ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01054, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.uaРІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Київ
07.12.2022Справа № 910/8195/22
Господарський суд міста Києва у складі судді Шкурдової Л.М., розглянувши матеріали справи №910/8195/22
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «АМП Груп»
до Товариства з обмеженою відповідальністю «Тандем ЛТД»
про стягнення 133 846,95 грн
Без виклику представників сторін.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Господарським судом міста Києва розглядається справа №910/8195/22 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «АМП Груп» до Товариства з обмеженою відповідальністю «Тандем ЛТД» про стягнення суми попередньої оплати за договором поставки №ПВВ 27/01 від 27.01.2022 у розмірі 133 846,95 грн.
Позові вимоги обґрунтовані неналежним виконанням відповідачем зобов`язань з поставки оплаченого позивачем товару за договором поставки №ПВВ 27/01 від 27.01.2022, у зв`язку з чим позивач просить повернути суму попередньої оплати у розмірі 133 846,95 грн.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 30.08.2022 у справі №910/8195/22 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін за наявними у справі матеріалами.
Відповідачем подано відзив на позовну заяву, в якому він заперечує проти задоволення позовних вимог, посилається на дію форс-мажорних обставин, внаслідок якої позбавлений можливості виконати зобов`язання за договором.
Позивач подав до суду відповідь на відзив, в якій заперечив проти доводів відповідача, викладених у відзиві.
Позивачем подано заяву про зміну найменування, яка врахована судом.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Господарський суд міста Києва,
ВСТАНОВИВ:
27.01.2022 між ТОВ «АМП Груп» (покупець) та ТОВ «Тандем ЛТД» (постачальник) укладенодоговір поставки № ПВВ 27/01, за умовами якого Постачальник зобов`язується виготовити і поставити продукцію в кількості, асортименті та по ціні, зазначених у доданих до Договору Специфікаціях, що є невід`ємними частинами даного Договору, а Покупець прийняти її та оплатити в термін та на умовах, зазначених у Договорі.
Відповідно п. 3.1. Договору одиниця виміру, кількість та ціна кожної партії продукції встановлюється за узгодженням Сторін та зазначається у Специфікаціях до Договору.
Розділом 4 Договору Сторони узгодили умови та термін оплати: оплата продукції проводиться на підставі рахунків-фактур, виданих Постачальником шляхом перерахування грошових коштів на поточний рахунок Постачальника; передплата становить 50% вартості замовленої продукції і має бути перерахована Покупцем протягом 3-х банківських днів з моменту виставлення рахунка-фактури; остаточна оплата продукції має бути перерахована Покупцем за день до відвантаження продукції.
Відповідно до п. 5.1. Договору кожна партія продукції, що виготовляється за Договором, повинна бути поставлена в термін, зазначений у Специфікаціях, за умови виконання Покупцем оплати, відповідно до п. 4.4. цього Договору.
Згідно з п. 5.2. Договору продукція, виготовлена за цим Договором, відвантажується на адресу Покупця на умовах, передбачених в Специфікаціях.
Договір набирає чинності з моменту підписання його обома Сторонами. Термін дії Договору встановлюється до 31.12.2023, але у будь-якому разі до повного виконання Сторонами своїх зобов`язань (п. 81.1, 8.2.).
Згідно зі Специфікацією № 1 сторони узгодили поставку продукції: мішок тканий ламінований МТЛК(о) 40*50,5*8 з друком БОПП та ручкою у кількості 30 тис. шт. ціною 6 816,67 грн за тисячу штук (без ПДВ) на загальну суму 245 400,12 грн з врахуванням ПДВ, що складає 40 900,02 грн. Термін виготовлення продукції становить 30 робочих днів після передплати 50 %. Умови оплати: 50 % - передплата протягом 3-х банківських днів з моменту виставлення рахунку-фактури Постачальником, 50 % - за день відвантаження Продукції на підставі рахунку-фактури Постачальника.
Згідно зі Специфікацією № 2 сторони узгодили поставку продукції: мішок тканий ламінований МТЛК(о) 45*60*9 з друком БОПП та ручкою у кількості 40 тис. шт. ціною 7 916,67 грн за тисячу штук (без ПДВ) на загальну суму 380 000,16 грн з врахуванням ПДВ, що складає 63 333,36 грн. Термін виготовлення продукції становить 30 робочих днів після передплати 30 %. Умови оплати: 30 % - передплата протягом 3-х банківських днів з моменту виставлення рахунка-фактури Постачальником, 20 % - до 15.02.2022, 50 % - за день відвантаження Продукції на підставі рахунка-фактури Постачальника.
Судом встановлено, що відповідач виставив позивачу рахунок на оплату № 85 від 27.01.2022 на оплату товарів загальною вартістю 1 328 400,48 грн з ПДВ, сума ПДВ 221 400,08 грн.
На виконання умов Договору позивач платіжними дорученнями від 28.01.2022 № 10, 16.02.2022 № 48, 21.02.2022 № 60 перерахував відповідачу кошти в сумі 245 400,12 грн в якості попередньої оплати за товар.
З матеріалів справи вбачається, що продукції по Специфікації № 1 відповідачем поставлено на суму 225 768,11 грн, що підтверджується видатковою накладною № 217 від 14.02.2022 - на суму 40 900,02 грн з ПДВ та видатковою накладною № 443 від 21.03.2022 - на суму 184 868,09 грн з ПДВ.
Таким чином, вартість передплаченої позивачем, але непоставленої відповідачем продукції (сальдо) по Специфікації № 1 до Договору складає 19 632,01 грн.
На виконання умов Договору позивач платіжним дорученням від 21.02.2022 № 61 перерахував відповідачу кошти в розмірі 114 214,94 грн в якості попередньої оплати за товар.
Вартість передплаченої позивачем, але непоставленої відповідачем продукції (сальдо) по Специфікації № 2 до Договору складає 114 214,94 грн.
Строк поставки продукції по Специфікації № 1 до Договору сплив 14.03.2022.
Строк поставки продукції по Специфікації № 2 до Договору сплив 04.04.2022.
З акту звірки взаємних розрахунків за період 01.01.2022-26.06.2022 вбачається, що вартість передплаченої, але непоставленої продукції складає 133 846,95 грн.
З огляду на те, що відповідач одержав попередню оплату за товар, не виконав свого обов`язку щодо поставки товару на суму 133 846,95 грн, позивач звернувся до суду з вказаним позовом.
Згідно з вимогами ч. 2. ст. 712 ЦК України до договору поставки застосовуються загальні положення про купівлю-продаж, якщо інше не встановлено договором, законом або не випливає із характеру відносин сторін.
У відповідності до вимог ст.ст. 662, 663 ЦК України продавець зобов`язаний передати покупцеві товар, визначений договором купівлі-продажу. Продавець зобов`язаний передати товар покупцеві у строк, встановлений договором купівлі-продажу, а якщо зміст договору не дає змоги визначити цей строк, - відповідно до положень статті 530 цього Кодексу.
Листом вих. № 159 від 03.05.2022 відповідач повідомив позивача про неможливість поставки продукції у зв`язку з окупацією м. Рубіжне, де знаходиться виробництво та склад Постачальника.
У свою чергу, позивачем направив відповідачу претензію про повернення суми попередньої оплати за товар, у зв`язку з неможливістю його поставки.
11.08.2022 позивач отримав лист відповідача вих. № 218 від 10.08.2022, що надісланий на електронну пошту позивача, у відповідь на вищевказану претензію, яким відповідач повідомив, що повністю визнає свої зобов`язання за Договором, однак суму попередньої оплати не повернув.
Заперечуючи проти позовних вимог, відповідач посилається на запроваджений з 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року Указом Президента України №64/2022 від 24.02.2022 «Про введення воєнного стану в Україні» воєнний стан на всій території держави, що вплинув на невиконання ним своїх зобов`язань, оскільки відсутня можливість для безпечної логістики з окупованої території м. Рубіжне.
З пояснень відповідача вбачається, що з 26.03.2022 протоколом загальних зборів учасників ТОВ «Тандем ЛТД» №16/03/22 від 16.03.2022 призупинено діяльність філії РПК ТОВ «Тандем ЛТД» у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації на території України.
Суд зазначає, що з 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб, відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2022 року №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» на території України введений воєнний стан, у зв`язку із збройною агресією Російської Федерації, що є форс-мажорною обставиною.
Разом з тим, форс-мажорні обставини не мають преюдиціального характеру і при їх визначенні сторона, яка посилається на них, як на підставу неможливості виконання зобов`язання повинна довести наявність таких обставин не тільки самих по собі але й те, що ці обставини були форс-мажорними саме для даного конкретного випадку виконання господарського зобов`язання. Доведення дії непереборної сили покладається на сторону, яка порушила зобов`язання.
Позовні вимоги не містять вимог про відшкодування збитків, а містять лише вимогу про стягнення попередньої оплати за Договором, що не відноситься до відповідальності за невиконання зобов`язання.
Крім того, відповідачем не надано доказів, що наведені вище обставини були форс-мажорними для даного конкретного випадку невиконання господарського зобов`язання, а тому відхиляються судом.
Згідно вимог ч. 2 ст. 693 ЦК України якщо продавець, який одержав суму попередньої оплати товару, не передав товар у встановлений строк, покупець має право вимагати передання оплаченого товару або повернення суми попередньої оплати.
Відповідно до ст.74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.
Матеріали справи не містять доказів виконання відповідачем зобов`язань за договором поставки №ПВВ 27/01 від 27.01.2022, наявність заборгованості в розмірі 133 846,95 грн відповідачем не заперечується, у зв`язку з чим суд вважає за можливе стягнути з відповідача 133 846,95 грн.
Відповідно до ст.129 ГПК України судові витрати, пов`язані з розглядом справи, у разі задоволення позову покладаються на відповідача.
Керуючись ст.ст.74, 76-80, 129, 236 - 240 ГПК України, суд
ВИРІШИВ:
1. Позов задовольнити повністю.
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Тандем ЛТД» (03022, місто Київ, ВУЛИЦЯ КОЗАЦЬКА, будинок 120/4, код ЄДРПОУ - 21998913) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «АМП Груп (07400, Київська обл., Броварський р-н, місто Бровари, б.Незалежності, будинок 31, код ЄДРПОУ - 44642480) попередню оплату у розмірі 133 846 (сто тридцять три тисячі вісімсот сорок шість) грн 95 коп., 2 481 (дві тисячі чотириста вісімдесят одну) грн 00 коп. - витрати зі сплати судового збору.
Після набрання рішенням законної сили видати наказ.
Рішення господарського суду набирає законної сили через 20 днів з моменту виготовлення повного тексту рішення в разі не оскарження його в установленому порядку. Рішення може бути оскаржене в 20-денний строк до Північного апеляційного господарського суду.
Суддя Людмила ШКУРДОВА
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 07.12.2022 |
Оприлюднено | 12.12.2022 |
Номер документу | 107767354 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань купівлі-продажу поставки товарів, робіт, послуг |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Шкурдова Л.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні