Ухвала
від 14.12.2022 по справі 161/11046/21
ЛУЦЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 161/11046/21

Провадження № 1-кп/161/220/22

ЛУЦЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

14 грудня 2022 року м. Луцьк

Луцький міськрайонний суд Волинської області в складі:

головуючого - судді ОСОБА_1

при секретарі судового засідання ОСОБА_2 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі судових засідань кримінальне провадження, внесене до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12021030000000166 від 26 травня 2021 року про обвинувачення ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця с. Омельно Ківерцівського району Волинської області, жителя АДРЕСА_1 , громадянина України,українця,з вищоюосвітою, інженера ТзОВ "Тис", не судимого,

у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 27, ч. 4 ст.191, ч. 1 ст. 366 КК України,

за участю прокурора ОСОБА_4 ,

захисника ОСОБА_5 ,

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_3 обвинувачується в тому, що він наказом директора ТзОВ «Тис» ОСОБА_6 № 5 від 12.02.2019 призначений на посаду інженера з технагляду 1 категорії по будівництву.

ОСОБА_3 , здійснював технічний нагляд за будівництвом автомобільних доріг відповідно до кваліфікаційного сертифікату інженера технічного нагляду серії НОМЕР_1 , виданого 05.04.2016 Всеукраїнською громадською організацією «Гільдія інженерів технічного нагляду за будівництвом об`єктів архітектури», та таким чином наділений за спеціальним повноваженням згаданого товариства на виконання адміністративно-господарських функцій.

Положеннями пункту 6 Порядку здійснення технічного нагляду під час будівництва об`єкта архітектури, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 903 від 11.07.2007, передбачено особи, що здійснюють технічний нагляд, мають право вимагати від підрядника: 1) виконання робіт відповідно до проектно-кошторисної та іншої технічної документації, дотримання вимог нормативних документів щодо порядку виконання і прийняття робіт; 2) зупинення робіт у разі застосування ним матеріалів, деталей, конструкцій та виробів, які не відповідають вимогам нормативних документів; 3) проведення лабораторних випробувань матеріалів і конструкцій щодо їх відповідності сертифікатам якості, а обладнання - технічним (технологічним) паспортам та своєчасного повідомлення їм про такі випробування; 4) усунення відхилень від проектних рішень, недоліків (дефектів) та недоробок і повторного пред`явлення робіт для здійснення технічного нагляду; 5) зупинення виконання: робіт до оформлення актів огляду прихованих робіт; будівельно-монтажних робіт у разі виявлення понаднормативної деформації об`єкта або загрози обвалу конструкцій та вжиття невідкладних заходів для запобігання виникненню аварії.

Пунктом 7 згаданого Порядку передбачено, що у разі виявлення відхилень від проектних рішень, допущених під час будівництва об`єкта, та відмови підрядника їх усунути особа, що здійснює технічний нагляд, повідомляє про це замовнику (забудовнику) і відповідному органу державного архітектурно-будівельного контролю для вжиття заходів відповідно до законодавства.

Таким чином, ОСОБА_3 , виконуючи покладені на нього функції за спеціальним повноваженням, наданим ТзОВ «Тис» наділений організаційно-розпорядчими функціями щодо керування окремою ділянкою роботи здійснення технічного нагляду кожного етапу будівництва по закріплених за ним об`єктах будівництва, та адміністративно - господарськими функціями щодо контролю відповідності виконання будівельних робіт на об`єкті вимогам ДБН й інших нормативних документів, тобто відповідно до вимог ч. 3 ст. 18 КК України являється службовою особою.

Досудовим розслідуванням встановлено, що 08.08.2019 між Підгайцівською сільською радою (Замовник) та ФОП ОСОБА_7 , код ІПН НОМЕР_2 , (Підрядник), укладено договір підряду № 255, відповідно до умов якого Підрядник зобов`язувався виконати роботи з капітального ремонту вулиці Підгаєцької (від перехрестя з автомобільною дорогою М19 довжиною 450м.) в с.Підгайці Луцького району Волинської області, за рахунок коштів державного та місцевого бюджетів, відповідно до затвердженої проектно-кошторисної документації. Вартість робіт за договором підряду складала 1281653 грн. 600 коп. (без ПДВ).

Відповідно до пункту 9.1 розділу 9 «Виконання робіт» вказаного договору, постійний контроль і технічний нагляд за якістю виконаних Робіт та відповідністю їх умовам Договору здійснюється Замовником. Якщо виконані роботи не відповідають умовам Договору, діючим нормам і правилам, проектній документації, загальнообов`язковим положенням діючого законодавства, а також рішенням органів державної влади та місцевого самоврядування, вимогам і технічним умовам державних органів, комісією у складі уповноважених представників Замовника і Підрядника складається дефектний акт і роботи переробляються Підрядником в узгоджені Сторонами строки.

Відповідно до пункту 11.2 розділу 11 «Забезпечення якості» вказаного договору, підрядник здійснює вхідний та постійний технологічний контроль якості робіт, матеріалів та конструкцій.

Відповідно до пункту 11.3 розділу 11 «Забезпечення якості» вказаного договору, замовник зобов`язаний здійснювати контроль і технічний нагляд за належним виконанням Підрядником Робіт, не втручаючись при цьому в його діяльність, перевіряти якість матеріалів, що використовуються підрядником. Відповідно до пункту 4.1 розділу 4 «Порядок розрахунків та платежів» вказаного договору, оплату за виконані Підрядником роботи Замовник виконує щомісячно в строк протягом 5-ти банківських днів з моменту підписання Сторонами Акту приймання виконаних підрядних робіт (форма КБ-2в) та довідки про вартість виконаних підрядних робіт (форма КБ-3) та виконавчої документації.

Поряд із цим встановлено, що 09 вересня 2019 року, між Підгайцівською сільською радою (Замовник), в особі сільського голови ОСОБА_8 та ТзОВ «Тис» в особі директора ОСОБА_6 (Виконавець), укладено договір про надання послуг на здійснення технічного нагляду №28, відповідно до умов якого Виконавець прийняв на себе зобов`язання щодо надання послуг на здійснення технічного нагляду за капітальним ремонтом вулиці Підгаєцької (від перехрестя з автомобільною дорогою М19 довжиною 450м.) в с.Підгайці Луцького району Волинської області.

Відповідно до пункту 2.1 розділу 2 «права та обов`язки сторін» вказаного Договору, виконавець:

Здійснює технічний нагляд за всіма роботами на об`єкті протягом періоду їх виконання;

Контролює відповідність виконання будівельних робіт на об`єкті, застосування матеріалів, виробів, обладнання вимогам ДБН й інших нормативних документів. Терміново повідомляє Замовника по виявлені порушення та вимагає від підрядника їх усунення;

Приймає своєчасно міри і контролює усунення виявлених недоліків у кошторисній документації;

Контролює виконання підрядником вказівок і приписів технічного нагляду, своєчасність усунення ним дефектів та недоробок, виявлених під час прийомки робіт;

Негайно повідомляє замовника про виникнення обставин, які перешкоджають (можуть перешкоджати) належному виконанню своїх зобов`язань згідно з цим Договором, якщо такі трапилися.

Відповідно до підпункту в) пункту 2.2. розділу 2 «права та обов`язки сторін» вказаного договору, Моментом прийняття наданих послуг вважається дата підписання Замовником акта приймання виконаних підрядних робіт та КБ-3 (Довідка про вартість виконаних підрядних робіт).

Відповідно до наказу директора ТзОВ «Тис» ОСОБА_6 № 40 за 2019 рік, ОСОБА_3 призначено виконавцем технагляду по капітальному ремонту вулиці Підгаєцької (від перехрестя з автомобільною дорогою М19 довжиною 450м.) в с.Підгайці Луцького району Волинської області, з яким ОСОБА_3 особисто ознайомлений.

У подальшому, у невстановлений досудовим розслідуванням час та місці, в ході виконання договору підряду №255 від 08.08.2019, у невстановлених досудових розслідуванням осіб, матеріали відносно яких виділені в окреме провадження, виник корисливий умисел на незаконне заволодіння чужим майном коштами Підгайцівської сільської ради, передбаченими для оплати робіт, шляхом внесення до актів форми КБ-2в відомостей про роботи, які фактично не виконуватися.

Усвідомлюючи, що Управлінням Державної казначейської служби у Волинській області здійснюється оплата по акту виконаних робіт форми КБ-2в лише після підписання останніх уповноваженою службовою особою Замовника, достовірно знаючи про те, що інженеру з технагляду 1 категорії по будівництву ТзОВ «Тис» ОСОБА_3 надано повноваження щодо контролю відповідності виконання будівельних робіт по вищевказаному об`єкту, у невстановлених досудових розслідуванням осіб, матеріали відносно яких виділені в окреме провадження, у невстановлений досудовим розслідуванням час та місці залучили останнього в якості пособника до реалізації свого незаконного умислу.

Після цього, у період часу із 08.08.2019 по 09.09.2019, невстановлені досудовим розслідуванням особи матеріали відносно яких виділені в окреме провадження, переслідуючи корисливий мотив з метою незаконної наживи, на невстановленій досудовим розслідуванням комп`ютерній техніці, склали акт №255/1 приймання виконаних будівельних робіт форми КБ-2в за вересень 2019 року, до яких включила відомості про роботи, які фактично не виконувались.

У свою чергу ОСОБА_3 , використовуючи своє службове становище, діючи умисно, усунувши перешкоди, що унеможливлювали реалізацію злочинного наміру співучасника у заволодінні чужим майном коштами державного та місцевого бюджетів, діючи за попередньою змовою групою осіб із невстановленими досудовим розслідуванням особами, матеріали відносно яких виділені в окреме провадження, виконуючи роль пособника, умисно та протиправно, переслідуючи корисливий мотив з метою незаконної наживи, у невстановлений досудовим розслідуванням час та місці, підписав вищевказаний акт приймання виконаних робіт, усвідомлюючи, що роботи обсяги та вартість фактично виконаних робіт не відповідають дійсності, а саме зокрема: 1) щодо розбирання асфальтобетонних покриттів механізованим способом, де фактичні роботи не виконані та згідно акту їх вартість становить 7157 гривень; 2) щодо улаштування основ піщано-щебеневих сумішей С7 одношарових товщиною 12 см, де фактичні роботи не виконані та згідно акту їх вартість становить 230923 гривень; 3) щодо установлення дорожніх знаків на металевих стояках, де фактичні роботи не виконані та згідно акту їх вартість становить 756 гривень; 4) щодо використання стійки металевої діам. 57 мм, де фактичні роботи не виконані та згідно акту їх вартість становить 2347 гривень; 5) щодо використання кріплення до стійки діам. 57 мм, де фактичні роботи не виконані та згідно акту їх вартість становить 159 гривень; 6) щодо використання щитків дорожніх знаків (трикутних), де фактичні об`єми становлять 469 гривень замість 938 гривень, та різниця в їх вартості становить 469 гривень; 7) щодо використання цегли керамічної одинарної повнотілої, розміри 250?120?65 мм, марка М100, де фактичні роботи не виконані та згідно акту їх вартість становить 2016,15 гривень; 8) щодо використання суміші бетонні готові важкі, клас бетону В15 (М200), крупність заповнювача більше 40 мм, де фактичні об`єми становлять 14701,07 гривень замість 62479,54 гривень, та різниця в їх вартості становить 47778,47 гривень.

У подальшому, зазначений акт був переданий до Підгайцівської сільської ради для перевірки достовірності цін виконаних робіт. Після цього, на підставі отриманого акту приймання виконаних будівельних робіт голова Підгайцівської сільської ради ОСОБА_8 підписав вказаний акт та довідку про вартість виконаних будівельних робіт та витрати форми КБ-3. Надалі, зазначені документи форми КБ-2в, КБ-3, скеровувалися працівниками бухгалтерії Підгайцівської сільської ради до Управління Державної казначейської служби у Волинській області, на підставі яких на банківський рахунок ФОП ОСОБА_7 були перераховані бюджетні кошти.

Так, внаслідок підписання акту приймання виконаних будівельних робіт форми КБ-2в за вересень 2019 року, Управлінням Державної казначейської служби у Волинській області на розрахунковий рахунок ФОП ОСОБА_7 , на підставі платіжних доручень № 329 від 09.09.2019 на суму 81653 грн. та № 286 від 09.09.2019 на суму 1 200 000 грн., поданих уповноваженими службовими особами Замовника, 11.09.2019 відповідно перераховано грошові кошти на загальну суму 1281653 гривень, з яких 291605,62 грн. оплата за роботи, які не виконувались.

Після цього, 12.09.2019, з метою незаконного заволодіння та обернення на свою користь перерахованих грошових коштів, невстановлена досудовим розслідуванням особа, матеріали відносно якої виділені в окреме провадження, переслідуючи корисливий мотив з метою незаконної наживи, через дистанційну систему «Клієнт-банк» із використанням особистого електронного цифрового підпису ОСОБА_7 здійснила переведення отриманих коштів на інший належний ОСОБА_7 банківський рахунок, відкритий в АБ «Укргазбанк» за № НОМЕР_3 після чого 13.09.2019, здійснено зняття переведених грошових коштів у сумі 935000 гривень через POS-термінал в касі

Відповідно до висновку судової будівельно-технічної експертизи СЕ-19-103-21/1299-БТ від 31.03.2021 встановлено, що обсяги та вартість фактично виконаних робіт з «Капітальний ремонту вулиці Підгаєцької (від перехрестя з автомобільною дорогою М19 довжиною 450м.) в с.Підгайці Луцького району Волинської області», не відповідають обсягам та вартості визначеним актом приймання виконаних будівельних робіт форми КБ-2в, а саме Акт №255/1 приймання виконаних будівельних робіт за вересень 2019 року: вартість фактично невиконаних робіт, які вдалося зафіксувати на момент проведення огляду, по прямих витратах за актом №255/1 приймання виконаних будівельних робіт за вересень 2019 року, становить 291605,62 гривень.

Відповідно до висновку судової економічної експертизи СЕ-19-103-21/2536-ЕК від 07.04.2021 встановлено, що надлишкове перерахування грошових коштів Підгайцівською сільською радою до ФОП ОСОБА_7 призвело до збитків (матеріальної шкоди) у сумі 291605,62 гривень.

Вказані обставини свідчать про те, що невстановленими досудовим розслідуванням особами, матеріали відносно яких виділені в окреме провадження, організовано та проведено роботи з капітального ремонту вулиці Підгаєцької (від перехрестя з автомобільною дорогою М19 довжиною 450м.) в с. Підгайці Луцького району Волинської області з порушенням умов договору підряду № 255 від 08.08.2019, зокрема, відомості щодо обсягів та вартості фактично виконаних робіт, які внесені до акту виконаних робіт КБ-2в за вересень 2019 року, не відповідають обсягам та вартості, внаслідок чого допущено порушення вимог ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», і в результаті чого загальна вартість невиконаних робіт ФОП ОСОБА_7 складає 291605,62 грн.

Таким чином, ОСОБА_3 , керуючись єдиним умислом, спрямованим на заволодіння чужим майном у великих розмірах, шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, діючи умисно як пособник, сприяв невстановленим досудовим розслідуванням особам, матеріали відносно яких виділені в окреме провадження, у незаконному заволодінні бюджетними коштами на суму 291 605,62 гривень.

Крім того встановлено, що ОСОБА_3 наказом директора ТзОВ «Тис» ОСОБА_6 № 5 від 12.02.2019 призначений на посаду інженера з технагляду 1 категорії по будівництву.

ОСОБА_3 здійснює технічний нагляд за будівництвом автомобільних доріг відповідно до кваліфікаційного сертифікату інженера технічного нагляду серії НОМЕР_1 , виданого 05.04.2016 Всеукраїнською громадською організацією «Гільдія інженерів технічного нагляду за будівництвом об`єктів архітектури», та таким чином наділений за спеціальним повноваженням згаданого товариства на виконання адміністративно-господарських функцій.

Положеннями пункту 6 Порядку здійснення технічного нагляду під час будівництва об`єкта архітектури, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 903 від 11.07.2007, передбачено особи, що здійснюють технічний нагляд, мають право вимагати від підрядника: 1) виконання робіт відповідно до проектно-кошторисної та іншої технічної документації, дотримання вимог нормативних документів щодо порядку виконання і прийняття робіт; 2) зупинення робіт у разі застосування ним матеріалів, деталей, конструкцій та виробів, які не відповідають вимогам нормативних документів; 3) проведення лабораторних випробувань матеріалів і конструкцій щодо їх відповідності сертифікатам якості, а обладнання - технічним (технологічним) паспортам та своєчасного повідомлення їм про такі випробування; 4) усунення відхилень від проектних рішень, недоліків (дефектів) та недоробок і повторного пред`явлення робіт для здійснення технічного нагляду; 5) зупинення виконання:

робіт до оформлення актів огляду прихованих робіт;

будівельно-монтажних робіт у разі виявлення понаднормативної деформації об`єкта або загрози обвалу конструкцій та вжиття невідкладних заходів для запобігання виникненню аварії.

Пунктом 7 згаданого Порядку передбачено, що у разі виявлення відхилень від проектних рішень, допущених під час будівництва об`єкта, та відмови підрядника їх усунути особа, що здійснює технічний нагляд, повідомляє про це замовнику (забудовнику) і відповідному органу державного архітектурно-будівельного контролю для вжиття заходів відповідно до законодавства.

Таким чином, ОСОБА_3 , виконуючи покладені на нього функції за спеціальним повноваженням, наданим ТзОВ «Тис» наділений організаційно-розпорядчими обов`язками щодо керування окремою ділянкою роботи здійснення технічного нагляду кожного етапу будівництва по закріплених за ним об`єктах будівництва, та адміністративно - господарськими функціями щодо контролю відповідності виконання будівельних робіт на об`єкті вимогам ДБН й інших нормативних документів, тобто відповідно до вимог ч. 3 ст. 18 КК України являється службовою особою.

Досудовим розслідуванням встановлено, що ОСОБА_3 , зловживаючи своїм службовим становищем, реалізовуючи повноваження щодо здійснення технічного нагляду за станом та якістю робіт по об`єкту «Капітальний ремонту вулиці Підгаєцької (від перехрестя з автомобільною дорогою М19 довжиною 450м.) в с. Підгайці Луцького району Волинської області», достовірно знаючи про фактичне невиконання робіт на загальну суму 291 605,62 грн., згідно договору підряду № 255 від 08.08.2019, укладеного Підгайцівською сільською радою (Замовник) та ФОП ОСОБА_7 , код ІПН НОМЕР_2 , (Підрядник), діючи з прямим умислом, в порушення вимог п. 5 ст. 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" та п. 6.4. ДСТУ Б Д. 1.1-1:2013 "Правила визначення вартості будівництва", шляхом підписання видав завідомо підроблений офіційний документ, форма якого затверджена Наказом міністерства регіонального розвитку та будівництва України "Про затвердження примірних форм первинних документів з обліку в будівництві" від 04.12.2009 №554, що посвідчувала виконання ФОП ОСОБА_7 , підрядних робіт.

Так, ОСОБА_3 діючи за попередньою змовою із невстановленими досудовим розслідуванням особами, матеріали відносно яких виділені в окреме провадження, у період часу із 08.08.2019 по 09.09.2019 у невстановленому досудовим розслідуванням місці, особисто, під графою « ОСОБА_9 (підрядник)», посвідчив своїм підписом та печаткою «інженер технічного нагляду ОСОБА_3 » складений та підписаний невстановленою досудовим розслідуванням особою акт № 255/1 приймання виконаних будівельних робіт форми №КБ-2в за вересень 2019 року, який був роздрукований із використанням невстановленого досудовим розслідуванням офісного обладнання і техніки - комп`ютера та принтера, та в якому містилися завідомо недостовірні відомості про обсяги та вартість фактично виконаних робіт на автомобільній дорозі місцевого значення «Капітальний ремонту вулиці Підгаєцької (від перехрестя з автомобільною дорогою М19 довжиною 450м.) в с.Підгайці Луцького району Волинської області, які виконані не в повному обсязі, а саме зокрема: 1) щодо розбирання асфальтобетонних покриттів механізованим способом, де фактичні роботи не виконані та згідно акту їх вартість становить 7157 гривень; 2) щодо улаштування основ піщано-щебеневих сумішей С7 одношарових товщиною 12 см, де фактичні роботи не виконані та згідно акту їх вартість становить 230923 гривень; 3) щодо установлення дорожніх знаків на металевих стояках, де фактичні роботи не виконані та згідно акту їх вартість становить 756 гривень; 4) щодо використання стійки металевої діам. 57 мм, де фактичні роботи не виконані та згідно акту їх вартість становить 2347 гривень; 5) щодо використання кріплення до стійки діам. 57 мм, де фактичні роботи не виконані та згідно акту їх вартість становить 159 гривень; 6) щодо використання щитків дорожніх знаків (трикутних), де фактичні об`єми становлять 469 гривень замість 938 гривень, та різниця в їх вартості становить 469 гривень; 7) щодо використання цегли керамічної одинарної повнотілої, розміри 250?120?65 мм, марка М100, де фактичні роботи не виконані та згідно акту їх вартість становить 2016,15 гривень; 8) щодо використання суміші бетонні готові важкі, клас бетону В15 (М200), крупність заповнювача більше 40 мм, де фактичні об`єми становлять 14701,07 гривень замість 62479,54 гривень, та різниця в їх вартості становить 47778,47 гривень.

Після цього, вищезазначений акт форми КБ-2в, а також платіжні доручення №329 від 09.09.2019 на суму 81653 грн. та № 286 від 09.09.2019 на суму 1200000 грн., скеровувалися Підгайцівською сільською радою до Управління Державної казначейської служби у Волинській області, на підставі яких управлінням 11.09.2019 здійснено перерахунок грошових коштів на вказану суму на банківський рахунок ФОП ОСОБА_7 .

Таким чином, на підставі складеного акту № 255/1 приймання виконаних будівельних робіт форми КБ-2в за вересень 2019 року, платіжних доручень № 329 від 09.09.2019 на суму 81653 грн. та № 286 від 09.09.2019 на суму 1200000 грн., Управлінням Державної казначейської служби у Волинській області на розрахунковий рахунок ФОП ОСОБА_7 перераховано грошові кошти на загальну суму 1281653 грн., з яких 291605,62 грн. оплата за проведення робіт які фактично не виконувались.

Водночас із цим, відповідно до висновку судової будівельно-технічної експертизи № СЕ-19-103-21/1299-БТ від 31.03.2021 встановлено, що обсяги та вартість фактично виконаних робіт з «Капітальний ремонту вулиці Підгаєцької (від перехрестя з автомобільною дорогою М19 довжиною 450м.) в с. Підгайці Луцького району Волинської області», не відповідають обсягам та вартості визначеним актом приймання виконаних будівельних робіт форми КБ-2в, а саме Акт № 255/1 приймання виконаних будівельних робіт за вересень 2019 року: вартість фактично невиконаних робіт, які вдалося зафіксувати на момент проведення огляду, по прямих витратах за актом № 255/1 приймання виконаних будівельних робіт за вересень 2019 року, становить 291 605,62 гривень.

Відповідно до висновку судової економічної експертизи № СЕ-19-103-21/2536-ЕК від 07.04.2021 встановлено, що надлишкове перерахування грошових коштів Підгайцівської сільською радою до ФОП ОСОБА_7 призвело до збитків (матеріальної шкоди) у сумі 291605,62 гривень.

Таким чином, ОСОБА_3 , шляхом підписання видав завідомо підроблений офіційний документ - акт № 255/1 приймання виконаних будівельних робіт за вересень 2019 року, у який внесені завідомо недостовірні відомості про обсяги та вартість фактично виконаних робіт на автомобільній дорозі місцевого значення «Капітальний ремонту вулиці Підгаєцької (від перехрестя з автомобільною дорогою М19 довжиною 450м.) в с. Підгайці Луцького району Волинської області на загальну суму 291605,62 гривень, чим здійснив службове підроблення.

Органом досудового розслідування вказані умисні дії ОСОБА_3 кваліфіковані, як вчинення кримінального правопорушення (злочину), передбаченого ч. 5 ст. 27, ч. 4 ст. 191 КК України, що виразились у пособництві у заволодінні чужим майном у великих розмірах через усунення перешкод, шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, за попередньою змовою групою осіб.

Окрім того, умисні дії ОСОБА_3 кваліфіковані, як вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 366 КК України, що виразились у видачі службовою особою завідомо неправдивих офіційних документів.

В судовому захисник подав клопотання про закриття кримінального провадження відносно ОСОБА_3 на підставі п. 5 ч. 1 ст. 284 КПК України, у зв`язку із його смертю.

У відповідності до вимог п. 5 ч. 1 ст. 284 КПК України кримінальне провадження закривається в разі, якщо: помер підозрюваний, обвинувачений, крім випадків, якщо провадження є необхідним для реабілітації померлого.

Судом встановлено, що згідно свідоцтва про смерть серії НОМЕР_4 , виданого 13 грудня 2022 року Маневицьким відділом державної реєстрації актів цивільного стану у Камінь-Каширському районі Волинської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Львів), зареєстровано смерть ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , який помер ІНФОРМАЦІЯ_3 в с. Макаревичі Ківерцівського району Волинської області (актовий запис № 330 від 13 грудня 2022 року).

Заслухавши прокурора та захисника, які не заперечували щодо закриття кримінального провадження, у зв`язку із смертю обвинуваченого ОСОБА_3 , при цьому зазначали, що відсутні підстави для реабілітації померлого, оглянувши матеріали кримінального провадження, суд приходить до висновку, що дане кримінальне провадження про обвинувачення ОСОБА_3 слід закрити, у зв`язку із смертю обвинуваченого та відсутності підстав для його реабілітації.

Відповідно до вимог ч. 5 ст. 128 КПК України цивільний позов у кримінальному провадженні розглядається судом за правилами, встановленими цим Кодексом. Якщо процесуальні відносини, що виникли у зв`язку з цивільним позовом, цим Кодексом не врегульовані, до них застосовуються норми Цивільного процесуального кодексу України за умови, що вони не суперечать засадам кримінального судочинства.

Згідно ст. 129 КПК України,ухвалюючи обвинувальнийвирок,постановляючи ухвалупро застосуванняпримусових заходівмедичного абовиховного характеру,суд залежновід доведеностіпідстав ірозміру позовузадовольняє цивільнийпозов повністюабо частковочи відмовляєв ньому. Уразі встановленнявідсутності подіїкримінального правопорушеннясуд відмовляєв позові. У разі виправдання обвинуваченого за відсутності в його діях складу кримінального правопорушення або його непричетності до вчинення кримінального правопорушення, а також у випадках, передбачених частиною першоюстатті 326 цього Кодексу, суд залишає позов без розгляду.

У відповідностідо вимогп.7ч.1ст.255 ЦПКУкраїни,суд своєюухвалою закриваєпровадження усправі,якщо настала смерть фізичної особи або оголошено її померлою чи припинено юридичну особу, які були однією із сторін у справі, якщо спірні правовідносини не допускають правонаступництва.

Враховуючи вищевикладене, оскільки КПК України не врегульовано питання вирішення цивільного позову, у зв`язку із смертю обвинуваченого, тому суд керується положеннями ЦПК України, а в тому закриває провадження в частині вирішення цивільного позову.

На підставі наведеного, керуючись ст.ст. 128, 129, 284, 372, 376 КПК України, п. 7 ч. 1 ст. 255 ЦПК України, суд,-

П О С Т А Н О В И В:

Клопотання захисника ОСОБА_5 задовольнити, а кримінальне провадження, внесене до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12021030000000166 від 26 травня 2021 року про обвинувачення ОСОБА_3 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч.5 ст. 27, ч. 4 ст.191, ч. 1 ст. 366 КК України закрити, у зв`язку із його смертю на підставі п. 5 ч. 1 ст. 284 КПК України.

Запобіжний захід відносно ОСОБА_3 у вигляді особистого зобов`язання - скасувати.

Закрити провадження в частині вирішення цивільний позову прокурора у кримінальному провадженні заступника начальника відділу Волинської обласної прокуратури ОСОБА_10 в інтересах Підгайцівської сільської ради до ОСОБА_3 про відшкодування матеріальної шкоди.

Арешт, накладений ухвалою слідчого судді Луцького міськрайонного суду Волинської області від 02 червня 2021 року, на належне майно ОСОБА_3 , а саме:

транспортний засіб марки - VOLKSWAGEN PASSAT, д.н.з. НОМЕР_5 , номер кузова НОМЕР_6 та земельну ділянку, площею 0,06 га, з кадастровим номером 0723655100:02:002:0144, що знаходиться за адресою: Волинська область, смт.Маневичі скасувати.

Копію ухвали вручити учасникам судового провадження.

На ухвалу може бути подана апеляційна скарга до Волинського апеляційного суду протягом семи днів з дня її оголошення через Луцький міськрайонний суд Волинської області.

Ухвала набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги ухвала, якщо її не скасовано, набирає законної сили після ухвалення рішення судом апеляційної інстанції.

Головуючий:/підпис/

Згідно з оригіналом:

Суддя Луцького міськрайонного суду ОСОБА_11 ОСОБА_12

СудЛуцький міськрайонний суд Волинської області
Дата ухвалення рішення14.12.2022
Оприлюднено20.12.2022
Номер документу107881698
СудочинствоКримінальне
КатегоріяЗлочини проти власності Привласнення, розтрата майна або заволодіння ним шляхом зловживання службовим становищем

Судовий реєстр по справі —161/11046/21

Ухвала від 14.12.2022

Кримінальне

Луцький міськрайонний суд Волинської області

Артиш Я. Д.

Ухвала від 14.07.2021

Кримінальне

Луцький міськрайонний суд Волинської області

Артиш Я. Д.

Ухвала від 24.06.2021

Кримінальне

Луцький міськрайонний суд Волинської області

Артиш Я. Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні