11/301а
ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ
Господарський суд Чернігівської області
14000 м. Чернігів, проспект Миру 20 Тел. 698-166, факс 7-44-62
Іменем України
ПОСТАНОВА
"23" жовтня 2007 р. Справа № 11/301а
За позовом: Бахмацької міжрайонної державної податкової інспекції
16500, м. Бахмач, вул. Чернігівська, 2 а
До: Приватного підприємства „Галаган і Ко”
17200, Талалаївський район, смт. Талалаївка, 1 пров. Пирогова, 9
Про стягнення 2247,08 грн. податкового боргу за рахунок активів
Суддя Ю.М. Бобров
Секретар О.Ю.Михальова
ПРЕДСТАВНИКИ СТОРІН :
Від Позивача: Дорошенко Р.В. –гол. держподатінспектор, дов. від 08.06.07 р. № 1156/10/10-011.
Від Відповідача: Галаган О.В. –директор, паспорт НК 295978 Талалаївським РВ УМВС 22.04.97 р.
СУТЬ СПОРУ:
Бахмацькою міжрайонною державною податковою інспекцією подано адміністративний позов до Приватного підприємства „Галаган і Ко” смт. Талалаївка про стягнення 2247,08 грн. податкового боргу за рахунок активів боржника.
В судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги з мотивів, викладених у позовній заяві.
Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги визнав частково в частині стягнення за рахунок активів 170,00 грн. податкового боргу по збору на розвиток виноградарства, садівництва та хмелярства.
В частині стягнення за рахунок активів 2077,08 грн. податкового боргу по орендній платі за землю відповідач позовні вимог не визнає, посилаючись на те, що договір оренди земельної ділянки від 17.10.06 р. є недійсним внаслідок відсутності акту приймання –передачі землі між ПП „Галаган і Ко” та Селищною радою.
Дослідивши матеріали справи та проаналізувавши надані докази, заслухавши в судовому засіданні пояснення представників сторін, суд встановив наступне.
Приватне підприємство „Галаган і Ко” зареєстроване 27.05.04 р. Талалаївською райдержадміністрацією як суб'єкт підприємницької діяльності –юридична особа. Відповідача взято на податковий облік в Талалаївському відділенні Бахмацької МДПІ як платника податків.
Відповідно до ст.ст. 9, 11 Закону України “Про систему оподаткування” від 25.06.91 р. № 1251-ХІІ (із змінами і доповненнями) платник податків зобов'язаний сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законодавством терміни, а також несе відповідальність за правильність обчислення, своєчасність сплати податків та дотримання вимог податкового законодавства.
Згідно п. 8 ч. 1 ст. 14 Закону України „Про систему оподаткування” плата за землю (земельний податок, а також орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності) відносяться до загальнодержавних податків і зборів (обов'язкових платежів).
Всупереч вимогам чинного законодавства, відповідач не своєчасно та не в повному обсязі сплачує до бюджету належні суми податків.
Станом на 18.09.07 р. загальний податковий борг (узгоджене податкове зобов'язання) відповідача перед бюджетами становить 2247,08 грн., а саме:
- по орендній платі за землю –2077,08 грн. боргу;
- по збору на розвиток виноградарства, садівництва та хмелярства –170,00 грн. боргу.
Вказана сума боргу є узгодженою та виникла на самостійно визначеної та поданої відповідачем до податкового органу податкової декларації орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності за 2007 р. (по строку сплати 02.03.07 р., 30.03.07 р., 03.05.07р., 30.05.07 р, 02.07.05 р., 30.07.07 р., 30.08.07 р.); прийнятих інспекцією податкових повідомлень–рішень від 17.05.07 р. № 0000351500/0, яким згідно з п.п. ”а” п.п.4.2.2 ст. 4 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” від 21.12.00 р. (далі –Закон № 2181), ст. 14 Закону України “Про плату за землю” від 03.07.92 року № 2535-XII (далі Закон № 2535) відповідно до п.п.1.7.1.1 п.17.1 ст. 17 Закону № 2181 відповідачу визначено податкове зобов'язання у вигляді 170,00 грн. штрафних (фінансових) санкцій з орендної плати з юридичних осіб, та податкового повідомлення –рішення від 08.05.07 р. № 0000341500/0, яким згідно п.п.4.1.2 п.4.1 ст. 4 Закону № 2181, відповідно до п.п.17.1.1 п.17.1 ст. 17 Закону № 2181 визначено податкове зобов'язання по збору на розвиток виноградарства, садівництва та хмелярства у вигляді штрафних (фінансових) санкцій в сумі 170,00 грн.
Податкові повідомлення –рішення, які отримані відповідачем 18.05.07 р. та 08.05.07 р. відповідно, ПП „Галаган і Ко” не оскаржувались, не скасовані та недійсними в судовому порядку не визнавались.
У відповідності до ст. 206 Земельного кодексу України від 25.10.01 р. № 2768-III, ст. 2 Закону України “Про плату за землю” від 03.07.92 року № 2535-XII (далі Закон № 2535) використання землі в Україні є платним. Плата за землю справляється у вигляді земельного податку або орендної плати, що визначається залежно від грошової оцінки земель.
Підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру, а орендної плати за земельну ділянку, яка перебуває у державній або комунальній власності, - договір оренди такої земельної ділянки (ст. 13 Закону № 2535).
17.10.06 р. між ПП „Галаган і Ко” та Талалаївською селищною радою укладено договір оренди земельної ділянки площею 0,4282 га. строком на 1 рік. Згідно п. 43 цього Договору він набирає чинності після підписання його сторонами та його державної реєстрації, що і було зроблено.
Договір від 17.10.06 р. в судовому порядку не розривався та недійсним не визнався.
Платники земельного податку, а також орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності (крім громадян) самостійно обчислюють суму земельного податку та орендної плати щороку за станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою центральним податковим органом, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями (ст. 14 Закону № 2535).
Згідно ст. 15 Закону № 2535 власники землі та землекористувачі сплачують земельний податок, а також орендну плату за земельні ділянки державної та комунальної власності з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою.
Відповідно до ст.17 Закону № 2535 податкове зобов'язання по земельному податку, а також по орендній платі за землі державної та комунальної власності, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за базовий податковий (звітний) період, який дорівнює календарному місяцю, щомісячно протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Контроль за правильністю обчислення і справляння земельного податку, а також орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності здійснюється органами державної податкової служби (ст. 27 Закону № 2535).
Згідно п.4.1.1 п.4.1 ст. 4 Закону № 2181 платник податків самостійно обчислює суму податкового зобов'язання, яку зазначає у податковій декларації. Відповідно п.п.5.1 ст.5 Закону № 218 податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації. Зазначене податкове зобов'язання не може бути оскаржене платником податків в адміністративному або судовому порядку. Якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених статтею 15 цього Закону) платник податків самостійно виявляє помилки у показниках раніше поданої податкової декларації, такий платник податків має право надати уточнюючий розрахунок.
Згідно п.п.5.3.1 п.5.3 ст. 5 Закону № 2181 платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації.
Контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму податкового зобов'язання платника податків у разі якщо платник податків не подає у встановлені строки податкову декларацію (п.п. ”а” п.п.4.2.2 п.4.2 ст.4 Закону № 2181).
Платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку (п.п.17.1.1. п.17.1 ст. 17 Закону № 2181).
Відповідно до п.п.5.2.1 п.5.2 ст. 5 Закону № 2181 податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 Закону № 2181, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків, визначених підпунктом 5.2.2 цього пункту.
Відповідач у визначений законодавством термін податкове зобов'язання не оскаржив, тому у відповідності з п.п.5.2.2. п.5.2 ст. 5 Закону воно вважається узгодженим з першого дня, наступного після закінчення терміну, наданого Законом для оскарження.
Узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, встановлені ст. 5 Закону № 2181, визнається сумою податкового боргу платника податків у відповідності з п.п.5.4.1 п.5.4 ст. 5 Закону.
Позивачем вживались передбачені Законом 2181 заходи з погашення податкового боргу. Направлені позивачем відповідно до п.6.2 ст. 6 Закону № 2181 на юридичну адресу відповідача перша податкова вимога № 1/25 від 06.03.07 р. та друга податкова вимога № 2/29 від 10.04.07 р., які отримані відповідачем 10.03.07 р. та 11.04.07 р. відповідно, залишені ПП „Галаган і Ко” без задоволення.
На підставі п.п.7.2.1 п.7.2 ст. 7 Закону № 2181 позивачем прийнято рішення № 8 від 11.05.07 р. про стягнення коштів та продаж інших активів платника податку в рахунок погашення його податкового боргу.
На день розгляду справи податковий борг в сумі 2247,08 грн. відповідачем не сплачений.
Примусове стягнення податкової заборгованості –передбачена законодавством України процедура погашення податкової заборгованості платника податків шляхом звернення стягнення на активи відповідного платника податків.
Активами платника податків згідно з п.1.7 ст. 1 Закону № 2181 є кошти, матеріальні та нематеріальні цінності, що належать юридичній особі за правом власності або повного господарського відання.
Зважаючи на те, що вищенаведений податковий борг підтверджується матеріалами справи, відповідно до п. п. 3.1.1. п.3.1. ст.3 Закону № 2181, активи платника податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкових зобов'язань виключно за рішенням суду.
За таких обставин, зважаючи на те, що заявлена до стягнення сума підтверджується доданими до позовної заяви матеріалами (доказами), суд приймає визнання відповідачем позову в частині стягнення 170,00 грн. податкового боргу по збору на розвиток виноградарства, садівництва та хмелярства, оскільки його дії не суперечать закону та не порушують чиї –небудь права, свободи чи інтереси, та задовольняє позовні вимоги в повному обсязі
Відповідно до ч. 4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем –фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені Позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись Законом України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”, ст.ст. 51, 94, 112, 136, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Прийняти визнання відповідачем адміністративного позову в частині стягнення 170,00 грн. податкового боргу по збору на розвиток виноградарства, садівництва та хмелярства .
2. Позов задовольнити повністю.
3. Стягнути з Приватного підприємства „Галаган і Ко” (17200, Талалаївський район, смт. Талалаївка, 1 пров. Пирогова, 9, р/р 2600130272 в Талалаївському відділенні „Ощадбанку”, МФО 343109, код 14238923) за рахунок його активів до Місцевого бюджету Талалаївської селищної ради, код 22827315, банк: ГУДК у Чернігівській області, МФО 853592, на р/р 33216812700508 2077,08 грн. податкового боргу по орендній платі за землю, до Державного бюджету, код 22827315, банк: ГУДК в Чернігівській області, на р/р 3128233700507 170,00 грн. податкового боргу по збору на розвиток виноградарства, садівництва та хмелярства.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано.
Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений цим Кодексом, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Про апеляційне оскарження постанови спочатку подається заява.
Обґрунтування мотивів оскарження і вимоги до суду апеляційної інстанції викладаються в апеляційній скарзі.
Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до Київського апеляційного адміністративного суду через господарський суд Чернігівської області.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Київського апеляційного адміністративного суду.
Заява про апеляційне оскарження постанови подається протягом десяти днів з дня складання постанови в повному обсязі, відповідно до ст. 163 Кодексу адміністративного судочинства України.
Апеляційна скарга на постанову подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
На підставі ч. 3 ст. 160 КАС України, в судовому засіданні 23.10.07 р. проголошено тільки в ступну та резолютивну частини постанови.
Постанова суду в повному обсязі виготовлена 29.10.07 р.
Сторони можуть отримати копію постанови, виготовлену в повному обсязі, подавши відповідну заяву на ім'я судді через канцелярію суду.
Суддя Ю.М.Бобров
Суд | Господарський суд Чернігівської області |
Дата ухвалення рішення | 23.10.2007 |
Оприлюднено | 02.11.2007 |
Номер документу | 1079480 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Чернігівської області
Бобров Ю.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні