Справа №521/15554/22
Номер провадження 3/521/10132/22
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
01 грудня 2022 року м. Одеса
Суддя Малиновського районного суду міста Одеси Федоренко Т.І., розглянувши матеріали справи про адміністративне правопорушення, які надійшли з Одеської митниці Держмитслужби у відношенні громадянина України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , працюючого директором ТОВ «ГОРОДЕЯ ПОСТАЧ» (код ЄДРПОУ 43138610), ІПН 2843502876, який проживає за адресою (згідно даних зазначених у протоколі): АДРЕСА_1 , за скоєння адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України,-
В С Т А Н О В И В :
Відповідно до протоколу №0818/50000/22 від 02.06.2022 року встановлено, що 10.03.2020 року з Туреччини до поромного комплексу Чорноморського морського торговельного порту (зона діяльності відділу митного оформлення №3 митного поста «Чорноморський» Одеської митниці) в автотранспортному засобі НОМЕР_1 / НОМЕР_2 надійшли товари «трикотажні полотна (в асортименті)» вагою- брутто 22509,7 кг.
В подальшому автотранспортний засіб НОМЕР_1 / НОМЕР_2 з товарами було переміщено до зони діяльності ВМО №6 митного поста «Одеса» Одеської митниці.
11.03.2020 року в якості підстави для переміщення зазначених товарів через митний кордон України, а також з метою митного оформлення в режимі «імпорт» директором ТОВ «ЕОРОДЕЯ ПОСТАЧ» ОСОБА_2 , в Одеську митницю були надані наступні документи: CMR від 06.03.2020 року №784938, інвойс від 06.03.2020 року №OHR2020000000008, пакувальний лист від 06.03.2020 року б/н, контракт від 18.11.2019 року №1811-2019/1 та інші, а також митна декларація типу «ІМ40ДЕ» від 11.03.2020 року №UA500070/2020/209318.
Відповідно до наданої митної декларації від 11.03.2020 року №UA500070/2020/209318 товари підлягали переміщенню через митний кордон України від турецької компанії-відправника та продавця товарів «ORENKAYA TEKSTIL SAN. DIS TIC. LTD. STI.» (MIMAR KEMALETTIN MAH. AGA CESME SK. NО:3/908 FATIH/ISTANBUL, TURKEY) в автотранспортному засобі CE0457BH/CE5861XT на умовах поставки «CPT UA Одеса» на адресу компанїї-покупця та одержувача ТОВ «ГОРОДЕЯ ПОСТАЧ» (08122, Київська обл., Києво-Святошинський р-н, с. Шпитьки, 1-й км дороги Личанка - Горбовичі, буд. 1-А, кв. 4, код ЄДРПОУ 43138610). Вартість товарів становила 84481,18 доларів США (згідно курсу НБУ на дату подання МД 2138514,35 грн.).
11.03.2020 року зазначені товари були оформлені в Одеській митниці у митному режимі «імпорт» та випущені у вільний обіг.
Так, з метою з`ясування питання про автентичність поданих митному органу документів на зазначені товари було направлено запит до митних органів Республіки Туреччина.
Листом Департаменту міжнародної взаємодії Державної митної служби України від 19.04.2022 року №08-3/26-04/7/1936 до Одеської митниці надійшла відповідь Генерального директорату з питань міжнародних угод та ЄС Міністерства торгівлі Республіки Туреччини від 12.01.2022 року №29980007-724.01.03/UA-62349908-65286290-70955576 із наданням експортної документації (митна декларація та інвойс), яка була підставою для відправлення зазначених товарів з Туреччини до України.
В ході опрацювання інформації, яка надана у вищевказаному листі митних органів Республіки Туреччина було встановлено, що фактично товари, оформлені в Одеській митниці за МД типу «ІМ40ДЕ» від 11.03.2020 року №UA500070/2020/209318 та інвойсом від 06.03.2020 року №OHR2020000000008, оформлювались у митних органах Республіки Туреччина за експортною митною декларацією від 06.03.2020 року №20344500ЕХ165047 та інвойсом від 06.03.2020 року №OHR2020000000008, виданим компанією-продавцем та відправником товарів ««ORENKAYA TEKSTIL SAN. DIS TIC. LTD. STI.» (Туреччина), на умовах поставки «FCA ISTANBUL» в режимі «експорт» до України.
Відповідно до МД типу «ІМ40ДЕ» від 11.03.2020 року №UA500070/2020/209318 та інвойсом від 06.03.2020 року №OHR2020000000008, наданих до Одеської митниці документів вартість товарів становила 84481,18 доларів США (згідно курсу НБУ на дату подання МД 2138514,35 грн.), разом з тим, згідно отриманої відповіді митних органів Республіки Туреччина, встановлено, що фактично вартість товарів згідно МД від 06.03.2020 року №20344500ЕХ165047 та інвойсом від 06.03.2020 року №OHR2020000000008 становила 97830,43 доларів США (згідно курсу НБУ на дату подання МД - 2476430,59 грн.).
Тобто, різниця між вартістю товарів, оформлених в Туреччині для вивезення до України та вартістю товарів, оформлених за МД «ІМ40ДЕ» від 11.03.2020 року №UA500070/2020/209318 становить 13349,25 доларів США (згідно курсу НБУ на дату подання МД - 337916,24 грн.), що свідчить та підтверджує суттєве заниження вартості товарів, оформлених в Одеській митниці.
Так відповідно до листа митного поста «Одеса-Внутрішній» Одеської митниці від 16.05.2022 року №7.10-28.05-02/480/373 заниження митної вартості зазначених товарів при митному оформленні в Одеській митниці призвело до несплати в Державний бюджет України митних платежів у розмірі 733023,46 грн.
Отже, проведеною перевіркою встановлено, що товари «трикотажні полотна (в асортименті)» вагою-брутто 22509,7 кг. переміщено через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу, як підстави для їх переміщення документів, що містять неправдиві відомості щодо вартості та умов поставки товарів, а саме митної декларації типу «ІМ40ДЕ» від 11.03.2020 року №UА500070/2020/209318 та інвойсом від 06.03.2020 року №ОНR2020000000008.
Директором ТОВ «ГОРОДЕЯ ПОСТАЧ» (код ЄДРПОУ 43138610) на час здійснення митного оформлення зазначених товарів був громадянин України ОСОБА_1 , який, як керівник підприємства організує, визначає, формулює, планує, здійснює і координує діяльність підприємства.
Перебуваючи на посаді керівника підприємства, гр. України ОСОБА_1 відповідає за фінансово-господарську діяльність підприємства і зобов`язаний забезпечити надання до митного контролю і оформлення документи з достовірною та правдивою інформацією.
Таким чином, директором компанії ТОВ «ГОРОДЕЯ ПОСТАЧ» (код ЄДРПОУ 43138610) гр. України ОСОБА_1 були вчинені дії, спрямовані на переміщення товарів «трикотажні полотна (в асортименті)» вагою-брутто 22509,7 кг. вартістю 97830,43 доларів США (згідно курсу НБУ на дату подання МД - 2476430,59 грн.) через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення товарів документів, а саме митної декларації типу «ІМ40ДЕ» від 11.03.2020 року №UA500070/2020/209318 та інвойсом від 06.03.2020 року №OHR2020000000008, які містять неправдиві дані стосовно умов поставки та вартості товарів, чим скоєно порушення митних правил, передбачене ч. 1 ст.483 Митного кодексу України.
На підставі вищевказаних обставин посадовими особами митниці були складені протоколи про порушення митних правил за ознаками правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України.
Відповідно до протоколу №0816/50000/22 від 02.06.2022 року встановлено, що 30.03.2020 року з Туреччини до поромного комплексу Чорноморського морського торговельного порту (зона діяльності ВМО№3 митного поста «Чорноморський» Одеської митниці) в автотранспортному засобі НОМЕР_3 / НОМЕР_4 надійшли товари «трикотажні полотна (в асортименті)» вагою-брутто 22588,4 кг.
В подальшому автотранспортний засіб НОМЕР_3 / НОМЕР_4 з товарами було переміщено до зони діяльності ВМО№6 митного поста «Одеса» Одеської митниці.
31.03.2020 року в якості підстави для переміщення зазначених товарів через митний кордон України, а також з метою митного оформлення в режимі «імпорт» директором ТОВ «ГОРОДЕЯ ПОСТАЧ» ОСОБА_2 , в Одеську митницю були надані наступні документи: CMR від 20.03.2020 року б/н, інвойс від 19.03.2020 №OHR2020000000010, пакувальний лист від 19.03.2020 року б/н, контракт від 18.11.2019 №1811-2019/1 та інші, а також митна декларація типу «ІМ40ДЕ» від 31.03.2020 року №UA500070/2020/211761.
Відповідно до наданої митної декларації від 31.03.2020 року №UA500070/2020/211761 товари підлягали переміщенню через митний кордон України від турецької компанії-відправника та продавця товарів «ORENKAYA TEKSTIL SAN. DIS TIC. LTD. STI.» (MIMAR KEMALETTIN MAH. AGA CESME SK. NО:3/908 FATIH/ISTANBUL, TURKEY) в автотранспортному засобі CE5046BB/CE3273XT на умовах поставки «CPT UA Одеса» на адресу компанїї-покупця та одержувача ТОВ «ГОРОДЕЯ ПОСТАЧ» (08122, Київська обл., Києво-Святошинський р-н, с. Шпитьки, 1-й км дороги Личанка - Горбовичі, буд. 1-А, кв. 4, код ЄДРПОУ 43138610). Вартість товарів становила 84766,94 доларів США (згідно курсу НБУ на дату подання МД 2378687,49 грн.).
31.03.2020 року зазначені товари були оформлені в Одеській митниці у митному режимі «імпорт» та випущені у вільний обіг.
Так, з метою з`ясування питання про автентичність поданих митному органу документів на зазначені товари було направлено запит до митних органів Республіки Туреччина.
Листом Департаменту міжнародної взаємодії Державної митної служби України від 19.04.2022 року №08-3/26-04/7/1936 до Одеської митниці надійшла відповідь Генерального директорату з питань міжнародних угод та ЄС Міністерства торгівлі Республіки Туреччини від 12.01.2022 №29980007-724.01.03/UA-62349908-65286290- 70955576 із наданням експортної документації (митна декларація та інвойс), яка була підставою для відправлення зазначених товарів з Туреччини до України.
В ході опрацювання інформації, яка надана у вищевказаному листі митних органів Республіки Туреччина було встановлено, що фактично товари, оформлені в Одеській митниці за МД типу «ІМ40ДЕ» від 31.03.2020 року №UA500070/2020/211761 та інвойсом від 19.03.2020 року №OHR2020000000010, оформлювались у митних органах Республіки Туреччина за експортною митною декларацією від 19.03.2020 року №20341300ЕХ201143 та інвойсом від 19.03.2020 року №OHR2020000000010, виданим компанією-продавцем та відправником товарів ««ORENKAYA TEKSTIL SAN. DIS TIC. LTD. STI.» (Туреччина), на умовах поставки «FCA ISTANBUL» в режимі «експорт» до України.
Відповідно до МД типу «ІМ40ДЕ» від 31.03.2020 року №UA500070/2020/211761 та наданих до Одеської митниці документів вартість товарів становила 84766,94 доларів США (згідно курсу НБУ на дату подання МД - 2378687,49 грн.), разом з тим, згідно отриманої відповіді митних органів Республіки Туреччина, встановлено, що фактично вартість товарів згідно МД від 19.03.2020 року №20341300ЕХ201143 та інвойсу від 19.03.2020 року №OHR2020000000010 становила 100330,76 доларів США (згідно курсу НБУ на дату подання МД - 2815431,62 грн.).
Тобто, різниця між вартістю товарів, оформлених в Туреччині для вивезення до України та вартістю товарів, оформлених за МД «ІМ40ДЕ» від 31.03.2020 року №UA500070/2020/211761 становить 15563,82 доларів США (згідно курсу НБУ на дату подання МД - 436744,13 грн.), що свідчить та підтверджує суттєве заниження вартості товарів, оформлених в Одеській митниці.
Так відповідно до листа митного поста «Одеса-Внутрішній» Одеської митниці від 16.05.2022 року №7.10-28.05-02/480/373 заниження митної вартості зазначених товарів при митному оформленні в Одеській митниці призвело до несплати в Державний бюджет України митних платежів у розмірі 73506,5 грн.
Отже, проведеною перевіркою встановлено, що товари «трикотажні полотна (в асортименті)» вагою-брутто 22588,4 кг переміщено через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу, як підстави для їх переміщення документів, що містять неправдиві відомості щодо вартості та умов поставки товарів, а саме митної декларації типу «ІМ40ДЕ» від 31.03.2020 року №UА500070/2020/211761 та інвойсу від 19.03.2020 року №ОНR2020000000010.
Директором ТОВ «ГОРОДЕЯ ПОСТАЧ» (код ЄДРПОУ 43138610) на час здійснення митного оформлення зазначених товарів був громадянин України ОСОБА_1 , який, як керівник підприємства організує, визначає, формулює, планує, здійснює і координує діяльність підприємства.
Перебуваючи на посаді керівника підприємства, гр. України ОСОБА_1 відповідає за фінансово-господарську діяльність підприємства і зобов`язаний забезпечити надання до митного контролю і оформлення документи з достовірною та правдивою інформацією.
Таким чином, директором компанії ТОВ «ГОРОДЕЯ ПОСТАЧ» (код ЄДРПОУ 43138610) гр. України ОСОБА_1 були вчинені дії, спрямовані на переміщення товарів «трикотажні полотна (в асортименті)» вагою-брутто 22588,4 кг вартістю 100330,76 доларів США (згідно курсу НБУ на дату подання МД - 2815431,62 грн.) через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення товарів документів, а саме митної декларації типу «ІМ40ДЕ» від 31.03.2020 №UA500070/2020/211761 та інвойсу від 19.03.2020 №OHR2020000000010, які містять неправдиві дані стосовно умов поставки та вартості товарів, чим скоєно порушення митних правил, передбачене ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.
Відповідно до протоколу №0817/50000/22 від 02.06.2022 року встановлено, що 01.06.2020 року з Туреччини до поромного комплексу Чорноморського морського торговельного порту (зона діяльності відділу митного оформлення №3 митного поста «Чорноморський» Одеської митниці) в автотранспортному засобі НОМЕР_5 / НОМЕР_6 надійшли товари «трикотажні полотна (в асортименті)» вагою- брутто 22498,9 кг.
В подальшому автотранспортний засіб НОМЕР_5 / НОМЕР_6 з товарами було переміщено до зони діяльності ВМО №6 митного поста «Одеса» Одеської митниці.
05.06.2020 року в якості підстави для переміщення зазначених товарів через митний кордон України, а також з метою митного оформлення в режимі «імпорт» директором ТОВ «ГОРОДЕЯ ПОСТАЧ» ОСОБА_2 , в Одеську митницю були надані наступні документи: CMR від 28.05.2020 року б/н, інвойс від 28.05.2020 року №OHR2020000000015, пакувальний лист від 28.05.2020 року б/н, контракт від 18.11.2019 року №1811-2019/1 та інші, а також митна декларація типу «ІМ40ДЕ» від 05.06.2020 року №UA500070/2020/220470.
Відповідно до наданої митної декларації від 05.06.2020 року №UA500070/2020/220470 товари підлягали переміщенню через митний кордон України від турецької компанії-відправника та продавця товарів «ORENKAYA TEKSTIL SAN. DIS TIC. LTD. STI.» (MIMAR KEMALETTIN MAH. AGA CESME SK. NО:3/908 FATIH/ISTANBUL, TURKEY) в автотранспортному засобі CE2988AK/CE5885XX на умовах поставки «CPT UA Одеса» на адресу компанії-покупця та одержувача ТОВ «ЕОРОДЕЯ ПОСТАЧ» (08122, Київська обл., Києво-Святошинський р-н, с. Шпитьки, 1-й км дороги Личанка - Горбовичі, буд. 1-А, кв. 4, код ЄДРПОУ 43138610). Вартість товарів становила 92963,74 доларів США (згідно курсу НБУ на дату подання МД 2481694,93 грн.).
05.06.2020 року зазначені товари були оформлені в Одеській митниці у митному режимі «імпорт» та випущені у вільний обіг.
Так, з метою з`ясування питання про автентичність поданих митному органу документів на зазначені товари було направлено запит до митних органів Республіки Туреччина.
Листом Департаменту міжнародної взаємодії Державної митної служби України від 19.04.2022 року №08-3/26-04/7/1936 до Одеської митниці надійшла відповідь Генерального директорату з питань міжнародних угод та ЄС Міністерства торгівлі Республіки Туреччини від 12.01.2022 року №29980007-724.01.03/UA-62349908-65286290-70955576 із наданням експортної документації (митна декларація та інвойс), яка була підставою для відправлення зазначених товарів з Туреччини до України.
В ході опрацювання інформації, яка надана у вищевказаному листі митних органів Республіки Туреччина було встановлено, що фактично товари, оформлені в Одеській митниці за МД типу «ІМ40ДЕ» від 05.06.2020 року №UA500070/2020/220470 та інвойсом від 28.05.2020 року №OHR2020000000015, оформлювались у митних органах Республіки Туреччина за експортною митною декларацією від 28.05.2020 року №20341300ЕХ311179 та інвойсом від 28.05.2020 року №OHR2020000000010, виданим компанією-продавцем та відправником товарів ««ORENKAYA TEKSTIL SAN. DIS TIC. LTD. STI.» (Туреччина), на умовах поставки «FCA ISTANBUL» в режимі «експорт» до України.
Відповідно до МД типу «ІМ40ДЕ» від 05.06.2020 року №UA500070/2020/220470 та інвойсу від 28.05.2020 року №OHR2020000000015, наданих до Одеської митниці документів вартість товарів становила 92963,74 доларів США (згідно курсу НБУ на дату подання МД 2481694,93 грн.), разом з тим, згідно отриманої відповіді митних органів Республіки Туреччина, встановлено, що фактично вартість товарів згідно МД від 28.05.2020 року №20341300ЕХ311179 та інвойсом від 28.05.2020 року №OHR2020000000010 становила 93616,53 доларів США (згідно курсу НБУ на дату подання МД - 2499121,35 грн.).
Тобто, різниця між вартістю товарів, оформлених в Туреччині для вивезення до України та вартістю товарів, оформлених за МД «ІМ40ДЕ» від 05.06.2020 року №UA500070/2020/220470 становить 652,79 доларів США (згідно курсу НБУ на дату подання МД - 17426,42 грн.), що свідчить та підтверджує суттєве заниження вартості товарів, оформлених в Одеській митниці.
Так відповідно до листа митного поста «Одеса-Внутрішній» Одеської митниці від 16.05.2022 року №7.10-28.05-02/476/369 заниження митної вартості зазначених товарів при митному оформленні в Одеській митниці призвело до несплати в Державний бюджет України митних платежів у розмірі 5158,20 грн.
Отже, проведеною перевіркою встановлено, що товари «трикотажні полотна (в асортименті)» вагою-брутто 22498,9 кг. переміщено через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу, як підстави для їх переміщення документів, що містять неправдиві відомості щодо вартості та умов поставки товарів, а саме митної декларації типу «ІМ40ДЕ» від 05.06.2020 року №UA500070/2020/220470 та інвойсу від 28.05.2020 року №OHR2020000000015.
Директором ТОВ «ГОРОДЕЯ ПОСТАЧ» (код ЄДРПОУ 43138610) на час здійснення митного оформлення зазначених товарів був громадянин України ОСОБА_1 , який, як керівник підприємства організує, визначає, формулює, планує, здійснює і координує діяльність підприємства.
Перебуваючи на посаді керівника підприємства, гр. України ОСОБА_1 відповідає за фінансово-господарську діяльність підприємства і зобов`язаний забезпечити надання до митного контролю і оформлення документи з достовірною та правдивою інформацією.
Таким чином, директором компанії ТОВ «ГОРОДЕЯ ПОСТАЧ» (код ЄДРПОУ 43138610) гр. України ОСОБА_1 були вчинені дії, спрямовані на переміщення товарів «трикотажні полотна (в асортименті)» вагою-брутто 22498,9 вартістю 93616,53 доларів США (згідно курсу НБУ на дату подання МД - 2499121,35 грн.) через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення товарів документів, а саме митної декларації типу «ІМ40ДЕ» від 05.06.2020 року №UA500070/2020/220470 та інвойсу від 28.05.2020 року №OHR2020000000015, які містять неправдиві дані стосовно умов поставки та вартості товарів, чим скоєно порушення митних правил, передбачене ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.
На підставі ст.36 КУпАП, якщо особа вчинила кілька адміністративних правопорушень, по справах, що розглядаються одночасно одним і тим же органом, стягнення накладається в межах санкції статті, встановленої за більш серйозне правопорушення з числа вчинених.
Оскільки адміністративні протоколи складені відносно однієї особи за вчинення кількох адміністративних правопорушень, що пов`язані однією обставиною та одночасно розглядаються в одному суді, то дані справи про адміністративні правопорушення підлягають об`єднанню в одне провадження.
Матеріали справ про адміністративні правопорушення за протоколом №0818/50000/22 від 02.06.2022 року, справа №521/15554/22 (провадження №3/521/10132/22), за протоколом №0817/50000/22 від 02.06.2022 року, справа №521/15575/22 (провадження №3/521/10145/22) та за протоколом №0816/50000/22 від 02.06.2022 року, справа №521/15582/22 (провадження 3/521/10151/22) відносно ОСОБА_1 за вчинення адміністративних правопорушень, передбачених ч.1 ст.483 Митного кодексу України, слід об`єднати в одне провадження, об`єднаній справі присвоїти № 521/15554/22, провадження №3/521/10132/22.
Представник митниці Анточ Н.О. суду надала пояснення аналогічні, викладеним у протоколах та просила визнати ОСОБА_1 винним у вчинені адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України та застосувати до останнього стягнення у вигляді штрафу та конфіскації майна в доход держави.
У судовому засіданні ОСОБА_1 участі не приймав, про розгляд справи інформацію було розміщено на веб-порталі "Судова влада України", викликався до суду, зокрема шляхом направлення смс-повістки на контактний номер телефону та направленням виклаку до суду на електронну адресу. Будь-яких заяв щодо розгляду справи суду ОСОБА_1 не надав.
Беручи до уваги рішення Європейського Суду з прав людини у рішенні "Пономарьов проти України" від 03.04.2008 наголосив, що "сторони в розумні інтервали часу мають вживати заходів, щоб дізнатись про стан відомого їм судового провадження". Крім того, враховуючи принцип судочинства, зазначений в практиці ЄСПЛ, яким визнано пріоритет публічного інтересу на приватним, суд вважає за необхідне провести розгляд справи за відсутності особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, оскільки безпідставне умисне затягування справи нівелює завдання Кодексу України про адміністративні правопорушення, яким є охорона конституційного ладу України, встановленого правопорядку, зміцнення законності, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі точного і неухильного додержання Конституції законів України, поваги до прав, честі і гідності інших громадян, до правил співжиття, сумлінного виконання своїх обов`язків, відповідальності перед суспільством (стаття 1КУпАП).
Особа, яка притягується до адміністративної відповідальності повинна добросовісно використовувати надані їй процесуальні права, не зловживати ними та зобов`язана демонструвати готовність брати участь у судовому розгляді і утримуватися від використання методів, які пов`язані зі зволіканням у розгляді справи, а також максимально використовувати всі засоби, передбачені законом для прискорення процедури слухання.
За вказаних обставин, враховуючи строки розгляду справи та обізнаність ОСОБА_1 про розгляд його справи судом, суд вважає можливим розглянути справу за відсутності особи, яка притягається до відповідальності, на підставі наявних матеріалів.
Судом встановлено, що директором компанії ТОВ «ГОРОДЕЯ ПОСТАЧ» (код ЄДРПОУ 43138610) гр. України ОСОБА_1 були вчинені дії, спрямовані на переміщення товарів «трикотажні полотна (в асортименті)» вагою-брутто 22509,7 кг. вартістю 97830,43 доларів США (згідно курсу НБУ на дату подання МД - 2476430,59 грн.) через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання 11.03.2022 року митному органу, як підстави для переміщення товарів документів, а саме митної декларації типу «ІМ40ДЕ» від 11.03.2020 року №UA500070/2020/209318 та інвойсом від 06.03.2020 року №OHR2020000000008, які містять неправдиві дані стосовно умов поставки та вартості товарів, чим скоєно порушення митних правил, передбачене ч.1 ст.483 Митного кодексу України за обставни, наведених у протоколі.
Також директором компанії ТОВ «ГОРОДЕЯ ПОСТАЧ» (код ЄДРПОУ 43138610) гр.України ОСОБА_1 були вчинені дії, спрямовані на переміщення товарів «трикотажні полотна (в асортименті)» вагою-брутто 22588,4 кг вартістю 100330,76 доларів США (згідно курсу НБУ на дату подання МД - 2815431,62 грн.) через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання 31.03.2020 року митному органу, як підстави для переміщення товарів документів, а саме митної декларації типу «ІМ40ДЕ» від 31.03.2020 №UA500070/2020/211761 та інвойсу від 19.03.2020 №OHR2020000000010, які містять неправдиві дані стосовно умов поставки та вартості товарів, чим скоєно порушення митних правил, передбачене ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України за обставни, наведених у протоколі.
Крім того директором компанії ТОВ «ГОРОДЕЯ ПОСТАЧ» (код ЄДРПОУ 43138610) гр. України ОСОБА_1 були вчинені дії, спрямовані на переміщення товарів «трикотажні полотна (в асортименті)» вагою-брутто 22498,9 вартістю 93616,53 доларів США (згідно курсу НБУ на дату подання МД - 2499121,35 грн.) через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення товарів документів, а саме митної декларації типу «ІМ40ДЕ» від 05.06.2020 року №UA500070/2020/220470 та інвойсу від 28.05.2020 року №OHR2020000000015, які містять неправдиві дані стосовно умов поставки та вартості товарів, чим скоєно порушення митних правил, передбачене ч. 1 ст. 483 Митного кодексу Україниза обставни, наведених у протоколі.
Згідно з п.5 Постанови Пленуму Верховного Суду України «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил» від 03.06.2005 № 8 (зі змінами): «переміщення предметів із приховуванням від митного контролю - це їх переміщення через митний кордон України, у т.ч. шляхом подання митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи таких, що містять неправдиві дані».
Згідно з п.6 цієї Постанови Пленуму, необхідно враховувати, що підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів.
Документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності.
Відповідно до ч.2 ст.459 МК України суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.
Посадова особа підприємства - керівник та інші працівники підприємства (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за виконання вимог, встановлених законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України з питань митної справи.
Відповідно до статті 65 Господарського кодексу України: пункт 3 - для керівництва господарською діяльністю підприємства власник (власники) або уповноважений ним орган призначає (обирає) керівника підприємства; пункт 5 - керівник підприємства без доручення діє від імені підприємства, представляє його інтереси в органах державної влади і органах місцевого самоврядування, інших організаціях, у відносинах з юридичними особами та громадянами, формує адміністрацію підприємства і вирішує питання діяльності підприємства в межах та порядку, визначених установчими документами.
Відповідно до положень ст.458 МК України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Стаття 483 МК України передбачає відповідальність за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу, як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.
Так, матеріалами справи встановлено, що як підставу вчинення дій, спрямованих на переміщення товарів через митний кордон України та їх митне оформлення, були надані документи, які містять неправдиві відомості, що підтверджується відповіддю митних органів Республіки Туреччина, яка долучена до матеріалів справи та була досліджена у судовому засіданні.
Згідно з статтею 483 МК України, однією з ознак переміщення через митний кордон України товарів з приховуванням від митного контролю, є надання органу доходів і зборів, як підстав для переміщення товарів, документів, що містять неправдиві відомості.
Викладені вище обставини встановлені при провадженні по даній справі та підтверджуються наступними доказами: протоколами по справі про порушення митних правил; доповідними записками інспектора митниці, відповідями митних органів Республіки Туреччина.
Дослідивши матеріали справи, оцінивши наявні докази у їх сукупності, суд приходить до висновку про наявність в діях ОСОБА_1 складу адмінінстративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України за кваліфікуючими ознаками вчинення дій, спрямованих на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення товарів, документів, які містять неправдиві дані стосовно умов постановки та вартості товарів за кожним адміністративним правопорушенням.
Вирішуючи питання накладення адміністративного стягнення за порушення митних правил, суд виходить з наступного.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з частиною першоюстатті 466 МК України адміністративні стягнення за порушення митних правил не може бути застосовано інакше, як на підставі та в порядку, що встановлені цим Кодексом та іншими законами України.
Відповідно до ч. 1 ст. 467 МК України якщо справи про порушення митних правил відповідно достатті 522 цього Кодексу розглядаються митними органами або судами (суддями), адміністративне стягнення за порушення митних правил може бути накладено не пізніше ніж через шість місяців з дня виявлення правопорушення. Строк накладення адміністративних стягнень у справах про порушення митних правил зупиняється на час розгляду таких справ судом.
Таким чином, процесуальні строки накладення адміністративного стягнення обчисляються з моменту виявлення правопорушення (цей момент може співпадати з моментом складання протоколу про порушення митних правил, а також відраховуватись з моменту встановлення ознак правопорушення).
За вимогами ст. 487 МК України провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.
Згідно п.7 ч.1 ст.247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю у разі закінчення на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків накладення адміністративних стягнень.
Відповідно достатті 491 МК України підставами для порушення справи про порушення митних правил є: 1) безпосереднє виявлення посадовими особами органу доходів і зборів порушення митних правил; 2) офіційні письмові повідомлення про вчинення особою порушення митних правил, отримані від правоохоронних органів, а також органів, що здійснюють види контролю, зазначені у частині першійстатті 319 цього Кодексу; 3) офіційні письмові повідомлення про вчинення порушення митних правил, отримані від митних та правоохоронних органів іноземних держав, а також від міжнародних організацій.
Відповідно до ч.1 ст. 494 МК України, про кожний випадок виявлення порушення митних правил уповноважена посадова особа митного органу, яка виявила таке порушення, невідкладно складає протокол за формою, установленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Відповідно до ч.1 ст.493 МК України, провадження у справі про порушення митних правил здійснюють, крім випадків, передбачених частинами другою і третьою цієї статті, посадові особи митниці, в зоні діяльності якої було вчинено або виявлено таке порушення.
Згідно ч. 3 цієї ж статті посадові особи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, можуть здійснювати провадження у будь-якій справі про порушення митних правил, порушеній будь-яким митним органом України.
Таким чином, вирішуючи питання щодо встановлення дати виявлення правопорушення, передбаченого ч 1 ст.483 МК України, суд вважає, що нею слід вважати день, коли уповноважений орган об`єктивно мав можливість поза усяким сумнівом виявити ознаки правопорушення в діях особи, після чого зобов`язаний був невідкладно скласти протокол за встановленою законом формою та зібрати в розумні строки необхідні докази.
Згідно досліджених матеріалів об`єднаної справи днем виявлення правопорушень є надходження відповідей митних органів Республіки Туреччина 19.04.2022 року. Крім того матеріали справи містять відомості про отримання Державною митною службою України відповідіді митних органів Республіки Туреччина за вхідною датою 31.01.2022 року. Таким чином адміністративне стягнення за порушення митних правил може бути накладено не пізніше ніж через шість місяців з дня виявлення правопорушення, тобто не пізніше 19.10.2022 року. Матеріали справ про адміністративні правопорушення надійшли до суду 20.10.2022 року, що підтверджується відмітками вхідної дати на супровідних листах та протоколами автоматизованого розподілу судових справ між суддями, тобто після спливу строку для накладення адміністративного стягнення.
За таких обставин, виходячи з того, що порушення ОСОБА_1 митних правил митним органом виявлено більше ніж за шість місяців до дня надходження до суду протоколу про притягнення останнього до адміністративної відповідальності за ч.1 ст. 483 МК України, суд приходить до висновку про відсутність в силу ч.1 ст.467 МК України підстав для накладення на ОСОБА_1 адміністративного стягнення за порушення митних правил, оскільки таке стягнення може бути накладено не пізніше ніж через шість місяців з дня виявлення правопорушення.
Враховуючи, що на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення закінчилися строки накладення адміністративного стягнення, передбачені ч.1 ст.467 МК України, провадження в справі про адміністративне правопорушення підлягає закриттю на підставі п.7ч.1ст.247 КУпАП.
Керуючись ст.ст. 467, 527-529 Митного кодексу України,-
П О С Т А Н О В И В :
Матеріали справ про адміністративні правопорушення за протоколом №0818/50000/22 від 02.06.2022 року, справа №521/15554/22 (провадження №3/521/10132/22), за протоколом №0817/50000/22 від 02.06.2022 року, справа №521/15575/22 (провадження №3/521/10145/22) та за протоколом №0816/50000/22 від 02.06.2022 року, справа №521/15582/22 (провадження 3/521/10151/22) відносно ОСОБА_1 за вчинення адміністративних правопорушень, передбачених ч.1 ст.483 Митного кодексу України об`єднати в одне провадження, об`єднаній справі присвоїти № 521/15554/22, провадження №3/521/10132/22.
Визнати ОСОБА_1 винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України.
Закрити провадження по справі про притягнення до адміністративної відповідальності за ч.1ст.483 Митного кодексу України ОСОБА_1 на підставі п.7 ч.1 ст.247 КУпАП у зв`язку із закінченням на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків накладення адміністративного стягнення..
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядкудо Одеського апеляційного суду через Малиновський районний суд м.Одеси протягом десяти днів з дня винесення постанови.
Суддя Т.І.Федоренко
Суд | Малиновський районний суд м.Одеси |
Дата ухвалення рішення | 01.12.2022 |
Оприлюднено | 12.12.2022 |
Номер документу | 107768653 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю |
Адмінправопорушення
Малиновський районний суд м.Одеси
Федоренко Т. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні