1-кс/754/1850/22
Справа № 754/11516/22
У Х В А Л А
Іменем України
12 грудня 2022 року Слідчий суддя Деснянського районного суду м. Києва ОСОБА_1 з участю секретаря ОСОБА_2 , розглянувши клопотання старшого слідчого СВ ДеснянськогоУП ГУНПу м.Києві ОСОБА_3 , погоджене прокурором Деснянської окружної прокуратури м. Києва ОСОБА_4 , про накладення арешту на майно поданого у рамках кримінального провадження № 42022102030000003 від 06.01.2022 року, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 4 ст. 191, ч. 5 ст. 191, ч. 1 ст. 263, ч. 2 ст. 366 КК України,
ВСТАНОВИВ:
09 грудня 2022 року слідчий за погодженням з прокурором звернувся до Деснянського районного суду м. Києва з клопотанням про арешт майна.
В обґрунтуванняклопотання зазначає,що у провадженні Деснянського УП ГУНП у м. Києві перебуває кримінальне провадження 42022102030000003 від 06.01.2022 року, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 4 ст. 191, ч. 5 ст. 191, ч. 1 ст. 263, ч. 2 ст. 366 КК України.
В ході проведення досудового розслідування вказаного кримінального провадження встановлено факт розтрати бюджетних грошових коштів службовими особами КП «Ватутінськінвестбуд» (ЄДРПОУ 30977943) за попередньою змовою з службовими особами ПП «Сучасні будівельні технології 12» (ЄДРПОУ 38889859, далі «СБТ-12») шляхом зловживання своїм службовим становищем, вчиненому у великих та в особливо великих розмірах (ч. 4, ч. 5 ст. 191 КК України) та внесення завідомо неправдивих відомостей в офіційні документи, що спричинило тяжкі наслідки (ч. 2 ст. 366 КК України) під час виконання робіт з Капітального ремонту спортивних майданчиків в парку «Муромець» Деснянського району міста Києва за бюджетні грошові кошти.
1. Комунальним підприємством за бюджетні грошові кошти здійснено закупівлю:
- «Капітальний ремонт спортивних майданчиків в парку «Муромець» Деснянського району міста Києва», за результатом проведення якої між КП «Ватутінськінвестбуд» в особі в.о. директора ОСОБА_5 та ПП «СБТ 12» в особі комерційного директора ОСОБА_6 укладено договір підряду № 3-2021 від 29.09.2021 вартість якого становить 23,57 млн. грн. та укладено 4 додаткових угоди.
За результатом виконання умов договору підряду №3-2021 від 29.09.2021 замовником в особі КП «Ватутінськінветбуд» в період з 12.10.2021 по 23.12.2021 підписано надані ПП «Сучасні будівельні технології 12» 12 актів приймання виконаних будівельних робіт (форма №КБ-2В) та довідок про вартість виконаних будівельних робіт та витрат (форма КБ-3) згідно яких, приватному підприємству сплачено 22,31 млн. грн. (профінансовано на 95%).
Так, 3 акти на загальну суму 3,49 млн. грн. зі сторони КП підписано в.о. директора ОСОБА_5 , 9 актів на 18,82 млн. грн. підписано першим заступником директора ОСОБА_7 .
З боку ПП «Сучасні будівельні технології 12» - 8 актів на суму 10,76 млн. грн. підписано комерційним директором ОСОБА_6 та 4 акти на 8,06 млн. грн. комерційним директором ОСОБА_8 .
На підставі вказаних актів, на рахунки ПП «СБТ-12», відповідно до платіжних доручень підписаних цифровими підписами в.о. директора КП ОСОБА_5 та головним бухгалтером КП ОСОБА_9 , сплачено бюджетні грошові кошти в сумі 22,31 млн. гривень.
При цьому, згідно висновку судової будівельно-технічної експертизи № 52/9-72/9 від 22.07.2022 проведеної експертами Українського науково-дослідного інституту спеціальної техніки та судових експертиз Служби безпеки України обсяги та вартість фактично виконаних робіт на об`єкті «Капітальний ремонт спортивних майданчиків в парку «Муромець» Деснянського району міста Києва» не відповідають обсягам та вартості зазначеним у Актах виконаних робіт складених на виконання умов Договору підряду №3-2021 від 29.09.2021. Вартість та обсяг фактично невиконаних робіт, становить 4,131 млн. гривень.
Вартість завищених обсягів виконаних робіт складає 3,914 млн. грн.
Згідно висновку судово-економічної експертизи № 61/7 від 26.08.2022 проведеної експертами Українського науково-дослідного інституту спеціальної техніки та судових експертиз Служби безпеки України розмір матеріальної шкоди (збитків), заподіяної місцевому бюджету міста Києва в особі Комунального підприємства «Ватутінськінвестбуд» внаслідок завищення вартості виконаних будівельних робіт та фактичного невиконання будівельних робіт по об`єкту «Капітальний ремонт спортивних майданчиків в парку «Муромець» Деснянського району міста Києва» відповідно Договору підряду № 3-2021 від 29.09.2021 документально підтверджується у загальній сумі 8,045 млн. грн.
Тобто службовими особами КП «Ватутінськінвестбуд», зокрема ОСОБА_5 , спільно із службовими особами ПП «СБТ-12» фактично розтрачено 36% бюджетних грошових коштів, виділених по першому договору (8,034 млн. грн.).
2. Комунальним підприємством повторно за бюджетні грошові кошти здійснено закупівлю:
- «Капітальний ремонт спортивних майданчиків в парку «Муромець» Деснянського району міста Києва» - коригування (UA-2021-11-19-000013-b) за результатом проведення якої, між КП «Ватутінськінвестбуд» в особі першого заступника директора ОСОБА_7 та ПП «Сучасні будівельні технології 12» в особі комерційного директора ОСОБА_8 без проведення тендеру, на підставі п. 5 ч. 2 ст. 40 Закону України «Про публічні закупівлі», укладено 01.12.2021 Договір підряду №16-2021 на 11,69 млн. грн.
За результатом виконання умов вказаного договору замовником в особі КП «Ватутінськінветбуд» (підписано першим заступником директора ОСОБА_7 ) 23.12.2021 та 24.12.2021 підписано надані ПП «СБТ 12» ( ОСОБА_8 ) 3 акти приймання виконаних будівельних робіт (форма №КБ-2В) та довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрат (форма КБ-3) згідно яких, приватному підприємству сплачено 11,46 млн. грн. (профінансовано 98% вартості робіт).
На підставі вказаних актів, на рахунки ПП «СБТ-12» відповідно до платіжних доручень підписаних цифровими підписами в.о. директора ОСОБА_5 та головним бухгалтером ОСОБА_9 , сплачено бюджетні грошові кошти в сумі 11, 46 млн. гривень.
Водночас, згідно висновку судової будівельно-технічної експертизи № 52/9-72/9 від 22.07.2022 проведеної експертами Українського науково-дослідного інституту спеціальної техніки та судових експертиз Служби безпеки України обсяги та вартість фактично виконаних робіт на об`єкті «Капітальну ремонт спортивних майданчиків в парку «Муромець» Деснянського району міста Києва» за кодом не відповідають обсягам та вартості зазначеним у Актах виконаних робіт ф. КБ-2в, складених на виконання умов Договору підряду №16-2021 від 01.12.2021.
За результатами проведеного дослідження об`ємів та обсягів фактично виконаних робіт, встановлено роботи, що взагалі не було виконано на вказаному об`єкті на загальну суму 1,56 млн. гривень.
Відповідна сума збитків, заподіяних місцевому бюджету міста Києва, повністю документально підтверджується висновком судово-економічної експертизи № 61/7 від 26.08.2022.
Таким чином, по другому договору підряду службовими особами КП, зокрема ОСОБА_5 спільно із службовими особами ПП «Сучасні будівельні технології 12» фактично розтрачено 13,6% бюджетних грошових коштів (1,56 млн. грн.).
Загалом у наведених закупівлях, групою осіб: ОСОБА_5 , ОСОБА_7 , ОСОБА_6 , ОСОБА_8 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 розтрачено бюджетних грошових коштів на загальну суму 9,594 млн. гривень (28,4 % від загальної вартості робіт).
Про підозру у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 4, ч. 5 ст. 191 КК України ОСОБА_5 повідомлено 01 грудня 2022 року.
Наявність обгрунтованої підозри у вчиненні інкримінованого кримінального правопорушення повністю підтверджується зібраними у кримінальному провадженні доказами в їх сукупності.
Обґрунтованістьпідозри ОСОБА_5 , поза розумним сумнівом, підтверджується наступними обставинами:
1. Функціональними обов`язками директора КП ОСОБА_5 , викладеними у статуті підприємства.
Так, відповідно до розпорядження № 108-К від 07.07.2021 голови Деснянської районної в місті Києві державної адміністрації ОСОБА_12 «Про покладення обов`язків на ОСОБА_5 » на ОСОБА_5 , заступника директора комунального підприємства «Ватутінськінвестбуд», з 08.07.2021 покладено виконання обов`язків директора комунального підприємства «Ватутінськінвестбуд».
На підставі вищезазначеного розпорядження та наказу № 27-К від 08.07.2021 ОСОБА_5 приступив до виконання обов`язків директора КП з посадовим окладом згідно штатного розпису, із покладенням на себе права першого підпису на документах підприємства та пов`язаної з цим відповідальності.
Згідно із п. 3. 2. Статуту комунального підприємства «Ватутінськінвестбуд», затвердженого розпорядженням Ватутінської районної держадміністрації № 583 від 15.06.2000, основними завданнями Підприємства, серед іншого, є: здійснення функцій замовника, генерального підрядника, інвестора та керуючого проектами, спрямованими на виконання перспективних і річних програм та окремих завдань, що реалізується Підприємством.
Управління Підприємством здійснюється директором ( ОСОБА_5 ), який призначається і звільняється головою виконавчого органу Ватутінської у м.Києві ради (п.7.1. Статуту).
Директор Підприємства:
Несе персональну відповідальність за виконання покладених на Підприємство завдань, визначених цим Статутом, виконання фінансових планів, дотримання держаної фінансової дисципліни, ефективне використання та охорону майна, закріпленого за Підприємством, дотримання законодавства України.
Затверджує структуру і штатний розклад Підприємства, положення про його структурні підрозділи і функціональні обов`язки працівників Підприємства.
Оперативно керує роботою на основі єдиноначальності відповідно до цього Статуту в межах законодавства України.
Діє без доручення від імені Підприємства, представляє в усіх установах, організаціях та підприємствах.
Розпоряджається майном та коштами Підприємства відповідно до законодавства України та цього Статуту.
Видає у межах своєї компетенції накази, організовує та перевіряє їхнє виконання. (п.7.2.3. п.7.2.8. Статуту).
2. Прямим умислом ОСОБА_5 на вчинення розтрати бюджетних грошових коштів, за умови фактичної та юридичної відсутності спортивних майданчиків в парку «Муромець», у зв`язку із чим неможливо провести «капітальний ремонт» неіснуючих споруд.
Відповідно до п. 3.7 (Д.Б.Н. А.2.2-3:2014) капітальний ремонт це сукупність робіт на об`єкті будівництва, введеному в експлуатацію в установленому порядку, без зміни його геометричних розмірів та функціонального призначення, що передбачають втручання у несучі та огороджувальні системи при заміні або відновленні конструкцій чи інженерних систем та обладнання у зв`язку з їх фізичною зношеністю та руйнуванням,поліпшення його експлуатаційних показників, а також благоустрій території.
Відповідно до відповіді Департаменту комунальної власності м. Києва (вих. №062/06-1334 від 21.02.2022) майно парку «Муромець» згідно рішення Київської міської ради від 22.02.2018р. №324\4388 закріплене на праві господарського відання за комунальним підприємством по утриманню зелених насаджень Деснянського району м. Києва наказом Головного управління з питань майна Київської міської державної адміністрації від 14.02.2002 №21 «Про закріплення основних фондів комунальної власності територіальної громади міста Києва» та за матеріалами інвентаризації обліковується на балансі даного підприємства. Також встановлено, що інформація щодо наявності спортивних майданчиків, розташованих у парку «Муромець», та проведення їх капітального ремонту до департаменту не надходили. Розпорядчих документів стосовно зарахування/передачі на баланс вказаних спортивних майданчиків Департаментом не видавалися.
Також, згідно відомостей наявних в Єдиному реєстрі речових прав на нерухоме майно встановлено відсутність будь яких споруд на земельній ділянці з кадастровим номером 8000000000:62:206:0022, що фактично унеможливлює виконання капітального ремонту неіснуючих об`єктів.
Обізнаність ОСОБА_5 про відсутність спортивних майданчиків в парку «Муромець» підтверджується відомостями наявними на порталі Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва, в який зареєстровано 3 повідомлення про початок виконання будівельних робіт.
Так, 13.10.2021 посадовими особами КП «Ватутінськінвестбуд» з реєстраційним номером № НОМЕР_1 подано до Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) повідомлення про початок виконання будівельних робіт з капітального ремонту спортивних майданчиків в парку «Муромець» Деснянського району міста Києва, яке було повернуто на доопрацювання, у зв`язку із виявленням неточності під час заповнення та невідповідності відомостей викладених в даному повідомленню.
29.10.2021 посадовими особами КП «Ватутінськінвестбуд» з реєстраційним номером № НОМЕР_2 подано до Департаменту повідомлення про початок виконання будівельних робіт з капітального ремонту спортивних майданчиків в парку «Муромець» Деснянського району міста Києва, яке було повернуто також повернуто на доопрацювання.
08.12.2021 посадовими особами КП «Ватутінськінвестбуд» з реєстраційним номером № НОМЕР_3 подано до Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) повідомлення про початок виконання будівельних робіт з капітального ремонту спортивних майданчиків в парку «Муромець» Деснянського району міста Києва, в якому в графі «Вид будівництва» зазначено нове будівництво. Вказане повідомлення також було повернуто на доопрацювання у зв`язку із виявленням неточності під час заповнення та невідповідності відомостей викладених в даному повідомленню.
Враховуючи інформацію наявну в Єдиній державній електронній системі у сфері будівництва КП «Ватутінськінветбуд» виявлені контролюючим органом порушення не усунув та не зареєстрував належним чином повідомлення про початок виконання будівельних робіт.
Крім того, згідно відповіді Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва № 075-478 від 27.01.2022 департамент не видавав, не реєстрував документів, що дають право на виконання підготовчих, будівельних робіт та засвідчують готовність до експлуатації на об`єкті будівництва.
Вищевказані факти свідчать про виконання будівельних робіт без наявних дозвільних документів, які дають право виконувати вказані роботи.
3. Відсутністю на праві постійного користування або оренди земельної ділянки з кадастровим номером № 8000000000:62:206:0022 в КП «Ватутінськінвестбуд» або Деснянської районної в місті Києві державної адміністрації, на якій фактично проведено будівельні роботи, що унеможливлює їх проведення з підстав, передбачених чинним законодавством.
4. Підписаним в.о. директора ОСОБА_5 договором підряду № 3-2021 від 29.09.2021 на загальну суму 23,57 млн. грн. та підписаними ОСОБА_5 3 актами виконаних робіт на загальну суму 3,49 млн. грн.
5. Підписаними в.о. директора ОСОБА_5 платіжними дорученнями на підставі яких, приватному підприємству «СБТ-12» сплачено бюджетні грошові кошти в сумі 33,77 млн. гривень.
З урахуванням викладеного, вбачається, що виконувач обов`язків директора КП «Ватутінськінвестбуд» ОСОБА_5 , достовірно знаючи про персональну відповідальність за виконання покладених на КП завдань, а також про відсутність в парку «Муромець» спортивних майданчиків (фактична та юридична відсутність) та про перебування парку «Муромець» на балансі іншого комунального підприємства (КП з обслуговування зелених насаджень Деснянського району міста Києва), відсутністю в користуванні земельної ділянки, що унеможливлює проведення капітального ремонту неіснуючих споруд та відповідне виділення та витрачання бюджетних грошових коштів, діючи умисно, з метою розтрати бюджетних грошових коштів у великому та в особливо великому розмірі, зловживаючи своїм службовим становищем надав вказівку організувати публічні закупівлі з «Капітального ремонту спортивних майданчиків в парку «Муромець».
Після визначення переможця, діючи умисно, з метою розтрати бюджетних грошових коштів, особисто підписав договір підряду № 3-2021 від 29.09.2021 на загальну суму 23,57 млн. грн., 3 акти виконаних робіт на загальну суму 3,49 млн. грн. та платіжні доручення, внаслідок чого, приватному підприємству «СБТ-12» перераховано 33,77 млн. грн., з яких 9,594 млн. грн. за фактично невиконані роботи та роботи із завищеною вартістю.
Водночас, інші акти виконаних робіт та другий договір підряду №16-2021 на 11,69 млн. грн. підписані за протиправною вказівкою та письмовим наказом ОСОБА_5 першим заступником директора КП ОСОБА_7 , які вступивши у злочинну змову між собою та службовими особами ПП «СБТ-12» ОСОБА_6 та ОСОБА_8 вчинили розтрату бюджетних грошових коштів.
Наведені докази у своїй сукупності, доводять винуватість особи поза розумним сумнівом.
З урахуванням викладеного, ОСОБА_5 , обґрунтовано підозрюється, зокрема, у вчиненні кримінального правопорушення, визначеному ч. 5 ст. 191 КК України за яке згідно кримінального закону передбачається покарання у вигляді позбавленням волі на строк від семи до дванадцяти років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років та з конфіскацією майна.
У ході досудового розслідування встановлено, що відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно №311209205 від 29.09.2022, підозрюваному ОСОБА_5 на праві власності належить житлова квартира за адресою: АДРЕСА_1 , загальною площею 63,10 кв.м.
Приймаючи до уваги вищезазначене, виникла необхідність в накладенні арешту на майно, яке належить підозрюваному ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженцю міста Кіровоград Кіровоградської області, зареєстрованому та проживаючому за адресою: АДРЕСА_1 , працюючого на посаді виконувача обов`язків директора Комунального підприємства «Ватутінськінвестбуд» (ЄДРПОУ 30977943), а саме на: житлову квартира за адресою: АДРЕСА_1 , загальною площею 63,10 кв.м. (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна № 34054477).
Слідчий просить накласти арешт на вищевказану квартиру, оскільки вона може бути конфіскована у випадку засудження ОСОБА_5 .
Прокурор у судове засідання не з`явився, подав до суду заяву про розгляд клопотання за його відсутності та задовольнити його.
Зацікавлені особи у судове засідання не викликались, оскільки прокурор у доповненнях до клопотання наводить підстави для його розгляду без участі таких осіб, зокрема, останні можуть бути зацікавлені у подальшому відчуженні майна та перешкоджати проведенню досудового розслідування.
Слідчим суддею визнано за можливе розглядати клопотання про арешт майна за відсутності слідчого, прокурора та зацікавлених осіб.
Дослідивши клопотання та додатки до нього, слідчий суддя приходить до наступного висновку.
У судовому засіданні встановлено, що у провадженні Деснянського УП ГУНП у м. Києві перебуває кримінальне провадження № 42022102030000003 від 06.01.2022 року, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 4 ст. 191, ч. 5 ст. 191, ч. 1 ст. 263, ч. 2 ст. 366 КК України.
Згідно ч. 1 та ч. 2 ст. 171 КПК України клопотання про арешт майна розглядається слідчим суддею, судом не пізніше двох днів з дня його надходження до суду, за участю слідчого та/або прокурора, цивільного позивача, якщо клопотання подано ним, підозрюваного, обвинуваченого, іншого власника майна, і за наявності - також захисника, законного представника, представника юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження. Неприбуття цих осіб у судове засідання не перешкоджає розгляду клопотання.
Клопотання слідчого, прокурора, цивільного позивача про арешт майна, яке не було тимчасово вилучене, може розглядатися без повідомлення підозрюваного, обвинуваченого, іншого власника майна, їх захисника, представника чи законного представника, представника юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, якщо це є необхідним з метою забезпечення арешту майна.
Відповідно до ч. 1 ст. 170 КПК України арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом кримінального правопорушення, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна. Арешт майна скасовується у встановленому цим Кодексом порядку.
Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, знищення, перетворення, відчуження. Слідчий, прокурор повинні вжити необхідних заходів з метою виявлення та розшуку майна, на яке може бути накладено арешт у кримінальному провадженні, зокрема шляхом витребування необхідної інформації у Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, інших державних органів та органів місцевого самоврядування, фізичних і юридичних осіб. Слідчий, прокурор повинні вжити необхідних заходів з метою виявлення та розшуку майна, на яке може бути накладено арешт у кримінальному провадженні, зокрема шляхом витребування необхідної інформації у Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, інших державних органів та органів місцевого самоврядування, фізичних і юридичних осіб.
Слідчим у клопотанні доведені обставини передбачені ч. 1 ст. 170 КПК України, в частині накладення арешту на майно, оскільки ч. 5 ст. 191 КК України передбачає конфіскацію майна.
Клопотання слідчого є обґрунтованим та підлягає задоволенню.
Керуючись ст. 98, 170-173, 309, 372 КПК України,
УХВАЛИВ:
Клопотання задовольнити.
Накласти арешт на майно, належне ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , а саме на квартиру АДРЕСА_2 , загальною площею 63,10 кв.м. (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна № 34054477).
Ухвала може бути оскаржена до Київського апеляційного суду протягом 5-ти днів з дня її оголошення.
Слідчий суддя: ОСОБА_13
Суд | Деснянський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 12.12.2022 |
Оприлюднено | 10.05.2024 |
Номер документу | 107826041 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна |
Кримінальне
Деснянський районний суд міста Києва
Волчек Н. Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні