УХВАЛА
м. Вінниця
20 грудня 2022 р. Справа № 120/4553/22
Вінницький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Дончика Віталія Володимировича, розглянувши в порядку письмового провадження заяву представника позивача про відстрочення виконання рішення суду в адміністративній справі №120/4553/22 за позовом ОСОБА_1 до Мурованокуриловецької селищної ради про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії
в с т а н о в и в :
В провадженні Вінницького окружного адміністративного суду перебувала адміністративна справа за позовом ОСОБА_1 до Мурованокуриловецької селищної ради про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії.
Рішенням Вінницького окружного адміністративного суду від 18.08.2022 року адміністративний позов задоволено частково, визнано протиправним та скасовано рішення 19 сесії 8 скликання Мурованокуриловецької селищної ради №2191 від 23.12.2021 року в частині відмови у наданні дозволу ОСОБА_1 на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства, зобов`язано Мурованокуриловецьку селищну раду повторно розглянути клопотання ОСОБА_1 про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність у межах норм безоплатної приватизації для ведення особистого селянського господарства, орієнтовною площею 2,0 га.
06.12.2022 року на адресу суду надійшла заява представника позивача про відстрочення виконання рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 18.08.2022 у справі №120/4553/22.
Обґрунтовуючи подану заяву представник позивача зазначив, що Законом України №2145-ІХ від 24.03.2022 року заборонено передачу земель державної, комунальної власності у приватну власність, надання дозволів на розроблення документації із землеустрою з метою такої безоплатної передачі, розроблення документації до закінчення (скасування) воєнного стану.
На переконання позивача, виконання відповідачем рішення суду в зобов`язальній частині, в силу встановленої законом імперативної заборони на прийняття відповідних рішень неможливе. Відтак, беручи до уваги наявні очевидні обставини, які унеможливлюють виконання судового рішення в зобов`язальній частині до припинення (скасування) в Україні воєнного стану, просить суд відстрочити рішення від 18.08.2022 року по справі №120/4553/22 до припинення (скасування) в Україні воєнного стану.
Ухвалою суду від 12.12.2022 року вказану заяву призначено до розгляду у судовому засіданні на 20.12.2022 року.
У судове засідання 20.12.2022 року сторони не з`явились, про дату, час та місце судового засідання повідомлені завчасно та належним чином, що підтверджується матеріалами справи.
Разом з тим, в матеріалах справи наявна заява представника позивача про розгляд заяви без їх участі.
Відповідно до частини 2 статті 378 КАС України заява про встановлення або зміну способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення розглядається у десятиденний строк з дня її надходження у судовому засіданні з повідомленням стягувача та боржника. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.
Враховуючи викладене, суд вважає за можливе здійснити розгляд заяви представника позивача про відстрочення виконання рішення суду в порядку письмового провадження.
Вирішуючи заяву про відстрочення виконання рішення, суд зазначає наступне.
Частиною 1 статті 378 КАС України визначено, що за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання.
Відповідно до частини 5 статті 378 КАС України відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення не може перевищувати одного року з дня ухвалення рішення, ухвали, постанови.
Згідно частини 3 статті 378 КАС України підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.
Частиною 4 статті 378 КАС України передбачено, що вирішуючи питання про відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення, суд також враховує: 1) ступінь вини відповідача у виникненні спору; 2) щодо фізичної особи - тяжке захворювання самої особи або членів її сім`ї, її матеріальне становище; 3) стихійне лихо, інші надзвичайні події тощо.
Так, в контексті обставин, повідомлених заявником у заяві про відстрочення виконання судового рішення, суд враховує наступне.
У зв`язку з військовою агресією Російською Федерації проти України, Указом Президента України від 24.02.2022 року № 64/202, затвердженим Законом України від 24.02.2022 року №2102-IX, в Україні введено воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб.
Указом Президента України від 14.03.2022 року № 133/2022 "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні", затвердженим Законом України від 15.03.2022 № 2119-IX, строк дії воєнного стану в Україні продовжено з 05 години 30 хвилин 26 березня 2022 року строком на 30 діб.
Указом Президента України від 17.05.2022 року № 341/2022 "Про продовження дії воєнного стану в Україні" строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 25 травня 2022 року продовжено строком на 90 днів.
Указом Президента України від 12.08.2022 року №573/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», затвердженим Законом України №2500-IX від 15.08.2022 року, продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 23.08.2022 року строком на 90 діб.
Указом Президента України від 07.11.2022 року №757/2022 "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні", затвердженим Законом України №2738-IX від 16.11.2022 року продовжено строк дії воєнного стану в Україні строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 21 листопада 2022 року строком на 90 діб.
Таким чином, на дату ухвалення рішення у цій справі та на даний момент на території України діє воєнний стан, правовий режим якого визначається Законом України від 12.05.2015 № 389-VIII.
Законом України від 24.03.2022 року № 2145-XI "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо створення умов для забезпечення продовольчої безпеки в умовах воєнного стану", який набрав чинності 07.04.2022 року, внесені зміни до деяких законодавчих актів України, зокрема до Земельного кодексу України.
Так, вказаним Законом розділ X "Перехідні положення" Земельного кодексу України доповнено пунктом 27, згідно з яким під час дії воєнного стану земельні відносини регулюються з урахуванням таких особливостей:
5) безоплатна передача земель державної, комунальної власності у приватну власність, надання дозволів на розроблення документації із землеустрою з метою такої безоплатної передачі, розроблення такої документації забороняється.
Отже, до припинення (скасування) воєнного стану в Україні діє встановлена законом заборона на безоплатну передачу у приватну власність земель державної та комунальної власності, на надання уповноваженим органом виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування дозволів на розроблення документації із землеустрою з метою такої безоплатної передачі, а також на розроблення відповідної документації.
При цьому, незважаючи на те, що рішенням суду від 18.08.2022 року Мурованокуриловецьку селищну раду зобов`язано лише повторно розглянути клопотання ОСОБА_1 про надання дозволу на розробку проекту землеустрою, виконання цього рішення відповідачем у бажаний для позивача спосіб (шляхом задоволення її заяви та надання відповідного дозволу) вочевидь є неможливим через встановлену законодавчу заборону у наданні відповідних дозволів. А прийняття відповідачем іншого рішення (про відмову в наданні дозволу) не буде відповідати очікуваним інтересам позивача.
Відтак, суд дійшов висновку про існування обставин, що унеможливлюють виконання відповідачем рішення суду в зобов`язальній частині, а тому відповідно до частини 3 статті 378 КАС України наявні підстави для відстрочення виконання судового рішення в цій частині до усунення таких обставин.
З огляду на зазначене, заява представника позивача про відстрочення виконання рішення суду підлягає задоволенню, шляхом відстрочення виконання рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 18.08.2022 року у справі №120/4553/22 у зобов`язальній частині до припинення (скасування) воєнного стану в Україні.
Керуючись ст.ст. 248, 256, 378 КАС України суд, -
у х в а л и в:
Заяву представника позивача про відстрочення виконання судового рішення задовольнити.
Відстрочити виконання рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 18.08.2022 року у справі №120/4553/22 в частині зобов`язання повторно розглянути клопотання ОСОБА_1 про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства, орієнтовною площею 2 га до припинення (скасування) воєнного стану в Україні.
Ухвала суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 256 КАС України.
Суддя Дончик Віталій Володимирович
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.12.2022 |
Оприлюднено | 26.12.2022 |
Номер документу | 108000568 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Дончик Віталій Володимирович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Дончик Віталій Володимирович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Дончик Віталій Володимирович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Дончик Віталій Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні