Рішення
від 19.12.2022 по справі 460/40902/22
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

19 грудня 2022 року м. Рівне№460/40902/22

Рівненський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Комшелюк Т.О., розглянувши позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Агробуд Ком" до Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області, Державного кадастрового реєстратора відділу № 1 управління надання адміністративних послуг Нєсвєтової Ольги Сергіївни, про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинення певних дій,

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Агробуд Ком" (далі - позивач) звернулося до Рівненського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області, Державного кадастрового реєстратора відділу №1 управління надання адміністративних послуг Нєсвєтової Ольги Сергіївни, (далі - відповідач), в якому просить суд: 1) визнати протиправними та скасувати рішення Державного кадастрового реєстратора Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області Нєсвєтової Ольги Сергіївни про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру від 10.08.2022 № PB-5600107102022, № PB-5600107112022 та № PB-5600107122022; 2) зобов`язати Головне управління Держгеокадастру у Рівненській області здійснити державну реєстрацію земельних ділянок шляхом внесення відомостей про них до Державного земельного кадастру за заявами ТОВ «Агробуд Ком» на підставі технічної документації із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок ТОВ «Агробуд Ком» для ведення особистого селянського господарства в Рівненській області, м. Рівне; 3) зобов`язати Головне управління Держгеокадастру у Рівненській області присвоїти кадастрові номери земельним ділянкам, утвореним в результаті поділу земельної ділянки площею 5,4649 га (кадастровий номер 561010000:01:054:1583) на підставі технічної документації із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок ТОВ «Агробуд Ком» для ведення особистого селянського господарства в Рівненській області, м. Рівне та видати витяги з Державного земельного кадастру про такі земельні ділянки. На обґрунтування позовних вимог зазначено, що товариством, як власником земельної ділянки площею 5,4649 га для ведення особистого селянського господарства, було прийнято рішення про поділ вказаної ділянки на три, та відповідно розроблено технічну документацію із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок. Повідомлено, що, починаючи з 31.01.2022, позивач неодноразово звертався до відповідача, щоб зареєструвати права на вказані земельні ділянки, що утворилися, однак відповідач відмовляв у такій реєстрації, мотивуючи це невідповідністю поданих документів вимогам законодавства. Вказано, що задля своєчасного усунення зауважень, викладених у рішеннях, позивач через електронний кабінет подавав коректурні аркуші, однак відповідачем приймалися аналогічні за змістом рішення про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру без конкретизації підстав для такої відмови. З огляду на наведене, вважає оскаржувані рішення протиправними, прийнятими без усіх обставин, що мають значення для справи, а тому просив позов задовольнити повністю.

Відповідач своїм правом на подання відзиву на позов не скористався. Жодних заяв, повідомлень про причини такого неподання, їх поважності та/або неможливості подання у строк, встановлений судом, від відповідача на адресу суду (у тому числі електронну) не надходило. Відтак, в силу вимог ч.6 ст.162 КАС України суд вирішує справу за наявними в ній матеріалами.

Заяви, клопотання учасників справи, процесуальні дії у справі:

28 жовтня 2022 року позовна заява надійшла до суду.

03 листопада 2022 року позовна заява залишалася без руху.

04 листопада 2022 року позивач надав до суду заяву на усунення недоліків позовної заяви

09 листопада 2022 року ухвалою суду позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.

Відповідно до вимог частини четвертої статті 229 КАС України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Розглянувши матеріали та з`ясувавши всі обставини адміністративної справи, які мають юридичне значення для розгляду та вирішення спору по суті, дослідивши наявні у справі докази у їх сукупності, суд встановив наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Агробуд Ком» є власником земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства в Рівненській області з кадастровим номером 5610100000:01:054:1583 загальною площею 5,4659га, що підтверджується витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Як свідчать матеріали справи, товариством вирішено здійснити поділ вказаної земельної ділянки на три: площею 0,7844га; 2,3187га та 2,3628га, у зв`язку з чим, позивачем розроблено технічну документацію на новоутворені земельні ділянки.

Починаючи з 31.01.2022, позивач звертався до Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області з заявою про реєстрацію вказаних земельних ділянок, однак отримував рішення про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру.

Так, 27.07.2022 ТОВ «Агробуд Ком» вчергове звернулося до відповідача з заявами та пакетом документів про внесення відомостей (змін до них) щодо реєстрації трьох земельних ділянок, що утворилася в результаті поділу земельної ділянки з кадастровим номером 5610100000:01:054:1583.

10.08.2022 державним кадастровим реєстратором Відділу № 1 Управління надання адміністративних послуг Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області за результатами розгляду заяв прийнято аналогічні за змістом рішення про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру № РВ-5600107102022, № РВ-5600107112022 та № РВ-5600107122022 з таких підстав:

- електронний документ не відповідає установленим вимогам, про що зазначено у протоколі проведення перевірки електронного документа,

- невідповідність поданих документів законодавству, а саме: Закону України «Про землеустрій», Закону України «Про Державний земельний кадастр», постанові КМУ від 17.10.2012 №1051 «Про затвердження Порядку ведення Державного земельного кадастру».

Рекомендовано: не в повній мірі усунуті зауваження надані у рішенні про відмову від 20.07.2022. Не відповідає вимогам статей 28, 29, 56 Закону України "Про землеустрій". Відповідно до ст. 3 Закону України "Про Державний земельний кадастр" одним з основних принципів є об`єктивність, достовірність та повнота відомостей у Державному земельному кадастрі. Відповідно до ст. 22 ЗУ "Про Державний земельний кадастр" документи не мають містити підчищення або дописки, закреслені слова чи інші не обумовлені в них виправлення, орфографічні та арифметичні помилки, бути заповнені олівцем, а також з пошкодженнями, які не дають змоги однозначно тлумачити їх зміст (привести відповідність дані в документації із землеустрою). У разі якщо окремі документи та матеріали не можуть бути надані в оригіналі, вони додаються у посвідчених у встановленому порядку копіях відповідно до вимоги наказу Міністерства юстиції України віл 18.06.2015 № 10005 та постанови КМУ від 17.01.2018 № 55. Статтею 28 Закону України "Про землеустрій" передбачено, що розробники документації із землеустрою несуть відповідно до закону відповідальність за достовірність, якість і безпеку заходів, передбачених цією документацією.

Відповідно до протоколів проведення перевірки електронного документа від 10.08.2022 подані позивачем електронні документи не відповідають: 1) наявним даним Державного земельного кадастру (геодезичній та картографічній основам, даним індексованих кадастрових карт (планів), відомостям про інші об`єкти Державного земельного кадастру, їх кількісним, якісним характеристикам та відомостям про значення оцінки земельної ділянки); 2) установленим вимогам до змісту, структури і технічних характеристик електронного документа; 3) даним документації із землеустрою або оцінки земель.

Вважаючи протиправними рішення про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Відповідно до статті 193 Земельного кодексу України (далі - ЗК України) Державний земельний кадастр - єдина державна геоінформаційна система відомостей про землі, розташовані в межах кордонів України, їх цільове призначення, обмеження у їх використанні, а також дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, про розподіл земель між власниками і користувачами, меліоративні мережі та складові частини меліоративних мереж.

Державний земельний кадастр є основою для ведення кадастрів інших природних ресурсів.

Статтею 194 ЗК України визначено, що призначенням державного земельного кадастру є забезпечення необхідною інформацією органів державної влади та органів місцевого самоврядування, заінтересованих підприємств, установ і організацій, а також громадян з метою регулювання земельних відносин, раціонального використання та охорони земель, визначення розміру плати за землю і цінності земель у складі природних ресурсів, контролю за використанням і охороною земель, економічного та екологічного обґрунтування бізнес-планів та проектів землеустрою.

Державна реєстрація земельних ділянок здійснюється у Державному земельному кадастрі в порядку, встановленому Законом (стаття 202 ЗК України).

Ведення Державного земельного кадастру здійснюється відповідно до закону (стаття 204 ЗК України).

Водночас, правові, економічні та організаційні основи діяльності у сфері Державного земельного кадастру врегульовано Законом України «Про Державний земельний кадастр» № 3613-VI (далі - Закон № 3613-VI).

Статтю 8 Закону № 3613-VI визначено, що геодезичною основою для Державного земельного кадастру є державна геодезична мережа.

Картографічною основою Державного земельного кадастру є карти (плани), що складаються у формі і масштабі відповідно до норм та правил, технічних регламентів.

Для формування картографічної основи Державного земельного кадастру використовується єдина державна система координат.

До Державного земельного кадастру включаються відомості про координати пунктів державної геодезичної мережі.

До Державного земельного кадастру включаються такі відомості про картографічну основу: склад відомостей, що відображаються на картографічній основі, у тому числі адреси об`єктів нерухомого майна (за наявності); дата створення картографічної основи; відомості про особу, яка створила картографічну основу; масштаб (точність) картографічної основи; система координат картографічної основи.

Згідно із статтею 9 Закону № 3613-VI внесення відомостей до Державного земельного кадастру і надання таких відомостей здійснюються державними кадастровими реєстраторами центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Державний кадастровий реєстратор: здійснює реєстрацію заяв про внесення відомостей до Державного земельного кадастру, надання таких відомостей; перевіряє відповідність поданих документів вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою та містобудівної документації; формує поземельні книги на земельні ділянки, вносить записи до них, забезпечує зберігання таких книг; здійснює внесення відомостей до Державного земельного кадастру або надає відмову у їх внесенні; присвоює кадастрові номери земельним ділянкам; надає відомості з Державного земельного кадастру та відмову у їх наданні; здійснює виправлення помилок у Державному земельному кадастрі; передає органам державної реєстрації речових прав на нерухоме майно відомості про земельні ділянки.

Державний кадастровий реєстратор має доступ до всіх відомостей Державного земельного кадастру, самостійно приймає рішення про внесення відомостей до нього, надання таких відомостей, про відмову у здійсненні таких дій.

Абзацом першим частини 1 статті 21 Закону № 3613-VI передбачено, що відомості про межі земельної ділянки вносяться до Державного земельного кадастру, зокрема на підставі відповідної документації із землеустрою щодо формування земельних ділянок - у випадках, визначених статтею 79-1 Земельного кодексу України, при їх формуванні.

Відповідно до частин 14-17 статті 21 Закону № 3613-VI документація із землеустрою і технічна документація з оцінки земель подаються державному кадастровому реєстратору разом з електронним документом, що містить результати робіт із землеустрою та оцінки земель.

Внесення відомостей до Державного земельного кадастру здійснюється у строк, що не перевищує семи робочих днів з дня отримання відповідних документів, якщо цим Законом не встановлено інший строк для здійснення зазначених дій.

Заява про внесення відомостей до Державного земельного кадастру, змін до таких відомостей, документація із землеустрою, документація з оцінки земель та інші документи, які відповідно до цього Закону, є підставою для внесення відомостей до Державного земельного кадастру, подаються до органів, що здійснюють ведення Державного земельного кадастру, в електронній формі засобами телекомунікаційного зв`язку. Визначення державного кадастрового реєстратора, уповноваженого на розгляд таких документів та внесення відомостей до Державного земельного кадастру або надання мотивованої відмови у їх внесенні, здійснюється в день подання заяви за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру за принципом випадковості.

Подання Державному кадастровому реєстратору заяви про внесення відомостей до Державного земельного кадастру разом із документацією із землеустрою чи документацією із оцінки земель здійснюється розробником такої документації, якщо інше не встановлено договором на виконання робіт із землеустрою чи оцінки земель.

У статті 22 Закону № 3613-VI визначені вимоги до документів, які є підставою для внесення відомостей до Державного земельного кадастру, серед яких наступні: текст документів має бути написаний розбірливо; документи не мають містити підчищення або дописки, закреслені слова чи інші не обумовлені в них виправлення, орфографічні та арифметичні помилки, бути заповнені олівцем, а також з пошкодженнями, які не дають змоги однозначно тлумачити їх зміст; документи мають відповідати законодавству.

Згідно із частинами 4-6 статті 24 Закону № 3613-VI для державної реєстрації земельної ділянки державному кадастровому реєстратору, який здійснює таку реєстрацію, подаються: заява за формою, встановленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері земельних відносин; документація із землеустрою, що є підставою для формування земельної ділянки, в електронній формі та формі електронного документа.

Державний кадастровий реєстратор, який здійснює державну реєстрацію земельних ділянок, протягом чотирнадцяти днів з дня реєстрації заяви: перевіряє відповідність документів вимогам законодавства; за результатами перевірки здійснює державну реєстрацію земельної ділянки або надає заявнику мотивовану відмову у державній реєстрації.

Підставою для відмови у здійсненні державної реєстрації земельної ділянки є: подання заявником документів, передбачених частиною четвертою цієї статті, не в повному обсязі; невідповідність поданих документів вимогам законодавства; знаходження в межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, іншої земельної ділянки або її частини.

На виконання вимог частини 3 статті 5 Закону № 3613-VI постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2012 року № 1051 затверджено Порядок ведення Державного земельного кадастру (надалі - Порядок № 1051), яким визначено процедуру та вимоги щодо ведення Державного земельного кадастру.

Пунктами 66-88-1 Порядку № 1051 визначено основні вимоги щодо внесення до Державного земельного кадастру відомостей (змін до них) про його об`єкти.

Так, пунктом 67 Порядку передбачено, що внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру здійснюється виключно на підставі та відповідно до Закону України «Про Державний земельний кадастр» та цього Порядку.

Внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру здійснюється за заявою згідно з додатком 12 розробника документації із землеустрою та оцінки земель від імені замовника, якщо інше не передбачено договором на виконання відповідних робіт, або власника (розпорядника, у визначених законом випадках - користувача) земельної ділянки у випадках, передбачених статтею 21 Закону України Про Державний земельний кадастр (пункт 69 Порядку № 1051).

Відповідно до пункту 70 Порядку № 1051 державний кадастровий реєстратор у момент надходження до нього заяви про внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру разом з документами, зазначеними у пункті 69 цього Порядку, перевіряє:

1) повноваження особи, що звернулася за внесенням відповідних відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру та наявність електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, чи іншого альтернативного засобу електронної ідентифікації особи у зверненні;

2) наявність повного пакета документів, необхідних для внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру;

4) придатність електронного документа для проведення його перевірки за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру;

5) наявність накладеного на документацію із землеустрою, технічну документації з оцінки земель в електронній формі електронного підпису сертифікованого інженера-землевпорядника, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, з використанням кваліфікованої електронної позначки часу.

У разі відповідності заяви разом з документами вимогам, зазначеним у цьому пункті, Державний кадастровий реєстратор приймає заяву до розгляду по суті та обліковує її відповідно до пункту 71 цього Порядку.

Пунктом 74 Порядку № 1051 визначено, що державний кадастровий реєстратор у строк, що не перевищує 14 робочих днів з дня прийняття заяви про внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру:

1) розглядає її разом з документами, зазначеними у пункті 69 цього Порядку, та перевіряє: відповідність документів вимогам, зазначеним у пункті 67 цього Порядку; електронний документ відповідно до пункту 74 цього Порядку;

2) за результатами перевірки вносить відомості (зміни до них) до Державного земельного кадастру або приймає рішення про відмову у внесенні таких відомостей з підстав, зазначених у пунктах 91-137 цього Порядку, за формою згідно з додатком 14.

Згідно з пунктом 74 Порядку № 1051 державний кадастровий реєстратор протягом строку, встановленого пунктом 73 цього Порядку, перевіряє електронний документ на відповідність:

1) даним Державного земельного кадастру (геодезичній та картографічній основам, даним кадастрових карт (планів);

2) вимогам до змісту, структури і технічних характеристик такого документа згідно з додатком 1;

3) даним документації із землеустрою та оцінки земель.

У разі коли підставою для відмови у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру є невідповідність поданих документів вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою та містобудівної документації, державний кадастровий реєстратор у рішенні про відмову зазначає відомості, що виявлені у поданих документах та свідчать про їх невідповідність вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою та містобудівної документації з посиланням на нормативно-правовий акт та його положення, з якими виявлено невідповідність поданих документів. У разі коли підставою для відмови у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру є невідповідність електронного документа установленим вимогам, до рішення про відмову державний кадастровий реєстратор додає протокол проведення перевірки електронного документа, в якому зазначаються відомості, передбачені пунктом 78 цього Порядку (пункт 74-1 Порядку № 1051).

Системний аналіз приписів Закону № 3613-VI та Порядку № 1051 свідчить про те, що у разі отримання заяви про внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру державний кадастровий реєстратор протягом 14 робочих днів з дня прийняття такої заяви розглядає таку та перевіряє відповідність поданих документів вимогам, що визначені пунктом 67 Порядку № 1051, а також перевіряє електронний документ на відповідність його пункту 74 Порядку № 1051. За результатами розгляду та перевірки поданих документів державний кадастровий реєстратор або вносить відомості (зміни до них) до Державного земельного кадастру, або приймає мотивоване рішення про відмову у внесенні таких відомостей.

Іншими словами, що Законом № 3613-VI та Порядком № 1051 чітко визначено підстави та порядок прийняття Державним кадастровим реєстратором рішення про відмову у внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру. Перелік підстав для такої відмови є вичерпним і розширеному тлумаченню не підлягає.

Судом встановлено, що за результатами розгляду заяв ТОВ «Агробуд Ком» від 27.07.2022 про державну реєстрацію земельних ділянок, утворених внаслідок поділу вже існуючої, державним кадастровим реєстратором 10.08.2022 прийнято рішення № РВ-5600107102022, № РВ-5600107112022 та № РВ-5600107122022 з підстав, що електронний документ не відповідає установленим вимогам, про що зазначено у протоколі проведення перевірки електронного документа, а також у зв`язку з невідповідністю поданих документів законодавству, а саме: Закону України «Про землеустрій», Закону України «Про Державний земельний кадастр», постанові КМУ від 17.10.2012 № 1051 «Про затвердження Порядку ведення Державного земельного кадастру».

Тобто, державний кадастровий реєстратор, окрім загального посилання на невідповідність поданих документів вимогам законодавства, жодним іншим чином не мотивував рішення про відмову у внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру.

При цьому, у протоколах проведення перевірки електронного документа № ПП-5600034212022, № ПП-5600034222022 та № ПП-5600034232022 від 10.08.2022 зазначено, що електронний документ не відповідає усім вимогам, що передбачені пунктом 74 Порядку № 1051, без будь-якої деталізації змісту невідповідності.

Водночас, суд зауважує, що передбачаючи перевірку державним кадастровим реєстратором електронного документа на відповідність згаданим вище вимогам, законодавець визначив і необхідність зазначення у протоколі проведення перевірки електронного документа змісту (суті) виявленої невідповідності.

Так, Європейський суд з прав людини неодноразово висловлював позицію згідно якої національні суди повинні проконтролювати, чи не є викладені у них висновки адміністративних органів щодо обставин у справі довільними та нераціональними, непідтвердженими доказами або ж такими, що є помилковими щодо фактів; у будь-якому разі суди повинні дослідити такі акти, якщо їх об`єктивність та обґрунтованість є ключовим питанням правового спору (пункт 157 рішення у справі «Сігма радіо телевіжн лтд. проти Кіпру» (Sigma Radio Television ltd. v. Cyprus № 32181/04); пункт 44 рішення у справі «Брайєн проти Об`єднаного Королівства» (Bryan v. the United Kingdom); пункти 156-157, 159 рішення у справі «Сігма радіо телевіжн лтд. проти Кіпру» (Sigma Radio Television ltd. v. Cyprus № 32181/04); пункти 47-56 рішення у справі «Путтер проти Болгарії» (Putter v. Bulgaria № 38780/02).

Європейський суд з прав людини у рішенні справа «Рисовський проти України» (№ 29979/04) визнав низку порушень пункту 1 статті 6 Конвенції, статті 1 Першого протоколу до Конвенції та статті 13 Конвенції у справі, пов`язаній із земельними правовідносинами; в ній також викладено окремі стандарти діяльності суб`єктів владних повноважень, зокрема, розкрито елементи змісту принципу «належного урядування».

Принцип «належного урядування», зокрема, передбачає, що державні органи повинні діяти в належний і якомога послідовний спосіб. При цьому, на них покладено обов`язок запровадити внутрішні процедури, які посилять прозорість і ясність їхніх дій, мінімізують ризик помилок і сприятимуть юридичній визначеності у правовідносинах. Державні органи, які не впроваджують або не дотримуються своїх власних процедур, не повинні мати можливості уникати виконання своїх обов`язків.

Крім того, в рішеннях Європейського суду з прав людини склалася практика, яка підтверджує, що дискреційні повноваження не повинні використовуватися свавільно, а суд повинен контролювати рішення, прийняті на підставі реалізації дискреційних повноважень, максимально ефективно (див. рішення у справі «Hasan and Chaush v. Bulgaria» №. 30985/96).

Встановлені в ході розгляду обставини справи в їх сукупності, дають підстави для висновку, що а ні в протоколах проведення перевірки електронного документа, а ні в рішеннях про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру від 10.08.2022 відповідач не вказав, які саме недоліки виявлені при проведенні перевірки електронного документа за заявами позивача, в чому саме полягає невідповідність поданих товариством документів вимогам законодавству. Жодних доказів на обґрунтування вказаних рішень та будь-яких доказів наявності таких невідповідностей відповідачем суду не надано та в матеріалах справи відсутні.

Більше того, як встановлено судом, позивач неодноразово (31.01.2022, 15.02.2022, 20.06.2022, 06.07.2022) звертався з заявами та необхідним пакетом документів для реєстрації земельних ділянок, однак відповідачем приймалися ідентичні рішення про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру та протоколи проведення перевірки електронного документа (14.02.2022, 13.06.2022, 01.07.2022, 20.07.2022), які за своїм змістом аналогічні оскаржуваним рішенням та протоколам від 10.08.2022, що свідчить про порушення прав позивача упродовж тривалого часу.

Крім того суд враховує, що товариством подавалися відповідачу коректурні аркуші про усунення зауважень, викладених в вказаних вище рішеннях, однак останнім такі взяті до уваги не були, будь-які докази, що таким коректурним аркушам надавалася оцінка відповідачем, в матеріалах справи також відсутні.

З огляду на викладене, суд вважає, що державний кадастровий реєстратор, приймаючи рішення про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру від 10.08.2022 № PB-5600107102022, № PB-5600107112022 та № PB-5600107122022 діяв не на підставі, не в межах повноважень та не у спосіб, встановленим чинним законодавством, вказані рішення не відповідають критеріям правомірності, визначеним ч.2 ст. 2 КАС України, є необґрунтованими, а отже протиправними та підлягають скасуванню.

Відтак для належного повного захисту та відновлення порушених права та інтересів позивача слід зобов`язати відповідачча здійснити державну реєстрацію земельних ділянок шляхом внесення відомостей про них до Державного земельного кадастру на підставі технічної документації із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок ТОВ «Агробуд Ком» з присвоєнням таким земельним ділянкам кадастрових номерів.

Відповідно до частин 1, 2 статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З огляду на викладене, позовні вимоги підлягають до задоволення повністю.

Зважаючи на положення ст.139 КАС України на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача слід стягнути сплачений ним судовий збір.

Керуючись статтями 241-246, 255, 257-262, 295 КАС України, суд

В И Р І Ш И В :

Позов задовольнити повністю.

Визнати протиправними та скасувати рішення Державного кадастрового реєстратора Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області Нєсвєтової Ольги Сергіївни про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру від 10.08.2022 № PB-5600107102022, № PB-5600107112022 та № PB-5600107122022.

Зобов`язати Головне управління Держгеокадастру у Рівненській області здійснити державну реєстрацію земельних ділянок шляхом внесення відомостей про них до Державного земельного кадастру за заявами Товариства з обмеженою відповідальністю «Агробуд Ком» на підставі технічної документації із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок для ведення особистого селянського господарства в Рівненській області, м. Рівне, розробленої ТОВ "ОК Україна-Захід" згідно заяви Товариства з обмеженою відповідальністю «Агробуд Ком» від 20 січня 2022 року.

Зобов`язати Головне управління Держгеокадастру у Рівненській області присвоїти кадастрові номери земельним ділянкам, утвореним в результаті поділу земельної ділянки площею 5,4649га (кадастровий номер 561010000:01:054:1583) на підставі технічної документації із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок Товариства з обмеженою відповідальністю «Агробуд Ком» для ведення особистого селянського господарства в Рівненській області, м. Рівне та видати витяги з Державного земельного кадастру про такі земельні ділянки.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Агробуд Ком» за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області судовий збір у розмірі 7443грн (сім тисяч чотириста сорок три гривні).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Повний текст рішення складений 19 грудня 2022 року

Учасники справи:

Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "Агробуд Ком" (вул. Драгоманова, 27, м. Рівне, Рівненська обл.,33028, ЄДРПОУ/РНОКПП 44267843)

Відповідач - Головне управління Держгеокадастру у Рівненській області (вул. С. Петлюри, 37, м. Рівне, Рівненська обл., 33013, ЄДРПОУ/РНОКПП 39768252) Відповідач - Державний кадастровий реєстратор відділу № 1 управління надання адміністративних послуг Нєсвєтова Ольга Сергіївна (вул. С. Петлюри, 37, м. Рівне, Рівненська обл., 33013, ЄДРПОУ/РНОКПП НОМЕР_1 ) .

Суддя Т.О. Комшелюк

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.12.2022
Оприлюднено21.12.2022
Номер документу107929582
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (у тому числі прав на земельні ділянки)

Судовий реєстр по справі —460/40902/22

Ухвала від 27.03.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Ільчишин Надія Василівна

Ухвала від 07.03.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Ільчишин Надія Василівна

Ухвала від 07.03.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Ільчишин Надія Василівна

Ухвала від 07.03.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Ільчишин Надія Василівна

Ухвала від 23.02.2023

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Т.О. Комшелюк

Ухвала від 23.02.2023

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Т.О. Комшелюк

Ухвала від 17.02.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Ільчишин Надія Василівна

Рішення від 19.12.2022

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Т.О. Комшелюк

Ухвала від 09.11.2022

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Т.О. Комшелюк

Ухвала від 03.11.2022

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Т.О. Комшелюк

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні