Рішення
від 12.08.2010 по справі 18/755
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УКРАЇНА

Господарський суд

Житомирської області

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - * 10002, м. Житомир, май дан Путятинський, 3/65, '481-620

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

від "12" серпня 2010 р. Справа № 18/755

Господарський суд Житоми рської області у складі:

судді Со ловей Л.А. ,

за участю представників ст орін:

від позивача: Романов С.В. довіреність №11/2 від 11.01.2010р .;

від відповідача: Ткач енко Р.П. - директор;

розглянув справу за позово м Державної екологічної інсп екції в Житомирській області (м.Житомир)

до Комунального підпр иємства "Морозівське сільськ е комунальне підприємство" (с .Морозівка Брусилівський рай он Житомирська область)

про стягнення 2210,64грн.,

Позивачем пред'явлено позо в про стягнення з відповідач а 2210,64грн. збитків, заподіяних д ержаві внаслідок самовільно го використання водних ресур сів.

Представник позивача в суд овому засіданні позовні вимо ги підтримав в повному обсяз і з підстав, викладених у позо вній заяві, повідомив, що стан ом на день розгляду справи за боргованість відповідача не змінилась та складає 2210,64грн.

Відповідач письмового від зиву на позовну заяву не нада в, його представник в засідан ні суду позовні вимоги визна в у повному обсязі, зазначив, щ о на підприємстві відсутні к ошти для добровільного погаш ення заборгованості.

Заслухавши представників сторін, дослідивши матеріал и справи господарський суд

ВСТАНОВИВ:

11 березня 2010р. Державною ек ологічною інспекцією в Житом ирській області (позивач) про ведено перевірку дотримання Комунальним підприємством " Морозівське сільське комуна льне підприємство" (відповід ач) вимог природоохоронного законодавства, за наслідками якої складено акт перевірки додержання вимог природоохо ронного законодавства від 11.03 .2010р. (а.с.4).

Як вбачається із вищевказа ного акту, Державною екологі чною інспекцією в Житомирськ ій області виявлено порушенн я відповідачем вимог п.9 ч.1 ст.44 , ст.ст.49, 111 Водного кодексу Укра їни, а саме використання без д озволу на спеціальне водокор истування в період з 01.01.2009 року по 12.03.2009р. 1389 куб.м води з підземни х горизонтів.

Відповідно до Методики роз рахунку розмірів відшкодува ння збитків, заподіяних держ аві внаслідок порушення прав ил охорони водних ресурсів н а землях водного фонду, пошко дження водогосподарських сп оруд і пристроїв, порушення п равил їх експлуатації, затве рдженої наказом Державного к омітету України по водному г осподарству від 29.12.2001р. №290, зареє строваної МЮ України 18.01.2002р. №44/63 32, на підставі довідки КП "Моро зівське сільське комунальне підприємство" (а.с.6) позивач з дійснив розрахунок збитків, заподіяних державі внаслід ок забору води з артезіанськ их свердловин без наявності дозволу на спеціальне водоко ристування в період з 01.01.2009 року по 12.03.2009р., які складають 2210,64грн.

Таким чином, заборгованіст ь відповідача станом на день пред'явлення позову станови ть 2210,64грн. збитків, заподіяних державі внаслідок самовільн ого використання водних ресу рсів.

Оцінивши наявні докази гос подарський суд Житомирської області дійшов висновку, що п озовні вимоги є обґрунтовани ми та підлягають задоволенню з наступних підстав:

Відповідно до статті 13 Конс титуції України земля, її над ра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах територ ії України, природні ресурси її континентального шельфу, виключної (морської) економі чної зони є об'єктами права вл асності Українського народу . Від імені Українського наро ду права власника здійснюють органи державної влади та ор гани місцевого самоврядуван ня в межах, визначених цією Ко нституцією.

Згідно з ч.1 ст.4 Закону Україн и "Про охорону навколишнього природного середовища" прир одні ресурси України є власн істю народу України, який має право на володіння, використ ання та розпорядження природ ними багатствами республіки .

Відповідно до переліку кор исних копалин загальнодержа вного значення, затвердженог о постановою Кабінету Мініст рів України від 12.12.1994р. №827, підзе мні води - питні, відносяться д о корисних копалин загальнод ержавного значення.

Статтею 5 вищевказаного Зак ону передбачено, що державні й охороні і регулюванню вико ристання на території Україн и підлягають: навколишнє при родне середовище, як сукупні сть природних і природно-соц іальних умов та процесів, при родні ресурси, як залучені в г осподарський обіг, так і не ви користовувані в народному го сподарстві в даний період (зе мля, надра, води, атмосферне по вітря, ліс та інша рослинніст ь, тваринний світ).

Згідно зі ст.38 вищезазначен ого Закону використання прир одних ресурсів в Україні зді йснюється в порядку загально го і спеціального використан ня природних ресурсів.

Законодавством України гр омадянам гарантується право загального використання при родних ресурсів для задоволе ння життєво необхідних потре б (естетичних, оздоровчих, рек реаційних, матеріальних тощо ) безоплатно, без закріплення цих ресурсів за окремими осо бами і надання відповідних д озволів, за винятком обмежен ь, передбачених законодавств ом України.

В порядку спеціального вик ористання природних ресурсі в громадянам, підприємствам, установам і організаціям на даються у володіння, користу вання або оренду природні ре сурси на підставі спеціальни х дозволів, зареєстрованих у встановленому порядку, за пл ату для здійснення виробничо ї та іншої діяльності, а у випа дках, передбачених законодав ством України, на пільгових у мовах.

Пунктом 9 статті 44 Водного ко дексу України передбачено, щ о водокористувачі зобов'язан і здійснювати спеціальне вод окористування лише за наявно сті дозволу.

Згідно зі ст.49 вищевказаног о Кодексу спеціальне водокор истування здійснюється на пі дставі дозволу.

Видача дозволу на спеціаль не водокористування здійсню ється за клопотанням водокор истувача з обґрунтуванням по треби у воді, погодженим з дер жавними органами водного гос подарства, - в разі використан ня поверхневих вод, державни ми органами геології - в разі в икористання поверхневих вод та державними органами охор они здоров' я - в разі викорис тання водних об' єктів, відн есених до категорії лікуваль них. Порядок погодження та ви дачі дозволів на спеціальне водокористування затверджу ється Кабінетом Міністрів Ук раїни. У дозволі на спеціальн е водокористування встановл юються ліміт забору води, лім іт використання води та лімі т скидання забруднюючих речо вин. У разі настання маловодд я ці ліміти можуть бути зменш ені спеціально уповноважени ми державними органами без к оригування дозволу на спеціа льне водокористування. Спеці альне водокористування є пла тним.

Таким чином, право на спеціа льне водокористування виник ає з моменту отримання таког о дозволу.

Порядком погодження та вид ачі дозволів на спеціальне в одокористування, затверджен им постановою Кабінету Мініс трів України №321 від 13 березня 2 002 року, встановлено, що дозвол и на використання води водни х об' єктів загальнодержавн ого значення, видаються тери торіальними органами Мінеко ресурсів за клопотанням водо користувача з обґрунтування м потреби у воді. Такого дозво лу за період з 01.01.2009р. по 12.03.2009р. у ві дповідача не було.

Факт використання 1389 куб. мет рів підземних вод в період з 01 .01.2009 року по 12.03.2009р підтверджуєть ся довідкою відповідача (а.с. 6).

Позивачем на адресу відпов ідача 18.03.2010р. була направлена пр етензія №830/4 (а.с.8) про відшкоду вання заподіяних державі зби тків.

Проте відповідач залишив ї ї без відповіді та задоволен ня.

Відповідно до ст.111 Водного к одексу України підприємства , установи, організації і гром адяни України, а також інозем ні юридичні і фізичні особи т а особи без громадянства зоб ов'язані відшкодувати збитки , завдані ними внаслідок пору шень водного законодавства, в розмірах і порядку, встанов лених законодавством Україн и.

Відшкодування збитків, зав даних внаслідок порушень вод ного законодавства, не звіль няє винних від збору за спеці альне водокористування, а та кож від необхідності здійсне ння заходів щодо ліквідації шкідливих наслідків. Притягн ення винних у порушенні водн ого законодавства до відпові дальності не звільняє їх від обов'язку відшкодування зби тків, завданих ними внаслідо к порушення водного законода вства.

Згідно зі ст.ст.68,69 Закону Укр аїни "Про охорону навколишнь ого природного середовища" в ідповідач несе зобов' язанн я відшкодувати збитки, запод іяні порушенням природоохор онного законодавства, як пра вило, в повному обсязі.

Крім того, відповідно до ч. 5 с т. 68 вищевказаного Закону заст осування заходів дисципліна рної, адміністративної або к римінальної відповідальнос ті не звільняє винних від ком пенсації шкоди, заподіяної з абрудненням навколишнього п риродного середовища та погі ршенням якості природних рес урсів.

Чинне законодавство не над ає право господарському суду зменшувати розмір заподіяни х збитків (шкоди) з урахування м фінансового становища та п ричин порушення норм природо охоронного, у тому числі водн ого законодавства.

Частиною 2 статті 110 Водного к одексу України, водокористув ачі звільняються від відпові дальності за порушення водно го законодавства, якщо вони в иникли внаслідок дії непере борних сил природи чи воєнни х дій.

Порушення відповідачем во дного законодавства не пов'я зане з діями непереборних си л природи чи воєнними діями.

Відповідно до ст.20 Закону Ук раїни „Про охорону навколишн ього природного середовища” та Положення про Державну ек ологічну інспекцію в Житомир ській області, затвердженого наказом Міністерства охорон и навколишнього природного с ередовища України від 19.02.2007р. № 55, екологічна інспекція має п раво подавати позови про від шкодування збитків і втрат, з авданих внаслідок порушення вимог законодавства про охо рону навколишнього природно го середовища.

Відповідно до ст.33 ГПК Украї ни кожна сторона повинна дов ести ті обставини, на які вона посилається як на підставу с воїх вимог і заперечень.

Відповідач доказів сплати заборгованості не надав, йог о представник в судовому зас іданні позовні вимоги визна в у повному обсязі.

Враховуючи викладене, суд п риходить до висновку, що позо в обґрунтований та підлягає задоволенню в повному обсязі - в сумі 2210,64 грн.

Судові витрати по сплаті де ржавного мита та за інформац ійно-технічне забезпечення с удового процесу покладаютьс я на відповідача, оскільки ві н спонукав позивача звернути сь з позовом до суду.

Керуючись ст.ст. 33, 43, 44, 49, 82-85 ГПК У країни, господарський суд

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Стягнути з Комунального п ідприємства "Морозівське сіл ьське комунальне підприємст во" (12634, Житомирська область, Бр усилівський район, с.Морозів ка, вул.Миру, буд 203, ідентифікац ійний код 20421442):

- в дохід спеціального фонду Державного бюджету Морозівс ької сільської ради Брусилів ського району на р/р 31510921700097 в ГУД КУ у Житомирській області, МФ О 811039, ЗКПО 22062349, код платежу 24062100 - 2210,64 грн. збитків;

- в дохід державного бюджету України - 102,00грн. державного ми та;

- в дохід Державного бюджету України 236,00грн. на інформаційн о-технічне забезпечення судо вого процесу (рахунок 31217264700002, в У ДК в м.Житомирі, код ЗКПО 22062319, ба нк отримувача - ГУДКУ у Житоми рській області, МФО - 811039; код дох оду 22050003).

Рішення господарського су ду набирає законної сили піс ля закінчення десятиденного строку з дня його прийняття.

Суддя Соловей Л.А.

Віддрук увати: 3 прим.

1 - в справу

2,3 - сторонам

СудГосподарський суд Житомирської області
Дата ухвалення рішення12.08.2010
Оприлюднено21.08.2010
Номер документу10777424
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —18/755

Ухвала від 16.06.2010

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Соловей Л.А.

Рішення від 12.08.2010

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Соловей Л.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні