Ухвала
від 12.12.2022 по справі 440/10508/22
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

про залишення позовної заяви без руху

12 грудня 2022 рокум. ПолтаваСправа № 440/10508/22

Суддя Полтавського окружного адміністративного суду Костенко Г.В., перевіривши матеріали адміністративного позову ОСОБА_1 до Управління Пенсійного фонду України м. Станично-Луганськ Луганської області, Кременчуцького об`єднаного управління Пенсійного фонду України Полтавської області про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії,

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Управління Пенсійного фонду України м. Станично-Луганськ Луганської області, Кременчуцького об`єднаного управління Пенсійного фонду України Полтавської області, в якій просить:

- визнати протиправними дiї - рiшення Кременчуцького б`єднаного управління Пенсійного фонду України Полтавської області про ОСОБА_2 , в зарахуваннi до пiльгового та трудового стажу певного перiоду роботи;

- зобов`язати Кременчуцьке об`єднане управління Пенсійного фонду України Полтавської області, з урахуванням рiшення Полтавського окружного адміністративного суду, зарахувати ОСОБА_1 , перiод роботи:

з 05.10.1982 по 23.01.1989 року в Шахтопрохiдному управлiннi №4 трест

"Луrанськшахтопроходка", на посадах гiрника, учня та прохiдника 5 -го розряду поземним з повним робочим днем пiд землею, тобто на роботах з особливо шкiдливими i особливо важкими умовами працi за списком №1 виробництв, робiт, професiй, посад i показників на пiдземних роботах, на роботах з особливо шкiдливими i особливо важкими умовами працi, зайнятiсть в яких дає право на пенсiю за вiком на пiльгових умовах, роздiл 1 "Гiрничи роботи", №1010300a-1749, згiдно записiв у трудовiй книжцi cepiї БТ-1 №5087994 - до пiльгового стажу;

з 14.06.1992 по 20.08.1994 року на посадах гiрського робочого 3 розряду з повним робочим днем пiд землею та поверховим горно робочим ПТК шахти "Слов`яносербська ВО "Луганськвугілля" згідно до записiв у трудовiй книжки cepii БТ-1 №2513611 - до пiльгового стажу;

з 05.10.1994 по 31.12.1999 року в ТОВ "Холод і К", згiдно записiв у трудовiй книжцi cepiї БТ-1 №5087994 - до страхового стажу;

з 01.01.2000 по 31.12.2001 року у фірмі "Донбасвугілля LTD", згiдно записiв у трудовiй книжцi cepiї БТ-1 №5087994 - до страхового стажу;

з 01.01.2005 по 01.01.2005 року періоду роботи ТОВ "Чистий двір", згiдно записiв у трудовiй книжцi cepiї БТ-1 №5087994 - до страхового стажу;

з 01.07.2015 року в КП Попаснянський районний водоканал, Відокремлене підприємство "Світличанський департамент", на посаді начальника по даний час, згiдно записiв у трудовiй книжцi cepiї БТ-1 №5087994 - до страхового стажу.

Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 171 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи, зокрема, відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу.

Ознайомившись з позовною заявою, суд вважає, що позовна заява підлягає залишенню без руху, з таких підстав.

Згідно з п. 4, 5 ч. 5 ст. 160 КАС України в позовній заяві зазначаються зміст позовних вимог і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, а в разі подання позову до декількох відповідачів - зміст позовних вимог щодо кожного з відповідачів; виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги; зазначення доказів, що підтверджують вказані обставини.

В позовній заяві в якості відповідачів визначено: Управління Пенсійного фонду України м. Станично-Луганськ Луганської області та Кременчуцьке об`єднане управління Пенсійного фонду України Полтавської області.

Разом з тим, позовні вимоги заявлено лише до Кременчуцького об`єднаного управління Пенсійного фонду України Полтавської області.

З приводу визначення у якості відповідача - Кременчуцьке об`єднане управління Пенсійного фонду України Полтавської області, суд зазначає.

Відповідно до наказу Головного управління Пенсійного фонду України в Полтавській області від 31.05.2019 №324 "Про внесення змін до наказу від 31.08.2018 №504 "Про заходи у зв`язку з реорганізацією шляхом приєднання та зміни структури" Головне управління Пенсійного фонду України в Полтавській області після завершення процедури реорганізації шляхом приєднання територіальних органів Пенсійного фонду України є правонступником, зокрема, Кременчуцького об`єднаного управління Пенсійного фонду України Полтавської області.

Згідно інформації наявної Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Кременчуцьке об`єднане управління Пенсійного фонду України Полтавської області (код ЄДРПОУ 40367050) припинено.

Отже, процедура реорганізації завершена.

Таким чином, позивачем заявлено вимоги до юридичної особи, яка припинена у встановленому законом порядку.

Варто зазначити, що за принципом екстериторіальності оскаржуване позивачем рішення про відмову у призначенні пенсії за віком від 11.05.2022 №163950018144 прийнято Головним управлінням Пенсійного фонду України в Хмельницькій області, а не Кременчуцьким об`єднаним управлінням Пенсійного фонду України Полтавської області.

Відтак, належним відповідачем у справі є Головне управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області.

Відповідно до ч. 1 ст. 25 КАС України, адміністративні справи з приводу оскарження індивідуальних актів, а також дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень, які прийняті (вчинені, допущені) стосовно конкретної фізичної чи юридичної особи (їх об`єднань), вирішуються за вибором позивача адміністративним судом за зареєстрованим у встановленому законом порядку місцем проживання (перебування, знаходження) цієї особи-позивача або адміністративним судом за місцезнаходженням відповідача, крім випадків, визначених цим Кодексом.

Якщо така особа не має місця проживання (перебування) в Україні, тоді справу вирішує адміністративний суд за місцезнаходженням відповідача.

Суд зазначає, що приписи статті 25 КАС України передбачають наявність у позивача вільного вибору суду для розгляду адміністративної справи, лише за умови дотримання правил предметної підсудності, або за зареєстрованим у встановленому законом порядку місцем проживання (перебування, знаходження) цієї особи-позивача, або адміністративним судом за місцезнаходженням відповідача, крім випадків, визначених цим Кодексом.

Для фізичних осіб важливим є надання доказів зареєстрованого у встановленому законом порядку місця проживання або перебування.

Так, у реквізитах позовної заяви позивачем зазначено адресу реєстрації: АДРЕСА_1 .

На підтвердження фактичного місця проживання (перебування) у м.Кременчук (Полтавська область) позивачем надано до суду довідку №1604-5000841789 від 08.04.2022 про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, де фактичним місцем проживання/перебування зазначено адресу: АДРЕСА_2 .

При цьому суд звертає увагу на те, що 01 грудня 2021 року набрав чинності Закон "Про надання публічних (електронних публічних) послуг щодо декларування та реєстрації місця проживання в Україні" від 05 листопада 2021 року, який регулює відносини у сфері надання публічних (електронних публічних) послуг щодо декларування та реєстрації місця проживання (перебування) фізичних осіб в Україні, встановлює порядок надання таких послуг та порядок внесення, обробки, обміну відповідними відомостями в електронних реєстрах, базах даних для надання таких послуг.

Реєстрація місця проживання (перебування) особи - внесення за заявою про реєстрацію місця проживання (перебування), поданою особою в паперовій формі, до реєстру територіальної громади інформації про місце проживання (перебування) особи.

На відміну від декларування місця проживання, яке здійснюється шляхом повідомлення особою органу реєстрації адреси свого місця проживання шляхом надання декларації про місце проживання в електронній формі з використанням Єдиного державного веб-порталу електронних послуг з подальшим внесенням такої інформації до реєстру територіальної громади, реєстрація місця проживання (перебування) особи передбачає подання заяви особою про реєстрацію місця проживання (перебування) за встановленою формою під час особистого відвідування органу реєстрації (у тому числі через центр надання адміністративних послуг).

Декларування/реєстрація місця проживання (перебування), зміна місця проживання (перебування), видача витягу з реєстру територіальної громади, здійснюється органом реєстрації на території територіальної громади, на яку поширюються повноваження відповідного виконавчого органу сільської, селищної або міської ради.

Як вбачається з матеріалів позовної заяви, позивачем подано лише довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, докази декларування/реєстрації місця проживання (перебування) до суду не подано.

З огляду на що, вказана довідка не може вважатися належним доказом місяця реєстрації позивача у встановленому законом порядку у місті Кременчук.

Одночасно суд вважає також за необхідне зазначити про таке.

Статтею 7 Закону № 1706-VІІ "Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб" передбачено, що для взятої на облік внутрішньо переміщеної особи реалізація прав на пенсійне забезпечення, на отримання соціальних послуг здійснюється відповідно до законодавства України. Україна вживає всіх можливих заходів, спрямованих на розв`язання проблем, пов`язаних із соціальним захистом, зокрема відновленням усіх соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам.

Громадянин пенсійного віку, особа з інвалідністю, дитина-інвалід та інша особа, яка перебуває у складних життєвих обставинах, яких зареєстровано внутрішньо переміщеними особами, мають право на отримання соціальних послуг відповідно до законодавства України за місцем реєстрації фактичного місця проживання такої внутрішньо переміщеної особи.

Частиною першою статті 5 Закону України "Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб" № 1706-VІІ встановлено, що довідка про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи засвідчує місце проживання внутрішньо переміщеної особи на період наявності підстав, зазначених у статті 1 цього Закону.

Адресою фактичного місця проживання внутрішньо переміщеної особи може бути адреса відповідного місця компактного поселення внутрішньо переміщених осіб (адреса містечка із збірних модулів, гуртожитку, оздоровчого табору, будинку відпочинку, санаторію, пансіонату, готелю тощо) (ч.2 ст.5 Закону № 1706-VІІ).

Згідно з пунктом 1 Порядку оформлення і видачі довідок про взяття на облік внутрішньо переміщених осіб, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01 жовтня 2014 року №509, довідка про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи є документом, який підтверджує факт внутрішнього переміщення і взяття на облік внутрішньо переміщеної особи.

Пунктом 3 Порядку передбачено, що заява про взяття на облік повинна серед іншого містити таку інформацію про заявника: відомості про зареєстроване та фактичне місце проживання; адреса, за якою з особою може здійснюватися офіційне листування або вручення офіційної кореспонденції.

Зазначені законодавчі приписи дають підстави для висновку, що відповідно до п. 3 Порядку оформлення і видачі довідок про взяття на облік внутрішньо переміщених осіб, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01 жовтня 2014 року №509, у заяві про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи зазначається адреса фактичного проживання, повідомлена цією особою. Зазначена інформація має облікове значення і не свідчить про наявність правових підстав використання певного житлового приміщення.

Відповідно, аналіз вищенаведених положень законодавства свідчить про те, у разі взяття позивача на облік як внутрішньо переміщеної особи, зазначена у довідці адреса фактичного місця проживання/перебування позивача не буде вважатися адресою, що у встановленому Законом України Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні порядку підтверджує зареєстроване місце проживання або перебування особи-позивача.

З урахуванням наведеного, позивачу необхідно надати суду докази зареєстрованого у встановленому законом порядку місця проживання або перебування.

Згідно з частиною першою статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.

За таких обставин, позовну заяву необхідно залишити без руху з наданням позивачу строку для усунення недоліків.

Керуючись статтями 25, 160, 161, 169, 171 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

У Х В А Л И В:

Позовну заяву ОСОБА_1 до Управління Пенсійного фонду України м. Станично-Луганськ Луганської області, Кременчуцького об`єднаного управління Пенсійного фонду України Полтавської області про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії залишити без руху.

Позивачеві усунути недоліки протягом десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.

Недоліки можуть бути усунені шляхом подання до Полтавського окружного адміністративного суду: позовної заяви оформленої у відповідності до вимог п. 4, 5 ч. 5 ст. 160 КАС України, зокрема, визначити дійсний зміст позовних вимог та відповідачів у справі; доказів зареєстрованого у встановленому законом порядку місця проживання або перебування позивача.

Копію ухвали направити позивачеві.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.

Суддя Г.В. Костенко

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.12.2022
Оприлюднено14.12.2022
Номер документу107808054
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них

Судовий реєстр по справі —440/10508/22

Ухвала від 26.12.2022

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Г.В. Костенко

Ухвала від 12.12.2022

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Г.В. Костенко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні