РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
і м е н е м У к р а ї н и
22 грудня 2022 року м. Рівне№460/28066/22
Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді Нор У.М. розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом
Товариства з обмеженою відповідальністю "МАК КАРГО" доДержавної податкової служби України Головного управління ДПС у Рівненській області про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинення певних дій, -
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю "МАК КАРГО" звернулося до суду з позовом до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Рівненській області, в якому просить суд:
визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Рівненській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, від 01.07.2022 №6989865/41397086 про відмову в реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю "МАК КАРГО» від 07.03.2022 №1 у Єдиному реєстрі податкових накладних;
зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю "МАК КАРГО" від 07.03.2022 року №1 датою її подання на реєстрацію;
визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Рівненській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, від 01.07.2022 №6989866/41397086 про відмову в реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю "МАК КАРГО" від 07.03.2022 №2 у Єдиному реєстрі податкових накладних;
зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю "МАК КАРГО" від 07.03.2022 року №2 датою її подання на реєстрацію;
визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Рівненській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, від 01.07.2022 №6989864/41397086 про відмову в реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю "МАК КАРГО" від 21.04.2022 №16 у Єдиному реєстрі податкових накладних;
зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю "МАК КАРГО" від 21.04.2022 року №16 датою її подання на реєстрацію.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що за результатами здійснення господарських операції з контрагентами позивачем сформовані податкові накладні №1, №2 та №16, які подані на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних. Проте, реєстрація таких податкових накладних зупинена з підстав відповідності пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, та запропоновано платнику податків надати пояснення та документи щодо такої операції. Позивач вказує, що квитанції про зупинення реєстрації податкових накладних не містили чіткого переліку документів, які необхідно надати, натомість платником податків надано до комісії регіонального рівня усі належні документи на підтвердження здійснення господарських операцій. Комісією регіонального рівня прийняті рішення про відмову у реєстрації податкових накладних №1, №2, №16 з підстав ненадання платником податку необхідних документів. Позивач вказує, що такі рішення комісії є протиправними та підлягають скасуванню, оскільки платником податків виконано у повному обсязі обов`язок надання документів, а оскаржувані рішення не містять жодних обґрунтувань щодо підстав для відмови у реєстрації податкових накладних. Просив задовольнити позов у повному обсязі.
Ухвалою суду від 14.09.2022 позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження з викликом сторін та призначено судове засідання.
Відповідач подав відзив на позовну заяву, в якому заперечує проти позову. Свої заперечення обґрунтовує тим, що з метою реєстрації податкової накладної позивачем не було надано первинних документів відповідно до п.5 Порядку прийтяння рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних за №520. Зауважує, що позивачем не надано договорів, зокрема, зовнішньоекономічних контрактів з додатками до них; первинних документів щодо постачання/придбання товарів послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів; документів щодо підтвердження відповідності продукції. Також в оскаржуваних рішеннях зазначена додаткова інформація по ненадання документів на придбання та використання паливо-мастильних матеріалів. Просив у задоволенні позову відмовити повністю.
Ухвалою суду від 11.10.2022 розгляд справи відкладено до 25.10.2022.
Ухвалою суду від 07.11.2022 розгляд справи відкладено до 09.11.2022.
В судовому засіданні 09.11.2022 оголошено перерву до 30.11.2022.
В судовому засіданні 30.11.2022 оголошено перерву до 06.12.2022.
Ухвалою суду від 06.12.2022 суд перейшов до розгляду справи в порядку письмового провадження.
Розглянувши матеріали та з`ясувавши всі обставини адміністративної справи, які мають юридичне значення для розгляду та вирішення спору по суті, дослідивши наявні у справі докази у їх сукупності, суд встановив таке.
26.10.2017 між ТОВ "Морган Феніче" (Замовник) та ТОВ "МАК КАРГО" (Перевізник) було укладено Договір №26/10/17 про надання послуг перевезення вантажів (надалі Договір №26/10/17).
Відповідно до п. 1 Договору №26/10/17 Перевізник зобов`язується за плату і за рахунок Замовника виконати послуги перевезення вантажів власним або залученим за погодженням з Замовником автомобільним транспортом, в тому числі і в міжнародному сполученні (далі послуги), а Замовник зобов`язується оплатити надані Перевізником послуги. Виконання послуг Перевізником здійснюється на підставі погоджених Сторонами письмових заявок Замовника, щодо кожного окремого перевезення, які є невід`ємною частиною цього Договору. Сторони при виконанні умов даного Договору керуються умовами цього Договору, положеннями чинного законодавства України, Конвенції про договір міжнародного автомобільного перевезення вантажів (надалі "Конвенція КДПВ"), Європейської угоди про перевезення небезпечних вантажів (ДОПНВ), Митної конвенції про міжнародне перевезення вантажів із застосуванням книжки МДП та іншими Конвенціями та Угодами, які відносяться до міжнародного перевезення вантажів автомобільних транспортом.
Відповідно до п.п. 5.1.-5.4. Договору №26/10/17 Замовник зобов`язується оплатити вартість послуг Перевізника на умовах цього Договору на підставі рахунків останнього протягом 30 календарних днів з дати отримання належним чином оформлених оригіналів наступних документів: рахунку-фактури, ТТН/СМR з відміткою вантажоодержувача про отримання вантажу, актів виконаних робіт наданих послуг, податкової накладної та листів простою або інших документів, підтверджуючих додаткові витрати Перевізника по кожному перевезенню.
Замовник оплачує рахунки Перевізника в безготівковому порядку, шляхом перерахування відповідних сум на поточний рахунок Перевізника, зазначений в даному Договорі. Підтвердженням факту надання послуг є відмітка вантажоодержувача на ТТН/СМR та/або Lieferschein про отримання вантажу.
Вартість послуги Перевізника визначається відповідно до Додатків до цього договору або узгоджується безпосередньо в Заявці Замовника на конкретне перевезення. При невідповідності вартості послуг за організацію перевезення, зазначеної в Додатку та вартості послуг за організацію окремого перевезення погодженої сторонами у Заявці на таке перевезення, беззаперечний пріоритет для договірних відносин сторін має вартість послуг за організацію перевезення згідно Заявки.
Згідно підписаної сторонами Заявки на перевезення вантажів автомобільних транспортом № LM-00169 від 04.03.2022 Замовник доручав, а Перевізник приймав зобов`язання здійснити перевезення по маршруту: смт Квасилів, Рівненська обл /Україна/ - м.Nidzica /Польща/ через митний перехід Ягодин; адреса завантаження: ТОВ "Морган Феніче", Рівненська обл, смт Квасилів, вул. Індустріальна, 12 та митного оформлення: м. Рівне, вул. Млинівська, 23; вимоги до транспортного засобу: тентований причіп 100м3. Підлога напівпричіпа повинна бути рівною, з щільними з`єднувальними швами для забезпечення збереження продукції та захисту її від вологи при транспортуванні, а також повинна витримувати проведення вантажно-розвантажувальних робіт з використанням електро або автонавантажувача; вартість перевезення (фрахт): 50 000 гривень; форма оплати: б/г форма розрахунку після отримання повного пакету документів та CMR з мокрою печаткою перевізника, вантажовідправника і вантажоодержувача на протязі 15 календарних днів; документи необхідні для оплати: рахунок, акт, податкова накладна (при наявності), оригінал CMR накладної. 2 оригінали СМР або одна копія СМР з мокрою печаткою фірми, 2 оригінали заявки; дата та час завантаження: 04.03.2022; строк доставки вантажу: 08.03.2022р; адреса митного очищення: BIURO AGENCJI CELNEJ 22-175 Dorohusk, DROGOWE PRZEJSCIE GRANICZNE DOROHUSK-JAGODIN, адреса розвантаження: GHG Sp.z.o.o., Lesna, 32, 13-100 Nidzica, Poland; найменування вантажу: ДСП, 400 листів 2800*2070*15, вага вантажу 22,478т, об`єм 34,776 м3; держ. номер тягача та напівпричепа: НОМЕР_1 / НОМЕР_2 .
Перевезення здійснено транспортним засобом позивача, що підтверджується міжнародною товарно-транспортною накладною CMR №040322-3-1 від 04.03.2022.
Між сторонами договору 07.03.2022 складений Акт надання послуг № 69, яким підтверджено виконання ТОВ "МАК КАРГО" таких послуг: транспортні послуги з міжнародного перевезення вантажу автомобілем ДАФ НОМЕР_1 , н/п НОМЕР_2 по маршруту: смт. Квасилів, Рівненська обл./Україна/ - м. Nidzica /Польща/, ціною з ПДВ 50000,00 грн.
Також згідно підписаної сторонами Заявки на перевезення вантажів автомобільних транспортом № RZ-17223 від 04.03.2022 Замовник доручав, а Перевізник приймав зобов`язання здійснити перевезення по маршруту: смт Квасилів, Рівненська обл /Україна/ - м. Nidzica /Польща/ через митний перехід Ягодин; смт Квасилів, Рівненська обл /Україна/ - м. Nidzica /Польща/ через митний перехід Ягодин; адреса завантаження: ТОВ "Морган Феніче", Рівненська обл, смт Квасилів, вул. Індустріальна, 12 та митного оформлення: м. Рівне, вул. Млинівська, 23; Підлога напівпричіпа повинна бути рівною, з щільними з`єднувальними швами для забезпечення збереження продукції та захисту її від вологи при транспортуванні, а також повинна витримувати проведення вантажно-розвантажувальних робіт з використанням електро або автонавантажувача; вартість перевезення (фрахт): 50 000 гривень; форма оплати: б/г форма розрахунку після отримання повного пакету документів та CMR з мокрою печаткою перевізника, вантажовідправника і вантажоодержувача на протязі 15 календарних днів; документи необхідні для оплати: рахунок, акт, податкова накладна (при наявності), оригінал CMR накладної. 2 оригінали СМР або одна копія СМР з мокрою печаткою фірми, 2 оригінали заявки; дата та час завантаження: 04.03.2022; строк доставки вантажу: 08.03.2022р; адреса митного очищення: BIURO AGENCJI CELNEJ 22-175 Dorohusk, DROGOWE PRZEJSCIE GRANICZNE DOROHUSK-JAGODIN; найменування вантажу: Фанера; об`єм вантажу: 92,5 м3; вага 20,5 тонн; держ. Номер тягача та напівпричепа: НОМЕР_3 / НОМЕР_4 .
Перевезення здійснено транспортним засобом позивача, що підтверджується міжнародною товарно-транспортною накладною CMR №040322-2-1 від 04.03.2022.
Між сторонами договору 07.03.2022 складений Акт надання послуг №70, яким підтверджено виконання ТОВ "МАК КАРГО" таких послуг: транспортні послуги з міжнародного перевезення вантажу автомобілем ДАФ НОМЕР_3 , н/п НОМЕР_4 по маршруту: смт. Квасилів, Рівненська обл./Україна/ - м. Nidzica /Польща/, ціною з ПДВ 50000,00 грн.
21.03.2022 кошти за транспортні послуги в сумі 100000,00 грн сплачені ТОВ "Морган Феніче" для ТОВ "МАК КАРГО" згідно платіжного доручення №132984 від 21.03.2022.
07.03.2022 позивачем сформована податкова накладна №1 (далі ПН №1) на виконання Договору про надання послуг перевезення вантажів №26/10/17 від 26.10.2017 та Акту надання послуг №69 від 07.03.2022, яка 02.06.2022 подана до контролюючого органу для реєстрації в ЄРПН.
02.06.2022 позивачем отримана Квитанція про прийняття та зупинення реєстрації ПН №1 (далі Квитанція).
У Квитанції зазначено, що відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 07.03.2022 № 1 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТЗЕД/ДК1111 товару/послуг 49.41, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Також за змістом квитанції позивачу запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
30.06.2022 позивачем надіслано Повідомлення за №2 про подання пояснень та копій документів щодо ПН №1, реєстрація якої зупинена, до якого долучені сканкопії пояснення №23 від 30.06.2022; рахунку від 07.03.2022 №69; акту надання послуг від 07.03.2022 №69; ЦМР від 04.03.2022 №040322-3-1, договору від 26.10.2017 №26/10/174; платіжного доручення від 21.03.2022 №132984, банківської виписки за 21.03.2022, свідоцтв про державну реєстрацію тягача та напівпричіпа, наказу про прийняття на роботу від 13.02.2019 №20 водія автотранспортних засобів, наказу про відрядження від 03.03.2022 №14 водія автотранспортних засобів, та інші документи.
Рішенням Комісії ГУ ДПС у Рівненській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, від 01.07.2022 №6989865/41397086 (далі Рішення №6989865/41397086) відмовлено у реєстрації ПН №1 із зазначенням причин: Ненадання платником податків копій документів, а саме: договорів, зокрема зовнішньоекономічних контрактів, з додатками до них; первинних документів щодо постачання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням; документів щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорт якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством; додаткова інформація: не надано документи на придбання та використання паливо-мастильних матеріалів (договору, видаткових накладних, розрахункових документів, документів на списання тощо).
07.03.2022 позивачем сформована податкова накладна № 2 (далі ПН №2) на виконання Договору про надання послуг перевезення вантажів №26/10/17 від 26.10.2017 та Акту надання послуг №70 від 07.03.2022, яка 02.06.2022 подана до контролюючого органу для реєстрації в ЄРПН.
02.06.2022 позивачем отримана Квитанція про прийняття та зупинення реєстрації ПН №2 (далі Квитанція).
У Квитанції зазначено, що відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 07.03.2022 №2 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТЗЕД/ДК1111 товару/послуг 49.41, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Також за змістом квитанції позивачу запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
30.06.2022 позивачем надіслано повідомлення за №3 про подання пояснень та копій документів щодо ПН №2, реєстрація якої зупинена, до якого долучені сканкопії: пояснення №24 від 30.06.2022; рахунку від 07.03.2022 № 69; акту надання послуг від 07.03.2022 № 70; ЦМР від 04.03.2022 № 040322-2-1; договору від 26.10.2017 №26/10/174; платіжного доручення від 21.03.2022 №132984; банківської виписки за 21.03.2022; свідоцтв про державну реєстрацію тягача та напівпричіпа; наказу про прийняття на роботу від 14.06.2019 №49 водія автотранспортних засобів; наказу про відрядження від 03.03.2022 №13 водія автотранспортних засобів.
Рішенням Комісії ГУ ДПС у Рівненській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, від 01.07.2022 № 6989866/41397086 (далі Рішення №6989866/41397086) відмовлено у реєстрації ПН №2 із зазначенням причин: Ненадання платником податків копій документів, а саме: договорів, зокрема зовнішньоекономічних контрактів, з додатками до них; первинних документів щодо постачання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням; документів щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорт якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством; додаткова інформація: не надано документи на придбання та використання паливо-мастильних матеріалів (договору, видаткових накладних, розрахункових документів, документів на списання тощо).
Також 01.04.2022 між ТОВ "МАК КАРГО" (Виконавець) та ТОВ "Перша Львівська Експедиція" (Експедитор) було укладено Договір перевезення №2363 (надалі Договір №2363) згідно п. 1.1. якого Виконавець зобов`язується доставити (організувати доставку) довірений йому Експедитором вантаж (товар) до пункту призначення та видати його особі, яка має право на його одержання (Одержувачеві), а Експедитор зобов`язується сплатити за перевезення вантажу (товару) встановлену плату в строки та на умовах, визначених угодою сторін.
Відповідно до п. 2.3. Договору №2363 для здійснення перевезення вантажу Експедитор направляє Виконавцеві заявку у вигляді транспортного замовлення, що містить наступну інформацію: точні адреси місць навантаження і розвантаження вантажу; дата і час подачі автомобіля під завантаження; вага і вид вантажу; адреси відправника і одержувача вантажу із зазначенням контактних телефонів (якщо є); адреси проведення митних формальностей при навантаженні і розвантаженні вантажу; строк доставки вантажу одержувачу; інші особливості перевезення конкретного вантажу.
Згідно п.п. 4.1., 4.2. Договору №2363 підтвердженням факту надання послуг є оригінал товарно-транспортної накладної (ТТН, СМR) з відміткою вантажоодержувача про отримання вантажу. Розрахунки за послуги здійснюється в безготівковій формі шляхом перерахування на поточний рахунок Виконавця до 14 (чотирнадцяти) банківських днів після отримання Експедитором оригіналів Рахунку, Акту виконаних робіт (послуг), ТТН/СМR з відміткою про одержання вантажу та інших документів, вказаних в Заявці.
19.04.2022 між ТОВ "Перша Львівська Експедиція" та ТОВ "МАК КАРГО" (Виконавець) підписана заявка №2022-002870 до договору №2363 з наступними умовами: автомобіль: марки ДАФ НОМЕР_5 пр. ВК1017ХF; водій: ОСОБА_1 ; тел: НОМЕР_6 ; найменування вантажу: напої; вага (брутто), об`єм на 1 авто: 22,86; спосіб завантаження: задня; дата і час завантаження: 20.04.2022; адреса завантаження: Велика Димерка, 51 км Санкт-Петербурзького шосе (реєстрація АДРЕСА_1 ); контактна особа (телефон): НОМЕР_7 ; дата та час розвантаження: 21.04.2022; адреса розвантаження: Луцьк зг. ТТН; вартість перевезення: 19000 грн в т.ч. ПДВ3 166,67.
Перевезення здійснено транспортним засобом позивача, що підтверджується міжнародною товарно-транспортною накладною №347347076 від 20.04.2022.
Між сторонами договору 21.04.2022 складений Акт надання послуг №102, яким підтверджено виконання ТОВ "МАК КАРГО" таких послуг: транспортні послуги з перевезення вантажу автомобілем ДАФ НОМЕР_5 , н/п НОМЕР_8 по маршруту: смт. Велика Димерка, Київська обл. м. Луцьк /Україна/, ціною з 19000,00 грн, в т.ч. ПДВ 3166,67 грн.
З огляду на належне виконання зобов`язань позивача з перевезення вантажу для ТОВ "Перша Львівська Експедиція" на виконання Договору №2363 між сторонами 21.04.2022 складено Акт надання послуг №102, яким підтверджено виконання ТОВ "МАК КАРГО" таких послуг:.
12.05.2022 кошти за транспортні послуги в сумі 37000,00 грн сплачені ТОВ "Перша Львівська Експедиція" для ТОВ "МАК КАРГО" згідно платіжного доручення №16147 від 12.05.2022.
21.04.2022 позивачем сформована податкова накладна №16 (далі ПН №16) на виконання Договір перевезення №2363 від 01.04.2022 та Акту надання послуг №102 від 21.04.2022, яка 13.06.2022 подана до контролюючого органу для реєстрації в ЄРПН.
13.06.2022 позивачем отримана Квитанція про прийняття та зупинення реєстрації ПН №16 (далі Квитанція).
У Квитанції зазначено, що відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 21.04.2022 №16 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТЗЕД/ДК1111 товару/послуг 49.41, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Також за змістом квитанції позивачу запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
30.06.2022 позивачем надіслано повідомлення за №1 про подання пояснень та копій документів щодо ПН №16, реєстрація якої зупинена, до якого долучені сканкопії: пояснення №22 від 30.06.2022; рахунку від 21.04.2022 №102; акту надання послуг від 21.04.2022 №102; ТТН від 20.04.2022 №347347076; договору №2363 від 01.04.2022; заявки від 19.04.2022 №2022-002870; платіжного доручення від 12.05.2022 №16147; банківської виписки за 12.05.2022; свідоцтв про державну реєстрацію тягача та напівпричіпа; наказу про прийняття на роботу від 20.09.2019 №78 водія автотранспортних засобів; наказу про відрядження від 08.04.2022 №22 водія автотранспортних засобів.
Рішенням Комісії ГУ ДПС у Рівненській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, від 01.07.2022 №6989864/41397086 (далі Рішення №6989864/41397086) відмовлено у реєстрації ПН №16 із зазначенням причин: Ненадання платником податків копій документів, а саме: договорів, зокрема зовнішньоекономічних контрактів, з додатками до них; первинних документів щодо постачання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням; документів щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорт якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством; додаткова інформація: не надано документи на придбання та використання паливо-мастильних матеріалів (договору, видаткових накладних, розрахункових документів, документів на списання тощо).
Позивач, не погоджуючись з оскаржуваними рішеннями про відмову в реєстрації податкових накладних та вважаючи їх протиправними, звернувся до суду з даним позовом.
Надаючи нормативно-правову оцінку обставинам справи, суд зазначає наступне.
Статтею 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до абзацу 1 пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
За приписами пункту 201.7 статті 201 цього Кодексу податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).
Відповідно до пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 01 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.
Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Згідно пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до п. 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2017 року № 341) (далі - Порядок № 1246), податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі також - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Згідно з п. 12 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 року); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації / зупинення реєстрації / відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Пунктом 13 Порядку № 1246 передбачено, що за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
Відповідно до приписів п. 201.16 статті 201 ПК України, реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Порядок розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі також - Порядок № 1165 та Порядок розгляду скарги, відповідно).
Згідно з п. 10 та п. 11 Порядку № 1165, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:
1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;
2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;
3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (пункт 25 Порядку № 1165).
Положеннями п. 6 Порядку № 1165 визначено, що комісія регіонального рівня постійно проводить моніторинг щодо відповідності/невідповідності платників податку критеріям ризиковості платника податку.
Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття.
Інформація та копії документів подаються платником податку до ДПС в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг, Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.
Документами, необхідними для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, можуть бути:
договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні;
розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством;
інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Інформацію та копії документів, подані платником податку, комісія регіонального рівня розглядає протягом семи робочих днів, що настають за датою їх надходження, та приймає відповідне рішення.
За результатами розгляду інформації та копій документів комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, яке платник податку отримує в електронному кабінеті у день його прийняття.
Додатком 4 до Порядку № 1165, затверджено форму рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку.
Зі змісту Квитанцій вбачається, що контролюючим органом сформовано висновок про те, що податі на реєстрацію податкові накладні відповідають п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.
У Додатку 3 до Порядку № 1165 встановлено Критерії ризиковості здійснення операцій.
Пунктом 1 зазначених Критеріїв визначено такі критерії ризиковості здійснення операцій: "Відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС".
При цьому, суд зазначає, що належної мотивації підстав та причин віднесення поданої податкової накладеної до категорії ризиковості здійснення операцій відповідачами ані у спірному рішенні, ані до суду не надано.
Суд акцентує увагу, ознаки фіктивності мають бути доведені належними, допустимими і достовірними доказами, поняття, джерела і характеристики яких наведені у Главі 5 Кодексу адміністративного судочинства України. Відповідно до статті 90 Кодексу адміністративного судочинства України докази оцінюються та мають ґрунтуватися на безпосередньому, повному, всебічному та об`єктивному їх дослідженні.
Таким чином, суд приходить до висновку, що відповідачем не доведено, що існують підстави для застосування до позивача пункту 8 Критеріїв ризиковості здійснення операцій з відповідним внесенням до переліку ризикових суб`єктів господарювання за відповідною ознакою.
Також, наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року № 520 затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі також - Порядок № 520).
Пунктами 2-7 Порядку № 520 передбачено, що прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).
Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.
У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.
Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:
договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.
Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", "Про електронні довірчі послуги" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Згідно пунктів 9-11 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.
Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком до цього Порядку.
Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:
ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;
та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5цього Порядку;
та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Разом з тим, у пункті 6 Порядку № 1165 вказано, що інформація та копії документів подаються платником податку до ДПС в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", "Про електронні довірчі послуги" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.
Отже, суд вказує, що з урахуванням положень наведених норм, комісією регіонального рівня приймається рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі за результатами розгляду інформації та копій документів платника податку.
Тобто, контролюючий орган має запропонувати платнику податків надати документи та пояснення на спростування наявних у органу ДПС сумнівів, пов`язаних з легальністю діяльності юридичної особи, вказавши які саме аспекти належить висвітлити платнику податків у своїх поясненнях.
Також аналіз наведених правових норм дає підстави для висновку, що рішення комісії контролюючого органу повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної.
В Квитанціях відсутній конкретний перелік копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкових накладних в ЄРПН, що призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, а не будь-яких на власний розсуд.
Суд також вважає за необхідне зазначити, що факт зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування у ЄРПН не спростовує ані факту здійснення платником податків господарських операцій, ані факту наявності дати виникнення саме першої події (придбання товарів/послуг або отримання коштів), що підтверджується тільки первинними документами, на підставі яких складається податкова накладна/розрахунок коригування.
З матеріалів справи встановлено, що позивачем подавались до контролюючого органу пояснення з відповідними первинним документами щодо наявності підстав реєстрації ПН №1, ПН №2 та ПН №16, що підтверджено повідомленням щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрації якої зупинена, та письмовими поясненнями.
Проте, Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, незважаючи на зазначені повідомлення та додані до них документи про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація яких зупинена, прийнято оскаржувані рішення про відмову в реєстрації податкових накладних.
Крім того суд зауважує, що оскаржуване рішення містить лише загальне твердження: "ненадання платником податку копій документів: "первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойси, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфікації, накладних (документи, які не надано підкреслити)" проте не вказано, які саме документи складені з порушенням законодавства, які вимоги законодавства порушено при складанні документів та яких документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.
Отже, позиція ГУ ДПС у Рівненській області щодо ненадання платником податку копій документів, згідно з п. 201.16 статті 201 ПК України, Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165, Порядком прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року № 520, є необґрунтованою, а в оскаржуваних рішеннях не наведено обґрунтувань причин відмови в реєстрації податкових накладних, складених позивачем.
Крім того, оскаржувані рішення відповідача про відмову в реєстрації податкових накладних є актом індивідуальної дії.
Правовий акт індивідуальної дії виданий суб`єктом владних повноважень документ, прийнятий із метою реалізації положень нормативно-правового акту (актів) щодо конкретної життєвої ситуації, не містить загальнообов`язкових правил поведінки та стосується прав і обов`язків чітко визначеного суб`єкта (суб`єктів), якому він адресований.
Невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.
Аналогічний правовий висновок викладено Верховним Судом у постанові від 04 грудня 2018 року у справі № 821/1173/17.
Європейським Судом з прав людини у рішенні по справі "Суомінен проти Фінляндії" від 01 липня 2003 року вказано, що орган влади зобов`язаний виправдати свої дії, навівши обґрунтування своїх рішень.
Отже, рішення суб`єкта владних повноважень повинно ґрунтуватися на оцінці усіх фактів та обставин, що мають значення. Мають значення, як правило, ті обставини, які передбачені нормою права, що застосовується. Суб`єкт владних повноважень повинен врахувати усі ці обставини, тобто надати їм правову оцінку: прийняти до уваги або відхилити. У разі відхилення певних обставин висновки повинні бути мотивованими, особливо, коли має місце несприятливе для особи рішення.
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що Рішення №6989865/41397086, №6989866/41397086 та №6989864/41397086 прийняті без врахування всіх обставин та не у спосіб, визначений законом, а відтак, є протиправними і підлягають скасуванню.
Згідно з положеннями частини другої статті 245 Кодексу адміністративного судочинства України у разі задоволення позову суд може прийняти рішення зокрема про: визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень.
Частина третя статті 245 Кодексу адміністративного судочинства України встановлює, що у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта суд може зобов`язати суб`єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.
Відповідно до пункту 19 Порядку № 1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:
прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;
набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення);
неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
Пунктом 20 Порядку № 1246, встановлено, що у разі надходження до ДПС України рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
Таким чином, належним способом захисту порушеного прав позивача є зобов`язання відповідача - Державну податкову службу України зареєструвати в ЄРПН спірні податкові накладні датою їх фактичного подання.
За таких обставин та враховуючи той факт, що рішення про відмову у реєстрації податкової накладної визнано судом протиправним та скасовано, з урахуванням положень пункту 28 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 року №117, пунктів 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 року №1246, а також абзацу 9 пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, суд доходить висновку про наявність правових підстав для задоволення позовних вимог щодо зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 09.12.2020 №11 датами їх фактичного отримання контролюючим органом.
Відповідно до частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин (ч. 2 цієї статті).
Відповідно до частини 2 статті 2 названого Кодексу у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Оцінюючи наявні в справі докази в їх сукупності та пояснення сторін, суд доходить висновку, що відповідачем не доведена правомірність свого рішення, у зв`язку із чим адміністративний позов ТОВ "МАК КАРГО" підлягає задоволенню.
Відповідно до ч. 1 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Керуючись статтями 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В :
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "МАК КАРГО" до Головного управління ДПС у Рівненській області та Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинення певних дій задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Рівненській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, від 01.07.2022 №6989865/41397086 про відмову в реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю "МАК КАРГО" від 07.03.2022 №1 у Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю "МАК КАРГО" від 07.03.2022 року №1 датою її подання на реєстрацію.
Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Рівненській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, від 01.07.2022 №6989866/41397086 про відмову в реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю "МАК КАРГО" від 07.03.2022 №2 у Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю "МАК КАРГО" від 07.03.2022 року №2 датою її подання на реєстрацію.
Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Рівненській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, від 01.07.2022 №6989864/41397086 про відмову в реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю "МАК КАРГО" від 21.04.2022 №16 у Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю "МАК КАРГО" від 21.04.2022 року №16 датою її подання на реєстрацію.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "МАК КАРГО" суму судового збору у розмірі 7443 грн 00 коп за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень Головного управління ДПС у Рівненській області.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
Учасники справи:
Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "МАК КАРГО" (вул. Є.Коновальця, 14, кв.167,м.Рівне,33016, ЄДРПОУ/РНОКПП 41397086)
Відповідач - Державна податкова служби України (Львівська пошта, 8,м. Київ,04053, ЄДРПОУ/РНОКПП 43005393) Відповідач - Головне управління ДПС у Рівненській області (вул.Відінська,12,м.Рівне,33023, ЄДРПОУ/РНОКПП 44070166)
Повний текст рішення складений 22 грудня 2022 року
Суддя У.М. Нор
Суд | Рівненський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.12.2022 |
Оприлюднено | 26.12.2022 |
Номер документу | 108010311 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Затолочний Віталій Семенович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Затолочний Віталій Семенович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Довгополов Олександр Михайлович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Довгополов Олександр Михайлович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Довгополов Олександр Михайлович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Довгополов Олександр Михайлович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні