Рішення
від 16.12.2022 по справі 280/5536/22
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

16 грудня 2022 року о/об 09 год. 30 хв.Справа № 280/5536/22 м.ЗапоріжжяЗапорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Прасова О.О. при секретарі Шевченко С.О., розглянувши у місті Запоріжжі за правилами спрощеного провадження адміністративну справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "НАФТА ПРЕМІУМ ГРУП" (вул.Шкільна, буд.4, м.Запоріжжя, Запорізька область, 69095; код ЄДРПОУ 41166850)

до Головного управління ДПС у Вінницькій області (Хмельницьке шосе, буд.7, м.Вінниця, Вінницька область, 21028; код ЄДРПОУ ВП 44069150)

про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

До Запорізького окружного адміністративного суду надійшов позов Товариства з обмеженою відповідальністю "НАФТА ПРЕМІУМ ГРУП" (надалі позивач, ТОВ "НАФТА ПРЕМІУМ ГРУП") до Головного управління ДПС у Вінницькій області (надалі відповідач, ГУ ДПС у Вінницькій області), в якому позивач просить суд: 1) визнати протиправним та скасувати Рішення Комісії Головного управління ДПС у Вінницькій області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 18.08.2022 за №16685 про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку; 2) зобов`язати Головне управління ДПС у Вінницькій області виключити Товариство з обмеженою відповідальністю НАФТА ПРЕМІУМ ГРУП з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

У позовній заяві (т.1, а.с.1-12) зазначено наступне. TOB «НАФТА ПРЕМІУМ ГРУП» отримано в електронному сервісі ДПС «Електронний кабінет платника податків» Рішення №1984 від 01.02.2022 (ГУ ДПС у Запорізькій області) відповідно до якого зазначено, що TOB «НАФТА ПРЕМІУМ ГРУП» відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку, а саме: Платником податку та/або його контрагентами, згідно даних ЄРПН, здійснено реалізацію товарів/послуг, відмінних від придбаних. Позивачем було подано пояснення та копії документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку. Проте, 18.08.2022 було прийняте Рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку №16685. Підставою для такого рішення стало те, що начебто позивачем та або його контрагентом, згідно даних ЄРПН, здійснено реалізацію товарів/послуг з ризиковими контрагентами. На питання позивача: які саме контрагенти є ризиковими було зазначено, що питання виникають по контрагенту TOB НВО Укрпромекологія. Щодо взаємовідносин позивача та TOB НВО Укрпромекологія (код ЄДРПОУ 31329313), то між підприємствами укладено Договір постачання нафтопродуктів, відповідно до якого TOB «НАФТА ПРЕМІУМ ГРУП» на умовах склад Покупця, поставлено газ скраплений. Постачання товару підтверджено первинними документами: р/фактурами, видатковими накладними. Транспортування газу скрапленого проводилось за рахунок TOB «НАФТА ПРЕМІУМ ГРУП» на підставі укладеного договору на виконання транспортних послуг з підприємством TOB «Прайд Логістик» (код ЄДРПОУ 42892968), а також TOB «ДЕМИОН» (код ЄДРПОУ 42272280), TOB "ДАЛЬ-ТРАНС" (код ЄДРПОУ 39160184), ФОП ОСОБА_1 (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) та іншими за рахунок постачальників TOB «НАФТА ПРЕМІУМ ГРУП» на підставі укладених договорів з постачальниками TOB «НАФТА ПРЕМІУМ ГРУП». Фактичне переміщення товару підтверджується товарно-транспортними накладними на відпуск нафтопродуктів. Інформація щодо стану розрахунків з покупцем TOB «НВО «УкрПромЕкологія» на дату подання документів відображена у ОСВ 361 «Розрахунки з вітчизняними Покупцями». Відносини з TOB «УкрХімТрейдінг» (код ЄДРПОУ 43626164): між підприємствами укладено Договір постачання нафтопродуктів, відповідно до якого TOB «НАФТА ПРЕМІУМ ГРУП» на умовах склад Покупця, поставлено газ скраплений. Постачання товару підтверджено первинними документами: р/фактурами, видатковими накладними, Транспортування газу скрапленого проводилось ПП «Компанія Надежда» (код ЄДРПОУ 22519085), TOB «ТоталТранс» (код ЄДРПОУ 43648680), TOB «Даль-Транс» (код ЄДРПОУ 39160184), та інших за рахунок постачальників TOB «НАФТА ПРЕМІУМ ГРУП» на підставі укладених договорів постачальників TOB «НАФТА ПРЕМІУМ ГРУП» та за рахунок TOB «НАФТА ПРЕМІУМ ГРУП» на підставі укладеного договору на виконання транспортних послуг з підприємством TOB «Прайд Логістик» (код ЄДРПОУ 42892968). Фактичне переміщення товару підтверджується товарно-транспортиими накладними на відпуск нафтопродуктів. Інформація щодо стану розрахунків з покупцем TOB «УкрХімТрейдінг» на дату подання документів відображена у ОСВ 361 «Розрахунки з вітчизняними Покупцями». Відносини з TOB «УкрХімФлюсн» (код ЄДРПОУ 43626172): між підприємствами укладено Договір постачання нафтопродуктів, відповідно до якого TOB «НАФТА ПРЕМІУМ ГРУП» на умовах склад Покупця, поставлено газ скраплений. Постачання товару підтверджено первинними документами: р/фактурами, видатковими накладними. Транспортування газу скрапленого проводилось TOB «ДЕМИОН» (код ЄДРПОУ 42272280), ПП «Донгазтрейд» (код ЄДРПОУ 36253244) за рахунок постачальників TOB «НАФТА ПРЕМІУМ ГРУП» на підставі укладених договорів постачальників TOB «НАФТА ПРЕМІУМ ГРУП». Фактичне переміщення товару підтверджується товарно-транспортними накладними на відпуск нафтопродуктів. Інформація щодо стану розрахунків з покупцем TOB «УкрХімФлюси» на дату подання документів відображена у ОСВ 361 «Розрахунки з вітчизняними Покупцями». Взаємовідносини з TOB «ЕнПіДжіОіл»: між підприємствами укладено Договір постачання нафтопродуктів, відповідно до якого TOB «ЕнПіДжіОіл» на умовах склад Покупця, поставлено газ скраплений. Постачання товару підтверджено первинними документами: р/фактурами, видатковими накладними. Транспортування газу скрапленого проводилось ТОВ «ДЕМИОН» (код ЄДРПОУ 42272280), ПП «Донгазтрейд» (код ЄДРПОУ 36253244) за рахунок постачальників TOB «НАФТА ПРЕМІУМ ГРУП» на підставі укладених договорів постачальників TOB «НАФТА ПРЕМІУМ ГРУП». Фактичне переміщення товару підтверджується товарно-транспортними накладними на відпуск нафтопродуктів. Інформація щодо стану розрахунків з покупцем на дату подання документів відображена у ОСВ 361 «Розрахунки з вітчизняними Покупцями». Взаємовідносини з TOB «Альфа Трейд Плюс 2018»: між підприємствами укладено Договір постачання нафтопродуктів, відповідно до якого TOB «ЕнПіДжіОіл» на умовах склад Покупця, поставлено газ скраплений. Постачання товару підтверджено первинними документами: р/фактурами, видатковими накладними. Транспортування газу скрапленого проводилось TOB «ДЕМИОН» (код ЄДРПОУ 42272280), ПП «Донгазтрейд» (код ЄДРПОУ 36253244) за рахунок постачальників TOB «НАФТА ПРЕМІУМ ГРУП» на підставі укладених договорів постачальників TOB «НАФТА ПРЕМІУМ ГРУП». Фактичне переміщення товару підтверджується товарно-транспортними накладними на відпуск нафтопродуктів. Інформація щодо стану розрахунків з покупцем на дату подання документів відображена у ОСВ 361 «Розрахунки з вітчизняними Покупцями». Аналогічні взаємовідносини підтверджуються між позивачем та TOB «Сервіспромзбут», TOB «СОЛАР», TOB «ФОРТУНА НАФТОІНВЕСТ», AB «СЕРВІС ПЛЮС». Документи, що пов`язані з Договором є такими, що належним чином документально оформлені, що виключає наявність критерію для винесення рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. Враховуючи той факт, що між позивачем та його контрагентом було проведено реальну господарську операцію, Рішення відповідача від 18.08.2022 про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку №16685 є протиправним та таким, що підлягає скасуванню у зв`язку з відсутністю законних підстав для його винесення.

Позивач позовну заяву підтримав.

Відповідачем подано до суду відзив на позовну заяву (т.2, а.с.122-126), в якому зазначено наступне. У Рішенні від 01.02.2022 за №1984 (ГУ ДПС у Запорізькій області) зазначено п.8 Критеріїв ризиковості платника податку "Платником податку та/або його контрагентами, згідно даних ЄРПН, здійснено реалізацію товарів/послуг, відмінних від придбаних". ТОВ «НАФТА ПРЕМІУМ ГРУП» подано повідомлення про подання інформації та копій документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку від 28.07.2022 за №1 та підтверджуючі документи: видаткові накладні, рахунки, товаро-транспортні накладні, договора, тощо. Відповідно баз даних ДПС, встановлено здійснення взаємних господарських операцій із ризиковим контрагентом - покупцем, а саме: ТОВ "Укрхімфлюси" (код 43626172), на обліку у ГУ ДПС у Дніпропетровській області, внесено до Журналу ризикових платників - 16.08.2022 за №51911 по п.8 по причині: "встановлено операції з придбання товарів (послуг) у платників податків з ознаками ризиковості, а саме: ТОВ "Кріс Авер Газ", ТОВ "Нафта Преміум Груп", ТОВ "Ламберман Генуіне Вуд", ТОВ "Торгівельна Група "Доломіт", ТОВ "Юскомерц", ПП "НК-Плюс", ТОВ "Імпульс Газ Транс", ТОВ "Сіал Торг", ТОВ "Нік-Юж". Відповідно баз даних ДПС, встановлено здійснення взаємних господарських операцій із ризиковими контрагентами - продавцями, а саме: ТОВ "Рікойл" (код 36631914) на обліку у ГУ ДПС у м.Києві, внесено до Журналу ризикових платників - 13.07.2022 за №145992 по п.8 Критеріїв ризиковості платника податку по причині: "Використовуючи бази даних ДПС України, надані пояснення та копії документів, проведено аналіз діяльності ТОВ "Рікойл" (36631914), в процесі якого встановлено, що підприємство придбає товари від СГ, що здійснює ризикову діяльність, а саме: ТОВ "Авантаж 7" (код 33831847), ТОВ "Торговий Дім "Аксіома" (код 43422852), ТОВ "Ультрамарин Трейдинг" (код 43607707)"; ТОВ "Ламберман Генуіне Вуд" (код 36631914) на обліку у ГУ ДПС у Харківській області, внесено до Журналу ризикових платників - 15.06.2022 за №29024 по п.8 Критеріїв ризиковості платника податку по причині: "Підприємство та/або контрагент задіяні у проведенні ризикових операцій, наданими документами не спростовано ознаки ризиковості."; ТОВ "Ультрамарин Трейдинг" (код 43607707) на обліку у ГУ ДПС у м.Києві, внесено до Журналу ризикових платників - 10.06.2022 за №253617 по п.8 Критеріїв ризиковості платника податку по причині: "В ході аналізу баз даних ДПС України отримано податкову інформацію, що паливо дизельне, газ вуглеводневий скраплений, тощо реалізовані на суб`єктів господарювання, які здійснюють ризикову діяльність, а саме: ПП «АВ Енерджі Ойл» (код 42575858), ФГ "Глуган М.М." (код 38874361), ТОВ "Німецькі Біогазові Технології" (код 40521837), ТОВ "Могол Агро" (код 35601344), ТОВ «Енергоімпекс» (код 31209468), ТОВ "Торговий Дім "Укрвидобування" (код 42220300), ТОВ "Будівельна Група "Укр-Буд" (код 42680530), ТОВ «Лан Експо» (код 43919325), ТОВ «Гів Трейдінг Газ» (код 43883907), ТОВ «Активгаз Восток» (код 39889384), ТОВ "НВП "Новомосковський Масложиркомбінат" (код 42146730), ТОВ "СГ Торг" (код 39236326), ТОВ «Тенерджі» (код 43769189), ТОВ «Ріф Січ» (код 35450246), ТОВ «Оптімал Петрол» (код 43579937), ТОВ «Центр Нафта Торг» (код 43937742), ТОВ "Газтрейд Інвест" (код 42211338), ТОВ «Білайт Груп» (код 42179263), ТОВ «Константа Трейд Плюс» (код 42534696), ТОВ "Біонік Агро" (код 40268969), ТОВ «Промтехносплав-КР» (код 41398184), ТОВ "Омнія Трейд" (код 42927796); ТОВ "Транс Танк" (код 44131092) на обліку у ГУ ДПС у Дніпропетровській області, внесено до Журналу ризикових платників - 09.06.2021 за №16681 по п.8 Критеріїв ризиковості платника податку по причині: "Платником податку та/або його контрагентами, згідно даних ЄРПН, здійснено реалізацію товарів/послуг, відмінних від придбаних". Проведеним аналізом встановлено податкові накладні в кількості 15 шт. на суму ПДВ - 462520,02 грн., зі статусом "реєстрацію зупинено". За результатами проведеного аналізу операції виявлено ймовірно фіктивний правочин, який вчинено без наміру створення правових наслідків, які обумовлювалися цим правочином. Відповідно до наданих документів та аналізу господарської діяльності платника Комісією ГУ ДПС у Вінницькій області прийнято Рішення від 18.08.2022 за №16685 про відповідність платника Критеріям ризиковості платника згідно п.8 «У контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування». Контролюючий орган здійснює моніторинг податкових, накладних/розрахунків коригування шляхом аналізу наявної податкової інформації, що міститься в інформаційних ресурсах ДПС. Відповідач вважає, що використання контролюючим органом податкової інформації наявної в інформаційних системах ДПС або внесення інформації в такі бази за результатами її опрацювання у певних спосіб здійснення податкового контролю, зокрема, віднесення Товариства до платників, які відповідають критеріям ризиковості, є одним із заходів щодо збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання покладених на відповідача функцій та завдань, безпосередньо рішення Комісії по віднесенню платника податків до переліку таких платників які відповідають критеріям ризиковості без прийняття рішення про відмову у реєстрації податкових накладних/розрахунків коригувань не порушує права та інтереси позивача.

Відповідач проти позовної заяви заперечував.

Ухвалою Запорізького окружного адміністративного суду від 24.10.2022 позовну заяву ТОВ "НАФТА ПРЕМІУМ ГРУП" до Головного управління ДПС у Запорізькій області в частині визнання протиправним та скасування Рішення Комісії Головного управління ДПС у Запорізькій області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 01.02.2022 за №1984 про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та зобов`язання Головного управління ДПС у Запорізькій області виключити ТОВ НАФТА ПРЕМІУМ ГРУП з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку повернуто позивачу.

Ухвалою Запорізького окружного адміністративного суду від 24.10.2022 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи (у письмовому провадженні) та без проведення судового засідання за позовом ТОВ "НАФТА ПРЕМІУМ ГРУП" до ГУ ДПС у Вінницькій області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії.

Розглянувши наявні матеріали та фактичні обставини справи, дослідивши і оцінивши надані докази в їх сукупності, суд з`ясував наступне.

18.08.2022 контролюючим органом відносно позивача прийнято Рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку за №16685 (т.1, а.с.14).

У Рішенні контролюючого органу про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 18.08.2022 за №1668 відносно позивача зазначено: «… Комісією регіонального рівня відповідно до пункту 6 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019р. №1165, … з урахуванням отриманих від платника податку інформації та копій відповідних документів від 03.08.2022р. №1 прийнято рішення про: відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. Підстава п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Податкова інформація … Відповідно баз даних ДПС, встановлено здійснення взаємних господарських операцій із ризиковнми контрагентом - покупцем. …».

У наданому до суду Витягу з Протоколу ГУ ДПС у Вінницькій області б/н від 18.08.2022 зазначено: «… Головував Голова Комісії: Заступник начальника ГУ ДПС у Вінницькій області Мартинюк Олег. … СЛУХАЛИ Мартинюка Олега, який відкрив засідання та проінформував про надходження переліків: - Повідомлень щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК поданих платниками на розгляд Комісії (реєстр додається); - Таблиць даних платників податків (реєстр додається); - службові записки на виключення/включення з/в Журналу ризикових згідно з Критеріями ризиковості платника податку, визначеними Порядком зупинення, затверджених постановою КМУ від 11.12.2019 №1165. ВИСТУПИЛИ ОСОБА_2 , який повідомив, що: - до «Журналу розгляду Повідомлень щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК» АІС Також, винесено на розгляд Комісії питання щодо відповідності/невідповідності критеріям ризиковості платника податків, відповідно до наданого платником документального підтвердження та проведеного аналізу інформації, наявної в податковому органі. … За результатами проведеного аналізу операції виявлено ймовірно фіктивний правочин, який вчинено без наміру створення правових наслідків які обумовлювалися цим правочином. Враховуючи вищевикладене, а саме, здійснення взаємних господарських операцій із ризиковими контрагентами - продавцями/покупцями, винесено на розгляд Комісії питання щодо встановлення відповідності платника TOB «Нафта Преміум Груп» (код ЄДРПОУ 41166850) відповідно п.8 Критеріїв ризиковості платника «У контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування», затверджених Постановою КМУ від 11.12.2019р. №1165 та залишення його до «Журналу ризикових платників податку». Прийняті одноголосно членами Комісії рішення та доручення в ході засідання 8.Залишити в переліку платників в режимі «Журнал ризикових платників» розділу «Робота Комісісії регіонального рівня» підсистеми «Аналітична система» ITC «Податковий блок» у зв`язку з наявністю у членів Комісії (представників структурних підрозділів ГУ у області) інформації та відомостей, щодо здійснення нереальних господарських операцій, а саме: - 41166850 - TOB «Нафта Преміум Груп» …» (т.2 а.с.129-130).

Судом досліджено Доповідну записку Управління з питань виявлення та опрацювання податкових ризиків №4681/02-32-18-01 від 18.08.2022 (т.2, а.с.131-132).

В обґрунтування позовних вимог позивачем надано до суду копії: Договорів; оборотно-сальдових відомостей по рахунку 10; оборотно-сальдових відомостей по рахунку 281; оборотно-сальдових відомостей по рахунку 631; оборотно-сальдових відомостей по рахунку 361; оборотно-сальдової відомості по рахунку 661; Ліцензії на право оптової торгівлі пальним, за відсутності місць оптової торгівлі; Штатного розпису; виписки з рахунку; видаткових накладних; товарно-транспортних накладних на відпуск нафтопродуктів (нафти); товарно-транспортних накладних; рахунків на оплату; інших документів.

Згідно з п.6 «Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 за №1165 (у редакції на час виникнення спірних правовідносин), у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня. У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення. Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4). У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом сьомим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття (додаток 4). Інформація та копії документів подаються платником податку до ДПС в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг,Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном. Документами, необхідними для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, можуть бути: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством; інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. Інформацію та копії документів, подані платником податку, комісія регіонального рівня розглядає протягом семи робочих днів, що настають за датою їх надходження, та приймає відповідне рішення. За результатами розгляду інформації та копій документів комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, яке платник податку отримує в електронному кабінеті у день його прийняття (додаток 4). Виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення. Якщо комісією регіонального рівня протягом семи робочих днів, що настають за датою надходження зазначеної інформації та документів, не прийнято відповідного рішення, платник податку виключається з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку. У разі надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку. Комісія регіонального рівня постійно проводить моніторинг щодо відповідності/невідповідності платників податку критеріям ризиковості платника податку.

Суд відзначає, що з п.6 «Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 за №1165, вбачається можливість оскарження у судовому порядку Рішення контролюючого органу про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку та можливість судом зобов`язання контролюючий орган виключити платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

Відповідно до п.25 «Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 за №1165, комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Згідно з п.30 «Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 за №1165, комісія контролюючого органу складається з голови, заступника голови, секретаря та не менше семи членів.

У п.40, п.42-п.46 «Порядку зупинення реєстраціїподаткової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 за №1165, зазначено: «40. Голова, заступник голови, секретар та члени комісії контролюючого органу беруть участь у засіданні особисто та не мають права делегувати своїх представників для участі в її засіданні. Засідання комісії контролюючого органу є правоможним за умови присутності на ньому не менше двох третин її затвердженого персонального складу. Засідання комісії контролюючого органу проводиться у разі наявності матеріалів для розгляду. У разі потреби член комісії контролюючого органу подає голові комісії пропозиції щодо проведення додаткового засідання. Рішення комісії контролюючого органу приймається шляхом відкритого голосування. Рішення комісії контролюючого органу приймається більшістю голосів присутніх на засіданні членів такої комісії. У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос головуючого на засіданні. Під час засідання секретарем комісії контролюючого органу ведеться протокол, в якому фіксуються прийняті рішення та надані доручення. Протокол підписується головою комісії контролюючого органу (у разі його відсутності - заступником), заступником голови, секретарем та членами комісії, які брали участь у засіданні. Ведення обліку матеріалів щодо роботи комісії контролюючого органу здійснюється секретарем такої комісії. Присутній на засіданні комісії контролюючого органу член комісії, який не згоден з рішенням комісії або утримався від голосування, повинен викласти у письмовій формі свою окрему думку, яка додається до матеріалів засідання такої комісії. … 42. Рішення, прийняті комісіями контролюючих органів, підлягають реєстрації засобами інформаційних систем ДПС. 43. Матеріали засідання комісії контролюючого органу зберігаються десять років. 44. Комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні). 45. Розгляд питання на засіданні комісії контролюючого органу включає такі етапи: доповідь секретаря комісії; доповідь члена комісії, співдоповідь (у разі потреби); внесення членами комісії пропозицій, їх обговорення; оголошення головою комісії рішення про припинення обговорення питання; голосування; оголошення головою комісії результатів голосування; оформлення протоколу. 46. У протоколі засідання комісії контролюючого органу зазначається перелік осіб, присутніх на засіданні, порядок денний засідання, питання, що розглядалися на засіданні, перелік осіб, які виступали під час засідання, результати голосування, прийняті такою комісією рішення».

Відповідачем не надано до суду доказів додержання вимог п.44 «Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 за №1165 результатів проведених перевірок поданих платником податку копій документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні).

Відтак, відповідачем документально не доведено додержання процедури розгляду матеріалів.

У Додатку №1 до «Порядку зупинення реєстраціїподаткової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 за №1165, наведені «Критерії ризиковості платника податку на додану вартість»: «1. Платника податку на додану вартість (далі - платник податку) зареєстровано (перереєстровано) на підставі недійсних (втрачених, загублених) та підроблених документів згідно з інформацією, наявною в контролюючих органах. 2. Платника податку зареєстровано (перереєстровано) в органах державної реєстрації фізичними особами з подальшою передачею (оформленням) у володіння чи управління неіснуючим, померлим, безвісти зниклим особам згідно з інформацією, наявною в контролюючих органах. 3. Платника податку зареєстровано (перереєстровано) в органах державної реєстрації фізичними особами, що не мали наміру провадити фінансово-господарської діяльності або здійснювати повноваження, згідно з інформацією, наданою такими особами. 4. Платника податку зареєстровано (перереєстровано) та ним проваджено фінансово-господарську діяльність без відома і згоди його засновників і призначених у законному порядку керівників згідно з інформацією, наданою такими засновниками та/або керівниками. 5. Платник податку - юридична особа не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах Казначейства (крім бюджетних установ). 6. Платником податку не подано контролюючому органу податкової звітності з податку на додану вартість за два останніх звітних (податкових) періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України. 7. Платником податку на прибуток підприємств не подано контролюючому органу фінансової звітності за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України. 8. У контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування».

Відповідачем не надано до суду переконливих доказів того, що Доповідна записка Управління з питань виявлення та опрацювання податкових ризиків №4681/02-32-18-01 від 18.08.2022, на підставі якої фактично прийнято оскаржуване Рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 18.08.2022 за №16685, свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій позивачем.

Водночас, надані позивачем до суду первинні документи спростовують твердження відповідача про відповідність позивача критеріям ризиковості платника податку.

Також, на думку суду, контролюючим органом прийнято оскаржуване рішення з недотриманням п.9 ч.2 ст.2 КАС України без урахування права особи на участь у процесі прийняття рішення. Протилежного відповідачем не доведено.

Оскільки, Комісія з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Вінницькій області функціонує у складі ГУ ДПС у Вінницькій області, розглядатись, відповідно, має рішення цього суб`єкта владних повноважень.

Враховуючи матеріали справи і наведені норми права, з метою захисту прав та інтересів позивача суд вважає за можливе визнати протиправним та скасувати наведене Рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 18.08.2022 за №16685 та зобов`язати саме ГУ ДПС у Вінницькій області виключити позивача з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

У ст.19 Конституції України зазначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості (ч.1 ст.9 КАС України).

Відповідно до ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З урахуванням з`ясованих обставин, досліджених матеріалів справи суд приходить до висновку, що позовні вимоги позивача підлягають задоволенню. Доводи відповідача не приймаються судом до уваги виходячи з вище зазначеного.

Судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи (ч.1 ст.132 КАС України).

Суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі (ч.1 ст.143 КАС України).

Відповідно до ч.1 ст.139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Ухвалою Запорізького окружного адміністративного суду від 24.10.2022 позовну заяву ТОВ "НАФТА ПРЕМІУМ ГРУП" до Головного управління ДПС у Запорізькій області в частині позовних вимог повернуто позивачу.

Згідно з п.2 ч.1 ст.7 Закону України "Про судовий збір" сплачена сума судового збору повертається за клопотанням особи, яка його сплатила за ухвалою суду в разі: повернення заяви або скарги.

Позивачем клопотання про повернення судового збору до суду не подавалось.

Оскільки суб`єктом владних повноважень у справі було ГУ ДПС у Вінницькій області, то з бюджетних асигнувань цього органу повинні бути присуджені позивачу судові витрати у вигляді сплаченого судового збору в частині розглянутих позовних вимог, документально підтверджені у сумі 2481 грн. 00 коп.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.9, 77, 132, 139, 143, 243-246 КАС України, суд,

ВИРІШИВ:

Позовну заяву задовольнити у повному обсязі.

Визнати протиправним та скасувати Рішення Комісії Головного управління ДПС у Вінницькій області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (Хмельницьке шосе, буд.7, м.Вінниця, Вінницька область, 21028; код ЄДРПОУ ВП 44069150) від 18.08.2022 за №16685 про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку.

Зобов`язати Головне управління ДПС у Вінницькій області (Хмельницьке шосе, буд.7, м.Вінниця, Вінницька область, 21028; код ЄДРПОУ ВП 44069150) виключити Товариство з обмеженою відповідальністю НАФТА ПРЕМІУМ ГРУП (вул.Шкільна, буд.4, м.Запоріжжя, Запорізька область, 69095; код ЄДРПОУ 41166850) з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "НАФТА ПРЕМІУМ ГРУП" (вул.Шкільна, буд.4, м.Запоріжжя, Запорізька область, 69095; код ЄДРПОУ 41166850) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Вінницькій області (Хмельницьке шосе, буд.7, м.Вінниця, Вінницька область, 21028; код ЄДРПОУ ВП 44069150) судові витрати у вигляді сплаченого судового збору в сумі 2481 грн. 00 коп.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

Повний текст судового рішення складено 16.12.2022.

Суддя О.О. Прасов

Дата ухвалення рішення16.12.2022
Оприлюднено19.12.2022
Номер документу107908879
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії

Судовий реєстр по справі —280/5536/22

Ухвала від 25.09.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Ухвала від 19.06.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Постанова від 30.05.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Ясенова Т.І.

Ухвала від 13.02.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Ясенова Т.І.

Ухвала від 13.02.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Ясенова Т.І.

Ухвала від 13.01.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Ясенова Т.І.

Рішення від 16.12.2022

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Ухвала від 16.11.2022

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Ухвала від 24.10.2022

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Ухвала від 24.10.2022

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні