ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19 грудня 2022 р. м. Чернівці Справа № 600/2658/22-а
Чернівецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Маренича І.В., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Буковина-Транс-Екіпаж" в особі Драпатого Олександра Сергійовича до Відділу державного нагляду (контролю) у Чернівецькій області Державної служби України з питань безпеки на транспорті про визнання протиправною та скасування постанови, -
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Буковина-Транс-Екіпаж" в особі Драпатого Олександра Сергійовича (далі - позивач) звернулося в суд з позовом до Відділу державного нагляду (контролю) у Чернівецькій області Державної служби України з питань безпеки на транспорті (далі - відповідач), в якому просить:
- визнати протиправною та скасувати постанову № 341027 від 20.07.2022 року про накладення адміністративно-господарського стягнення у вигляді штрафу в розмірі 17000 гривень.
Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивачем зазначено, що відповідач протиправно наклав на нього штраф у сумі 17000 грн., оскільки на момент здійснення рейдової перевірки водій позивача направлявся на проходження техогляду, що підтверджується протоколом перевірки технічного стану транспорту, а також відповідачем не доведено факт перебування водія позивача на маршруті. У зв`язку з наведеним просить задовольнити позовні вимоги.
Ухвалою Чернівецького окружного адміністративного суду відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.
Відповідачем подано відзив на позовну заяву, в якому в задоволенні позову просить відмовити. Зазначає, що під час проведення рейдової перевірки позивача було виявлено, що під час здійснення перевезення пасажирів перевізників не забезпечив водія транспортного засобу оформленим протоколом перевірки стану транспортного засобу. Таким чином, відповідачем правомірно та у відповідності до законодавства України винесено оскаржувану постанову, яка на його думку не підлягає до скасування.
Дослідивши письмові докази судом встановлено наступне.
01.07.2022 р. начальником відділу державного нагляду (контролю) у Чернівецькій області державної служби України з безпеки на транспорті затверджено щотижневий графік проведення рейдових перевірок відділу державного нагляду (контролю) у Чернівецькій області у період з 04.07.2022 р. по 10.07.2022 р.
04.07.2022 р. відповідачем видано направлення на рейдову перевірку №015240 старшим державним інспекторам ВДНК Гинцарю О.С., Церковному А.Г., Шуть О.Ю. за адресою : м.Чернівці, вул. Я.Мудрого, вул. Енергетична, вул. Хотинська, вул. Руська, вул. Головна на автовокзалі, автостанції, місцях посадках і висадках пасажирів, стоянках таксі, стоянках інших транспортних засобів, місцях вантаження та розважентаження вантажних автомобілів, під час виїзду з підприємств.
06.07.2022 р. посадовими особами відповідача здійснено перевірку транспортного засобу марки "MAN NL-202", номерний знак НОМЕР_1 за результатами якої складено Акт проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час здійснення перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом №340025, яким встановлено порушення абз. 3 ч. 1 ст. 60 Закону України "Про автомобільний транспорт", зокрема, перевезення пасажирів за відсутності протоколу перевірки технічного стану транспортного засобу. В поясненнях водія зазначено, що незгідний з актом, оскільки перебував на лікарняному, а тому не знав чи дійсний Протокол перевірки технічного стану.
Відповідно до повідомлення відповідача від 06.07.2022 р. №340025 позивача запрошено на розгляд справи про порушення законодавства про автомобільний транспорт до Відділу державного нагляду (контролю) у Чернівецькій області на 20.07.2022 р.
Постановою Відділу державного нагляду (контролю) у Чернівецькій області від 20.07.2022 р. № 341027 за порушення вимог Закону України "Про автомобільний транспорт", до позивача застосовано адміністративно-господарський штраф у розмірі 17000 грн. відповідно до абз.3 ч.1 ст. 60 Закону України "Про автомобільний транспорт".
Не погодившись із прийнятою постановою, позивач звернувся до суду з вказаним позовом.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.
Відповідно до ч. 2ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ст.1, ч.3 ст.6 Закон України "Про автомобільний транспорт" автомобільний перевізник - фізична або юридична особа, яка здійснює на комерційній основі чи за власний кошт перевезення пасажирів чи (та) вантажів транспортними засобами.
Центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері автомобільного транспорту, забезпечує: формування та реалізацію державної політики у сфері автомобільного транспорту; нормативно-правове регулювання; визначення пріоритетних напрямів розвитку автомобільного транспорту.
Державний контроль автомобільних перевізників на території України здійснюється шляхом проведення планових, позапланових і рейдових перевірок (перевірок на дорозі).
Відповідно до п. 8 "Положення про Державну службу України з безпеки на транспорті", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 №103 Укртрансбезпека здійснює свої повноваження безпосередньо, через утворені в установленому порядку територіальні органи.
Закон України "Про автомобільний транспорт" визначає засади організації та діяльності автомобільного транспорту (далі - Закон № 2344-ІІІ).
Згідно з ст. 2 Закону України "Про автомобільний транспорт", законодавство про автомобільний транспорт складається із цьогоЗакону, законів України "Про транспорт", "Про дорожній рух", чинних міжнародних договорів та інших нормативно-правових актів у сфері автомобільних перевезень.
Частиною 1 ст. 34 Закону № 2344-ІІІ визначено, що автомобільний перевізник повинен:
- виконувати вимоги цього Закону та інших законодавчих і нормативно-правових актів України у сфері перевезення пасажирів та/чи вантажів;
- утримувати транспортні засоби в належному технічному і санітарному стані та забезпечувати їх зберігання відповідно до вимог статті 21 цього Закону;
- забезпечувати контроль технічного і санітарного стану транспортних засобів перед виїздом на маршрут;
- забезпечувати проведення медичного контролю стану здоров`я водіїв;
- організувати проведення періодичного навчання водіїв методам надання домедичної допомоги потерпілим від дорожньо-транспортних пригод;
- забезпечувати умови праці та відпочинку водіїв згідно з вимогами законодавства;
- забезпечувати проведення стажування та інструктажу водіїв у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері транспорту;
- забезпечувати безпеку дорожнього руху;
- забезпечувати водіїв відповідною документацією на перевезення пасажирів.
Відповідно до ст. 39 Закону України "Про автомобільний транспорт", автомобільні перевізники, водії, пасажири повинні мати і пред`являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконуються пасажирські перевезення.
Згідно приписів ст. 40 Закону № 2344-ІІІ водій автобуса зобов`язаний:
- виконувати правила надання послуг пасажирського автомобільного транспорту загального користування і технічної експлуатації автобуса;
- мати з собою і пред`являти для перевірки уповноваженим посадовим особам документи, передбачені законодавством;
- дотримуватися визначеного маршруту та розкладу руху автобуса;
- приймати, розміщати та видавати багаж пасажирам на зупинках, передбачених розкладом руху;
- стежити за виконанням пасажирами своїх обов`язків та безпечним розміщенням ними багажу і ручної поклажі в автобусі;
- оголошувати назви зупинок і час стоянки на них;
- здійснювати висадку пасажирів у відведеному для цього місці в разі заправлення автобуса паливом під час виконання перевезень;
- вживати необхідних заходів для безпеки пасажирів у разі виникнення перешкод для руху на маршруті (туман, ожеледь тощо), які не дають змоги продовжити поїздку, а також у разі вимушеної зупинки автомобільного транспортного засобу на залізничному переїзді;
- зупиняти автобус за сигналом контролера, виконувати його вказівки та сприяти у здійсненні контролю.
Закон України "Про дорожній рух" від 30.06.1993 №3353-XII (далі - Закон №3353-XII) визначає правові та соціальні основи дорожнього руху з метою захисту життя та здоров`я громадян, створення безпечних і комфортних умов для учасників руху та охорони навколишнього природного середовища.
Згідно ч. 1 ст. 29 Закону №3353-XII до участі у дорожньому русі допускаються транспортні засоби, конструкція і технічний стан яких відповідають вимогам діючих в Україні правил, нормативів і стандартів, що мають сертифікат на відповідність цим вимогам, укомплектовані у встановленому порядку, а у разі, якщо транспортний засіб згідно з цим Законом підлягає обов`язковому технічному контролю, пройшов такий контроль.
У відповідності до ч.1 ст. 35 Закону №3353-ХІІ транспортні засоби, що беруть участь у дорожньому русі та зареєстровані територіальними органами Міністерства внутрішніх справ України, підлягають обов`язковому технічному контролю відповідно до цієї статті. Періодичність проходження обов`язкового технічного контролю становить для автобусів та спеціалізованих транспортних засобів, що перевозять небезпечні вантажі, незалежно від строку експлуатації - двічі на рік.
Аналізуючи викладене вище, транспортний засіб позивача є об`єктом обов`язкового технічного контролю.
Відповідно до абз.3 ч.1 ст.60 Закону України "Про автомобільний транспорт" за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються адміністративно-господарські штрафи за: надання послуг з перевезень пасажирів та вантажів без оформлення документів, перелік яких визначений статтями39та48 цього Закону, - штраф у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Як встановлено судом із матеріалів справи, посадовими особами відділу державного нагляду (контролю) в Чернівецькій області 06.07.2022 о 07 год. 07 хв. здійснено рейдову перевірку та встановлено, що ТОВ "Буковина - Транс - Екіпаж" за допомогою водія ОСОБА_1 , який керував транспортним засобом марки "MAN NL-202", державний номерний знак НОМЕР_1 , здійснено перевезення пасажирів за відсутності на момент проведення перевірки документів, перелік яких визначений ст. 39 Закону України "Про автомобільний транспорт", а саме: у водія позивача на момент перевірки не було наявного протоколу перевірки технічного стану транспортного засобу.
До позовної заяви позивачем надано, зокрема, копію протоколу перевірки технічного стану транспортного засобу, яке було здійснено 06.07.2022 р., однак приписи положень Закону №2344-III зобов`язують автомобільних перевізників, водіїв мати і пред`являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконують пасажирські перевезення. Надання позивачем до суду протоколу перевірки технічного стану транспортного засобу не спростовує того факту, що саме на момент проведення перевірки у водія він був відсутній, що має наслідком відповідальність згідно ст. 60 Закону №2344-III.
Суд критично оцінює доводи позивача, що під час здійснення рейдової перевірки водій позивача перебував на лікарняному та не здійснював пасажирські перевезення, оскільки в наданих поясненнях водій зазначив, що перебував на лікарняному, а тому не знав чи дійсний Протокол перевірки технічного стану. Водієм також не зазначено, що він не здійснює, на момент проведення перевірки, перевезення пасажирів.
Таким чином, оскаржувана постанова прийнята в межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України, є правомірною та не підлягає скасуванню.
Відповідно до ч. 1ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Згідно з ч. 1ст. 90 КАС Українисуд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
На підставі вищевикладених обставин суд дійшов висновку про відсутність правових підстав для задоволення позову.
Стосовно розподілу судових витрат.
Відповідно до частини 1 статті 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Враховуючи те, що в задоволенні адміністративного позову відмовлено, суд не вирішує питання про розподіл судових витрат.
Керуючись статтями 241 - 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд-
В И Р І Ш И В:
В задоволенні адміністративного позову відмовити в повному обсязі.
Згідно статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У відповідності до статей 293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду першої інстанції можуть бути оскаржені в апеляційному порядку повністю або частково. Апеляційна скарга на рішення подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення (складання).
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повне найменування учасників процесу:
Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "Буковина-Транс-Екіпаж" в особі Драпатого Олександра Сергійовича (проспект Незалежності, 96, м. Чернівці, 58029, Код ЄДРПОУ 35463449)
Відповідач - Відділ державного нагляду (контролю) у Чернівецькій області Державної служби України з питань безпеки на транспорті (вул. Руська, 248-У, м. Чернівці, 58023, Код ЄДРПОУ 39816845)
Суддя І.В. Маренич
Суд | Чернівецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.12.2022 |
Оприлюднено | 21.12.2022 |
Номер документу | 107931006 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них транспорту та перевезення пасажирів |
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Маренич Ігор Володимирович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Маренич Ігор Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні