Постанова
від 08.12.2022 по справі 461/6425/22
ГАЛИЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЛЬВОВА

Справа №461/6425/22

Провадження №3/461/3416/22

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

08 грудня 2022 року м.Львів

Суддя Галицького районного суду м.Львова Радченко В.Є. з участю представника митниці Лубоцького Б.І., розглянувши матеріали, які надійшли з Львівської митниці Держмитслужби ДМС України про притягнення до адміністративної відповідальності за порушення митних правил:

ОСОБА_1 , керівника компанії Kadima-Group GmbH (Nobel str.20, 12057 Berlin),-

за ч. 2 ст. 483 МК України,-

в с т а н о в и в :

06.08.2021 року відділом митного оформлення №1 митного поста «Городок» Львівської митниці за митною декларацією типу ІМ40ДЕ №UA209170/2021/061548 (подано 05.08.2021) в митному режимі «імпорт» здійснено митне оформлення 52 найменувань товарів «комплектуючі до жалюзі, шпалери, стрічки та декоративне оздоблення для штор, тканини, килимове покриття, постільна білизна, рушники, халати, плитка керамічна, посуд, інструменти, фурнітура та вироби з металу в асортименті» загальною вагою брутто 8472,40 кг. (нетто-7185,58 кг) та загальною фактурою вартістю 28482,96 доларів США.

Для митного оформлення вказаних товарів було подано наступні товаросупровідні документи:

-рахунок-фактура (rechnung) № 20211102 від 30.07.2021;

-міжнародна товарно-транспортна накладна (CMR) № 020641 від 02.08.2021;

-пакувальний лист до рахунку-фактури № 20211102 від 30.07.2021;

-митна декларація країни відправлення типу TIR № 21DE215261145013T0 від 03.08.2021;

-книжка МДП (Carnet TIR) № UX.85018282;

-контракт купівлі-продажу № DE-01-04/2019 від 10.04.2019 та доповнення про внесення змін до нього № 1 від 11.01.2020.

Відповідно до поданих документів, продавцем та відправником товару є німецька компанія Kadima-Group GmbH (Nobel str.20, 12057 Berlin), покупець, декларант та особа, відповідальна за фінансове врегулювання - TOB «Л-МАКС» (код ЄДРПОУ 41449008, 79040, м. Львів, вул. Курмановича, 9). Товари переміщувалися транспортним засобом з реєстраційним номером НОМЕР_1 / НОМЕР_2 .

Зокрема, під порядковим номером 31 за митною декларацією типу ІМ40ДЕ № UA209170/2021/061548 було здійснено митне оформлення товару «Декоративне оздоблювання для штор: бахрома та декоративний шнур торгівельних марок: Houles - 0,43 кг., Houles - 0,17 кг., Houles - 0,68 кг., Houles - 0,17 кг., Doefix - 0,51 кг., Rene Heraud Rubans - 0,85 кг., Eustergerling - 1,7 кг., Bandex - 155,81 кг., Rene Heraud Rubans - 86,7 кг., Houles - 1,7 кг., Eustergerling - 1,19 кг., Gustav Gerster - 88,83 кг., Gustav Gerster - 14,11 кг., Ruther Einenkel - 74,04 кг» загальною фактурною вартістю 2 672,32 доларів США. Заявлена фактурна вартість товару «Декоративне оздоблювання для штор торгівельної марки Bandex» вагою брутто 183,3 кг становить 975,37 доларів США.

Митними органами Республіки Польщі листом № 0201-IGM.541.16.2022.2.RLM (лист Держмитслужби № 26/26-04/7.4/455 від 14.02.2022) надано службову копію - витяг митної транзитної ноти № TIR UX85018282 від 04.08.2021, на підставі якої переміщувалися всі вищевказані товари. Відповідно до наданого витягу транспортним засобом з рн. НОМЕР_1 / НОМЕР_2 за книжкою МДП (Carnet TIR) № UX.85018282 та митною декларацією типу TIR № 21DE215261145013Т0 переміщувалося 102 партії товарів загальною вагою брутто 8 475 кг, митне оформлення яких попередньо було здійснено митними органами Австрії, Бельгії, Греції, Іспанії, Нідерландів, Німеччини, Португалії, Польщі, Фінляндії та Франції за відповідними 102 митними деклараціями згідно з наданим переліком, до якого, зокрема входить митна декларація № 21AT920000EV5DY6J7 від 16.07.2021.

Митними органами Республіки Австрії листом від 08.08.2022 (лист Держмитслужби від 19.08.2022 № 26/26-04/7.4/1237) надано витяги митної декларації № 21AT920000EV5DY6J7 від 16.07.2021, рахунку-фактури (invoice) № 1013259842 від 16.07.2021, пакувального листа № 1012263236 від 15.07.2021, листа від 15.07.2022 та витягу підтвердження транспортного замовлення ATBRZ107007809.

Відповідно до наданих документів австрійською компанією BANDEX Textil Handels-GmbH (Herrschaftswiesen 17, АТ-6842, Koblach) було продано та відправлено TOB «Крокус Україна» (вул. Клочківська, 111А, м. Харків, 61145) партію товарів «стрічки для штор та аксесуари» загальною вагою брутто 164 кг та загальною вартістю 4 291,85 євро (згідно з курсом НБУ станом на 05.08.2021 відповідає сумі 137 116,88 гривень). Покупцем, платником, отримувачем товару та отримувачем рахунку - TOB «Крокус Україна» (вул. Клочківська. 111 А, м. Харків, 61145), однак місцем доставки визначено Kadima Group GmbH (Nobel str.20, 12057 Berlin Deutschland; kadimagroup@gmx.de). Поставка вказаних товарів здійснювалася відповідно до контракту купівлі-продажу № DE-01-04/2019 від 10.04.2019, укладеного між німецькою компанією Kadima-Group GmbH (Nobel str.20, 12057 Berlin) в особі директора Олександра Варшавського (Продавець) та TOB «Л-MAKC» (код ЄДРПОУ 41449008), в особі директора ОСОБА_2 (Покупець). Пунктом 5.2 якого визначено, що разом з товаром Продавець надає відвантажувальну документацію: оригінали та копії рахунків та товаросупровідні накладні. Відповідно до пункту 4.5 вказаного контракту Продавець зобов`язаний в інвойсах та інших супровідних документах вказати всю необхідну інформацію про товар та пакування.

Рахунок-фактура (rechnung) № 20211102 від 30.07.2021, поданий до митного контролю товарів за митною декларацією № UA209170/2021/061548 від 06.08.2021, видано та засвідчено печаткою німецької компанії «Kadima-Group GmbH».

З метою з`ясування обставин ввезення на митну територію України та митного оформлення вказаного товару Львівською митницею листами від 15.09.2022 №7.4-4/20-06/14/17945 та від 28.09.2022 № 7.4/20-06/14/18809 було викликано ОСОБА_3 , керівника німецької компанії «Kadima-Group GmbH». Однак у визначений час він до митниці не з`явився.

Враховуючи викладене встановлено, що для переміщення через митний кордон України та митного оформлення товару «стрічки для штор та аксесуари» за митною декларацією № UA209170/2021/061548 від 06.08.2021 загальною вагою брутто 164 кг та загальною вартістю 137 116,88 гривень, керівником компанії «Kadima-Group GmbH» ОСОБА_4 надано документи, що містять неправдиві відомості про вартість товару.

ОСОБА_5 у судове засідання не прибув. Належним чином направлявся протокол про порушення митних правил, відповідно до ч.8 ст.494 МК України, в якому зазначалось про час та дату розгляду справи. Відповідно до трекінгу АТ «Укрпошта» «Відправлення повернуте відправнику: Незатребуване Одержувачем». Про причини неявки суд не повідомив, клопотання про перенесення розгляду справи не надходило.

Відповідно до ч.4 ст.526 МК України вважаю можливим розгляд справи у відсутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, що не з`явилася на виклик до суду, хоча належним чином був повідомлений про час і місце розгляду справи.

Заслухавши думку представника митниці, дослідивши матеріали справи, приходжу до наступного висновку.

Згідно ч.1 ст.483 МК України відповідальність настає за дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

Відповідальність за ч.2 ст.483 МК України настає за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості, вчинені особою, яка протягом року притягалась до адміністративної відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення передбаченого ч.1 ст. 483 МК України або ст. 482 МК України.

Факт вчинення митного правопорушення підтверджується: даними, що містяться в протоколі про порушення митних правил №1121/20900/22 від 31.10.2022 року; митною декларацією; міжнародною товарно-транспортною накладною CMR №020641; контрактом купівлі-продажу № DE-01-04/2019 від 10.04.2019 та доповнення про внесення змін до нього № 1 від 11.01.2020; витягом з АСМО «Інспектор»; митними накладними; Інвойсами; доповідною запискою; постановою від 20.10.2022 року.

Відповідно до положень ст.4 Митного кодексу України, митне оформлення - це виконання митних формальностей, необхідних для випуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення (п.23).

Митний контроль - це сукупність заходів, що здійснюються з метою забезпечення додержання норм Митного кодексу України, законів та інших нормативно-правових актів з питань державної митної справи, міжнародних договорів України, укладених у встановленому законом порядку (п.24)

Митні правила - встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем, або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів цим Кодексом та іншими законами України (п.28).

Товари - це будь-які рухомі речі, у т.ч. ті, на які законом поширено режим нерухомої речі (крім транспортних засобів комерційного призначення), валютні цінності, культурні цінності, а також електроенергія, що переміщується лініями електропередачі.

Відповідно до ч.1 ст.458 Митного кодексу України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Відтак, винність ОСОБА_1 підтверджена належними, допустимими та достовірними доказами. Ці докази є достатніми, оскільки, як окремо, так і в сукупності, у повній мірі доводять його винуватість у вчинені адміністративного правопорушення. З урахуванням викладеного, суд дійшов висновку про наявність вини ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.2 ст. 483 МК України, яка виразилась у тому, що ним, як керівником компанії Kadima-Group GmbH, вчинено дії спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митним органам як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості, які необхідні для визнання його митної вартості.

Суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств (ст. 459 Митного кодексу України).

Відповідно до п. 43 ч. 1 ст. 4 Митного кодексу України посадові особи підприємств - це керівники та інші працівники підприємств (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за додержання такими підприємствами вимог, встановлених цим Кодексом, законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України, укладеними у встановленому законом порядку.

Враховуючи наведене, суд вважає, що саме ОСОБА_5 , як керівник компанії Kadima-Group GmbH, є суб`єктом даного адміністративного правопорушення.

Дії ОСОБА_1 слід кваліфікувати за ч. 2 ст. 483 МК України, оскільки норма вказаної статті передбачає відповідальність не лише за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів їх кількості, та вартості, вчинено особою, яка протягом року притягалась до адміністративної відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення передбаченого ч.1 ст. 483 МК України.

Обставин, що пом`якшують чи обтяжують відповідальність ОСОБА_1 судом не встановлено.

Враховуючи обставини та характер вчиненого адміністративного правопорушення, особу, що притягується до адміністративної відповідальності, вважаю необхідним ОСОБА_5 визнати винним у скоєнні адміністративного правопорушення за ч.2 ст.483 МК України та накласти стягнення у виді штрафу в розмірі 200% вартості товарів, що були предметом порушення митних правил та конфіскації даного товару.

Разом з цим, як вбачається з матеріалів справи, товари, які були безпосередніми предметами порушення митних правил, не вилучались, а тому, відповідно до ч.2 ст.541 МК України, у разі неможливості конфіскації товарів, транспортних засобів, зазначених у пункті 3 статті 461 цього Кодексу, з осіб, які вчинили порушення митних правил, державним виконавцем за рішенням суду в установленому законом порядку може стягуватися вартість цих товарів, транспортних засобів.

Крім того, відповідно до ст. 40-1 КУпАП та Закону України «Про судовий збір» з ОСОБА_1 слід стягнути в користь держави судовий збір у розмірі 496,20 гривень.

Керуючись ст.ст.483, 519, 526 МК України, ст.ст.40-1, 283 КУпАП, Законом України «Про судовий збір», суд , -

ПОСТАНОВИВ :

ОСОБА_1 визнати винним у вчиненні правопорушення, передбаченого ч. 2 ст.483 МК України та накласти стягнення - 274 233,76 грн. штрафу.

Виявлений відповідно до протоколів № 1121/20900/22 від 31.10.2022 р. товар, який був безпосереднім предметом порушення митних правил - конфіскувати в дохід держави, а у разі неможливості конфіскації товару стягнути, згідно ч.2 ст.541 МК України, з ОСОБА_1 , його вартість, що становить 137 116,88 гривень, в дохід держави.

Стягнути з ОСОБА_1 на користь держави 496,20 грн. судового збору.

Постанова судді у справі про порушення митних правил може бути оскаржена до Львівського апеляційного суду через Галицький районний суд м. Львова, особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи, митним органом, який здійснював провадження у цій справі протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Суддя В.Є. Радченко

СудГалицький районний суд м.Львова
Дата ухвалення рішення08.12.2022
Оприлюднено15.12.2022
Номер документу107835141
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю

Судовий реєстр по справі —461/6425/22

Постанова від 08.12.2022

Адмінправопорушення

Галицький районний суд м.Львова

Радченко В. Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні