Рішення
від 30.11.2022 по справі 916/2538/22
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"30" листопада 2022 р.м. Одеса Справа № 916/2538/22

Господарський суд Одеської області у складі судді Шаратова Ю.А.

при секретарі судового засідання Кастровій М.С.

розглянувши справу за позовом Південного міжобласного територіального відділення Антимонопольного комітету України (65012, м. Одеса, вул. Канатна, 83, код ЄДРПОУ 20992104) до Товариства з обмеженою відповідальністю Європейський лізинговий альянс (65053, м. Одеса, вул. Дунаєвського, 1, код ЄДРПОУ 38760210)

про стягнення пені в розмірі 12 240,00 грн.

Представники:

Від позивача не з`явився;

Від відповідача не з`явився.

Суть спору:

Південне міжобласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України (далі - Позивач) звернулось до Господарського суду Одеської області із позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю Європейський лізинговий альянс (далі - Відповідач) про стягнення пені в розмірі 12 240,00 грн.

Ухвалою суду від 03.10.2022 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі, постановлено розглядати її за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче засідання на 31.10.2022.

Протокольною ухвалою від 31.10.2022 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 16.11.2022.

16.11.2022 засідання суду не відбулось про що складено відповідну довідку.

Ухвалою суду від 21.11.2022 призначено судове засідання на 30.11.2022.

Позивач не забезпечив явку свого повноважного представника до судового засідання, про місце, дату та час повідомлений належним чином. Надав заяву про проведення засідання у відсутність особи, яка бере участь у справі від 30.11.2022 (вх. № 27173/22 від 01.12.2022) в якій просив суд провести судове засідання без участі Південного міжобласного територіального відділення Антимонопольного комітету України.

Позовні вимоги, із посиланням на статті 16, 25 Закону України Про Антимонопольний комітет України, статтю 56 Закону України Про захист економічної конкуренції, обґрунтовані невиконанням ТОВ «Європейський лізинговий альянс» обов`язку зі сплати пені за прострочення сплати штрафу, накладеного Рішенням адміністративної колегії Одеського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 12.12.2019 № 65/41-р/к.

Відповідач не забезпечив явку свого повноважного представника до судового засідання, про місце, дату та час повідомлений належним чином, про що свідчить телефонограма від 21.11.2022.

Відзиву на позовну заяву до суду не надходило.

Відповідно до частини другої статті 178 Господарського процесуального кодексу України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд має право вирішити спір за наявними матеріалами справи.

Розглянувши матеріали справи, дослідивши представлені докази, заслухавши представника Позивача, суд

в с т а н о в и в :

12.12.2019 Адміністративною колегією Одеського обласного територіального відділення АМКУ прийнято рішення «Про порушення законодавства про захист економічної конкуренції та накладення штрафу» № 65/41-р/к у справі № 15-02/2019 (далі Рішення від 12.12.2019).

Відповідно до пунктів 1, 3 резолютивної частини Рішення від 12.12.2019 визнано, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Теком-Лізинг» (ідентифікаційний код юридичної особи - 33509465) та Товариство з обмеженою відповідальністю «Європейський Лізинговий Альянс» (ідентифікаційний код юридичної особи - 38760210) вчинили порушення, передбачене пунктом 1 статті 50, що кваліфікується за пунктом 4 частини 2 статті 6 Закону України «Про захист економічної конкуренції» у вигляді антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів проведених Комунальним підприємством «Кривбасводоканал» (ідентифікаційний код юридичної особи 03341316): відкриті торги з публікацією англійською мовою на закупівлю послуг ДК 021:2015: 66114000¬2 Послуги у сфері фінансового лізингу CPV: 66114000-2 ДК 016:2010: 64.91.1 Послуги щодо фінансового лізингу (оголошення про проведення відкритих торгів, опубліковано на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель https://prozorro.gov.ua/, ідентифікатор закупівлі UА-2016-08-25-000275-а). За вчинене вказане порушення законодавства про захист економічної конкуренції накладено на Товариство з обмеженою відповідальністю «Європейський Лізинговий Альянс» (ідентифікаційний код юридичної особи - 38760210) штраф у розмірі 68 000 (шістдесят вісім тисяч) грн.

У пунктах 4, 6 резолютивної частини Рішення від 12.12.2019 визнано, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Теком-Лізинг» (ідентифікаційний код юридичної особи - 33509465) та Товариство з обмеженою відповідальністю «Європейський Лізинговий Альянс» (ідентифікаційний код юридичної особи - 38760210) вчинили порушення, передбачене пунктом 1 статті 50, що кваліфікується за пунктом 4 частини 2 статті 6 Закону України «Про захист економічної конкуренції» у вигляді антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів проведених Комунальним підприємством «Сансервіс» (ідентифікаційний код юридичної особи 30644336): відкриті торги з публікацією англійською мовою на закупівлю послуг ДК 021:2015: 66114000-2 Послуги у сфері фінансового лізингу ДК 016:2010: 64.91 Послуги щодо фінансового лізингу (оголошення про проведення відкритих торгів, опубліковано на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель https://prozorro.gov.ua/, ідентифікатор закупівлі UА-2016-08-25- 001034-с). За вчинене вказане порушення законодавства про захист економічної конкуренції накладено на Товариство з обмеженою відповідальністю «Європейський Лізинговий Альянс» (ідентифікаційний код юридичної особи - 38760210) штраф у розмірі 68 000 (шістдесят вісім тисяч) грн.

Згідно із пунктами 7, 9 резолютивної частини Рішення від 12.12.2019 визнано, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Теком-Лізинг» (ідентифікаційний код юридичної особи - 33509465) та Товариство з обмеженою відповідальністю «Європейський Лізинговий Альянс» (ідентифікаційний код юридичної особи - 38760210) вчинили порушення, передбачене пунктом 1 статті 50, що кваліфікується за пунктом 4 частини 2 статті 6 Закону України «Про захист економічної конкуренції» у вигляді антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів проведених Казенним підприємством «Морська пошуково-рятувальна служба» (ідентифікаційний код юридичної особи 38017026): відкриті торги з публікацією англійською мовою на закупівлю послуг ДК 021:2015: 99999999-9 Не визначено CPV: 99999999-9 ДК 016:2010: 77.11.1 Послуги щодо оренди та лізингу автомобілів і маловантажних автотранспортних засобів (оголошення про проведення відкритих торгів, опубліковано на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель https://prozorro.gov.ua/. ідентифікатор закупівлі UА-2016-12-09-002217-Ь). За вчинене вказане порушення законодавства про захист економічної конкуренції накладено на Товариство з обмеженою відповідальністю «Європейський Лізинговий Альянс» (ідентифікаційний код юридичної особи - 38760210) штраф у розмірі 68 000 (шістдесят вісім тисяч) грн.

Відповідно до пунктів 8, 12 статті 92 Конституції України виключно законами України визначаються: правові засади і гарантії підприємництва; правила конкуренції та норми антимонопольного регулювання; організація і діяльність органів виконавчої влади, основи державної служби, організації державної статистики та інформатики.

Частиною першою статті 3 Закону України «Про захист економічної конкуренції» від 11.01.2001 № 2210-III встановлено, що законодавство про захист економічної конкуренції ґрунтується на нормах, установлених Конституцією України, і складається із цього Закону, законів України "Про Антимонопольний комітет України", "Про захист від недобросовісної конкуренції", інших нормативно-правових актів, прийнятих відповідно до цих законів.

Згідно із статтею 1 Закону України «Про Антимонопольний комітет України» від 26.11.1993 № 3659-XII Антимонопольний комітет України є державним органом із спеціальним статусом, метою діяльності якого є забезпечення державного захисту конкуренції у підприємницькій діяльності та у сфері публічних закупівель. Особливості спеціального статусу Антимонопольного комітету України обумовлюються його завданнями та повноваженнями, в тому числі роллю у формуванні конкурентної політики, визначаються цим Законом, іншими актами законодавства і полягають, зокрема, в особливому порядку призначення та звільнення Голови Антимонопольного комітету України, його заступників, державних уповноважених Антимонопольного комітету України, уповноважених з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, голів територіальних відділень Антимонопольного комітету України, у спеціальних процесуальних засадах діяльності Антимонопольного комітету України, наданні соціальних гарантій, охороні особистих і майнових прав працівників Антимонопольного комітету України на рівні з працівниками правоохоронних органів, в умовах оплати праці.

Відповідно до статті 3 Закону України «Про Антимонопольний комітет України» від 26.11.1993 № 3659-XII основним завданням Антимонопольного комітету України є участь у формуванні та реалізації конкурентної політики в частині: 1) здійснення державного контролю за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції на засадах рівності суб`єктів господарювання перед законом та пріоритету прав споживачів, запобігання, виявлення і припинення порушень законодавства про захист економічної конкуренції; 2) контролю за концентрацією, узгодженими діями суб`єктів господарювання та дотриманням вимог законодавства про захист економічної конкуренції під час регулювання цін (тарифів) на товари, що виробляються (реалізуються) суб`єктами природних монополій; 3) сприяння розвитку добросовісної конкуренції; 4) методичного забезпечення застосування законодавства про захист економічної конкуренції; 5) здійснення контролю щодо створення конкурентного середовища та захисту конкуренції у сфері публічних закупівель; 6) проведення моніторингу державної допомоги суб`єктам господарювання та здійснення контролю за допустимістю такої допомоги для конкуренції.

Згідно із статтею 4 Закону України «Про Антимонопольний комітет України» від 26.11.1993 № 3659-XII Антимонопольний комітет України будує свою діяльність на принципах: законності; гласності; захисту конкуренції на засадах рівності фізичних та юридичних осіб перед законом та пріоритету прав споживачів.

Частиною першою статті 7 Закону України «Про Антимонопольний комітет України» від 26.11.1993 № 3659-XII, зокрема, встановлено, що у сфері здійснення контролю за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції Антимонопольний комітет України має такі повноваження: розглядати заяви і справи про порушення законодавства про захист економічної конкуренції та проводити розслідування за цими заявами і справами; приймати передбачені законодавством про захист економічної конкуренції розпорядження та рішення за заявами і справами, перевіряти та переглядати рішення у справах, надавати висновки щодо кваліфікації дій відповідно до законодавства про захист економічної конкуренції; розглядати справи про адміністративні правопорушення, приймати постанови та перевіряти їх законність та обґрунтованість; перевіряти суб`єкти господарювання, об`єднання, органи влади, органи місцевого самоврядування, органи адміністративно-господарського управління та контролю щодо дотримання ними вимог законодавства про захист економічної конкуренції та під час проведення розслідувань за заявами і справами про порушення законодавства про захист економічної конкуренції; при розгляді заяв і справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції, проведенні перевірки та в інших передбачених законом випадках вимагати від суб`єктів господарювання, об`єднань, органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, їх посадових осіб і працівників, інших фізичних та юридичних осіб інформацію, в тому числі з обмеженим доступом.

Відповідно до статті 51 Закону України «Про захист економічної конкуренції» від 11.01.2001 № 2210-III порушення законодавства про захист економічної конкуренції тягне за собою відповідальність, встановлену законом.

Згідно із частиною першою статті 48 Закону України «Про захист економічної конкуренції» від 11.01.2001 № 2210-III За результатами розгляду справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції органи Антимонопольного комітету України приймають рішення, в тому числі про накладення штрафу.

Відповідно до частин другої, третьої статті 56 Закону України Про захист економічної конкуренції рішення та розпорядження органів Антимонопольного комітету України, голів його територіальних відділень є обов`язковими до виконання. Особа, на яку накладено штраф за рішенням органу Антимонопольного комітету України, сплачує його у двомісячний строк з дня одержання рішення про накладення штрафу.

Частиною першою статті 56 Закону України Про захист економічної конкуренції передбачено, що рішення (витяг з нього за вилученням інформації з обмеженим доступом, а також визначеної відповідним державним уповноваженим Антимонопольного комітету України, головою територіального відділення Антимонопольного комітету України інформації, розголошення якої може завдати шкоди інтересам інших осіб, які брали участь у справі), розпорядження органів Антимонопольного комітету України, голів його територіальних відділень надається для виконання шляхом надсилання або вручення під розписку чи доведення до відома в інший спосіб. У разі, якщо вручити рішення, розпорядження, немає можливості, зокрема внаслідок: відсутності фізичної особи за останнім відомим місцем проживання (місцем реєстрації); відсутності посадових осіб чи уповноважених представників суб`єкта господарювання, органу адміністративно-господарського управління та контролю за відповідною юридичною адресою, - рішення, розпорядження органів Антимонопольного комітету України вважається таким, що вручене відповідачу, через десять днів з дня оприлюднення інформації про прийняте рішення, розпорядження в офіційному друкованому органі (газета Верховної Ради України "Голос України", газета Кабінету Міністрів України "Урядовий кур`єр", "Офіційний вісник України", друковані видання відповідної обласної ради за останнім відомим місцем проживання чи місцем реєстрації, юридичної адреси відповідача).

Рішення адміністративної колегії Одеського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України про порушення законодавства про захист економічної конкуренції та накладення штрафу від 12.12.2019 № 65/41-р/к у справі № 15-02/2019, було направлено Відповідачу із супровідним листом від 17.12.2019 № 65-02/3070. Вказане рішення вручено Відповідачу 20.12.2020, що підтверджується поштовим повідомленням.

Відповідно до частини першої статті 60 Закону України Про захист економічної конкуренції від 11.01.2001 № 2210-III заявник, відповідач, третя особа мають право оскаржити рішення органів Антимонопольного комітету України повністю або частково до господарського суду у двомісячний строк з дня одержання рішення. Цей строк не може бути відновлено.

Рішенням Господарського суду Одеської області від 15.01.2021 у справі № 916/88/20 задоволено позов частково. Визнано недійсними пункти 1, 3, 4, 6, 7, 9 резолютивної частини рішення адміністративної колегії Одеського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 12.12.2019 № 65/41-р/к «Про порушення законодавства про захист економічної конкуренції та накладання штрафу» в частині стосовно Товариства з обмеженою відповідальністю «Європейський лізинговий альянс» (ідентифікаційний код 38760210). Відмовлено в задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю «Європейський лізинговий альянс» до Південного міжобласного територіального відділення Антимонопольного комітету України за участі третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні позивача Товариства з обмеженою відповідальністю «Теком-Лізинг» в частині визнання протизаконними та протиправними дії Одеського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України щодо одержання, використання та поширення при розгляді справи № 15-02/2019 матеріалів досудового розслідування кримінального провадження отриманих від Національного антикорупційного бюро України. Відмовлено в задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю «Європейський лізинговий альянс» до Південного міжобласного територіального відділення Антимонопольного комітету України за участі третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні позивача Товариства з обмеженою відповідальністю «Теком-Лізинг» в частині скасування пунктів 1, 3, 4, 6, 7, 9 резолютивної частини рішення адміністративної колегії Одеського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 12.12.2019 № 65/41-р/к «Про порушення законодавства про захист економічної конкуренції та накладання штрафу» в частині стосовно Товариства з обмеженою відповідальністю «Європейський лізинговий альянс» (ідентифікаційний код 38760210). Стягнуто з Південного міжобласного територіального відділення Антимонопольного комітету України (65017, м. Одеса, вул. Канатна, 83, код ЄДРПОУ 20992104) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Європейський лізинговий альянс» (65053, м. Одеса, вул. Дунаєвського, буд. 1, код ЄДРПОУ 38760210) витрати на сплату судового збору в розмірі 2 102,00 грн. (дві тисячі сто дві гривні 00 коп.).

Постановою Південно-західного апеляційного господарського суду від 06.07.2021 апеляційну скаргу Південного міжобласного територіального відділення Антимонопольного комітету залишено без задоволення. Рішення Господарського суду Одеської області від 15.01.2021 у справі №916/88/20 залишено без змін.

Постановою Верховного Суду від 23.09.2021 касаційну скаргу Південного міжобласного територіального відділення Антимонопольного комітету України задоволено. Рішення господарського суду Одеської області від 15.01.2021 та постанову Південно-західного апеляційного господарського суду від 06.07.2021 у справі № 916/88/20 скасовано. Справу передано на новий розгляд до Господарського суду Одеської області.

Ухвалою суду від 17.12.2021 у справі № 916/88/20 заяву позивача - Товариства з обмеженою відповідальністю «Європейський лізинговий альянс» (вх. ГСОО №34160/21 від 17.12.2021) про залишення позовних вимог без розгляду задоволено. Позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Європейський лізинговий альянс» до Південного міжобласного територіального відділення Антимонопольного комітету України за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору Товариства з обмеженою відповідальністю «Теком-Лізинг» про визнання протизаконними та протиправними дій, і про визнання частково недійсним та скасування рішення від 12.12.2019 № 65/41-р/к - залишено без розгляду.

З огляду на наведене Рішення від 12.12.2019 є чинним та підлягає виконанню.

Таким чином, штраф підлягав сплаті у строк до 17.12.2021.

Судом встановлено, що Відповідачем сплачено суму штрафу в розмірі 204 000,00 грн., що підтверджується платіжними дорученнями, а саме:

68 000,00 грн. від 22.12.2021 № 1804;

68 000,00 грн. від 22.12.2021 № 1805;

68 000,00 грн. від 22.12.2021 № 1806.

Згідно із частиною п`ятою статті 56 Закону України Про захист економічної конкуренції за кожний день прострочення сплати штрафу стягується пеня у розмірі півтора відсотка від суми штрафу. Розмір пені не може перевищувати розміру штрафу, накладеного відповідним рішенням органу Антимонопольного комітету України. Нарахування пені припиняється з дня прийняття господарським судом рішення про стягнення відповідного штрафу. Нарахування пені зупиняється на час розгляду чи перегляду господарським судом: справи про визнання недійсним рішення органу Антимонопольного комітету України про накладення штрафу; відповідного рішення (постанови) господарського суду. Нарахування пені зупиняється на час розгляду органом Антимонопольного комітету України заяви особи, на яку накладено штраф, про перевірку чи перегляд рішення у справі про порушення законодавства про захист економічної конкуренції.

Судом встановлено, що пеня за прострочення сплати штрафу, за періоди з 18.12.2021 по 21.12.2021, становить суму у розмірі 12 240,00 грн. Судом перевірено правильність розрахунку наданого Позивачем.

Відповідно до частин сьомої, дев`ятої статті 56 Закону України Про захист економічної конкуренції у разі несплати штрафу у строки, передбачені рішенням, та пені органи Антимонопольного комітету України стягують штраф та пеню в судовому порядку. Суми стягнутих штрафів та пені зараховуються до державного бюджету.

На підставі викладеного, суд вважає такими, що обґрунтовані та підлягають задоволенню в повному обсязі позовні вимоги про стягнення з Відповідача суми пені в розмірі 12 240,00 грн. за прострочення сплати штрафу, накладеного рішенням адміністративної колегії Одеського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України про порушення законодавства про захист економічної конкуренції та накладення штрафу від 12.12.2019 № 65/41-р/к у справі № 15-02/2019, та зарахування зазначеної суми в дохід загального фонду Державного бюджету України.

Згідно із пунктом 2 частини першої статті 129 Господарського процесуального кодексу України у спорах, що виникають при виконанні договорів та з інших підстав, судовий збір покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

Керуючись статтею 56 Закону України Про захист економічної конкуренції, статтею 25 Закону України Про Антимонопольний комітет України, статтями 73, 74, 76-80, 86, 123, 124, 129, 236, 237, 238, 240, 241, 327 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Європейський лізинговий альянс (65053, м. Одеса, вул. Дунаєвського, 1, код ЄДРПОУ 38760210) до Державного бюджету України (код бюджетної класифікації 21081100, символ банку 106, Адміністративні штрафи та інші санкції) 12 240,00 грн. (дванадцять тисяч двісті сорок гривень 00 коп.) - пені.

3. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Європейський лізинговий альянс (65053, м. Одеса, вул. Дунаєвського, 1, код ЄДРПОУ 38760210) на користь Південного міжобласного територіального відділення Антимонопольного комітету України (650121, м. Одеса, вул. Канатна, 83, код ЄДРПОУ 20992104, розрахунковий рахунок UA438201720343180001000008516, банк Державна казначейська служба України, МФО 820172) 2 481,00 грн. (дві тисячі чотириста вісімдесят одна гривня 00 коп.) судового збору.

4. Видати накази після набрання рішенням законної сили.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення господарського суду може бути оскаржене в апеляційному порядку до Південно-західного апеляційного господарського суду шляхом подачі апеляційної скарги в строк встановлений частиною першою статті 256 Господарського процесуального кодексу України.

Повний текст рішення складено 08 грудня 2022 р.

Суддя Ю.А. Шаратов

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення30.11.2022
Оприлюднено12.12.2022
Номер документу107767907
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах щодо застосування антимонопольного та конкурентного законодавства про захист економічної конкуренції

Судовий реєстр по справі —916/2538/22

Рішення від 30.11.2022

Господарське

Господарський суд Одеської області

Шаратов Ю.А.

Ухвала від 21.11.2022

Господарське

Господарський суд Одеської області

Шаратов Ю.А.

Ухвала від 31.10.2022

Господарське

Господарський суд Одеської області

Шаратов Ю.А.

Ухвала від 03.10.2022

Господарське

Господарський суд Одеської області

Шаратов Ю.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні