Рішення
від 14.12.2022 по справі 200/4772/22
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

14 грудня 2022 року Справа№200/4772/22

Донецький окружний адміністративний суд у складі

головуючого судді Аляб`єва І.Г.,

розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Керівника Волноваської окружної прокуратури в інтересах держави до Відділу культури, сім`ї, молоді та спорту Великоновосілківської селищної ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет позову на стороні позивача Управління культури і туризму Донецької обласної державної адміністрації про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії, -

в с т а н о в и в:

Керівник Волноваської окружної прокуратури в інтересах держави звернувся до Донецького окружного адміністративного суду з позовом до Відділу культури, сім`ї, молоді та спорту Великоновосілківської селищної ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет позову на стороні позивача Управління культури і туризму Донецької обласної державної адміністрації, в якому просить:

-визнати протиправною бездіяльність відповідача щодо не виконання вимог пункту 2 частини 2 статті 6 Закону України «Про охорону культурної спадщини» шляхом неподання пропозицій до органу охорони культурної спадщини вищого рівня - Управління культури і туризму Донецької обласної державної адміністрації про внесення 8 об`єктів археологічної спадщини місцевого значення (кургани з обліковими номерами №1647, №1648, №1649 №1652, №1653, №1656 та №1659), які розташовані в с.Золота Нива в межах території Великоновосілківської селищної територіальної громади Волноваського району) до Державного реєстру нерухомих пам`яток України;

-зобов`язати відповідача виконати вимоги пункту 2 частини 2 статті 6 Закону України «Про охорону культурної спадщини» шляхом подання пропозицій до органу охорони культурної спадщини вищого рівня - Управління культури і туризму Донецької обласної державної адміністрації про внесення 8 об`єктів археологічної спадщини місцевого значення (кургани з обліковими номерами №1647, №1648, №1649 №1652, №1653, №1656 та №1659), які розташовані в с.Золота Нива в межах території Великоновосілківської селищної територіальної громади Волноваського району) до Державного реєстру нерухомих пам`яток України.

Позовні вимоги мотивовані тим, що на Відділ культури, сім`ї, молоді та спорту Великоновосілківської селищної ради покладається обов`язок виготовлення облікової документації на об`єкти культурної спадщини місцевого та національного значення, що знаходяться на території Великоновосілківської селищної територіальної громади Волноваського району, та подання пропозицій Управління культури і туризму Донецької обласної державної адміністрації про занесення таких до Державного реєстру нерухомих пам`яток України. За даними Управління культури і туризму Донецької обласної державної адміністрації встановлено, що на території Великоновосілківської селищної територіальної громади Волноваського району знаходиться 8 об`єктів археологічної спадщини місцевого значення (кургани з обліковими номерами №1647, №1648, №1649 №1652, №1653, №1656 та №1659, які не внесені до Державного реєстру нерухомих пам`яток України. Вказані об`єкти культурної спадщини місцевого значення, хоча і взято на державний облік, однак не включено до Державного реєстру нерухомих пам`яток України. Відповідач, як уповноважений орган, з метою вирішення питання щодо включення культурної пам`ятки у зазначений Реєстр до Управління культури і туризму Донецької обласної державної адміністрації не зверталося. Оскільки бездіяльність відповідача порушує інтереси держави, позивач відповідно до частини другої статті 23 Закону України «Про прокуратуру» та частини четвертої статті 53 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) звернувся до суду з адміністративним позовом.

Відповідач правом на подачу відзиву не скористався.

При цьому суд також врахував, що згідно з частиною шостою статті 18 Кодексу адміністративного судочинства України (даліКАС України) та пунктом 10 розділу ІІІ Положення про порядок функціонування окремих підсистем (модулів) Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи, затвердженої Рішенням Вищої ради правосуддя від 17.08.2021 №1845/0/15-21, адвокати, нотаріуси, приватні виконавці, судові експерти, державні органи та органи місцевого самоврядування, суб`єкти господарювання державного та комунального секторів економіки реєструють офіційні електронні адреси в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі в обов`язковому порядку.

Абзацом сьомим пункту 2 параграфу 2 розділу 4 Закону України «Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів» встановлено, що окремі підсистеми (модулі) Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи починають функціонувати через 30 днів з дня опублікування Вищою радою правосуддя у газеті «Голос України» та на веб-порталі судової влади України оголошення про створення та забезпечення функціонування відповідної підсистеми (модуля) Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи.

У газеті «Голос України» від 04.09.2021 №168 (7668) Вищою радою правосуддя опубліковано оголошення про початок функціонування трьох підсистем (модулів) Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи: «Електронний кабінет», «Електронний суд», підсистеми відеоконференцзв`язку.

Таким чином, вищезазначені підсистеми (модулі) почали офіційно функціонувати з 05.10.2021.

Відтак з 05.10.2021 усі державні органи та органи місцевого самоврядування, суб`єкти господарювання державного та комунального секторів економіки зобов`язані бути зареєстрованими у підсистемі (модулі) «Електронний кабінет» Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи.

Аналізуючи обов`язок органів публічної влади бути зареєстрованими у вищезазначеній підсистемі (модулі), суд підкреслює особливу важливість принципу «належного урядування». Він передбачає, зокрема, що державні органи, які не впроваджують або не дотримуються своїх власних процедур, не повинні мати можливість отримувати вигоду від своїх протиправних дій або уникати виконання своїх обов`язків (пункт 71 рішення Європейського суду з прав людини (даліЄСПЛ) у справі «Рисовський проти України» від 20.10.2011 (заява №29979/04), пункт 74 рішення ЄСПЛ у справі «Лелас проти Хорватії» («Lelas v. Croatia») від 20.05.2010 (заява № 55555/08).

Тому суд прийшов до висновку, що внесені з 05.10.2021 в Єдину судову інформаційно-телекомунікаційну систему судові рішення, документи у справі тощо вважаються такими, що отримані належним чином відповідними державними органами та органами місцевого самоврядування, суб`єктами господарювання державного та комунального секторів економіки не залежно від факту їх реєстрації у підсистемі (модулі) «Електронний кабінет».

З огляду на вищезазначене, керуючись частиною шостою статті 162 КАС України суд вирішив справу за наявними матеріалами.

Ухвалою суду 03.11.2022 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження.

Законом України від 24.02.2022 №2102-IX, затверджено Указ Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 "Про введення воєнного стану в Україні", згідно якого, у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, введено воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24.02.2022 строком на 30 діб.

Указом Президента України №133/2022 Про продовження строку дії воєнного стану в Україні, у зв`язку з триваючою широкомасштабною збройною агресією Російської Федерації проти України, продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 26.03.2022 строком на 30 діб.

Законом України Про затвердження Указу Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні" від 21.04.2022 № 2212-IX, продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 25.04.2022 строком на 30 діб.

Указом Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні" від 17.05.2022 №341/2022 продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 25.05.2022 строком на 90 діб.

Враховуючи викладене, станом на час розгляду справи в Україні продовжує діяти воєнний стан.

Відповідно до ст. 12-2 Закону України Про правовий режим воєнного стану від 12.05.2015 № 389-VIII, в умовах правового режиму воєнного стану суди, органи та установи системи правосуддя діють виключно на підставі, в межах повноважень та в спосіб, визначені Конституцією України та законами України.

Рішенням Ради суддів України від 24.02.2022 №9, з урахуванням положень статті 3 Конституції України про те, що людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю рекомендовано зборам суддів, головам судів, суддям судів України у випадку загрози життю, здоров`ю та безпеці відвідувачів суду, працівників апарату суду, суддів оперативно приймати рішення про тимчасове зупинення здійснення судочинства певним судом до усунення обставин, які зумовили припинення розгляду справ.

Згідно п. 4 Рекомендацій Ради суддів України, опублікованих 02.03.2022, щодо роботи судів в умовах воєнного стану, судам України рекомендовано усіх доступних працівників, по можливості, перевести на дистанційну роботу.

Місцезнаходження Донецького окружного адміністративного суду визначено м.Слов`янськ Донецької області.

У зв`язку з активізацією проведення бойових дій на території Донецької області та прилеглих областей, виникнення загрози безпеці, здоров`ю та життю людей, головою Донецького окружного адміністративного суду 26.02.2022 прийнято наказ №14/І-г Про запровадження особливого режиму роботи Донецького окружного адміністративного суду у вигляді дистанційної роботи. Наказом запроваджено особливий режим роботи з 26.02.2022 до закінчення воєнного стану, і до дня відновлення роботи суду у звичайному режимі.

За приписами частини 5 статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України), суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

Згідно частини четвертої статті 243 КАС України судове рішення, постановлене у письмовому провадженні, повинно бути складено у повному обсязі не пізніше закінчення встановлених цим Кодексом строків розгляду відповідної справи, заяви або клопотання.

З огляду на зазначене, оскільки у судове засідання не прибули представники сторін, суд дійшов висновку про можливість розгляду справи без участі сторін в порядку письмового провадження.

Дослідивши докази, які містяться у матеріалах справи, суд встановив наступне.

Судом встановлено, що з метою з`ясування стану виконання Закону України «Про охорону культурної спадщини» в частині внесення до Реєстру об`єктів культурної спадщини місцевого значення Волноваською окружною прокуратурою до управління культури і туризму Донецької обласної державної адміністрації (далі - Управління) скеровано запити від 29.06.2022 № 51-944вих-22 та від 22.07.2022 № 51-1060вих-22.

Листом управління культури і туризму Донецької обласної державної адміністрації від 13.07.2022 № 01-14-328/0/191-22 повідомлено позивача, що в межах Великоновосілківської селищної територіальної громади Волноваського району розташовані 303 об`єкта археології, які внесено до Переліку об`єктів культурної спадщини Донецької області (далі - Перелік) та мають статус щойно виявлених об`єктів. При цьому на 8 об`єктів археологічної спадщини, які обліковуються у Переліку за номерами №1646, №1647, №1648, №1649, №1652, №1653, №1654, №1659 Маріупольським державним університетом у 2021 році виготовлена відповідна облікова документація. Станом на 12.07.2022 пропозиції про занесення вищезазначених 8 об`єктів культурної спадщини до Реєстру відповідно до пункту 2 частини другої статті 6 Закону України «Про охорону культурної спадщини» від органу охорони культурної спадщини Великоновосілківської селищної ради до Управління не надходили.

Листом управління культури і туризму Донецької обласної державної адміністрації від 29.07.2022 № 01-14-352/0/191-22 позивачу надіслано витяг з Переліку із зазначенням 8 об`єктів археологічної спадщини та додатково повідомлено, що станом на 27.07.2022 пропозиції про занесення таких об`єктів культурної спадщини до Державного реєстру нерухомих пам`яток України від органу охорони культурної спадщини Великоновосілківської селищної ради до Управління не надходили.

Рішенням колегії управління культури і туризму Донецької облдержадміністрації від 29.08.2017 №3 затверджено Перелік пам`яток і об`єктів археології Донецької області.

Відповідно до Витягу з Переліку об`єктів археологічної спадщини Донецької області на території Великоновосілківської селищної ради (наразі - Великоновосілківської селищної територіальної громади) Волноваського району розташовані наступні об`єкти культурної спадщини:

-археологічний об`єкт - курган доби бронзи з обліковим № 1646, що розташований за 2,0 км на північ північного заходу від західного краю селища Золота Нива;

-археологічні об`єкти - курганна група, що складається з 3 курганів доби бронзи з обліковими №№ 1647, 1648, 1649, які розташовані за 2,2 км на південь південного заходу від західного краю селища Золота Нива;

-археологічні об`єкти - курганна група, що складається з 2 курганів доби бронзи з обліковими №№ 1652, 1653, які розташовані за 2,4 км на південь південного заходу від західного краю селища Золота Нива;

-археологічний об`єкт - курган доби бронзи з обліковим № 1654, що розташований за 2,8 км на південний захід від західного краю селища Золота Нива;

-археологічний об`єкт - курган доби бронзи з обліковим № 1659, що розташований за 3,5 км на південь південного заходу від західного краю селища Золота Нива.

З доданих до позову Публічної кадастрової карти України вбачається, що курган №1646 розташований на земельній ділянці з кадастровим №1421286400:01:004:0417; кургани №№1647, 1652, 1653 - на земельній ділянці з кадастровим №1421286400:01:005:0019; кургани №№1648, 1649 на земельній ділянці з кадастровим №1421286400:01:005:0012; курган № 1654 - на земельній ділянці з кадастровим №1421286400:01:005:0038; курган № 1659 - на земельній ділянці з кадастровим №1421286400:01:005:0035.

29.06.2022 Волноваською окружною прокуратурою скеровано запити № 51-945 вих-22, 29.07.2022 № 51-1081вих-22, від 13.09.2022 № 51-1276вих22 до відділу культури, сім`ї, молоді та спорту Великоновосілківської селищної ради (далі - Відділ) про надання інформації та копій підтверджуючих документів щодо заходів, вжитих Відділом як органом охорони культурної спадщини нижчого рівня для занесення до Реєстру вказаних 8 об`єктів археологічної спадщини.

Відповідачем у листах від 20.07.2022 № 07, від 01.08.2022 № 13, від 14.09.2022 № 63 повідомлено, що у 2021 році на 8 курганів біля с. Золота Нива була Маріупольським державним університетом була виготовлена облікова документація за замовленням управління освіти, культури, сім`ї, молоді та спорту Великоновосілківської селищної ради, у складі якого на той час діяв відділ культури, сім`ї, молоді та спорту. Після виготовлення такої документації вона фактично перебувала у відділі. У грудні 2021 року рішенням селищної ради відділ культури, сім`ї, молоді та спорту Великоновосілківської селищної ради був створений, як самостійний виконавчий орган. Зазначена облікова документація на кургани фактично перебувала у володінні та на зберіганні у відділі після його створення. З початку 2022 року відділом вживались певні заходи щодо даних про об`єкти археологічної спадщини а також щодо виготовлення на них облікової документації в межах обсягу фінансування.

Бездіяльність відповідача щодо виконання законодавства у сфері охорони культурної спадщини зумовила звернення позивача до суду з позовом.

При вирішенні справи суд керувався таким.

Відповідно до статті 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтею 121 Конституції України на органи прокуратури покладено функції представництва інтересів громадян і держави в судах у випадках, визначених законом.

Право на звернення прокурора або його заступника до адміністративного суду в інтересах держави передбачено статтею 24 Закону України «Про прокуратуру» та статтею 53 КАС України.

Частиною другою статті 23 Закону України «Про прокуратуру» передбачено, що підставою представництва у суді інтересів держави є наявність порушень або загрози порушень інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу.

Згідно з частиною четвертою статті 53 КАС України прокурор, який звертається до суду в інтересах держави, в позовній чи іншій заяві, скарзі обґрунтовує, в чому полягає порушення інтересів держави, необхідність їх захисту, визначені законом підстави для звернення до суду прокурора, а також зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах. Невиконання цих вимог має наслідком застосування положень, визначених статтею 169 цього Кодексу.

Відповідно до частини п`ятої статті 53 КАС України у разі відкриття провадження за позовною заявою, поданою прокурором в інтересах держави в особі органу, уповноваженого здійснювати функції держави у спірних правовідносинах, зазначений орган набуває статусу позивача. У разі відсутності такого органу або відсутності у нього повноважень щодо звернення до суду прокурор зазначає про це в позовній заяві і в такому разі прокурор набуває статусу позивача.

Ураховуючи вказане, звернення прокурора з даним позовом зумовлено відсутністю органу, уповноваженого на звернення до суду з відповідним позовом до органу місцевого самоврядування, та необхідністю врегулювання відносин у сфері охорони культурної спадщини.

Правові, організаційні, соціальні та економічні відносини у сфері охорони культурної спадщини регулює Закон України «Про охорону культурної спадщини» від 08.06.2000 №1805-III (далі Закон №1805-III).

За визначеннями, наведеними у статті 1 Закону №1805-III:

- об`єкт культурної спадщини визначне місце, споруда (витвір), комплекс (ансамбль), їхні частини, пов`язані з ними рухомі предмети, а також території чи водні об`єкти (об`єкти підводної культурної та археологічної спадщини), інші природні, природно-антропогенні або створені людиною об`єкти незалежно від стану збереженості, що донесли до нашого часу цінність з археологічного, естетичного, етнологічного, історичного, архітектурного, мистецького, наукового чи художнього погляду і зберегли свою автентичність;

- пам`ятка культурної спадщини (далі пам`ятка) - об`єкт культурної спадщини, який занесено до Державного реєстру нерухомих пам`яток України, або об`єкт культурної спадщини, який взято на державний облік відповідно до законодавства, що діяло до набрання чинності цим Законом, до вирішення питання про включення (невключення) об`єкта культурної спадщини до Державного реєстру нерухомих пам`яток України;

- охорона культурної спадщини - система правових, організаційних, фінансових, матеріально-технічних, містобудівних, інформаційних та інших заходів з обліку (виявлення, наукове вивчення, класифікація, державна реєстрація), запобігання руйнуванню або заподіянню шкоди, забезпечення захисту, збереження, утримання, відповідного використання, консервації, реставрації, ремонту, реабілітації, пристосування та музеєфікації об`єктів культурної спадщини.

Згідно зі статтею 3 Закону №1805-III державне управління у сфері охорони культурної спадщини покладається на Кабінет Міністрів України та спеціально уповноважені органи охорони культурної спадщини. До спеціально уповноважених органів охорони культурної спадщини (далі - органи охорони культурної спадщини) належать, зокрема, виконавчий орган сільської, селищної, міської ради.

Відповідно до частини другою статті 5 Закону №1805-III до повноважень центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони культурної спадщини, належить, зокрема: 2) реалізація державної політики з питань охорони культурної спадщини; 3) ведення Державного реєстру нерухомих пам`яток України, здійснення координації та контролю за паспортизацією нерухомих об`єктів культурної спадщини; 5) подання Кабінету Міністрів України пропозицій про занесення об`єктів культурної спадщини національного значення до Державного реєстру нерухомих пам`яток України та про внесення змін до нього щодо пам`яток національного значення; 6) занесення об`єктів культурної спадщини місцевого значення до Державного реєстру нерухомих пам`яток України та внесення змін до нього щодо пам`яток місцевого значення.

Водночас частиною другою статті 6 Закону №1805-III встановлено, що до повноважень виконавчого органу сільської, селищної, міської ради відповідно до їх компетенції у сфері охорони культурної спадщини належить, зокрема: 1) забезпечення виконання цього Закону, інших нормативно-правових актів про охорону культурної спадщини на відповідній території; 2) подання пропозицій органу охорони культурної спадщини вищого рівня про занесення об`єктів культурної спадщини до Державного реєстру нерухомих пам`яток України, внесення змін до нього та про занесення відповідної території до Списку історичних населених місць України; 3) забезпечення юридичним і фізичним особам доступу до інформації, що міститься у витягах з Державного реєстру нерухомих пам`яток України, а також надання інформації щодо програм та проектів будь-яких змін у зонах охорони пам`яток та в історичних ареалах населених місць.

Категорії пам`яток для внесення об`єктів культурної спадщини до Державного реєстру нерухомих пам`яток України визначено Порядком визначення категорій пам`яток, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22.05.2019 № 452 (далі Порядок №452).

Відповідно до пункту 4 Порядку №452 об`єкти культурної спадщини, які пропонуються для внесення до Реєстру за категорією місцевого значення, повинні зберегти свою автентичність (пам`ятка повинна значною мірою зберегти свою форму та матеріально-технічну структуру, історичні культурні нашарування) та мати одну або більше з таких ознак: мали вплив на розвиток культури певного населеного пункту чи регіону; пов`язані з історичними подіями, віруваннями, життям і діяльністю людей, які зробили значний внесок у розвиток культури певного населеного пункту чи регіону; є культурною спадщиною національної меншини чи регіональної етнічної групи.

Згідно з пунктом 5 Порядку №452 попередню оцінку відповідності об`єкта культурної спадщини ознакам, визначеним у пунктах 3 і 4 цього Порядку, проводить розробник облікової документації, що складається відповідно до Порядку обліку об`єктів культурної спадщини, який затверджується Мінкультури.

Відповідно до пункту 6 Порядку №452 відповідність об`єктів культурної спадщини ознакам, передбаченим пунктами 3 і 4 цього Порядку, встановлюється під час їх внесення до Реєстру в установленому законодавством порядку.

Єдину систему обліку об`єктів культурної спадщини незалежно від їх видів та типів визначено Порядком обліку об`єктів культурної спадщини, затвердженого Наказом Міністерства культури України від 11.03.2013 №158 (у редакції наказу Міністерства культури України від 27.06.2019 №501) (далі Порядок №501).

Відповідно до пункту 3 розділу І Порядку №501 система обліку об`єктів культурної спадщини включає комплекс заходів із взяття на облік об`єкта культурної спадщини, оформлення облікової документації, занесення чи незанесення об`єкта культурної спадщини до Реєстру, ведення Реєстру, інвентаризації об`єктів культурної спадщини, включення до Реєстру об`єкта культурної спадщини, який взято на державний облік відповідно до законодавства, що діяло до набрання чинності Законом, формування облікових справ та внесення змін до Реєстру (зміна категорії пам`ятки та вилучення пам`ятки з Реєстру).

Поряд з цим, у відповідності до вимог Закону №1805-III вищезазначений об`єкт культурної спадщини підлягає включенню до Державного реєстру нерухомих пам`яток архітектури з виготовленням облікової документації.

Відповідно до пункту 4 розділу І Порядку №501 ініціаторами розгляду питань занесення об`єкта культурної спадщини до Реєстру, внесення змін до відомостей Реєстру, передбачених абзацами другим - п`ятим пункту 1 розділу V цього Порядку, та внесення змін до Реєстру (далі - Ініціатор) є: уповноважений орган - за категорією пам`ятки національного значення; уповноважений орган, Українське товариство охорони пам`яток історії та культури, інші громадські організації, до статутних завдань яких належать питання охорони культурної спадщини - за категорією пам`ятки місцевого значення.

Таким чином, відповідно до вимог пункту 1 частини другої статті 6 Закону №1805-III на відповідача покладено обов`язок забезпечення виконання цього Закону, інших нормативно-правових актів про охорону культурної спадщини на території села Золота Нива, що у підпорядкуванні Великоновосілківської селищної територіальної громади Волноваського району Донецької області.

З листів від 20.07.2022 № 07, від 01.08.2022 № 13, від 14.09.2022 № 63 встановлено, що відповідачем будь-яких дій щодо занесення 8 об`єктів археологічної спадщини місцевого значення (кургани з обліковими номерами №1647, №1648, №1649 №1652, №1653, №1656 та №1659), які розташовані в с.Золота Нива в межах території Великоновосілківської селищної територіальної громади Волноваського району) до Державного реєстру пам`яток не проводилось, рішення про прийняття на баланс не приймалося, охоронний договір не укладався.

Відповідач таких обставин не заперечив та жодним чином не спростував.

Невиконання відповідачем обов`язку подання пропозицій органу охорони культурної спадщини вищого рівня Управління культури і туризму Донецької обласної державної адміністрації про занесення до Державного реєстру нерухомих пам`яток України 8 об`єктів археологічної спадщини місцевого значення (кургани з обліковими номерами №1647, №1648, №1649 №1652, №1653, №1656 та №1659), які розташовані в с.Золота Нива в межах території Великоновосілківської селищної територіальної громади Волноваського району), свідчить про протиправну бездіяльність відповідача, яка порушує інтереси держави у сфері охорони та збереження об`єктів культурної спадщини.

Для належного захисту порушеного інтересу держави в межах спірних правовідносин слід зобов`язати відповідача вчинити визначені законом дії з метою занесення об`єкта культурної спадщини до Державного реєстру нерухомих пам`яток України.

Відповідно до вимог частини другої статті 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Беручи викладене та оцінюючи зібрані по справі докази в їх сукупності, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог, тому позов слід задовольнити повністю.

Відповідно до положень статті 139 КАС України судові витрати з відповідача не стягуються.

Керуючись статтями 2, 5, 6, 90, 132, 139, 193, 242-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

в и р і ш и в

Адміністративний позов Керівника Волноваської окружної прокуратури (код ЄДРПОУ 25707002, вул.Героїв 51 ОМБр, 4, м.Волноваха, Донецької області, 87500) в інтересах держави до Відділу культури, сім`ї, молоді та спорту Великоновосілківської селищної ради (код ЄДРПОУ 44655497, вул.Центральна, 33а, смт.Велика Новосілка, Донецька область, 85500), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет позову на стороні позивача Управління культури і туризму Донецької обласної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 33966850, вул.Двірцева, 37, м.Краматорськ, Донецька область, 84301) про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити.

Визнати протиправною бездіяльність Відділу культури, сім`ї, молоді та спорту Великоновосілківської селищної ради щодо не виконання вимог пункту 2 частини 2 статті 6 Закону України «Про охорону культурної спадщини» шляхом неподання пропозицій до органу охорони культурної спадщини вищого рівня - Управління культури і туризму Донецької обласної державної адміністрації про внесення 8 об`єктів археологічної спадщини місцевого значення (кургани з обліковими номерами №1647, №1648, №1649 №1652, №1653, №1656 та №1659), які розташовані в с.Золота Нива в межах території Великоновосілківської селищної територіальної громади Волноваського району) до Державного реєстру нерухомих пам`яток України.

Зобов`язати Відділ культури, сім`ї, молоді та спорту Великоновосілківської селищної ради (код ЄДРПОУ 44655497, вул.Центральна, 33а, смт.Велика Новосілка, Донецька область, 85500) виконати вимоги пункту 2 частини 2 статті 6 Закону України «Про охорону культурної спадщини» шляхом подання пропозицій до органу охорони культурної спадщини вищого рівня - Управління культури і туризму Донецької обласної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 33966850, вул.Двірцева, 37, м.Краматорськ, Донецька область, 84301) про внесення 8 об`єктів археологічної спадщини місцевого значення (кургани з обліковими номерами №1647, №1648, №1649 №1652, №1653, №1656 та №1659), які розташовані в с.Золота Нива в межах території Великоновосілківської селищної територіальної громади Волноваського району) до Державного реєстру нерухомих пам`яток України.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення може бути подана до суду апеляційної інстанції шляхом подання апеляційної скарги через суд першої інстанції протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повний текст рішення виготовлений та підписаний 14 грудня 2022 року.

Суддя І.Г. Аляб`єв

Дата ухвалення рішення14.12.2022
Оприлюднено19.12.2022
Номер документу107867446
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу охорони навколишнього природного середовища, зокрема щодо особливої охорони природних територій та об’єктів, визначених законом

Судовий реєстр по справі —200/4772/22

Рішення від 14.12.2022

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Аляб'єв І.Г.

Ухвала від 07.11.2022

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Аляб'єв І.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні