Постанова
від 14.12.2022 по справі 420/25345/21
П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

14 грудня 2022 р.м.ОдесаСправа № 420/25345/21Головуючий в 1 інстанції: Кравченко М.М.

Судова колегія П`ятого апеляційного адміністративного суду у складі:

Головуючого: Градовського Ю.М.

суддів: Бітова А.І.,

Танасогло Т.М.

розглянувши в порядку письмового провадження в м.Одесі апеляційну скаргу Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 26 вересня 2022р. по справі за адміністративним позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області до Малого приватного підприємства «Сезон-1» про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю),-

В С Т А Н О В И Л А:

У грудні 2021р. ГУ ДСНС України в Одеській області звернулося в суд із позовом до МПП «Сезон-1», в якому просило:

- застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) до МПП «Сезон-1» у вигляді повного зупинення експлуатації будівель бази відпочинку «Сезон» МПП «Сезон-1», за адресою: Одеська область, Білгород-Дністровський район, Шабівська сільська рада, комплекс будівель та споруд №30, шляхом відключення вищевказаних будівель від джерел електропостачання (або інших електромереж, електроприладів, пристроїв, обладнання, установок), обмеження до них доступу, за винятком проведення робіт з усунення недоліків зазначених в акті перевірки №466 від 10.09.2021р., до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки зазначених в акті перевірки №466 від 10.09.2021р.. В обґрунтування своїх вимог позивач зазначив, що посадовими особами ДСНС було проведено планову перевірку МПП «Сезон-1», а саме здійснено перевірку бази відпочинку «Сезон» МПП «Сезон-1», за адресою: Одеська область, Білгород-Дністровський район, Шабівська сільська рада, комплекс будівель та споруд №30, під час якої перевірено: будівлі, споруди, приміщення, територію, з метою перевірки додержання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, за результатами якої 10.09.2021р. складено Акт за №466, у висновках якого встановлені порушення приписів Кодексу цивільного захисту України №5403-VI (надалі - КЦЗУ), Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України №1417 від 30.12.2014р., зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 5.03.2015р. за №252/26697 (надалі - ППБУ) та інших чинних нормативно-правових актів, стандартів, нормам і правил у сфері пожежної, техногенної безпеки. Порушення за номерами 1-6 є такими, що впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей, а також неможливістю її ефективної ліквідації та рятуванню людей.

На підставі вказаного, позивач вважає, що подальша експлуатація бази відпочинку «Сезон» МПП «Сезон-1», за адресою: Одеська область, Білгород-Дністровський район, Шабівська сільська рада, комплекс будівель та споруд №30 з виявленими порушеннями створює реальну та невідворотну загрозу життю та здоров`ю людей.

Позивач вважає за необхідне застосувати заходи реагування шляхом відключення вищевказаних будівель від джерел електропостачання (або інших електромереж, електроприладів, пристроїв, обладнання, установок), обмеження до них доступу.

На підставі вказаного позивач звернувся в суд із даним позовом.

Посилаючись на вказане просив позов задовольнити.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 26 вересня 2022р. у задоволенні адміністративного позову відмовлено.

Не погоджуючись із даним рішенням суду ГУ ДСНС України в Одеській області подано апеляційну скаргу, в якій просить рішення суду скасувати та прийняти нову постанову, якою адміністративний позов задовольнити в повному обсязі.

Судова колегія вважає, що у відповідності до п.1 ч.1 ст.311 КАС України, апеляційну скаргу можливо розглянути в порядку письмового провадження, оскільки в матеріалах справи достатньо доказів для вирішення справи по суті.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши доповідь судді-доповідача, доводи апеляційної скарги, перевіривши законність та обґрунтованість рішення суду в межах доводів апеляційної скарги, колегія суддів дійшла до висновку про залишення скарги без задоволення, а рішення суду без змін, з наступних підстав.

Відповідно до ст.316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Відмовляючи у задоволенні адміністративного позову, суд першої інстанції виходив з того, що оскільки відповідачем фактично усунуто встановлені порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, а наразі експлуатація будівель та споруд за фактичним місцем розташування: Білгород-Дністровський район, Шабівська сільська рада, біля селища Затока, комплекс будівель та споруд №30 (Шабівська ОТГ), неможлива через пошкодження внаслідок ракетного удару, та роботи по капітальному ремонту та відновленню цього об`єкту відповідачем не проводяться через можливі майбутні ракетні удари, тому й відсутні підстави для застосування заходів реагування.

Вирішуючи спір судова колегія вважає, що суд першої інстанції повно та об`єктивно дослідив обставини по справі, надані докази, правильно визначив юридичну природу спірних правовідносин і закон, який їх регулює.

Так, судом першої інстанції встановлено та підтверджено під час апеляційного розгляду справи, що на підставі наказу за №359 від 11.12.2020р. «Про проведення планових перевірок суб`єктів господарювання», посвідчення на проведення планової перевірки від 30.08.2021р. за №445, у період з 3.09.2021р. по 10.09.2021р. посадові особи ГУ ДСНС України в Одеській області було проведено перевірку МПП «Сезон-1», а саме бази відпочинку «Сезон» за адресою: Одеська область, Білгород-Дністровський район, Шабівська сільська рада, комплекс будівель та споруд №30.

За результатами вказаної перевірки, 10.09.2021р. посадовими особами ГУ ДСНС України в Одеській області складено акт за №466, у висновках якого встановлено порушення вимог Кодексу цивільного захисту України (надалі - КЦЗУ), Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України №1417 від 30.12.2014р. та зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 5.03.2015р. за №252/26697 (надалі - ППБУ), та інших чинних нормативно-правових актів, стандартів, нормам і правил у сфері пожежної техногенної безпеки, а саме:

1. п.п.1.2 п.1 Розділу 5 ППБУ, а саме для раннього виявлення пожежі та подавання сигналу тривоги для вжиття необхідних заходів приміщення та споруди об`єкту не обладнані системами протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 «Інженерне обладнання будинків і споруд. Системи протипожежного захисту»;

2. п.п.1.21 п.1 Розділу 4 ППБУ, а саме територія і будівлі не забезпечені пристроями захисту від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів, відповідно до вимог ДСТУ EN 62305:2012 «Блискавкозахист»;

3. п.п.2.5, 2.6 п.2 Розділу 3 ППБУ, а саме дерев`яні елементи горищних покриттів (крокви, лати) будівлі літ.1-М не піддалась оброблянню засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності суб`єктами господарювання;

4. п.п.1.6 п.1 Розділу 4 ППБУ, а саме з`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів в дозових коробках будинків відпочинку не здійснено за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів. Місця з`єднання жил проводів і кабелів, а також з`єднувальні та відгалужувальні затискачі повинні мати мінімальний перехідний опір, щоб уникнути їх перегрівання і пошкодження ізоляції струму. Струм втрат ізоляції стиків повинен бути не більше струму втрат ізоляції цілих жил цих проводів і кабелів;

5. п.22, п.11 Розділу 2 та п.п.2.23, п.2 Розділу 3 ППБУ, а саме в будинках відпочинку літ.1-Б та літ.1-І кількість евакуаційних шляхів не відповідають вимогам ДБН В.1.1.7 «Пожежа безпека об`єктів будівництва»;

6. п.п.26 п.2 Розділу 4 ППБУ, а саме лінії живлення не до кожного побутового кондиціонера, забезпечено автономним пристроєм електричного захисту незалежно від наявності захисту на загальній лінії.

На підставі встановлених порушень, 10.09.2021р. ГУ ДСНС України в Одеській області склало припис про усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки за №318.

У зв`язку із тим, що відповідачем так і не виконано усіх вимог приписів, позивач звернувся в суд із відповідним позовом.

Перевіряючи обґрунтованість та підстави позову, з урахуванням висновків суду першої інстанції та доводів і вимог апеляційної скарги, судова колегія виходить з наступного.

Приписами ч.1 ст.3 Конституції України визначено, що людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

У відповідності до ст.47 КЦЗ України, державний нагляд (контроль) з питань цивільного захисту здійснюється за додержанням та виконанням вимог законодавства у сферах техногенної та пожежної безпеки, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій природного і техногенного характеру, за діяльністю аварійно-рятувальних служб, а також у сфері промислової безпеки та гірничого нагляду, поводження з радіоактивними відходами відповідно до ЗУ «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» (надалі - Закон №877-V), цього Кодексу та інших законодавчих актів.

Положеннями ст.4 Закону №877-V обумовлено, що державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб`єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом. Планові та позапланові заходи здійснюються в робочий час суб`єкта господарювання, встановлений його правилами внутрішнього трудового розпорядку.

Згідно з ч.1,2 ст.64 КЦЗ України, центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, уповноважений організовувати та здійснювати державний нагляд (контроль) щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту і діяльності аварійно-рятувальних служб.

Центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення.

За змістом п.п.1,3 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України а

№1052 від 16.12.2015р., Державна служба України з надзвичайних ситуацій (ДСНС) є центральним органом виконавчої влади, основними завданнями ДСНС є, зокрема: реалізація державної політики у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій, запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності; здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб.

Приписами ст.66 КЦЗ України визначено, що центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону.

За правилами п.12 ч.1 ст.67 КЦЗ України, до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить, зокрема, звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.

Положення ч.2 ст.68 КЦЗ України передбачають, що у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Підстави для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів передбачені ч.1 ст.70 КЦЗ України та полягають у:

1) недотриманні вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами;

2) порушенні вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення;

3) випуску і реалізації вибухопожежонебезпечної продукції та продукції протипожежного призначення з відхиленням від стандартів чи технічних умов або без даних щодо відповідності такої продукції вимогам пожежної безпеки;

4) нездійсненні заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій;

5) відсутності на виробництвах, на яких застосовуються небезпечні речовини, паспортів (формулярів) на обладнання та апаратуру або систем із забезпечення їх безперебійної (безаварійної) роботи;

6) невідповідності кількості засобів індивідуального захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин нормам забезпечення ними працівників суб`єкта господарювання, їх непридатність або відсутність;

7) порушенні правил поводження з небезпечними речовинами;

8) відсутності або непридатності до використання засобів індивідуального захисту в осіб, які здійснюють обслуговування потенційно небезпечних об`єктів або об`єктів підвищеної небезпеки, а також в осіб, участь яких у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації передбачена планом локалізації і ліквідації наслідків аварій;

9) відсутності на об`єкті підвищеної небезпеки диспетчерської служби або її неготовності до виконання покладених на неї завдань, у тому числі через відсутність відповідних документів, приладів, обладнання або засобів індивідуального захисту;

10) неготовності до використання за призначенням аварійно-рятувальної техніки, засобів цивільного захисту, а також обладнання, призначеного для забезпечення безпеки суб`єктів господарювання;

11) проведенні робіт з будівництва будинків та споруд, розміщення інших небезпечних об`єктів, інженерних і транспортних комунікацій, які порушують встановлений законодавством з питань техногенної безпеки порядок їх проведення або проведення яких створює загрозу безпеці населення, суб`єктам господарювання, обладнанню та майну, що в них перебувають.

У відповідності до ч.2 ст.70 КЦЗ України, повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.

Аналогічні положення викладено у приписах ч.5 ст.4 Закону №877-V, згідно з якими виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду.

Приписами ч.7 ст.7 Закону №877-V визначено, що на підставі акту, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.

Як встановлено судом першої інстанції та підтверджено матеріалами справи під час апеляційного розгляду, що порушення, які були встановлені в ході проведення посадовими особами ГУ ДСНС України в Одеській області планової перевірки МПП «Сезон-1» на об`єкті - база відпочинку «Сезон» за адресою: Одеська область, Білгород-Дністровський район, Шабівська сільська рада, комплекс будівель та споруд №30, фактично були усунуті відповідачем.

Так, як вбачається із матеріалів справи, що між МПП «Сезон-1» та Одеським обласним спеціалізованим РБП протипожежних робіт ДПТ України було укладено договір щодо встановлення систем протипожежного захисту, сигналізаційного обладнання, виконання електромонтажних робіт.

Як вказує відповідач, у зв`язку із збройною агресією російської федерації проти України та настанням форс-мажорних обставин, даний договір не було виконано, так як фактично будівлі та споруди МПП «Сезон-1» (код ЄДРПОУ 26045218) за фактичним їх місцем розташування: Білгород-Дністровський район, Шабівська сільська рада, біля селища Затока, комплекс будівель і споруд №30 (Шабівська ОТГ) були пошкоджені та підлягають капітальному ремонту. Наразі договір не може бути виконаним, оскільки відсутній об`єкт, на якому слід виконувати роботи.

9.02.2022р. між МПП «Сезон-1» (Замовник) та Одеським обласним спеціалізованим РБП протипожежних робіт ДПТ України (Підрядник) було укладено Договір підряду №013/22 та надано 15 календарних днів з моменту отримання коштів для виконання робіт.

Відповідно до вищевказаного Договору Замовник доручає, а Підрядник забезпечує у відповідності до умов Договору виконання наступних робіт: на виконання робочого проектування (стадія «РП») системи блискавкозахисту на об`єкті: «База відпочинку «Сезон» літ. 1-А, 1-Е, 1-Б, 1-В. 1-Г. 1-Щ. 1-Д. 1-Ж за адресою: комплекс будівель та споруд №30, Одеська область, Білгород-Дністровський район, Шабівська с/рада, та згідно КЄКВ 2240 (код економічної кваліфікації) ДК 021:2015 71320000-7 послуги з інженерного проектування (виготовлення проекту), а Замовник зобов`язується прийняти та оплатити виконані роботи.

14.02.2022р. було складено Акт прийому-передачі №01, про те, що Виконавцем виконано, а Замовником прийнято, згідно умов договору №013/22 від 9.02.2022р. роботи по проектуванню системи блискавкозахисту на об`єкті: «База відпочинку «Сезон» літ. 1-А. 1-Е. 1-Б. 1-В. 1-Г, 1-ІЦ, 1-Д. 1-Ж за адресою: комплекс будівель та споруд № 30, Одеська область, Білгород-Дністровський район, Шабівська с/рада.

Після прийняття виконаних робіт з проектування системи блискавкозахисту на МПП «Сезон-1» було встановлено та введено в експлуатацію систему блискавкозахисту, відповідно до складеного раніше Одеським обласним спеціалізованим РБП протипожежних робіт БПТ України проекту.

Як вказує відповідач, що внаслідок збройної агресії російської федерації проти України за фактичним місцем розташування будівель та споруд МПП «Сезон-1» (код ЄДРПОУ 26045218): Білгород-Дністровський район. Шабівська сільська рада, біля селища Затока, комплекс будівель і споруд №30 (Шабівська ОТГ), відбулася ракетна атака, внаслідок якої будівлі та споруди було значно пошкоджено, документи, бухгалтерська звітність, а також комп`ютерна техніка були знищені. Наразі направлено лист до Одеського обласного спеціалізованого РБП протипожежних робіт ДПТ України щодо надання підприємству копій документів, які були знищені.

10.02.2022р. між МПП «Сезон-1» (Замовник) та Одеським обласним спеціалізованим ремонтно-будівельним підприємством протипожежних робіт Добровільного пожежного товариства України (Виконавець) було укладено Договір №012/22, відповідно до якого Виконавець зобов`язується виконати на свій ризик зі своїх матеріалів по замовленню Замовника таку роботу: Вогнезахисна обробка ДСА-2 деревних конструкцій покрівлі на об`єкті: «База відпочинку «Сезон» літ. 1-М за адресою: комплекс будівель та споруд №30, Одеська область, Білгород-Дністровський район, Шабівська с/рада. Замовник зобов`язаний прийняти виконані роботи та перерахувати певну суму, згідно виставленого рахунку.

Як вказує відповідач, роботи щодо вогнезахисної обробки ДСА-2 деревинних конструкцій покрівлі було виконано у повному обсязі, на підставі чого було складено Акт приймання виконаних будівельних робіт за лютий 2022р., відповідно до якого було нанесено покриття з вогнезахисного матеріалу з антипірену ДСА-2 на поверхні дерев`яних конструкцій.

На підтвердження виконаних робіт було надано довідку про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за лютий 2022р., підсумкову вартість ресурсів до об`єктного кошторису №02-01 Вогнезахисна обробка ДСА-2 деревних конструкцій покрівлі на об`єкті: «База відпочинку «Сезон» літ. 1-М за адресою: комплекс будівель та споруд №30, Одеська область, Білгород-Дністровський район, Шабівська с/рада, договірну ціну на будівництво Вогнезахисна обробка ДСА-2 деревних конструкцій покрівлі на об`єкті: «База відпочинку «Сезон» літ. 1-М за адресою: комплекс будівель та споруд №30, Одеська область, Білгород-Дністровський район. Шабівська с/рада, що здійснюється в 2022р., локальний кошторис на будівельні роботи №02-01-01 на Вогнезахисна обробка ДСА-2 деревних конструкцій покрівлі на об`єкті: «База відпочинку «Сезон» літ. 1-М за адресою: комплекс будівель та споруд №30, Одеська область, Білгород-Дністровський район, Шабівська с/рада.

Позивач також зазначав, що з`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів в дозових коробках будинків відпочинку, забезпечення у будинках відпочинку літ. 1-Б та літ. 1-І кількість евакуаційних шляхів, а також забезпечення лінії живлення до кожного побутового кондиціонера автономним пристроєм електричного захисту незалежно від наявності захисту на загальній лінії, всі ці роботи були виконані, а саме: з`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів в дозових коробках будинків відпочинку здійснено за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів; місця з`єднання жил проводів і кабелів, а також з`єднувальні та відгалужу вальні затискачі мають мінімальний перехідний опір, щоб уникнути їх перегрівання і пошкодження ізоляції струму; струм втрат ізоляції стиків повинен бути не більше струму втрат ізоляції цілих жил цих проводів і кабелів: в будинках відпочинку літ. 1-Б та літ. 1-1 кількість евакуаційних шляхів забезпечено у відповідність до вимог ДБН В.1.1.7 «Пожежа безпека об`єктів будівництва»; лінії живлення до кожного побутового кондиціонера забезпечено автономним пристроєм електричного захисту незалежно від наявності захисту на загальній лінії, що підтверджуються наданими до суду актом та фотокартками.

З урахуванням зазначеного, судова колегія вважає, що фактично всі порушення, які вказані у приписі №318 на об`єкті за адресою: комплекс будівель та споруд № 30, Одеська область, Білгород-дністровський район, Шабівська с/рада, було усунуто.

Разом з цим, судова колегія звертає увагу на те, що 9.05.2022р. в результаті ракетного удару зі сторони російської федерації по Одеській області, а саме по смт.Затока, Шабівська ОТГ, руйнувань зазнали приміщення МПП «Сезон-1» за фактичним місцем розташування їхніх будівель та споруд: Білгород-Дністровський район, Шабівська сільська рада, біля селища Затока, комплекс будівель і споруд №30 (Шабівська ОТГ).

На підставі вказаної надзвичайної події було внесено відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань.

Вказані обставини призвели до значного пошкодження всіх усунутих раніше недоліків, а саме: системи блискавкозахисту, вогнезахисної обробки ДСА-2 деревних конструкцій покрівлі, з`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів в дозових коробках будинків відпочинку, евакуаційні шляхи в будинках відпочинку літ. 1-Б та літ. 1-І та лінії живлення до кожного побутового кондиціонера.

З урахуванням зазначеного, експлуатація будівель та споруд МПП «Сезон-1» наразі взагалі є фізично неможливою, у зв`язку з тим, що сам об`єкт перевірки потребує капітального ремонту, фактичного відновлення та відшкодування країною агресором збитків, що були завдані.

При цьому, відповідачем було надано копію заяви від 20.09.2022р., яка була адресована голові Шабівської сільської ради, в якій він просить сформувати комісію для огляду та фіксування фактичного зруйнованого майна МПП «Сезон-1» за фактичним місцем розташування: Одеська область, Білгород-Дністровський район, Шабівська сільська рада, біля селища Затока, комплекс будівель і споруд №30.

Судова колегія зазначає, що на момент прийняття рішення Одеським окружним адміністративним судом по даній справі, комісійне обстеження об`єкту, що належить відповідачу, ще не проводилось та не надійшла черга відповідача.

Під час апеляційного розгляду, представником МПП «Сезон-1» було надано письмові пояснення та відповідні докази, згідно яких 17.10.2022р. Шабівською сільською радою було проведено комісійне обстеження будівель та споруд МПП «Сезон-1», за результатом якого 17.10.2022р. було складено - Акт комісійного обстеження об`єкта, пошкодженого внаслідок збройної агресії Російської Федерації, в якому було зафіксовано порушення такі як пошкодження зовнішніх та внутрішніх стін, фасади, пошкодження стелі та внутрішні перегородки, пошкоджені віконні та дверні рами, прорізи, тощо. Також даним актом було зафіксовано відсутність ремонтно-відновлюваних робіт.

Отже, з урахуванням зазначеного, подальша експлуатація відповідачем будівель та споруд за фактичним місцем розташування: Білгород-Дністровський район, Шабівська сільська рада, біля селища Затока, комплекс будівель та споруд №30 (Шабівська ОТГ), неможлива через пошкодження внаслідок ракетного удару, а усунення порушень, які зазначені в Акті №466 та Приписі №318 - неможливе, оскільки об`єкт перевірки потребує капітального ремонту та відновлення.

Крім того, відповідач зазначає, що смт. Затока піддавалося після 9.05.2022р. також неодноразовим ракетним ударам, а тому до закінчення війни жодні капітальні роботи будівель та споруд МПП «Сезон-1» (код ЄДРПОУ 26045218) за фактичним місцем розташування: Білгород-Дністровський район, Шабівська сільська рада, біля селища Затока, комплекс будівель і споруд №30 (Шабівська ОТГ), не будуть проводитися, так як це наразі не доцільно.

Відповідно до першого речення статті 2 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод встановлено, що право кожного на життя охороняється законом. Цей припис зобов`язує державу вживати належних заходів для захисту життя осіб, які знаходиться під її юрисдикцією. Слід зазначити, що це зобов`язання повинно тлумачитися як таке, що застосовується в контексті будь-якої діяльності, публічної чи ні, в якій право на життя може бути поставлене під сумнів.

Недодержання суб`єктами господарювання вимог у сфері техногенної та пожежної безпеки призводить до невиправданого ризику виникнення надзвичайних ситуацій та, відповідно, ризику завдання шкоди життю і здоров`ю населення.

При цьому, застосований захід реагування має тимчасовий характер, період дії якого залежить безпосередньо від факту усунення виявлених порушень.

Крім того, застосований захід реагування має також спонукаючий характер, направлений на забезпечення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки.

Такий захід реагування як часткове зупинення експлуатації будівель не є санкцією за порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, а є превентивним заходом, який спрямований на недопущення існування невиправданого ризику виникнення надзвичайних ситуацій та, відповідно, ризику завдання шкоди життю і здоров`ю населення.

Враховуючи вищевказане, судова колегія вважає, що оскільки відповідач всі зазначені порушення на об`єкті за адресою: комплекс будівель та споруд №30, Одеська область, Білгород-дністровський район, Шабівська с/рада, фактично усунув, а наразі експлуатація будівель та споруд за фактичним місцем розташування: Білгород-Дністровський район, Шабівська сільська рада, біля селища Затока, комплекс будівель та споруд №30 (Шабівська ОТГ), неможлива через пошкодження внаслідок ракетного удару, а роботи по капітальному ремонту та відновленню цього об`єкту відповідачем не проводяться через можливі майбутні ракетні удари, тому й відсутні підстави для застосування заходів реагування.

Таким чином, судова колегія погоджується із висновком суду першої інстанції про відмову у задоволенні адміністративного позову ГУ ДСНС в Одеській області.

В доводах апеляційної скарги апелянт посилався на неправильне застосування судом норм матеріального права чи порушення норм процесуального права. На думку судової колегії, викладені у скарзі доводи не дають підстав для висновку про неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального чи порушення норм процесуального права, яке призвело або могло призвести до неправильного вирішення справи по суті.

За таких обставин, судова колегія вважає, що рішення суду ухвалено з додержанням норм процесуального та матеріального права, а тому не вбачає підстав для його скасування.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.246,315,316 КАС України, колегія суддів,-

П О С Т А Н О В И Л А:

Апеляційну скаргу Головного управління ДСНС України в Одеській області - залишити без задоволення.

Рішення Одеського окружного адміністративного суду від 26 вересня 2022р. залишити без змін.

Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена до Верховного Суду протягом тридцяти днів.

Головуючий: Ю.М. Градовський

Судді: А.І. Бітов

Т.М. Танасогло

СудП'ятий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.12.2022
Оприлюднено19.12.2022
Номер документу107899196
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них

Судовий реєстр по справі —420/25345/21

Постанова від 14.12.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Ухвала від 23.11.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Ухвала від 21.11.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Ухвала від 21.11.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Ухвала від 31.10.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Рішення від 26.09.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Кравченко М.М.

Ухвала від 31.01.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Кравченко М.М.

Ухвала від 20.12.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Кравченко М.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні