Постанова
від 23.10.2007 по справі 11/278а
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

11/278а

ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ

Господарський суд Чернігівської області


14000 м. Чернігів, проспект Миру 20                                        Тел. 698-166, факс 7-44-62

Іменем України

ПОСТАНОВА

          

 "23" жовтня 2007 р.                                                  Справа № 11/278а

За позовом: Чернігівської міжрайонної державної податкової інспекції

14000, м. Чернігів, вул. Воровського, 6

До: Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю „Авангард”

15562, Чернігівський район, с. Іванівка, вул. Леніна, 33

Про стягнення 494465,11 грн. штрафних (фінансових) санкцій

                                                                                            Суддя  Ю.М.Бобров

                                                                                             Секретар О.Ю.Михальова

ПРЕДСТАВНИКИ СТОРІН :

Від Позивача: Сетченко С.М. – гол. держподатінспектор, дов. від  30.07.07 р. № 1489/9/10-015.

Від Відповідача: не прибув.

СУТЬ СПОРУ:

Чернігівською міжрайонною державною податковою інспекцією подано адміністративний позов до Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю „Авангард” про стягнення з 494465,11 грн. штрафних (фінансових) санкцій.   

Розгляд справи відкладався.   

В судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги з мотивів, викладених у позовній заяві.

Відповідач відзиву на позов або письмових пояснень щодо суті спору суду не надав. У призначені судові засідання представника не направив, не скориставшись правом на участь у розгляді справи.  Заяв та клопотань від відповідача до суду не надходило.

Судова повістка про призначення розгляду справ на 09.10.07 р., ухвала суду та позовна  заява з документами, які була направлені на юридичну адресу відповідача, повернуті поштовим відділенням по закінченню терміну зберігання. Про зміну місця знаходження відповідач суд не повідомляв.

Суд вважає за можливе розглянути справу по суті за наявними в ній матеріалами (доказами) за відсутності відповідача

Дослідивши матеріали справи та надані докази, заслухавши в судовому засіданні пояснення представника позивача, суд встановив наступне.  

Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю „Авангард” 07.03.00 р.  зареєстровано розпорядженням Чернігівської райдержадміністрації № 136 як суб'єкта підприємницької діяльності –юридичну особу, взято на податковий облік у Чернігівській МДПІ як платника податків.

Чернігівською МДПІ було проведено виїзну позапланову документальну перевірку СТОВ „Авангард” з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.12.04 р. по 31.12.06 р., за результатами якої складено акт перевірки від 09.02.07 р. № 13/23-108/03795431, який підписано директором СТОВ „Авангард”.

Як зазначено у цьому акті, перевіркою порядку ведення операцій з готівкою згідно вимог Постанови Правління НБУ від 15.12.04 р. № 637 „Про затвердження Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні”, зареєстрованої в Мі'юсті України 13.01.05 р. за № 40/10320 (далі –Постанова № 637), встановлені наступні порушення.

СПД Музика П.Д. отримав від СТОВ „Авангард” за видатковим касовим ордером № 1246 від 26.12.05 р. готівку в сумі 18000,00 грн. Залишок готівки в касі на кінець дня складав 2320,52 грн. Ліміт залишку готівки в касі за період з 01.12.04 р. по 31.12.06 р. складає 3000,00 грн.

Таким чином, перевищення ліміту залишку готівки в касі СТОВ „Авангард” 26.12.05 р. внаслідок розрахування готівкою з підприємцем понад установлену граничну суму готівкових розрахунків, склало 7320,52 грн. ((18000-10000)+2320,52-3000), чим порушено п.п. 2.3, 2.8 глави 2 Постанови № 637.

Згідно п.2.3 глави 2 Постанови № 637 гранична сума готівкового розрахунку одного підприємства (підприємця) з іншим підприємством (підприємцем) протягом одного дня за  одним або кількома платіжними документами встановлюється відповідною постановою  Правління  Національного банку України. Платежі понад зазначену граничну суму проводяться  виключно в безготівковій формі. Кількість підприємств (підприємців), з якими здійснюються розрахунки, протягом дня не обмежується.

Постановою Правління НБУ від 09.02.05 р. № 32 „Про встановлення граничної суми готівкового розрахунку” встановлено граничну суму готівкового розрахунку одного підприємства (підприємця) з іншим підприємством (підприємцем) протягом одного дня за одним або кількома платіжними документами у розмірі 10000 (десять тисяч) гривень.

Відповідно до абз. 4 п. 2.3 глави 2 Постанови № 637 у разі здійснення підприємствами  готівкових розрахунків з іншими підприємствами (підприємцями) понад установлену граничну суму кошти в розмірі перевищення встановленої суми розрахунково додаються до фактичних залишків готівки в касі на кінець дня платника готівки одноразово в день здійснення цієї операції, з подальшим порівнянням одержаної розрахункової суми із затвердженим лімітом каси.

Підприємства можуть тримати в позаробочий час у своїх касах готівкову виручку  (готівку)  в  межах,  що не перевищують установлений ліміт каси (п.2.8 глави 2 Постанови № 637).

Згідно п.3.5 глави 3 Постанови № 637 у разі видачі окремим фізичним особам  готівки  (у  тому числі працівникам підприємства) за видатковим касовим ордером або видатковою відомістю касир вимагає пред'явити паспорт чи документ, що його замінює, записує його найменування і номер, ким і коли він виданий. Фізична особа розписується у видатковому касовому ордері або видатковій  відомості про одержання готівки із зазначенням одержаної  суми  (гривень - словами, копійок - цифрами), використовуючи чорнильну або кулькову  ручку з чорнилом темного кольору.  Якщо видаткова  відомість  складена  на  видачу  готівки кільком особам, то одержувачі також пред'являють паспорти чи документи, що їх замінюють, і розписуються у  відповідній  графі документа.

Для виведення залишку готівки в касі не приймаються видаткові касові ордери або  видаткові відомості,  в яких видача готівки з каси не підтверджена підписом одержувача.

Як зазначено в акті, перевіркою встановлені видаткові касові ордери, де відсутні підписи одержувача готівки з каси підприємства, в наслідок чого перевищення ліміту готівки в касі склало 169833,73 грн., чим порушено п.2.8 глави 2, п.3.5 глави 3 Постанови № 637.

У відповідності до ст. 3 Указу Президента України „Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки” від 12.06.95 р. № 436/95 із змінами і доповненнями (далі –Указ) контроль за додержанням норм з регулювання обігу готівки в національній валюті, що встановлюються  Національним банком України, здійснюють органи державної податкової служби, державної контрольно-ревізійної служби, Міністерства   внутрішніх  справ України  та  фінансові  органи,  а  банками  -  Національний  банк України.

Згідно абз. 2 ст. 1 Указу у разі порушення юридичними особами всіх форм власності, ...які є суб'єктами підприємницької діяльності, норм з регулювання обігу готівки у національній  валюті, що  встановлюються  Національним банком України,  до них застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафу за перевищення встановлених лімітів залишку готівки в касах - у  двократному  розмірі  сум  виявленої  понадлімітної  готівки за кожний день.

Тобто сума штрафу становить 354308,50 грн.((7320,52 грн.+169833,73 грн.)*2).

Крім того, під час проведення перевірки встановлено неповне та несвоєчасне оприбуткування 26.12.05 р. у касі підприємства готівки, отриманої від фізичної особи Ківерського В.І. як зворотню фінансову допомогу в сумі 24000,00 грн., чим порушено п.2.6 глави 2 Постанови № 637.

Уся готівка,  що надходить до кас, має своєчасно (у день одержання готівкових коштів) та в повній сумі оприбутковуватися. Оприбуткуванням готівки в касах підприємств, які  проводять готівкові розрахунки з оформленням їх касовими ордерами і веденням касової книги відповідно до вимог глави 4 цього Положення, є здійснення  обліку готівки в повній сумі її фактичних надходжень у касовій книзі на підставі прибуткових касових ордерів.

Суми готівки, що оприбутковуються, мають відповідати сумам, визначеним у відповідних касових (розрахункових) документах (п.2.6 глави 2 Постанови № 637).

Відповідно до абз. 3 п. 1 Указу за неоприбуткування (неповне та/або    несвоєчасне) оприбуткування у касах готівки до суб'єктів підприємницької діяльності застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафу - у п'ятикратному  розмірі неоприбуткованої суми: 120000,00 грн. (24000,00 грн.*5).

Проведеною перевіркою також встановлено, що працівником СТОВ „Авангард” Мельниченко В.В. проводились закупки запчастин для с/г техніки та іншого транспорту без складання актів закупки чи закупівельних відомостей, які повинні були містити дані про П.І.Б. продавця, ідентифікаційний номер (відомості з паспорту продавця), назву продукції, ціну одиниці продукції, обсяг проданої продукції, суму виплачених коштів, підпис продавця про отримання коштів. На момент перевірки списання коштів, отриманих працівником під звіт для закупівлі вказаного товару проводилось на підставі актів комісії по оприбуткуванню придбаних товарів.

СТОВ „Авангард” відповідно до видаткових касових ордерів видано працівникові під звіт га господарські потреби готівкові кошти в сумі 25521,99 грн., які в подальшому не підтверджені товарним або касовим чеком, квитанціями до прибуткового ордера, актами закупки чи закупівельними відомостями, іншим письмовим документом, який би підтверджував сплату готівкових коштів отримувачу цих коштів, чим порушено п.2.11 глави 2 Постанови № 637, п.2.15 глави 2 Постанови Правління НБУ від 19.02.01 р. № 72, п.9.10.2 ст. 9 Закону України „Про податок з доходів фізичних осіб” від 22.05.03 р. № 889-ІІІ (далі –Закон № 889).

Відповідно до п.2.11 глави 2 Постанови № 637  видача готівкових  коштів  під звіт або на відрядження (далі - під звіт) здійснюється відповідно до законодавства України. Видача відповідній особі готівкових коштів під звіт проводиться за умови звітування нею у встановленому порядку за раніше отримані під звіт суми. Звітування за одержані під звіт готівкові кошти здійснюється відповідно до законодавства України.   

Звіт про використання коштів, наданих на відрядження або  під  звіт,  надається  за  формою, встановленою центральним податковим органом, до закінчення третього  банківського  дня, наступного за днем, у якому платник податку завершує  виконання окремої цивільно-правової  дії за дорученням та за рахунок особи, що надала кошти під звіт (п.9.10.2 ст. 9 Закону № 889).

Таким чином у відповідності до абз. 6 п. 1 Указу за проведення готівкових розрахунків без подання одержувачем коштів платіжного документа (товарного або касового чека, квитанції до прибуткового ордера, іншого письмового документа), який би підтверджував сплату  покупцем  готівкових коштів застосовується штраф у розмірі сплачених коштів –25521,99 грн.

На підставі акта перевірки від 09.02.07 р. № 13/23-10/03795431 позивачем прийнято рішення від 20.02.07 р. № 0000142340, яким за вищезазначені порушення до СТОВ „Авангард” застосовані штрафні (фінансові) санкції в сумі 499830,49 грн.

Вказане рішення згідно повідомлення про вручення поштового відправлення отримане відповідачем 27.02.07 р., не оскаржувалось, не скасоване та недійсним в судовому порядку не визнавалось.

З урахуванням часткової сплати в сумі 5365,38 грн. станом на 15.08.07 р. сума несплачених СТОВ „Авангард” штрафних (фінансових) санкцій становить 494465,11 грн.

Сума боргу підтверджується також довідкою про заборгованість СТОВ „Авангард” та обліковою карткою платника податку, які додані до позовної заяви.

На день розгляду справи борг в сумі 494465,11 грн. відповідачем не сплачений.

Контроль за встановленням і дотриманням  підприємствами  встановлених лімітів каси та строків здавання готівкової виручки з каси здійснюють органи державної податкової служби України (п.7.50 ст. 7 Постанови № 637).

Згідно п. 2 Указу штрафні санкції,  передбачені цим Указом, застосовуються  до  осіб,  зазначених у статті 1 цього Указу, органами державної податкової служби на підставі  матеріалів проведених ними перевірок і подань державної контрольно-ревізійної служби,  фінансових органів та органів Міністерства внутрішніх справ України в установленому  законодавством  порядку  та  в розмірах,  чинних  на  день  завершення  перевірок.

Контроль за додержанням особами, зазначеними у статті 1 цього Указу (крім банків),  норм з регулювання обігу готівки в національній  валюті, що встановлюються Національним   банком України, здійснюють органи державної податкової служби, державної контрольно-ревізійної  служби, Міністерства  внутрішніх  справ України  та фінансові органи, а банками -  Національний  банк України (п. 3 Указу).

Враховуючи наведене вище, суд доходить висновку, що позовні вимоги обґрунтовані і  підлягають задоволенню. Оскільки позовні вимоги підтверджені належними і допустимими доказами, суд вважає за можливе прийняти рішення по справі без участі в судовому засіданні представника відповідача.

Представник позивача проти прийняття рішення по справі без участі представника відповідача не заперечує.

Відповідно до ч. 4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем –фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені Позивачем, з відповідача не стягуються.  

Керуючись ст.ст. 94, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд    

                                                                   ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити повністю.

2. Стягнути з Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю „Авангард” (15562, Чернігівський район, с. Іванівка, вул. Леніна, 33, р/р 26048301833336 Чернігівський центр АК „Промінвестбанк”, МФО 353456, код 03795431) до Державного бюджету Чернігівського району, код отримувача: 22826386, банк: ГУДК в Чернігівській області, МФО 853592, на р/р 31117104700523     494465,11 грн. штрафних (фінансових) санкцій.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано.

Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була  подана у строк, встановлений цим Кодексом,  постанова набирає законної сили після закінчення цього строку.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано,  набирає  законної  сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Про апеляційне оскарження постанови спочатку подається заява.

Обґрунтування мотивів оскарження і вимоги до суду апеляційної інстанції викладаються  в  апеляційній скарзі.

Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до Київського апеляційного адміністративного суду через господарський суд Чернігівської області.

Копія апеляційної скарги одночасно  надсилається  особою,  яка  її подає, до Київського апеляційного адміністративного суду.

Заява про апеляційне оскарження постанови подається протягом десяти днів з дня складання постанови в повному обсязі, відповідно до ст. 163 Кодексу адміністративного судочинства України.

Апеляційна скарга на постанову подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.

На підставі ч. 3 ст. 160 КАС України, в судовому засіданні 23.10.07 р. проголошено тільки в ступну та резолютивну частини постанови.

Постанова суду в повному обсязі виготовлена 29.10.07 р.

Сторони можуть отримати копію постанови, виготовлену в повному обсязі, подавши відповідну заяву на ім'я судді через канцелярію суду.   

        

         Суддя                                                                                Ю.М.Бобров                                                                          

СудГосподарський суд Чернігівської області
Дата ухвалення рішення23.10.2007
Оприлюднено02.11.2007
Номер документу1079174
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —11/278а

Постанова від 23.10.2007

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Бобров Ю.М.

Ухвала від 22.08.2007

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Бобров Ю.М.

Ухвала від 24.01.2007

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Дзюбко П.О.

Постанова від 17.10.2006

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Бобров Ю.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні