Ухвала
від 14.12.2022 по справі 914/1501/22
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УХВАЛА

14.12.2022 Справа № 914/1501/22

місто Львів

Господарський суд Львівської області у складі судді Тараса РИМА,

за участю секретаря судового засідання Лілії ТУРЧИН,

представників:

заявника: не з`явився,боржника:не з`явився,розглянув у відкритому судовому засіданні

заяву: Товариства з обмеженою відповідальністю "Західземлепроект плюс",про:заміну боржника у виконавчому провадженні,

у справі про видачу судового наказуза заявою: Товариства з обмеженою відповідальністю "Західземлепроект Плюс",до боржника:Перемишлянської міської ради.На розгляді Господарського суду Львівської області перебувала заява Товариства з обмеженою відповідальністю "Західземлепроект Плюс" до боржника Перемишлянської міської ради про видачу судового наказу та стягнення заборгованості. За результатами розгляду суд видав судовий наказ, який набрав законної сили 08.08.2022.

До суду надійшла заява Товариства з обмеженою відповідальністю "Західземлепроект Плюс" про заміну боржника виконавчого провадження та видачу нового виконавчого листа (далі Заява).

Ухвалою від 29.11.2022 суд прийняв Заяву до розгляду.

Заява обґрунтована таким:

- Господарський суд Львівської області 15.07.2022 видав судовий наказ про стягнення з Перемишлянської міської ради на користь ТОВ "Західземлепроект плюс" грошових коштів;

- ТОВ "Західземлепроект плюс" звернулось в управління Державної казначейської служби України у Перемишлянському районі Львівської області (далі Казначейство). щодо виконання судового наказу. Однак Казначейство повідомило, що боржник (Перемишлянська міська рада) не має рахунків, відкритих у Казначействі;

- натомість Виконавчий комітет Перемишлянської міської ради має відкриті рахунки в Казначействі;

- Зважаючи на вказане, боржника у судовому наказі потрібно замінити на Виконавчий комітет Перемишлянської міської ради як головного розпорядника бюджетних коштів.

В судове засідання 14.12.2022 учасники справи не з`явились, причин неявки не повідомили суду. Неявка учасників справи не перешкоджає розгляду Заяви.

Дослідивши матеріали справи, суд установив такі обставини.

Господарський суд Львівської області 15.07.2022 видав судовий наказ про стягнення з Перемишлянської міської ради на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Західземлепроект Плюс" 26 844,34 грн заборгованості за договором про проведення нормативної грошової оцінки земель населених пунктів та 248,10 грн відшкодування витрат на оплату судового збору (далі Судовий наказ).

Стягувач 03.10.2022 звернувся до Казначейства з заявою про примусове виконання Судового наказу.

Відповідно до статті 6 Закону України "Про виконавче провадження" рішення про стягнення коштів з державних органів, державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ виконуються органами, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.

Згідно з пунктом 1 Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України 03.08.2011 № 845, такий Порядок визначає механізм виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників (далі рішення про стягнення коштів), прийнятих судами, а також іншими державними органами (посадовими особами), які відповідно до закону мають право приймати такі рішення.

Відповідно до пункту 3 Порядку рішення про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників виконуються на підставі виконавчих документів виключно органами Казначейства у порядку черговості надходження таких документів до органів Казначейства (про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів з попереднім інформуванням Мінфіну, про стягнення коштів боржників у межах відповідних бюджетних призначень, наданих бюджетних асигнувань (залишків коштів на рахунках підприємств, установ, організацій).

Проте пунктом 9 вказаного Порядку передбачено, що орган Казначейства повертає виконавчий документ стягувачеві у разі, коли боржник не має відкритих рахунків в органі Казначейства або в органі Казначейства відкрито боржнику лише рахунок із спеціальним режимом використання, крім випадків виконання рішень суду про стягнення коштів, боржником за яким є державний орган згідно із Законом України "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень".

Казначейство листом від 21.10.2022 повідомило стягувача про відсутність підстав для примусового виконання Судового наказу Казначейством у зв`язку з тим, що Перемишлянська міська рада не має відкритих рахунків в Казначействі.

Виконавчий комітет Перемишлянської міської ради листом від 16.11.2022 повідомив стягувача, що Перемишлянська міська рада не має рахунків у Казначействі. Натомість такий рахунок має Виконавчий комітет Перемишлянської міської ради..

Відповідно до частини 1 статті 52 Господарського процесуального кодексу України у разі смерті або оголошення фізичної особи померлою, припинення юридичної особи шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення), заміни кредитора чи боржника в зобов`язанні, а також в інших випадках заміни особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд залучає до участі у справі правонаступника відповідного учасника справи на будь-якій стадії судового процесу.

Відповідно до частин 1, 2 та 5 статті 334 Господарського процесуального кодексу України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження суд замінює сторону її правонаступником. Заяву про заміну сторони її правонаступником може подати сторона (заінтересована особа), державний або приватний виконавець. Положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.

Підставою для заміни сторони виконавчого провадження, тобто процесуального правонаступництва на стадії виконання рішення суду, є наступництво у матеріальних правовідносинах, унаслідок якого відбувається вибуття сторони зі спірних або встановлених судом правовідносин і переходу до іншої особи прав і обов`язків вибулої сторони в цих правовідносинах. Таким чином, при вирішенні питання про заміну сторони у виконавчому провадженні необхідно встановити факт вибуття сторони виконавчого провадження та переходу до особи матеріальних прав і обов`язків вибулої сторони.

Як убачається з матеріалів справи, Судовий наказ виданий на стягнення заборгованості за договором про проведення нормативної грошової оцінки земель населених пункті від 18.02.2020. Сторонами договору є ТОВ "Західземлепроект Плюс" та Дунаївська сільська рада (ідентифікаційний код 04372224).

Рішенням Перемишлянської міської ради № 4 від 11.12.2020 "Про реорганізацію сільських рад шляхом приєднання до Перемишлянської міської ради", серед іншого, ухвалено:

- реорганізувати Дунаївську сільську раду шляхом приєднання до Перемишлянської міської ради;

- Перемишлянська міська рада є правонаступником всього майна, прав та обов`язків Дунаївської сільської ради.

З інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань убачається, що Дунаївська сільська рада припинена.

Зважаючи на вищенаведене, суд видав Судовий наказ вже з урахуванням правонаступництва боржника.

З Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань убачається, що Перемишлянська міська рада (ідентифікаційний код 26485176) та Виконавчий комітет Перемишлянської міської ради (ідентифікаційний код 04056173) є окремими юридичними особами.

Відповідно до частин 1 та 9 статті 16 Закону України "Про місцеве самоврядування" органи місцевого самоврядування є юридичними особами і наділяються цим та іншими законами власними повноваженнями, в межах яких діють самостійно і несуть відповідальність за свою діяльність відповідно до закону. Сільські, селищні, міські, районні у містах, районні, обласні ради мають печатки із зображенням Державного Герба України і своїм найменуванням, рахунки в установах банків України.

Згідно з частиною 1 статті 104 Цивільного кодексу України юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників.

Виконавчий комітет Перемишлянської міської ради не є правонаступником ані Дунаївської сільської ради, ані Перемишлянської міської ради. Доказів протилежного суду не надано. Внутрішні організаційно-розпорядчі відносини органу місцевого самоврядування як представницького органу зі своїм виконавчим органом стосуються розподілу повноважень, прав та обов`язків, але не замінюють орган місцевого самоврядування у відносинах, що були предметом розгляду в господарській справі. Тому немає підстав для заміни боржника на Виконавчий комітет Перемишлянської міської ради.

Щодо наявності у Виконавчого комітету Перемишлянської міської ради рахунку у Казначействі та відсутності такого рахунку у Перемишлянської міської ради, то така обставина не свідчить про необхідність заміни боржника лише тому, що інша юридична особа має рахунок у Казначействі, з урахуванням того, що така особа не має жодного стосунку до спірних матеріальних цивільних відносин.

Додатково необхідно зазначити, що виконання судового рішення можливе не лише за рахунок коштів, розміщених на казначейських рахунках. Юридичні особи можуть мати також рахунки, розміщені у банках і за їх рахунок погашати заборгованість за договорами та виконувати судові рішення. Крім того, юридичні особи мають у власності майно, яке можуть реалізовувати для погашення наявної заборгованості.

З огляду на зазначене вище Заява не підлягає задоволенню.

Крім цього, суд звертає увагу стягувача, що пункт 4 розділу I Інструкції з організації примусового виконання рішень, затвердженої наказом Міністерства юстиції України 02.04.2012 № 512/5, передбачає, що Відділу примусового виконання рішень управлінь забезпечення примусового виконання рішень міжрегіональних управлінь Міністерства юстиції України підвідомчі рішення, за якими боржниками є … міські, районні або селищні ради…

Враховуючи наведене та керуючись статтями 52, 234, 329, 334, пунктом 19.4 Перехідних положень Господарського процесуального кодексу України суд

УХВАЛИВ:

1.Відмовити у задоволенні Заяви.

Ухвала набирає законної сили після її підписання суддею.

Ухвала може бути оскаржена в порядку, визначеному розділом IV Господарського процесуального кодексу України.

Повний текст ухвали складено та підписано 16.12.2022.

Суддя Рим Т.Я.

СудГосподарський суд Львівської області
Дата ухвалення рішення14.12.2022
Оприлюднено19.12.2022
Номер документу107903805
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —914/1501/22

Ухвала від 14.12.2022

Господарське

Господарський суд Львівської області

Рим Т.Я.

Ухвала від 29.11.2022

Господарське

Господарський суд Львівської області

Рим Т.Я.

Судовий наказ від 14.07.2022

Господарське

Господарський суд Львівської області

Рим Т.Я.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні