КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 грудня 2022 року м.Кропивницький Справа № 340/5170/22
Кіровоградський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Пасічника Ю.П. розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Хюррем", (вул.Челюскіна, буд.1, м.Мала Виска, Маловисківський район, Кіровоградська область, 26200, код ЄДРПОУ 38852547) до Головного управління ДПС у Кіровоградській області, (вул. В.Перспективна, 55, м.Кропивницький, Кіровоградська область, 25000, код ЄДРПОУ 43995486), Державної податкової служби України (Львівська площа, 8, м. Київ 53, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) про визнання дій протиправними та скасування рішення,-
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувя до Кіровоградського окружного адміністративного суду з позовом і просить:
- визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління Державної податкової служби у Кіровоградській області:
- № 6974318/38852547 від 28.06.2022 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 21 від 22.02.2022 року в Єдиному реєстрі податкових накладних,
- № 7008533/38852547 від 05.07.2022 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 22 від 22.02.2022 року в Єдиному реєстрі податкових накладних,
- № 7043494/38852547 від 12.07.2022 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 24 від 23.02.2022 року в Єдиному реєстрі податкових накладних,
- № 7043495/38852547 від 12.07.2022 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 25 від 23.02.2022 року в Єдиному реєстрі податкових накладних,
- № 7064350/38852547 від 12.07.2022 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 41 від 28.02.2022 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних:
- податкову накладну ТОВ «ХЮРРЕМ» (ЄДРПОУ 38852547) № 21 від 22.02.2022 року днем її фактичного подання 22.02.2022 року;
- податкову накладну ТОВ «ХЮРРЕМ» (ЄДРПОУ 38852547) № 22 від 22.02.2022 року днем її фактичного подання 22.02.2022 року;
- податкову накладну ТОВ «ХЮРРЕМ» (ЄДРПОУ 38852547) № 24 від 23.02.2022 року днем її фактичного подання 23.02.2022 року;
- податкову накладну ТОВ «ХЮРРЕМ» (ЄДРПОУ 38852547) № 25 від 23.02.2022 року днем її фактичного подання 23.02.2022 року;
- податкову накладну ТОВ «ХЮРРЕМ» (ЄДРПОУ 38852547) № 41 від 28.02.2022 року днем її фактичного подання 28.02.2022 року.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилався на те, що оскаржуване рішення прийнято відповідачем з порушенням норм чинного законодавства України. Оскільки, на вимогу фіскального органу після зупинення реєстрації податкової накладної, платником податків були надані пояснення та документи щодо підтвердження реальності здійснених операцій. Однак, останні не були взяті контролюючим органом до уваги, натомість фіскальний орган як на підставу для відмови у реєстрації податкових накладних вказав на відсутні пояснення та копії документів щодо реальності здійснення фінансово господарських операцій з придбання та реалізації по кодах УКТЗЕД, зазначених у наданій Таблиці даних платника податків. До того ж вказує, що оскаржуване рішення не містить конкретної інформації щодо підстав його прийняття, не наведено жодної інформації щодо причин та підстав для прийняття рішень про відмову у реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних. Позивач стверджує, що господарські операції щодо поставки продукції, за якими складено податкову накладну, підтверджується необхідними первинними документами, копії яких надавалися відповідачу.
Відповідачами надано до суду відзив на позовну заяву, у якому позов не визнали. Стверджували про законність спірного рішення, посилаючись на те, що подана позивачем податкові накладні відповідали критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених постановою КМУ від 11.12.2019 №1165, а надані позивачем пояснення та документи не усунули виявлене порушення. За таких умов, на переконання відповідачів, рішення комісії Головного управління ДПС у Кіровоградській області є правомірними.
Дослідивши матеріали справи, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, суд дійшов наступних висновків.
Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «ХЮРРЕМ» зареєстроване 15 листопада 2013 року в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за юридичною адресою: 26200, Кіровоградська обл., Маловисківський р-н., м. Мала Виска, вул. Челюскіна, буд. 1 та фактично знаходиться за вказаною адресою, що підтверджується договором № 1 оренди нежитлового приміщення (комплексу) від 18 липня 2018 року.
Відповідно до наказу №28-ОС від 30 листопада 2020 року директором ТОВ «ХЮРРЕМ» призначено ОСОБА_1 (ідентифікаційний номер НОМЕР_1 ).
28 червня 2022 року згідно наказу № 10-ОС директором підприємства призначено Шевченко Людмилу Миколаївну (ідентифікаційний номер НОМЕР_2 ).
Система оподаткування на 2022 рік - платник податку на прибуток на загальній системі оподаткування, платник ПДВ з 01.10.2015 р. (ІПН388525411239).
ТОВ «ХЮРРЕМ» має основні види діяльності: КВЕД 46.21 Оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин (основний); 10.61 Виробництво продуктів борошномельно-круп`яної промисловості; 52.10 Складське господарство; 68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна.
Підприємство має в розпорядженні власні та орендовані основні засоби - будівлі та споруди, транспорт про що свідчить оборотно-сальдові відомості по основним засобам та амортизації.
За 2021 рік ТОВ «ХЮРРЕМ» отримала прибуток, який відображено в Фінансовій звітності малого підприємництва та податковій декларації з податку на прибуток підприємств.
В процесі здійснення господарської діяльності ТОВ «ХЮРРЕМ» використовує власні основні засоби та орендоване майно:
06 жовтня.2020 року між ТОВ «ХЮРРЕМ» та ОСОБА_2 укладено договір оренди транспортного засобу реєстровий №1171 за яким підприємство має в оренді транспортний засіб, а саме трактор МТЗ-82.1.26, 2006 року випуску, реєстраційний номер машини НОМЕР_3 .
08 квітня.2021 року між ТОВ «ХЮРРЕМ» та ОСОБА_3 укладено договір оренди транспортного засобу реєстровий №238 за яким підприємство має в оренді транспортний засіб, а саме трактор Беларус 82.1 -57,2004 року випуску, номер машини НОМЕР_4 .
08 квітня.2021 року між ТОВ «ХЮРРЕМ» та ОСОБА_4 укладено договір оренди транспортного засобу реєстровий №240 за яким підприємство має в оренді транспортний засіб, а саме трактор ЮМЗ-6, 1995 року випуску, реєстраційний номер НОМЕР_5 .
01 жовтня.2021 року між ТОВ «ХЮРРЕМ» та СФГ « ОСОБА_5 » укладено договір оренди транспортного засобу №01/10 за яким підприємство має в оренді транспортний засіб, а саме трактор БЕЛАРУС-1021, 2012 року випуску, реєстраційний номер НОМЕР_6 .
01 лютого 2020 року між ТОВ «ХЮРРЕМ» та фізичними особами ОСОБА_6 (паспорт серія НОМЕР_7 , виданий Компаніївським PC УДМС України в Кіровоградській області, ідентифікаційний номер НОМЕР_8 ) та ОСОБА_7 , (паспорт серія НОМЕР_9 , виданий Компаніївським PC УДМС України в Кіровоградській області, ідентифікаційний номер НОМЕР_10 ) укладено договір оренди нежитлового приміщення №01/02/2020Х за яким підприємство має в оренді складські приміщення за адресою: Кіровоградська обл., смт. Компаніївка, вул. Молодіжна, буд. 38.
02 лютого 2020 року між ТОВ «ХЮРРЕМ» та ОСОБА_6 (паспорт серія НОМЕР_7 , виданий Компаніївським PC УДМС України в Кіровоградській області, ідентифікаційний номер НОМЕР_8 ) укладено договір оренди нежитлового приміщення №02/02/2020Х за яким підприємство має в оренді складські приміщення за адресою: Кіровоградська обл., смт. Компаніївка, вул. Молодіжна, буд. 40.
ТОВ «ХЮРРЕМ» має ліцензії для зберігання пального складів, які взяті в оренду (виключно для власних потреб). Дизельне паливо використовується для роботи дизельної електростанції та зерносушарки пересувної К-4-УС. Договори на поставку дизпалива укладені з наступними контрагентами: ТОВ «Аметист ЛТД» (код ЄДРПОУ 23561422), ТОВ «АРСТАК» (код ЄДРПОУ 40623600), ТОВ «Торговий дім «Транзит Оіл» (код ЄДРПОУ 42865283).
23 квітня 2021р. між ТОВ «ХЮРРЕМ» та Державним підприємством «Держреєстри України» (код ЄДРПОУ 32383020) укладено договір №13334/6185 для реєстрації сільськогосподарських культур в державному реєстрі та отримання складських квитанцій, простого та подвійного посвідчення державного зразка.
Підприємство постійно закуповує паливо дизельне в наступних контрагентів: ТОВ Фірма «Аметист ЛТД» (код ЄДРПОУ 23561422), ТОВ «ЛЮКС КРАЇНА» (код ЄДРПОУ 39237508), ТОВ «ДЕПОТ ОЙЛ» (код ЄДРПОУ 41745454).
01 листопада 2021 року між ТОВ «ЗАРУДДЯ АГРО» (Замовник) та ТОВ «ХЮРРЕМ» (Виконавець) було укладено договір № 01/11/2021-3 про надання послуг у рослинництві, за яким ТОВ «ХЮРРЕМ» зобов`язується на свій ризик, у встановленні даним договором строки виконати за завданням Замовника комплекс сільськогосподарських робіт, які надалі іменуються - «послуги в рослинництві», а Замовник зобов`язується прийняти та оплатити ці послуги. Згідно вказаного Договору конкретні найменування послуг, їх кількість, вартість та строки виконання визначалися у Додаткових угодах до цього договору, які були укладені Сторонами у відповідності до потреб Замовника.
01 лютого 2022 року між ТОВ «ЗАРУДДЯ АГРО» та ТОВ «ХЮРРЕМ» було укладено Додаткову угоду № 4 до Договору про надання послуг у рослинництві № 01/11/2021-3 від 01 листопада 2021 року. Данною додатковою угодою Виконавець зобов`язувався надати Замовнику послуги по внесенню мінеральних добрив на площі 800 га. за ціною 1000,00 грн./ 1 га., без ПДВ у оптимальні агрономічні строки.
Надання послуг відбувалась за адресою: Київська область, Іванківський район, с. Мусійки. Перевезення техніки для надання послуг у рослинництві здійснювалось за рахунок ТОВ «ХЮРРЕМ» (копії документів додаються).
Підписання акту наданих послуг № 41 від 22 лютого 2022 року на суму 960 000,00 гривень з ПДВ, стало підставою для реєстрації податкової накладної № 21 від 22 лютого 2022 року.
Квитанцією про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 23.02.2022 року за № 9040588847 податкову накладну № 21 від 22 лютого 2022 року на суму 960 000,00 гривень зупинено, у зв`язку з тим, що коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 01.61, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються/виготовляються, та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій та запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
24 червня 2022 року ТОВ «ХЮРРЕМ» направило до ГУ ДПС у Кіровоградській області повідомлення № 2 про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, до якого додано 23 додатки.
Однак, через автоматизовану систему «Єдине вікно подання електронних документів» ГУ ДПС у Кіровоградській області повідомило Позивача, що комісією ГУ ДПС у Кіровоградській області прийнято рішення № 6974318/38852547 від 28.06.2022 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 21 від 22 лютого 2022 року в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв`язку з ненаданням платником податків копій документів. В додатковій інформації вказано: «Встановлено неподання копій розрахункових документів (видаткових накладних, платіжних доручень, банківських виписок), а також транспортних документів, що свідчать про переміщення сільськогосподарської техніки для надання відповідних послуг, враховуючи те, що земельні ділянки ТОВ «ЗАРУДДЯ-АГРО» зареєстровані у Київській області.».
28 липня 2022 року ТОВ «ХЮРРЕМ» подало скаргу до ДПС України на рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 6974318/38852547 від 28.06.2022 року. До скарги разом з поясненням було додано усі первинні документи (62 додатка), що підтверджують здійснення операції.
08 серпня 2022 року ТОВ «ХЮРРЕМ» отримало рішення № 30445/38852547/2 за результатами розгляду скарги щодо рішення комісії регіонального рівня, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, яким скаргу ТОВ «ХЮРРЕМ на рішення № 6974318/38852547 від 28.06.2022 року залишено без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін. Підставою для винесення даного рішення вказано ненадання платником податків копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки - факту ри/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.
01 листопада 2021 року між ТОВ «ЗАРУДДЯ АГРО» (Замовник) та ТОВ «ХЮРРЕМ» (Виконавець) було укладено договір № 01/11/2021-3 про надання послуг у рослинництві,
за яким ТОВ «ХЮРРЕМ» зобов`язується на свій ризик, у встановленні даним договором строки виконати за завданням Замовника комплекс сільськогосподарських робіт, які надалі іменуються - «послуги в рослинництві», а Замовник зобов`язується прийняти та оплатити ці послуги. Згідно вказаного Договору конкретні найменування послуг, їх кількість, вартість та строки виконання визначалися у Додаткових угодах до цього договору, які були укладені Сторонами у відповідності до потреб Замовника.
01 лютого 2022 року між ТОВ «ЗАРУДДЯ АГРО» та ТОВ «ХЮРРЕМ» було укладено Додаткову угоду № 5 до Договору про надання послуг у рослинництві № 01/11/2021-3 від 01 листопада 2021 року. Данною додатковою угодою Виконавець зобов`язувався надати Замовнику послуги з дискування землі на площі 800 га. за ціною 916,67 грн./1 га., без ПДВ у оптимальні агрономічні строки.
Надання послуг відбувалась за адресою: Київська область, Іванківський район, село Мусійки. Перевезення техніки для надання послуг у рослинництві здійснювалось за рахунок нашого підприємства (копії документів додаються).
Підписання акту надання послуг № 40 від 23 лютого 2022 року на суму 880 003,20 гривень з ПДВ (ПДВ становить 146 667,20 грн.), стало підставою для реєстрації податкової накладної № 25 від 23 лютого 2022 року.
Квитанцією про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 22.06.2022 року за № 9091550940 податкову накладну № 25 від 23 лютого 2022 року на суму 880 003,20 гривень зупинено, у зв`язку з тим, що коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 01.61, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються/виготовляються, та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу ного постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій та запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
08 липня 2022 року ТОВ «ХЮРРЕМ» направило до ГУ ДПС у Кіровоградській області повідомлення № 2 про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, до якого додано 23 додатки.
Однак, через автоматизовану систему «Єдине вікно подання електронних документів» ГУ ДПС у Кіровоградській області повідомило Позивача, що комісією ГУ ДПС у Кіровоградській області прийнято рішення № 7043495/38852547 від 12.07.2022 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 25 від 23 лютого 2022 року в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв`язку з ненаданням платником податків копій документів. В додатковій інформації вказано: «Встановлено відсутність розрахункових документів (платіжних доручень, банківських виписок), що свідчать даної послуги, а також транспортних документів, що свідчать про переміщення сільськогосподарської техніки для надання відповідних послуг, враховуючи те, що земельні ділянки ТОВ «ЗАРУДДЯ-АГРО» та ТОВ «ІВАНКІВ АГРО БІЗНЕС-2017» зареєстровані у Київській області».
03 серпня 2022 року ТОВ «ХЮРРЕМ» подало скаргу до ДПС України на рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 7043495/38852547 від 12.07.2022 року. До скарги разом з поясненням було додано усі первинні документи, що підтверджують здійснення операції у кількості 103 документи.
15 серпня 2022 року ТОВ «ХЮРРЕМ» отримало рішення № 32369/38852547/2 за результатами розгляду скарги щодо рішення комісії регіонального рівня, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, яким скаргу ТОВ «ХЮРРЕМ на рішення № 7043495/38852547 від 12.07.2022 року залишено без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін. Підставою для винесення даного рішення вказано ненадання платником податків копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки - фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.
12 квітня 2021 року між ТОВ «Іванків Агро Бізнес-2017» (Замовник) та ТОВ "ХЮРРЕМ" (Виконавець) було укладено договір № 12/04/2021-1 про надання послуг у
рослинництві, за яким ТОВ «ХЮРРЕМ» зобов`язується на свій ризик, у встановленні даним договором строки виконати за завданням Замовника комплекс сільськогосподарських робіт, які надалі іменуються - «послуги в рослинництві», а Замовник зобов`язується прийняти та оплатити ці послуги. Конкретні найменування послуг, їх кількість, вартість та строки виконання було визначено у Додаткових угодах до цього договору, які було укладено Сторонами у відповідності до поточних потреб Замовника.
01 січня 2022 року між ТОВ «Іванків Агро Бізнес-2017» та ТОВ «ХЮРРЕМ» було укладено Додаткову угоду № 01/01-22 до договору про надання послуг у рослинництві № 12/04/2021-1 від 12 квітня 2021 року. Данною додатковою угодою Виконавець зобов`язується надати Замовнику послуги по внесенню мінеральних добрив на площі 1500 га. за ціною 1000,00 грн./1 га. без ПДВ у оптимальні агрономічні строки.
Надання послуг відбувалась за адресою: Київська область, Іванківський район, село Мусійки. Перевезення техніки для надання послуг у рослинництві здійснювалось за рахунок нашого підприємства (копії документів додаються).
Підписання акту надання послуг № 37 від 22 лютого 2022 року на суму 1 800 000,00 гривень з ПДВ (ПДВ становить 300 000,00 грн.), стало підставою для реєстрації податкової накладної № 22 від 22 лютого 2022 року.
Квитанцією про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 23.02.2022 року за № 9040586997 податкову накладну № 22 від 22 лютого 2022 року на суму 1 800 000,00 гривень зупинено, у зв`язку з тим, що коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 01.61, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються/виготовляються, та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій та запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
29 червня 2022 року ТОВ «ХЮРРЕМ» направило до ГУ ДПС у Кіровоградській області повідомлення № 2 про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, до якого додано 23 додатки.
Однак, через автоматизовану систему «Єдине вікно подання електронних документів» ГУ ДПС у Кіровоградській області повідомило Позивача, що комісією ГУ ДПС у Кіровоградській області прийнято рішення № 7008533/38852547 від 05.07.2022 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 22 від 22 лютого 2022 року в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв`язку з ненаданням платником податків копій документів. В додатковій інформації вказано: «Встановлено відсутність розрахункових документів (платіжних доручень, банківських виписок) стосовно здійснення даної послуги».
29 липня 2022 року ТОВ «ХЮРРЕМ» подало скаргу до ДПС України на рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 7008533/38852547 від 05.07.2022 року. До скарги разом з поясненням було додано усі первинні документи, що підтверджують здійснення операції у кількості 75 документів.
12 серпня 2022 року ТОВ «ХЮРРЕМ» отримало рішення № 31211/38852547/2 за результатами розгляду скарги щодо рішення комісії регіонального рівня, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, яким скаргу ТОВ «ХЮРРЕМ на рішення № 7008533/38852547 від 05.07.2022 року залишено без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін. Підставою для винесення даного рішення вказано ненадання платником податків копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки - фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.
12 квітня 2021 року між ТОВ «Іванків Агро Бізнес-2017» (Замовник) та ТОВ «ХЮРРЕМ» (Виконавець) було укладено договір № 12/04/2021-1 про надання послуг у рослинництві, за яким ТОВ «ХЮРРЕМ» зобов`язується на свій ризик, у встановленні даним договором строки виконати за завданням Замовника комплекс сільськогосподарських робіт, які надалі іменуються - «послуги в рослинництві», а Замовник зобов`язується прийняти та оплатити ці послуги. Конкретні найменування послуг, їх кількість, вартість та строки виконання було визначено у Додаткових угодах до цього договору, які було укладено Сторонами у відповідності до поточних потреб Замовника.
01 лютого 2022 року між ТОВ «Іванків Агро Бізнес-2017» та ТОВ «ХЮРРЕМ» було укладено Додаткову угоду № 01/02-22 до договору про надання послуг у рослинництві № 12/04/2021-1 від 12 квітня 2021 року. Данною додатковою угодою Виконавець зобов`язується надати Замовнику послуги дискування землі на площі 1500 га. за ціною 916,67 грн./ 1 га. без ПДВ у оптимальні агрономічні строки.
Надання послуг відбувалась за адресою: Київська область, Іванківський район, село Мусійки. Перевезення техніки для надання послуг у рослинництві здійснювалось за рахунок нашого підприємства (копії документів додаються).
Підписання акту надання послуг № 38 від 23 лютого 2022 року на суму 1 650 006,00 гривень з ПДВ (ПДВ становить 275 001,00 грн.), стало підставою для реєстрації податкової накладної № 24 від 23 лютого 2022 року.
Квитанцією про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 28.06.2022 року за № 9099837849 податкову накладну № 24 від 23 лютого 2022 року на суму 1 650 006,00 гривень зупинено, у зв`язку з тим, що коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 01.61, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються/виготовляються, та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.І Критеріїв ризиковості здійснення операцій та запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
08 липня 2022 року ТОВ «ХЮРРЕМ» направило до ГУ ДПС у Кіровоградській області повідомлення № 9 про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, до якого додано 23 додатки.
Однак, через автоматизовану систему «Єдине вікно подання електронних документів» ГУ ДПС у Кіровоградській області повідомило Позивача, що комісією ГУ ДПС у Кіровоградській області прийнято рішення № 7043494/38852547 від 12.07.2022 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 24 від 23 лютого 2022 року в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв`язку з ненаданням платником податків копій документів. В додатковій інформації вказано: «Встановлено відсутність розрахункових документів (платіжних доручень, банківських виписок) стосовно здійснення даної послуги, а також транспортних документів, що свідчать про переміщення сільськогосподарської техніки для надання відповідних послуг, враховуючи те, що земельні ділянки ТОВ «ЗАРУДДЯ-АГРО» та ТОВ «ІВАНКІВ АГРО БІЗНЕС-2017» зареєстровані у Київській області».
03 серпня 2022 року ТОВ «ХЮРРЕМ» подало скаргу до ДПС України на рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 7043494/38852547 від 12.07.2021 року. До скарги разом з поясненням було додано усі первинні документи, що підтверджують здійснення операції у кількості 109 документів.
15 серпня 2022 року ТОВ «ХЮРРЕМ» отримало рішення № 32399/38852547/2 за результатами розгляду скарги щодо рішення комісії регіонального рівня, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, яким скаргу ТОВ «ХЮРРЕМ на рішення № 7043494/38852547 від 12.07.2022 року залишено без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін. Підставою для винесення даного рішення вказано ненадання платником податків копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки - фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.
Щодо податкової накладної № 41 від 28 лютого 2022 року.
28 січня 2022 р. між Товариством з обмеженою відповідальністю «ХЮРРЕМ» (Орендодавець) та Товариство з обмеженою відповідальністю «ОКСАМИТ - ПОСТАЧ» (Орендар) було укладено ДОГОВІР оренди сільськогосподарської техніки з екіпажом (водієм) №28/01/2022-011, на підставі якого: Орендодавець зобов`язується передати Орендарю в тимчасове платне володіння та користування, трактора колісного, марки Беларус 82.1-57, 2004 року випуску, реєстраційний номер НОМЕР_11 , трактор колісний марки БЕЛАРУС-1021, 2012 року випуску, реєстраційний номер НОМЕР_6 , трактор колісний марки ЮМЗ-6,1995 року випуску, реєстраційний номер НОМЕР_5 . Заправка тракторів здійснюється пальним Орендаря згідно умов Договору оренди сільськогосподарської техніки з екіпажом (водієм) № 28/01/2022-ОП від 28 січня 2022 року, взаєморозрахунки проводяться в безготівковій формі, копії виписки банку додаються.
По закінченню робіт 28 лютого 2022 року між Товариство з обмеженою відповідальністю «ХЮРРЕМ» (Орендодавець) та Товариство з обмеженою відповідальністю «ОКСАМИТ - ПОСТАЧ» (Орендар) був складений Акт надання послуг № 120, про виконання робіт (надання послуг), а саме оренда с-г техніки з екіпажем.
По першій події Товариство з обмеженою відповідальністю «ХЮРРЕМ» була складена податкова накладна № 41 від 28.02.2022р. та направлена на реєстрацію в ЄРПН.
13.06.2022 р. була отримана квитанція за номером 9078183418, яка свідчить про те що реєстрація податкової накладної від 28.02.2022 №41 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена, у зв`язку з тим, що коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 01.61, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються/виготовляються, та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій та запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
12 липня 2022 року ТОВ «ХЮРРЕМ» направило до ГУ ДПС у Кіровоградській області повідомлення № 12 про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, до яких було додано 23 додатки.
Однак, через автоматизовану систему «Єдине вікно подання електронних документів» ГУ ДПС у Кіровоградській області повідомило Позивача, що комісією ГУ ДПС у Кіровоградській області прийнято рішення № 7064350/38852547 від 14.07.2022 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 41 від 28 лютого 2022 року в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв`язку з ненаданням платником податків копій документів. В додатковій інформації вказано: «Відсутні копії повного пакету документів щодо формування податкового кредиту, зокрема: розрахункові документи/банківські виписки, видаткові накладні».
08 серпня 2022 року ТОВ «ХЮРРЕМ» подало скаргу до ДПС України на рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №7064350/38852547 від 14.07.2022 року. До скарги разом з поясненням було додано усі первинні документи (42 додатки), що підтверджують здійснення операції.
25 серпня 2022 року ТОВ «ХЮРРЕМ» отримало рішення № 34341/38852547/2 за результатами розгляду скарги щодо рішення комісії регіонального рівня, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, яким скаргу ТОВ «ХЮРРЕМ на рішення № 7064350/38852547 від 14.07.2022 року залишено без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін. Підставою для винесення даного рішення вказано ненадання платником податків копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки - фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.
Не погодившись з цими рішенням, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Згідно з пунктом 185.1 статті 185 Податкового кодексу України (далі за текстом ПК України) об`єктом оподаткування є операції платників податку зокрема з: а) постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю; б) постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.
Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг згідно з пунктом 187.1 статті 187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів.
Відповідно до пункту 188.1 статті 188 ПК України база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів. До складу договірної (контрактної) вартості включаються будь-які суми коштів, вартість матеріальних і нематеріальних активів, що передаються платнику податків безпосередньо покупцем або через будь-яку третю особу у зв`язку з компенсацією вартості товарів/послуг. До бази оподаткування включаються вартість товарів/послуг, які постачаються, та вартість матеріальних і нематеріальних активів, що передаються платнику податків безпосередньо отримувачем товарів/послуг, поставлених таким платником податку.
Згідно з пунктом 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс) (пункт 201.7 статі 201 ПК України).
Згідно з пунктом 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні / розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді.
Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.
Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:
для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;
для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.
Відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов`язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов`язань за відповідний звітний період.
Згідно з пунктом 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до цієї норми та підпункту 56.23.2 пункту 56.23 статті 56 Податкового кодексу України Кабінет Міністрів України прийняв постанову від 11.12.2019 року №1165 Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, яка набрала чинності 01.02.2020 року та якою затверджено:
Порядок зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок зупинення реєстрації податкової накладної);
Порядок розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок розгляду скарги).
Пунктом 3 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної визначені ознаки податкових накладних/розрахунків коригування, яким вони повинні відповідати для безумовної їх реєстрації.
Відповідно до пунктів 4, 5 вказаного Порядку у разі коли за результатами перевірки податкової накладної / розрахунку коригування визначено, що податкова накладна / розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.
Платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну / розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).
Податкова накладна / розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).
Згідно п.п.6, 7, 10, 11 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну / розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.
У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної / розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної / розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.
У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної / розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Оцінюючи наведені в квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних мотиви контролюючого органу, суд зазначає, що у Додатку 3 до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної, визначено критерії ризиковості здійснення операцій. Зокрема, відповідно до пункту 1 відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній / розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.
З урахуванням положень наведених норм, суд зауважує, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної на підставі пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, контролюючий орган має зажадати від платника документи на спростування наявних у органу ДПС сумнівів, пов`язаних з легальністю діяльності юридичної особи, вказавши які саме аспекти належить висвітлити платнику податків у своїх поясненнях.
Як вбачається зі змісту квитанції про зупинення реєстрації складеної Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю Правда податкової накладної, фіскальний орган вказав, що господарська операція платника податків відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.
Так, суд зазначає, що зупинення реєстрації ПН/РК за п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій відбувається у разі одночасного дотримання трьох умов: відсутність товару в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товару, що на постійній основі постачається; обсяг постачання дорівнює або перевищує товарні залишки; переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.
Натомість, надіслана позивачу квитанція містить вимогу щодо надання пояснень та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, без зазначення конкретної пропозиції щодо переліку документів, необхідних та достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН.
Отже, під час зупинення реєстрації податкових накладних відповідач застосував критерії ризиковості здійснення операцій до податкової накладної, що не відповідає наведеним вище приписам пунктів 6, 7 Порядку №1165 та свідчить про відсутність обґрунтованих підстав для зупинення реєстрації податкових накладних.
Наказом Міністерства фінансів України №520 від 12.12.2019, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13.12.2019 за №1245/34216, затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок №520), який визначає механізм прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до пунктів 2-4 Порядку №520 прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).
Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.
У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.
Пунктом 5 Порядку №520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:
договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Пунктами 6, 7 Порядку №520 передбачено, що письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.
Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", "Про електронні довірчі послуги" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Згідно з пунктами 9 - 11 Порядку №520 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.
Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком до цього Порядку.
Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі в разі:
ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;
та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;
та/або надання платником податку копій документів, складених/ оформлених із порушенням законодавства.
Відповідно до пунктів 25 26 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Комісія регіонального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком та Порядком прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим Мінфіном.
Згідно пунктів 42, 44 - 46 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної рішення, прийняті комісіями контролюючих органів, підлягають реєстрації засобами інформаційних систем ДПС.
Комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні).
Розгляд питання на засіданні комісії контролюючого органу включає такі етапи: доповідь секретаря комісії; доповідь члена комісії, співдоповідь (у разі потреби); внесення членами комісії пропозицій, їх обговорення; оголошення головою комісії рішення про припинення обговорення питання; голосування; оголошення головою комісії результатів голосування; оформлення протоколу.
У протоколі засідання комісії контролюючого органу зазначається перелік осіб, присутніх на засіданні, порядок денний засідання, питання, що розглядалися на засіданні, перелік осіб, які виступали під час засідання, результати голосування, прийняті такою комісією рішення.
Так, в оскаржуваних рішеннях не зазначено, які вимоги законодавства порушено при складанні документів та яких саме конкретно документів не вистачає для прийняття рішень про реєстрацію податкових накладних.
Посилання відповідача в оскаржуваних рішеннях на те, що ненадання платником податків копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки - фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних спростовується доказами, які містяться в матеріалах справи.
До того ж, посилання на вказану підставу в обґрунтування прийняття рішень про відмову, за відсутності встановленого законодавством вичерпного переліку документів, та за умови не наведення комісією доказів того, що документи, подані є недостатніми чи такими, що у своїй сукупності викликають сумнів у достовірності наданої інформації, свідчить про протиправність таких рішень.
Також, суд не погоджується з доводами відповідача, викладеним у відзиві на позов, оскільки вони спростовуються матеріалами справи, а також у відповідача в наявності вказані докази, на підставі яких останній міг перевірити первинну документацію щодо господарської операції по якій позивачу було зупинено реєстрацію податкових накладних.
Отже, оскаржуване рішення не містять чіткого визначення підстав для прийняття Комісією про відмову в реєстрації податкові накладні №21 від 22.02.2022 року, №22 від 22.02.2022 року, №24 від 23.02.2022 року, №25 від 23.02.2022 року, №41 від 28.02.2022 року.
На підставі ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
У відповідності до ч.1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
При цьому в силу ч.2 ст.77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Такий підхід узгоджується з практикою Європейського суду з прав людини. Так, у пункті 110 рішення від 23 липня 2002 року у справі "Компанія "Вестберґа таксі Актіеболаґ" та Вуліч проти Швеції" Суд визначив, що "…адміністративні суди, які розглядають скарги заявників стосовно рішень податкового управління, мають повну юрисдикцію у цих справах та повноваження скасувати оскаржені рішення. Справи мають бути розглянуті на підставі поданих доказів, а довести наявність підстав, передбачених відповідними законами, для призначення податкових штрафів має саме податкове управління".
Відповідачем-1 по справі, як суб`єктом владних повноважень, не виконано покладеного на нього обов`язку щодо доказування правомірності прийнятих оскаржуваних рішень.
З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що оскаржувані рішення прийнято відповідачем-1 необґрунтовано, тобто без урахуванням усіх обставин, що мають значення для їх прийняття, недобросовісно, всупереч вимогам чинного законодавства, у зв`язку із чим є протиправним та підлягає скасуванню.
Щодо позовних вимог про зобов`язання ДПС України зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні позивача №21 від 22.02.2022 року, №22 від 22.02.2022 року, №24 від 23.02.2022 року, №25 від 23.02.2022 року, №41 від 28.02.2022 року, датою їх подання, суд зазначає наступне.
Згідно з пунктами 2, 4, 10 частини 2 статті 245 КАС України у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про: визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень; визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії; інший спосіб захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист таких прав, свобод та інтересів.
Згідно пунктів 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:
прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;
набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення);
неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
Аналізуючи наведені положення, суд дійшов висновку, що податковий орган реєструє податкову накладну, в тому числі, на підставі рішення суду датою набрання ним законної сили або іншою датою, вказаною у рішенні.
При фактичних обставинах даної справи суд вважає, що ефективним та реальним способом захисту порушеного права позивача є зобов`язання ДПС України зареєструвати податкові накладні ТОВ «ХЮРРЕМ» (ЄДРПОУ 38852547) №21 від 22.02.2022 року, №22 від 22.02.2022 року, №24 від 23.02.2022 року, №25 від 23.02.2022 року, №41 від 28.02.2022 року датою їх подання на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно до ч.1 ст.243 КАС України під час ухвалення рішення суд вирішує, зокрема як розподілити між сторонами судові витрати.
Згідно з ч.1 ст.139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
На підставі викладеного, здійснені позивачем документально підтверджені витрати на оплату судового збору у сумі 12405,00 грн., підлягають стягненню за рахунок бюджетних асигнувань відповідачів.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.139, 246, 382, 255, 292-297, 325 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов задовольнити.
Визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління Державної податкової служби у Кіровоградській області:
- № 6974318/38852547 від 28.06.2022 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 21 від 22.02.2022 року в Єдиному реєстрі податкових накладних,
- № 7008533/38852547 від 05.07.2022 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 22 від 22.02.2022 року в Єдиному реєстрі податкових накладних,
- № 7043494/38852547 від 12.07.2022 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 24 від 23.02.2022 року в Єдиному реєстрі податкових накладних,
- № 7043495/38852547 від 12.07.2022 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 25 від 23.02.2022 року в Єдиному реєстрі податкових накладних,
- № 7064350/38852547 від 12.07.2022 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 41 від 28.02.2022 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні ТОВ «ХЮРРЕМ» (ЄДРПОУ 38852547) №21 від 22.02.2022 року, №22 від 22.02.2022 року, №24 від 23.02.2022 року, №25 від 23.02.2022 року, №41 від 28.02.2022 року датою їх подання на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Присудити на користь ТОВ «ХЮРРЕМ» (ЄДРПОУ 38852547) понесені витрати по сплаті судового збору у розмірі 6202,50 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ 43005393).
Присудити на користь ТОВ «ХЮРРЕМ» (ЄДРПОУ 38852547) понесені витрати по сплаті судового збору у розмірі 6202,50 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної податкової служби у Кіровоградській області (код ЄДРПОУ 43995486).
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення за правилами, встановленими ст.ст.293, 295 - 297 КАС України.
Суддя Кіровоградського окружного
адміністративного суду Ю.П. Пасічник
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.12.2022 |
Оприлюднено | 19.12.2022 |
Номер документу | 107890472 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
Ю.П. Пасічник
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні