Рішення
від 14.12.2022 по справі 380/12455/22
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 грудня 2022 року

справа №380/12455/22

зал судових засідань №10

Львівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючої судді Лунь З.І.,

секретар судового засідання Клочко Н.С.,

за участю:

представника позивача Іваська С.М.

представника відповідача Шаркаєвої Х.С.

розглянув адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Будівельна компанія «Західбудінвест» до Головного управління ДПС у Львівській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії.

в с т а н о в и в:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Будівельна компанія «Західбудінвест» (місцезнаходження: 79055, м.Львів, вул.Роксоляни, 59/73, код ЄДРПОУ 40903181) звернулося до суду з позовом до Головного управління ДПС у Львівській області (місцезнаходження: 79003, м.Львів, вул.Стрийська, 35, код ЄДРПОУ ВП 43968090), в якому просить суд:

-визнати протиправним га скасувати рішення від 01.02.2022, ухвалене Головним управлінням ДПС у Львівській області, про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість юридичної особи ТзОВ «Будівельна компанія «Західбудінвест»;

-зобов`язати Головне управління ДПС у Львівській області поновити дію реєстрації платника податку на додану вартість юридичної особи ТзОВ «Будівельна компанія «Західбудінвест» з моменту її анулювання, зі збереженням податкових показників в системі електронного адміністрування податку на додану вартість ТзОВ «Будівельна компанія «Західбудінвест».

Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач зазначив таке.

ТОВ «БК «Західбудінвест» зареєстроване платником ПДВ 08.04.2019 року.

14.04.2022 при подачі податкової декларації з податку на додану вартість за березень 2022 та неприйняття такої з підстав анулювання реєстрації платника ПДВ, позивачу стало відомо про наявність відповідного рішення відповідача, котре є предметом оскарження у цій справі.

Позивач зазначає, що з інформації, що є в його електронному кабінеті, причиною для прийняття відповідачем оскаржуваного у цій справі рішення стало надання податковому органу податкових декларацій з ПДВ з інформацією про відсутність поставок.

Позивач не погоджується з такими висновками органу податкової служби, оскільки стверджує, що він здійснював господарську діяльність у період, зазначений відповідачем в оскаржуваному рішенні, зокрема, господарські операції, які оподатковуються за нульовою ставкою.

Також позивач наголосив, що у період з 01.12.2020 по 30.11.2021 товариство подавало до органів ДПС декларації з ПДВ та відображало в них здійснені операції. Зокрема, такими операціями були операції з продажу землі, які звільнені від оподаткування ПДВ, але які є оподатковуваними операціями, відтак їх обсяг не становив 0 грн., як це вважає відповідач. По цих же операціях, як стверджує позивач, відбувалася реєстрація податкових накладних з відповідним показником.

Крім того, позивач вважає оскаржуване рішення відповідача протиправним і з тих підстав, що таке було винесено 01.02.2022, водночас податкову декларацію за лютий 2022 у березні 2022 позивач подав і така була зареєстрована податковим органом, про що свідчить відповідна квитанція, тоді як лише у квітні 2022 податкова декларація з ПДВ за березень 2022 не була прийнята відповідачем з підстав анулювання позивачу реєстрації платника ПДВ.

Зазначені обставини та їх обґрунтування позивач виклав у позовній заяві та відповіді на відзив від 18.11.2022.

Ухвалою від 09.09.2022 суд постановив відкрити провадження у справі за правилами загального позовного провадження та призначив підготовче засідання.

Від відповідача суд отримав відзив на позовну заяву, у якому позовні вимоги відповідач заперечив та зазначив таке.

ТОВ «БК «Західбудінвест» (ЄДРПОУ - 40903181) зареєстроване платником ПДВ 08.04.2019 року. Протягом 12 послідовних податкових місяців з 01.12.2020 року по 30.11.2021 року позивач подавав податкові декларації з податку на додану вартість, які свідчили про відсутність постачання/придбання товарів та мав за останні 12 місяців обсяги оподатковуваних операцій 0 гривень.

У результаті цього і з`явилися підстави для анулювання реєстрації ТОВ «БК «Західбудінвест» як платника ПДВ, відповідно до пп. «г» п. 184.1 ст. 184 розділу V Податкового кодексу України.

В подальшому, відповідач прийняв рішення за формою №6-РПДВ про анулювання реєстрації платника ПДВ ТОВ «БК «Західбудінвест» від 01.02.2022 року №5039.

Позивач зазначає, що впродовж останніх 12 місяців подавав до органів ДПС декларації з ПДВ та відображав в них здійснені операції.

Однак, як вказує відповідач, до позовної заяви долучено лише декларації за грудень 2021 року - березень 2022 року, що жодним чином не підтверджує вказане вище твердження позивача, враховуючи те, що при прийнятті Рішення №5039 враховувався період з 01.12.2020 року по 30.11.2021 року.

Так як декларація з ПДВ за листопад 2021 року була подана позивачем 17.12 2021 року, то Рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ ТОВ «БК «Західбудінвест» №5039 прийнято 01.02.2022 року після складення довідки про подання/неподання платником ПДВ та/ або реєстр (перелік) податкових декларацій №50/13-01-18-08 від 11.01.2022 року.

За таких обставин відповідач просить у задоволенні позову відмовити.

Ухвалою суду від 14.12.2022 суд постановив закрити підготовче провадження у справі і призначити розгляд справи по суті.

Суд встановив таке.

Позивач, ТОВ «БК «Західбудінвест» (ЄДРПОУ - 40903181), зареєстроване платником ПДВ 08.04.2019 року.

Відповідач, ГУ ДПС у Львівській області, прийняв рішення за формою №6-РПДВ про анулювання реєстрації платника ПДВ ТОВ «БК «Західбудінвест» від 01.02.2022 року №5039 з тих підстав, що протягом 12 послідовних податкових місяців з 01.12.2020 року по 30.11.2021 року позивач подавав податкові декларації з податку на додану вартість, які свідчили про відсутність постачання/придбання товарів та мав за останні 12 місяців обсяги оподатковуваних операцій 0 гривень.

Оскаржуване рішення прийнято 01.02.2022 року після складення довідки про подання/неподання платником ПДВ та/ або реєстр (перелік) податкових декларацій №50/13-01-18-08 від 11.01.2022 року.

При ухваленні рішення суд зазначає таке.

Податковий кодекс України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI (далі - ПК України) є спеціальним законом, який регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків та зборів, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Питання процедури анулювання реєстрації платника податку на додану вартість визначено у розділі V ПК України та Положенні про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженому наказом Міністерства фінансів України від 14 листопада 2014 року № 1130 (далі також Положення № 1130).

Відповідно до підп. пп. «г» п. 184.1 ст. 184 ПК України, реєстрація діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається у разі якщо: особа, зареєстрована як платник податку, протягом 12 послідовних податкових місяців не подає контролюючому органу декларації з податку на додану вартість та/або подає таку декларацію (податковий розрахунок), яка (який) свідчить про відсутність постачання/придбання товарів/послуг, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту.

Пунктом 184.2 ст. 184 ПК України передбачено, що анулювання реєстрації на підставі, визначеній у підп. «а» п. 184.1 цієї статті, здійснюється за заявою платника податку, а на підставах, визначених у підп. «б» - «з» п. 184.1 цієї статті, може здійснюватися за заявою платника податку або за самостійним рішенням відповідного контролюючого органу.

Відповідно до підпункту «г» п.5.1 Положення №1130 реєстрація діє до дати анулювання, яке відбувається у випадках, визначених пунктом 184.1 статті 184 розділу V Кодексу, якщо особа, зареєстрована як платник ПДВ, протягом 12 послідовних податкових місяців не подає до контролюючого органу декларації з податку на додану вартість та/або подає таку декларацію (податковий розрахунок), яка (який) свідчить про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту.

Згідно з п.5.2 Положення №1130 анулювання реєстрації здійснюється шляхом виключення платника ПДВ з Реєстру.

Пунктом 5.5 Положення № 1130, визначено, що анулювання реєстрації за самостійним рішенням контролюючого органу може бути здійснене на підставах, визначених у підпунктах "б" - "з" пункту 184.1 статті 184 розділу V Кодексу (підпункти "б" - "з" пункту 5.1 цього розділу).

Контролюючі органи здійснюють постійний моніторинг платників ПДВ, включених до Реєстру, та приймають рішення про анулювання реєстрації платників ПДВ у разі існування відповідних підстав.

Рішення про анулювання реєстрації за самостійним рішенням контролюючого органу приймаються за наявності відповідних підтвердних документів (відомостей). Такими документами, зокрема, є: довідка про подання/неподання платником ПДВ контролюючому органу декларації з податку на додану вартість протягом 12 послідовних податкових місяців та/або реєстр (перелік) податкових декларацій (податкових розрахунків) особи за 12 послідовних податкових місяців, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту у таких деклараціях (податкових розрахунках) протягом 12 послідовних податкових місяців (підстава - підпункт "г" пункту 184.1 статті 184 розділу V Кодексу). У реєстрі (переліку) зазначаються дані про реєстрацію особи платником ПДВ та по кожній декларації (податковому розрахунку) - податковий період, дата надходження декларації (податкового розрахунку) до контролюючого органу, загальні обсяги постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту звітного періоду, вказані у відповідних рядках та колонках податкової декларації (податкового розрахунку).

Відповідно до п.5.6 Положення № 1130 за наявності зазначених підтвердних документів (відомостей) контролюючий орган за місцем перебування на обліку платника податків приймає рішення про анулювання реєстрації особи - платника ПДВ незалежно від здійснення контролюючим органом документальних та камеральних перевірок такої особи і їх результатів, а також обов`язку такої особи бути зареєстрованою та/або нараховувати чи сплачувати податок на додану вартість відповідно до законодавства.

Відповідно до п.5.6 розділу V Положення № 1130 рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ за самостійним рішенням контролюючого органу оформляється за формою № 6-РПДВ (додаток 5). Таке рішення складається у двох примірниках комісією, утвореною відповідно до розпорядження контролюючого органу, та підписується керівником (заступником керівника або уповноваженою особою) контролюючого органу. У рішенні про анулювання реєстрації платника ПДВ обов`язково вказуються підстави (одна або декілька) для такого анулювання з посиланням на відповідні норми Кодексу. Дата підписання рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ уважається днем прийняття такого рішення. Рішення про анулювання реєстрації платників ПДВ у день підписання реєструються у журналі обліку рішень про анулювання реєстрації платників ПДВ за формою № 6-РЖ (додаток 6). Номер рішення відповідає порядковому номеру запису в цьому журналі.

Відповідно до п. 5.2. Положення № 1130 встановлено, що при розгляді питання анулювання реєстрації згідно з підпунктом «г» пункту 184.1 статті 184 розділу V Кодексу (підпункт «г» пункту 5.1 цього розділу) 12 місяців визначаються із урахуванням того, що:- не враховується місяць, в якому проведено реєстрацію особи платником ПДВ, якщо особа зареєстрована платником ПДВ з дня іншого ніж перший день календарного місяця;

- включаються останні 12 послідовних податкових місяців, за які подані податкові декларації (у разі подання декларацій) або сплив строк подання податкових декларацій (у разі неподання декларацій) до отримання чи складання контролюючим органом документа, який є підставою для анулювання реєстрації.

Отже, аналіз наведених норм у їх сукупності дає підстави для висновку про те, що для анулювання реєстрації платником ПДВ визначальним є факт неподання декларацій або подання таких декларацій з нульовими показниками саме за останні 12 послідовних податкових місяців.

Рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю «БК«Західінвестбуд» прийнято 01.02.2022.

Таким чином, відповідач при прийнятті такого рішення повинен був ураховувати останній податковий місяць, за який подано податкову декларацію з ПДВ (або не подано відповідну декларацію), який перебував місяцю прийняття такого рішення грудень 2021 року.

Водночас, довідка про подання/неподання платником ПДВ та/або реєстр/перелік податкових декларацій/податкових розрахунків складена у січні 2022 р., а попереднім останнім податковим місяцем який має враховуватись при вирішенні питання про наявність підстав для анулювання реєстрації є грудень 2021.

При цьому суд ураховує, що відповідно до підпункту 49.18.1 пункту 49.18 статті 49 розділу II та пункту 203.1 статті 203 розділу V Кодексу декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Отже, відповідач, складаючи довідку 11 січня 2022, інформація, викладена у якій стала підставою для прийняття оскаржуваного рішення, мав би взяти до уваги, що позивач мав законні підстави для подання податкової декларації з ПДВ за грудень 2021 - до 20 січня 2022.

У будь якому разі вмотивованість та підставність рішення контролюючого органу підлягає оцінці на дату волевиявлення суб`єкта владних повноважень і такою датою є дата його винесення.

Як встановив суд, на дату прийняття оскаржуваного рішення 01.02.2022 позивач подав податкову декларацію з податку на додану вартість за грудень 2021 року, яка зареєстрована у податковому органі 18.01.2022. Цією декларацією підтверджується наявність у позивача обсягів постачання товарів у звітний період: у рядку 10.1 розділу ІІ «Податковий кредит» задекларовано обсяги придбання (без податку на додану вартість) - 284316 грн., дозволений податковий кредит 56863грн.

Відповідач не надав оцінку зазначеній податковій декларації, хоча повинен був це зробити, зважаючи на те, що як вже зазначив суд, що позивач мав законні підстави для подання податкової декларації з ПДВ за грудень 2021, - до 20 січня 2022, тоді як довідку про подання/неподання платником ПДВ та/або реєстр (перелік податкових декларацій/податкових розрахунків) щодо позивача складено 11.01.2022.

Крім того, приймаючи оскаржуване рішення, відповідач не перевірив наявності у позивача задекларованих операцій з продажу товару у період з листопада 2020 по грудень 2021, які підтверджуються відповідними податковими накладними, що зареєстровані в ЄРПН за згаданий період. Такі є у матеріалах справи, подані позивачем разом із відповіддю на відзив.

Отже, відповідач не доказав того, що за останні 12 послідовних податкових місяців позивач подавав декларації з нульовими показниками.

З урахуванням викладеного, суд дійшов висновку, що у відповідача були відсутні визначені у п.п. «г» п.184.1 ст.184 ПК України підстави для прийняття рішення про анулювання платника ПДВ - ТОВ «БК «Західбудінвест» від 01.02.2022 №5039.

Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Згідно зі ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Оскільки у даній справі оскаржується рішення прийняте відповідачем, суб`єктом владних повноважень, суд відповідно до вимог ч.2 ст.2 КАС України, перевіряє чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Згідно з нормами частин першої, другої статті 77 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановленим статтею 78 цього Кодексу.

Згідно зі ст.242 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.

З урахуванням вищенаведених норм чинного законодавства та фактичних обставин справи суд дійшов висновку, що відповідач, який є суб`єктом владних повноважень, при ухваленні рішення діяв без урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, без дотримання необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямовані ці рішення (дія), що призвело до безпідставного прийняття оскаржуваного рішення.

Таким чином, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю «БК«Західбудінвест» до Головного управління ДПС у Львівській області підлягають задоволенню повністю.

Відповідно до ч.1 ст. 139 КАС, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Позивач при подачі даного позову сплатив судовий збір на суму 4962,00 грн. на підставі платіжного доручення №14 від 02.09.2022, відтак такий підлягає стягненню на користь позивача з відповідача, його бюджетних асигнувань.

Керуючись ст.ст. 242-246, 250, 295 КАС України, суд

в и р і ш и в :

адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Будівельна компанія «Західбудінвест» (місцезнаходження: 79055, м.Львів, вул.Роксоляни, 59/73, код ЄДРПОУ 40903181) до Головного управління ДПС у Львівській області (місцезнаходження: 79003, м.Львів, вул.Стрийська, 35, код ЄДРПОУ ВП 43968090) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення №5039 від 01.02.2022, ухвалене Головним управлінням ДПС у Львівській області, про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість юридичної особи ТзОВ «Будівельна компанія «Західбудінвест».

Зобов`язати Головне управління ДПС у Львівській області поновити дію реєстрації платника податку на додану вартість юридичної особи ТзОВ «Будівельна компанія «Західбудінвест» з моменту її анулювання, зі збереженням податкових показників в системі електронного адміністрування податку на додану вартість ТзОВ «Будівельна компанія «Західбудінвест».

Стягнути з Головного управління ДПС у Львівській області (місцезнаходження: 79026, м.Львів, вул.Стрийська, 35, код ЄДРПОУ ВП 43968090) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Будівельна компанія «Західбудінвест» (місцезнаходження: 79055, м.Львів, вул.Роксоляни, 59/73, код ЄДРПОУ 40903181) судовий збір на суму 4962 (чотири тисячі дев`ятсот шістдесят два)грн. 00коп.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду із урахуванням п.п 15.5 п.5 розділу VII Перехідних положень КАС України протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складено 15.12.2022.

СуддяЛунь З.І.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.12.2022
Оприлюднено19.12.2022
Номер документу107890668
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних)

Судовий реєстр по справі —380/12455/22

Ухвала від 05.03.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Ухвала від 20.04.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Постанова від 08.03.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Хобор Романа Богданівна

Ухвала від 16.02.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Хобор Романа Богданівна

Ухвала від 16.02.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Хобор Романа Богданівна

Ухвала від 06.02.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Хобор Романа Богданівна

Ухвала від 05.01.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Хобор Романа Богданівна

Рішення від 14.12.2022

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Лунь Зоряна Іванівна

Ухвала від 14.12.2022

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Лунь Зоряна Іванівна

Ухвала від 08.09.2022

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Лунь Зоряна Іванівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні