Ухвала
від 14.11.2022 по справі 204/9787/22
КРАСНОГВАРДІЙСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ДНІПРОПЕТРОВСЬКА

Справа № 204/9787/22

Провадження № 1-кс/204/2219/22

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 листопада 2022 року слідчий суддя Красногвардійського районного суду м.Дніпропетровська ОСОБА_1 , за участю секретаря ОСОБА_2 , розглянувши клопотання старшого слідчого в ОВС слідчого відділу Управління СБ України у Дніпропетровської області підполковника юстиції ОСОБА_3 , погоджене прокурором відділу Дніпропетровської обласної прокуратури ОСОБА_4 , про арешт майна, в рамках кримінального провадження №22017040000000032 від 23.05.2017 за підозрою ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 111, ч. 1 ст. 258-3, ч. 2 ст.258-5 КК України,-

встановив:

До суду надійшло клопотання старшого слідчого в ОВС слідчого відділу Управління СБ України у Дніпропетровської області підполковника юстиції ОСОБА_3 , погоджене прокурором відділу Дніпропетровської обласної прокуратури ОСОБА_4 , про арешт майна, в рамках кримінального провадження №22017040000000032 від 23.05.2017 за підозрою ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 111, ч. 1 ст. 258-3, ч. 2 ст.258-5 КК України.

В обґрунтування клопотання зазначено, що Слідчим відділом Управління СБ України у Дніпропетровській області здійснюється досудове розслідування кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань під № 22017040000000032 від 23.05.2017 за підозрою ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 111, ч. 1 ст. 258-3, ч. 2 ст. 258-5 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що 07 квітня 2014 року у м. Донецьку утворено терористичну організацію (т.зв. «ДНР») і одним із основних її завдань є зміна меж території та державного кордону України в спосіб, що суперечить порядку, встановленому Конституцією України, а саме шляхом відокремлення від України частини території Донецької області.

Відповідно до ст.ст. 2 та 5 Конституції України, територія України в межах існуючого кордону є цілісною і недоторканою та право визначати і змінювати конституційний лад в Україні належить виключно народові і не може бути узурповане державою, її органами або посадовими особами. Ніхто не може узурпувати державну владу. Відповідно до ст. 69 Конституції України, народне волевиявлення здійснюється через вибори, референдум.Питання про зміну території або конституційного ладу в Україні вирішуються виключно на всеукраїнському референдумі, який може бути назначений тільки Верховною Радою України, при цьому остання не надавала свого дозволу на проведення всеукраїнського референдуму щодо зміни меж території України та конституційного ладу в України.Постановою Верховної Ради України «Про визнання окремих районів, міст, селищ і сіл Донецької та Луганської областей тимчасово окупованими територіями» №254-VIII від 17.03.2015 визнано тимчасово окупованими територіями окремі райони, міста, селища і села Донецької та Луганської областей, в яких, відповідно до Закону України «Про особливий порядок місцевого самоврядування в окремих районах Донецької та Луганської областей», запроваджено особливий порядок місцевого самоврядування, до моменту виведення усіх незаконних збройних формувань, російських окупаційних військ, їх військової техніки, а також бойовиків та найманців з території України та відновлення повного контролю України за державним кордоном України.Законом України №2268-VII від 18.01.2018 року «Про особливості державної політики із забезпечення державного суверенітету України на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях» тимчасово окупованими територіями у Донецькій та Луганській областях визначено частини території України, в межах яких збройні формування Російської Федерації та окупаційна адміністрація Російської Федерації встановили та здійснюють загальний контроль; Російська Федерація визнається державою-окупантом. Так, для забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях Генеральним штабом Збройних Сил України за погодженням з відповідними керівниками залучаються та використовуються сили і засоби (особовий склад та спеціалісти окремих підрозділів, військових частин, зброя, бойова техніка, спеціальні і транспортні засоби, засоби зв`язку та телекомунікацій, інші матеріально-технічні засоби) Збройних Сил України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань (Служби безпеки України, Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України, Національної гвардії України, Державної прикордонної служби України, Управління державної охорони України, Державної спеціальної служби транспорту), правоохоронних органів спеціального призначення, Міністерства внутрішніх справ України, Національної поліції України, розвідувальних органів України, військової прокуратури, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, а також працівники закладів охорони здоров`я; у зонах безпеки, прилеглих до району бойових дій, діє особливий порядок. Командувач об`єднаних сил призначається Президентом України за поданням начальника Генерального штабу - Головнокомандувача Збройних Сил України та реалізує свої повноваження через Об`єднаний оперативний штаб Збройних Сил України.Враховуючи підабзац 9 абзацу 1 ст. 1 Розділу І Закону України «Про боротьбу з тероризмом» № 638-IV від 20.03.2003, терористична організація - стійке об`єднання двох і більше осіб, яке створено з метою здійснення терористичної діяльності, у межах якого здійснено розподіл функцій, встановлено певні правила поведінки, обов`язкові для цих осіб під час підготовки із вчинення терористичних актів. Організація визнається терористичною, якщо хоч один з її структурних підрозділів здійснює терористичну діяльність з відома хоча б одного з керівників (керівних органів) усієї організації.Зверненням Верховної Ради України до Організації Об`єднаних Націй, Європейського Парламенту, Парламентської Асамблеї Ради Європи, Парламентської Асамблеї НАТО, Парламентської Асамблеї ОБСЄ, Парламентської Асамблеї ГУАМ, національних парламентів держав світу про визнання Російської Федерації державою-агресором, затвердженим постановою Верховної Ради України №129-VIII від 27.01.2015; Заявою Верховної Ради України «Про визнання Україною юрисдикції Міжнародного кримінального суду щодо скоєння злочинів проти людяності та воєнних злочинів вищими посадовими особами Російської Федерації та керівниками терористичної організації «ДНР», які призвели до особливо тяжких наслідків та масового вбивства українських громадян», схваленою постановою Верховної Ради України №145-VIII від 04.02.2015; Заявою Верховної Ради України «Про відсіч збройної агресії Російської Федерації та подолання її наслідків», схваленою постановою ВерховноїРади України№337-VIIIвід 21.04.2015,«Донецьку народнуреспубліку» (далі за текстом «ДНР») визнано терористичною організацією.Відповідно до Конституції України - Україна є суверенною і незалежною, демократичною, соціальною, правовою державою. Носієм суверенітету і єдиним джерелом влади в Україні є народ. Народ здійснює владу безпосередньо і через органи державної влади та органи місцевого самоврядування. Тобто, влада народу є первинною, єдиною і невідчужуваною та здійснюється народом шляхом вільного волевиявлення через вибори, референдум, інші форми безпосередньої демократії у порядку, визначеному Конституцією та законами України, через органи державної влади та органи місцевого самоврядування, сформовані відповідно до Конституції та законів України. Право визначати і змінювати конституційний лад в Україні, основні засади якого визначено в розділахI,III,XIII Конституції України, належить виключно народові. Тобто тільки народ має право безпосередньо шляхом всеукраїнського референдуму визначати конституційний лад в Україні, який закріплюється Конституцією України, а також змінювати конституційний лад внесенням змін до Основного ЗаконуУкраїни в порядку, встановленому його розділом XIII.Вказані терористичні організації є стійкими, мають чітку ієрархію та структуру, яка складається з політичного та силового блоків, а також розподіл функцій між її учасниками, на яких покладено відповідні обов`язки згідно з планом спільних злочинних дій. На керівників блоків покладається керівництво, організація дій та контроль за діяльністю підлеглих їм співучасників злочину за допомогою керівників груп, що були у вказаних блоках.При цьому, на керівників та учасників силового блоку покладається забезпечення стійкості терористичних організацій шляхом вчинення збройного опору, незаконної протидії та перешкоджання виконанню службових обов`язків співробітниками правоохоронних органів і військовослужбовцями Збройних Сил України. У свою чергу, представники політичного блоку організовують збір та отримання матеріальної і фінансової допомоги від інших учасників терористичних організації та осіб, лояльно налаштованих до їхньої діяльності, чим також забезпечують існування терористичних організацій «ДНР»/«ЛНР».Зазначені терористичні організації мають стабільний склад лідерів, які підтримують між собою тісні стосунки, централізоване підпорядкування учасників політичного та силового блоку лідерам організацій, а також план злочинної діяльності та чіткий розподіл функцій учасників щодо його досягнення.

Так, на учасників політичного блоку, відповідно до плану спільних злочинних дій, покладаються наступні обов`язки:створення так званих органів державної влади «ДНР»/«ЛНР» та організація їх діяльності;видача нормативно-правових актів від імені нелегітимних органів державної влади «ДНР»/«ЛНР»; проведення агітаційної роботи серед населення щодо діяльності даних терористичних організацій з метою схиляння їх до участі у «ДНР»/«ЛНР» та отримання підтримки власної діяльності серед мешканців східних регіонів України; організація збору, отримання матеріальної і фінансової допомоги від інших учасників терористичних організацій «ДНР»/«ЛНР» та осіб, лояльно налаштованих до їх діяльності, а також її розподілу;налагодження власної взаємодії між незаконними державними утвореннями «Донецька народна республіка» та «Луганська народна республіка» та її лідерами з метою координації дій, спрямованих на повалення конституційного ладу та захоплення державної влади в Україні, а також дій, направлених на зміну меж території та державного кордону України на порушення порядку, встановленого Конституцією України;налагодження взаємодії з прихильниками злочинної діяльності, що перебувають за кордоном з метою координації дій, отримання матеріальної і гуманітарної допомоги та озброєння, а також залучення іноземних громадян для протидії правоохоронним органам України та Збройним Силам України;налагодження взаємодії з місцевими та закордонними засобами масової інформації з метою їх використання для агітацій, висвітлення діяльності терористичних організацій «ДНР»/«ЛНР», дискредитації діяльності органів державної влади України та осіб, задіяних у ході проведення антитерористичної операції, та формування думки серед населення про законність власних дій, а також вчинення за їх допомогою закликів до повалення конституційного ладу і захоплення державної влади в Україні та дій, направлених на зміну меж території та державного кордону України на порушення порядку, встановленогоКонституцією України;надання матеріальної та організаційної допомоги учасникам бойового блоку терористичних організацій «ДНР»/«ЛНР» для забезпечення їх протиправної діяльності;забезпечення учасників терористичних організацій «ДНР»/«ЛНР» транспортом, символікою та агітаційними матеріалами.

На учасників силового блоку, відповідно до плану спільних злочинних дій, покладаються наступні обов`язки:організація та ведення збройного опору, незаконної протидії та перешкоджання виконанню службових обов`язків співробітниками правоохоронних органів України і військовослужбовцями Збройних сил України, задіяними у проведенні антитерористичної операції;з метою опору представникам державної влади та унеможливлення припинення злочинної діяльності правоохоронними органами та Збройними Силами України, організація у групи осіб, які є прихильниками злочинної діяльності учасників терористичних організацій «ДНР»/«ЛНР», озброєння зазначених осіб та керівництво їх діями; створення не передбачених законом збройних формувань та участь в їх діяльності;вербування нових учасників до складу силового блоку терористичних організацій «ДНР»/«ЛНР» та керівництво їх діями; захоплення населених пунктів, будівель, військових частин та інших об`єктів на території Донецької та Луганської областей; скоєння терористичних актів та диверсій на території України; захоплення зброї чи заволодіння у інший спосіб боєприпасами, вибуховими речовинами, військовою технікою, транспортними засобами, а також будівництво укріплень з метою протидії діяльності осіб, задіяних у ході проведення антитерористичної операції та забезпечення власної злочинної діяльності;викрадення осіб з метою отримання матеріальної вигоди та залякування мешканців, які підтримують діючу владу в Україні;силова підтримка учасників політичного блоку при проведенні протиправних дій, в тому числі незаконних референдумів на території Донецької та Луганської областей про визнання суверенітету незаконних державних утворень «ДНР»/«ЛНР», а також укріплення та охорона зайнятих ними будівель та споруд;організація поставок зброї, боєприпасів, вибухових речовин, військової техніки та їх розподіл серед учасників терористичних організацій «ДНР»/«ЛНР».Згідно наказу № 222ог від 14.04.2017 про затвердження Тимчасового порядку контролю за переміщенням осіб через лінію зіткнення у межах Донецької та Луганської областей, затвердженого Першим заступником керівника Антитерористичного центру при СБ України (керівника Антитерористичної операції на території Донецької та Луганської областей), а також відповідно до постанови КМУ № 99 від 01.03.2017 «Про затвердження Порядку переміщення товарів до району або з району проведення антитерористичної операції», переміщення товарів поза межами контрольних пунктів в`їзду/виїзду, контрольних постів забороняється. Крім того, суб`єктам господарювання забороняється переміщувати на тимчасово неконтрольовану територію та з тимчасово неконтрольованої території товари, за винятком тих, які переміщуються у складі гуманітарних вантажів та товарів і продукції (в тому числі тих, що забезпечують функціонування та обслуговування або є необхідними у виробничому процесі) металургійної, гірничозбагачувальної, вугледобувної та енергогенеруючої галузей, об`єктів критичної інфраструктури за переліком та обсягами (вартість, вага, кількість), які затверджуються спільним рішенням МТОТ та Мінекономрозвитку.Відповідно до п. 5 ч. 1 ст. 25 Закону України «Про боротьбу з тероризмом», керівники та посадові особи підприємств, установ і організацій, а також громадяни, які сприяли терористичній діяльності, зокрема, надавали кошти, інші фінансові активи чи економічні ресурси, відповідні послуги безпосередньо чи опосередковано для використання в інтересах фізичних осіб, які вчиняють терористичні акти або сприяють чи беруть участь у їх вчиненні, чи в інтересах юридичних осіб, майно яких безпосередньо чи опосередковано перебуває у власності чи під контролем терористів або осіб, які сприяють тероризму, а також юридичних і фізичних осіб, які діють від імені чи за вказівкою зазначених осіб, несуть відповідальність згідно з законом.30.04.2018 Указом Президента України №116/2018, відповідно до ст. 107 Конституції України, введено в дію рішення Ради національної безпеки і оборони України від 30.04.2018 року «Про широкомасштабну антитерористичну операцію в Донецькій та Луганській областях», яким здійснено зміну формату широкомасштабної антитерористичної операції на Операцію об`єднаних сил.Так, досудовим розслідуванням встановлено, що з 2016 року по теперішній час керівник ТОВ «Р.Б.К. Атлантис Груп» (код ЄДРПОУ 34314907) ОСОБА_5 , діючи за попередньою змовою з групою осіб, організував фінансове забезпечення терористичної організації «ДНР» шляхом постачання товарно-матеріальних цінностей «оболонки штучні для ковбасних виробів» на вказану територію терористичної організації з метою забезпечення фінансування та функціонування та незаконно створених органів державної влади терористичної організації «ДНР» та потреб осіб, які здійснюють та підтримують вищевказані противоправні дії.Разом із тим, основним видом фінансово-господарської діяльності вказаного товариства є неспеціалізована оптова торгівля, куди входить: оптова торгівля оболонками штучними для ковбасних виробів, плівками для харчових продуктів та інше.Таким чином, обізнаність ОСОБА_5 під час здійснення протиправної діяльності, відомо, що терористична організація «ДНР» діє на території України незаконно, її учасники застосовують зброю, вчиняють терористичні акти, захоплення будівель органів державної влади та місцевого самоврядування, вбивства людей, вибухи, підпали та інші дії, які створюють небезпеку для життя та здоров`я людей, завдають значної майнової шкоди та призводять до настання інших тяжких наслідків, з метою порушення громадської безпеки, залякування населення, провокації військового конфлікту, міжнародного ускладнення та впливу на прийняття рішень органами державної влади, місцевого самоврядування, а також чинять збройний опір, незаконну протидію та перешкоджають виконанню службових обов`язків співробітникам правоохоронних органів України та військовослужбовцям Збройних сил України, прийняв рішення на вчинення активних дій, спрямованих на фінансування діяльності зазначеного псевдодержавного утворення - терористичної організації «ДНР».Також, ТОВ «Р.Б.К. Атлантіс Груп» здійснювало свою фінансово-господарську діяльність на території Донецької області у м. Дебальцеве та у м.Луганськ Луганської області, створивши при цьому представництва у вказаних містах.Слід зазначити, що відповідно до постанови Кабінету міністрів України «Про заборону ввезення на митну територію України товарів, що походять з Російської Федерації» № 1147 від 30.12.2015, затверджено перелік товарів, ввезення яких заборонено на митну територію України, серед яких є товар - «оболонки штучні для ковбасних виробів», що відповідає коду УКЗЕД 3917320020, який розмитнювався ТОВ «Р.Б.К. Атлантіс Груп», генеральним директором якого є ОСОБА_5 .Крім того, частина коштів, отриманих від реалізації вказаних товарів на непідконтрольну уряду України територію Донецької області, направлялась ОСОБА_5 та іншими невстановленими в ході досудового слідства особами до незаконно створених «органів влади» терористичної організації «ДНР» де здійснювалась сплата встановлених представниками терористичної організації «ДНР» офіційних та неофіційних платежів, таким чином частина грошових коштів передавалась представникам незаконних збройних формувань терористичної організації «ДНР», що діють на тимчасово окупованій території Донецької області та систематично вчиняють на території України тяжкі та особливо тяжкі злочини, що призводить до дестабілізації суспільно-політичної ситуації в Україні.При цьому, ОСОБА_5 достовірно усвідомлював, що терористична організація «ДНР» має стабільний склад лідерів, які підтримують між собою тісні стосунки, централізоване підпорядкування учасників політичного та силового блоку лідеру організації, а також мають план злочинної діяльності та чіткий розподіл функцій учасників щодо його досягнення.Також, ОСОБА_5 , об`єктивно розумів, що терористична організація «ДНР», протиправній діяльності якої він сприяв, діє на території України незаконно та що її учасники застосовують зброю, вчиняють терористичні акти, захоплення будівель органів державної влади та місцевого самоврядування, вбивства людей, вибухи, підпали та інші дії (зокрема артилерійські обстріли), які створюють небезпеку для життя та здоров`я людей, завдають значної майнової шкоди та призводять до настання інших тяжких наслідків, з метою порушення громадської безпеки, залякування населення, провокації воєнного конфлікту, міжнародного ускладнення та впливу на прийняття рішень органами державної влади, місцевого самоврядування, а також перешкоджають виконанню службових обов`язків співробітниками правоохоронних органів України, військовослужбовцями Збройних сил України та іншими військовими формуваннями України, задіяними у проведенні Антитерористичної операції/ООС.Крім того, у період з 2014 року по теперішній час, під виглядом офіційної комерційної діяльності на території України, громадянин ОСОБА_5 , маючи тісний зв`язок з співробітникам Головного управління розвідки Міністерства оборони України, отримував інформацію від останніх стосовно обороноздатності України, яку в подальшому передавав представникам спецслужб ГРУ МО та ФСБ Російської Федерації з метою нанесення шкоди суверенітетові, територіальної цілісності та недоторканності, обороноздатності державі Україна.Так, підприємство ТОВ «Р.Б.К. АТЛАНТІС ГРУП» (код ЄДРПОУ 34314907, юридична адреса: м. Дніпро, вул. Воронезька, буд. 4), керівником та засновником якого є ОСОБА_5 , та головним бухгалтером є ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , протягом 2016 2017 років здійснювало господарську діяльність, а саме торгівлю «оболонки штучні для ковбасних виробів» (код УКТЗЕД 3917320020), які були ввезені з території Республіки Литва.Також, встановлено, що ОСОБА_5 є керівником та фактичним власником ряду компаній, які використовуються в протиправних фінансових схемах, а саме: ТОВ «УКРАЇНСЬКА БІЗНЕС-КОМПАНІЯ» (код ЄДРПОУ 37004901, юридична адреса: м. Дніпро, вул. Воронезька, буд. 4), ТОВ «Р.Б.К. НОРМАНН» (код ЄДРПОУ 43088518, юридична адреса: м. Дніпро, проспект Слобожанський, буд. 20).В свою чергу, проведеними слідчими (розшуковими) заходами, встановлено, що відправником та виробником вказаного товару «оболонки штучні для ковбасних виробів» (код ТНЗЕД 3917320009) є підприємством ТОВ ВКФ «АТЛАНТІС ПАК» (Російська Федерація, Ростовська область, Аксайський район, х. Леніна, вул. Онучкіна, буд. 72), а одержувачем підприємство ZAMAR TRADE S.A. (50th Street, Global Plaza Tower, 19th Floor,SuiteH,PanamaCity,RepublicofPanama),а місцемдоставки єРеспубліка Литвам.Вільнюс.Також,під часпроведення слідчих(розшукових)заходів,встановлено,що проведенняфінансових операцій ТОВ«Р.Б.К.АТЛАНТІС ГРУП»(кодЄДРПОУ 34314907,юридична адреса:м.Дніпро,вул.Воронезька,буд.4) з підприємствами ZAMAR TRADE S.A (reg. number 740841, 50th Street, Global Plaza Tower, 19th Floor, Suite H, Panama City, Republic of Panama), NORD CAPITAL LP (reg. number 241211838, 67 Yonge, st. suite 701, Toronto, Ontario M5E 1J8, Canada) та KOWLOON TRADE LIMITED (reg. number 2206318), здійснено на загальну суму 2481762,34 євро (70 941 275 гривень відповідно до курсу НБУ).Слід зазначити, що протягом 2019 2021 років, було змінено протиправний механізм постачання вказаного товару «оболонки штучні для ковбасних виробів» (код УКТЗЕД 3917320020), шляхом зміни (номінального) виробника та імпортера з ТОВ ВКФ «АТЛАНТІС ПАК» (Російська Федерація, Ростовська область, Аксайський район, х. Леніна, вул. Онучкіна, буд. 72) на підприємство СП ЗАО «БИГАН» (230005, Республіка Білорусь, м. Гродно, вул. Мясницька, буд. 27), а також було змінено й отримувачів товару на ТОВ «УКРАЇНСЬКА БІЗНЕС-КОМПАНІЯ» (код ЄДРПОУ 37004901, юридична адреса: м.Дніпро,вул.Воронезька,буд.4),керівником якогоє ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_3 ,головним бухгалтеромє ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_4 ,та засновником ОСОБА_5 ,та підприємствоТОВ «Р.Б.К.НОРМАНН» (кодЄДРПОУ 43088518, юридичнаадреса: м. Дніпро, проспект Слобожанський, буд. 20), керівником якого є ОСОБА_7 , головним бухгалтером ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , та засновником ОСОБА_6 .

В ході проведення досудового розслідування вказаного кримінального провадження встановлено, що ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 є засновником наступних юридичних осіб:ТОВ «Р.Б.К. ЛІДЕР», код ЄДРПОУ 33780379;ТОВ «Р.Б.К. АТЛАНТІС ГРУП», код ЄДРПОУ 34314907;ТОВ «УКРАЇНСЬКА БІЗНЕС-КОМПАНІЯ», код ЄДРПОУ 37004901;ТОВ «ЮРИДИЧНА КОМПАНІЯ «БІЗНЕС І ПРАВО», код ЄДРПОУ 35808610. З вищевикладеного вбачається, що існують обставини, які підтверджують, що незастосування заборони або обмеження користування, розпорядження корпоративними правами ТОВ «УКРАЇНСЬКА БІЗНЕС-КОМПАНІЯ», код ЄДРПОУ 37004901 призведе до їх незаконного використання або передачі іншим особам, що позбавить можливості застосування конфіскації та/або спеціальної конфіскації. Приймаючи до уваги, що можливість арешту корпоративних прав негативно вплине на інтереси осіб, які вчинили правопорушення та у володінні яких вони знаходяться, судовий виклик представників ТОВ «УКРАЇНСЬКА БІЗНЕС-КОМПАНІЯ», код ЄДРПОУ 37004901 у судове засідання може перешкодити кримінальному провадженню. Тому, слідчий звертається до суду з даним клопотанням.

Прокурор у судове засідання не з`явився, але надав суду заяву в якій просив розглядати клопотання без його участі та без повідомлення власника майна.

На підставі ч. 2 ст. 172 КПК України, вважаю за можливе розглянути клопотання без повідомлення власника майна, оскільки обізнаність власника майна із порушенням питання про арешт майна, може призвести до його втрати.

Вивчивши подане клопотання тадодані матеріали, якими обґрунтовується необхідність арешту майна, вважаю за необхідне задовольнити клопотання, виходячи з наступного.

Відповідно до ст. 84 КПК України доказами у кримінальному провадженні є фактичні дані, отримані у передбаченому Кодексом порядку, на підставі яких слідчий, прокурор, слідчий суддя і суд встановлюють наявність чи відсутність фактів та обставин, що мають значення для кримінального провадження та підлягають доказуванню. Процесуальними джерелами доказів є показання, речові докази, документи, висновки експертів.

Згідно зі ст. 4 Конвенції Ради Європи «Про відмивання, виявлення, вилучення і конфіскацію доходів, одержаних злочинним шляхом, та про фінансування тероризму» (ратифіковану Законом України N 2698-VI від 17.11.2010) - «слідчі і тимчасові заходи» - Кожна Сторона зобов`язана вжити такі заходи, які можуть знадобитися для можливості її здатності швидко визначити, виявити, заблокувати або заарештувати майно, яке підлягає конфіскації для того, щоб, зокрема, сприяти здійсненню конфіскації надалі.

Згідно зі ст. 5 даної Конвенції, держава Україна зобов`язана вжити заходів, які можуть знадобитися для того, щоб забезпечити застосування заходів щодо блокування, арешту та конфіскації також до:a) майна, в яке були перетворені або конвертовані доходи;b) майна, отриманого із законних джерел, якщо до нього було повністю або частково приєднані доходи, отримані злочинним шляхом;c) прибутку або інших вигод, отриманих від доходів, від майна, в яке були перетворені або конвертовані доходи, отримані злочинним шляхом, або від майна, до якого залучені доходи, отримані злочинним шляхом.

Відповідно до ч. 1 ст. 170 КПК України, арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна. Арешт майна скасовується у встановленому цим Кодексом порядку.

Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, зникнення, втрати, знищення, використання, перетворення, пересування, передачі, відчуження.

Частиною 2 ст. 170 КПК України, встановлено, що арешт майна допускається з метою забезпечення: 1) збереження речових доказів; 2) спеціальної конфіскації; 3) конфіскації майна як виду покарання або заходу кримінально-правового характеру щодо юридичної особи; 4) відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.

Згідно ч. 3 ст. 170 КПК України,у випадку,передбаченому пунктом 1 частини другої цієї статті, арешт накладається на майно будь-якої фізичної або юридичної особи за наявності достатніх підстав вважати, що воно відповідає критеріям, зазначеним устатті 98цього Кодексу.

Відповідно до ч. 10 ст. 170 КПК України, арешт може бути накладений у встановленому цим Кодексом порядку на рухоме чи нерухоме майно, гроші у будь-якій валюті готівкою або у безготівковій формі, в тому числі кошти та цінності, що знаходяться на банківських рахунках чи на зберіганні у банках або інших фінансових установах, видаткові операції, цінні папери, майнові, корпоративні права, віртуальні активи, щодо яких ухвалою чи рішенням слідчого судді, суду визначено необхідність арешту майна.

Згідно ч. 1 ст. 167 Господарського кодексу Україникорпоративні права - це права особи, частка якої визначається у статутному капіталі (майні) господарської організації, що включають правомочності на участь цієї особи в управлінні господарською організацією, отримання певної частки прибутку (дивідендів) даної організації та активів у разі ліквідації останньої відповідно до закону, а також інші правомочності, передбачені законом та статутними документами.

У судовому засіданні встановлено, що Слідчим відділом Управління СБ України у Дніпропетровській області здійснюється досудове розслідування кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань під № 22017040000000032 від 23.05.2017 за підозрою ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 111, ч. 1 ст. 258-3, ч. 2 ст. 258-5 КК України.

У зв`язку з тим, що підрозділи збройних сил та інших формувань Російської Федерації розпочали та продовжують агресивну війну проти України та повномасштабне вторгнення з метою зміни меж території або державного кордону України на порушення порядку, встановленого Конституцією України, Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24.02.2022 № 2102-IX затверджено Указ Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні».

Досудовим розслідуванням встановлено, що з 2016 року по теперішній час керівник ТОВ «Р.Б.К. Атлантис Груп» (код ЄДРПОУ 34314907) ОСОБА_5 , діючи за попередньою змовою з групою осіб, організував фінансове забезпечення терористичної організації «ДНР» шляхом постачання товарно-матеріальних цінностей «оболонки штучні для ковбасних виробів» на вказану територію терористичної організації з метою забезпечення фінансування та функціонування та незаконно створених органів державної влади терористичної організації «ДНР» та потреб осіб, які здійснюють та підтримують вищевказані противоправні дії.

Також, в ході проведення досудового розслідування вказаного кримінального провадження встановлено, що ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 є засновником наступних юридичних осіб: ТОВ «Р.Б.К.ЛІДЕР»,код ЄДРПОУ33780379; ТОВ «Р.Б.К.АТЛАНТІС ГРУП»,код ЄДРПОУ34314907; ТОВ «УКРАЇНСЬКА БІЗНЕС-КОМПАНІЯ», код ЄДРПОУ 37004901;ТОВ «ЮРИДИЧНА КОМПАНІЯ «БІЗНЕС І ПРАВО», код ЄДРПОУ 35808610.

Санкція ч.1ст.111КК України,ч.1ст.258-3,ч.2ст.258-5КК Українипередбачає вид додатковогопокарання-конфіскаціюмайна. Незастосування заборони або обмеження користування, розпорядження корпоративними правами ТОВ «УКРАЇНСЬКА БІЗНЕС-КОМПАНІЯ», код ЄДРПОУ 37004901 призведе до їх незаконного використання або передачі іншим особам, що позбавить можливості застосування конфіскації та/або спеціальної конфіскації.

При цьому, відповідно до ч. 4 ст. 173 КПК України, у разі задоволення клопотання слідчий суддя, суд застосовує найменш обтяжливий спосіб арешту майна. Слідчий суддя, суд зобов`язаний застосувати такий спосіб арешту майна, який не призведе до зупинення або надмірного обмеження правомірної підприємницької діяльності особи, або інших наслідків, які суттєво позначаються на інтересах інших осіб.

У зв`язку з чим, суд приходить до висновку, що клопотання про арешт майна необхідно задовольнити частково, за виключенням вимоги слідчого щодо заборони засновникам ТОВ «УКРАЇНСЬКА БІЗНЕС-КОМПАНІЯ», або від імені власників, засновників (учасників) ТОВ «УКРАЇНСЬКА БІЗНЕС-КОМПАНІЯ» користуватись та розпоряджатись корпоративними правами ТОВ «УКРАЇНСЬКА БІЗНЕС-КОМПАНІЯ», а саме: проводити загальні збори засновників (учасників), змінювати керівника товариства, змінювати або створювати органи управління товариством, змінювати керівний склад (керівника) товариства, виходити з товариства, оскільки така заборона може перешкоджати господарській діяльності товариства.

На підставі викладеного, керуючись вимогами ст.ст. 36, 40, 110,131-132, 170-171,309 КПК України, слідчий суддя,-

постановив:

Клопотання старшого слідчого в ОВС слідчого відділу Управління СБ України у Дніпропетровської області підполковника юстиції ОСОБА_3 , погоджене прокурором відділу Дніпропетровської обласної прокуратури ОСОБА_4 , про арешт майна, в рамках кримінального провадження №22017040000000032 від 23.05.2017 за підозрою ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 111, ч. 1 ст. 258-3, ч. 2 ст.258-5 КК України задовольнити частково.

Накласти арештна корпоративні права ТОВ «УКРАЇНСЬКА БІЗНЕС-КОМПАНІЯ», код ЄДРПОУ 37004901.

Заборонити проведення будь-яких реєстраційних дій відносно

ТОВ «УКРАЇНСЬКА БІЗНЕС-КОМПАНІЯ», код ЄДРПОУ 37004901, щодовнесення змінпро юридичнуособу,утому числізміни учасниківтовариства,керівництва,місцезнаходження, відчуження часток у статутному капіталі товариства, збільшення або зменшення статутного капіталу товариства, а також заборонити державним реєстраторам здійснювати будь-які реєстраційні дії, пов`язані з реалізацією корпоративних прав ТОВ «УКРАЇНСЬКА БІЗНЕС-КОМПАНІЯ», код ЄДРПОУ 37004901.

Ухвала підлягає негайному виконанню слідчим, прокурором.

Ухвала слідчого судді може бути оскаржена протягом п`яти днів з дня її проголошення до Дніпровського апеляційного суду. Якщо ухвалу слідчого судді було постановлено без виклику особи, яка її оскаржує, строк апеляційного оскарження для такої особи обчислюється з дня отримання копії судового рішення.

Слідчий суддя ОСОБА_10 ОСОБА_11

СудКрасногвардійський районний суд м.Дніпропетровська
Дата ухвалення рішення14.11.2022
Оприлюднено10.05.2024
Номер документу107991324
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна

Судовий реєстр по справі —204/9787/22

Ухвала від 14.11.2022

Кримінальне

Красногвардійський районний суд м.Дніпропетровська

Дружинін К. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні