Рішення
від 22.12.2022 по справі 320/8086/20
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

22 грудня 2022 року м. Київ№ 320/8086/20

Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Панової Г.В., розглянув у порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовом Головного управління ДПС у Київській області

до Товариства з обмеженою відповідальністю «Охоронна компанія «Полкан»

про стягнення податкового боргу,

В С Т А Н О В И В:

До Київського окружного адміністративного суду звернулося Головне управління ДПС у Київській області з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Охоронна компанія «Полкан», у якому позивач просить суд стягнути з рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю «Охоронна Компанія «Полкан» (код ЄДРПОУ 41856892) у банках, що обслуговують боржника 180 349,21 грн. на користь Державного бюджету, в рахунок погашення податкового боргу по податку на додану вартість.

Позовні вимоги мотивовані наявністю у відповідача податкового боргу з податку на додану вартість у розмірі 180 349,21 грн., який добровільно не було сплачено, у зв`язку з чим контролюючий орган просить стягнути заборгованість у примусовому порядку.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 06.10.2020 відкрито провадження у справі, вирішено здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.

Відповідач правом на надання відзиву не скористався, про відкриття провадження у справі був проінформований шляхом направлення поштового відправлення на юридичну адресу відповідача, однак поштове відправлення було повернуто на адресу контролюючого органу з відміткою відділення зв`язку «адресат відсутній за вказаною адресою».

Відповідно до частини шостої статті 251 Кодексу адміністративного судочинства України днем вручення судового рішення є, серед іншого: день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати копію судового рішення чи відмітки про відсутність особи за адресою місцезнаходження, місця проживання чи перебування особи, повідомленою цією особою суду; день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати копію судового рішення чи відмітки про відсутність особи за адресою місцезнаходження, місця проживання чи перебування особи, що зареєстровані у встановленому законом порядку, якщо ця особа не повідомила суду іншої адреси.

Згідно із частиною одинадцятою статті 126 Кодексу адміністративного судочинства України розписку про одержання повістки (повістку у разі неможливості вручити її адресату чи відмови адресата її одержати) належить негайно повернути до адміністративного суду. У разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Відповідно до приписів частини п`ятої статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України відзив подається в строк, встановлений судом, який не може бути меншим п`ятнадцяти днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі. Суд має встановити такий строк подання відзиву, який дасть змогу відповідачу підготувати його та відповідні докази, а іншим учасникам справи - отримати відзив до початку першого підготовчого засідання у справі.

Приписами частини першої другої статті 175 Кодексу адміністративного судочинства України обумовлено що, у строк, встановлений судом в ухвалі про відкриття провадження у справі, відповідач має право надіслати: 1) суду - відзив на позовну заяву і всі письмові та електронні докази (які можливо доставити до суду), висновки експертів і заяви свідків, що підтверджують заперечення проти позову; 2) позивачу, іншим відповідачам, третім особам - копію відзиву та доданих до нього документів.

У разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд має право вирішити спір за наявними матеріалами справи.

Відповідач своїм правом про надання письмового відзиву не скористався, будь-яких заяв чи клопотань по суті спору не надав.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши усі фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Охоронна компанія «Полкан» (ідентифікаційний код: 41856892) зареєстровано в якості юридичної особи 10.01.2018 про що свідчать відомості з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

З матеріалів справи вбачається, ТОВ «Охоронна компанія «Полкан» було змінено місцезнаходження юридичної особи позивача 19.09.2018 з попередньої адреси: 87515, Донецька область, м. Маріуполь, Жовтневий район, вул. Ковальська, 2 на наступну адресу: 08400, Київська область, Переяслав-Хмельницький район, вул. Богдана Хмельницького, 180 В).

Головним управління ДФС у Київській області було проведено камеральну перевірку своєчасності подання податкової звітності, повноти нарахування, своєчасності сплати узгодженої суми податкового зобов`язання з податку на прибуток приватних підприємств Товариством з обмеженою відповідальністю «Охоронна компанія «Полкан» за результатами якої оформлено акт перевірки від 14.03.2019 № 499/10-36-51-05/41856892.

Відповідно до висновків акта перевірки від 14.03.2019 № 499/10-36-51-05/41856892 в порушення пп. 49.18.3 п. 49.18 статті 49 Податкового кодексу України платником податку несвоєчасно подано податкову декларацію за 2018 рік.

На підставі висновків вказаного акта перевірки Головним управлінням ДФС у Київській області було прийнято податкове повідомлення-рішення від 04.04.2019 № 0035585105, яким застосовано до ТОВ «Охоронна компанія «Полкан» штрафні (фінансові) санкції (штрафи) в сумі 1020 грн за платежем податок на прибуток приватних підприємств.

Зазначені акт перевірки та податкове повідомлення-рішення рекомендованим поштовим відправленням зі штриховим ідентифікатором № 0830101327216 було направлене на податкову адресу відповідача, що підтверджується матеріалами справи, однак поштове відправлення було повернуте на адресу контролюючого органу з відміткою відділення зв`язку «інші причини, що не дали змоги виконати обов`язки щодо пересилання».

Також судом встановлено, що Головним управлінням ДФС у Донецькій області було проведено камеральну перевірку отримання граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування з податку на додану вартість в Єдиному реєстрі податкових накладних Товариства з обмеженою відповідальністю «Охоронна компанія «Полкан» код ЄДРПОУ 41856892 за період травень 2018 року, за результатами якої оформлено акт перевірки від 30.07.2018 № 1319/05-99-46-03/41856892.

Згідно висновків вказаного акта перевірки, за даними ЄРПН, ТОВ «Охоронна компанія «Полкан» (код за ЄДРПОУ 41856892) зареєстровано податкові накладні з порушенням граничного терміну реєстрації, чим порушено вимоги п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України.

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно із пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Згідно висновків вказаного акта перевірки, дані камеральної перевірки ТОВ «Охоронна компанія «Полкан» (код за ЄДРПОУ 41856892) свідчать про порушення вимог: пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу в частині порушення термінів реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування у ЄРПН, а саме: - реєстрація податкових накладних, складених виписаним травень на суму 499156,55 із затримкою до 15 календарних днів. Відповідальність платника передбачена пунктом 120.1 статті 120, пунктом 120-1.1 статті 120-1 розділу ІІ Податкового кодексу України

Крім того, Головним управлінням ДФС у Донецькій області було проведено камеральну перевірку отримання граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування з податку на додану вартість в Єдиному реєстрі податкових накладних Товариства з обмеженою відповідальністю «Охоронна компанія «Полкан» код ЄДРПОУ 41856892 за період червень 2018 року, за результатами якої оформлено акт перевірки від 30.07.2018 № 1320/05-99-46-03/41856892.

Дані камеральної перевірки свідчать про порушення ТОВ «Охорона компанія «Полкан» п.п.49.18.1 п. 49.18 ст. 49, п. 203.1 ст. 203 Податкового кодексу України, а саме ненадання декларації з податку на додану вартість за червень 2018 року.

Вказані акти перевірки були направлені за адресою місцезнаходження відповідача, супровідним листом від 31.07.2018 № 1200/10/05-99-4603, однак поштові відправлення повернулися на адресу контролюючого органу, що підтверджується також актом від 03.09.2018 № 1942/05-99-46-03/41856892 про неможливість вручення акта камеральної перевірки від 30.07.2018 № 1319/05-99-46-03/41856892, від 30.07.2018 № 1320/05-99-46-03/418556892.

На підставі висновків акта перевірки від 30.07.2018 № 1319/05-99-46-03/41856892 Головним управлінням ДФС у Донецькій області прийнято податкове повідомлення-рішення від 12.09.2018 №0126764603, яким застосовано до ТОВ «Охоронна компанія «Полкан» штрафні (фінансові) санкції (штрафи) в сумі 1020 грн та податкове повідомлення-рішення від 12.09.2018 № 0126804603, яким застосовано до ТОВ «Охоронна компнія «Полкан» за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних штраф в розмірі 10 % - 49915,67 грн.

Вказані податкові повідомлення-рішення листом Головного управління ДФС у Київській області від 13.09.2018 №2613/10/05-99-46-03 направлені на адресу ТОВ «Охоронна компанія «Полкан» та згідно відомостей рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення зі штриховим ідентифікатором № 8755501637149.

Разом з тим, з матеріалів справи вбачається, що Головним управлінням ДФС у Донецькій області було проведено камеральну перевірку дотримання граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування з податку на додану вартість в Єдиному реєстрі податкових накладних Товариства з обмеженою відповідальністю «Охоронна компанія «Полкан» код ЄДРПОУ 41856892 за період березень 2018, квітень 2018, травень 2018 року, за результатами якої оформлено акт перевірки від 05.06.2018 № 957/05-99-46-03/41856892.

Згідно висновків вказаного акта перевірки, дані камеральної перевірки ТОВ «Охорона компанія «Полкан» (41856892) свідчать про порушення вимог: пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу в частині порушення термінів реєстрації податкових накладних та або розрахунків коригування у ЄРПН відображених в акті перевірки, а саме - реєстрація податкових накладних. Складених березень 2018, квітень 2018, травень 2018 на суму 747565,19 із затримкою до 15 календарних днів, березень 2018, квітень 2018 на суму 142081,34 грн. із затримкою від 16 до 30 календарних днів.

Крім того, Головним управлінням ДФС у Донецькій області було проведено камеральну перевірку своєчасності подання декларації з податку на додану вартість Товариством з обмеженою відповідальністю «Охоронна компанія «Полкан» (код ЄДРПОУ 41856892) за березень 2018, квітень 2018 за результатами якої оформлено акт перевірки від 05.06.2018 № 958/05-99-46-03/41856892.

Відповідно до висновків вказаного акта перевірки дані камеральної перевірки свідчать про порушення ТОВ «Охоронна компанія «Полкан» пп.49.18.1 п.49.18 ст. 49, п. 203.1 ст. 203 Податкового кодексу України, а саме : ненадання декларації з податку на додану вартість за березень 2018, квітень 2018. Відповідальність платника передбачена пунктом 120.1 статті 120 Податкового кодексу України.

Вказані акти перевірки були направлені за адресою місцезнаходження відповідача, супровідним листом від 05.06.2018 № 23509/10/05-99-46-03, однак поштові відправлення повернулися на адресу контролюючого органу, що підтверджується також актом від 12.07.2018 № 802/05-99-46-03/41856892 про неможливість вручення акта камеральної перевірки від 05.06.2018 №957/05-99-46-03/41856892 та від 05.06.2018 958/05-99-46-03/41856892 .

На підставі висновків акта перевірки від 05.06.2018 № 957/05-99-46-03/41856892 Головним управлінням ДФС у Донецькій області прийнято податкове повідомлення-рішення від 23.07.2018 №0082824603, яким за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН застосовано до ТОВ «Охоронна компанія «Полкан» штраф в розмірі 103172,79 грн, з них за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних на 15 і менше календарних днів на суму ПДВ 747 565,19 грн. застосовано штраф в розмірі 10 % - 74 756,52 грн та за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних від 16 до 30 календарних днів на суму ПДВ 142 081, 34 грн застосовано штраф в розмірі 28416,27 грн.

При цьому, на підставі висновків акта перевірки від 05.06.2018 № 958/05-99-46-03/41856892 Головним управлінням ДФС у Донецькій області прийнято податкове повідомлення-рішення від 23.07.2018 № 0082844603, яким на підставі підпункту 54.3.1 пункту 54.3 статті 54 і пункту 120.1 статті 120 Податкового кодексу України застосовано штрафні (фінансові) санкції у сумі 340 грн.

Дані податкові повідомлення-рішення супровідним листом від 23.07.2018 № 963/10/05/-99-46-03 були направлені на податкову адресу відповідача, однак не вручені останньому, що також підтверджується актом від про неможливість вручення податкових повідомлень-рішень від 09.08.2018 № 1114/05-99-46-03/41856892.

Як слідує з матеріалів справи, Головним управлінням ДФС у Донецькій області було проведено камеральну перевірку своєчасності надання декларації з податку на додану вартість Товариством з обмеженою відповідальністю «Охоронна Компанія «Полкан» (код ЄДРПОУ 41856892) за липень 2018 за результатами якої оформлено акт перевірки від 17.09.2018 № 1875/05-99-46-05/41856892.

Відповідно до висновків вказаного акта перевірки дані камеральної перевірки свідчать про порушення ТОВ «Охоронна компанія «Полкан» пп.49.18.1 п.49.18 ст. 49, п. 203.1 ст. 203 Податкового кодексу України, а саме : ненадання декларації з податку на додану вартість за липень 2018. Відповідальність платника передбачена пунктом 120.1 статті 120 Податкового кодексу України.

Крім того, Головним управлінням ДФС у Донецькій області проведено камеральну перевірку дотримання граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування з податку на додану вартість в Єдиному реєстрі податкових накладних Товариства з обмеженою відповідальністю «Охоронна компанія «Полкан» код ЄДРПОУ 41856892 за період травень 2018, червень 2018 року, за результатами якої оформлено акт перевірки від 17.09.2018 № 1876/05-99-46-03/41856892.

Згідно висновків вказаного акта перевірки, дані камеральної перевірки ТОВ «Охорона компанія «Полкан» (41856892) свідчать про порушення вимог: пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу в частині порушення термінів реєстрації податкових накладних та або розрахунків коригування у ЄРПН відображених в акті перевірки, а саме - реєстрація податкових накладних, складених виписаними травень 2018, червень 2018 на суму 82369,15 грн із затримкою від 31 до 60 календарних днів.

Разом з тим, Головним управлінням ДФС у Донецькій області було проведено камеральну перевірку своєчасності надання декларації з податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю «Охоронна компанія «Полкан» (код за ЄДРПОУ 41856892) за липень 2018 р. за результатами якого оформлено акт перевірки від 17.09.2018 № 1877/05-99-46-03/41856892. Дані вказаної камеральної перевірки свідчать про порушення ТОВ «Охоронна компанія «Полкан» п.п.49.18.1, п.49.18, п.203.1 ст. 203 Податкового кодексу України , а саме: ненадання декларації з податку на додану вартість за липень 2018.

Вказані акти перевірки були направлені на податкову адресу відповідача, що підтверджується відомостями матеріалів справи.

На підставі висновків вказаного акта перевірки від 17.09.2018 № 1876/05-99-46-05/41856892 Головним управлінням ДФС у Київській прийнято податкове повідомлення-рішення від 22.11.2018 № 010835105, яким за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних від 31 до 60 календарних днів на суму ПДВ 82369,15 грн застосовано штраф в розмірі 30 % у сумі 24710,75 грн.

При цьому, на підставі акта перевірки від 17.09.2018 №1877/05-99-46-03 Головним управлінням ДФС у Київській області прийнято податкове повідомлення-рішення від 22.11.2018 № 010875105, яким на підставі пункту 54.3 статті 54 Податкового кодексу України застосовано до ТОВ «Охоронна компанія «Полкан» штрафні (фінансові) санкції (штрафи) в сумі 170 грн.

В зв`язку з існуванням у ТОВ «Охоронна компанія «Полкан» податкового боргу, позивач звернувся до суду з вимогою про стягнення податкового боргу у примусовому порядку.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.

При вирішенні спору щодо стягнення з відповідача податкового боргу суд виходить з того, що порядок визначення суми податкових зобов`язань та погашення податкового боргу платників податків регулюється Податковим кодексом України (надалі - ПК України).

Підпунктом 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 ПК України передбачено, що платник податків зобов`язаний, зокрема, сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Відповідно до підпункту 14.1.39 пункту 14.1 статті 14 ПК України грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або інше зобов`язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності та пеня.

Згідно із підпунктом 14.1.156 пункту 14.1 статті 14 ПК України податкове зобов`язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк), та/або сума коштів, сформована за рахунок податкових пільг, що були використані платником податків не за цільовим призначенням чи з порушенням порядку їх надання, встановленим цим Кодексом та/або Митним кодексом України.

Підпунктом 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 ПК України обумовлено, що податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.

Згідно з пунктом 38.1 статті 38 ПК України виконанням податкового обов`язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов`язань у встановлений податковим законодавством строк.

За змістом пункту 129.1 статті 129 ПК України нарахування пені розпочинається:

129.1.1. при нарахуванні суми грошового зобов`язання, визначеного контролюючим органом за результатами податкової перевірки, - починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків податкового зобов`язання, визначеного цим Кодексом (у тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження);

129.1.2. при нарахуванні суми податкового зобов`язання, визначеного контролюючим органом у випадках, не пов`язаних з проведенням податкових перевірок, - починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов`язання (в тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження);

129.1.3. при нарахуванні суми податкового зобов`язання, визначеного платником податків або податковим агентом, у тому числі у разі внесення змін до податкової звітності внаслідок самостійного виявлення платником податків помилок відповідно до статті 50 цього Кодексу, - після спливу 90 календарних днів (270 календарних днів у разі здійснення платником податків самостійного коригування відповідно до підпункту 39.5.4 пункту 39.5 статті 39 цього Кодексу), наступних за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов`язання.

Згідно із приписами пункту 180.1 статті 180 ПК України для цілей оподаткування платником податку на додану вартість є:

1) будь-яка особа, що провадить або планує провадити господарську діяльність і реєструється за своїм добровільним рішенням як платник податку у порядку, визначеному статтею 183 цього розділу;

2) будь-яка особа, що зареєстрована або підлягає реєстрації як платник податку;

3) будь-яка особа, що ввозить товари на митну територію України в обсягах, які підлягають оподаткуванню, та на яку покладається відповідальність за сплату податків у разі переміщення товарів через митний кордон України відповідно до Митного кодексу України, а також:

особа, на яку покладається дотримання вимог митних режимів, які передбачають повне або часткове умовне звільнення від оподаткування, у разі порушення таких митних режимів, встановлених митним законодавством;

особа, яка використовує, у тому числі при ввезенні товарів на митну територію України, податкову пільгу не за цільовим призначенням та/або всупереч умовам чи цілям її надання згідно із цим Кодексом, а також будь-які інші особи, що використовують податкову пільгу, яку для них не призначено.

Норми цього пункту не застосовуються до операцій з ввезення на митну територію України фізичними особами (громадянами) чи суб`єктами підприємницької діяльності, які не є платниками податку, культурних цінностей, зазначених у пункті 197.7 статті 197 цього Кодексу;

4) особа, що веде облік результатів діяльності за договором про спільну діяльність без утворення юридичної особи;

5) особа - управитель майна, яка веде окремий податковий облік з податку на додану вартість щодо господарських операцій, пов`язаних з використанням майна, що отримане в управління за договорами управління майном.

Для цілей оподаткування господарські відносини між управителем майна з власної господарської діяльності та його діяльності з управління майном прирівнюються до відносин на основі окремих цивільно-правових договорів. Норми цього підпункту не поширюються на управителів майна, які здійснюють управління активами інститутів спільного інвестування, фондів банківського управління, фондів фінансування будівництва та фондів операцій з нерухомістю, створених відповідно до закону;

6) особа, що проводить операції з постачання конфіскованого майна, знахідок, скарбів, майна, визнаного безхазяйним, майна, за яким не звернувся власник до кінця строку зберігання, та майна, що за правом успадкування чи на інших законних підставах переходить у власність держави (у тому числі майна, визначеного у статті 243 Митного кодексу України), незалежно від того, чи досягає вона загальної суми операцій із постачання товарів/послуг, визначеної пунктом 181.1 статті 181 цього Кодексу, а також незалежно від того, який режим оподаткування використовує така особа згідно із законодавством;

7) особа, що уповноважена вносити податок з об`єктів оподаткування, що виникають внаслідок поставки послуг підприємствами залізничного транспорту з їх основної діяльності, що перебувають у підпорядкуванні платника податку в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України;

8) особа - інвестор (оператор), який веде окремий податковий облік, пов`язаний з виконанням угоди про розподіл продукції.

За приписами статті 185 ПК України об`єктом оподаткування є операції платників податку з: а) постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю; б) постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу; в) ввезення товарів на митну територію України; г) вивезення товарів за межі митної території України; е) постачання послуг з міжнародних перевезень пасажирів і багажу та вантажів залізничним, автомобільним, морським і річковим та авіаційним транспортом.

З метою оподаткування цим податком до операцій з ввезення товарів на митну територію України та вивезення товарів за межі митної території України прирівнюється поміщення товарів у будь-який митний режим, визначений Митним кодексом України.

Пунктом 194.1 статті 194 ПК України передбачено, що операції, зазначені у статті 185 цього Кодексу, крім операцій, що не є об`єктом оподаткування, звільнених від оподаткування, та операцій, до яких застосовується нульова ставка та 7 відсотків, оподатковуються за ставкою, зазначеною в підпункті "а" пункту 193.1 статті 193 цього Кодексу, яка є основною.

Податок становить 20 відсотків, 7 відсотків бази оподаткування та додається до ціни товарів/послуг.

Відповідно до пункту 46.1 статті 46 ПК України податкова декларація, розрахунок, звіт (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючим органам у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата грошового зобов`язання, у тому числі податкового зобов`язання або відображаються обсяги операції (операцій), доходів (прибутків), щодо яких податковим та митним законодавством передбачено звільнення платника податку від обов`язку нарахування і сплати податку і збору, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.

Розрахунки (у тому числі розрахунок частини чистого прибутку (доходу), дивідендів на державну частку), які подаються до контролюючих органів відповідно до іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, прирівнюються до податкової декларації.

Додатки до податкової декларації є її невід`ємною частиною.

Пунктами 49.1-49.2 статті 49 Податкового кодексу України передбачено, що податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків.

Платник податків зобов`язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період, в якому виникають об`єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є. Цей абзац застосовується до всіх платників податків, в тому числі платників, які перебувають на спрощеній системі оподаткування обліку та звітності.

Згідно з пунктом 54.1 статті 54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.

Відповідно до пункту 54.3 статті 54 Податкового кодексу України контролюючий орган зобов`язаний самостійно визначити суму грошових зобов`язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, або зменшення суми податку на доходи фізичних осіб, задекларовану до повернення з бюджету у зв`язку із використанням платником податку права на податкову знижку, якщо:

- платник податків не подає в установлені строки податкову (митну) декларацію, а при здійсненні заходів податкового контролю встановлено факти здійснення платником податків діяльності, що призвела до виникнення об`єктів оподаткування, наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу та наявності діючих (у тому числі призупинених) ліцензій на право здійснення діяльності з підакцизною продукцією, яка підлягає ліцензуванню згідно із законодавством;

- дані перевірок результатів діяльності платника податків, крім електронної перевірки, свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов`язань та/або іншого зобов`язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, суми бюджетного відшкодування та/або від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, або завищення суми податку на доходи фізичних осіб, що підлягає поверненню з бюджету у зв`язку із використанням платником податку права на податкову знижку, заявлених у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках;

- згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов`язань з окремого податку або збору та/або іншого зобов`язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, застосування штрафних (фінансових) санкцій та нарахування пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган;

- дані перевірок щодо утримання податків у джерела виплати, в тому числі податкового агента, свідчать про порушення правил нарахування, утримання та сплати до відповідних бюджетів податків і зборів, передбачених цим Кодексом, у тому числі податку на доходи фізичних осіб таким податковим агентом;

- результати митного контролю, отримані після закінчення процедури митного оформлення та випуску товарів, свідчать про заниження або завищення податкових зобов`язань, визначених платником податків у митних деклараціях.

Пунктом 56.11 статті 56 ПК України визначено, що самостійно визначене платником податків податкове зобов`язання оскарженню не підлягає.

Враховуючи вказане, самостійно визначені відповідачем грошові зобов`язання з податку на додану вартість є узгодженими.

За визначеннями, наданими у пп.14.1.39, 14.1.156, 14.1.175, 14.1.152 п.14.1 статті 14 ПК України:

- податкове зобов`язання - це сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк);

- грошове зобов`язанням - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності;

- податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом;

- погашення податкового боргу - зменшення абсолютного значення суми такого боргу, підтверджене відповідним документом.

Згідно з п. 87.1 ст. 87 ПК України, джерелами самостійної сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів.

Відповідно до п. 87.9 ст.87 ПК України, у разі наявності у платника податків податкового боргу контролюючі органи зобов`язані зарахувати кошти, що сплачує такий платник податків, в рахунок погашення податкового боргу згідно з черговістю його виникнення незалежно від напряму сплати, визначеного платником податків. У такому ж порядку відбувається зарахування коштів, що надійдуть у рахунок погашення податкового боргу платника податків відповідно до статті 95 цього Кодексу або за рішенням суду у випадках, передбачених законом.

Спрямування коштів платником податків на погашення грошового зобов`язання перед погашенням податкового боргу забороняється, крім випадків спрямування цих коштів на виплату заробітної плати та єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.

Матеріалами справи підтверджено, що податковий борг відповідача становить 180 349,21 грн.

Доказів погашення цього податкового боргу суду не надано.

Відповідно до п. 59.1 ст. 59 ПК України, у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. Податкова вимога може надсилатися (вручатися) контролюючим органом за місцем обліку платника податків, в якому обліковується податковий борг платника податків.

Пунктом 59.3 статті 59 ПК України передбачено, що податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов`язання.

Згідно з п.59.5 ст.59 ПК України, у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.

У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

25.09.2018 Головним управлінням ДПС у Київській області у зв`язку з виникненням у відповідача податкового боргу винесено податкову вимогу форми «Ю» № 123319-51 на суму податкову боргу 103512,79 грн, яка рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення зі штриховим ідентифікатором № 0840003394873 направлена на податкову адресу відповідача, однак поштове відправлення було повернуто на адресу контролюючого органу з відміткою відділення зв`язку «за закінченням встановленого строку зберігання». Вказана податкова вимога на даний час не відкликана, сума податкового боргу не погашена.

Відповідно до підпункту 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 ПК України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Крім того, контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі (пункт 95.1 статті 95 ПК України).

Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 30 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги (пункт 95.2 статті 95 ПК України).

Відповідно до абзацу 1 пункту 95.3 статті 95 ПК України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Згідно з пунктом 95.4 статті 95 ПК України контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Таким чином, суд, вирішуючи питання про погашення за рахунок платника податків податкового боргу, яке здійснюється шляхом стягнення коштів з рахунків у банку або за рахунок готівки, приймає рішення про стягнення з боржника коштів у рахунок погашення податкового боргу.

Відповідно до приписів статті 9 ПК України, податок на додану вартість та податок на прибуток належить до загальнодержавних податків. Приписами пункту 9.3 статті 9 ПК України визначено, що зарахування загальнодержавних податків та зборів до державного і місцевих бюджетів здійснюється відповідно до Бюджетного кодексу України.

Відповідно до частини першої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Під час розгляду справи відповідачем не було надано доказів сплати у добровільному порядку суми узгодженого грошового зобов`язання на загальну суму 180 349,21 грн.

Зважаючи на доведеність у ході судового розгляду справи позовних вимог, позов про стягнення з відповідача податкового боргу у розмірі 180 349,21 грн слід задовольнити та стягнути вказану суму в дохід державного бюджету.

Відповідно до частини 2 статті 139 КАС України, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Оскільки спір вирішено на користь суб`єкта владних повноважень, а також враховуючи відсутність витрат позивача - суб`єкта владних повноважень, пов`язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись статтями 9, 14, 73-78, 90, 143, 242-246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити повністю.

2. Стягнути з рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю «Охоронна Компанія «Полкан» (код ЄДРПОУ 41856892; місцезнаходження: 08400, Київська область, м. Переяслав-Хмельницький, вул. Богдана Хмельницького, 180 В) у банках, що обслуговують боржника 180349 (сто вісімдесят тисяч триста сорок дев`ять) грн. 21 коп. на користь Державного бюджету, в рахунок погашення податкового боргу по податку на додану вартість.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Суддя Панова Г. В.

Дата ухвалення рішення22.12.2022
Оприлюднено26.12.2022
Номер документу108004404
СудочинствоАдміністративне
Сутьстягнення податкового боргу

Судовий реєстр по справі —320/8086/20

Рішення від 22.12.2022

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Панова Г. В.

Ухвала від 06.10.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Панова Г. В.

Ухвала від 14.09.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Панова Г. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні