ризиковості операції є відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 рази, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

Як зазначалося вище, у квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних №40, №41, №42, №43, №44, №45, №46 від 29.12.2021 в Єдиному реєстрі податкових накладних запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до пунктів 4, 5 Порядку №520 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Згідно з пунктом 11 Порядку №520, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;

- та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;

- та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Тобто, рішення Комісії регіонального рівня повинно містити чітку підставу для відмови у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Позивач надав пояснення та копії ряду первинних документів, складених під час здійснення відповідної господарської операції, що підтверджується контролюючим органом.

Приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарської операції позивача на предмет її реальності. При реєстрації податкових накладних фактично проводиться моніторинг операції чи платника податків лише за зовнішніми (формальними) критеріями. Тому і суд за результати розгляду цієї справи не робить висновків щодо реальності господарської операції за участю позивача, а лише оцінює наявність чи відсутність підстав для реєстрації податкових накладних.

Суд вважає за необхідне зазначити, що усі сумніви контролюючого органу щодо дотримання позивачем вимог податкового законодавства України під час здійснення господарської діяльності повинні досліджуватися шляхом проведення відповідних перевірок такого платника податків, за умови наявності підстав для її проведення визначених нормами ПК України, а не шляхом блокування реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Таким чином, у контролюючого органу були наявні достатні документи для спростування сумнівів щодо ризиковості здійснення операції, а наданих контролюючому органу документів та письмових пояснень було достатньо для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

З огляду на вищенаведені обставини суд першої інстанції дійшов вірного висновку, що рішення комісії Головного управління ДПС у Хмельницькій області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 21.01.2022 №3689784/38908180, №3689783/38908180, №3689782/38908180, №3689781/38908180, №3689780/38908180, №3689779/38908180, №3689778/38908180 є протиправним та його необхідно скасувати.

Щодо позовної вимоги про зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні від 29.12.2021 №40, №41, №42, №43, №44, №45, слід зазначити наступне.

Згідно з пунктами 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

У разі надходження до ДПС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Отже, суд першої інстанції дійшов правильного висновку, що законодавством не передбачено іншого належного способу захисту порушеного права у спірних правовідносинах, ніж зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати податкові накладні від 29.12.2021 №40, №41, №42, №43, №44, №45 в Єдиному реєстрі податкових накладних. У зв`язку з цим, суд дійшов висновку про обґрунтованість заявленого позивачем способу захисту права, та, як наслідок, наявність підстав для задоволення позовних вимог зобов`язального характеру.

Таким чином, на думку колегії суддів апеляційної інстанції, суд першої інстанції дійшов обґрунтованого висновку задоволення позовних вимог.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 315, 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В :

апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Хмельницькій області залишити без задоволення, а рішення Хмельницького окружного адміністративного суду від 06 липня 2022 року - без змін.

Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку згідно зі ст.ст.328, 329 КАС України.

Головуючий Гонтарук В. М. Судді Біла Л.М. Матохнюк Д.Б.

СудСьомий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.12.2022
Оприлюднено12.12.2022
Номер документу107758687
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —560/5359/22

Ухвала від 01.08.2023

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Матущак В.В.

Ухвала від 24.07.2023

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Матущак В.В.

Ухвала від 02.06.2023

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Матущак В.В.

Ухвала від 25.01.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Ухвала від 17.01.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Ухвала від 30.12.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Чумаченко Т.А.

Постанова від 08.12.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Гонтарук В. М.

Постанова від 06.12.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Гонтарук В. М.

Ухвала від 17.10.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Гонтарук В. М.

Ухвала від 17.10.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Гонтарук В. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні