Рішення
від 16.10.2007 по справі 14/285-07-6951
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

14/285-07-6951

          

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"16" жовтня 2007 р.Справа  № 14/285-07-6951

За позовом:  Відкритого акціонерного товариства "Вінницяоблпаливо"

до відповідачів:  Одеської залізниці  

                            Товариства з обмеженою відповідальністю "Донвуглетехінвест"   

про стягнення 2924,61 грн.  

Суддя Горячук Н.О.

          Представники:

Від позивача: за дов. Підлужняк С.О.  

Від відповідачів: Одеської залізниці: - не з'явився

                             ТОВ "Донвуглетехінвест" - не з'явився

Суть спору: Відкрите акціонерне товариство "Вінницяоблпаливо" звернулося до господарського суду Одеської області з позовом про стягнення з відповідачів 2924,61грн. -   вартість недостачі вугілля.

Розглядом матеріалів справи встановлено наступне:

По залізничній накладній №49455286 ТОВ "Донвуглетехінвест" в особі підрозділу відвантажила на адресу позивача вугілля марки АМ вагою 69тон у вагоні №67917559. На станцію призначення Тростянець-Подільський Одеської залізниці вагон прибув з недостачею 7000кг., про що був складений комерційний акт №БО701151/1 від 23.02.2007р. Оплата вантажу проведена у повному обсязі, у зв'язку з чим позивач просить стягнути вартість недостачі.

Відповідачі у письмовій формі заперечень не надали. Відповідач Одеська залізниця в усній формі проти позову заперечує посилаючись на збереженість вантажу при перевезенні та відповідальності відправника вугілля.

23.02.2007р. за заявою вантажоодержувача залізницею, була проведена комісійна перевірка ваги вантажу. Комерційним  актом №БО701151/1 від 23.02.2007р. складеним на станції призначення, встановлено, що вугілля прибуло у непошкодженому відкритому рухомому складі, завантаженому засобами відправника. Вагон прибув у технічно справному стані без ознак втрати під час перевезення, що свідчить про збереження вантажу при перевезенні. Завантаження в вагоні рівномірне. Вантаж знаходився нижче рівня бортів на 50-55см., присипаний снігом на 10см.

Згідно залізничної накладної вугілля завантажувалось засобами відправника без участі залізниці, маса вантажу визначена відправником, про що вказано в накладній і підтверджено підписом представника відправника. Вантаж був маркирован, підсипано опілок.

Відповідно до ст. 111 Статуту залізниць України, залізниця звільняється від відповідальності за втрату, недостачу, псування або пошкодження вантажу у разі, коли: вантаж надійшов у непошкодженому вагоні (контейнері) з непошкодженими пломбами відправника чи без пломб, коли таке перевезення дозволено Правилами, а також якщо вантаж прибув у непошкодженому відкритому рухомому складі, завантаженому засобами відправника, якщо немає ознак втрати, псування або пошкодження вантажу під час перевезення; недостача, псування або пошкодження сталися внаслідок дії природних причин, пов'язаних з перевезенням вантажу на відкритому рухомому складі; вантаж перевозився у супроводі провідника відправника чи одержувача; недостача вантажу не перевищує норм природної втрати і граничного розходження визначення маси; зіпсований швидкопсувний вантаж, виявлений у вагоні, прибув без порушення встановленого режиму перевезень (охолодження, опалення, вентиляція), і термін перебування вантажу в дорозі не перевищив граничного терміну перевезень, встановленого Правилами; втрата, псування або пошкодження вантажу відбулися внаслідок: таких недоліків тари, упаковки, які неможливо було виявити під час приймання вантажу до перевезення; завантаження вантажу відправником у непідготовлений, неочищений або несправний вагон (контейнер), який перед тим був вивантажений цим же відправником (здвоєна операція); здачі вантажу до перевезення без зазначення в накладній особливих його властивостей, що потребують особливих умов або запобіжних засобів для забезпечення його збереження під час перевезення; стихійного лиха та інших обставин, які залізниця не могла передбачити і усунення яких від неї не залежало.

Враховуючи викладене, відповідальність за недостачу вантажу згідно ст. 111 Статуту залізниць України покладається на відправника вугілля Товариства з обмеженою відповідальністю "Донвуглетехінвест. Судові витрати покладаються на відповідача згідно зі ст.ст. 44, 49 ГПК України.

Керуючись ст.ст. 44, 49, 82 - 85 Господарського процесуального кодексу України суд, -

В И Р І Ш И В:

          1. Позовні вимоги задовольнити.          

          2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Донвуглетехінвест(м. Донецьк, вул. Жмури, 1, р/р 26009051703108 в РУ „Приватбанк” м. Донецьк, МФО 335496, ідент. код 33371718) на користь Відкритого акціонерного товариства “Вінницяоблпаливо” (21100, м. Вінниця,  Хмельницьке шосе 122, р./р. 2600030132, в Вінницькому ЦБ ПІБ, МФО 302571, ідент. код 01880670) 2924 /дві тисячі дев'ятсот двадцять чотири/ грн. 61коп. боргу, 102 /сто дві/ грн. 00коп. держмита, 118 /сто вісімнадцять/ грн. 00коп. за ІТЗ судового процесу.

          Наказ видати згідно ст. 116 ГПК України.

 3. Відповідача Одеську залізницю від відповідальності звільнити.

      Рішення набирає законної сили відповідно до ст. 85 ГПК України.

Суддя                                                                                       Горячук Н.О.

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення16.10.2007
Оприлюднено02.11.2007
Номер документу1079157
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —14/285-07-6951

Рішення від 16.10.2007

Господарське

Господарський суд Одеської області

Горячук Н.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні