Справа № 560/11554/22
РІШЕННЯ
іменем України
14 грудня 2022 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Михайлова О.О. розглянувши адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Виробничо-комерційна фірма "Моноліт" до Відділу державного архітектурно-будівельного контролю Кам`янець-Подільської міської ради про визнання відмови протиправною та зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю Виробничо-комерційна фірма "Моноліт" звернулося в Хмельницький окружний адміністративний суд з позовом до Відділу державного архітектурно-будівельного контролю Кам`янець-Подільської міської ради, в якому просить суд:
- визнати протиправною відмову відділу державного архітектурно-будівельного контролю Кам`янець-Подільської міської ради у реєстрації Декларації про готовність до експлуатації об`єкта, що за класом наслідків належить до об`єктів з незначними наслідками (СС1), "Влаштування входу в підвальне приміщення магазину по вулиці Зарванській, 17, місто Кам`янець-Подільський, Хмельницька область";
- Зобов`язати відділ державного архітектурно-будівельного контролю Кам`янець-Подільської міської ради зареєструвати Декларацію про готовність до експлуатації об`єкта, що за класом наслідків належить до об`єктів з незначними наслідками (СС1), "Влаштування входу в підвальне приміщення магазину по вулиці Зарванській, 17, місто Кам`янець-Подільський, Хмельницька область".
В обгрунтування позовних вимог зазначає, що відповідачем протиправно відмовлено у реєстрації Декларації про готовність до експлуатації об`єкта, оскільки 25.06.2008 інспекцією архітектурно-будівельного контролю у Хмельницькій області Товариству з обмеженою відповідальністю Виробничо-комерційна фірма "Моноліт" видано дозвіл №123 на виконання будівельних робіт.
Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 04.11.2022 суд відкрив провадження в адміністративній справі, розгляд справи призначено в порядку спрощеного позовного провадження.
Відповідачем 24.11.2022 подано відзив на позовну заяву, в якому відповідач в задоволенні позову просить відмовити. Зазначає, що в Єдиній державній електронній системі у сфері будівництва відсутня інформація про дозвіл на виконання будівельних робіт, оскільки термін дії такого дозволу закінчився в ІІ кварталі 2019 року. Доказів про поновлення його дії позивачем не надано.
Дослідивши матеріали справи, суд встановив наступні обставини.
Інспекція архітектурно-будівельного контролю у Хмельницькій області 25.06.2008 видала Товариству з обмеженою відповідальністю Виробничо-комерційна фірма "Моноліт" дозвіл №123 на виконання будівельних робіт з влаштування входу в підвальне приміщення магазину по вул. Зарванській, 17. Строк дії дозволу ІІ квартал 2019 року.
Товариство з обмеженою відповідальністю Виробничо-комерційна фірма "Моноліт" 11.10.2022 подало до відділу державного архітектурно-будівельного контролю Кам`янець-Подільської міської ради Декларацію про готовність до експлуатації об`єкта, що за класом наслідків належить до об`єктів з незначними наслідками (СС1), "Влаштування входу в підвальне приміщення магазину по вулиці Зарванській, 17, місто Кам`янець-Подільський, Хмельницька область".
Відповідачем рішенням №ХМ101221011325 від 13.10.2022 повернуто на доопрацювання зазначену декларацію у зв`язку із відсутністю в Єдиній державній електронній системі у сфері будівництва інформації про дозвіл на виконання будівельних робіт на влаштування входу в підвальне приміщення магазину по вул. Зарванській, 17 в м. Кам`янець-Подільський Хмельницької області від 25.06.2008 №123.
Не погодившись з такими діями відповідача, позивач звернувся до суду з цим позовом.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.
Правові та організаційні основи містобудівної діяльності встановлені Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності" від 17 лютого 2011 року №3038-VI, (далі - Закон №3038-VI).
Відповідно до частини 1 статті 3 Закону №3038-VI відносини у сфері містобудівної діяльності регулюються Конституцією України, Цивільним, Господарським і Земельним кодексами України, цим Законом, законами України "Про Генеральну схему планування території України", "Про основи містобудування", "Про архітектурну діяльність", "Про комплексну реконструкцію кварталів (мікрорайонів) застарілого житлового фонду", "Про землеустрій", іншими нормативно-правовими актами.
Статтею 4 Закону № 3038-VI встановлено, що об`єктами будівництва є будинки, будівлі, споруди будь-якого призначення, їх комплекси та частини, лінійні об`єкти інженерно-транспортної інфраструктури (крім трубопроводів внутрішньогосподарських меліоративних систем). Суб`єктами містобудування є органи виконавчої влади, Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи.
Згідно із частинами 1, 4, 6 статті 39 Закону № 3038-VI, прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1), та об`єктів, будівництво яких здійснювалося на підставі будівельного паспорта, здійснюється шляхом реєстрації відповідним органом державного архітектурно-будівельного контролю на безоплатній основі поданої замовником декларації про готовність об`єкта до експлуатації протягом десяти робочих днів з дня реєстрації заяви.
Прийняття рішення про реєстрацію (повернення) декларації про готовність об`єкта до експлуатації, яка подана в паперовій формі, видачу (відмову у видачі) сертифіката здійснюється органами державного архітектурно-будівельного контролю протягом десяти робочих днів з дня подання відповідних документів.
Орган державного архітектурно-будівельного контролю повертає декларацію про готовність об`єкта до експлуатації замовникові, якщо декларація подана чи оформлена з порушенням установлених вимог, з обґрунтуванням причини у строк, передбачений для її реєстрації.
Відомості про повернення декларації про готовність об`єкта до експлуатації підлягають внесенню до Реєстру будівельної діяльності.
Суд зазначає, що до прийняття Закону №3038-VI правові та організаційні основи планування, забудови та іншого використання територій і спрямований на забезпечення сталого розвитку населених пунктів з урахуванням громадських і приватних інтересів були врегульовані Законом України "Про планування і забудову територій".
Так відповідно до статті 29 Закону України "Про планування і забудову територій" дозвіл на виконання будівельних робіт - документ, що засвідчує право замовника та підрядника на виконання підготовчих (якщо підготовчі роботи не були виконані раніше відповідно до дозволу на виконання підготовчих робіт) і будівельних робіт, підключення об`єкта будівництва до інженерних мереж та споруд.
Дозвіл на виконання будівельних робіт надається інспекціями державного архітектурно-будівельного контролю.
Товариству з обмеженою відповідальністю Виробничо-комерційна фірма "Моноліт" дозвіл №123 на виконання будівельних робіт з влаштування входу в підвальне приміщення магазину по вул. Зарванській, 17, видано 25.06.2008, тобто під час дії Закону України "Про планування і забудову територій".
Закон України №3038-VI від 17.02.2011 р. "Про регулювання містобудівної діяльності" набрав чинності 12.06.2011. У пункті 8 розділу V Прикінцевих положень зазначено, що дозволи на виконання будівельних робіт, отримані до набрання чинності цим Законом, є чинними до завершення будівництва об`єкта.
Таким чином, відсутність у Єдиній державній електронній системі у сфері будівництва інформації про дозвіл на виконання будівельних робіт не може бути підставою для повернення декларації про готовність об`єкта до експлуатації, оскільки термін дозволу на виконання будівельних робіт продовжений.
Підсумовуючи наведене, суд зазначає, що рішення відповідача щодо повернення на доопрацювання Декларації про готовність до експлуатації об`єкта, що за класом наслідків належить до об`єктів з незначними наслідками (СС1), "Влаштування входу в підвальне приміщення магазину по вулиці Зарванській, 17, місто Кам`янець-Подільський, Хмельницька область", є протиправним.
Як наслідок, необхідно зобов`язати відділ державного архітектурно-будівельного контролю Кам`янець-Подільської міської ради зареєструвати Декларацію про готовність до експлуатації об`єкта, що за класом наслідків належить до об`єктів з незначними наслідками (СС1), "Влаштування входу в підвальне приміщення магазину по вулиці Зарванській, 17, місто Кам`янець-Подільський, Хмельницька область".
Отже, позовні вимоги підлягають задоволенню.
Позивач сплатив судовий збір у розмірі 2481,00 гривень, тому ці витрати необхідно присудити на його користь за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю Виробничо-комерційна фірма "Моноліт" до Відділу державного архітектурно-будівельного контролю Кам`янець-Подільської міської ради задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення №ХМ101221011325 від 13.10.2022 відділу державного архітектурно-будівельного контролю Кам`янець-Подільської міської ради про повернення на доопрацювання Декларації про готовність до експлуатації об`єкта, що за класом наслідків належить до об`єктів з незначними наслідками (СС1), "Влаштування входу в підвальне приміщення магазину по вулиці Зарванській, 17, місто Кам`янець-Подільський, Хмельницька область";
Зобов`язати відділ державного архітектурно-будівельного контролю Кам`янець-Подільської міської ради зареєструвати Декларацію про готовність до експлуатації об`єкта, що за класом наслідків належить до об`єктів з незначними наслідками (СС1), "Влаштування входу в підвальне приміщення магазину по вулиці Зарванській, 17, місто Кам`янець-Подільський, Хмельницька область".
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Виробничо-комерційна фірма "Моноліт" судові витрати в розмірі 2481 (дві тисячі чотириста вісімдесят одну) гривню 00 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Відділу державного архітектурно-будівельного контролю Кам`янець-Подільської міської ради.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Позивач:Товариство з обмеженою відповідальністю Виробничо-комерційна фірма "Моноліт" (вул. Зарванська, буд. 17, м.Кам`янець-Подільський, Хмельницька область, 32300 , код ЄДРПОУ - 21345482) Відповідач:Відділ державного архітектурно-будівельного контролю Кам`янець-Подільської міської ради (вул. Гагаріна, 48, м. Кам`янець-Подільський, Хмельницька область, 32300 , код ЄДРПОУ - 39898556)
Головуючий суддя О.О. Михайлов
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.12.2022 |
Оприлюднено | 19.12.2022 |
Номер документу | 107871091 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Михайлов О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні