Головуючий І інстанції: Полях Н.А.
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
14 грудня 2022 р. Справа № 520/2330/22Другий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
Головуючого судді Катунова В.В.,
Суддів: Чалого І.С. , Ральченка І.М. ,
розглянувши в порядку письмового провадження у приміщенні Другого апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Головного управління ДПС у Харківській області на рішення Харківського окружного адміністративного суду від 14.06.2022, майдан Свободи, 6, м. Харків, 61022, по справі № 520/2330/22
за позовом Приватного підприємства "Гарант"
до Головного управління ДПС у Харківській області, Державної податкової служби України
про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
Приватне підприємство «Гарант» (далі по тексту ПП «Гарант», позивач) звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Харківській області, Державної податкової служби України, в якому просив суд:
- визнати протиправними та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Харківській області, з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, №3320642/14098132 від 03.11.2021, №3320643/14098132 від 03.11.2021, № 3320644/14098132 від 03.11.2021.
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, складену ПП «Гарант» податкову накладну № 366 від 09.10.2021 датою її фактичного подання - 09.10.2021.
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, складену ПП «Гарант» податкову накладну №361 від 06.10.2021 датою її фактичного подання - 06.10.2021.
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, складену ПП «Гарант» податкову накладну № 357 від 04.10.2021 (покупець ТОВ "СП ЮКОЙЛ", 31852954) датою її фактичного подання -04.10.2021.
Рішенням Харківського окружного адміністративного суду від 14.06.2022 адміністративний позов ПП «Гарант» задоволено.
Визнано протиправними та скасовано рішення Комісії Головного управління ДПС у Харківській області, з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, №3320642/14098132 від 03.11.2021, №3320643/14098132 від 03.11.2021, № 3320644/14098132 від 03.11.2021.
Зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, складену ПП «Гарант» податкову накладну № 366 від 09.10.2021 датою її фактичного подання - 09.10.2021р.
Зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, складену ПП «Гарант» податкову накладну №361 від 06.10.2021 датою її фактичного подання - 06.10.2021р.
Зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, складену ПП «Гарант» податкову накладну № 357 від 04.10.2021 датою її фактичного подання - 04.10.2021р.
Не погоджуючись з рішенням суду першої інстанції, посилаючись на неправильне застосування судом норм матеріального права та порушення норм процесуального права, Головне управління ДПС у Харківській області подало апеляційну скаргу, в якій просить скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нове рішення, яким відмовити в задоволенні позовних вимог.
Обґрунтовуючи вимоги апеляційної скарги, стверджує, що суд першої інстанції невірно застосував приписи п. 201.10, 201.16 ст. 201 ПК України, постанови Кабінету Міністрів України № 1165 від 11.12.2019 року «Про затвердження Порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», наказу Міністерства Фінансів України № 520 від 12.12.2019 «Про затвердження Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних».
На підставі п. 3 ч. 1 ст. 311 КАС України справа розглядається в порядку письмового провадження.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши рішення суду та доводи апеляційної скарги, дослідивши письмові докази, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено та підтверджено в суді апеляційної інстанції, що ПП "Гарант" зареєстровано в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Відповідно до вимог п. 201.10. ст. 201 Податкового кодексу України позивачем складено податкові накладні № 366 від 09.10.2021 року, №361 від 06.10.2021 року та № 357 від 04.10.2021 року, які подано для реєстрації в ЄРПН.
Платником податку отримано квитанції, у яких зазначено, «Документ прийнято. Реєстрація зупинена». Контролюючим органом запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.
На виконання зазначеної вимоги, позивачем на підтвердження реальності господарської операції з контрагентами та відповідності постачання обсягам придбання надавались контролюючому органу відповідні документи.
За результатами розгляду наданих платником податків документів контролюючим органом прийняті рішення №3320642/14098132 від 03.11.2021, №3320643/14098132 від 03.11.2021, № 3320644/14098132 від 03.11.2021 про відмову у реєстрації податкових накладних.
Не погодившись з вказаними рішеннями позивач звернувся із зазначеним позовом до суду.
Задовольняючи позовні вимоги суд першої інстанції дійшов висновку про наявність у позивача достатніх підстав для реєстрації зазначених податкових накладних.
Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції з наступних підстав.
Відповідно до п. 201.1 ст. 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Так, згідно п. 201.10 ст. 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.
Згідно з п. 201.16. ст. 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
За змістом пунктів 6, 7, 8, 10, 11 Порядку № 1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.
У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначає Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений наказом Міністерства фінансів України 12.12.2019 № 520 (далі по тексту - Порядок № 520).
Відповідно до пунктів 2, 3, 4, 5, 7, 9, 11 Порядку № 520 прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.
Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому ст. 42 Податкового кодексу України.
У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.
Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у п. 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.
Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Як встановлено колегією суддів, квитанції, якими зупинено реєстрацію спірних податкових накладних ПП "Гарант" не мали переліку документів та відомостей, необхідних для їх реєстрації, що ускладнює можливість їх надання позивачем.
При цьому, в ході судового розгляду справи, судом досліджено надані позивачем документи та встановлено їх достатність для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.
Так матеріали справи містять надані позивачем, на підтвердження здійснення господарських операцій, за якими складено податкові накладні, первинні документи, які свідчать про наступне.
Між ПП "Гарант" (виконавець) та ТОВ "ЮКОЙЛ" (замовник) 22.09.2021 року укладено договір №2209 на перевезення нафтопродуктів автомобільним транспортом (далі - договір). Згідно п. 1.1 договору, виконавець зобов`язується приймати, а замовник - пред`являти до перевезення вантажі.
Умовами п. 1.2 договору передбачено, що для виконання перевезень з оплатою за договірними тарифами виконавець виділяє замовнику спеціалізовані транспортні засоби для перевезення вищевказаних вантажів необхідних обсягів.
Відповідно до п. 1.3 договору, визначено, що по закінченню виконання предмету договору сторони підписують акт виконаних робіт, в яких вказані рядки, обсяги і суми виконаних послуг, і який є підставою для виписки рахунків-фактур на оплату виконаних робіт виконавцем.
Згідно п. 2.1 договору, виконавець виконує перевезення вантажів на підставі заявок замовника, який надає її в письмовій формі або по телефону.
Замовник замовив, а виконавець прийняв до виконання на умовах договору наступні перевезення, згідно заявки № 04/10/2021 від 04.10.2021 по маршруту Харківська обл., Харківський р-н., смт. Безлюдівка, вул. Чайковського 2106 - м. Запоріжжя, вул. Базова, буд. № 3 корпус А, дата завантаження 04.10.2021, дата розвантаження 05.10.2021, ціна фрахту 17000,00 грн.; згідно заявки №06/10/2021 від 06.10.2021 по маршруту Харківська обл., Харківський р-н., смт. Безлюдівка, вул. Чайковського 2106 - м. Запоріжжя, вул. Базова, буд. № 3 корпус А, дата завантаження 06.10.2021, дата розвантаження 07.10.2021. ціна фрахту 17000,00 грн.; згідно заявки № 08/10/2021 від 08.10.2021 по маршруту Харківська обл., Харківський р-н., смт. Безлюдівка вул. Чайковського 2106 - м. Запоріжжя, вул. Базова, буд. № 3 корпус А, дата завантаження 08.10.2021. дата розвантаження 09.10.2021. ціна фрахту 17000,00 грн.
Перевезення підтверджується товарно-транспортними накладними на відпуск нафтопродуктів (нафти) № 27 від 08.10.2021, № 22 від 04.10.2021, № 24 від 06.10.2021, актами надання послуг № 300 від 06.10.2021, № 298 від 04,10.2021, № 302 від 09.10.2021.
Виконавцем здійснено виставлення рахунків на оплату: № 59 від 08.10.2021, № 57 від 06.10.2021, № 55 від 04.10.2021, на підставі яких виконавцем проведено оплату, у визначеному розмірі, що підтверджується виписками по банківському рахунку позивача за 08.10.2021, за 06.10.2021, за 11.10.2021.
За наслідками наведених господарських операцій ПП "Гарант" виписані податкові накладні № 366 від 09.10.2021 року, №361 від 06.10.2021 року та№ 357 від 04.10.2021 року.
Враховуючи наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про здійснення господарських операцій між позивачем та контрагентом, колегія суддів вважає, що у податкового органу були відсутні правові підстави для відмови у реєстрації спірних податкових накладних та Комісія обмежилась лише формальними підставами для відмови у реєстрації ПН.
На підставі викладеного, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що спірні рішення про відмову у реєстрації податкових накладних є протиправними та підлягають скасуванню із зобов`язанням ДПС України зареєструвати такі податкові накладні в Єдиному реєстрі податкових накладних датою їх фактичного подання.
Таким чином, судова колегія приходить до висновку, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права, а викладені в апеляційній скарзі доводи позицію суду першої інстанції не спростовують.
Відповідно ч. 1 ст. 242 КАС України, рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим.
З огляду на вищевикладене, колегія суддів вважає, що оскаржуване рішення суду першої інстанції відповідає вимогам ч. 1 ст. 242 КАС України, а тому відсутні підстави для його скасування та задоволення апеляційних вимог апелянта, відповідача у справі.
Згідно ст. 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
На підставі викладеного, колегія суддів, погоджуючись з висновками суду першої інстанції, вважає, що суд дійшов вичерпних юридичних висновків щодо встановлення обставин справи і правильно застосував до спірних правовідносин сторін норми матеріального та процесуального права.
Доводи апеляційної скарги висновків суду першої інстанції не спростовують.
Керуючись ст. ст. 243, 250, 311, 315, 316, 321 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Харківській області - залишити без задоволення.
Рішення Харківського окружного адміністративного суду від 14.06.2022 по справі № 520/2330/22 залишити без змін .
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та не підлягає касаційному оскарженню, крім випадків, передбачених п. 2 ч. 5 ст. 328 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя-доповідач В.В. Катунов Судді І.С. Чалий І.М. Ральченко
Суд | Другий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.12.2022 |
Оприлюднено | 19.12.2022 |
Номер документу | 107872371 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Другий апеляційний адміністративний суд
Катунов В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні