Постанова
від 13.12.2022 по справі 540/1190/22
П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

13 грудня 2022 р.м.ОдесаСправа № 540/1190/22

Категорія: 1110100000Головуючий в 1 інстанції: Самойлюк Г.П.

Місце ухвалення: м. Одеса

Дата складання повного тексту: 12.09.2022 р.

Колегія суддів П`ятого апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого Бітова А.І.

суддів Лук`янчук О.В.

Ступакової І.Г.

у зв`язку з поданням апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції, яке ухвалене в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у порядку письмового провадження), справа розглянута згідно п.3 ч.1 ст. 311 КАС України,

розглянувши в порядку письмового провадження в місті Одесі адміністративну справу за апеляційною скаргою Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 12 вересня 2022 року у справі за позовом приватного підприємства "Алекс-Строй-Сервіс" до Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,

В С Т А Н О В И Л А :

У лютому 2022 року приватне підприємство (далі ПП) "Алекс-Строй-Сервіс" звернулося до суду із позовом до Головного управління (далі ГУ) ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі, Державної податкової служби (далі ДПС) України про:

-визнання протиправним та скасування рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі ЄРПН) ГУ ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН: №3557289/35119939 від 22 грудня 2021 року про відмову в реєстрації податкової накладної №16 від 24 листопада 2021 року;

-зобов`язання ДПС України зареєструвати в ЄРПН, складену ПП "Алекс-Строй-Сервіс" податкову накладну датою її фактичного отримання, а саме: №16 від 24 листопада 2021 року.

Обґрунтовуючи свої вимоги, позивач вказував про те, що оскаржуване рішення про відмову у реєстрації спірної податкової накладної прийнято контролюючим органом без належної перевірки достовірності та аналізу наданих позивачем документів, не містить обґрунтувань щодо того, яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної. Позивач вважає, що під час прийняття оскаржуваного рішення відповідачі діяли не обґрунтовано та без урахування всіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, що свідчить про наявність підстав для його скасування.

Справу розглянуто за правилами спрощеного позовного провадження в порядку письмового провадження.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 12 вересня 2022 року позов ПП "Алекс-Строй-Сервіс" до ГУ ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі, ДПС України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії задоволено.

Визнано протиправним та скасовано рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН ГУ ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН: №3557289/35119939 від 22 грудня 2021 року про відмову в реєстрації податкової накладної №16 від 24 листопада 2021 року.

Зобов`язано ДПС України зареєструвати в ЄРПН податкову накладну №16 від 24 листопада 2021 року, складену ПП "Алекс-Строй-Сервіс", датою її фактичного отримання.

Стягнуто з ГУ ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі за рахунок бюджетних асигнувань на користь ПП "Алекс-Строй-Сервіс", судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 2 481 грн. (дві тисячі чотириста вісімдесят одна гривня).

В апеляційній скарзі ГУ ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі ставиться питання про скасування судового рішення в зв`язку з тим, що воно постановлено з порушенням норм процесуального та матеріального права.

Доводи апеляційної скарги:

- комісією з питань зупинення податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН ГУ ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі було прийнято рішення №3557289/35119939 від 22 грудня 2021 року у зв`язку із тим, що позивачем не подано документи, передбачені п.5 "Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригувань в Єдиному реєстрі податкових накладних", затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року №520 (далі Порядок №520). Таким чином, ГУ ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі стверджує, що відповідачем доведено обґрунтованість виникнення у контролюючого органу підстав для відмови у реєстрації податкової накладної №16 від 24 листопада 2021 року;

- позивачем до суду надано копії документів, які не надавалися на розгляд комісії регіонального рівня. Тобто, ГУ ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі прийняло рішення за одних обставин та документів, а позивач просить суд скасувати вказане рішення обґрунтовуючи іншими (додатковими) обставинами та документами;

- позовна вимога в частині зобов`язання ДПС України зареєструвати в ЄРПН податкові накладні є передчасною, в той час, як належним способом захисту порушеного права є зобов`язання контролюючого органу повторно розглянути питання щодо реєстрації податкової накладної.

ПП "Алекс-Строй-Сервіс" та ДПС України своїм процесуальним правом подання відзиву на апеляційну скаргу не скористалися.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши доповідача, доводи апеляційної скарги ГУ ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі, перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення в межах позовних вимог і доводів апеляційної скарги, колегія суддів приходить до наступного.

Обставини встановлені судом першої інстанції, підтверджені судом апеляційної інстанції:

ПП "Алекс-Строй-Сервіс", код ЄДРПОУ 35119939, зареєстровано в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 18 вересня 2007 року; основним видом діяльності якого є будівництво житлових і нежитлових будівель (41.20).

У зв`язку з веденням ПП "Алекс-Строй-Сервіс" господарської діяльності з товариством з обмеженою відповідальністю (далі ТОВ) "АТ Каргілл", позивачем було складено податкову накладну №16 від 24 листопада 2021 року та направлено її засобами електронного зв`язку для реєстрації в ЄРПН.

В отриманій квитанції від 13 грудня 2021 року про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в ЄРПН №16 від 24 листопада 2021 року зазначено, що податкову накладну №16 від 24 грудня 2021 року прийнято, але реєстрацію зупинено, відповідно до п.201.16 ст. 201 ПК України. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 41.00.4, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Та запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

В зв`язку з зупиненням зазначеної вище податкової накладної позивачем було подано повідомлення про надання пояснення та копії документів щодо податкової накладної, реєстрація якої зупинена, а саме: пояснення; видаткова накладна №934 від 17 травня 2021 року; договір підряду та додаткова угода до нього №47969442 від 16 вересня 2021 року; банківська виписка №1 від 24 листопада 2021 року; акт виконаних будівельних робіт КБ -2в та Довідка про вартість виконаних будівельних робіт КБ-3.

22 грудня 2021 року комісією ГУ ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі прийнято рішення про відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН №3557289/35119939 у зв`язку із ненаданням платником податку копій документів, а саме:

договорів, довіреностей, актів керівного органу платника податку якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операцій;

первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описки), у тому числі рахунків/фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (документи, які не надано, підкреслити);

розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків.

Зазначено додаткову інформацію:

Платником надано копії документів, які не є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної. Відсутні наймані працівники для здійснення діяльності: "Податковому розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків фізичних осіб і сум отриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску" за І-ІІІ кв.2021 відображено виплату протягом року лише 1 працівнику, виплати за цивільно-правовим договором не здійснювалися. При цьому, з початку року підприємством реалізовано послуги капітального ремонту на загальну суму 1128 тис. грн. Не встановлено, що є першою подією (підставою реєстрації податкової накладної) згідно з п.201.7 ПК України: акт виконаних послуг складено 23 листопада 2021 року на загальну суму 338 тис. грн. (перша подія), при цьому розрахункові документи, що підтверджують отримання оплати від замовника (банківська виписка) від 24 листопада 2021 року на загальну суму 155,1 тис. грн., податкова накладна від 24 листопада 2021 року на суму 155,1 тис. грн. Відсутні документи, що підтверджують витрати понесенні платником в процесі виробничої діяльності: придбання матеріалів, комплектуючих, тощо.

Не погоджуючись з рішенням про відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН №3557289/35119939 від 22 грудня 2021 року ПП "Алекс-Строй-Сервіс" подало скаргу.

Рішенням від 31 грудня 2021 року в задоволені скарги відмовлено з підстав не надання копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, актів приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

Вирішуючи справу, суд першої інстанції виходив з того, що позивачем на підтвердження зазначених в поясненнях обставин, надано всю необхідну первинну документацію по господарським операціям з ТОВ "АТ Каргілл", законність яких не була спростована відповідачами, тоді як доводи податкового органу відносно наявності недоліків в наданій позивачем первинній документації в повній мірі спростовано долученими до справи доказами.

З урахуванням зазначеного, суд першої інстанції дійшов до висновку, що у комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН ГУ ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН: №3557289/35119939 від 22 грудня 2021 року були відсутні підстави для відмови в реєстрації податкової накладної ПП "Алекс-Строй-Сервіс" №16 від 24 листопада 2021 року

Колегія суддів вважає ці висновки суду першої інстанції правильними і такими, що відповідають вимогам ст.ст. 2, 6-12, 77 КАС України, п.п.201.10, 201.16 ст. 201 ПК України, п.п.3-6, 10, 11 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року №1165, п.п.5, 11 "Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригувань в Єдиному реєстрі податкових накладних", який затверджено Наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року №520, які регулюють спірні правовідносини.

Колегія суддів не приймає до уваги доводи апелянта, виходячи з наступного.

Відповідно до вимог ч.2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Пунктом 201.10 ст. 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Відповідно до п.201.16 ст. 201 ПК України реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Порядок та умови подання платником податків Таблиці даних платника податків визначаються "Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних", який затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 01 грудня 2019 року №1165 (далі Порядок №1165).

У Додатку №3 Порядку №1165 визначені критерії ризиковості здійснення операцій.

У п.1 даного Додатку такий критерій визначений як відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 рази, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

Згідно з п.7 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Пункти 10 та 11 Порядку №1165 унормовують, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Контролюючий орган зупиняючи реєстрацію податкової накладної №16 від 24 листопада 2021 року у відповідній квитанції зазначив, що коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 41.00.4, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.

Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН.

Пункти 12- 17 Порядку №1165 встановлюють, що платник податку має право подати до ДПС таблицю даних платника податку за встановленою формою (додаток 5).

У таблиці даних платника податку зазначаються:

-види економічної діяльності відповідно до КВЕД;

-коди товарів згідно з УКТЗЕД, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України;

-коди послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України.

Таблиця даних платника податку подається з поясненням, в якому зазначається вид діяльності, з посиланням на податкову та іншу звітність платника податку.

Таблиця даних платника податку з поясненнями розглядається комісією регіонального рівня протягом п`яти робочих днів після її отримання.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про врахування або неврахування таблиці даних платника податку, яке надсилається платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу (додаток 6).

У рішенні про неврахування таблиці даних платника податку в обов`язковому порядку зазначається причина такого неврахування.

Поряд з цим, відповідачами не заявлено про подання або неподання платником податків таблиці даних платника податку за встановленою формою (додаток 5), про врахування або неврахування такої таблиці.

Доводи податкового органу зосереджені на тому, що платник податків не подав контролюючому органу всіх необхідних документів.

Наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року №520 затверджений Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригувань в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Пункт 5 даного Порядку унормовує, що перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:

- договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Згідно з п.11 Порядку №520 комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Згідно з п.п. 12, 17, 18 Порядку №1165, за результатами розгляду скарги комісія центрального рівня у строк, визначений п.56.23 ст. 56 Кодексу, приймає одне з таких рішень: задовольняє скаргу та скасовує рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; залишає скаргу без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі без змін.

Рішення комісії центрального рівня не підлягає адміністративному оскарженню та може бути оскаржено в судовому порядку у строки, визначені ст. 56 Кодексу.

Відповідно до п.18 Порядку №1165, задоволення скарги є підставою для реєстрації зазначених у скарзі податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі з урахуванням вимог п.200-1.3 ст. 200-1 Кодексу.

Колегією суддів встановлено, що підставою для прийняття оскаржуваного рішенням №3557289/35119939 від 22 грудня 2021 року про відмову в реєстрації податкової накладної №16 від 24 листопада 2021 року в ЄРПН слугувало ненадання платником податку копій:

- договорів, довіреностей, актів керівного органу платника податку якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операцій;

- первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описки), у тому числі рахунків/фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (документи, які не надано, підкреслити);

- розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків.

Разом з тим, у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної №16 від 24 листопада 2021 року в ЄРПН запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, без зазначення яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.

Верховний Суд неодноразово висловлював висновок про те, що у випадку не конкретизації переліку документів у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної, платник податків перебуває у стані правової невизначеності, що позбавляє його можливості надати контролюючому органу необхідний в розумінні суб`єкта владних повноважень пакет документів, а для контролюючого органу, відповідно, створюються передумови для можливого прояву негативної дискреції прийняття рішення про відмову у реєстрації податкової накладної.

Тобто, невиконання фіскальним органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акту індивідуальної дії, призводить до його протиправності.

Аналогічна правова позиція викладена у постановах Верховного Суду від 23 жовтня 2018 року у справі №822/1817/18 та від 22 липня 2019 року у справі №815/2985/18, 20 серпня 2019 року у справі №2540/3009/18, від 18 вересня 2019 року у справі №826/6528/18.

Також у постановах від 04 грудня 2018 року (справа №821/1173/17) та від 09 липня 2019 року (справа №140/2093/18) Верховний Суд вказував, що відсутність в оскаржуваних рішеннях мотивів їх прийняття позбавляє взагалі можливості позивача навести аргументи щодо їх неправомірності за виключенням того, що акт індивідуальної дії не відповідає вимогам обґрунтованості та вмотивованості. Проте саме невідповідність акту індивідуальної дії вимогам обґрунтованості та вмотивованості призводить до його протиправності.

Дослідивши оскаржуване рішенням №3557289/35119939 від 22 грудня 2021 року про відмову в реєстрації податкової накладної №16 від 24 листопада 2021 року в ЄРПН колегією суддів встановлено, що у розділі "Додаткова інформація" податковим органом наведено відомості: "Податковому розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків-фізичних осіб і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску" за І-ІІІ квартал 2021 року відображено виплату протягом року лише 1 працівнику, виплати за цивільно правовими договорами не здійснювалися; Повідомлення про прийняття на роботу працівників у 2021 році також не подавалися; за даними ЄРПН послуги субпідряду не придбавалися. При цьому, з початку року підприємством реалізовано послуги капітального ремонту на загальну суму 1 128 тис грн. Не встановлено, що є першою подією (підставою реєстрації податкової накладної) згідно з п.201.7 ПК України.: акт виконаних послуг складено 23 листопада 2021 року на загальну суму 338 тис. грн. (перша подія), при цьому, розрахункові документи, що підтверджують отримання оплати від замовника (банківська виписка) від 24.11.2021 року на загальну сум 155,1 тис. грн., податкова накладна від 24 листопада 2021 року на суму 155,1 тис. грн. Відсутні документи, що підтверджують витрати понесені платником в процесі виробничої діяльності: придбання матеріалів, комплектуючих тощо".

Разом з тим, під час судового провадження позивачем разом з поясненням були долучені до матеріалів справи наступні копії документів:

-пояснення;

-видаткова накладна №934 від 17.05.2021 року;

-договір підряду та додаткова угода до нього №47969442 від 16 вересня 2021 року;

-банківська виписка №1 від 24 листопада 2021 року;

-акт виконаних будівельних робіт КБ -2в;

-довідка про вартість виконаних будівельних робіт КБ-3.

При цьому, на спростування доводів податкового органу щодо відсутності найманих працівників для здійснення діяльності, позивачем також долучено до матеріалів справи наступні документи:

-договори ЦПХ №4,5,6 з працівниками, які виконували роботи відповідно робочого проекту;

-акти виконаних робіт №АС-0000004, №АС-0000005, №АС-0000006 від 23 листопада 2021 року;

-відомість на виплату готівки №А-00000011 за договорами ЦПХ №4, 5, 6 від 01 жовтня 2021 року.

На підставі викладеного сформовано звіт з ЄСВ за 4 квартал 2021 року (реєстраційний номер 9424177157).

Також колегія суддів звертає увагу, що 23 листопада на TOB "АТ Каргілл" (філія 9 "Каховська філія", код ЄДРПОУ 20010397) були надані послуги по ремонту покрівлі виробничих цехів та приміщень згідно акту №1 за листопад 2021 року на суму 338 000,46 грн. (форма № КБ-2в). На різницю 155 095,46 грн. в т. ч. ПДВ 25 849,24 грн. між передплатою та актом наданих послуг було виписано податкову накладну №16 помилково датою 24 листопада 2021 замість 23 листопада 2021 року, в результаті допущення механічної помилки, яка в подальшому була виправлена.

З огляду на викладене, враховуючи вимоги принципів правової визначеності та передбачуваності, колегія суддів приходить до висновку щодо безпідставності зупинення реєстрації податкової накладної та протиправності рішення податкового органу про відмову в реєстрації податкової накладної в ЄРПН, що правильно було встановлено судом першої інстанції при винесенні оскаржуваного рішення від 12 вересня 2022 року.

Посилання апелянта на те, що позивачем до суду надано копії документів, які не надавалися на розгляд комісії регіонального рівня, колегія суддів вважає необґрунтованим, оскільки контролюючий орган, після отримання від позивача письмових пояснень з доданими документами, жодних запитів щодо недостатності документів, або їх невідповідності чинному законодавству України для прийняття рішення в рамках пояснень, на адресу позивача не надав.

Окрім того, колегія суддів при прийнятті рішення по даній справі враховує, що відповідно до п.п.19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних від 29 грудня 2010 року №1246 податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструються у день: 1) прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; 2) набрання законної сили рішенням суду про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення суду).

У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених п.12 цього Порядку (крім абз.10), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Таким чином, судом першої інстанції вірно для належного захисту порушеного права позивача зобов`язано ДПС України зареєструвати в ЄРПН податкову накладну, оскільки зазначене буде гарантією остаточного вирішення спору між сторонами та належним способом поновлення порушених прав позивача.

Враховуючи все вищевикладене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, а наведені в скарзі доводи правильність висновків суду не спростовують, відповідно, апеляційна скарга задоволенню не підлягає.

Колегія суддів не змінює розподіл судових витрат відповідно ст. 139 КАС України.

Оскільки дана справа правомірно віднесена судом першої інстанції до категорії незначної складності та розглядалась за правилами спрощеного провадження, постанова суду апеляційної інстанції відповідно до ч.5 ст. 328 КАС України в касаційному порядку оскарженню не підлягає.

Керуючись ст.ст. 308, 311, п.1 ч.1 ст. 315, ст.ст. 316, 321, 322, 325, ч.5 ст. 328 КАС України, колегія суддів,

П О С Т А Н О В И Л А :

Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі залишити без задоволення, а рішення Одеського окружного адміністративного суду від 12 вересня 2022 року залишити без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття, оскарженню в касаційному порядку не підлягає, крім випадків передбачених п.2 ч.5 ст. 328 КАС України.

Повне судове рішення складено 13 грудня 2022 року.

Головуючий: Бітов А.І.

Суддя: Лук`янчук О.В.

Суддя: Ступакова І.Г.

Дата ухвалення рішення13.12.2022
Оприлюднено15.12.2022
Номер документу107843365
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —540/1190/22

Ухвала від 06.02.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Постанова від 13.12.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Ухвала від 18.10.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Ухвала від 18.10.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Рішення від 11.09.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Самойлюк Г.П.

Ухвала від 10.07.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Самойлюк Г.П.

Ухвала від 17.02.2022

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Пекний А.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні