11/209-07-5368
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
"15" жовтня 2007 р.Справа № 11/209-07-5368
За позовом: Одеської залізниці.
До відповідача: Державного підприємства „Одеський морський торговельний порт”;
про стягнення 671624,69 грн.
Суддя Власова С.Г.
Представники:
Від позивача: Кірічек С.В., Платов Ю.В., Брігінець С.О. (за довіреністю);
Від відповідача: Орєшкова Н.В., Пархоменко О.А. (за довіреністю);
СУТЬ СПОРУ: 26.06.2007 р. за вх. № 6893 Одеська залізниця (далі –Позивач) звернулось до господарського суду Одеської області з позовною заявою до Державного підприємства „Одеський морський торговельний порт” (далі –Відповідач) про стягнення 671624,69 грн.
Позивач на позовних вимогах наполягає.
Відповідач ДП „ОМТП” проти позовних вимог заперечує з підстав викладених у відзиві на позовну заяву (вх. № 16480 від 18.07.2007 р.), доповнені до відзиву (вх. № 18183 від 06.08.2007 р.), письмових поясненнях (вх. № 19269 від 17.08.2007 р.), доповненнях до письмових пояснень (вх. № 20936 від 10.09.2007 р.) та додаткових поясненнях за вх. № 22908 від 05.10.2007 р.
Розглянувши матеріали справи та заслухавши доводи представників сторін, суд встановив:
Як зазначає Позивач, 26.12.2006 р. та 3,10,12,14,23,24,25,26,27,29 січня 2007 р. на Одеську залізницю надійшли вагони з вантажами „руда залізна”, „чавун”, „сталь листова”, „лом” та інші які відправлені зі станцій Південно - Східної, Московської, Західно - Сибірської Придніпровської та Донецької залізниць на станцію Одеса - порт на адресу ДП „Одеський морський торговий порт” (Відповідач).
Позивач вказує, що у зв'язку з неприйманням вагонів вантажоодержувачем та відсутністю технічної можливості накопичування вагони були затримані на станціях Одеса-Східна, Одеса-Пересип, Ереміївка, Колосівка, Роздільна-Сортувальна, Веселий Кут, Одеса-Сортувальна, Вигода, Трикратне, що підтверджується актами загальної форми №15 від 25.01.07р., №5 від 24.01.07р., №6 від 26.12.06,№10, 11, 12, 13 від 12.01.07р., №7 від 14.01.07, №21т-25т, 27т, 30т, 33т, 34т, 37т-39т, 41т від 27.01.07р., №156 від 26.01.07р. №002 від 29.01.07р., №13 від 26.01.07р., №4601 від 25.01.07р., №18 від 26.01.07р., №57 від 03.01.07р., №16 від 23.01.07р., №2 від 10.01.07р., №3 від 03.01.07р., №6 від 10.01.07р., №11 від 06.01.07р., №3 від 02.01.07р. З вини ДП „Одеський морський торговий порт” Одеській залізниці нанесено збиток.
Позивачем, Згідно зі ст.ст. 119, 46, 125 Статуту залізниць України, п. 6 - 10, п. 12,13 Правил користування вагонами і контейнерами, розділами 6 та 7 Правил перевезень вантажів і розділами № 6, 7 Договору № ОД/М-05-819д - НЮ від 30.12.05р., який укладений між Одеською залізницею та ДП „Одеський морський торговий порт” нарахована плата за користування вагонами Укрзалізниці 67580,05 грн., плата за користування вагонами СНД 81094,74 грн., збір за зберігання вантажу у вагонах Укрзалізниці 114528,20 грн., збір за зберігання вантажу у вагонах СНД 267934,20 грн., плата за охорону вантажів у вагонах Укрзалізниці 42395,98 грн., плата за охорону вантажів у вагонах СНД 52267,28 грн., ПДВ 45054,74 грн.
Посилаючись на акти загальної форми № 21-23, 40-46, 48, 49, 51-61, 71, 75, 79,-81, 83, 84, 86, 87, 89-91, 93-95, 136,137, 139, 144, 145, 162-163 станції Одеса-Порт Позивач здійснив розрахунок заборгованості яка складає 671624,43 грн.
Позивач вказує, що відповідно до п.3 Правил користування вагонами і контейнерами облік часу користування вагонами і контейнерами та нарахування плати за користування ними провадиться на станції відправлення та призначення за „Відомістю плати за користування вагонами”, яка складається на підставі „Актів про затримку вагонів”, „Актів загальної форми”. Відомість плати за користування вагонами мають підписуватися начальником станції і вантажовласника щоденно або в періоди пред'явлення їх станцією до розрахункового підрозділу, що встановлюється начальником станції. У разі непогодження даних, зазначених у відомості, представник вантажовласника зобов'язаний підписати відомість із зауваженнями.
Позивач вказує, що станцією Одеса - Порт було складено акти загальної форми на підставі того, що представник ДП „Одеський морський торговий порт” відмовився підписувати накопичувальну картку № 164 а.
Відповідач проти позовних вимог заперечує з підстав викладених у відзиві на позовну заяву (вх. № 16480 від 18.07.2007 р.), доповнені до відзиву (вх. № 18183 від 06.08.2007 р.), письмових поясненнях (вх. № 19269 від 17.08.2007 р.), доповненнях до письмових пояснень (вх. № 20936 від 10.09.2007 р.) та додаткових поясненнях за вх. № 22908 від 05.10.2007 р., та зазначає, що вважає позовні вимоги необґрунтованими, неправомірними, та такими, що суперечать діючому законодавству України.
Відповідач вказує, що згідно до п.3 Правил користування вагонами і контейнерами (ст. 119-126 Статуту залізниць України), затвердженим наказом Міністерства транспорту України № 113 від 25.02.99 р., облік часу користування вагонами і контейнерами і нарахування плати за користування ними виробляється на станції відправлення і призначення по "Відомості плати за користування вагонами (контейнерами)", що складається, у тому числі, на підставі "Актів про затримку вагонів" форми ГУ-23а і "Актів загальної форми ГУ-23". При цьому згідно п. 4 зазначених Правил Відомості плати за користування вагонами (контейнерами) підписуються начальником станції і вантажовласником. Відомість плати за користування вагонами (контейнерами) складається в 3-х екземплярах - два для залізниці, один для вантажовласника. При цьому відповідно до додатку № 1 до зазначених правил користування вагонами і контейнерами у відомості плати за користування вагонами (контейнерами) зазначається загальний час користування вагонами, в тому числі окремо час користування вагонами у разі їх затримки (стовпчик 7 таблиці).
Відповідач зазначає, що відомості плати за користування вагонами (контейнерами), по яким Позивачем начебто була зафіксована затримка, для пред'явлення Одеському порту не складалися, у зв'язку з цим підстави для здійснення Одеським портом плати за оформленими та узгодженими відомостями плати за користування вагонами під час їх затримки Одеською залізницею відсутні.
Відповідач також вказує, що у зазначений період Одеським портом в повному обсязі були здійсненні розрахунки з Одеською залізницею за оформленими та узгодженими відомостями плати за користування вагонами, зазначені відомості не містили відповідно до додатку № 1 до вищезазначених Правил даних щодо часу користування вагонами у разі їх затримки, отже вагони затриманими Одеською залізницею на час складання відомостей не вважалися.
Відповідач також зазначив, що у випадку затримки вагонів на станції з причин, що залежать від вантажовласника, складається акт загальної форми, що підписується представниками станції і вантажовласника (п.8 Правил користування вагонами і контейнерами (ст.119-126 Статуту залізниць України)). Один екземпляр акта загальної форми додається до перевізних документів (п.3 Правил складання актів (ст.129 Статуту), затверджених наказом Міністерства транспорту України № 334 від 28.05.02 р.). Облік затриманих на підходах вагонів здійснюється станцією, на якій вони простоюють, на підставі акта про затримку вагонів, що складається станцією. При цьому зазначений акт складається в 3-х екземплярах - один залишається на станції затримки і два додаються до перевізних документів (п.10 Правил користування вагонами і контейнерами (ст.119-126 Статуту залізниць України)).
Відповідач вказує, що в порушення зазначених норм залізницею акти загальної форми за участю Одеського порту не складалися, акти загальної форми й акти про затримку вагонів не додавалися до перевізних документів.
Накопичувальна картка № 164а від 15.02.2007 р. залізницею Одеському порту на узгодження не надавалася.
Також Відповідач зазначає про те, що відповідно до умов п. 3.2 Договору № ОД/М-05-819д від 30.12.2005 р., саме Одеська залізниця зобов'язана контролювати ритмічність навантаження і завезення вантажів на адресу Одеського порту згідно погодженого обсягу.
Згідно п.13 Правил користування вагонами і контейнерами (ст. 119-126 Статуту залізниць України) плата за користування стягується з вантажовласника у випадку затримки вагонів під час перевезення у всіх випадках, крім тих, котрі залежать від залізниці.
Згідно п.8. Правил зберігання вантажів (статті 12, 46 Статуту) збір за зберігання вантажів у вагонах (контейнерах) у разі затримки їх з вини одержувача (відправника) після закінчення терміну безоплатного зберігання сплачується незалежно від місця затримки (на станції призначення та на підходах до неї, на прикордонних, припортових станціях тощо).
Відповідно до статті 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на принципах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.
Вивчивши матеріали справи, заслухавши представників сторін та проаналізувавши норми чинного законодавства в сфері залізничних перевезень, суд доходить висновку про необґрунтованість позовних вимог з огляду на наступне.
Одеською залізницею 26.12.2006 р., 3,10,12,14,23,24,25,26,27,29 січня 2007 р. були затримані на станціях Одеса-Східна, Одеса-Пересип, Ереміївка, Колосівка, Роздільна-Сортувальна, Веселий Кут, Одеса-Сортувальна, Вигода, Трикратне, що підтверджується актами загальної форми №15 від 23.01.2007 р., №5 від 14.01.2007 р., №6 від 26.12.2006 р., №10, 11, 12, 13 від 12.01.2007 р., №7 від 14.01.2007 р., №21т-25т, 27т, 30т, 33т, 34т, 37т-39т, 41т від 27.01.2007 р., №156 від 26.01.2007 р. №002 від 29.01.2007 р., №13 від 26.01.2007 р., №4601 від 25.01.2007 р., №18 від 26.01.2007 р., №57 від 03.01.2007 р., №16 від 23.01.2007 р., №2 від 10.01.2007 р., №3 від 03.01.2007 р., №6 від 10.01.2007 р., №11 від 06.01.2007 р., №3 від 02.01.2007 р.
З вищезазначених актів загальної форми (а.с.51-67) вбачається, що значені вагони затримані на підставі наказів посадової особи Одеської залізниці – НЗД Царенко.
Відповідно до абзацу 4 п. 3.2 Договору про обробку вагонів № ОД/М-05-819д-НЮ від 30.12.2005 р. залізниця зобов'язана спільно з портом планувати роботу з навантаження і розвантаження вагонів на наступну добу і аналізувати результати роботи за минулу. Абзацом 9 п. 3.2. Договору встановлено, що залізниця зобов'язується контролювати ритмічність навантаження та завозу вантажів на адресу порту, згідно з узгодженими обсягами.
В надісланій Позивачем Відповідачу претензії № МЮ/2615 від 16.04.2007 р. зазначається, що у зв'язку з неприйманням вагонів вантажоодержувачем, та відсутності технічної можливості накопичування, 642 вагони були затримані на станціях Одеса-Східна, Одеса-Пересип, Ереміївка, Колосівка, Роздільна-Сортувальна, Веселий Кут, Одеса-Сортувальна, Вигода, Трикратне.
У відповіді на претензію № МЮ/2615 від 16.04.2007 р. Відповідач зазначає, що у Позивача відсутні правові підстави для відшкодування ДП „ОМТП” збитків Одеської залізниці, пов'язаних із затримкою вищезазначених вагонів, оскільки затримка вищезазначених вагонів була не з вини ДП „ОМТП”.
Згідно ст. 33 Господарсько процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини на які вона посилається, як на підставу своїх вимог і заперечень.
Відповідно до ст. 34 Господарсько процесуального кодексу України Господарський суд приймає тільки ті докази, які мають значення для справи.
Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.
Відповідно до п.10 Правил користування вагонами і контейнерами (ст. 119-126 Статуту залізниць України), затверджених наказом Міністерства транспорту України № 113 від 25.02.1999 р., облік затриманих на підходах вагонів здійснюється станцією, на якій вони простоюють, на підставі акта про затримку вагонів, що складається станцією; акт про затримку вагонів складається у трьох екземплярах - один залишається на станції затримки і два додаються до перевізних документів; станція призначення інформує вантажовласника про затримку вагонів з його вини, передаючи йому копію Повідомлення про затримку вагонів не пізніше двох годин після його отримання (телефонограмою, телеграфом, поштовим зв'язком, через посильних, факсом або іншим способом, установленим начальником станції за погодженням з вантажовласником).
З наявних матеріалів справи вбачається, що:
- по составу 4100-79-4003 (акт загальної форми №16 від 23.01.2007 р. ст. Одеса-Східна), в порушення вищезазначеного пункту правил Одеською залізницею акт про затримку вагонів Відповідачу не надавався. На повідомленні про затримання вагонів (а.с.110) наявна примітка працівника порту: „Прошу заводити в порт. Вивантаження вагонів буде забезпечено”.
- по составу 4000-95-4003 (акт загальної форми №4601 від 25.01.2007 р. ст. Одеса-Сортувальна), в порушення вищезазначеного пункту правил Одеською залізницею акт про затримку вагонів Відповідачу не надавався. Повідомлення про затримку вагонів (а.с.115) усупереч до встановленого порядку надано Одеською залізницею Одеському порту 25.01.07 р. після фактичного "підйому" вагонів зі станції затримки та після їх прибуття в Одеський порт (25.01.07 р. о 18 год. 50 хв.).
- по составу 3200-92-4004 (акт загальної форми №156 від 25.01.2007 р. ст. Роздільна-Сортувальна), в порушення вищезазначеного пункту правил Одеською залізницею акт про затримку вагонів Відповідачу не надавався. З повідомлення про затримку вагонів (а.с.121) всупереч встановленого порядку вбачається, що Одеською залізницею зазначене повідомлення надано Одеському порту лише 29.01.2007 р. - після сплину 3-х днів з моменту затримки вагонів.
- по составу 4100-06-4003 (акт загальної форми №18 від 26.01.2007 р. ст. Одеса-Східна), в порушення вищезазначеного пункту правил Одеською залізницею акт про затримку вагонів Відповідачу не надавався. З повідомлення про затримку вагонів (а.с.125) всупереч встановленого порядку вбачається, що Одеською залізницею зазначене повідомлення надано Одеському порту лише 27.01.07 р. о 12 год. 00 хв.
- по составу 4057-41-4004 (акти загальної форми №№34Т,37Т-39Т,41Т від 27.01.2007 р. ст. Роздільна-Сортувальна), в порушення вищезазначеного пункту правил Одеською залізницею акт про затримку вагонів Відповідачу не надавався. З повідомлення про затримку вагонів (а.с.131) всупереч встановленого порядку вбачається, що Одеською залізницею зазначене повідомлення надано Одеському порту лише 01.02.07 р., тобто після сплину 2 діб з моменту затримки вагонів.
По составу 4057-59-4004 (акт загальної форми №002 від 29.01.2007 р. ст. Веселий Кут (Минаєво)) в порушення вищезазначеного пункту правил Одеською залізницею акт про затримку вагонів Відповідачу не надавався. Одеською залізницею надано Одеському порту в копіях акти загальної форми № 75 та № 76 від 28.01.07 р., розрахунок плати за користування цими вагонами та повідомлення про затримку вагонів (наявність останнього Одеським портом не заперечується); акти про затримку вагонів не надавалися. З повідомлення про затримку вагонів (а.с.136) всупереч встановленого порядку вбачається, що Одеською залізницею зазначене повідомлення надано Одеському порту 01.02.07 р. о 13 год. 30 хв. після фактичного "підйому" вагонів зі станції затримки (31.01.07 р. о 17 год. 00 хв.) та після їх прибуття в Одеський порт.
- по составу 4100-76-4003 (акт загальної форми №7 від 14.01.2007 р. ст. Колосівка) в порушення вищезазначеного пункту правил Одеською залізницею акт про затримку вагонів Відповідачу не надавався. З повідомлення про затримку вагонів (а.с.141) всупереч встановленого порядку вбачається, що Одеською залізницею зазначене повідомлення надано Одеському порту 15.01.2007 р. після фактичного "підйому" вагонів зі станції затримки (15.01.07 р. о 02 год. 00 хв.) та після їх прибуття в Одеський порт.
- по составу 4856-88-4004 (акт загальної форми №13 від 26.01.2007 р. ст. Колосівка) в порушення вищезазначеного пункту правил Одеською залізницею акт про затримку вагонів Відповідачу не надавався. З повідомлення про затримку вагонів (а.с.146) всупереч встановленого порядку вбачається, що Одеською залізницею зазначене повідомлення надано Одеському порту 27.01.2007 р. о 12 год. 45 хв. після фактичного "підйому" вагонів зі станції затримки (27.01.07 р. о 04 год. 05 хв.) та після їх прибуття в Одеський порт.
- по составу 4000-45-4003 (акт загальної форми №6 від 26.12.2006 р. ст. Одеса-Східна) в порушення вищезазначеного пункту правил Одеською залізницею акт про затримку вагонів Відповідачу не надавався. На повідомленні про затримання вагонів (а.с.151) наявна примітка працівника порту: „Прошу терміново завести у порт. Проблем з вивантаженням не має”.
- по составу 4100-77-4003 (акт загальної форми №15 від 23.01.2007 р. ст. Одеса-Східна) в порушення вищезазначеного пункту правил Одеською залізницею акт про затримку вагонів Відповідачу не надавався. З повідомлення про затримку вагонів (а.с.156) всупереч встановленого порядку вбачається, що Одеською залізницею зазначене повідомлення надано Одеському порту 24.01.2007 р. На повідомлені наявна примітка працівника порту „Прошу заводити в порт. Вивантаження вагонів забезпечимо”.
- по составу 4000-55-4003 (акт загальної форми №5 від 14.01.2007 р. ст. Одеса-Пересип) в порушення вищезазначеного пункту правил Одеською залізницею акт про затримку вагонів Відповідачу не надавався. З повідомлення про затримку вагонів (а.с.161) всупереч встановленого порядку вбачається, що Одеською залізницею зазначене повідомлення надано Одеському порту 15.01.2007 р. із запізненням в 1 день з моменту кидання вагонів.
З наявних матеріалів справи вбачається, що состав був затриманий 14.01.07 р. о 19 год. 10 хв. та піднятий 18.01.07 р. о 10 год. 54 хв., через неритмічну роботу Одеської залізниці, а отже вини Одеського порту у затримці вагонів з цього составу не має.
- по составу 4100-57-4003 (акт загальної форми №2 від 10.01.2007 р. ст. Трикратне) в порушення вищезазначеного пункту правил Одеською залізницею акт про затримку вагонів Відповідачу не надавався. З повідомлення про затримку вагонів (а.с.167) всупереч встановленого порядку вбачається, що Одеською залізницею зазначене повідомлення надано Одеському порту 11.01.2007 р. із запізненням в більше ніж 1 добу з моменту кидання вагонів.
Состав був затриманий 10.01.07 р. о 13 год. 50 хв. та піднятий 20.01.07 р. о 14 год. 20 хв. З наявних матеріалів справи вбачається, що у зазначений період портом виконувалась добова норма вивантаження вагонів, а отже вини Одеського порту у затримці вагонів з цього составу не має. Середньодобовий план-заявка вивантаження вагонів на ВПК-5 з 10 по 20 січня 2007 р. складав 62,1 вагони, а фактичне виконання склало 56,5 вагонів/добу, через неритмічну роботу Одеської залізниці.
- по составу 4000-01-4003 (акти загальної форми №10,11,12,13 від 12.01.2007 р. ст. Єреміївка) в порушення вищезазначеного пункту правил Одеською залізницею акт про затримку вагонів Відповідачу не надавався. З повідомлення про затримку вагонів (а.с.172) всупереч встановленого порядку вбачається, що Одеською залізницею зазначене повідомлення надано Одеському порту 13.01.2007 р. із запізненням на 1 добу з моменту кидання вагонів.
Состав був затриманий 12.01.07 р. о 16 год. 00 хв. та піднятий 14.01.07 р. о 10 год. 40 хв. Вагони з составу призначалися для різних ВПК Одеського порту: 1 вагон для ВПК-4, 28 вагонів для ВПК-5, 2 вагони для ВПК-7.
З наявних матеріалів справи вбачається, що у зазначений період добовий план вивантаження вагонів складав по 60 вагонів, фактичне виконання складало відповідно 60, 58, 59 вагонів через неритмічну роботу Одеської залізниці.
- по составу 4057-33-4004 (акти загальної форми №30Т,33Т від 25.01.2007 р. ст. Роздільна-Сортувальна) в порушення вищезазначеного пункту правил Одеською залізницею акт про затримку вагонів Відповідачу не надавався. З повідомлення про затримку вагонів (а.с.178) всупереч встановленого порядку вбачається, що Одеською залізницею зазначене повідомлення надано Одеському порту 27.01.2007 р. із запізненням у 1,5 доби з моменту кидання вагонів.
Состав був затриманий 26.01.07 р. о 15 год. 10 хв. та піднятий 27.01.07 р. о 21 год. 40 хв. З наявних матеріалів справи вбачається, що у зазначений період добовий план вивантаження вагонів не виконувався через неритмічну роботу Одеської залізниці.
- по составу 4000-35-4003 (акт загальної форми №57 від 03.01.2007 р. ст. Вигода) в порушення вищезазначеного пункту правил Одеською залізницею акт про затримку вагонів Відповідачу не надавався. З повідомлення про затримку вагонів (а.с.184) всупереч встановленого порядку вбачається, що Одеською залізницею зазначене повідомлення надано Одеському порту 04.01.2007 р. із запізненням.
Состав був затриманий 03.01.07 р. о 16 год. 38 хв. та піднятий 05.01.07 р. о 18 год. 45 хв.
З наявних матеріалів справи вбачається, що у зазначений період портом виконувалась добова норма вивантаження вагонів, а отже вини Одеського порту у затримці вагонів з цього составу не має. Не виконання добового плану деяких ВПК порту сталося через неритмічну роботу Одеської залізниці.
- по составу 4057-23-4004 (акти загальної форми №21Т-25Т,27Т від 25.01.2007 р. ст. Роздільна-Сортувальна) в порушення вищезазначеного пункту правил Одеською залізницею акт про затримку вагонів Відповідачу не надавався. З повідомлення про затримку вагонів (а.с.187) вбачається, що підстав ля затримки вагонів не було. На повідомлені наявна примітка працівника порту „Прошу заводити у порт. Вивантаження забезпечимо”. З наявних матеріалів справи вбачається, що у зазначений період портом виконувалась добова норма вивантаження вагонів
- по составу 4670-02-4004 (акт загальної форми №11 від 06.01.2007 р. ст. Одеса-Східна) в порушення вищезазначеного пункту правил Одеською залізницею акт про затримку вагонів Відповідачу не надавався. З повідомлення про затримку вагонів (а.с.196) всупереч встановленого порядку вбачається, що Одеською залізницею зазначене повідомлення надано Одеському порту 07.01.07 р. о 11 год. 45 хв. після фактичного "підйому" вагонів зі станції затримки та після їх прибуття (07.01.07 р. о 11 год. 02 хв.) в Одеський порт.
- по составу 4000-99-4004 (акт загальної форми №3 від 02.01.2007 р. ст. Одеса-Пересип) в порушення вищезазначеного пункту правил Одеською залізницею акт про затримку вагонів Відповідачу не надавався. Повідомлення про затримку вагонів (а.с.202) всупереч встановленого порядку порту не надавалось.
- по составу 4100-74-4004 (акт загальної форми №6 від 10.01.2007 р. ст. Колосівка) в порушення вищезазначеного пункту правил Одеською залізницею акт про затримку вагонів Відповідачу не надавався. З повідомлення про затримку вагонів (а.с.208) всупереч встановленого порядку вбачається, що Одеською залізницею зазначене повідомлення надано Одеському порту 10.01.07 р. о 15 год. 35 хв. після фактичного "підйому" вагонів зі станції затримки (10.01.07 р. о 14 год. 20 хв.).
- по составу 4100-51-4000 (акт загальної форми №3 від 03.01.2007 р. ст. Колосівка). На повідомлені про затримку вагонів (а.с.215) наявна примітка працівника порту „Прошу заводити в порт. Вивантаження вагонів забезпечимо згідно з добовим планом.”.
Состав був затриманий 03.01.07 р. о 15 год. 15 хв. та піднятий 05.01.07 р. о 18 год. 15 хв. Вагони з составу призначалися для різних ВПК порту.
З наявних матеріалів справи вбачається, що у зазначений період не виконання добового плану деяких ВПК порту сталося через неритмічну роботу Одеської залізниці.
Так при вивченні документів які були надані суду, встановлено порушення Позивачем вимог п. 6 “Правил користування вагонами та контейнерами”. Згідно до п. 8 “Правил користування вагонами та контейнерами” у разі затримки вагонів на станції з причин, які залежать від вантажовласника, складається акт загальної форми, який підписується представниками станції і вантажовласника. Відповідно до п. п. 9, 10 Правил, залізниця видає наказ про затримку вагонів і контейнерів та інформує вантажовласника про затримку вагонів з його вини передаючи йому копію Повідомлення про затримку вагонів не пізніше двох годин після його отримання.
Згідно п.13 Правил користування вагонами і контейнерами (ст. 119-126 Статуту залізниць України) плата за користування стягується з вантажовласника у випадку затримки вагонів під час перевезення у всіх випадках, крім тих, котрі залежать від залізниці.
З вищевикладеного вбачається, що посадовими особами Одеської залізниці безпідставно 26 грудня 2006 р., 3,10,12,14,23,24,25,26,27,29 січня 2007 р. були затримані на станціях Одеса-Східна, Одеса-Пересип, Ереміївка, Колосівка, Роздільна-Сортувальна, Веселий Кут, Одеса-Сортувальна, Вигода, Трикратне вагони з вантажем, які прямували на адресу ДП „Одеський морський торговельний порт”.
З огляду на вищезазначене, оцінюючи докази у справі в їх сукупності, законодавство, що регулює спірні правовідносини з урахуванням всіх обставин справи, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Одеської залізниці до Державного підприємства „Одеський торговельний порт” про стягнення 671624,69 грн. задоволенню не підлягають, як необґрунтовані та недоведені наявними матеріалами справи.
Судові витрати по сплаті державного мита та інформаційно-технічного забезпечення судового процесу покласти на Позивача, згідно ст.ст. 44, 49 ГПК України.
Керуючись ст.ст.44, 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд, -
ВИРІШИВ:
1. В позові відмовити.
Рішення суду набуває законної сили після закінчення 10-денного строку з дня його підписання.
Наказ видати після набрання рішенням законної сили.
Суддя Власова С.Г.
Рішення підписано 19.10.2007 р в порядку ст. 85 ГПК.
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 15.10.2007 |
Оприлюднено | 02.11.2007 |
Номер документу | 1078971 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Одеської області
Власова С.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні