РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
і м е н е м У к р а ї н и
14 грудня 2022 року м. Рівне№460/15749/21
Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді Зозулі Д.П., розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом
Товариства з обмеженою відповідальністю "Сігірія" доГоловного управління ДПС у м. Києві, Головного управління ДПС у Рівненській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, -В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Сігірія" (далі ТОВ «Сігірія», позивач) звернулося до суду з позовом до Головного управління ДПС у м. Києві (далі відповідач 1), Головного управління ДПС у Рівненській області (далі відповідач 2) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень № 00003200502 від 20.03.2020, № 64680417 від 24.11.2020, № 64700417 від 24.11.2020, № 00009301806 від 22.02.2021, № 258417001506 від 12.04.2021, № 408417001806 від 24.05.2021.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що матеріали справи № 460/12125/21 містять акт про результати документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «СІГІРІЯ» №101/26-15-05-02-01/37847280 від 14.02.2020 року, де згідно висновку вказано, що перевіркою ТОВ «СІГІРІЯ» з питань дотримання вимог податкового законодавства України при визначенні по взаємовідносинах з ТОВ «НЬЮ-БУД АЛЬЯНС» (код 40918198) за лютий, березень 2017 року показників декларації з податку на додану вартість встановлені порушення: пункту 44.1 статті 44, пункту 198.1 пункту 198.2 пункту 198.3 статті 198 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-У1 зі змінами та доповненнями, в результаті чого занижено суму податку на додану вартість, що підлягає нарахуванню та сплаті до бюджету на суму 37174 грн., в т.ч. за березень 2017 року у сумі 37174 гривень. Позивач вказує, що сам акт №101/26-15-05-02-01/37847280 від 14.02.2020 року не містить обґрунтованого розрахунку щодо нарахування грошового зобов`язання у сумі 37174 грн. Позивач із даним Актом №101/26-15-05-02-01/37847280 від 14.02.2020 року не згоден. Акт №101/26-15-05-02-01/37847280 від 14.02.2020 р. Позивач не отримував. Доказів про вручення позивачу Акту №101/26-15-05-02-01/37847280 від 14.02.2020, матеріали справи №460/12125/21 не містять. Сторінка під №8 Акту №101/26-15-05-02-01/37847280 від 14.02.2020 року не містить особистого підпису директора, бухгалтера ТОВ «СІГІРІЯ» щодо отримання примірника Акту№101/26-15-05-02-01/37847280 від 14.02.2020 року, а також, не містить особистого підпису керівника ТОВ «СІГІРІЯ» щодо згоди із висновками викладеними у акті перевірки фактів. Відтак, на підставі Акта №101/26-15-05-02-01/37847280 від 14.02.2020 року було винесено податкове повідомлення-рішення ГУ ДПС у м. Києві (форми «Р») №00003200502 від 20.03.2020 року, згідно якого, вказано, що ГУ ДПС у м. Києві повідомляє ТОВ "СІГІРІЯ" про встановлені порушення п. 44.1. ст. 44 Податкового кодексу України (далі по тексту - ПК України), п. 198.1., п. 198.2., п. 198.3. ст. 198 ПК України та застосовані санкції (фінансові) санкції (нараховано пеню) на підставі п.123.1. ст. 123 ПК України. У зв`язку з цим з пп. 54.3.2. п. 54.3. ст. 54 ПК України, п. 58.1. ст. 58 ПК України збільшено суму грошового зобов`язання за платежем податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) у сумі 464608 грн. 00 коп. Згідно розрахунку податкового зобов`язання га штрафних (фінансових) санкцій за результатами позапланової невиїзної документальної перевірки ТОВ «СІГІРІЯ», яке додано до податкового повідомлення-рішення від 20.03.2020 р. №00003200502, вказано, що на підставі Акта перевірки №101/26-15-05-02-01/37847280 від 14.02.2020 встановлено порушення ПК України, де в результаті занижено суму податку на додану вартість, що підлягає нарахуванню та сплаті до бюджету на суму 37174 грн. за березень 2017 року. У відповідності до п. 123.1 ст. 123 ПК України, вказано, що вчинення платником податків діянь, що зумовили визначення контролюючим органом суми податкового зобов`язання та/або іншого зобов`язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, зменшення суми бюджетного відшкодування та/або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків на підставах, визначених підпунктами 54.3.1, 54.3.2 (крім випадків зменшення суми податку на доходи фізичних осіб, задекларованої до повернення з бюджету у зв`язку із використанням права на податкову знижку), 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, тягне за собою накладення на платника податків штрафу в розмірі 10 відсотків суми визначеного податкового зобов`язання та/або іншого зобов`язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, завищеної суми бюджетного відшкодування. Враховуючи наведене позивач вказує, що у порушення п. 123.1. статті 123 ПК України, контролюючий орган з невідомих причин нараховує розмір штрафної санкції не 10%, а 25 %, де в результаті суми штрафної санкції виходить 9294 грн. 00 коп. замість 3717 грн.40 коп., а отже, загальна сума зобов`язання повинна становити 40891 грн. 40 коп. Також позивач зазначає, що у відповідності до п. 58.1. ст. 58 ПК України, вказано, що контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення, якщо сума грошового зобов`язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу. Разом з тим, позивачу контролюючим органом податкове повідомлення-рішення №00003200502 від 20.03.2020 року не надсилалося та не вручалося.
Також позивач, в обґрунтування позовних вимог вказує, що матеріали справи №460/12125/21 містять акт про результати камеральної перевірки дотримання вимог податкового законодавства в частині своєчасності сплати податку на додану вартість до бюджету ТОВ «СІГІРІЯ» № 4466/Ж5/26-15-04-17-13 від 23.11.2020 року, де згідно результату перевірки вказано, що перевіркою встановлено порушення ТОВ "СІГІРІЯ" граничних строків сплати узгодженої суми грошового зобов`язання по ПДВ. Позивач із даним Актом №4466/Ж5/26-15-04-17-13 від 23.11.2020 року не згоден. Крім того, акт №4466/Ж5/26-15-04-1 7-13 від 23.11.2020 року позивач не отримував. Сторінка №2 Акту №4466/Ж5/26-15-04-17-13 від 23.11.2020 року не містить особистого підпису керівника та бухгалтера ТОВ «СІГІРІЯ» щодо отримання примірника Акту№4466/Ж5/26- 15-04-17-13 від 23.1 1.2020 року, а також, не містить особистого підпису керівника ТОВ «СІГІРІЯ» щодо згоди із результатами проведеної камеральної перевірки. На підставі Акта №4466/Ж5/26-15-04-17-13 від 23.11.2020 року було винесено податкове повідомлення-рішення ГУ ДПС у м. Києві (форми «Ш») №64680417 від 24.11.2020 року, де вказано, що ГУ ДПС у м. Києві повідомляє ТОВ "СІГІРІЯ" про встановлені порушення строку сплати суми грошового зобов`язання з податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) на підставі ст. 126 ПК України щодо затримки на 89, 77, 66, 64, 46 календарних днів грошового зобов`язання в сумі 17235 грн. 40 коп. та ТОВ «СІГІРІЯ» зобов`язано сплатити штраф у розмірі 20% у сумі 3447 грн. 08 коп. А також, було винесено податкове повідомлення-рішення ГУ ДПС у м. Києві (форми «Ш») №64700417 від 24.1 1.2020 року, де вказано, що ГУ ДПС у м. Києві повідомляє ТОВ "СІГІРІЯ" про встановлені порушення строку сплати суми грошового зобов`язання з податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) на підставі ст. 126 ПК України щодо затримки на 27, 25, 25, 24, 19 календарних днів грошового зобов`язання в сумі 11 288 грн. 30 коп. та ТОВ «СІГІРІЯ» зобов`язано сплатити штраф у розмірі 10% у сумі 1128 грн.83 коп. Вказує, що у відповідності до Акту №4466/Ж5/26-15-04-17-13 від 23.11.2020 року, перевіркою встановлено порушення граничних строків сплати узгодженої суми грошового зобов`язання по ПДВ ТОВ «СІГІРІЯ», згідно «Таблиці 1» контролюючим органом вказана інформацію про встановлені та нараховані штрафні санкції, відтак, вказано, що податкова накладна з ПДВ №9141441349 від 20.07.2017 року, граничний термін сплати якої необхідно здійснити до 30.07.2017 року (сума боргу 1636грн. та сума штрафної санкції 327,20 грн.). Разом з тим, нарахування контролюючим органом штрафних санкцій має відбуватись з урахуванням строків давності, встановлених статтею 102 Податкового кодексу України. За положеннями приписів пункту 102.1. статті 102 Податкового кодексу України, контролюючий орган має право провести перевірку та самостійно визначити суму грошових зобов`язань платника податків у спадках, визначених цим Кодексом, не пізніше закінчення 1095 дня, що настає за останнім днем граничного строку зокрема подання податкової декларації та/або граничного строку сплати грошових зобов`язань. Якщо протягом зазначеного строку контролюючий орган не визначає суму грошових зобов`язань, платник податків вважається вільним від такого грошового зобов`язання, а спір стосовно такої декларації та/або податкового повідомлення не підлягає розгляду в адміністративному або судовому порядку. Норма пункту 102.1 статті 102 Податкового кодексу України пов`язує відлік строку давності саме із останнім днем граничного строку подання податкової декларації та/або граничного строку сплати грошових зобов`язань. Відповідно до ч.2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Оскільки, контролюючим органом проведено перевірку 23.11.2020 року та винесено податкове повідомлення-рішення поза межами 1095 днів, а, отже, з порушенням встановлено п. 102.1 ст. 102 ПК України строку давності, що виключає можливість застосування до позивача штрафних санкцій згідно податкової накладної з ПДВ №9141441349 від 20.07.2017 року (граничний термін сплати якої до 30.07.2017 року) у відповідності до якої сума боргу 1636 грн. та сума штрафної санкції 327,20 грн. Відтак, всупереч нормам ПК України, відповідач-1 спеціально нараховує суму боргу та штрафні санкції по податкової накладної з ПДВ №9141441349 від 20.07.2017 року, що в свою чергу збільшує суму грошового зобов`язання та штрафних санкцій. Також, звертає увагу, що ГУ ДПС у м. Києві так і не направив позивачу податкове повідомлення-рішення (форми «Ш») №64680417 від 24.11.2020 року та податкове повідомлення-рішення (форми «Ш») №64700417 від 24.11.2020 року.
Крім того вказує, що на підставі акта №721/17-00-18-06/37847280 від 09.02.2021 року було винесено податкове повідомлення-рішення ГУ ДПС у Рівненській області (форми «ПС») №00009301806 від 22.02.2021 року, де вказано, що ГУ ДПС у Рівненській області повідомляє ТОВ "С1ГІРІЯ", що на підставі пп.54.3.3. п. 54.3. ст. 54 глави 4 розділу ІІ ПК України та відповідно до п. 120.1. ст. 120 ПК України до ТОВ «СІГІРІЯ» застосовано штраф (фінансові) санкції (штрафи) у сумі - 340 грн. На підставі акта №1696/17-00-18-06/37847280 від 16.03.2021 року було винесено податкове повідомлення-рішення ГУ ДПС у Рівненській області (форми «ПС») №258417001806 від 12.04.2021 року, де вказано, що ГУ ДПС у Рівненській області повідомляє ТОВ "СІГІРІЯ", що на підставі рр.24.3.3. п. 54.3. ст. 54 глави 4 розділу II ПК України та відповідно до п. 120.1. ст. 120 ПК України до ТОВ «СІГІРІЯ» застосовано штраф (фінансові) санкції (штрафи) у сумі - 1020 грн. На підставі акта №2444/17-00-18-06/37847280 від 16.04.2021 року було винесено податкове повідомлення-рішення ГУ ДПС у Рівненській області (форми «ПС») №408417001806 від 24.05.2021 року, де вказано, що ГУ ДПС у Рівненській області повідомляє ТОВ "СІГІРІЯ", що на підставі пп.54.3.3. п. 54.3. ст. 54 глави 4 розділу II ПК України та відповідно до п. 120.1. ст. 120 ПК України до ТОВ «СІГІРІЯ» застосовано штраф (фінансові) санкції (штрафи) у сумі - 1020 грн. Вказує, що позивачу не було вручено та/або не було надіслано засобами поштового зв`язку, наступні документи, а саме: податкове повідомлення-рішення ГУ ДПС у Рівненській області (форми «ПС») №00009301806 від 22.02.2021 року; податкове повідомлення-рішення ГУ ДПС у Рівненській області (форми «ПС») №25841700806 від 12.04.2021 року; податкове повідомлення-рішення ГУ ДПС у Рівненській області (форми «ПС») №408417001806 від 24.05.2021 року; акт №721/17-00-18-06/37847280 від 09.02.2021 року; акт№1696/17-00-18-06/37847280 від 16.03.2021 року; акт №2444/17-00-18-06/37847280 від 16.04.2021 року, що у відповідності до норм ПК України, Порядку №1204 контролюючими органами було порушено Порядок №1204.
Також зазначає, що висновки та рішення суб`єкта владних повноважень можуть ґрунтуватися виключно на належних, достатніх, а також тих доказах, які одержані з дотриманням закону. Разом з тим, відповідачами зазначених вище принципів при прийнятті рішень дотримано не було.
Враховуючи наведене, просить задовольнити позов повністю та визнати протиправними та скасувати спірні рішення.
Ухвалою суду від 24.11.2021 позовна заява залишалася без руху. Позивачу встановлювався строк для усунення недоліків позовної заяви. У вказаний строк позивач допущені недоліки усунув, відтак позовна заява вважається поданою у день первинного її подання до адміністративного суду.
Ухвалою суду від 13.12.2021 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі та призначено підготовче засідання.
Відповідач 1 позовні вимоги не визнав та просив відмовити у задоволенні позову повністю. Свої заперечення обґрунтував тим, що контролюючим органом відповідно до статті 20, підпункту 78.1.4 пункту 78.1 статті 78, статті 79 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-УІ зі змінами та доповненнями (далі - ПКУ), на підставі наказу Головного управління ДПС у м. Києві від 27.01.2020 № 843, проведена позапланова невиїзна документальна перевірка Товариства з обмеженою відповідальністю «СІГІРІЯ» (далі по тексту скорочена назва - ТОВ «СІГІРІЯ») з питань дотримання вимог податкового законодавства України при визначенні по взаємовідносинах з ТОВ «НЬЮ-БУД АЛЬЯНС» (код 40918198) за лютий, березень 2017 року показників декларацій з податку на додану вартість. За результатами проведеної перевірки контролюючим органом складено акт від 14.02.2020 №101/26-15-05-02-01/37847280 (далі - акт перевірки) та встановлено порушення ТОВ «СІГІРІЯ» пункту 44.1 статті 44, пункту 198.1 пункту 198.2 пункту 198.3 статті 198 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-УІ зі змінами та доповненнями, в результаті чого занижено суму податку на додану вартість, що підлягає нарахуванню та паті до бюджету на суму 37174 грн., в тому числі за березень 2017 року у сумі 37174 гривень. Під час перевірки позивачем не було надано жодних підтверджуючих первинних та інших документів. За результатами проведеної перевірки та на підставі висновку акта перевірки ГУ ДПС у м. Києві прийнято податкове повідомлення-рішення від 20.03.2020 року №00003200502 про зменшення суми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість за березень 2017 року на суму 37174,00 грн., які контролюючим органом засобами поштового зв`язку рекомендованим листом направлено на податкову адресу позивача.
Також, відповідач 1 зазначає, що у відповідності до п. 85.2 ст. 85 ПКУ платник податків зобов`язаний надати посадовим (службовим) особам контролюючих органів у повному обсязі всі документи, що належать або пов`язані з предметом перевірки. Такий обов`язок виникає у платника податків після початку перевірки. Тобто, надання документів для перевірки - є прямим обов`язком платника податків, зазначеним нормами ПКУ, а не його правом. З цього випливає, що відповідальність за виконання цього обов`язку покладена на платника податків (позивача), і саме позивач мав забезпечити своєчасне отримання ним кореспонденції. Та неотримання ним кореспонденції, яка стосується проведення перевірки не звільняє його від обов`язку надання документів для перевірки. Щодо порядку призначення та проведення зазначеної перевірки відповідач 1 зазначає, що відповідно до п.п. 78.1.4 п. 78.1 ст. 78 ПК України, документальна позапланова перевірка здійснюється у випадку виявлення недостовірних даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків, якщо платник податків не подасть пояснення та їх документальні підтвердження на письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначено виявлену недостовірність даних та відповідну декларацію протягом 15 робочих днів з дня, наступного за днем отримання запиту. Так, відповідач 1 зазначає, що Головним управлінням ДПС у м. Києві було отримано податкову інформацію від оперативного управління від 27.02.2018 за №765/8/26-58-23-01 (вх. № 10591/7) по контрагенту позивача ТОВ «НЬЮ-БУД АЛЬЯНС» (код 40918198), а саме: протокол допиту керівника ТОВ «НЬЮ-БУД АЛЬЯНС» про непричетність до ведення фінансово-господарської діяльності підприємства та документального оформлення нереальних господарських операцій. На податкову адресу ТОВ «СІГІРІЯ» направлено запит від 06.05.2019 №76908/10/26-15-14-02-01 про надання інформації і пояснень та їх доку ментальних підтверджень) по взаємовідносинах з ТОВ «НЬЮ-БУД АЛЬЯНС» за лютий, березень 2017 року, з метою з`ясування реальності здійснення господарських операцій, у відповідь на який ТОВ «Сігірія» надано лист від 22.05.2019 №225 без документального підтвердження взаємовідносин з ТОВ «НЬЮ-БУД АЛЬЯНС», та сам зміст листа не пояснює причин недостовірності даних, що містяться в поданих товариством податкових деклараціях. Документальну позапланову виїзну перевірку проведено відповідно до п.п. 78.1.4 п. 78.1 . 78 ПК України на підставі наказу ГУ ДПС у м. Києві від 27.01.2020 № 843. Копію наказу Головного управління ДПС у м. Києві від 27.01.2020 № 843 та повідомлення 15882/10/26-15-05-02-01 від 29.01.2020 надіслано рекомендованим листом з повідомленням про вручення на податкову адресу ТОВ «СІГІРІЯ»: вул. Каховська, буд.56-А, м.Київ, 02002, та отримано платником 03.02.2020. Станом на 14.02.2020 ТОВ «СІГІРІЯ» не надано до перевірки документи, що підтверджують фактичність проведення фінансово-господарських операцій з вищезазначеним контрагентом, що передбачено п. 44.6 ст. 44, п.85.2, ст.85 Податкового кодексу України. Тому, твердження TOB «СІГІРІЯ» щодо не правомірності дій податкового органу та позбавляння його можливості реалізувати своє право на ознайомлення із зазначеними документами до початку здійснення перевірки та подання відповідних документів та пояснень є помилковим, оскільки податковим органом виконано вимоги Податкового кодексу України щодо повідомлення позивача про призначення та проведення документальної позапланової невиїзної перевірки належним чином.
Платником податків не надано письмових пояснень щодо виявлених порушень або з інших питань, що виникли під час перевірки, в тому числі щодо дій (бездіяльності) посадових осіб контролюючого органу, що проводили документальну перевірку. Лист-запрошення на підписання акта документальної позапланової невиїзної перевірки від 29.01.2020 №15883/10/26-15-05-02-01 керівнику та головному бухгалтеру ТОВ «СІГІРІЯ» надіслано рекомендованим листом з повідомленням про вручення на податкову адресу ТОВ «СІГІРІЯ»: вул. Каховська, буд.56-А, м.Київ, 02002. На підставі акта перевірки від 14.02.2020 №101/26-15-05-02-01/37847280 винесено податкове повідомлення-рішення від 20.03.2020 року №00003200502 про збільшення грошового в`язання з ПДВ на суму 37 174,00 грн., з яких за штрафними санкціями на суму 9294,00 грн.
При цьому, відповідач 1 зауважує, що дії по проведенню перевірки, дії щодо формування наказу та безпосередньо дії по складанню акту перевірки є функціональними обов`язками ДПС та самі по собі не створюють для позивача будь-яких негативних наслідків та не покладають на позивача податкових обов`язків, дії відповідача у зв`язку із визначенням висновків в акті перевірки, дії щодо формування наказу та дії по складанню акту не порушують та не можуть порушувати прав позивача, оскільки лише рішення, прийняте за результатами перевірки створює для платника податків правові наслідки у вигляді, зокрема, виникнення обов`язку сплатити певну суму податків.
З наведеного вбачається, що вчинення податковими органами дій по проведенню перевірок платників податків прямо передбачено у повноваженнях органів державної податкової служби. Тобто, дії по проведенню перевірок є частиною процесу реалізації податковим органом повноважень, наданих йому чинним законодавством. Результатом реалізації цих повноважень є винесення у відповідній формі рішення, яке породжує юридичні наслідки для платника податків.
Щодо визнання протиправним та скасування податкових повідомлень-рішень 24.11.2020 №64680417 та 64700417, то відповідач 1 зазначає.
Так, контролюючим органом на підставі п.п. 20.1.4 п.20.1 ст. 20 та п. 75.1 ст.75, в порядку п. 76.3 ст.76 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-V із змінами та доповненнями проведено камеральну перевірку дотримання вимог податкового законодавства в частині своєчасності сплати податку на додану вартість до бюджету ТОВ СІГІРІЯ (код ЄДРПОУ 147280).
За результатами проведеної перевірки контролюючим органом складено акт №4466/Ж5/26-15-04-17-13 від 23.11.2020 р. (далі - акт перевірки) та встановлено порушення ТОВ "СІГІРІЯ" граничних строків сплати узгодженої суми грошового зобов`язання по податку на додану вартість передбачених п.57.1 ст.57 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI з урахуванням ст. 102 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI.
Перевіркою встановлено порушення ТОВ "СІГІРІЯ" (код ЄДРПОУ 37847280) граничних строків сплати узгодженої суми грошового зобов`язання по податку на додану вартість визначених п.57.1 ст.57 Податкового кодексу України.
За результатами проведеної перевірки та на підставі висновку акта перевірки ГУ ДПС у м. Києві прийняті податкові повідомлення-рішення від 24.11.2020 №64680417 про нарахування штрафних санкцій в розмірі 3447,08 грн. за затримку сплати грошового зобов`язання в сумі 17235,4 грн. та №64700417 про нарахування штрафних санкцій в розмірі 1128,83 грн. за затримку сплати грошового зобов`язання в сумі 11288,3 грн., які контролюючим органом засобами поштового зв`язку рекомендованим листом направлено на податкову адресу позивача. Таким чином відповідач 1 вважає вимоги позивача безпідставними та просить у їх задоволенні відмовити повністю.
Відповідач 2 позовні вимоги не визнав та просив відмовити у задоволенні позову повністю. Свої заперечення обґрунтував тим, що акт камеральної перевірки №72/17-00-18-06/37847280 від 09.02.2021 року направлений за податковою адресою платника податку ТОВ «Сігірія» - 33023, м.Рівне, вул. Соборна, 285-А - 10.02.2021. Згідно інформації, що зазначена у поштовому відправленні №3302302934620 відправлення вручено 12.02.2021 особисто Кочубей. На підставі акту камеральної перевірки №72/17-00-18-06/37847280 від 09.02.2021 року Головним управлінням ДПС у Рівненській області прийнято податкове повідомлення-рішення №00009301806 від 22.02.2021 року, яким визначено грошову зобов`язання за платежем податок на додану вартість за штрафними санкціями 340,00 грн. Податкове повідомлення-рішення направлене за податковою адресою платника податку ТОВ «Сігірія» - 33023, м. Рівне, вул. Соборна 285-А 23.02.2021. Згідно інформації, що зазначена у поштовому відправленні №3302302934620 відправлення вручено 27.02.2021 особисто Кочубей. Акт камеральної перевірки №1696/17-00-18-06/37847280 від 16.03.2021 року направлений за податковою адресою платника податку ТОВ «Сігірія» - 33023, м. Рівне, вул. Соборна 285-А - 17.03.2021. Згідно інформації, що зазначена у поштовому відправленні №3301500068206 відправлення повернуто 19.03.2021. На підставі акту камеральної перевірки №1696/17-00-18-06/37847280 від 16.03.2021 року Головним управлінням ДПС у Рівненській області прийнято податкове повідомлення-рішення №258417001806 від 12.04.2021 року, яким визначено грошову зобов`язання за платежем податок на додану вартість за штрафними санкціями 1020,00 грн. Податкове повідомлення-рішення направлене за податковою адресою платника податку ТОВ «Сігірія» - 33023, м. Рівне, вул. Соборна 285-А - 13.04.2021. Згідно інформації, що зазначена у поштовому відправленні №330150071045 відправлення вручено 16.04.2021 особисто Кочубей. Акт камеральної перевірки №2444/17-00-18-06/37847280 від 16.04.2021 року направлений за податковою адресою платника податку ТОВ «Сігірія» - 33023, м. Рівне, вул. Соборна 285-А - 19.04.2021. Згідно інформації, що зазначена у поштовому відправленні №3302711176222 відправлення отримано 23.04.2021 особисто Кочубей. На підставі акту камеральної перевірки №2444/17-00-18-06/37847280 від 24.05.2021 року Головним управлінням ДПС у Рівненській області прийнято податкове повідомлення-рішення №408417001806 від 24.05.2021 року, яким визначено грошову зобов`язання за платежем податок на додану вартість за штрафними санкціями 1020,00 грн. Податкове повідомлення-рішення направлене за податковою адресою платника податку ТОВ «Сігірія» - 33023, м. Рівне, вул. Соборна 285-А - 24.05.2021. Згідно інформації, що зазначена у поштовому відправленні №3302303127779 відправлення вручено 27.05.2021 особисто Кочубей. Згідно відомостей ЄДРПОУ керівником підприємства значиться Кочубей В.М. Таким чином Головним управлінням ДПС у Рівненській області у встановленому законом порядку повідомлено ТОВ «Сігірія» про результати проведених перевірок, в зв`язку із чим не погоджуємося позовними вимогами про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень №00009301806 від 22.02.2021 року, 3258417001506 від 12.04.2021 року, №408417001806 від24.05.2021 року та вважає позовну заяву необґрунтованою.
Позивачем було подано відповідь на відзив, у якій він вказав на безпідставність висновків податкових органів.
У зв`язку із щорічною відпусткою головуючого судді підготовче засідання 17.01.2022 не відбулося та було перенесено на 14.02.2022.
Ухвалою суду від 14.02.2022, за обґрунтованим клопотанням представника позивача, підготовче засідання було відкладено до 14.03.2022.
Ухвалою суду від 14.03.2022, за обґрунтованим клопотанням представника позивача, підготовче засідання було відкладено до 28.03.2022.
Ухвалою суду від 28.03.2022, за обґрунтованим клопотанням представника відповідача, підготовче засідання було відкладено до 18.04.2022.
Ухвалою суду від 18.04.2022, за обґрунтованим клопотанням представника позивача, підготовче засідання було відкладено до 16.05.2022.
Ухвалою суду від 16.05.2022, за обґрунтованим клопотанням представника позивача, підготовче засідання було відкладено до 08.06.2022.
Ухвалою суду від 08.06.2022, за обґрунтованим клопотанням представника позивача, підготовче засідання було відкладено до 29.06.2022.
Ухвалою суду від 29.06.2022, за обґрунтованим клопотанням представників сторін, підготовче засідання було відкладено до 13.07.2022.
Ухвалою суду від 13.07.2022, за обґрунтованим клопотанням представника відповідача 2, підготовче засідання було відкладено до 27.07.2022.
Ухвалою суду від 27.07.2022, за обґрунтованим клопотанням представника позивача, підготовче засідання було відкладено до 31.08.2022.
Ухвалою суду від 31.08.2022 запропоновано позивачу Товариству з обмеженою відповідальністю Сігірія протягом десяти днів з дня отримання ухвали надати до суду заяву про поновлення пропущеного строку звернення до адміністративного суду та доказів на підтвердження поважності причин його пропуску. Роз`яснено Товариству з обмеженою відповідальністю Сігірія, що у разі ненадання заяви про поновлення пропущеного строку звернення до адміністративного суду, або якщо підстави, вказані нею у заяві, будуть визнані судом неповажними, суд залишає позовну заяву у даній частині без розгляду відповідно до статті 123 Кодексу адміністративного судочинства України.
Ухвалою суду від 20.09.2022 позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Сігірія" до Головного управління ДПС у м. Києві, Головного управління ДПС у Рівненській області в частині позовних вимог про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень № 00009301806 від 22.02.2021 та № 258417001506 від 12.04.2021, залишено без розгляду.
Крім того, ухвалою суду від 20.09.2022 призначено підготовче засідання в решті позовних вимог на 03.10.2022.
Ухвалою суду від 03.10.2022, за обґрунтованим клопотанням представника позивача, підготовче засідання було відкладено до 12.10.2022.
Ухвалою суду від 12.10.2022, за обґрунтованим клопотанням представника відповідача 2, підготовче засідання було відкладено до 24.10.2022.
Ухвалою суду від 24.10.2022 закрито підготовче провадження у справі. Розгляд справи по суті призначено у відкритому судовому засіданні на 07.11.2021.
Ухвалою суду від 07.11.2022 продовжено розгляд справи № 460/15749/21 у письмовому провадженні.
Повно і всебічно з`ясувавши всі обставини адміністративної справи в їх сукупності, перевіривши їх дослідженими доказами, суд встановив наступне.
Головним управлінням ДПС у м. Києві було отримано податкову інформацію від оперативного управління від 27.02.2018 за №765/8/26-58-23-01 (вх. № 10591/7) по контрагенту позивача ТОВ «НЬЮ-БУД АЛЬЯНС» (код 40918198), а саме: протокол допиту керівника ТОВ «НЬЮ-БУД АЛЬЯНС» про непричетність до ведення фінансово-господарської діяльності підприємства та документального оформлення нереальних господарських операцій.
На податкову адресу ТОВ «СІГІРІЯ» направлено запит від 06.05.2019 №76908/10/26-15-14-02-01 про надання інформації і пояснень та їх доку ментальних підтверджень по взаємовідносинах з ТОВ «НЬЮ-БУД АЛЬЯНС» за лютий, березень 2017 року, з метою з`ясування реальності здійснення господарських операцій, у відповідь на який ТОВ «Сігірія» надано лист від 22.05.2019 № 225 без документального підтвердження взаємовідносин з ТОВ «НЬЮ-БУД АЛЬЯНС».
Контролюючим органом відповідно до підпункту 78.1.4 пункту 78.1 статті 78, статті 79 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-УІ зі змінами та доповненнями (далі - ПКУ), на підставі наказу Головного управління ДПС у м. Києві від 27.01.2020 № 843, проведена позапланова невиїзна документальна перевірка Товариства з обмеженою відповідальністю «СІГІРІЯ» (далі по тексту скорочена назва - ТОВ «СІГІРІЯ») з питань дотримання вимог податкового законодавства України при визначенні по взаємовідносинах з ТОВ «НЬЮ-БУД АЛЬЯНС» (код 40918198) за лютий, березень 2017 року показників декларацій з податку на додану вартість.
Копію наказу Головного управління ДПС у м. Києві від 27.01.2020 № 843 та повідомлення 15882/10/26-15-05-02-01 від 29.01.2020 надіслано рекомендованим листом з повідомленням про вручення на податкову адресу ТОВ «СІГІРІЯ»: вул. Каховська, буд.56-А, м. Київ, 02002, та отримано платником 03.02.2020. Станом на 14.02.2020 ТОВ «СІГІРІЯ» не надано до перевірки документи, що підтверджують фактичність проведення фінансово-господарських операцій з вищезазначеним контрагентом.
За результатами проведеної перевірки контролюючим органом складено акт від 14.02.2020 №101/26-15-05-02-01/37847280 (далі - акт перевірки) у висновках якого встановлено порушення ТОВ «СІГІРІЯ» пункту 44.1 статті 44, пункту 198.1 пункту 198.2 пункту 198.3 статті 198 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-УІ зі змінами та доповненнями, а саме заниження суми податку на додану вартість, що підлягає нарахуванню та сплаті до бюджету на суму 37174 грн., в тому числі за березень 2017 року у сумі 37174 гривень.
Лист-запрошення на підписання акта документальної позапланової невиїзної перевірки від 29.01.2020 №15883/10/26-15-05-02-01 керівнику та головному бухгалтеру ТОВ «СІГІРІЯ» надіслано рекомендованим листом з повідомленням про вручення на податкову адресу ТОВ «СІГІРІЯ»: вул. Каховська, буд. 56-А, м. Київ, 02002.
На підставі акта перевірки від 14.02.2020 №101/26-15-05-02-01/37847280 винесено податкове повідомлення-рішення від 20.03.2020 року №00003200502 про збільшення грошового зобов`язання з ПДВ на суму 46468,00 грн., з яких за податковим зобов`язанням 37174,00 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями на суму 9294,00 грн.
Також, контролюючим органом на підставі пп. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20 та п. 75.1 ст. 75, в порядку п. 76.3 ст. 76 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-V із змінами та доповненнями проведено камеральну перевірку дотримання вимог податкового законодавства в частині своєчасності сплати податку на додану вартість до бюджету ТОВ «СІГІРІЯ».
За результатами проведеної перевірки контролюючим органом складено акт №4466/Ж5/26-15-04-17-13 від 23.11.2020 (далі - акт перевірки) та встановлено порушення ТОВ "СІГІРІЯ" граничних строків сплати узгодженої суми грошового зобов`язання по податку на додану вартість визначених п. 57.1 ст. 57 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI.
Перевіркою встановлено порушення ТОВ "СІГІРІЯ" (код ЄДРПОУ 37847280) граничних строків сплати узгодженої суми грошового зобов`язання по податку на додану вартість визначених п.57.1 ст.57 Податкового кодексу України.
За результатами проведеної перевірки та на підставі висновку вказаного акта перевірки ГУ ДПС у м. Києві прийняті податкові повідомлення-рішення від 24.11.2020 №64680417 про нарахування штрафних санкцій в розмірі 3447,08 грн. за затримку сплати грошового зобов`язання в сумі 17235,4 грн. та № 64700417 про нарахування штрафних санкцій в розмірі 1128,83 грн. за затримку сплати грошового зобов`язання в сумі 11288,3 грн.
Відповідно до рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення №0417 1679721 3, контролюючим органом, зазначений акт перевірки та податкові повідомлення-рішення, були надіслані позивачу засобами поштового зв`язку рекомендованим листом на його податкову адресу: 33023, Рівненська область, м. Рівне, вул. Соборна, 285 А, та отримані посадовою особою позивача 01.12.2020.
Крім того, Головним управлінням ДПС у Рівненській області проведено камеральну перевірку даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість ТОВ «Сігірія» (код ЄДРПОУ 378447280) за лютий 2021 року, результати якої оформлено актом №2444/17-00-18-06/37847280 від 16.04.2021 року.
Перевіркою встановлено порушення ТОВ «Сігірія» код ЄДРПОУ 37847280 вимог п.п. 49.18.1 п. 49.18 ст.49, п. 203.1 ст. 203 ПК України, а саме неподання податкової декларації з податку на додану вартість за лютий 2021 року. Протягом року дане порушення допущено повторно.
Акт перевірки №2444/17-00-18-06/37847280 від 16.04.2021 року направлено позивачу за податковою адресою поштою рекомендованим відправленням з повідомленням про вручення (трек номер відправлення 3302711176222). Згідно інформації поштового відправлення акт перевірки вручено 23.04.2021 року «особисто Кочубей».
На підставі акта №2444/17-00-18-06/37847280 від 16.04.2021 року було винесено податкове повідомлення-рішення ГУ ДПС у Рівненській області (форми «ПС») №408417001806 від 24.05.2021 року, де вказано, що ГУ ДПС у Рівненській області повідомляє ТОВ "СІГІРІЯ", що на підставі пп.54.3.3. п. 54.3. ст. 54 ПК України та відповідно до п. 120.1. ст. 120 ПК України до ТОВ «СІГІРІЯ» застосовано штраф (фінансові) санкції (штрафи) у сумі - 1020 грн.
Податкове повідомлення-рішення направлено позивачу за податковою адресою поштою рекомендованим відправленням з повідомленням про вручення (трек номер відправлення 3302303127779). Згідно інформації поштового відправлення акт перевірки вручено 27.05.2021 року «особисто Кочубей».
Вважаючи такі рішення контролюючого органу протиправними, ТОВ «Сігірія» звернулося до суду з даним позовом.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, які виникли між сторонами, суд зазначає таке.
Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів регулює Податковий кодекс України, який, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Статтею 62 Податкового кодексу України передбачено, що податковий контроль здійснюється шляхом: ведення обліку платників податків; інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності органів державної податкової служби; перевірок та звірок відповідно до вимог вказаного Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.
Відповідно до п.п. 20.1.2. п. 20.1 ст. 20 ПК України для здійснення функцій, визначених законом, контролюючі органи мають право отримувати безоплатно від платників податків, у тому числі благодійних та інших неприбуткових організацій, усіх форм власності у порядку, визначеному законодавством, довідки, копії документів, засвідчені підписом платника або його посадовою особою та скріплені печаткою (за наявності), про фінансово-господарську діяльність, отримані доходи, видатки платків та іншу інформацію, пов`язану з обчисленням та сплатою податків, зборів, платежів, про дотримання вимог законодавства, здійснення контролю за яким покладено на контролюючі органи, а також фінансову і статистичну звітність у порядку та на підставах, визначених законом.
Відповідно до п. п. 20.1.4. п. 20.1. ст. 20 ПК України контролюючі органи мають право, зокрема, проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.
Підпунктом 20.1.14 п. 20.1 ст. 20 ПК України передбачено, що у разі виявлення порушення вимог податкового чи іншого законодавства України, контроль за дотримання якого покладено на контролюючі органи, податковий орган має право надсилати платникам податків письмові запити щодо надання засвідчених належним чином копій документів.
Пунктом 75.1 статті 75 ПК України, передбачено, що контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи контролюючого стану і проводиться за наявності хоча б однієї з підстав, визначених цим Кодексом.
Відповідно до п. 79.1 статті 79 ПК України, документальна невиїзна перевірка здійснюється у разі прийняття керівником (його вступником або уповноваженою особою) контролюючого органу рішення про її проведення та за наявності підстав для проведення документальної перевірки, визначних статтями 77 та 78 Кодексу. Документальна невиїзна перевірка здійснюється на підставі зазначених у підпункті 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 Кодексу документів та даних, наданих платником податків у визначених Кодексом випадках, або отриманих в інший спосіб, передбачений законом.
Пунктом 79.2 ст. 79 ПК України передбачено, що документальна позапланова перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу виключно на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, оформленого наказом, та за умов вручення платнику податків (його представнику) у порядку, визначеному ст. 42 цього Кодексу, копії наказу про проведення документальної позапланової перевірки та письмового повідомлення про дату та місце проведення такої перевірки.
Виконання умови цієї статті надає посадовим особам контролюючого органу право розпочати проведення документальної невиїзної перевірки.
Присутність платників податків під час проведення документальних невиїзних перевірок не обов`язкова.
Так, контролюючим органом відповідно до статті 20, підпункту 78.1.4 пункту 78.1 статті 78, статті 79 ПК України, на підставі наказу Головного управління ДПС у м. Києві від 27.01.2020 № 843, проведена позапланова невиїзна документальна перевірка Товариства з обмеженою відповідальністю «СІГІРІЯ» з питань дотримання вимог податкового законодавства України при визначенні по взаємовідносинах з ТОВ «НЬЮ-БУД АЛЬЯНС» за лютий, березень 2017 року показників декларацій з податку на додану вартість.
За результатами проведеної перевірки контролюючим органом складено акт від 14.02.2020 №101/26-15-05-02-01/37847280 та встановлено порушення ТОВ «СІГІРІЯ» пункту 44.1 статті 44, пункту 198.1 пункту 198.2 пункту 198.3 статті 198 ПК України, за наслідком якого платником занижено суму податку на додану вартість, що підлягає нарахуванню та сплаті до бюджету на суму 37174 грн., в тому числі за березень 2017 року у сумі 37174 гривень.
Під час перевірки позивачем не було надано жодних підтверджуючих первинних та інших документів, а саме: договори, згідно, яких було придбано послуги, рахунки фактури, акти виконаних робіт/наданих послуг, платіжні доручення, що підтверджують факт оплати отриманих послуг, оборотно-сальдові відомості загальна та по рахунках 311, 361 за періоди, що перевіряються, відомості щодо формування витрат, видані та отримані податкові накладні, товарно-транспортні накладні, виписки банку та інші документи, які не зазначені у переліку, але безпосередньо пов`язані із декларуванням суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість на рахунок платника у банку за березень 2017 року.
На підставі висновку акта перевірки ГУ ДПС у м. Києві прийнято податкове повідомлення-рішення від 20.03.2020 року №00003200502 про зменшення суми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість за березень 2017 року на суму 37174,00 грн.
Копія акту перевірки та податкове повідомлення-рішення були надіслані контролюючим органом засобами поштового зв`язку рекомендованим листом на податкову адресу позивача.
Так, позивач в позовній заяві вказує, що причиною не подання первинних документів для перевірки, є його необізнаність про її проведення. На думку позивача, Акт №101/26-15-05-02-01/37847280 від 14.02.2020 про результати проведеної перевірки, та податкове повідомлення-рішення від 20.03.2020 року №00003200502 є неправомірними та протиправними, посилаючись на те, що він не отримував ні наказ про проведення перевірки, ні направлення на проведення перевірки, ні Акт про результати проведеної перевірки, ані прийняте за результатами перевірки податкове повідомлення-рішення. А також на думку позивача, не вірно проведені розрахунки податкових зобов`язань та штрафних санкцій.
Разом з тим, у відповідності до п. 85.2 ст. 85 ПКУ платник податків зобов`язаний надати посадовим (службовим) особам контролюючих органів у повному обсязі всі документи, що належать або пов`язані з предметом перевірки. Такий обов`язок виникає у платника податків після початку перевірки.
Тобто, надання документів для перевірки - є прямим обов`язком платника податків, визначеним нормами ПКУ, а не його правом. З цього випливає, що відповідальність за виконання цього обов`язку покладена на платника податків, і саме позивач мав забезпечити своєчасне отримання ним кореспонденції. Та неотримання ним кореспонденції, яка стосується проведення перевірки не звільняє його від обов`язку надання документів для перевірки.
Щодо порядку призначення та проведення зазначеної перевірки суд зазначає, що відповідно до п.п. 78.1.4 п. 78.1 ст. 78 ПК України, документальна позапланова перевірка здійснюється у випадку коли виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків, якщо платник податків не подасть пояснення та їх документальні підтвердження на письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначено виявлену недостовірність даних та відповідну декларацію протягом 15 робочих днів з дня, наступного за днем отримання запиту.
Відповідно до п. 81.1 ст. 81 ПК України, посадові особи контролюючого органу мають право приступити до проведення документальної виїзної перевірки, фактичної перевірки за наявності підстав для їх проведення, визначених ПК України, та за умови пред`явлення або надіслання у випадках, визначених ПК України, таких документів:
-направлення на проведення такої перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, реквізити наказу про проведення відповідної перевірки, найменування та реквізити суб`єкта (прізвище, ім`я, по батькові фізичної особи платника податку, який перевіряється) або об`єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична), підстави, дата початку та тривалість перевірки, посада та прізвище посадової (службової) особи, яка проводитиме перевірку. Направлення на перевірку у такому випадку є дійсним за наявності підпису керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, що скріплений печаткою контролюючого органу;
-копії наказу про проведення перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, найменування та реквізити суб`єкта (прізвище, ім`я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) та у разі проведення перевірки в іншому місці - адреса об`єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична перевірка), підстави для проведення перевірки, визначені цим Кодексом, дата початку і тривалість перевірки, період діяльності, який буде перевірятися.
Наказ про проведення перевірки є дійсним за наявності підпису керівника (його заступника або
уповноваженої особи) контролюючого органу та скріплення печаткою контролюючого органу;
-службового посвідчення осіб (належним чином оформленого відповідним контролюючим органом документа, що засвідчує посадову (службову) особу), які зазначені в направленні на проведення перевірки.
Так, судом встановлено, що Головним управлінням ДПС у м. Києві було отримано податкову інформацію від оперативного управління від 27.02.2018 за № 765/8/26-58-23-01 (вх. № 10591/7) по контрагенту позивача ТОВ «НЬЮ-БУД АЛЬЯНС», а саме: протокол допиту керівника ТОВ «НЬЮ-БУД АЛЬЯНС» про непричетність до ведення фінансово-господарської діяльності підприємства та документального оформлення нереальних господарських операцій.
Враховуючи наведене, на податкову адресу ТОВ «СІГІРІЯ» направлено запит від 06.05.2019 №76908/10/26- 5-14-02-01 про надання інформації і пояснень та їх документальних підтверджень по правовідносинах з ТОВ «НЬЮ-БУД АЛЬЯНС» за лютий, березень 2017 року, з метою з`ясування реальності здійснення господарських операцій. У відповідь на даний запит ТОВ «Сігірія» надано лист від 22.05.2019 №225 (вх. № 105189/10 від 23.05.2019) без документального підтвердження взаємовідносин з ТОВ «НЬЮ-БУД АЛЬЯНС». Крім того, сам зміст листа не пояснює причин недостовірності даних, що містяться в поданих товариством податкових деклараціях.
Разом з тим, судом встановлено, що документальну позапланову виїзну перевірку проведено відповідно до п.п. 78.1.4 п. 78.1 . 78 ПК України на підставі наказу ГУ ДПС у м. Києві від 27.01.2020 № 843. Копію наказу Головного управління ДПС у м. Києві від 27.01.2020 № 843 та повідомлення №15882/10/26-15-05-02-01 від 29.01.2020 надіслано рекомендованим листом з повідомленням про вручення на податкову адресу ТОВ «СІГІРІЯ»: вул. Каховська, буд.56-А, м. Київ, 02002, та отримано платником 03.02.2020. Станом на 14.02.2020 ТОВ «СІГІРІЯ» не надано до перевірки документи, що підтверджують фактичність проведення фінансово-господарських операцій з вищезазначеним контрагентом, що передбачено п. 44.6 ст. 44, п.85.2, ст.85 ПК України.
Також суду слід зазначити, що згідно п. 42.2 ст. ПК України, документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані за адресою (місцезнаходження, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків або його законному представнику чи уповноваженому представникові.
Відповідно до пункту 42.4 статті 42, у разі якщо пошта не може вручити платнику податків документ через відсутність за місцем знаходження посадових осіб платника податків, їх відмову прийняти документ, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, документ вважається врученим платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із значенням причини невручення.
Отже, відповідно до пункту 42.2 ст. 42 ПК України, вище вказані документи належним чином направлені на податкову адресу ТОВ «СІГІРІЯ». Тобто матеріали справи містять докази надсилання на податкову адресу позивача повідомлення та наказу про проведення перевірки.
Юридичним фактом, з настанням якого законодавець пов`язує реалізацію податкових процедур, є надіслання документів за податковою адресою платника податків - суб`єкту податкових правовідносин, на якого законом покладено комплекс податкових обов`язків.
При цьому, як зазначено в постанові Верховного Суду від 17.03.2021 по справі №823/1606/17, добросовісний платник податків зобов`язаний забезпечити отримання ним кореспонденції за адресою місцезнаходження, що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. У разі невиконання цього обов`язку платник не вправі посилатись на неотримання ним документів як на обставину, що звільняє його від настання у зв`язку з цим негативних для такого платника наслідків.
Також, Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду у постанові від 11 лютого 2021 року по справі №802/549/16-а сформував наступний правовий висновок: « ... Документальна позапланова невиїзна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу включно на підставі рішення керівника контролюючого органу оформленого наказом, та за умови або надіслання платнику податків рекомендованим листом із повідомленням про вручення або вручення йому особисто чи його уповноваженому представнику копії наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки. Вказане, кореспондує також і обов`язок такого платника добросовісно ставитись до отримання відповідної кореспонденції або повідомлень від податкових органів. Необізнаність платника з наказом про проведення перевірки через нехтування або ухилення від виконання такого обов`язку без поважних причин не може бути в подальшому розцінена на користь останнього.
Тому, твердження TOB «Сігірія» щодо не правомірності дій податкового органу та позбавляння його можливості реалізувати своє право на ознайомлення із зазначеними документами до початку здійснення перевірки та подання відповідних документів та пояснень є помилковим, оскільки податковим органом виконано вимоги Податкового кодексу України щодо повідомлення позивача про призначення та проведення документальної позапланової невиїзної перевірки належним чином.
Платником податків не надано письмових пояснень щодо виявлених порушень або з інших питань, що виникли під час перевірки, в тому числі щодо дій (бездіяльності) посадових осіб контролюючого органу, що проводили документальну перевірку.
Лист-запрошення на підписання акта документальної позапланової невиїзної перевірки від 29.01.2020 №15883/10/26-15-05-02-01 керівнику та головному бухгалтеру ТОВ «Сігірія» надіслано рекомендованим листом з повідомленням про вручення на податкову адресу ТОВ «Сігірія»: вул. Каховська, буд.56-А, м. Київ, 02002.
На підставі акта перевірки від 14.02.2020 №101/26-15-05-02-01/37847280 винесено податкове повідомлення-рішення від 20.03.2020 року №00003200502 про збільшення грошового в`язання з ПДВ на суму 46468,00 грн. з яких з основним платежем 37174,00 грн. та за штрафними санкціями на суму 9294,00
Враховуючи викладене, контролюючим органом виконано умови та порядок проведення перевірки ТОВ «СІГІРІЯ», передбачені статтею 81 ПК України.
Крім того, суду слід зазначити, що позиція Головного управління ДПС у м. Києві, в частині ненадання позивачем підтверджуючих належним чином доказів про здійснення господарських операцій, також підтверджується постановою Верховного Суду від 20.03.2020 року по справі №2а- 12/2670, де зазначено наступне: «Відповідно до пункту 85.2 статті 85 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний надати посадовим (службовим) особам контролюючих органів у повному обсязі всі документи, що належать або пов`язані з предметом перевірки. Такий обов`язок виникає у платника податків після початку перевірки.
За положеннями пункту 44.6 статті 44 Податкового кодексу України у разі якщо до закінчення перевірки або у терміни, визначені в абзаці другому пункту 44.7 цієї статті платник податків не надає посадовим особам контролюючого органу, які проводять перевірку, документи (незалежно віл причин такого ненадання, крім випадків виїмки документів або іншого вилучення правоохоронними органами), що підтверджують показники. Відображені таким платником податків у податковій звітності, вважається, що такі документи були відсутні у такого платника податків на час складення такої звітності.
Якщо платник податків після закінчення перевірки та до прийняття рішення контролюючим органом за результатами такої перевірки надає документи, що підтверджують показники, відображені таким платником податків у податковій звітності, не надані під час перевірки (у випадках, передбачених абзацами другим і четвертим пункту 44.7 цієї статті), такі документи повинні бути враховані контролюючим органом під час розгляду ним питання про прийняття рішення».
Таким чином, суд дійшов висновку, що твердження позивача про порушення контролюючим органом норм чинного законодавства щодо порядку проведення документальної позапланової невиїзної перевірки є безпідставними та необґрунтованими.
Щодо тверджень позивача про порушення відповідачем 1 ст. 123 ПК України при застосуванні штрафної санкції у спірному податковому повідомленні-рішенні, то суду слід зазначити наступне.
Так, відповідно до п. 123.1 ст. 123 ПК України, у редакції на момент винесення спірного рішення, у разі якщо контролюючий орган самостійно визначає суму податкового зобов`язання, зменшення суми бюджетного відшкодування та/або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків на підставах, визначених підпунктами 54.3.1, 54.3.2, 54.3.4, 54.3.5, 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, - тягне за собою накладення на платника податків штрафу в розмірі 25 відсотків суми визначеного податкового зобов`язання, завищеної суми бюджетного відшкодування.
При повторному протягом 1095 днів визначенні контролюючим органом суми податкового зобов`язання з цього податку, зменшення суми бюджетного відшкодування - тягне за собою накладення на платника податків штрафу у розмірі 50 відсотків суми нарахованого податкового зобов`язання, завищеної суми бюджетного відшкодування.
Як зазначено у розрахунку штрафних (фінансових) санкцій до податкового повідомлення-рішення від 20.03.2020 року №00003200502, оскільки згідно наявної інформації в ІС «Податковий Блок» протягом останніх 1095 днів по ТОВ «Сігірія» контролюючим органом не визначалося податкове зобов`язання з податку на додану вартість, то до позивача було застосовано штраф в розмірі 25 відсотків суми визначеного податкового зобов`язання (37174,00 грн.) у розмірі 9294,00 грн.
Таким чином, твердження позивача щодо порушення відповідачем 1 ст. 123 ПК України при застосуванні штрафної санкції у спірному податковому повідомленні-рішенні є безпідставними та відхиляються судом.
Крім того, суду слід зазначити, що згідно висновків акту перевірки від 14.02.2020 №101/26-15-05-02-01/37847280 встановлено порушення ТОВ «СІГІРІЯ» пункту 44.1 статті 44, пункту 198.1 пункту 198.2 пункту 198.3 статті 198 ПК України, за наслідком якого платником занижено суму податку на додану вартість, що підлягає нарахуванню та сплаті до бюджету на суму 37174 грн., в тому числі за березень 2017 року у сумі 37174 гривень.
Вищезазначені обставини не заперечуються позивачем, жодних пояснень та/або первинних документів на спростування вказаного порушення позивачем до суду не надано.
Таким чином суд вважає правомірним оскаржуване податкове повідомлення-рішення від 20.03.2020 року №00003200502, що є підставою для відмови у задоволенні позову у цій частині.
Щодо позовних вимог про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень - рішень 24.11.2020 № 64680417 та № 64700417, то суду слід зазначити наступне.
Так, контролюючим органом на підставі п.п. 20,1.4 п.20.1 ст.20 та п. 75.1 ст.75, в порядку п. 76.3 ст. 76 ПК України проведено камеральну перевірку дотримання вимог податкового законодавства в частині своєчасності сплати податку на додану вартість до бюджету ТОВ «Сігірія».
За результатами проведеної перевірки контролюючим органом складено акт №4466/Ж5/26-15-04-17-13 від 23.11.2020 та встановлено порушення ТОВ "СІГІРІЯ" граничних строків сплати узгодженої суми грошового зобов`язання по податку на додану вартість передбачених п. 57.1 ст. 57 ПК України з урахуванням ст. 102 ПК України.
Перевіркою встановлено порушення ТОВ "Сігірія" граничних строків сплати узгодженої суми грошового зобов`язання по податку на додану вартість визначених п. 57.1 ст. 57 ПК України.
За результатами проведеної перевірки та на підставі висновку акта перевірки ГУ ДПС у м. Києві прийняті податкові повідомлення-рішення від 24.11.2020 № 64680417 про нарахування штрафних санкцій в розмірі 3447,08 грн. за затримку сплати грошового зобов`язання в сумі 17235,4 грн. та № 64700417 про нарахування штрафних санкцій в розмірі 1128,83 грн. за затримку сплати грошового зобов`язання в сумі 11288,3 грн., які контролюючим органом засобами поштового зв`язку рекомендованим листом № 04107 1679721 3 направлено на податкову адресу позивача та були отримані ним 01.12.2020.
Вищезазначені обставини не заперечуються позивачем, жодних пояснень та/або первинних документів на спростування вказаного порушення позивачем до суду не надано.
Таким чином суд вважає правомірними оскаржувані податкові повідомлення-рішення від 24.11.2020 року № 64680417 та № 64700417, що є підставою для відмови у задоволенні позову у цій частині.
Що стосується позовних вимог про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення ГУ ДПС у Рівненській області (форми «ПС») №408417001806 від 24.05.2021 року, то суду слід зазначити наступне.
Так, згідно з підпунктом 20.1.4 пункту 20.1 статті 20 ПК України, контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.
За нормами пункту 75.1 статті 75 ПК України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.
Підпунктом 75.1.1 пункту 75.1 статті 75 ПК України визначено, що камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального.
Згідно зі статтею 76 ПК України камеральна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу без будь-якого спеціального рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) такого органу або направлення на її проведення. Камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком. Згода платника податків на перевірку та його присутність під час проведення камеральної перевірки не обов`язкова.
Порядок оформлення результатів камеральної перевірки здійснюється відповідно до вимог статті 86 цього Кодексу.
Камеральна перевірка податкової декларації або уточнюючого розрахунку може бути проведена лише протягом 30 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку їх подання, а якщо такі документи були надані пізніше, - за днем їх фактичного подання. Камеральна перевірка з інших питань проводиться з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу.
У відповідності до п. 49.2 ст. 49 ПК України платник податків зобов`язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період, в якому виникають об`єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є. Цей абзац застосовується до всіх платників податків, в тому числі платників, які перебувають на спрощеній системі оподаткування обліку та звітності.
Згідно з приписами п.203.1. ст.203 ПК України податкова декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Відповідно до п.п.120.1 ст.120 ПК України неподання (крім випадків, якщо податкова декларація не подається відповідно до пункту 49.2 статті 49 цього Кодексу) або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов`язаними нараховувати і сплачувати податки та збори, платежі, контроль за сплатою яких покладено на контролюючі органи, податкових декларацій (розрахунків), а також іншої звітності, обов`язок подання якої до контролюючих органів передбачено цим Кодексом, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 340 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.
Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.
Відповідно до приписів п. 42.2. ст.42 ПК України документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані у порядку, визначеному пунктом 42.4 цієї статті, надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків (його представнику).
Головним управлінням ДПС у Рівненській області проведено камеральну перевірку даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість ТОВ «Сігірія» (код ЄДРПОУ 378447280) за лютий 2021 року, результати якої оформлено актом №2444/17-00-18-06/37847280 від 16.04.2021 року.
Перевіркою встановлено порушення ТОВ «Сігірія» код ЄДРПОУ 37847280 вимог п.п. 49.18.1 п. 49.18 ст.49, п. 203.1 ст. 203 ПК України, а саме: неподання податкової декларації з податку на додану вартість за лютий 2021 року. Протягом року дане порушення допущено повторно.
Акт перевірки №2444/17-00-18-06/37847280 від 16.04.2021 року направлено позивачу за податковою адресою поштою рекомендованим відправленням з повідомленням про вручення (трек номер відправлення 3302711176222). Згідно інформації поштового відправлення акт перевірки вручено 23.04.2021 року «особисто Кочубей».
На підставі акта №2444/17-00-18-06/37847280 від 16.04.2021 року було винесено податкове повідомлення-рішення ГУ ДПС у Рівненській області (форми «ПС») №408417001806 від 24.05.2021 року, де вказано, що ГУ ДПС у Рівненській області повідомляє ТОВ "СІГІРІЯ", що на підставі пп.54.3.3. п. 54.3. ст. 54 ПК України та відповідно до п. 120.1. ст. 120 ПК України до ТОВ «СІГІРІЯ» застосовано штраф (фінансові) санкції (штрафи) у сумі - 1020 грн.
Податкове повідомлення-рішення направлено позивачу за податковою адресою поштою рекомендованим відправленням з повідомленням про вручення (трек номер відправлення 3302303127779). Згідно інформації поштового відправлення акт перевірки вручено 27.05.2021 року «особисто Кочубей».
Відповідно до відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань керівником ТОВ «Сігірія» (код ЄДРПОУ 37872280) є Кочубей В`ячеслав Миколайович.
Зазначене свідчить про безпідставність позовних вимог та обставин їх обґрунтування, що наведені в позовній заяві. Матеріалами справи підтверджено вручення (надіслання засобами поштового зв`язку), наступних документів відповідно до вимог ст. 42 ПК України: податкового повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Рівненській області (форми «ПС») №408417001806 від 24.05.2021 року, акту №2444/17-00-18-06/37847280 від 16.04.2021 року.
Вищезазначені обставини не заперечуються позивачем, жодних пояснень та/або первинних документів на спростування вказаного порушення позивачем до суду не надано.
Таким чином суд вважає правомірним оскаржуване податкове повідомлення-рішення (форми «ПС») №408417001806 від 24.05.2021 року, що є підставою для відмови у задоволенні позову у цій частині.
Відповідно до частини першоїстатті 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
За приписами частини першої та другої статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановленихстаттею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
В ході судового розгляду адміністративної справи відповідачі виконали процесуальний обов`язок доказування та підтвердили правомірність своїх дій та рішень, натомість позивачем не доведено ті обставини, на яких ґрунтуються його позовні вимоги, а тому у задоволенні позову слід відмовити повністю.
Підстави для розподілу судових витрат у відповідності до вимог ст.139 КАС України у суду відсутні.
Керуючись статтями 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В :
В задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Сігірія" до Головного управління ДПС у м. Києві, Головного управління ДПС у Рівненській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, відмовити повністю.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
Учасники справи:
Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "Сігірія" (вул. Соборна,285-А, м.Рівне, 33023, ЄДРПОУ/РНОКПП 37847280)
Відповідач - Головне управління ДПС у м. Києві (вул. Шолуденка, 33/19,м. Київ,04116, ЄДРПОУ/РНОКПП 44116011) Відповідач - Головне управління ДПС у Рівненській області (вул. Відінська, 12,м. Рівне,33023, ЄДРПОУ/РНОКПП 44070166)
Повний текст рішення складений 14 грудня 2022 року
Суддя Д.П. Зозуля
Суд | Рівненський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.12.2022 |
Оприлюднено | 19.12.2022 |
Номер документу | 107909661 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних) |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Ільчишин Надія Василівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Ільчишин Надія Василівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Ільчишин Надія Василівна
Адміністративне
Рівненський окружний адміністративний суд
Д.П. Зозуля
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні