П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 120/10563/21-а
Головуючий суддя 1-ої інстанції - Дмитришена Руслана Миколаївна
Суддя-доповідач - Матохнюк Д.Б.
12 грудня 2022 року
м. Вінниця
Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді: Матохнюка Д.Б.
суддів: Білої Л.М. Гонтарука В. М. ,
розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу ОСОБА_1 на рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 09 серпня 2022 року у справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Чечельницької селищної ради, третя особа - ОСОБА_2 , про визнання протиправними та скасування розпоряджень та рішень,
В С Т А Н О В И В :
у вересні 2021 року ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до Чечельницької селищної ради в особі голови Чечельницької селищної ради, третя особа - ОСОБА_2 , в якому просив:
-визнати протиправним та скасувати розпорядження від 06.07.2021 за №52 селищної голови "Про затвердження персонального складу конкурсної комісії на заміщення вакантних посад керівників закладів загальної середньої освіти Чечельницької селищної ради" та розпорядження від 06.07.2021 за №56 "Про внесення змін до персонального складу конкурсної комісії на заміщення вакантних посад керівників закладів загальної середньої освіти Чечельницької селищної ради";
- визнати протиправним та скасувати протокольне рішення за №1 від 07.07.2021 конкурсної комісії на заміщення вакантних посад керівників закладів загальної середньої освіти Чечельницької селищної ради в частині допущення до участі в конкурсі на заміщення вакантної посади директора Рогізківського закладу загальної середньої освіти Чечельницької селищної ради позивача та ОСОБА_2 та пункт 3 і пункт 6 протокольного рішення за №2 від 16.07.2021 конкурсної комісії на заміщення вакантних посад керівників закладів загальної середньої освіти Чечельницької селищної ради щодо визнання переможцем конкурсу на заміщення вакантної посади директора Рогізківського закладу загальної середньої освіти Чечельницької селищної ради визнано ОСОБА_2 та в частині рекомендації начальнику відділу освіти, молоді та спорту Чечельницької селищної ради щодо призначення ОСОБА_2 на посаду директора Рогізківського ЗЗСО.
Рішенням Вінницького окружного адміністративного суду від 09 серпня 2022 року відмовлено у задоволенні позовних вимог.
Не погоджуючись з судовим рішенням, позивач подав апеляційну скаргу, у якій просить скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нову постанову, якою задовольнити позовні вимоги.
В обґрунтування апеляційної скарги апелянт послався на неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального права, порушення норм процесуального права, що, на її думку, призвело до неправильного вирішення спору.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши доводи апеляційних скарг наявними в матеріалах справи письмовими доказами, колегія суддів вважає, що апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення, з наступних підстав.
Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, 22.04.2021 рішенням 9 сесії 8 скликання Чечельницької селищної ради затверджено "Положення про конкурс на посаду керівника закладу загальної середньої освіти Чечельницької селищної ради".
10.06.2021 з відкритого джерела, а саме офіційного веб-сайту Чечельницької селищної ради позивач дізнався про оголошення про проведення конкурсу на посаду директора Рогізківського ЗЗСО Чечельницької селищної ради.
Так, з метою взяття участі у даному конкурсі позивач подав відповідні документи.
Розпорядженням селищного голови ОСОБА_3 за №52 від 06.07.2021 "Про затвердження персонального складу конкурсної комісії на заміщення вакантних посад керівників закладів загальної середньої освіти Чечельницької селищної ради", затверджено склад комісії у складі:
- ОСОБА_4 - голова комісії, депутат Чечельницької селищної ради, член партії ВО "Батьківщина";
- ОСОБА_5 - секретар комісії, заступник голови Чечельницької громадської молодіжної організації "Молодь Чечельниччини";
- ОСОБА_6 - член комісії, депутат Чечельницької селищної ради, безпартійний;
- ОСОБА_7 - член комісії, заступник голови Гайсинської РДА;
- ОСОБА_8 - член комісії, заступник начальника управління - начальник відділу з питань гуманітарної сфери управління з питань правового забезпечення та взаємодії з органами місцевого самоврядування апарату Гайсинської РДА;
- Мурга Михайло Анатолійович - член комісії, депутат Чечельницької селищної ради, безпартійний;
- ОСОБА_9 - член комісії, голова профспілки Чечельницького ЗЗСО №1.
Також, розпорядженням селищного голови Світлани Палісіки за за №56 від 15.07.2021 "Про внесення змін до розпорядження селищного голови від 06.07.2021 за №52 "Про затвердження персонального складу конкурсної комісії на заміщення вакантних посад керівників закладів загальної середньої освіти Чечельницької селищної ради" внесено зміни до складу комісії, а саме:
- ОСОБА_4 - голова комісії, депутат Чечельницької селищної ради, член партії ВО "Батьківщина";
- ОСОБА_5 - секретар комісії, заступник голови Чечельницької громадської молодіжної організації "Молодь Чечельниччини";
- ОСОБА_6 - член комісії, депутат Чечельницької селищної ради, безпартійний;
- ОСОБА_7 - член комісії, заступник голови Гайсинської РДА;
- ОСОБА_8 - член комісії, заступник начальника управління - начальник відділу з питань гуманітарної сфери управління з питань правового забезпечення та взаємодії з органами місцевого самоврядування апарату Гайсинської РДА;
- Мурга Михайло Анатолійович - член комісії, депутат Чечельницької селищної ради, безпартійний;
- ОСОБА_10 - член комісії, спеціаліст 1 категорії Чечельницької селищної ради.
Тобто, фактично вказаним розпорядження замінено лише останнього члена комісії ОСОБА_9 на ОСОБА_10 .
У подальшому, у протоколі засідання конкурсної комісії щодо проведення конкурсу на заміщення вакантних посад керівників закладів загальної середньої освіти Чечельницької селищної ради Гайсинського району Вінницької області від 07.07.2021 зазначено, що конкурсною комісією розглянуто документи претендентів на заміщення вакантної посади директора Рогізківського закладу загальної середньої освіти Чечельницької селищної ради Гайсинського району Вінницької області від трьох осіб - ОСОБА_11 , ОСОБА_1 та ОСОБА_2 .
Позивача, як і інших осіб, за наслідками голосування, вирішено допустити до участі в конкурсі на посаду директора Рогізківського закладу загальної середньої освіти Чечельницької селищної ради Гайсинського району Вінницької області.
Також, на вказаному засіданні вирішено провести для кандидатів на посаду директора закладів загальної середньої освіти письмовий іспит у формі тестових завдань, розв`язання ситуаційного завдання та презентації перспективного плану розвитку закладу загальної середньої освіти, затверджено для кандидатів тестові завдання в кількості 30 питань, 15 ситуативних завдань.
Конкурс на заміщення вакантної посади керівників закладів загальної середньої освіти Чечельницької селищної ради Гайсинського району Вінницької області вирішено провести 16.07.2021 о 10:00 год.
У протоколі №2 засідання конкурсної комісії щодо проведення конкурсу на заміщення вакантних посад керівників закладів загальної середньої освіти Чечельницької селищної ради Гайсинського району Вінницької області від 16.07.2021 зазначено, що відповідно до конкурсних випробувань допущено, зокрема, Рогізківський ЗЗСО - ОСОБА_2 та ОСОБА_1 .
Також, на даному засіданні проінформовано, що за результатами письмового тестування кандидатом ОСОБА_1 було набрано 1,3 бали, а кандидатом - ОСОБА_2 - 1,9 бали.
За результатами проведеного конкурсу переможцем конкурсу на заміщення вакантної посади Рогізківський ЗЗСО визнано ОСОБА_2 .
За таких обставин, 21.07.2021 наказом начальника відділу освіти, молоді та спорту призначено директора Рогізківського закладу ЗСО шляхом укладення строкового трудового договору (контракту) з 30.08.2021 по 29.08.2023.
Позивач не погоджуючись з розпорядженнями селищного голови щодо складу конкурсної комісії та протокольними її рішеннями звернувся до суду з даним адміністративним позовом щодо їх скасування.
За результатом розгляду справи, суд першої інстанції, керуючись нормами чинного законодавства дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення позовних вимог.
Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції з огляду на наступні обставини.
Так, правові, організаційні та економічні засади функціонування і розвитку системи загальної середньої освіти визначені Законом України "Про повну загальну середню освіту" від 16 січня 2020 року № 463-IX (Закон № 463-IX).
Статтею 1 Закону №463-IX визначено, що законодавство України про загальну середню освіту складається з Конституції України, Закону України "Про освіту", цього Закону, інших актів законодавства у сфері освіти і науки та міжнародних договорів України, укладених в установленому законом порядку.
Закон України "Про освіту" від 05 вересня 2017 року № 2145-VIII (Закон №2145-VIII) регулює суспільні відносини, що виникають у процесі реалізації конституційного права людини на освіту, прав та обов`язків фізичних і юридичних осіб, які беруть участь у реалізації цього права, а також визначає компетенцію державних органів та органів місцевого самоврядування у сфері освіти.
Згідно пп. 6 ч. 1 ст. 1 Закону №2145-VIII, заклад освіти - юридична особа публічного чи приватного права, основним видом діяльності якої є освітня діяльність.
Засновник закладу освіти - орган державної влади від імені держави, відповідна рада від імені територіальної громади (громад), фізична та/або юридична особа, рішенням та за рахунок майна яких засновано заклад освіти або які в інший спосіб відповідно до законодавства набули прав і обов`язків засновника (пп. 7 ч. 1 ст. 1 Закону № 2145-VIII).
Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону №2145-VIII, заклад освіти залежно від засновника може діяти як державний, комунальний, приватний чи корпоративний.
Згідно ст. 25 Закону № 2145-VIII, права і обов`язки засновника щодо управління закладом освіти визначаються цим Законом та іншими законами України, установчими документами закладу освіти.
Засновник закладу освіти або уповноважений ним орган (особа), серед іншого, укладає строковий трудовий договір (контракт) з керівником закладу освіти, обраним (призначеним) у порядку, встановленому законодавством та установчими документами закладу освіти; розриває строковий трудовий договір (контракт) з керівником закладу освіти з підстав та у порядку, визначених законодавством та установчими документами закладу освіти.
Частиною 2 ст. 26 вказаного Закону визначено, що керівник закладу освіти призначається засновником у порядку, визначеному законами та установчими документами, з числа претендентів, які вільно володіють державною мовою і мають вищу освіту.
Додаткові кваліфікаційні вимоги до керівника та порядок його обрання (призначення) визначаються спеціальними законами та установчими документами закладу освіти.
Частиною 1 ст. 38 Закону №463-IX визначено, що керівником закладу загальної середньої освіти може бути особа, яка є громадянином України, вільно володіє державною мовою, має вищу освіту ступеня не нижче магістра, стаж педагогічної та/або науково-педагогічної роботи не менше трьох років (крім керівників приватних, корпоративних закладів освіти), організаторські здібності, стан фізичного і психічного здоров`я, що не перешкоджає виконанню професійних обов`язків, пройшла конкурсний відбір та визнана переможцем конкурсу відповідно до цього Закону.
Відповідно до ч. 1 ст. 39 Закону України "Про повну загальну середню освіту" керівник державного, комунального закладу загальної середньої освіти обирається на посаду за результатами конкурсу, що проводиться відповідно до вимог цього Закону та положення про конкурс, затвердженого засновником або уповноваженим ним органом (посадовою особою).
Керівник приватного, корпоративного закладу загальної середньої освіти обирається та призначається на посаду засновником (засновниками) відповідно до установчих документів закладу освіти.
Рішення про проведення конкурсу приймається засновником державного чи комунального закладу загальної середньої освіти або уповноваженим ним органом (посадовою особою): одночасно з прийняттям рішення про утворення нового закладу загальної середньої освіти; не менше ніж за два місяці до завершення строкового трудового договору, укладеного з керівником закладу загальної середньої освіти; не пізніше десяти робочих днів з дня дострокового припинення договору, укладеного з керівником відповідного закладу загальної середньої освіти, чи визнання попереднього конкурсу таким, що не відбувся (ч. 2 ст. 39 Закону України "Про повну загальну середню освіту").
Оголошення про проведення конкурсу оприлюднюється на офіційному вебсайті засновника та на офіційному вебсайті закладу освіти (за наявності) наступного робочого дня після прийняття рішення про проведення конкурсу та повинне містити: найменування і місцезнаходження закладу освіти; найменування посади та умови оплати праці; кваліфікаційні вимоги до керівника закладу освіти відповідно до цього Закону; вичерпний перелік, кінцевий строк і місце подання документів для участі в конкурсі; дату та місце початку конкурсного відбору, етапи його проведення та тривалість; прізвище та ім`я, номер телефону та адресу електронної пошти особи, уповноваженої надавати інформацію про конкурс та приймати документи для участі в конкурсі.
Для проведення конкурсу засновник формує та затверджує конкурсну комісію чисельністю від 6 до 15 осіб, до складу якої на паритетних засадах входять представники: засновника (посадові особи органу державної влади чи депутати відповідного представницького органу місцевого самоврядування (не більше однієї особи від однієї фракції чи групи); відповідної місцевої державної адміністрації чи територіального органу центрального органу виконавчої влади із забезпечення якості освіти (державні службовці); інститутів громадянського суспільства (громадських об`єднань керівників закладів освіти, професійних об`єднань педагогічних працівників, районної (міської) профспілкової організації та інших громадських формувань, а також експертів, фахівців у сфері загальної середньої освіти тощо).
Вимоги до членів конкурсної комісії та порядок її формування визначаються положенням про конкурс на посаду керівника закладу загальної середньої освіти.
Так, з метою визначення загальних засад проведення конкурсу на посади керівників державних, комунальних закладів загальної середньої освіти наказом Міністерства освіти і науки України від 28.03.2018 № 291 затверджено Типове положення про конкурс на посаду керівника державного, комунального закладу загальної середньої освіти (чинне на момент спірних правовідносин, втрата чинності - 28.09.2021).
Згідно із нормами Типового положення засновники закладів загальної середньої освіти на підставі цього Типового положення розробляють і затверджують власні положення про конкурс на посаду керівника закладу загальної середньої освіти.
Так, рішенням 9 сесії 8 скликання Чечельницької селищної ради Гайсинського району Вінницької області від 22.04.2021 №130 затверджено Положення про конкурс на посаду керівника закладу загальної середньої освіти Чечельницької селищної ради (Положення), яке визначає процедуру проведення конкурсу на посаду керівника закладу загальної середньої освіти Чечельницької селищної ради (заклад освіти), підпорядкованому відділу освіти, молоді та спорту Чечельницької селищної ради (далі - відділ освіти).
Відповідно до Положення посаду керівника закладу освіти може обіймати особа, яка є громадянином України, вільно володіє державною мовою, має вищу освіту ступеня не нижче магістра (спеціаліста), стаж педагогічної та/або науково-педагогічної роботи не менше трьох років, організаторські здібності, стан фізичного і психічного здоров`я, що не перешкоджає виконанню професійних обов`язків, пройшла конкурсний відбір та визнана переможцем конкурсу на посаду керівника закладу загальної середньої освіти Чечельницької селищної ради відповідно до цього Положення.
Призначення керівника закладу освіти здійснюється начальником відділу освіти, молоді та спорту Чечельницької селищної ради (або уповноваженою особою) за результатами конкурсу на посаду керівника закладу освіти загальної середньої освіти Чечельницької селищної ради (конкурс), що проводиться відповідно до цього Положення шляхом укладення строкового трудового договору (контракту).
Підставою для проведення конкурсу є рішення сесії Чечельницької селищної ради (або розпорядження уповноваженої особи) про проведення конкурсу. Підставами для прийняття відповідного рішення є: 1) утворення нового навчального закладу; 2) наявність вакантної посади керівника закладу освіти; 3) прийняття рішення щодо припинення (розірвання) трудового договору (контракту) з керівником закладу освіти.
Рішення про проведення конкурсу приймає Чечельницька селищна рада (або уповноважена особа): 1) одночасно з прийняттям рішення про утворення нового закладу /загальної середньої освіти; 2) не менше ніж за два місяці до завершення строкового трудового договору (контракту), укладеного з керівником закладу освіти; 3) не пізніше десяти робочих днів з дня дострокового припинення договору, укладеного з керівником відповідного закладу загальної середньої освіти, чи визнання попереднього конкурсу таким, що не відбувся.
Конкурс складається з таких етапів:1) прийняття рішення про проведення конкурсу; 2) оприлюднення оголошення про проведення конкурсу; 3) прийняття документів від осіб, які виявили бажання взяти участь у конкурсі; 4) перевірка поданих документів на відповідність встановленим законодавством вимогам; 5) допущення кандидатів до участі у конкурсному відборі; 6) ознайомлення кандидатів із закладом освіти, його трудовим колективом та представниками батьківського самоврядування закладу освіти; 7) проведення конкурсного відбору; 8) визначення переможця конкурсу; 9) оприлюднення результатів конкурсу.
Так, підставою для оголошення конкурсу на заміщення вакантної посади директора Рогізківського закладу загальної середньої освіти Чечельницької селищної ради Гайсинського району Вінницької області була наявність такої вакантної посади.
При цьому, позивач ознайомившись із оголошенням про проведення конкурсу на заміщення вакантної посади директора, подав заяву про участь в останньому.
Проте, після проведення такого конкурсу, за результатами якого позивач не набрав необхідної кількості балів, після оголошення переможця конкурсу та призначення директора школи Рогізківського ЗЗСО, останній звернувся до суду, оскільки вважає, що процедурними питаннями щодо затвердження складу конкурсної комісії порушено його право на участь у конкурсі на заміщення вакантної посади посаду директора Рогізківського закладу загальної середньої освіти Чечельницької селищної ради.
На думку позивача були допущенні порушення щодо створення та затвердження складу конкурсної комісії, оскільки персональний склад конкурсної комісії на заміщення вакантних посад керівників закладів загальної середньої освіти Чечельницької селищної ради, замість рішення виконкому було затверджено одноособово головою селищної ради, а тому, у конкурсної комісії були відсутні повноваження щодо проведення конкурсу.
Так, ст. 140 Конституції України, ст. 71 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" гарантовано право самостійно реалізовувати територіальними громадами, органами та посадовими особами місцевого самоврядування надані їм повноваження.
Відповідно до ч. 1 ст. 16 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", органи місцевого самоврядування є юридичними особами і наділяються цим та іншими законами власними повноваженнями, в межах яких діють самостійно і несуть відповідальність за свою діяльність відповідно до закон.
Згідно ст. 12 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", селищний голова є головною посадовою особою територіальної громади селища, та за посадою очолює виконавчий комітет відповідної селищної ради.
Відповідно до ст. 32 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать: власні (самоврядні) повноваження управління закладами освіти, охорони здоров`я, культури, фізкультури і спорту, оздоровчими закладами, молодіжними центрами, які належать територіальним громадам або передані їм, молодіжними підлітковими закладами за місцем проживання, організація їх матеріально-технічного та фінансового забезпечення.
Згідно із п. 4 ст. 42 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" передбачено, що селищний голова, серед іншого:
-забезпечує здійснення у межах наданих законом повноважень органів виконавчої влади на відповідній території, додержання Конституції та законів України, виконання актів Президента України та відповідних органів виконавчої влади;
- підписує рішення ради та її виконавчого комітету;
- здійснює керівництво апаратом ради та її виконавчого комітету;
- здійснює інші повноваження місцевого самоврядування, визначені цим та іншими законами, якщо вони не віднесені до виключних повноважень ради або не віднесені радою до відання її виконавчих органів;
- видає розпорядження у межах своїх повноважень.
Відповідно до п. 6 ст. 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" виконавчий комітет сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради в межах своїх повноважень приймає рішення. Рішення виконавчого комітету приймаються на його засіданні більшістю голосів від загального складу виконавчого комітету і підписуються сільським, селищним, міським головою, головою районної у місті ради.
Таким чином, селищний голова Чечельницької селищної ради є головною посадовою особою територіальної громади селища, за посадою очолює виконавчий комітет відповідної селищної ради та здійснює повноваження надані ст.ст. 32, 42, 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", а тому має відповідні повноваження видавати розпорядження та затверджувати їх.
Відповідно до п.п. 19 КАС України, індивідуальний акт - акт (рішення) суб`єкта владних повноважень, виданий (прийняте) на виконання владних управлінських функцій або в порядку надання адміністративних послуг, який стосується прав або інтересів визначеної в акті особи або осіб, та дія якого вичерпується його виконанням або має визначений строк
Тобто, рішення, які є індивідуальними актами, стосуються інтересів конкретних осіб та правовідносин за участю таких осіб (визначених в рішенні). Головною рисою таких актів є їхня конкретність, зокрема, чітка визначеність адресата - конкретної особи або осіб; виникнення конкретних адміністративно-правових відносин, обумовлених цими актами.
Крім того, у рішенні Конституційного Суду України від 23 червня 1997 року № 2-зп (справа 3/35-313) визначено, що за своєю природою ненормативні правові акти, на відміну від нормативних, встановлюють не загальні правила поведінки, а конкретні приписи, звернені до окремого індивіда чи юридичної особи, застосовуються одноразово й після реалізації вичерпують свою дію.
Також, Велика Палата Верховного Суду у своїх постановах неодноразово зазначала, що право на оскарження рішення (індивідуального акта) суб`єкта владних повноважень надано особі, щодо якої воно прийняте або прав, свобод та інтересів стосовно якої воно безпосередньо стосується.
Аналогічний правовий висновок викладено в постановах Великої Палати Верховного Суду, зокрема, від 14 березня 2018 року у справі № 9901/22/17, від 06 та 12 червня 2018 року у справах № 800/489/17 та 800/587/17 відповідно, від 16 жовтня 2018 року у справі № 9901/415/18 та від 09 квітня 2019 року у справі № 9901/611/18.
Так, предметом спору є розпорядження щодо затвердження персонального складу конкурсної комісії на заміщення вакантних посад керівників закладів загальної середньої освіти.
Проте, у спірних правовідносинах позивач мав статус учасника конкурсу на заміщення посади директора вищезазначеної школи.
При цьому, позивач не оскаржував спірні розпорядження до проведення конкурсу, також позивач не заявляв відводи членам конкурсної комісії під час проведення конкурсу, не висловлював будь-які зауваження щодо складу комісії під час конкурсу, визначення його учасників та проведення конкурсу.
Натомість про протиправність формування та затвердження комісії зазначив лише після того як за результатами проведеного конкурсу він не набрав необхідної кількості балів та після визначення переможця, останній звернувся до суду.
Крім того, позивачем не надано доказів того, що вказаний склад конкурсної комісії безпосередньо впливав на його права, обмежував його або спричиняв будь-які інші негативні наслідки. Позивачем не заперечувалося, що він був допущений до конкурсу, жодних перешкод участі в конкурсі на заміщення вакантної посади директора не було.
Також, будь-яких зауважень щодо членів конкурсної комісії, порядку та процедури проведення конкурсу, а також щодо неправильного виставлення балів по кожному з учасників конкурсу, не правильності оцінювання та підрахунку голосів від позивача, як учасника конкурсу, під час його проведення не надходило.
Отже, підставою для звернення до суду з даним позовом є, фактично, не порушення прав та законних інтересів позивача Конкурсною комісією, оскільки таких не наведено позивачем, а незгода його з результатами Конкурсу вцілому.
Крім того, позивачем не надано доказів того, що до складу конкурсної комісії включено осіб, зазначених у п. 4 ст. 39 Закону України "Про повну загальну середню освіту".
Таким чином, встановленими обставинами у справі та письмовими доказами встановлено відсутність порушення спірними розпорядженнями та комісією прав та інтересів позивача, як учасника конкурсу на заміщення вакантної посади директора школи, а тому відсутні підстави для їх скасування.
Враховуючи викладене вище, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції про відсутність підстав для задоволення позовних вимог про визнання протиправними та скасування розпоряджень селищного голови від 06.07.2021 за №52 "Про затвердження персонального складу конкурсної комісії на заміщення вакантних посад керівників закладів загальної середньої освіти Чечельницької селищної ради" та від 06.07.2021 за №56 "Про внесення змін до персонального складу конкурсної комісії на заміщення вакантних посад керівників закладів загальної середньої освіти Чечельницької селищної ради".
Також, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції про відсутність підстав для задоволення позовних вимог про визнання протиправними та скасування протокольних рішеннь конкурсної комісії, оскільки вони є похідними вимогами від основних у задоволенні яких відмовлено.
Підсумовуючи викладене, колегія суддів приходить до висновку, що суд першої інстанції при вирішенні даного публічно-правового спору правильно встановив фактичні обставини справи та надав їм належну правову оцінку.
Крім того, у апеляційній скарзі позивачем не зазначено жодної норми матеріального або процесуального права, яку порушив суд першої інстанції під час розгляду даної справи та обставини або доказу, якому суд першої інстанції не дослідив чи не надав належної оцінки.
За таких обставин, колегія суддів дійшла висновку, що доводи апеляційної скарги спростовуються встановленими у справі обставинами.
Колегія суддів звертає увагу, що згідно п. 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.
Відповідно до ст. 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права.
З огляду на викладене, колегія суддів вважає, що судом першої інстанції при ухваленні оскаржуваного рішення дотримано норми матеріального і процесуального права, а тому відсутні підстави для задоволення вимог апеляційної скарги.
Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд
П О С Т А Н О В И В :
апеляційну скаргу ОСОБА_1 залишити без задоволення, а рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 09 серпня 2022 року - без змін.
Постанова суду набирає законної сили з моменту прийняття та оскарженню не підлягає, крім випадків передбачених пп. "а"-"г" п.2 ч.5 ст. 328 КАС України.
Головуючий Матохнюк Д.Б. Судді Біла Л.М. Гонтарук В. М.
Суд | Сьомий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.12.2022 |
Оприлюднено | 14.12.2022 |
Номер документу | 107812599 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо |
Адміністративне
Сьомий апеляційний адміністративний суд
Матохнюк Д.Б.
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Дмитришена Руслана Миколаївна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Дмитришена Руслана Миколаївна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Дмитришена Руслана Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні