Постанова
від 03.08.2010 по справі 2а-2074/10/2770
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

< Копия >

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

ПОСТАНОВА

Іменем України

03.08.10 Справа №2а-2074/10/2770

м. Севастополь

12 год. 15 хв.

Окружний адміністративни й суд міста Севастополя в скл аді: судді - Водяхіна С.А., розгл янувши у письмовому провадже нні в приміщенні суду в м. Сева стополі адміністративну спр аву за позовом Державної под аткової інспекції у Ленінськ ому районі м. Севастополя до Професійної спілки "Севастоп ольська міська організація п рофесійної спілки таксистів України" про припинення юрид ичної особи,

ВСТАНОВИВ:

Державна податкова інспе кція у Ленінському районі м. С евастополя звернулась з позо вом до Професійної спілки "Се вастопольська міська органі зація професійної спілки так систів України" про припинен ня юридичної особи.

Позовні вимоги обґрунтова ні тим, що юридична особа Проф есійна спілка "Севастопольсь ка міська організація профес ійної спілки таксистів Украї ни" зареєстрована в Державно ї податкової інспекції у Лен інському районі м. Севастопо ля (далі ДПІ у Ленінському рай оні м. Севастополя) як платник податків та зборів, проте пон ад рік не надає податкову зві тність. Позивач просить прип инити юридичну особу відпові дача.

В судове засідання предста вник позивача не з'явився, про дату, час та місце судового ро згляду повідомлений належни м чином, надав до суду клопота ння про розгляд справи за від сутністю представника позив ача у порядку письмового про вадження.

Відповідач в судове засіда ння не з'явився, про дату, час т а місце судового розгляду по відомлений належним чином за адресою місцезнаходження, щ о зазначена в Єдиному держав ному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємці в, про причини не прибуття або поважність причин неприбутт я суд не повідомив, явку повно важного представника до суду не забезпечив.

Відповідно до п. 10 ч. 1 ст. 3 КАС У країни, письмове провадження - розгляд і вирішення адмініс тративної справи в суді перш ої, апеляційної чи касаційно ї інстанції без виклику осіб , які беруть участь у справі, т а проведення судового засіда ння на основі наявних у суду м атеріалів у випадках, встано влених цим Кодексом;

Згідно з ч. 4 ст. 122 КАС України, особа, яка бере участь у справ і, має право заявити клопотан ня про розгляд справи за її ві дсутності. Якщо таке клопота ння заявили всі особи, які бер уть участь у справі, судовий р озгляд справи здійснюється в порядку письмового провадже ння за наявними у справі мате ріалами.

Відповідно до ч. 6 ст. 128 КАС Укр аїни, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому з асіданні, визначених цією ст аттею, але прибули не всі особ и, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином по відомлені про дату, час і місц е судового розгляду, суд має п раво розглянути справу у пис ьмовому провадженні у разі в ідсутності потреби заслухат и свідка чи експерта.

При таких обставинах суд вв ажає можливим розглянути спр аву за відсутністю представн иків позивача та відповідача у порядку письмового провад ження за наявними у матеріал ах справи доказами.

Суд, встановивши обставини по справі, дослідивши матері али справи, вважає, що позовні вимоги підлягають задоволен ню з наступних підстав.

Відповідно п. 5 ч. 2 ст. 17 КАС Укр аїни, юрисдикція адміністрат ивних судів поширюється на п ублічно-правові спори, зокре ма: спори за зверненням суб'єк та владних повноважень у вип адках, встановлених Конститу цією та законами України.

Відповідно до ст. 4 Закону Ук раїни "Про державну податков у службу в Україні", Державна п одаткова адміністрація Укра їни є центральним органом ви конавчої влади, у підпорядку ванні якої знаходяться Держа вні податкові інспекції.

Згідно з ст. 4 Закону України "Про систему оподаткування", п латниками податків і зборів (обов'язкових платежів) є юрид ичні та фізичні особи, на яких відповідно до Закону поклад ено обов'язок сплачувати под атки і збори (обов'язкові плат ежі).

Статтею 14 Закону України "Пр о об'єднання громадян" встано влено, що у разі реєстрації об 'єднання громадян набуває ст атус юридичної особи.

Відповідно до ст.ст. 1, 16 Закон у України "Про професійні спі лки, їх права та гарантії діял ьності", професійна спілка (пр офспілка) - добровільна непри буткова громадська організа ція, що об'єднує громадян, пов' язаних спільними інтересами за родом їх професійної (труд ової) діяльності (навчання), пр офспілка, об'єднання профспі лок набувають права юридично ї особи з моменту затверджен ня статуту (положення). Статус у юридичної особи набувають також організації профспілк и, які діють на підставі її ста туту.

Згідно з ч. 3 ст. 3 Закону Украї ни «Про державну реєстрацію юридичних та фізичних осіб-п ідприємців», об'єднання гром адян, благодійні організації , політичні партії, органи дер жавної влади та органи місце вого самоврядування, асоціац ії органів місцевого самовря дування, банки, торгово-проми слові палати, фінансові уста нови (у тому числі кредитні сп ілки), біржі, інші установи та організації, для яких законо м встановлені особливості де ржавної реєстрації, набувают ь статусу юридичної особи ли ше з моменту їх державної реє страції у порядку, встановле ному цим Законом.

Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 9 Зако ну України "Про систему опода ткування", платники податків зобов' язані подавати до де ржавних податкових органів т а інших державних органів ві дповідно до законів декларац ії, бухгалтерську звітність та інші документи і відомост і, пов'язані з обчисленням і сп латою податків і зборів (обов 'язкових платежів).

Статтями 24, 25, 26 Закону України "Про об'єднання громадян" вста новлено, що об'єднання громад ян зобов'язані вести операти вний та бухгалтерський облік , статистичну звітність, заре єструватись в органах держав ної податкової інспекції та вносити до бюджету платежі у порядку і розмірах, передбач ених законодавством. Контрол ь за джерелами та розмірами н адходжень, сплатою податків об'єднаннями громадян здійсн юють відповідно фінансові ор гани та органи державної под аткової інспекції. Об'єднанн я громадян у встановленому п орядку подають фінансовим ор ганам декларації про свої до ходи та витрати.

Пунктом 7.11 ст. 7 Закону Україн и "Про оподаткування прибутк у підприємств", визначені пра вила оподаткування неприбут кових установ і організацій.

Абзацом "ж" даної норми Зако ну встановлено, що ця стаття з астосовується до неприбутко вих установ і організацій, як і є зокрема: професійними спі лками, їх об'єднаннями та орга нізаціями профспілок, утворе ними в порядку, визначеному з аконом.

Центральний податковий ор ган встановлює порядок облік у і подання податкової звітн ості про використання коштів неприбуткових організацій ( неприбуткових організацій, в изначених в абзаці "ж" підпунк ту 7.11.1, у частині обліку і подан ня податкової звітності за д оходами, що підлягають опода ткуванню).

Наказом Державної податко вої адміністрації України ві д 11.07.1997 р. № 233, зареєстрованим в Мі ністерстві юстиції України 0 6.08.1997 р. за № 290/2094 затверджений Пор ядок складання податкового з віту про використання коштів неприбутковими установами й організаціями,

Пунктом 4.1. вказаного Порядк у, звіт подається неприбутко вою установою до податкового органу протягом 40 календарни х днів, наступних за останнім календарним днем звітного (п одаткового) періоду.

Судом встановлено, що відпо відач зареєстрований як юрид ична особа (а.с. 8-9), та знаходить ся на обліку в ДПІ у Ленінсько му районі м. Севастополя як пл атник податків (а.с.7), адреса мі сцезнаходження за ЄДРПОУ: 99003, м . Севастополь, вул. Комуністи чна, 36.

Згідно довідки ДПІ у Ленінс ькому районі м. Севастополя, в ідповідач заборгованості пе ред бюджетом не має (а.с. 5).

Проте понад року, а саме з 05.05.2 005 року, відповідач не надає по даткову звітність, у зв' язк у з чим ДПІ у Ленінському райо ні м. Севастополя було складе но довідку про порушення под аткового законодавства (а.с. 6) .

Статтями 27, 28 Закону України "Про об'єднання громадян" вста новлено, що об'єднання громад ян несуть відповідальність, передбачену цим Законом та і ншими законодавчими актами У країни. За порушення законод авства до об'єднання громадя н може бути застосоване стяг нення, зокрема, примусовий ро зпуск (ліквідація).

Статтею 18 Закону України "Пр о професійні спілки, їх права та гарантії діяльності" пере дбачена можливість припинен ня діяльності профспілки шля хом ліквідації (примусового розпуску) за рішенням місцев ого суду у разі порушення про фспілкою Конституції Україн и та законів України.

Примусовий розпуск профсп ілки чи об'єднання профспіло к тягне за собою анулювання с відоцтва про реєстрацію та в иключення з Реєстру об'єднан ь громадян України, втрату пр ав юридичної особи з обов'язк овим повідомленням про це в з асобах масової інформації.

Відповідно до ч. 2 ст. 38 Закону України "Про державну реєстр ацію юридичних осіб та фізич них осіб-підприємців", підста вами для постановлення судом рішення щодо припинення юри дичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особ и, зокрема є неподання протяг ом року органам державної по даткової служби податкових д екларацій, документів фінанс ової звітності відповідно до закону.

Згідно з п.17 ч. 1 ст. 11 "Про держав ну податкову службу в Україн і", органи державної податков ої служби у випадках, в межах к омпетенції та у порядку, вста новлених законами України, м ають право, зокрема, звертати ся у передбачених законом ви падках до судових органів із заявою (позовною заявою) про с касування державної реєстра ції суб'єкта підприємницької діяльності.

Ненадання відповідачем до державної податкової інспек ції податкових декларацій та документів фінансової звітн ості більше року є порушення м вимог законодавства про оп одаткування, та є підставою д ля припинення юридичної особ и.

Враховуючи наведене, а тако ж приймаючи до уваги право ор ганів державної податкової с лужби звертатися до суду з по зовом про припинення юридичн ої особи, суд дійшов до виснов ку, що позовні вимоги обґрунт овані і підлягають задоволен ню.

Керуючись ст. ст. 3, 122, 128, 158-163, 167 КАС України, суд,

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Д ержавної податкової інспекц ії у Ленінському районі м. Се вастополя - задовольнити.

Припинити юридичну особу - П рофесійну спілку "Севастопол ьська міська організація про фесійної спілки таксистів Ук раїни", адреса місцезнаходже ння за ЄДРПОУ: 99003, м. Севастопол ь, вул. Комуністична, 36, ЄДРПОУ 33460048.

Заходи щодо здійснення лік відаційної процедури поклас ти на Професійну спілку "Сева стопольська міська організа ція професійної спілки такси стів України".

Копію постанови, після набр ання законної сили, направит и до Державного реєстратора у Ленінському районі м. Севас тополя та Головного Управлін ня юстиції в м. Севастополі.

Постанова набирає законно ї сили в порядку, встановлено му ст. 254 КАС України, та може бу ти оскаржена до Севастопольс ького апеляційного адмініст ративного суду у порядок і ст роки, передбачені ст. 186 КАС Укр аїни.

Постанова не набрала закон ної сили.

Суддя < підпис > С.А. Водяхін

< З оригіналом згідно >

< Суддя > < підпис > < Суддя >

СудОкружний адміністративний суд міста Севастополя
Дата ухвалення рішення03.08.2010
Оприлюднено20.08.2010
Номер документу10776822
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2074/10/2770

Постанова від 03.08.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Севастополя

Водяхін С.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні