Постанова
від 25.10.2007 по справі 30/237-07-6460
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

30/237-07-6460

           

 ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД


П О С Т А Н О В АІМЕНЕМ  УКРАЇНИ

"25" жовтня 2007 р. Справа № 30/237-07-6460

Колегія суддів Одеського апеляційного господарського суду у складі:

головуючого судді Лавренюк О.Т.

суддів Савицький Я.Ф., Гладишева Т.Я.

Згідно із розпорядженням голови Одеського апеляційного господарського суду Балуха В.С. від 11.09.2007 р. № 107 для розгляду даної справи проведено заміну головуючого судді Одеського апеляційного господарського суду:  Петрова М.С. на суддю Лавренюк О.Т., та розгляд справи буде здійснюватись у складі суддів: головуючого судді Лавренюк О.Т., суддів Савицького Я.Ф., Гладишевої Т.Я.

секретар судового засідання Іоффе С.Б.

за участю представників сторін:

від позивача: Воронков В.О., дов. № 24-юр від 24.10.2007 р.

від відповідача: Усатенко В.О., дов. № 01-13/64 від 26.04.2007 р.

розглянувши апеляційну скаргу Представництва по управлінню комунальною власністю Одеської міської ради

на рішення господарського суду Одеської області від 14.08.2007 р.

по справі № 30/327-07-6460

за позовом Приватного підприємства “Локі” (далі по тексту - ПП “Локі”)

до Представництва по управлінню комунальною власністю Одеської міської ради

про зобов'язання укласти договір та вчинити певні дії

В С Т А Н О В И Л А:

30.07.2007 р. ПП “Локі” звернулося до господарського суду Одеської області з позовною заявою до Представництва по управлінню комунальною власністю Одеської міської ради про зобов'язання укласти договір та вчинити певні дії.

Ухвалою господарського суду Одеської області від 31.07.2007 р. по справі № 30/237-07-6460 (суддя Рога Н.В.) про порушення провадження у справі прийнято вищезазначену позовну заяву.

Рішенням господарського суду Одеської області від 14.08.2007 р. по справі № 30/237-07-6460 (суддя Рога Н.В.) позов ПП “Локі” до Представництва по управлінню комунальною власністю Одеської міської ради задоволено частково, Представництво по управлінню комунальної власності Одеської міської ради зобов'язано укласти з ПП „ Локі” договір купівлі-продажу комунальної власності –нежилого приміщення першого поверху, площею 75, 3 кв.м., розташованого за адресою: м. Одеса, вул. Рішельєвська, 45.

Не погоджуючись з прийнятим рішенням, Представництво по управлінню комунальною власністю Одеської міської ради звернулося до Одеського апеляційного господарського суду із апеляційною скаргою від 23.08.2007 р., в якій просить рішення господарського суду Одеської області скасувати в частині зобов'язання укласти договір купівлі продажу, посилаючись на те, що оскаржуване рішення прийнято з порушенням норм процесуального та матеріального права.

Представник відповідача в судових засіданнях був присутнім, надавав усні пояснення, в  яких просить рішення суду скасувати, апеляційну скаргу - задовольнити.

Позивач відзив на апеляційну скаргу не надав,  в судовому засіданні представник позивача –ПП “Локі” –просив апеляційну скаргу залишити без задоволення, рішення суду –без змін.

Дослідивши наявні докази та проаналізувавши на підставі встановлених у справі фактичних обставин, правильність застосування господарським судом Одеської області при прийнятті оскаржуваного судового рішення норм матеріального і процесуального права, Одеський апеляційний господарський суд дійшов висновку про відсутність підстав для скасування рішення від 14.08.2007 р., виходячи з наступного.

28 березня 2005 року між Представництвом по управлінню комунальною власністю Одеської міської ради (Орендодавець) та ПП „Локі” (Орендар) був укладений Договір № 29\4 оренди нежитлового приміщення, згідно якого Орендодавець передає, а Орендар приймає у строкове платне користування нежитлове приміщення першого поверху № 504, загальною площею 75,3 кв.м., розташоване за адресою: м. Одеса, вул. Рішельєвська, 45, з метою розміщення пункту з надання побутових послуг. 21 червня 2005 року сторони уклали Договір оренди № 29\4 від 28.03.2005 р. у новій редакції.

Строк дії договору –до 01.08.2010 р.

06 березня 2006 року Одеською міською радою було прийнято рішення № 5293-ІУ “Про перелік об'єктів комунальної власності територіальної громади м. Одеси, що підлягають приватизації та відчуженню у 2006 році, та внесення змін до рішень Одеської міської ради”, п. 2 якого затверджено перелік об'єктів комунальної власності територіальної громади м. Одеси, що підлягають відчуженню у 2006 році. Серед зазначених об'єктів під п. 18 значиться: „приміщення першого поверху площею 75,3 кв.м., вул. Рішельєвська, 45, викуп орендарем ПП „Локі” за грошові кошти”.

Позивач листом від 17.05.2006 р. звернувся до Представництва з заявою про викуп об'єкту оренди та надав необхідний пакет документів, але Представництво дій щодо укладення договору купівлі-продажу не здійснило, посилаючись на те, що об'єкт купівлі-продажу розташований у будівлі, що є пам'яткою архітектури та містобудування місцевого значення, і відповідно до Закону України „Про тимчасову заборону приватизації пам'яток (об'єктів) культурної спадщини” від 01.02.2005 р. не підлягає відчуженню.

Позивач вважає, що дії відповідача щодо відмови від укладення договору купівлі-продажу порушують його права та охоронювані законом інтереси, оскільки суперечать загальним засадам цивільного законодавства, положенням ст. 41 Конституції України, ст. ст. 525, 526 Цивільного кодексу  України, ст. 73 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”.

Відповідно ч. 3 ст. 11 Цивільного кодексу  України цивільні права та обов'язки можуть виникати безпосередньо з актів цивільного законодавства.

Відповідно до ст. 2 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” місцеве самоврядування в Україні –це гарантоване державою право та реальна здатність територіальної громади жителів села чи добровільного об'єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища, міста – самостійно або під відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції  і законів України. Місцеве самоврядування здійснюється територіальними громадами сіл, селищ, міст як безпосередньо, так і через сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи, а також через районні та обласні ради, які представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст.

Згідно п. 30 ч. 1 ст. 26 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради  вирішуються питання про прийняття рішень щодо відчуження відповідно до закону комунального майна; затвердження місцевих програм приватизації.

З урахуванням зазначених нормативних актів рішення Одеської міської ради від 06.03.2006 р. № 5293–ІV “Про перелік об'єктів комунальної власності територіальної громади м. Одеси, що підлягають приватизації та відчуженню у 2006 році, та внесення змін до рішень Одеської міської ради” видане у спосіб та в межах визначеної законом компетенції.

Згідно ст. 73 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” акти ради, прийняті в межах наданих їй повноважень, є обов'язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території. Отже, рішення Одеської міської ради від 06.03.2006 р. № 5293–ІV “Про перелік об'єктів комунальної власності територіальної громади м. Одеси, що підлягають приватизації та відчуженню у 2006 році, та внесення змін до рішень Одеської міської ради”, у тому числі і п. 18 ч. 2 , згідно якого до складу об'єктів комунальної власності територіальної громади м. Одеси, що підлягають відчуженню у 2006 р., включено приміщення першого поверху площею 75,3 кв.м., розташоване за адресою: м. Одеса, вул. Рішельєвська, 45, яке має бути викуплено орендарем ПП „Локі” за грошові кошти.

У відповідності до ст. 509 Цивільного кодексу України зобов'язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов'язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов'язку. Зобов'язання виникають з підстав, встановлених статтею 11 Цивільного кодексу України. Відповідно до ч. 3 зазначеної статті цивільні права та обов'язки можуть виникати безпосередньо з актів цивільного законодавства.

Матеріали справи свідчать, що кожна із сторін прийняла на себе зобов'язання, що випливають з виконання рішення Одеської міськради від 06.03.2006 р. № 5293–ІV. Так, позивач, на виконання своїх зобов'язань, звернувся до Представництва з заявою про викуп, а Представництво прийняло зобов'язання щодо підготовки пакету документів та проекту договору купівлі-продажу з метою його укладення.

Відповідно до ст. ст. 525, 526 ЦК України одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом, зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог Цивільного кодексу України, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог –відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

Згідно положення про Представництво по управлінню комунальною власністю Одеської міської ради, затвердженого рішенням Одеської міської ради № 20-У від 27.06.2006 р., Представництво є виконавчим органом Одеської міської ради, наділеним повноваженнями щодо управління комунальною власністю територіальної громади міста. До функцій Представництва відносяться повноваження з організації та проведення приватизації, продажу комунальної власності територіальної громади міста. При цьому Представництво здійснює повноваження власника майна у процесі приватизації та відчуження, здійснює перед приватизаційну підготовку, укладає договори купівлі-продажу. Отже, позивач правомірно звернувся до Представництва з вимогою про зобов'язання укласти договір купівлі-продажу.

Відповідно до п. 2.2.19 положення про Представництво договори купівлі-продажу об'єктів комунальної власності, що укладаються Представництвом від імені Ради на виконання відповідних рішень про приватизацію та відчуження об'єктів комунальної власності територіальної громади м. Одеси, оформлюються на підставі довіреності, що видається міським головою у встановленому законодавством порядку. За таких обставин, слід зобов'язати Представництво по управлінню комунальною власністю Одеської міської ради укласти з ПП „Локі” договір купівлі-продажу, на підставі довіреності, виданої міським головою у встановленому законодавством порядку.

Враховуючи зазначене, господарський суд першої інстанції дійшов правильного висновку, що укладення на виконання рішення Одеської міської ради від 06.03.2006 р. № 5293–ІV договору купівлі-продажу з метою продажу ПП “Локі”об'єкта комунальної власності територіальної громади м. Одеси –нежилого приміщення 1-го поверху, загальною площею 75,3 кв.м., яке розташоване за адресою: м. Одеса, вул. Рішельєвська, 45, є виконанням сторонами у справі прийнятих на себе зобов'язань, та не суперечить чинному законодавству України.

Також місцевий господарський суд вірно не приймав до уваги посилання відповідача на Закон України “Про тимчасову заборону приватизації пам'яток культурної спадщини” як на підставу відмови від укладання договору, так як згідно з абз. 1 ч. 1 та абз. 3 ч. 1 ст. 18 зазначеного Закону об'єкти культурної спадщини, що є пам'ятками (за винятком пам'яток, відчуження яких обмежується законодавчими актами України) можуть бути відчужені власником або уповноваженим ним органом. Також вказано, що перелік пам'яток, які не підлягають приватизації, затверджується Верховною радою України, але на час прийняття Одеською міською радою рішення від 06.03.2006 р. № 5293–ІV та протягом двомісячного строку з дня прийняття рішення, визначеного для здійснення підготовки об'єкту до приватизації, перелік пам'яток, які не підлягають приватизації, не був затверджений  Верховною Радою України.

Посилання відповідача на наявність заборони продажу спірного приміщення, знаходження даного приміщення в списку пам'яток архітектури та містобудування судова колегія не приймає до уваги, оскільки ці посилання не підтверджені будь-якими належними доказами.

Враховуючи вищенаведене, колегія суддів Одеського апеляційного господарського суду вважає безпідставними та необґрунтованими доводи скаржника, які приведені апеляційній скарзі, та вважає, що оскаржуване рішення господарського суду першої інстанції слід залишити без змін, а апеляційну скаргу –без задоволення.

Керуючись ст.ст. 49, 99, 101-103, 105 Господарського процесуального Кодексу України, колегія суддів -

П О С Т А Н О В И Л А:

Рішення господарського суду Одеської області від 14.08.2007 р. по справі № 30/237-07-6460 залишити без змін, апеляційну скаргу –без задоволення.

Постанова в порядку ст. 105 ГПК України набирає законної сили з дня її прийняття.

Постанову апеляційної інстанції може бути оскаржено в касаційному порядку.

Головуючий суддя                                                        О.Т. Лавренюк

       Суддя                                                                               Я.Ф. Савицький

       Суддя                                                                               Т.Я. Гладишева

СудОдеський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення25.10.2007
Оприлюднено02.11.2007
Номер документу1079212
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —30/237-07-6460

Постанова від 25.10.2007

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Лавренюк О.Т.

Рішення від 14.08.2007

Господарське

Господарський суд Одеської області

Рога Н.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні